Τα ισπανικά ναυπηγεία Navantia ανακοίνωσαν ότι το υποβρύχιο S-82 «Narciso Monturiol», το δεύτερο από τα τέσσερα υποβρύχια τύπου S-80, κλάσης «Isaac Peral», ξεκίνησε τις θαλάσσιες δοκιμές του. Το υποβρύχιο άρχισε να ναυπηγείται τον Φεβρουάριο του 2009, αλλά καθελκύστηκε τον περασμένο Ιούλιο. Σε υπηρεσία αναμένεται να ενταχθεί το 2026. Το πρώτο υποβρύχιο (S-81 «Isaac Peral») άρχισε να ναυπηγείται τον Δεκέμβριο του 2007, καθελκύστηκε τον Μάιο του 2021 και εντάχθηκε σε υπηρεσία τον Νοέμβριο του 2023. Τα άλλα δύο υποβρύχια ξεκίνησαν να ναυπηγούνται το 2010 και το 2011 αντίστοιχα, ακόμα δεν έχουν καθελκυστεί, ενώ αναμένεται να ενταχθούν σε υπηρεσία το 2028 και το 2029 αντίστοιχα. Να σημειωθεί ότι τα δύο πρώτα υποβρύχια ναυπηγήθηκαν χωρίς σύστημα AIP, ενώ τα δύο τελευταία θα ενσωματώνουν σύστημα AIP. Επίσης, η Ισπανία έχει εκφράσει την πρόθεση της να ναυπηγήσει άλλα δύο υποβρύχια S-80.
Το πρόγραμμα των νέων υποβρυχίων S-80 της Ισπανίας έχει ταλαιπωρηθεί από πολλές και σημαντικές χρονικές καθυστερήσεις και υπερβάσεις κόστους. Το συμβόλαιο υπογράφηκε το Μάρτιο του 2004 και ήταν ύψους € 1,8 δισεκατομμυρίων, ενώ το 2010 αυξήθηκε στα € 2,1 δισεκατομμύρια και τελικά ανήλθε στα € 3,9 δισεκατομμύρια (σύμφωνα με το αρχικό χρονοδιάγραμμα το πρώτο υποβρύχιο έπρεπε να παραδοθεί το 2011). Τα S-80 έχουν εκτόπισμα 3.200 στην επιφάνεια και 3.426 τόνους σε βύθιση. Έχουν μήκος 81,05 μέτρα και πλάτος 11,68 μέτρα. Επιτυγχάνουν μέγιστη ταχύτητα 19 κόμβους (35 χιλιόμετρα την ώρα) και εμβέλεια 8.000 χιλιόμετρα. Σύμφωνα με τη Navantia το μέγιστο επιχειρησιακό τους βάθος είναι τα 460 μέτρα. Απαιτούν πλήρωμα αποτελούμενο από 32 άτομα, ενώ μπορούν να φιλοξενήσουν και οκταμελή ομάδα Υποβρυχίων Καταστροφών. Ενσωματώνουν έξι τορπιλοσωλήνες για τορπίλες διαμετρήματος 533 χιλιοστών.










