Σύμφωνα με δημοσίευμα του «The National Interest», το οποίο επικαλείται την τελευταία αναφορά του Robert Behler, Διευθυντή του Γραφείου Επιχειρησιακών Δοκιμών και Αξιολόγησης του Αμερικανικού Υπουργείου Άμυνας, το F-35 Lightning II ακόμα αντιμετωπίζει τεχνικά προβλήματα: 873 αστοχίες λογισμικού και 13 ζητήματα κατηγορίας «πρέπει να επιλυθούν» («must-fix»), μεταξύ των οποίων και το θέμα του πυροβόλου των 25 χιλιοστών του F-35A. Σχετικά με το πυροβόλο, η αναφορά «εκλαμβάνει την ακρίβεια του, ως έχει σήμερα, μη αποδεκτή».

Τον Ιούνιο του 2019 η αμυντική ιστοσελίδα «DefenseNews» ανέφερε ότι το F-35, στις εκδόσεις F-35B και F-35C, σε συγκεκριμένες παραμέτρους πτήσης, εμφανίζουν την τάση της ανεξέλεγκτης πτήσης. «Ειδικότερα, τα αεροσκάφη των Πεζοναυτών και του Ναυτικού γίνονται δύσκολα στον έλεγχο όταν το αεροσκάφος επιχειρεί σε γωνίες άνω των 20ο», αναφέρει χαρακτηριστικά το «DefenseNews». Σύμφωνα με το «The National Interest» το Αμερικανικό Υπουργείο Άμυνας έχει ζητήσει από τη Lockheed Martin να διορθώσει τα 13 πιο κρίσιμα ζητήματα πριν την έναρξη της ανάπτυξης του λογισμικού των αεροσκαφών της παρτίδας παραγωγής Block.4.

Στην πραγματικότητα οι 873 αστοχίες του λογισμικού που αναφέρονται είναι λιγότερα από τις 917 αστοχίες του καταγράφηκαν το 2018. Η εκπρόσωπος τύπου της Lockheed Martin, Brett Ashworth, δήλωσε ότι το F-35 «συνεχίζει να ωριμάζει και είναι το πιο φονικό, βιώσιμο και δικτυωμένο μαχητικό του κόσμου … Η αξιοπιστία του συνεχίζει να βελτιώνεται με τον παγκόσμιο στόλο να καταγράφει διαθεσιμότητα της τάξεως του 65%, ενώ οι επιχειρησιακές μονάδες καταγράφουν διαθεσιμότητα της τάξεως του 75%».

Comments

  1. Εμένα η απορία μου έχει ως εξής, πως γίνεται να ανακηρύσσεται το f35 ioc την στιγμή που όπως αναφέρει το άρθρο το αεροσκάφος αντιμετωπίζει τόσα προβλήματα ένα εκ των οποίων είναι πως η ευστοχία του πυροβόλου χαρακτηρίζεται απαράδεκτη ? Εάν μπορεί κάποιος να μου λύσει αυτή την απορία παρακαλώ γιατί πραγματικά το βρίσκω πολύ περίεργο.

    1. Θα βγουν και για τα Block 1 οι διορθώσεις τους. Ακόμα στο Block 3 βρισκόμαστε, περιμένετε μέχρι το Block 4, λογικά μέχρι τότε θα έχουν διορθωθεί οι σοβαρές αστοχίες του π.χ. διαθεσιμότητες.

  2. Το εντυπωσιακό στην όλη υπόθεση δεν είναι ο αριθμός των αστοχιών λογισμικού, όπου υπήρξε “δραματική” μείωση (από τις 917 στις 873), ούτε τα 13 σοβαρά προβλήματα που παραμένουν… Τα “θεματάκια” του εν λόγω Α/Φ είναι γνωστά εδώ και σχεδόν μία δεκαετία στους παροικούντες την Ιερουσαλήμ. Και παραμένουν σε υψηλά επίπεδα… Φυσικά, κάποτε θα λυθούν κλπ, κλπ…
    Το θέμα είναι το κόστος του Block 4. Ο προϋπολογισμός του οποίου ξεκίνησε από τα 3,9 δισ. $ και στη συνέχεια ανέβηκε στα 16 δισ. $, όπως είχα επισημάνει σε παλαιότερο σχόλιό μου εδώ: https://defencereview.gr/i-lockheed-martin-apespase-symvolaio-18-dis-gia-tin-a/#comment-7901
    Όμως, λαμβάνοντας υπόψη το Bloomberg ( https://www.bloomberg.com/amp/news/articles/2020-01-30/f-35-s-gun-that-can-t-shoot-straight-adds-to-its-roster-of-flaws ), τώρα γίνεται λόγος (για πρώτη φορά) για 22 δισ. $… Χωρίς φυσικά να μπορεί κανείς να διαβεβαιώσει ότι η αύξηση θα σταματήσει εκεί…

    Τούτο δέ όλον γέγονεν ίνα πληρωθή τό ρηθέν διά τινός αεροπόρου λέγοντος: “Με άλλα λόγια, πάρε τώρα τ’ αεροπλάνο σε μία (φαινομενικά) καλή τιμή (χαμηλό flyaway cost) και θα πληρώνεις forevah αναβαθμίσεις… πέραν των εξόδων υποδομής – αρχικής υποστήριξης – χρήσης – εν συνεχεία υποστήριξης…” https://doureios.com/to-f-35-mas-marane/

    1. Καλήμερα, έχω γράψει σχόλιο σε άλλο site με link, που δεν έχει εγκριθεί ακόμα, πριν δω αυτό. Φαίνεται οτι στην τιμή των Πολωνών περιλαμβάνεται και fos με εγγυημένες διαθεσιμότητες και οι αναβαθμίσεις

  3. Από τη στιγμή που δεν υπάρχουν χρήματα για σπατάλες θα πρέπει στο ΓΕΑ να δουν και την επιλογή του Rafale. Μπορεί σε λίγα χρόνια να βγουν ραντάρ που να εντοπίσουν τα F35. Θα αξίζει τα λεφτά του αν δεν είναι ούτε stealth?

  4. Στον τομέα ακολουθούμε το Ισραήλ το οποίο διαθέτει, έχει ήδη σε υπηρεσία και στο μέλλον θα παραγγείλει είτε επιπλέον μονάδες F-35 ή το F-15X.
    Μήπως να αγοράζαμε 30 καινούργια F-16V και μερικά μεταχειρισμένα mirage?

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *