Απαντώντας σε ερώτηση στη Βουλή, στο πλαίσιο κοινοβουλευτικού ελέγχου, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας «αδειάζει» ουσιαστικά την ΕΑΒ (Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία) για το ζήτημα της εργοστασιακής συντήρησης των μεταφορικών αεροσκαφών C-130. Επίσης επιβεβαιώνει ότι το Υπουργείο αναζητά λύση στο πρόβλημα με την ισραηλινή IAI (Israel Aerospace Industries). Συγκεκριμένα, η απάντηση του Υπουργείου αναφέρει: «Δεδομένης της χαμηλής διαθεσιμότητας των αεροσκαφών (Α/Φ) C-130 και της μη ικανοποιητικής απόδοσης της ΕΑΒ ως προς το ρυθμό συντήρησης και απόδοσης αυτών στην Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ), μέχρι στιγμής, το ΥΠΕΘΑ εξετάζει εναλλακτικές επιλογές ως προς τη λύση του επείγοντος προβλήματος. Στο πλαίσιο αυτής της διερευνητικής πρωτοβουλίας, υποβλήθηκε πρόταση από την εταιρεία Israel Aerospace Industries (ΙΑΙ) του Ισραήλ για τη συντήρηση και απόδοση στην ΠΑ τριών Α/Φ C-130 εντός συγκεκριμένου και δεσμευτικού χρονοδιαγράμματος».

Όπως αναφέρει το Υπουργείο οι σχετικές διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη, χωρίς ωστόσο να αναφέρει κάτι για το κόστος, εκτός του ότι θα προσδιοριστεί μετά την ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης και ότι η συμφωνία θα είναι διακρατική. Εφόσον υπογραφεί η συμφωνία η IAI θα εκτελέσει τις εργασίες αποσυναρμολόγησης και μεταφοράς στο Ισραήλ των τριών C-130 και θα τα αποδώσει σε πτητική κατάσταση. Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι έξι ετών. Αφήνει όμως μια πιθανότητα μη υλοποίησης της συγκεκριμένης σύμβασης και συνέχισης του έργου συντήρησης των αεροσκαφών στην ΕΑΒ: «Σημειωτέον ότι η έγκριση του σχετικού υποπρογράμματος από την Βουλή των Ελλήνων δεν συνεπάγεται αυτομάτως την φάση ενεργοποίησης και υλοποίησής του. Η σχετική απόφαση θα εξαρτηθεί από την δυνατότητα της ΕΑΒ να υλοποιήσει την πρόταση που έχει υποβάλλει», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση-απάντηση του Υπουργείου.

Σχετικά με το μέλλον των τεσσάρων C-130 που βρίσκονται σήμερα στην ΕΑΒ, το Υπουργείο αναφέρει ότι σύμφωνα με έγγραφη δέσμευση της EAB, τρία αεροσκάφη θα παραδοθούν στην ΠΑ εντός του 2021 και το τέταρτο το 2022. Αν τελικά η ΙΑΙ αναλάβει τη συντήρηση των τριών C-130, απομένουν άλλα οκτώ για τη συντήρηση των οποίων θα πρέπει να εργαστεί η ΕΑΒ ή να ακολουθήσουν και αυτά το δρόμο προς το Ισραήλ και την IAI. Η ανακοίνωση καταλήγει με μια «αιχμή» προς την ΕΑΒ: «Είναι αυτονόητο ότι, εάν η ΕΑΒ ήταν σε θέση να εγγυηθεί την έγκαιρη και εντός χρονοδιαγράμματος συντήρηση, επισκευή και απόδοση στην ΠΑ των Α/Φ C130 δεν θα ήταν αναγκαίο η ΠΑ να αναζητά εναγωνίως λύσεις εκτός πλαισίου δυνατοτήτων της ΕΑΒ», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση-απάντηση. (την απάντηση του Υπουργείου Άμυνας για το συγκεκριμένο θέμα μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ)