Αφορμή για το παρόν άρθρο ήταν το βίντεο που δημοσίευσε η Σουηδική εταιρεία SAAB για το σκάφος CB90 που συμπλήρωσε 30 χρόνια από τη πρώτη του ναυπήγηση, το 1989.
Στην Ελλάδα 30 χρόνια θα έπρεπε να έχουμε ένα σκάφος τύπου CB90 αλλά πλήρης αδιαφορία. Τι και εάν έγιναν τα Ίμια τι και εάν οι Τούρκοι έχουν μεταφέρει το παιχνίδι σε επίπεδο κατάληψης μικρής νήσου ή βραχονησίδας εμείς σφυρίζουμε αδιάφορα εδώ και 30 χρόνια αδιάφορα.
Η Ελλάδα χώρα με 6000 νησιά, μικρονήσια και βράχους δεν διαθέτει ένα σύγχρονο σκάφος για τις Ειδικές Δυνάμεις ώστε να υπάρχει αλληλοϋποστήριξη και αλληλοεπικάλυψη των νησιών της ΑΣΔΕΝ. Τόσο δύσκολο να παραχθεί ένα ελληνικό σκάφος αντίστοιχων επιδόσεων και δυνατοτήτων;
Με κόστος 50 εκατομμύρια ευρώ θα είχαμε μερικές δεκάδες τέτοια σκάφη να μεταφέρουν όγκο στρατευμάτων με ασφάλεια, προστασία και επαρκή ισχύ πυρός. Αντιθέτως, διαθέτουμε εν έτει 2019 φουσκωτά όπως τα Magna και τα VTR.
30 χρόνια αδιαφορία και αδράνεια από πολιτικές και στρατιωτικές ηγεσίες τη στιγμή που προφανώς δεν είναι θέμα κόστους αφού το πρόγραμμα για τα σκάφη αυτά δεν είναι ούτε δισεκατομμυρίων ούτε εκατοντάδων εκατομμυρίων.
Η λέξη εγκληματική αδιαφορία και αμέλεια είναι το λιγότερο και σε αυτό το θέμα όπως σε τόσα άλλα…
Στην ουσία αυτό ακριβώς λείπει σήμερα. Ένα σύγχρονο ΤΟΜΠ/ ΤΟΜΑ της θάλασσας να μπορεί από τα κύρια νησιά να διασπείρει στρατεύματα σε τόπο και χρόνο με ασφάλεια. Με φουσκωτά που βασίζονται σε σχεδιάσεις πολιτικού τύπου δεν γίνεται. Αυτά είναι για ψαροντούφεκο και όχι για πόλεμο. Καμία προστασία καμία δυνατότητα παροχής πυρών υποστήριξης.
Δεν μπορούσαμε 30 ολόκληρα χρόνια να πάρουμε 30-40 τέτοια σκάφη; Ρητορικό το ερώτημα. Αυτός ο περιβόητος εκσυγχρονισμός των υλικών και μέσων των ειδικών δυνάμεων τι περιέλαβε 21 χρόνια μετά τα Ίμια;
Οι άλλοι στο Αρχηγείο ΛΣ πήρανε μόλις 3 CB90 ενώ θα μπορούσανε να είχανε 2-3 σε κάθε νησί σε Ανατολικό Αιγαίο και Δωδεκάνησα να επιχειρούν με τους Αμφίβιους Καταδρομείς σε περίοδο σύρραξης. Πόσο δύσκολο να το σκεφτούν. Αλλά από διακλαδικότητα αγγίζουμε τη τελειότητα…
Τελικά ναι όλα είναι θέμα πρωτίστως νοοτροπίας, φιλοσοφίας και αντίληψης και μετά χρημάτων.