Απαντώντας σε ερώτηση στη Βουλή, στο πλαίσιο κοινοβουλευτικού ελέγχου, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας «αδειάζει» ουσιαστικά την ΕΑΒ (Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία) για το ζήτημα της εργοστασιακής συντήρησης των μεταφορικών αεροσκαφών C-130. Επίσης επιβεβαιώνει ότι το Υπουργείο αναζητά λύση στο πρόβλημα με την ισραηλινή IAI (Israel Aerospace Industries). Συγκεκριμένα, η απάντηση του Υπουργείου αναφέρει: «Δεδομένης της χαμηλής διαθεσιμότητας των αεροσκαφών (Α/Φ) C-130 και της μη ικανοποιητικής απόδοσης της ΕΑΒ ως προς το ρυθμό συντήρησης και απόδοσης αυτών στην Πολεμική Αεροπορία (ΠΑ), μέχρι στιγμής, το ΥΠΕΘΑ εξετάζει εναλλακτικές επιλογές ως προς τη λύση του επείγοντος προβλήματος. Στο πλαίσιο αυτής της διερευνητικής πρωτοβουλίας, υποβλήθηκε πρόταση από την εταιρεία Israel Aerospace Industries (ΙΑΙ) του Ισραήλ για τη συντήρηση και απόδοση στην ΠΑ τριών Α/Φ C-130 εντός συγκεκριμένου και δεσμευτικού χρονοδιαγράμματος».

Όπως αναφέρει το Υπουργείο οι σχετικές διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε εξέλιξη, χωρίς ωστόσο να αναφέρει κάτι για το κόστος, εκτός του ότι θα προσδιοριστεί μετά την ολοκλήρωση της διαπραγμάτευσης και ότι η συμφωνία θα είναι διακρατική. Εφόσον υπογραφεί η συμφωνία η IAI θα εκτελέσει τις εργασίες αποσυναρμολόγησης και μεταφοράς στο Ισραήλ των τριών C-130 και θα τα αποδώσει σε πτητική κατάσταση. Η διάρκεια της σύμβασης θα είναι έξι ετών. Αφήνει όμως μια πιθανότητα μη υλοποίησης της συγκεκριμένης σύμβασης και συνέχισης του έργου συντήρησης των αεροσκαφών στην ΕΑΒ: «Σημειωτέον ότι η έγκριση του σχετικού υποπρογράμματος από την Βουλή των Ελλήνων δεν συνεπάγεται αυτομάτως την φάση ενεργοποίησης και υλοποίησής του. Η σχετική απόφαση θα εξαρτηθεί από την δυνατότητα της ΕΑΒ να υλοποιήσει την πρόταση που έχει υποβάλλει», αναφέρει χαρακτηριστικά η ανακοίνωση-απάντηση του Υπουργείου.

Σχετικά με το μέλλον των τεσσάρων C-130 που βρίσκονται σήμερα στην ΕΑΒ, το Υπουργείο αναφέρει ότι σύμφωνα με έγγραφη δέσμευση της EAB, τρία αεροσκάφη θα παραδοθούν στην ΠΑ εντός του 2021 και το τέταρτο το 2022. Αν τελικά η ΙΑΙ αναλάβει τη συντήρηση των τριών C-130, απομένουν άλλα οκτώ για τη συντήρηση των οποίων θα πρέπει να εργαστεί η ΕΑΒ ή να ακολουθήσουν και αυτά το δρόμο προς το Ισραήλ και την IAI. Η ανακοίνωση καταλήγει με μια «αιχμή» προς την ΕΑΒ: «Είναι αυτονόητο ότι, εάν η ΕΑΒ ήταν σε θέση να εγγυηθεί την έγκαιρη και εντός χρονοδιαγράμματος συντήρηση, επισκευή και απόδοση στην ΠΑ των Α/Φ C130 δεν θα ήταν αναγκαίο η ΠΑ να αναζητά εναγωνίως λύσεις εκτός πλαισίου δυνατοτήτων της ΕΑΒ», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση-απάντηση. (την απάντηση του Υπουργείου Άμυνας για το συγκεκριμένο θέμα μπορείτε να διαβάσετε ΕΔΩ)

Comments

  1. Να με συνχορειτε αλλά το υπουργείο δεν «αδειάζει» την ΕΑΒ από τον ρόλο συντηρήσεως των C130 ,απλός την απαλλάσσει προσωρινός από αυτό το έργω διότι η ΕΑΒ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΊ ΝΑ ΑΝΤΑΠΕΞΕΛΘΕΙ ΣΤΑ ΠΑΝΤΑ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΓΙΝΟΥΝ ΝΕΕΣ ΜΟΝΙΜΕΣ ΠΡΟΣΛΉΨΕΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΎ!!!!!
    ΔΕΝ γίνεται να έχεις το 1/3 των εργατών από ότι είχες πριν 20 χρόνια και να μπορεί να ανταπεξέλθεις στα πάντα!!!!
    Παραγωγή των απαρτιων των καινούριων f16 που κατασκευάζονται για λογαριασμό της LM
    ΑΝΑΒΑΘΜΗΣΗ 84 f16
    ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΙ ΒΑΡΙΑ ΣΥΝΤΉΡΗΣΗ ΤΩΝ ΓΕΡΑΣΜΕΝΩΝ C130
    Συντήρηση των Canader
    Όλες τις βαριές συντήρησης της ΠΑ χωρίς να διπλασιαστεί ή να τριπλασιαστεί το υπηρεσιακό προσωπικό …
    Και αφού χρειαζόμαστε άμεσα όλα τα c130 σε 2 χρόνια να ξαναπεταξουν όλα θα πρέπει να ζητήσουμε συνεργασία και με μια άλλη βιομηχανία!!!!

    1. Θα ήταν σωστό αυτό, αν τα οικονομικά αποτελέσματα μίας εταιρείας που δουλεύει στο φουλ και δεν έχει και προσωπικό για να προλάβει τα έργα ήταν θετικά. Είναι όμως;

      Έτος Εργασίες Αποτέλεσμα Εργαζόμενοι
      2019 44.291.918 -24.968.698 1449
      2018 50.132.108 -39.471.604 1430
      2017 59.600.000 -13.776.814 1390
      2016 69.970.000 -21.460.000 1389
      2015 65.600.000 -19.360.000 1284
      2014 98.000.000 1.590.000 1313
      2013 88.200.000 -17.100.000 1369
      2012 86.700.000 -40.900.000 1395

      http://www.ellinikos-stratos.com/arthra/eav.asp

      Για εμένα το υπουργείο οικονομκών και άμυνας θα έπρεπε να μην συνεργαζόνται και τόσο ‘στενά’.

      Το ΥΕΘΑ να βγάλει προγραμματισμό για τις ανάγκες και συντήρηση και όσοι πιστοί προσέλθετε, με κόστος, ποιότητα και χρονική διάρκεια ως κριτήρια αξιολόγησης.

      1. Για άλλη μια φορά, βλέπουμε ότι αν δώσεις στο κράτος να ξεσκονίσει μισό κιλό χρυσό σε πλάκα, θα χρειαστεί εργασίες για τουλάχιστον ένα μήνα, με κόστος 2-3 κιλά χρυσό και στο τέλος το προσωπικό που θα έχει προσληφθεί (για τον έναν μήνα που λέγαμε) θα βάλει αντίσχοινα στο Σύνταγμα και θα ζητά μονιμοποίηση με πλασματικά χρόνια σύνταξης.
        Αμ, πως!

        1. Ποιοι είναι το κράτος; Ο υπάλληλος; Ο διευθυντής; Η διοίκηση; Ο υπουργός; Ή ο πρωθυπουργός; Ονόματα παρακαλώ.
          Για τις συντάξεις: να μιλήσουμε με ονόματα; Οι σημερινοί βουλευτές δεν θα πάρουν βουλευτική σύνταξη;
          Μάλλον όμως εσύ αναφέρεσαι στο συνταξιούχο του ΟΓΑ. Αυτός φταίει. Έτσι δεν είναι κουνούπι;;

        2. Εφοσον συνεχιζουμε και τους ψηφιζουμε, δεν εχουν πολιτικο κοστος – το αντιθετο.

          πς 1,449 εργαζομενοι εκ των οποιων ποσοι ειναι διοικητικοι; Αν δε συγκρινουμε cv με τους αντιστοιχους σε TAI πχ, θα γελασει και το παρδαλο κατσικι

          1. Na dis me tous misthous ti tha pathis file Nick. Kapote kapoios tis ebo me 3000 to mina klaigotan giati den epairne to kratos tifekia na doulepsi dipla mou se mia sizitisi. Tote stis tourkikes epairnan 200-400 antistixa…

    2. Ποια παντα αδερφε?
      Τα Φ16 μολις ξεκινησανε.
      Τα C130 εχουνε βγαλει ριζες…
      Το λιγοτερο που μπορουσαν να κανουν μερικοι ειναι να δουλευουν με κατω το κεφαλι
      και να μη μιλανε.

  2. Οι προσλήψεις έγιναν και αφορούσαν 60% δοιηκητικό προσωπικό 40% τεχνικούς όταν δεν ήθελαν ούτε
    έναν αλλά μόνο τεχνικούς!
    Οι προσλήψεις για τα F-16 ακόμα εκρεμούν κλπ.

    1. Καλοπροαίρετη ερώτηση: αν και η συγκυρία λόγω των απολύσεων στις αεροπορικές βοηθάει την εξεύρεση των κατάλληλων στελεχών για την ΕΑΒ. Υπό κανονικές συνθήκες ποιος σοβαρός τεχνικός θα αφήσει μια ευρωπαϊκή αεροδιαστημική βιομηχανία για να πάει στην ΕΑΒ; Υποβάθμιση σε μισθό, συνθήκες εργασίας, επαγγελματικά δικαιώματα και λοιπά και λοιπά.

      1. Στελέχη?? Δεν ψάχνουν για στελέχη
        Τεχνικούς θέλουν επιπεδου ΤΕΙ για να κάνουν τη δουλειά

        Στη τελευταία προκήρυξη θέλαν έναν ολάκερο αεροναυπηγό!!!

        Και για να σου πω ποιος από το εξωτερικό θα τρέξει να βγάλει ισοτιμία πτυχίων
        να γραφτεί στο TEE πως το λένε η να βγάλει άδεια άσκησης επαγγέλματος??

        Που στο εξωτερικό ζητάνε άδεια εξάσκησης επαγγέλματος ??

        1. Ντάξει, μην το πάμε το θέμα στον ΔΟΑΤΑΠ γιατί άλλο είναι το νόημα. Ποιος σοβαρός μηχανικός πχ του ΕΜΠ που δουλεύει πχ στην EADS για 10 χρόνια θα έρθει στην Ελλάδα για την (κάθε) ΕΑΒ; Δεν υπάρχει. Άρα τίθεται ένα θέμα: ακόμα και αυτός ο ολόκληρος Αεροναυπηγός Μηχανικός τι τυπικά και πραγματικά προσόντα θα έχει;

          1. G-164g Ag-Cat: ειλικρινα διαβαζω τις απαντησεις σου και προσπαθω να καταλαβω αν εχεις μαθησιακα προβληματα ή απλα κανεις πως δεν καταλαβαινεις . Σου γραφουν ΔΥΟ φορες οι συμφορουμιτες CK και Μικρος Ηρωας οτι μιλουμε για απλους ΤΕΧΝΙΚΟΥΣ των ΤΕΙ και εσυ οχι μια, αλλα ΔΥΟ φορες, λες αρλουμπες για στελεχη της EADS που θα φυγουν απο Ευρωπη και θα ερθουν Ελλαδα. Πας καλα ανθρωπε μου? Καταλαβαινεις τι σημαινει απλους τεχνικους και οχι φτασμενους μηχανικους των ευρωπαικων κολοσσων? Εσυ καταλαβες οτι η ΕΑΒ θελει να κλεψει στελεχη απο την EADS για να ανταγωνιστει την Dassault? Eλεος

          2. @ phacepalm

            Βρισκόμαστε στο 2021 μ.Χ. στην Ελλάδα, δεν υπάρχουν ΤΕΙ, είναι όλοι ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ με τη βούλα του Υπ. Παιδείας.

            ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΟΣ ο ένας ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΔΙΠΛΩΜΑΤΟΥΧΟΣ ο άλλος, όλοι ισότιμοι με εξαίρεση το τύποις master του πενταετούς πολυτεχνείου που μετράει κανονικά σαν ξεχωριστό MSc.

            Όλα τα άλλα που λες δείχνουν έλλειψη της πραγματικότητας.

  3. Λες και δεν το ξέραμε. Μόνο 2-3 εδώ που κάποτε είχαν μπει και καλά σαν αναγνώστες, ο ένας που δούλευε εκεί και ένας ακόμη προσπαθούσαν να μας πείσουν ότι ο ήλιος ανατέλει από την Δύση, όταν το πάρκινγκ της ΕΑΒ είχε γεμίσει και πλέον είχαν διλήμματα αν θα βάζουν και πτητικά μέσα στα χωράφια γιατί δεν χωρούσαν πουθενά.

    Είναι όλα τα P3 εκεί, είναι τα C-130 είναι ελικόπτερα, ότι μπορείς να φανταστείς. Είναι σαν να έχει καταρρίψει η Τουρκική αεροπορία τα μισά πτητικά μέσα πλην μαχητικών χωρίς να ρίξει σφαίρα.

    Και φυσικά έχουμε άγχος για τα Viper και φυσικά έχουμε άγχος για το ότι οι φρεγάτες έχει αναγορευτεί σε ύστατο επιχείρημα και αίτημα να παραχθούν μερικές εδώ (θα τις πάρουμε σε 20 χρόνια όπως έγινε με τις Super Vita και τα υποβρύχια, και αυτές βασικά δεν τις παραλάβαμε ποτέ έτοιμες, απλά τις πήρε το ΙΔΙΟ το ΠΝ να τις τελειώσει μόνο του, κάτι που είναι πρωτοφανές).

    Και το πρόβλημα δεν είναι τόσο το τεχνικό προσωπικό, αλλά το ότι αν πχ έχει 1.500 άτομα, οι τεχνικοί είναι 500, εκ των οποίων οι 200 μπορεί να έχουν μετακινηθεί σε γραφεία κτλ, και οι 300 είναι επί το έργο. Και φυσικά οι άλλοι 1.000 είναι ας πούμε διοικητικό προσωπικό (οι αριθμοί είναι ενδεικτικοί σαν παράδειγμα και όχι κυριολεκτικοί).

    Τι είναι η ΕΑΒ? Κάτι αντίστοιχο με ένα τεράστιο συνεργείο αυτοκινήτων. Φαντάζεστε να πάτε σε ένα συνεργείο αυτοκινήτων και να δείτε ότι έχει από ρεσεπτιον, υπαλλήλους, τμήμα προσωπικού, οικονομικό, μάρκετινγκ και δεν συμμαζεύετε 100 άτομα (το συνεργείο) και να έχει 10 μάστορες να διορθώνουν τα αυτοκίνητα?

    Μου θυμίζει την παλιά καλή γελοιογραφία που είναι σε μια βάρκα 10, ένας τραβάει το κουπί και 9 του δίνουν εντολές να κάνει πιο γρήγορα γιατί το καράβι μπάζει. Μπορεί να κάνω και λάθος, αλλά προς τα έξω στον απλό πολίτη αυτό μοιάζει να είναι το πρόβλημα

    1. Χωρίς να ξέρω ακριβώς ποιό είναι το θέμα της ΕΑΒ θα κάνω γενικότερο σχόλιο που μπορεί να μην αφορά την κατάσταση εκεί. Προφανώς κομματικοί αναξιοκρατικοί διορισμοί μπορούν να γίνουν μόνο σε «διοικητικές» θέσεις. Ο δημόσιος και ευρύτερος δημόσιος τομέας είχε προ της 2010 εποχής χιλάδες θέσεις φαντάσματα με άτομα άνευ αντικειμένου. Κάποιοι δεν πατούσαν καν το πόδι τους στην υπηρεσία. Δεν ξέρω αν η δεκαετής μνημονιακή λαίλαπα που κατέστρεψε τα πάντα στη χώρα έθιξε καθόλου αυτή την κομματική δεξαμενή. Ούτε υπάρχουν ειδήσεις επί του θέματος στα κατά τα άλλα λαλίστατα μέσα ενημέρωσης. Προσωπικά δεν είμαι καθόλου αισιόδοξος.

      Όσο το πολιτικό σύστημα και οι κομματικές συμμορίες που το υπηρετούν χρησιμοποιούν το κράτος ως λάφυρο και τις υπηρεσίες του ως χώρους αποθήκευσης διορισμένων όπου στοιβάζονται άχρηστοι κομματικοί στρατοί για να παρασιτούν σε βάρος του συνόλου, χαϊρι δε θα δούμε σε αυτή τη χώρα. Πήξαμε σε κρατικοδίαιτους επιχειρηματίες που παίρνουν εταιρίες και μπίζνες από το δημίσιο με βάση τα κονέ, εργατοπατέρες συνδυκαλιστές, και κομματικά διοριζόμενους κηφήνες. Μετά ζοριζόμαστε να αντιμετωπίσουμε την Τουρκία και τη Γερμανία. Είπαμε η αδυναμία αντιμετώπισης των εξωτερικών απειλών οφείλεται σε εσωτερικά προβλήματα της χώρας.

  4. Για να χρειάζεται αποσυναρμολόγηση και μεταφορά με πλοία στο Israel καταλαβαίνουμε σε τι κατάσταση έχουν εγκαταλειφθεί τα αεροπλάνα ώστε να μην μπορούν να κάνουν καν μια πτήση

    Έχει ολοκληρωθεί ο εκσυχρονισμός τους η κάποια είναι ακόμα στο περίμενε για αυτόν??

    Εγκληματικές αμέλειες χρονων……

    1. Εγώ αν και δεν έχω διαβάσει για την αποσυναρμολόγηση, υποψιάζομαι ότι το θέμα δεν είναι ότι έχουν εγκαταλειφθεί, αλλά ότι κανένας δεν εγγυάται στο ιπτάμενο προσωπικό ότι αν το πετάξει μέχρι εκεί, δεν θα πέσει στην θάλασσα, όπερ μάλλον μπορεί να πετάξει αλλά κανείς δεν παίρνει την ευθύνη, γιατί θα έπρεπε να είχε ήδη συντηρηθεί.

      Το γεγονός ότι κάποιος τρώει τεράστια κόστη αποσυναρμολόγησης, μεταφοράς δια πλοίου και απανασυναρμολόγησης, δείχνει σε τι απελπισία έχουν φτάσει με το θέμα της ΕΑΒ που προτίμησαν να τους βγει πολλαπλό το κόστος και να τα έχουν αύριο παρά να περιμένουν άλλα 5 χρόνια.

      Και στα επόμενα σέρβις που θα πρέπει να πάνε Ισραήλ πλέον επειδή θα πάνε πετώντας θα τους βγει και πολύ πιο φτηνά από την ΕΑΒ και σε χρόνο DT συγκρίσιμα με την ΕΑΒ

  5. https://www.lockheedmartin.com/content/dam/lockheed-martin/aero/documents/sustainment/ACS-Product-Cards/MG190132-024_TankerConversionKit_Horiz_ProductCard_Web.pdf

    Γνωριζοντας την αλλεργια που εχει η ΠΑ στα μεγαλα αεριωθουμενα με το μεγαλο κοστος χρησης, παντα ειχα την απορια αν τα παλια μας αλλα εκσυχρονισμενα C130 μπορουν να το παρουν (το κιτ μετατροπης σε τανκερ) οχι ολα φυσικα 3-4 αεροσκαφη, και ποσο θα κοστιζε αυτο?

  6. Η ευθύνη είναι αποκλειστικά της διοίκησης και του υπουργείου οικονομικών και ΜΌΝΟ! Το προσωπικό πρέπει να είναι 70% τεχνικό και 30% διοικητικό για να είναι βιώσιμη μια επιχείρηση η όποια παρέχει τεχνικό έργο!!!

  7. Ελληνικό Δημόσιο σε όλο του το μεγαλείο.

    Αρκεί να τρυπώξει κανείς ακόμα και σαν οδοκαθαριστής κι ολα τα άλλα τα βρίσκουμε στην πορεία με τις κατάλληλες κομματικές διασυνδέσεις.

    Χωρίς να σπάσεις αυγά ομελέτα δεν τρως…
    Κι εδώ δεν μιλάμε απλά για αυγά αλλά για ολοκληρο πτηνοτροφείο…

    1. Και να τα πάρεις τι να τα κάνεις αφού δεν θα μπορούσαν να συντηρηθούν και να έχουν ανταλλακτικά για να παιταναι.
      Εδώ έχεις έναν στόλο 13 C130 και ζήτημα είναι να πετάνε τα 2 …….Όταν σου λένε θα δω δώσω 20 εκατ. Κονδύλι για να επαναφέρεις σε πτητική κατάσταση τα c130 εσύ τι θα τους πει….
      «Ξέρετε με αυτά τα 20 εκατομ θα αγωρασω 2-3 ισπανικά c130 και θα κάνω τι δουλειά μου»!!
      Τι να τα κάνεις αφού και να τα πάρεις δεν θα πετάνε διότι δεν έχεις ανταλλακτικά και δεν τα έχεις περάσει από γενική συντήρηση!!!!!!
      Και στο τέλος θα έχεις φάει τα 20 εκατομ και θα έχεις 5 c130 χωρίς ανταλλακτικά και χωρίς γενική βαριά συντήρηση και του χρόνου θα είναι πάλι όλα καθηλομενα στο έδαφος!!!!
      Να σκέφτεστε πριν πείτε κάτι

  8. Το προβλημα της Ελλαδας ειναι ουσιαστικα ελλειψη θεσμων, αξιολογησης και αξιοκρατιας.

    Ας παρουμε για παραδειγμα την ΕΑΒ που την ελεγχει το δημοσιο. Για να δουλεψει η εταιρια χρειαζονται 80% επιστημονες και τεχνικοι και 20% διοικητικοι. Οταν ομως οι πολτικοι βαζουν απο το παραθυρο τον καθε ανικανο αμορφωτο βυσματια που δεν ξερει ουτε να δεσει τα κορδονια των παπουτσιων του, και αυτοι στο τελος αποτελουν το 70% της εταιριας, τοτε φυσικα η δουλεια δεν βγαινει, υπαρχουν ζημιες και η εταιρια παει για φουντο.

    Αυτο εγινε στην ΕΑΒ, αλλα και σε καθε αλλη δημοσια επιχειρηση, αυτος ειναι και ο λογος που χρεοκοπησε η χωρα.

      1. @ G-164g Ag-Cat

        Αυτο που γραφεις ειναι εντελως ασχετο και εντελως αστοχο.

        Οι αστυνομικοι πανεπιστημιων ειναι για ΜΟΝΟ για φυλαξη των πανεπιστημιων και θα εχουν περασει απο αστυνομικου τυπου εκπαιδευση. Δεν θα τους προσλαβουν ως λεκτορες και κατοπιν θα τους βαλουν να φυλλαξουν τα πανεπιστημια, προσλαμβανονται για συγκερκιμενο ρολο. Εαν δεν ηταν δημοσιοι υπαλληλοι, θα ηταν απο ιδιωτικες εταιριες σεκιουριτι. Τα πανεπιστημια σε ολο τον πλανητη εχουν φυλαξη και παντου καμερες ασφαλειας, καθως εχουν πανακριβο εξοπλισμο στα εργαστηρια ενω υπαρχουν κινδυνοι για το προσωπικο και τους φοιτητες. Για αστυνομια τους προσλαμβανουν, και οχι ως πυρηνικους φυσικους και καθηγητες ιατρικης.

        Αντιθετως η ΕΑΒ χρειαζεται επιστημονες και τεχνικους με μαστερ και διδακτορικα σε Αεροναυπηγικη, Μηχανολογους μηχανικους, Ηλεκτρονικους μηχανικους κτλ. Εαν αντι για επιστημονες και τεχνικους προσλαβουν παλι γραμματεις, κηπουρους και λογιστες, τοτε ποιος θα κανει αναβαθμιση στα F-16, η γραμματεας με τη 12ποντη γοβα στιλετο, η ο κηπουρος που δεν ξερει να λειτουργησει ουτε το τηλεκοντρολ της τηλεορασης?

        1. Η πρόσληψη 1000 αστυνομικών για τα πανεπιστήμια θα βοηθήσει τις τοπικές οικονομίες. 1000 πελάτες για τις καφετέριες κοντά στα πανεπιστημιακά ιδρύματα, γιατί κατά τα άλλα ο θεσμός θα είναι τόσο επιτυχημένος όσο των δημοτικών αστυνομικών.

  9. Yπαρχουν δυο απλες λυσεις:
    1. Κλεινει η ΕΑΒ, και ιδρυεται στη θεση της Εργοστασιο Βασης της Πολεμικης Αεροποριας που απορροφα τους τεχνικους, ενω οι διοικητικοι απολυονται. Το Εργοστασιο αναλαμβανει τη συντηρηση των αεροσκαφων.

    2. Ολκ το εργο της ΕΑΒ αφορα συντηρησεις τγς ΠΑ ή συμβολαια της Lockheed Martin. Ανατιθεται κατοπιν συμφωνιας η διοικηση της εταιρειας στη Lockheed, ή σε στελεχη που αυτη θα επιλεξει, με την αναλογη εξουσιοδοτηση να γινει ο,τι απαιτειται.

    Φυσικα αυτο δεν θα γινει, διοτι θα εσημαινε το τελος της κομματοκρατιας στην ΕΑΒ, που ειναι η πηγη των δεινων.

    1. Υπενθυμίζω πως υπάρχουν και κάποιες ιδιωτικές εταιρίες που μπορεί να αναλάβουν κάποιο επισκευαστικό ρολο
      Βλέπε τη περίπτωση των SUPER PUMA

      Πρέπει να λειτουργεί ο ανταγωνισμός ώστε να μπορέσουν να αναπτυχθούν

      Εάν όλη η δουλειά δίνετε στη ΕΑΒ μονο γιατί υπάρχει κανεις δεν θα προσπαθήσει να επεκτείνει τις δραστηριότητες του σε αυτό το τομέα!

      1. @CK
        Αν μπορουν να συντηρησουν Super Puma, τοτε πιθανοτατα μπορουν (κατοπιν εκπαιδευσεως του προσωπικου) να συντηρησουν και αεροσκαφη σταθερας πτέρυγος, ακομα και μαχητικα.

        Αλλα αν γινει αυτο, τοτε η υπαρξη της ΕΑΒ -και κατ’ επεκτασιν των κομματικων στρατων που (παρα)σιτίζονται απο αυτην- δεν θα μπορει να δικαιολογηθει, και θα πρεπει να κλεισει.
        Απο ολους τους Πρωθυπουργούς μετα το 1981, ο μονος που θα ειχε τα κοτσια να το κανει ηταν ο Κώστας Μητσότακης. O El Manco δεν ειναι για τετοια μεγαλα πραγματα δυστυχως.

    2. Υπάρχει και το ΚΕΑ. Ολο το έργο που αφορά συντήρηση ιπτάμενων μέσων της ΠΑ να πάει σε αυτό. Τα χρήματα που έχουν δοθεί χωρίς να παραχθεί το αντίστοιχο έργο να βρεθεί τρόπος να επιστραφούν στο κράτος, επίσης να ενεργοποιηθούν τυχόν ποινικές ρήτρες για πλημμελή εκτέλεση της σύμβασης.

      1. Συμφωνω η συντηρηση να παει σε Εργοστασιο Βασης της Αεροποριας.

        Κατα τα αλλα να θυμηθουμε σε ποιον ανηκει η ΕΑΒ. Δεν εχει νοημα το Κρατος να απαιτει χρηματα απο τον εαυτο του.

  10. Να κάνω μια ερώτηση καλοπροαίρετη. Ο αρμόδιος υπουργός για την ΕΑΒ, σε ποιες θέσεις ευθύνης έχει εργαστεί είτε στο δημόσιο είτε στον ιδιωτικό τομέα για να διαχειρίζεται τέτοιες πολύπλοκες υποθέσεις όπως αυτή της ΕΑΒ; Νομίζω δεν το κατέχει το θέμα για να το χειρίζεται αποτελεσματικά. Ούτε και το ειδικό πολιτικό βάρος έχει.

    Όλες οι παλαιές ΔΕΚΟ ταλανίζονται από το ίδιο πρόβλημα που το πολιτικό σύστημα διακομματικά δημιούργησε:
    1. υπεράριθμες προσλήψεις διοικητικών
    2. Έλλειψη τεχνικών/μηχανικών
    Με αποτέλεσμα να οδηγηθούμε στο επόμενο:
    3 Outsourcing εργολαβίες ημέτερων για να καλυφθούν όπως όπως τα προβλήματα.

    Έτσι καί η πίτα ολόκληρη καί ο σκύλος χορτάτος: η ευθύνη στο κακό δημόσιο η οποία διαχέεται στον εργαζόμενο που όμως εκτελεί τις άνωθεν εντολές, οι φιλικοί στο εκάστοτε κυβερνών κόμμα εργολάβοι χορτάτοι και η κάθε υπουργάρα τιμητής των πάντων.

    Το είδαμε και στα χιόνια, η ανεξάρτητη αρχή του ΔΕΔΔΗΕ υποστελεχωμένη και φταίχτης η ΔΕΗ (οι ιδιωτικοί πάροχοι;) την οποία όμως με φανφάρες και κομφετι εξυγίανε-κατά δήλωσή του- το Σεπτέμβρη ο αρμόδιος Υπουργός.

  11. Συγνωμη, διοικητικες θεσεις (ακομα και τεχνικες -αρχιτεχνιτες κτλπ-) δεν θα μπορουσαν να καλυφθουν απο εν ενεργεια ή αποστρατους αξ/κους της ΠΑ;
    Υπαρχει και 3η λυση: Πωληση στους ισραηλινους. Μπας και δουμε ασπρη μερα (οχι χιονισμενη)

    1. @ Ασβος

      Αυτο που γραφεις ειναι η πιο εξωφρενικη προταση που εχω ακουσει εδω και καιρο, για να μην πω τιποτα χειροτερο.

      ΚΑΜΙΑ χωρα ΔΕΝ πουλαει στρατηγικες βιομηχανιες σε τριτη χωρα. ΚΑΜΙΑ. Ειναι συνταγη εθνικης αυτοκτονιας.

      Επεσες και εσυ θυμα των εκαστοτε ημιαμορφωτων ανικανων πολιτικαντηδων που βρισκουν την ευκολη λυση της πωλησης οταν ειναι εντελως ανικανοι να λυσουν ενα προβλημα. Βρηκαμε τωρα λυση, θα πουλαμε τα παντα εναντι πινακιου φακης σε Ισραηλινους / Αραβες / Λιβανεζους αεριτζηδες επιχειρηματιες και κατοπιν θα πληρωνουμε διπλασιες και τριπλασιες τιμες ωστε να τους δινουμε δουλειες, και απο πανω θα πληρωνουμε και προστιμα δισεκατομμυριων εαν κατι παει στραβα, οι βιομηχανιες παλι δεν θα λειτουργουν, αμυνα δεν θα εχουμε, δουλειες δεν θα υπαρχουν για τους επιστημονες και θα ειμαστε στο σημειο μηδεν παλι.

      Θελουμε λυση, οριστε μια πολυ απλη λυση. Μετοχοποιηση της εταιριας και πωληση του 49% ωστε να αντληθουν κεφαλαια απο τις αγορες, απολυση η μεταταξη οσων ειναι ασχετων η αχρηστων για την εταιρια, παραχωρηση του Μανατζμεντ σε στρατηγικο επενδυτη (π.χ. LM), και συνδεση της αμοιβης του Μανατζμεντ με τις επιδοσεις της εταιριας και το προβλημα θα λυθει ταχιστα.

      1. Για την ώρα το μόνο στρατηγικό που έχει κάνει η ΕΑΒ είναι να εγκλωβίσει την μισή αεροπορία στο έδαφος, που προφανώς δεν είναι στρατηγικό όφελος για την Ελλάδα αλλά για άλλη χώρα.

        Για την Ελλάδα μέχρι τώρα στρατηγικές ζημιές βλέπω ή σκέτο ζημιές χωρίς στρατηγικό. Με την επίκληση του στρατηγικού και του εθνικού έχουν γίνει τα μεγαλύτερα προβλήματα

        Και για να καταλάβω, αν μας λείψει η ΕΑΒ (ή και αντίστοιχες εταιρείες) τι στρατηγικό θα χάσουμε? Γιατί εγώ βλέπω ότι με 1,5δις ζημιές αυτός που χάσαμε από μία και μόνη «στρατηγική» βιομηχανία, είναι μια μοίρα Ραφάλ ή δύο Φρεγάτες ντούκι

        1. Και αυτό είναι μόνο από τις ζημιές της, αν προσθέσω και το καπέλο που πληρώσαμε σε διάφορες αγορές αεροσκαφών μόνο και μόνο για να πάρει έργο και αυτή, μάλλον παίρναμε άλλη μια μοίρα και άλλες δύο φρεγάτες

          1. @ agnostosependytis

            Το καπελο που γραφεις, ονομαζεται «αντισταθμιστικα» και ΔΕΝ γινεται για να παρει εργο η εταιρια οπως λανθασμενα γραφεις, ειναι τροπος ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ στην Ελλαδα απο το εξωτερικο, ωστε να ανεβει το επιπεδο των εγχωριων βιομηχανιων και του εγχωριου επιστημονικου και τεχνολογικου δυναμικου.

            Προφανως ΔΕΝ το γνωριζεις, αλλα ΟΛΕΣ οι χωρες του πλανητη κανουν το ιδιο, ακομη και η Αυστραλια, Βρετανια εχουν minimum απαιτηση εγχωριας κατασκευης πανω απο 60% οποιουδηποτε συστηματος αγοραζουν. Ακομη και η γειτονικη Τουρκια τα ιδια εκανε και ετσι απεκτησε τεχνολογια αεροσκαφων, ηλεκτρονικων, πυραυλων, κινητηρων, ΜΕΑ κτλ.

            Σε γενικες γραμμες εισαι εντελως ασχετος και δεν αντιλαμβανεσαι πως λειτουργει ο πλανητης, αλλα εχεις και ισχυρη αποψη απο πανω «Often wrong, never in doubt» που λενε και οι Αμερικανοι. Να μιλας λιγοτερο, και να ακους περισσοτερο, μπορει να μαθεις και κατι.

            Εγω φταιω που καθομαι και ασχολουμαι με τον καθε ημιμαθη και ασχετο.

          2. Ναι έχουμε αποκτήσει τεχνογνωσία με:

            -το να κάνουμε την εξάτμιση του Neuron
            -το να κάνουμε μερικές λαμαρίνες για το C-130
            -και άλλα παρόμοια

            Η λογική του να λάβες τεχνογνωσία από ένα πρόγραμμα είναι να την χρησιμοποιήσεις σε άλλο πρόγραμμα (οι τούρκοι απέκτησαν τεχνογνωσία κατασκευής πυραύλων και τώρα κάνουν τους δικούς τους). Εμείς σαν αντισταθμιστικά παίρνουμε κάτι μπούρδες που δεν μπορούμε να τις χρησιμοποιήσουμε ποτέ.

            Και για να δούμε και τα περίφημα αντισταθμιστικά, θυμάμαι παλιά μια εταιρεία, δεν ξέρω αν υπάρχει καν σήμερα, η οποία πήρε πραγματικά χρήσιμη τεχνολογία (να κάνει μικροτσίπ για πυραύλους). Και εκεί που θα έλεγες έγινε μεταφορά τεχνολογίας, θα το αξιοποιήσουν και αλλού, δεν το αξιοποίησαν πουθενά, έμειναν με τα ίδια μηχανήματα και την ίδια τεχνολογία για 20+ χρόνια, τα τσιπάκια είχαν γίνει 1/100 από αυτό που έκαναν αυτοί, με συνέπεια να μην έχουν πελάτες και να παίρνουν μόνη δουλειά στα πλαίσια των αντισταθμιστικών και τίποτα άλλο, και αυτό από υποχρέωση της άλλης πλευράς. Και επειδή τα τσιπάκια ήταν πλέον ξεπερασμένα, τους έδιναν για τσιπάκια και κάτι άλλο πιο απλό, μετά τσιπάκια για πλυντήρια, μετά τσιπάκια για ψυγεία και μετά τέρμα…

            Η Ελλάδα επί δεκαετίες πήρε τερατώδη ποσά σε αντισταθμιστικά, αλλά τελικά πήγαν όλα άκλαφτα ή στην υγεία των κορόιδων.

            Οπότε επειδή ξέρω ότι το αντισταθμιστικό θα ζητηθεί να τρέξει στην Ελλάδα και όχι σε Αυστραλία ή Καναδά, ξέρω την τύχη του από τώρα. Εσύ με βάση το παράδειγμα των χωρών αυτών, και μη κοιτώντας τι έγιναν τα προηγούμενα αντισταθμιστικά στην Ελλάδα προτείνεις κάτι άλλο.

            Το σχετικός άσχετος θα το κρίνει η ιστορία, για την ώρα χαιρόμαστε τα αντισταθμιστικά που λάβαμε με την τεχνογνωσία που λάβαμε από την LM για να φτιάχουν τα C-130 και έτσι αποφασίσαμε να τα πάμε Ισραήλ. Μάθαμε να φτιάχουμε φρεγάτες (ΜΕΚΟ), μάθαμε να φτιάχνουμε υποβρύχια (214) να μου δώσεις και εμένα 3 κιλά τεχνογνωσία και που την αξιοποιήσαμε γιατί ακόμη το ψάχνω.

        2. @agnostosependytis

          Οταν ποναει το κεφαλι μας δεν το κοβουμε για να γλιτωσουμε. Παιρνουμε ασπιρινη η ντεπον.

          Το ιδιο ακριβως ισχυει με την ΕΑΒ αλλα και καθε αλλη εταιρια δημοσιου συμφεροντος που ειναι φυσικο μονοπωλιο στην Ελλαδα. Το προβλημα ειναι η εμπλοκη πολιτικαντηδων και ο διορισμος ασχετων απο το παραθυρο.

          Η απλη λυση ειναι η μερικη ιδιωτικοποιηση της εταιριας και η λειτουργια της με κριτηρια εισηγμενης ιδιωτικης εταιριας, η εναλλακτικα η ευρεση στρατηγικου επενδυτη.

          Το 1μιση δισεκατομμυριο ελλειμμα που βλεπεις εσυ ειναι τεχνητο και λογιστικο ζητημα, λογω διορισμου υπεραριθμων εργαζομενων με μηδεν προσοντα λογω της πολιτικης ηγεσιας και ταυτοχρονα η χρεωση υπερβολικα χαμηλων τιμων στο δημοσιο για υπηρεσιες.

          Αυτες οι ανοησιες οδηγησαν την χωρα στην αποβιομηχανιση απο τη δεκαετια του 1980 και μετα. Εαν δεν εχεις βασικες βιομηχανιες και τεχνολογιες δεν εχεις χρηματα για να αγορασεις ουτε μαχητικα ουτε τιποτα.

          Σε ολες τις χωρες τα εξοπλιστικα προγραμματα ειναι πρωτιστως προγραμματα ενισχυσης της εγχωριας βιομηχανιας και απασχολησης ακρως εξειδικευμενου επιστημονικου και τεχνολογικου δυναμικου.

          1. Εχω εξηγησει και παρακατω και σε αλλα ποστ στον φιλο agnostoependyth το πως εχει μπει η εταιρια μεσα. Δεν φταινε οιβ
            υπεράριθμοι τεχνικοι. Αλλα τοβοτι το δημοσιο απο καθε συμβόλαιο παρακρατει ποσο παραπανω απο το περιθωριο κερδους. 5% το κερσος ,20% παρακρατηση. Αναλαμβανει εργο κ πληρωνει η εαβ. Ειναι μαγικο….ΧΙΛΙΕΣ ΦΌΡΕΣ ΝΑ ΑΝΑΛΑΜΒΑΝΕ ΜΟΝΟ ΤΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝ Η LOCKHEED ωστε να μην διοικουσαν πολιτικά φιλα προσκείμενοι διορισμενοι ….. γιατι μετα οσα σπυ γραφω θα ΗΤΑΝ ΑΥΤΟΝΟΗΤΑ….

          2. Το έχω πει και εγώ ότι συμφωνώ χίλιες φορές ότι αυτό φταίει. Αλλά αφού έτσι είναι εδώ και 40 χρόνια και δεν αλλάζει, εγώ τι να πω, δώσε δουλειά και αντισταθμιστικά επί της βάσης ότι ΚΑΠΟΤΕ μπορεί να αλλάξει? 40 χρόνια ακούω ότι θα αλλάξει, 40 χρόνια ακούω ιδιωτικοποιήσεις, ακούω ξένους μάνατζερς, αλλαγή σελίδας και ιστορίες. ΤΙΠΟΤΑ δεν άλλαξε.
            Πρώτα να αλλάξει και μετά να την παινέψουμε και να λέμε δώστης δουλειά είναι τόσο ικανή και έχει κάνει τόσες θυσίες, πρώτος θα είμαι εδώ και θα το γράφω με κεφαλαία. Αλλά όταν έχεις άσχημη ιστορία, τότε πρώτα αποδεικνύεις ότι έχεις αλλάξει και μετά κερδίζεις υποστήριξη.

            ΥΓ οι μηχανικοί/τεχνικοί διαμαρτυρήθηκαν ποτέ για τις προσλήψεις άσχετων που ουσιαστικά υποθήκευαν το μέλλον της εταιρείας στην οποία δούλευαν?

  12. Καποιοι ενοχλουνται με το κρατος.Ειναι εντυπωσιακο ομως οτι ΔΕΝ ενοχλουνται καθολου με αυτους που «τρεχουν» το κρατος.

    Αν το κρατος ειναι μια εταιρια(που ειναι) – αν φαληρησει – τοτε οπως συμβαινει ΑΚΡΙΒΩΣ σε ΟΛΕΣ τις εταιριες ΔΕΝ φταιει ο καθε εργαζομενος.Φταινε αυτοι που παιρνουν τις ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ για το πως θα δουλευει η εταιρια.Το management.
    Το management στην Ελλαδα λειτουργει οπως τα ενοχλητικα κουνουπια.Πινουν το αιμα της «εταιριας»,την μολυνουν με ενα καρο «ιωσεις» και στο τελος κατηγορουν τα οργανα της εταιριας για ανικανοτητα να λειτουργησουν σωστα.Το λες και ηλιθιοτητα.

    Αλλα αν «το κορμι» εχει πια εθιστει στο τσιμπιμα το λες ιδιοφυια.Δεν ειναι μικρο πραγμα ο θυτης να κατηγορει το θυμα και το δευτερο να το δεχεται.

    1. Το σχόλιό σου περιγράφει πολύ γλαφυρά την κατάσταση.

      Και μετά έρχεται ένας γιατρός να γιατρέψει το μολυσμένο σώμα που οι ίδιοι οι νοσοκόμοι του μόλυναν…

    2. Μα ακριβως αν παρεις -απο αυτους που τρεχουν το κρατος- τα παιχνιδια τους, τοτε δεν θα μπορουν ουτε ημετερους να βολευουν ουτε παιχνιδια σκοπιμοτητων να κανουν κτλπ κουλα που συμβαινουν σε τουτη δω τη μπανανία (παντα κατα τη γνωμη μου).
      @G.P. , ας την πουμε τοτε LM Europe να ειμαστε ολοι ευχαριστημενοι 🏆🏆🏆

      1. Εχεις δικιο Ασβε αλλα δεν ειναι απολυτως ετσι.

        Σε χωρες που λειτουργουν σωστα γιατι εχουν σωστους και πανω απο ολα εκπαιδευμενους,μορφωμενους και ενδιαφερομενους πολιτες ΚΑΝΕΝΑΣ πολιτικος δεν χρησιμοποιει τον δημοσιο τομεα οπως αυτος χρησιμοποιειται στην Ελλαδα γιατι αν το κανει δεν θα παει σπιτι του.Θα παει καπου που η πλειονοτητα των Ελληνων πολιτικων θα επρεπε να ειναι απο καιρο.

        Οι πολιτικοι στην Ελλαδα ΠΑΝΤΑ θα εχουν τα παιχνιδι τους.Ειτε σε δημοσιες εταιριες,ειτε σε ιδιωτικες.Ειδικα οι ιδιωτικες που λειτουργουν με ΚΥΡΙΟ πελατη το Δημοσιο προσφερουν ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ περιβαλλον για τα παιχνιδια αυτα να πολλαπλασιαστουν και να γινουν και πολυ πιο συνθετα.Παραδειγμα SIEMENS,NOVARTIS και πολλες αλλες ιδιωτικες πλην τιμιες,ανταγωνιστικες αλλα καργα κρατικοδιαιτες εταιριες.Πιστευεις οτι θα γινει κατι διαφορετικο σε μια ιδιωτικη ΕΑΒ;;; Εισαι πραγματικα τοσο αφελης;;;;

        Το μονο που θελουν οι Ελληνες πολιτικοι παρουσιαζοντας ως αχρηστο τον Δημοσιο τομεα που αυτοι δημιουργησαν ειναι να θολωσουν την αληθεια για να ξεφυγουν οι ιδιοι,να πουλησουν τις υποδομες που αφορουν ΚΥΡΙΩΣ συμβασεις του Δημοσιου(αρα ετοιμο χρημα για τους επενδυτες και αλλους ΑΜΕΣΑ ενδιαφερομενους) και να επεκτεινουν οι ιδιοι περισσοτερο την παιδικη τους χαρα σε τομεις που ειναι αδυνατο να ιδιωτικοποιηθουν οπως π.χ οι δυναμεις ασφαλειας.

        Οχι οτι το τελευταιο δεν το εχουν κανει ηδη.Ο θεσμος των ΕΠΟΠ ειναι μεγαλο πεδιο «παρκαρισματος» πολιτικων υποστηρικτων(κομματοσκυλα).Το χειροτερο ομως ειναι οτι ακομα και το κυριο σωμα των Ε.Δ εχει σε μεγαλο βαθμο κομματικοποιηθει.

        Το μονο που χρειαζεται ο Δημοσιος τομεας για να λειτουργει αριστα ειναι να αφεθει να λειτουργει με ΑΠΛΑ ιδιωτικοοικονομικα κριτηρια.

        Τους υπευθυνους ΔΕΗ και ΔΕΔΗΕ μιας και ειναι προσφατο δεν τους επελεξαν οι εταιριες.Τους επελεξε το κομμα και ο ηγετης του.Αν δεις τα προσοντα τους θα γελας.Αν δεις και την μοναδικη σοβαρη αποφαση που πηραν και αφορα τις απολαβες τους θα κλαις.

        Το κακο ειναι οτι εσυ εισαι Ελληνας και ζεις στο Ελλαδισταν.Δεν το ψαχνεις.Το δεχεσαι οπως στο παρουσιαζουν.Δεξου και τις συνεπειες της ανικανοτητας σου ομως.Εσυ επιτρεπεις να σε παραμυθιαζουν με λογια και ηλιθιες αποψεις.Και οσο το επιτρεπεις τοσο αυτοι θα παιζουν και θα σε παιζουν.

  13. Για να σταθεί αεροπορική βιομηχανία σε μια χώρα σαν την Ελλάδα, δεν είναι το πρόβλημα τα κεφαλαία (ήδη δίνουμε δεκάδες εκ. κάθε χρόνο), ούτε η εύρεση προσωπικού είναι το πρόβλημα, το μεγάλο ζήτημα είναι να βρεις πελάτες.
    Η πίτα των εξοπλισμών δεν είναι από αυτές που τρώει ο καθένας, για αυτό οι «μικροί» περιορίζονται στις εγχώριες ανάγκες, που δεν είναι αρκετές/κατάλληλες για να την κάνουν βιώσιμη.
    Τα καταλαβαίνει αυτά ο π/θ, σκέφτεται ότι για να γίνει η ΕΑΒ κέντρο που θα παίρνει δουλειές στη Μ.Ανατολη (συντήρηση και γιατί όχι πωλησεις συστημάτων) η συνεργασία με το Ισραήλ είναι μονόδρομος. Πέραν της τεχνολογίας τα καταφέρνουν και στο εμπόριο, όπου δεν τους είπαν ξερά οχι οι αμερικανοί, πούλησαν.

  14. Πραγματικά εχω βαρεθει να διαβαζω σχολια απο ανθρώπους που το παιζουν ειδικοι. …
    1) καποιοι αναρωτιούνται γιατι χρειαζονται τα αροπλανα αποσυναρμολόγηση……καθως δεν μπορω να πω πολλα ….Hannibal….και οποιος καταλαβες καταλαβε….
    2) διαβαζω για οικονομικά μεγεθη….
    Η εταιρια ξαναγράφω εχει μπει μεσα απο το ιδιο το κρατος. Και εξηγώ τα περιθωρια κερδους στον αεροπορικο τομεα ειναι 5%. Το κρατος παρακρατει 15% καθε συμβολαιου που κλεινει η εαβ….σκεψου να χεις ενα.μαγαζι με καφε τιμη 1,€ με κερδος 0,30€ απο το 1,50 και το κρατος να σου κρατα 0,50€ ανα καφε….σολο μεσα που λενε και στο χωριο μου
    3) τεχνικοι…. τι να πρωτογραψω??? Ειλικρινα.
    Γκρινιαζετε για τα c-130? Ξερει κανεις ποσοι εργαζοντουσαν στο συγκεκριμενο συνεργειο? Ποσοι εργάζονται τωρα?ΠΟΣΟΙ ΕΞΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΟΙ ΕΡΓΑΖΌΜΕΝΟΙ ΑΠΟΧΩΡΗΣΑΝ ΛΟΓΩ ΕΝΙΑΙΟΥ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΟΥ ΜΕ ΤΑ ΜΝΗΜΟΝΙΑ και πλεον πληρωνονται και ποδιδουν την εμπειρια τους κ τιην εκπαιδευση τους στο εξωτερικο? Ποιος πιστεύετε θα βγαλει τα αεροσκαφη? Ξωτικά? Η εαβ απασχολουσε 3000 ατομα τωρα 1200 με τους 400 συμβασιούχους . Για αυτο το πραγμα δεν φταει το πολιτικο προσωπικο της χωρας? ΦΤΑΕΙ Η ΕΑΒ

    4)Η πατεντα των συμβασιούχων ξεκινησε το 2016 καθως αποχωρησε η μαγευτικη ονεξ που ειδαμε εντέλει ποσο καλα παει κ στα ναυπηγεια. Καθως υπηρχαν Προγράμματα που ετρεχαν επρεπε να.απορρόφηθει το ηδη υπάρχων προσωπικο μεσω αεπ….καταλαβαινετε τι σημαινει αυτο…..αφου βρηκαμε την πατεντα….την κρατησαμε…σιγα μην παρουμε αοριστου χρονου….ελα ομως που καθε συμβασιούχος εχει δυνατότητα σε καθε προκήρυξη να.κανει αίτηση….μην ακουσω κανέναν να λεει να μην κανουν αιτηση οι η δη εργαζομενοι.Συγνώμη αλλα οποιος θεκει να.μεινει ανεργος αν βρει δουλεια με μεγαλυτερο συμβόλαιο ας μην παει. ( ιδιωτικο τομεα θελατε) ….η εαβ εχει.να.προσλαβει μονιμο προσωπ ι κο απο ο 2004….το 2016 προσέλαβε 30 περιπου ατομα αοριστου οι οποιοι ειχαν επιτυχει το…..2009 σε διαγωνισμο…..
    Σε 16 χρονια περιπου δλδ προσελαβε 30 ατομα….ουτε το 5:1 στις αποχωρησεις προσληψεις δημοσιου δεν τηρειται
    5) λετε κάποιοι για την ύπαρξη πολλων εργαζομένων που απασχολούνται στα γραφεια….
    Σε μια αεροπορικη εταιρια ειναι δεδομενο οτι απασχολούνται πολλοι στα γραφεια….αλλα το αναφερουν ως planning….και θεωρειται προαγωγη η μετακίνηση εκει….η εαβ τι έκανε φέτος σε οσους δουλεύουν εκει? ΜΕΙΩΣΗ…εισαι σε γραφείο….
    6) πειτε μου αεροπορικη που δινει σε τεχνικο με 20 χρονια εμπειρια 800 ευρω 14 μισθους (ιδιωτικο τομεα θέλετε) ….μια και θα κατσω να ….δουλεψω τζαμπα….μια και ειπα τζαμπα…..πειτε μου καποιοι απο εσας αν θα καθοσασταν υπερωρία 3 ωρες για 7€ οχι την ωρα αλλα συνολικα ……
    Και οπως.μας ειπε ο κ. Σταικουρας σς εφτιαξα την υπερωρια σαββατου….. εφτασε στα 20€ συνολικα…..εργάτης ….οχι ημεδαπός μην φανω κ ρατσιστης πιο πολλα θα παρει να κοβει χορταρια…
    ΓΙΑ ΟΛΑ Τ παραπανω….ΔΕΝ ΦΤΑΕΙ ΚΑΝΕΝΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ….ΦΤΑΕΙ Η ΕΑΒ…
    Εχω πολλα να γραψω ακομα κ θα επανελθω
    @agnostosependytis….ναι φιλε μλυ συνφορουμιστα….εργαζομαι στην εαβ….ειμαι καθημερινα εδω κ διαβαζω …αλλα δεν ξερω να σχολιασω για aster essm μπελαρα….διαβαζω αλλα δεν σχολιαζω….σχολιαζω για την εαβ γιατι εκει μπορω να εκφερω αποψη….και πιστεψε με…..ΑΛΛΗ ΜΙΑ ΦΟΡΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙΒΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΟΥ ΔΕΊΧΝΕΙ ΗΤΗΛΕΟΡΑΣΗ….

    1. Και εγώ βαρέθηκα να πληρώνω και δουλειά να μην γίνεται.
      Όπως δεν σε απασχολώ με τα προβλήματα μου, έτσι δεν με απασχολούν τα δικά σου. Εάν δεν σου φτάνουν τα λεφτά παραιτήσου και βρες αλλού δουλειά όπως όλοι.

      Εκείνο που με απασχολεί έιναι ότι έχω πληρώσει αεροπλάνα και συντηρήσεις και δεν πετάει τίποτα.
      Φταίει το κράτος, τα κόμματα, οι εργαζόμενοι, η κακιά η μοίρα, βρείτε τα μεταξύ σας εσείς που ενδιαφέρεστε και ζείτε από αυτό.

      Εγώ εκείνο που ξέρω είναι ότι η ΕΑΒ την δουλειά που πρέπει να κάνει δεν την κάνει. Και όσο δεν πετάνε τα αεροπλάνα είμαστε αδύναμοι. Άχρηστη και Επικίνδυνη!

      1. Τρομερο σχολιο. Και κατερριψες ολα τα επιχειρήματά μου.Μαλλον δεν θες να καταλαβεις οτι για οσα αναφέρεις εχει κυρία ευθυνη το πολιτικό κατεστημενο της χώρας…..πληρωνεις.και δεν εχεις……θα πληρώσεις τα 5απλα τωρα στο ισραηλ και θα παρεις?????
        Ας δουμε τι εγινε με το σουπερ πουμα…
        https://www.google.com/amp/s/www.onalert.gr/eksoplismoi/elikoptero-super-puma-ispania-episkevi/98692/amp/
        ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΨΕ ΜΕ ΑΝ ΘΑ ΒΓΑΛΟΥΝ ΕΞΤΡΑ ΚΟΣΤΗ ΣΤΗΝ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗ ΘΑ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΥΤΑ. οχι οπως στην εαβουλα….που δεν θελει το Υπουργείο να χρεώσουμε εξτρα
        Αχρηστη επικινδυνη…..ναι ναι….οσο το απαξιωνεις τοσο πιο ευκολα φευγει το οικόπεδο…..και οι δουλειες…..ΠΡΟΒΑΛΟΥΜΕ ΜΟΝΟ ΤΑ ΆΣΧΗΜΑ
        σε παρακαλω να.κανεις σχολιο κ για αυτο
        https://www.defence-point.gr/news/lm-o-koronoios-den-katafere-na-quot-ektrochiasei-quot-oyte-ta-f-16v-oyte-ta-p-3b-orion
        Και επειδη δεν απαντησες με επιχειρημα….μια τιμια απαντηση με 3,40 Μικτ θα δουλευες υπερωρια?
        https://www.militaire.gr/quot-ideolipsies-eykoles-lyseis-kai-i-apaxiosi-tis-eav-me-ta-c-130-sto-israil-quot/
        ΜΕ ΤΟ ΥΦΟΣ ΑΥΤΟ να τα ζητας αυτα απο αυτους που κυβερνουν 40 χρονια…..

        1. Συμφωνώ, κάνουν τους καμπόσους σε εργαζόμενους των 800 € αλλά όταν δουν μπροστά τους το δήμαρχο, τον περιφερειάρχη ή τον υπουργό κάθονται σούζα και τα σάλια κάτω…

          ΥΓ: Δεν αναφέρομαι σε κάποιο σχολιαστή προσωπικά, μιλάω με βάση αυτά που βλέπω γύρω μου.

        2. Ωραία, συμφωνούμε ότι φταίει το πολιτικό κατεστημένο. Το ίδιο πολιτικό κατεστημένο που έκανε τους διορισμούς και έστησε την εταιρεία.

          Και τώρα τι πρέπει να κάνουμε;
          Να πληρώνουμε την ΕΑΒ μέχρι να διορθωθεί το πολιτικό κατεστημένο της Ελλάδας;
          Μα αυτό είναι απαράλακτο εδώ και 200 χρόνια!
          Εσαεί θα πληρώνουμε δηλαδή και δουλειά δεν θα γίνεται;

          Με 3,40 βέβαια θα δούλευα εάν δεν μπορούσα. Εγώ αυτό, εσύ είσαι ελεύθερος να διαλέξεις κάτι άλλο. Αλλά δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πρέπει να κάθομαι να ασχολούμαι με τα οικονομικά σου προκειμένου να πετάνε τα πτητικά μέσα που είναι παρακαρισμένα στην ΕΑΒ.

          Εκείνο που είναι αναντίρρητο είναι ότι η ΕΑΒ δεν μπορεί. Και αφού δεν μπορεί είναι άχρηστη και επικίνδυνη.
          Εάν θα μπορούσε; Φυσικά και θα μπορούσε αλλά όχι υπό την διοίκηση του 40χρονου πολιτικού κατεστημένου, όπως παραδέχεσαι κι εσύ.

          Το ύφος αναφέρεται στο ότι ξέρεις ότι δουλειά δεν γίνεται και όμως επιμένεις να σε πληρώνουμε, ακόμα κι αν δεν κάνεις την δουλειά, γιατί φταίει το πολιτικό κατεστημένο που σε διόρισε.
          Επ’ ευκαιρία συγχαρητήρια που τελειώσατε την δουλειά με τo πρώτο f16 στην ώρα του.
          Θαύμα θα έγινε! Πάνε οι φούρνοι!

          1. Τι θέλω να κάνετε? Σου εγραψα φιλε μου την ιδια επιθετικοτητα να βγαλεις σε οποιο πολτικο συναντας αντι να σφίγγεις το χερακι.
            Δεν σου ειπα 3,40 καθαρα…μικτα. ενα διευρακι δλδ καθαρο…..δεν με διορισε κανενας…ειμαι συμβασιούχος 11 χρονια συνολικα τωρα…. και επειδη ειναι κ τζαμπα λεφτα…θα βγει καινουρια προκήρυξή σοχ…γιατι δεν συμμετεχεις? Θα καθεσαι…. δημοσιο 4 ever….βεβαια θα με ενδιέφερε να.μαθω κ τι δουλεια κανείς….να δουμε σε ποιον τομεα ανήκεις κ ποσο εχεις βοηθησει κ συ την Ελλαδα…..

    2. Μην το ψαχνεις αδερφε, ειναι μια ΤΕΡΑΣΤΙΑ λουπα. Αεναος κυκλος ευθυνων και ανευθυνων. Δημοσια μονο Δικαιοσυνη και ΕΔ (οπως στην Αυστρια) και τελος.

    3. H τηλεοραση μας ειπε πως ενω ειχαμε πανδυμια, προσπαθουσαμε να σταματησουμε ορδες απο μεταναστες στον Ευρο , η μιση ελλαδα ειχει πυρκαγιες και ο στολος μας ηταν απεναντι στον Τουρκικο ετοιμοι για πολεμο εσεις κανατε απεργια. Ψεματα ήταν?
      Και σε τι φταιει το πολιτικο συστημα οταν εχετε τοσες δουλειες που δεν προλαβαινετε αλλα απο την αλλη συνεχιζετε και μπαινετε μεσα οικονομικα? Ο μονος τροπος να γινει αυτο ειναι αμα δουλευεις μια μερα τη βδομαδα.

    4. Εμένα αυτή η ιστορία μου θυμίζει τις εξής δύο περιπτώσεις:

      -Οι νεώτεροι και θα γελάνε αν το διαβάζουν (ή δεν θα το πιστεύουν) αλλά την δεκαετία του 80 και 90, αν πήγαινες σε ένα νέο σπίτι και ήθελες τηλέφωνο έπρεπε να περιμένεις κανα χρόνο ίσως και παραπάνω να σε συνδέσουν, αλλά αν είχες άλλο νούμερο, η απλή μεταφοά έπαιρνε 2-3 μήνες. Έτσι στις αγγελίες στις εφημερίδες πουλιότανε έτοιμα νούμερα, και τα πλήρωνες για να κερδίσεις μερικούς μήνες. Οι χρεώσεις δε ήταν απίστευτες. Και ξαφνικά άνοιξε η αγορά, άρχισε να συζητιέται και να μπει η εθνική εταιρεία στο χρηματιστήριο και να ιδιωτικοποιηθεί εν μέρη, και όλοι φώναζαν ξεπουλιέται το εθνικό πετράδι μας κτλ κτλ, δεν έβλεπαν ότι είναι στην σφαλιάρα σαν καταναλωτές, είχε αναγορευτεί σε εθνικό ζήτημα. Η αγορά άνοιξε, παίρνεις γραμμή σε 1-2 μέρες και οι χρεώσεις πλέον είναι της πλάκας και πληρώνεις στην ουσία μόνο πάγιο. Όλα τα στρατηγικά κτλ φάνηκε ότι ήταν απλα επιχειρήματα αυτών που δεν ήθελαν να αλλάξει τίποτα.

      2) Φαντάσου ένα μαγαζί της περιοχής σου έστω ένα εστιατόριο. Επειδή ο ιδιοκτήτης έχει ένα σωρό κολλητούς προσλαμβάνει ένα σωρό άσχετο κόσμο που δεν κάνει κάτι ιδιαίτερο, αλλά επειδή δεν του βγαίνουν τα λεφτά, δεν πληρώνει καλά ούτε σερβιτόρους ούτε μάγειρες ούτε τίποτα. Πας εκεί, δεν εξυπηρετείσαι, όταν έρχονται τα πιάτα είναι χάλια, καθυστερούν πολύ, οι τιμές είναι ακριβές.
      Σιγά σιγά για να μην κλείσει, οι κάτοικοι της περιοχής είπαν να το υποστηρίξουν δίνοντάς τους από το υστέρημά τους για να μπορεί να λειτουργει παρά το έλλειμα. Μετά από χρόνια που γίνεται αυτό, κάποιοι από τους πελάτες λένε στην ομήγυρη ότι δεν το δέχομαι αυτό, θα πηγαίνω σε εστιατόριο άλλου δήμου. Και ξαφνικά αρχίζει μια συζήτηση και τι θέλεις να κάνουν οι μάγειρες και σερβιτόροι, φταίει ο μαγαζάτορας για το κακό σέρβιες, τις τιμες και τα προιόντα, αν σταματήσουν να πηγαίνουμε θα χάσει ο μάγειρας την τεχνογνωσία της μαγειρικής και αν κλείσει το εστιατόριο του άλλου δήμου θα πεινάσουμε…
      Η απάντησή μου είναι δεν με νοιάζει αν έχει λίγους πραγματικούς υπαλλήλους που κάνουν δουλειά ή αν πληρώνονται λίγα, αυτό είναι πρόβλημα του ιδιοκτήτη και του αφεντικού.
      Εμένα με νοιάζει το τι μπαίνει εκεί από την τσέπη μου, και αν αυτό που βγαίνει αξίζει τα λεφτά του. Αν όχι, λέω στο αφεντικό ότι κοίτα να δεις, ή σοβαρέψουν ή θα με χάσεις από το μαγαζί (για να δείξω καλή πίστη, αγάπη για την περιοχή μου και να δώσω μια πιστωση χρόνου μπας και αλλάξει. Έγινε για 5 χρόνια, για 10, 20, 40 χρόνια. Και τελικά πήγα στο δίπλα μαγαζί (Ισραήλ).

      Aν ο ιδιοκτήτης του μαγαζιού (κράτος) αποφάσισε να πάει σε άλλο μαγαζί να ψωνίσει και όχι στο δικό του (και καλά έκανε αφού τον ανάγκασαν), εγώ τι να πω? Όχι, μην το κάνετε αυτό ας πάρουμε τα C-130 σε 20 χρόνια, ή να κάνω εγώ το αφεντικό. Ο ίδιος ο ιδιοκτήτης έδειξε ότι η κατάσταση εκεί έχει τερματίσει. Που τερματίζει η ανοχή και το δεν πάει άλλο, αν θρηνήσουμε θύματα από κανα κακοεπισκευασμένο αεροπλάνο, όταν συμπληρώσουν οι ζημιές τα 10 δις, πότε? Δεν με νοιάζει τι φταίει, ας το λύσουν μόνοι τους και όταν λυθεί να πούμε μπράβο, τώρα δεν είναι λυμένο ούτε θα προτείνω λύσεις, δεν είμαι το αφεντικό

      1. Αρχικα μην εκτίθεσε με το να γράφεις για εξατμιση του neuron λες και ειναι glx γιατί ηταν ενα απο τα κρισιμότερα σημεια καθώς θελανε χαμηλο θερμικο ιχνος με οτι συνέπαγεται αυτο. Εν συνεχεια μιλαε για λαμαρινοδουλεια αλλα ξεχνας να πεις οτι μιλας για μαχητικο αεροσκαφος που έχεις το 60% της κατασκευής της δομης του μαλλον κορυφαιου μαχητικου αεροσκαφους….οχι lada niva
        Αναφερεις παραπανω οτι προσεληφθηκε μη τεχνικο προσωπικο
        Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΠΡΟΚΉΡΥΞΗ που εγινε αυτο ηταν για 25 ατομα απο τα 80 ΓΙΑ ΝΑ ΣΤΗΘΕΙ Η ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΤΟΥ VIPER UPGRADE γιατι ετσι χτιζεται μια γραμμη πα ρα γωγης.
        Αλλα ακομα και οι εργαζομενοι ΤΕ πληροφορικης χρειάζονται….αν θες πχ να έχεις ολα οσα χρειάζεται ο τεχνικος σε ταμπλετ καποιος Πρέπει να την κανει την βαση δεδομενων….βλεπεις αναβαθμιζεται οβτροπος λειτουργίας αλλα παλι γκρινιάζετε. Κοινως δεν σας βρισκουμε πουθενα.
        Προκαλω οποιον θελει να μου βρει σε 700 θεσεις σοχ πανω απο 40 θέσεις γραφειου….google σοχ εαβ 2016, 2017 2018 , 2019 ,2020
        https://www.haicorp.com/el/news-el/announcements/256-announcement-20200226 εδω τα στοιχεια για την μονη προκήρυξη που προσέλαβε …..γραμματείς οπως λέτε
        Η συζήτηση φιλε μου δεν γίνεται για να μην πανε ΤΑ c130 …..ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΤΟ πως εφτασε μαγαζι γωνια να εχει αυτα τα προβληματα….και οπως ειπες και συ στο εστιατόριό εφταιγε ο ιδιοκτητης…
        Εδω φταει το μαγαζι?? Ο ιδιοκτητης ειναι το πολιτικο προσωπικο
        Ελπιζω τωρα να το καταλαβαίνεις με το παράδειγμα σου
        Κοινως ομαδα μοντελο την κανατε μ….μιας κ θυμηθημα τον θειο Σωκράτη….ξερεις ποση τεχνογνωσια και τεχνικο προσωπικο εχει αντλησει η μιζενσ απο την εαβ???
        Τους ορους κακοεπισκευασμενο δεν τους συζητω καν……ειναι εκτος του αεροπορικου αντικείμενου….ειναι για glx …..δόξα τον θεο ειχα την τυχη να πετάξω με πτητικο μεσο μετα απο συντήρηση στην εαβ…..και να εκφράζεται ο φιλος πιλοτος με τα καλυτερα λογια…..φιλικα παντα…

      2. Δεν μίλησα για μη τεχνικό προσωπικό στις προσλήψεις τις τωρινές γιατί δεν το γνωρίζω. Είπα ότι η εταιρεία λέει έχει 1.500 άτομα και κάποιος είπε ότι το τεχνικό προσωπικό είναι 500 και ίσως λιγότεροι οπότε η ποσόστωση είναι μη συνηθισμένη.

        Για το ποιος φταίει, είπα ότι έναν πελάτη (όπως είναι η αεροπορία) δεν την ενδιαφέρει ποιος φταίει, αλλά να παίρνει σωστή υπηρεσία σε σωστή τιμή.

        Για κακοεπισκευασμένο δεν είπα ότι είναι τώρα, αλλά που θα τερματίσει η ανοχή, αν τα προβλήματα σωρεύονται και μεγαλώνουν θα πούμε τέρμα όταν προκύψει κάτι τέτοιο? Και φυσικά δεν είναι περίεργο ότι για πρωτη φορά μετά από χρόνια ξέσπασε καυγάς για το αν κινητήρας C-130 ήταν ΟΚ ή όχι. Δέχομαι ότι μπορεί να είναι ΟΚ, αλλά και μόνο που άνοιξε η συζήτηση είναι πρωτοφανές.

        Και όταν λέω ότι υπάρχει πρόβλημα εδώ και καιρό και κάποιοι γράφουν ότι όλα είναι τζετ και είμαι άσχετος, τότε όταν ο μεγάλος πελάτης αποφασίζει να πάει αλλού (Ισραήλ) σημαίνει κάτι για τις απόψεις μας, όντως ένας εκτίθεται.

        1. Κανενας δεν ειπε οτι ειναι τζετ. Ακομα κ οι ιδιοι οι εργαζομενοι λενε οτι υπαρχει πρόβλημα. Τζετ τα βλεπουν οι υπουργοι οπου τους συμφέρει πχ μισθολογικα και χαλια μαυρα οπου παλι τους συμφέρει ωστε να κονομάνε. Το μαγαζι ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΤΟ ΦΤΙΑΞΟΥΝ ..ΟΥΤΕ Κ ΝΑ ΤΟ ΠΟΥΛΗΣΟΥΝ .
          https://doureios.com/stin-iai-i-syntirisi-ton-c-130-alla-stis-egatastaseis-tis-eab-skeftetai-tora-i-kyvernisi/
          Και πριν προλαβω να τα γραψω….ελπιζω να βλεπεις πως κονομανε
          Υγ….θα πέσει γελιο ετσι κ ζητησει τεχνικο προσωπικο η ΙΑI αππ Ελλαδα για να δουλεψει το πρόγραμμα γιατι οπως καταλαβαίνεις πιο ευκολο ειναι ναπαρει οσους μπορει απο εδω κ α φερει λιγους απο Ισραηλ ή αλλο μερος.Εκεί να δεις ποσο προσωπικο θα σηκωθεί να φύγει καθως ειναιβετσι κ αλλιως με συμβαση …..εκει να δεις τεχνογνωσια χαμενη. Κοινως το κλεινουν χωρις να το κλεινουν και οι τσεπες γεματες….στο τέλος να ανταλλαξουμε mail να τα λεμε και να κερασω κ καφεδακι

  15. Υπάρχει λύση να αναλάβει κάποιος άλλος της πολεμικές βιομηχανίες.
    Συγνώμη αλλά εγώ δεν της αναλαμβάνω αν δεν κάνω ότι θέλω.
    Αν μου κάνει κουμάντο ο κάθε ένας άσχετος πολιτικός.

    Για αυτό που λέει ο Σ/Μ τα ξέρω από πρώτο χέρι.
    Αυτό συμβαίνει παντού και ακόμα χειρότερα δυστυχώς.
    Ξέρω για την ΔΕΗ τα χάλια της για την ΔΕΔΗΕ που δεν έχει τεχνίτες να δουλέψουν.
    Ναι όλοι γέροι είναι μεγάλης ηλικίας αλλά αυτοί φταίνε για να κονομάνε οι ιδιωτικές
    εταιρίες και οι εργολάβοι.

    Αν ήθελε το κράτος η πολεμική βιομηχανία θα δούλευε στο φουλ!
    Γιατί όμως δεν ήθελε; Φταίνε οι Αμερικάνοι;
    Φταίνε οι Αμερικάνοι που μας πρότειναν κατασκευή και εργοστάσια στην Ελλάδα και
    εμείς αρνηθήκαμε;

    Φταίνε οι Ευρωπαίοι για τα χάλια μας; Την στιγμή που δεν ήθελαν να δώσουν άχρηστους
    πυραύλους για να τους διαλύσουν, να τους βελτιώσουν και να τους εκτοξεύσουν οι φοιτητές;
    Φταίει το ΝΑΤΟ την στιγμή που έδινε τεράστια κονδύλια εμείς δεν θέλαμε να τα πάρουμε;

    Όσο για την ΕΑΒ αφού με διαβάζεις θα ξέρεις πως το 1989-91 υπήρχε πρόγραμμα στην τότε ΕΟΚ
    για την ανάπτυξη και κατασκευή εκπαιδευτικού αεροσκάφους. Ήθελαν η Ισπανία και η Σουηδία
    να βρουν έναν ακόμα συνέταιρο για να προχωρήσουν.
    Η ΕΑΒ δεν ενδιαφέρθηκε με κοιτούσαν σαν εξωγήινο όταν τους πήγα την δημοσίευση!
    Το κράτος δεν ενδιαφέρθηκε, η αεροπορία δεν ενδιαφέρθηκε!
    Τι να γράψω τώρα;

    1. Το ότι η ΕΑΒ δεν ενδιαφέρθηκε για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού αεροσκάφους δεν ισχύει. Για την ακρίβεια απάντησε με τρεις προτάσεις προς το υπουργείο: (α) Αγορά και μεταφορά της γραμμής παραγωγής του Φινλανδικού L-90 TP Redigo στην Ελλάδα, (β) Σχεδίαση ελληνοποιημένης έκδοσης του Pilatus PC-9 σε συνεργασία με τους Ελβετούς κατασκευαστές, (γ) εγχώρια σχεδίαση εκπαιδευτικού αεροσκάφους. Η κυβέρνηση απέρριψε όλες τις προτάσεις και κατέληξε στο T-6A Texan II από την τότε Raytheon Aircraft Company. Το Τ-6Α είναι η αμερικανοποιημένη έκδοση του Pilatus PC-9 (!!!)

      Αυτό είναι μια από τις περιπτώσεις που η ΕΑΒ δε στηρίχθηκε και υπάρχουν πολλές άλλες. Για το κόστος στην εθνική οικονομία από αυτές τις άνωθεν αποφάσεις ας μη σχολιάσουμε. Πάντως οι εξ ανατολών γείτονες έχουν άλλη προσέγγιση σε τέτοια θέματα και έχουν δικαιωθεί (έστω κι αν παραφουσκώνουν τα όσα κατάφεραν).

      Το αναλυτικότατο σχετικό άρθρο από το περιοδικό Επίκαιρα (6/2013), μπορείτε να το δείτε εδω: https://pasteboard.co/JP7N7WW.jpg και https://pasteboard.co/JP7NYWB.jpg

    2. Το ότι η ΕΑΒ δεν ενδιαφέρθηκε για την ανάπτυξη εκπαιδευτικού αεροσκάφους δεν ισχύει.
      Αντιθετα, η ΕΑΒ απάντησε με τρεις προτάσεις προς το υπουργείο: (α) Αγορά και μεταφορά της γραμμής παραγωγής του Φινλανδικού L-90 TP Redigo στην Ελλάδα, (β) Σχεδίαση ελληνοποιημένης έκδοσης του Pilatus PC-9 σε συνεργασία με τους Ελβετούς κατασκευαστές, (γ) εγχώρια σχεδίαση εκπαιδευτικού αεροσκάφους. Η τότε κυβέρνηση όμως απέρριψε όλες τις προτάσεις και κατέληξε στο T-6A Texan II από την Raytheon Aircraft Company. Το Τ-6Α είναι η αμερικανοποιημένη έκδοση του Pilatus PC-9 (!!!)

      Αυτό είναι μια από τις περιπτώσεις που η ΕΑΒ δε στηρίχθηκε και υπάρχουν πολλές άλλες. Για το κόστος στην εθνική οικονομία από αυτές τις άνωθεν αποφάσεις ας μη σχολιάσουμε. Πάντως οι εξ ανατολών γείτονες έχουν άλλη προσέγγιση σε τέτοια θέματα και έχουν δικαιωθεί (έστω κι αν παραφουσκώνουν τα όσα κατάφεραν).

      Το σχετικό άρθρο από το περιοδικό Επίκαιρα (6/2013), μπορείτε να το δείτε εδω: https://pasteboard.co/JP7N7WW.jpg και https://pasteboard.co/JP7NYWB.jpg

  16. Προστα μιλουσα με τον ανθρωπο που σχεδιασε κ υλοποιησε την εξαγωγη του Neuron ….ο ανθρωπος φευγει σε 1,5 χρονο για συνταξη…..ξερεις ποσους ανθρωπους εκπαιδευει για να μην χαθει η τεχνογνωσία??? ….κανεναν…..αρα οι ελάχιστοι άνθρωποι που εχουν ακομα τεχνογνωσια αποχωρουν ……και αυτο το υα πληρωθει στο μελλον….
    Πολυ καλο παράδειγμα η δεδδηε…..ΑΦΗΣΕ ΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ ΧΩΡΙΣ ΡΕΥΜΑ. ΑΥΤΗ ΦΤΑΙΕΙ…… τωρα βεβαια το οτι ξεκινησε η διαδικασια πωλησης της ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ ΓΕΓΟΝΟΣ οπως στα σηριαλ….

    https://www.google.com/amp/s/www.capital.gr/epixeiriseis/3525715/apokaluptiria-gia-tous-mnistires-tou-deddie%3famp=true

    1. Ξέρεις γιατί δεν εκπαίδευσε κανέναν?

      Γιατί
      -η κυριότητα της τεχνολογίας που αναπτύχθηκε πήγε στον βασικό κατασκευαστή του Neuron. Όταν αυτός πάει να κάνει τον διάδοχο του Neuron στα πλαίσια του FCAS δεν έχει καμία ανάγκη να ζητήσει από εμάς να το κάνουμε το κάνει και μόνος του
      -γιατί δεν μιλάμε για κανα υδραυλικό μάστορα που προσπαθεί να μάθει στην δουλειά, μιλάμε για σχέδιο, υλικά κτλ που μένουν σε χαρτί, αρχεία κτλ Σαν να λέμε ότι απεβίωσε ο σχεδιαστής πχ του F-16 και ευτυχώς που το έμαθε σε μάστορες και ακόμη το κατασκευάζουν.

      1. Επειδή μου έχει τύχη να το δω στην Γερμανία από πρώτο χέρι σε τέλεξ.
        Τους ρωτήσαμε στην ζήμενς τι κάνει αυτή η μονάδα-πλακέτα και μας
        είπαν πως δεν ξέρουμε γιατί αυτός που την σχεδίασε πέθανε!
        Δεν ήξεραν τι είναι αλλά εγώ έψαξα και έμαθα, όχι δεν ρώτησα
        ηλεκτρονικός είμαι.
        Ήταν μια προσπάθεια να μπει φαξ στο τέλεξ η πλακέτα γραμμής έλειπε.
        Τι κέρδισα; Τίποτα η εταιρία είχε εγκαταλήψει τα τέλεξ το 1995 και
        στον ΟΤΕ δεν ενδιαφέρθηκε κανείς να πληρώσει για να εξελίξει
        μια παρωχημένη τεχνολογία.

        Όσο για τον ΟΤΕ φτιάξαμε στο χέρι της πλακέτες του ηλεκτρονικού κέντρου
        Τέλεξ για να καταργήσουμε τα παλιά αναλογικά κέντρα και η εταιρία δεν υπήρχε.!
        Γιατί τα χρήματα το 1978 τα έδωσε ο ΟΤΕ για της δυο φρεγάτες S!
        Όπως το ίδιο έκανε και δεν αγοράσαμε ψηφιακά κέντρα γιατί πήραμε τα
        Μιράζ 2000 και τα πλήρωσε ο ΟΤΕ!

  17. Αγαπητοί φίλοι η αλήθεια είναι ότι Πολεμική Βιομηχανία με ιδιωτικα κρητηρια δεν νοειται και δεν θα πρεπει να εννοειται γιατι ο ιδιοκτητης θα κάνει οτι θελει και θα θα ελεγχει οποιον θελει ….και οι ειδικα οταν τα δικα μας πολιτικα πιονια εχουν μια αλλοκοτη ροπη προς την χειραγωγηση και τα κολλητηλικια με τους ιδιοκτητες

    Στο προκείμενο τωρα η ΕΑΒ είχε όλα τα φοντα να ειναι απο τις κορυφαίες όλων παγκοσμίως αλλά ούτε η διοικηση ποτε ηθελε να βοηθησει ουτε φυσικα οι ντοποιοι πολιτικοι/συνεργατες των μεγαλων κατασκευατικων οικων του εξωτερικου.

    Παραδοξως ακουγονται διαφορα για πληθωρα διοικητικων, τεχνικών και άλλα τετοια αλλά στο βαθος το προβλημα δεν ηταν ποτε αυτο και φυσικα ουτε οι υπερογκοι μισθοι και άλλα τετοια πιασαρικα. τα ιδια έλεγαν και για το εργοστασιο του Πολεμικο εργοστασιο του Αιγίου τα οποια δεν ειχαν καμια απολυτως βαση

    Εγω μονο θελω να πω τουτο¨εστω και την τελευταια στιγμη μην ευτελιζουμε οτι κρατικο εχει μεινει στο σταριωτικο συστημα γιατι μακροπροθεσμα θα το πληρωσουμε.

    Τέλος να προσθεσω οτι δεν εχω κανενα προβλημα να στειλουν τα εοροσκαφη στο Ισραηλ τους οποιους σεβομαι και εκτιμω αφανταστα για την συνεπεια και τον επαγγελματισμο τους.
    Ομως….οταν θετεις για ενημερωση στη Βουλη την σχετική συμβαση βασει της οποιας
    »ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΑΠΟ ΜΕΡΟΥΣ ΤΗΣ ΕΑΒ ΥΠΟΚΕΙΤΑΙ ΣΕ ΠΟΙΝΙΚΗ ΡΗΤΡΑ ΕΙΣ ΒΑΡΟΣ ΤΗΣ ΤΟΤΕ ΕΙΝΑΙ ΝΟΜΙΚΑ ΚΑΙ ΗΘΙΚΑ ΚΟΛΛΑΣΙΜΟ ΟΤΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΕΙΣ ΤΟ ΙΔΙΟ ΜΕ ΤΗΝ IAI (ΙΣΡΑΗΛΙΝΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ) ΑΛΛΑ ΑΝΤΙΘΕΤΑ ΒΕΒΑΙΩΝΕΙΣ ΡΗΤΑ ΟΤΙ ΚΑΜΙΑ ΡΗΤΡΑ ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΔΟΘΕΙ ΣΕ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΛΟΓΟ ΑΠΟ ΜΕΡΟΥΣ ΤΗΣ ΙΑΙ»

    1. «στιγμη μην ευτελιζουμε οτι κρατικο εχει μεινει στο σταριωτικο συστημα γιατι μακροπροθεσμα θα το πληρωσουμε.»

      Όταν κάποιος ακριβώς λόγω αγάπης για την Ελλάδα, την ΠΑ, την ΕΑΒ, έρθει και πει στην ΕΑΒ θα σου δώσω δουλειά, πάρε Χ αεροπλάνα, οι ξένοι τα φτιάχνουν με 10 εκατ σε 6 μήνες, εσύ πάρε 15 εκατ και τα θέλω σε 12 μήνες (υποθετικό σενάριο), και έχουν περάσει 2 χρόνια και τα 5 έχουν γίνει 15 αεροπλάνα στο πάρκινγκ, τα λεφτά ξοδεμένα αλλά αεροπλάνα ακόμη στο πάρκινγκ:

      -αν εμείς πούμε ότι δεν κάνουν καλά την δουλειά τους και άλλη φορά να πάμε αλλού, δηλαδή περιγράφουμε την πραγματικότητα, τους ευτελίζουμε, ή η πραγματικότητα είναι ευτελιστική για αυτούς?

      -αν η πραγματικότητα είναι ευτελιστική, δεν την ευτελίζουμε εμείς που αναφέρουμε τα κακώς κείμενα, αλλά όσοι την έφεραν σε ευτελιστική κατάσταση. Οπότε νομίζω ότι το μήνυμα μην την ευτελίζετε πρέπει να σταλθεί αλλού

    2. Δηλαδή για τα C-130 Που λιάζονται και τα P3 που τα έχει φάει η μαρμάγκα, και που λέει η σύμβαση της ΕΑΒ για ποινικές ρήτρες, τι ποινικές ρήτρες έχει υποστεί?

      Μην λέμε μόνο να έχει τις ίδιες ρήτρες, αλλά να ακολουθούνται και με τον σωστό τρόπο

  18. Ποιος αδειαζει ποιον?????Η ΕΑΒ εδω και 15 χροννια εχει αδειασει τον εαυτο της και απαξιωσει σημαντικα οπλικα συστηματα. C 130, SUPER PUMA,AB 212, ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΝΑ ΜΗΝ ΣΥΝΕΧΙΣΩ, ΘΑ ΕΚΤΕΘΟΥΜΕ….Λιαζονται στους παρακειμενους χωρους λογω ελειψεως προσωπικου, ανταλακτικων και δεν ψερω εγω τι αλλο. Κλειστετο το μαγαζι να τελειωνουμε μηπως και καταφερουμε να παρουμε πραγματα στηνωρα τους και κυριως σε χαμηλοτερες τιμες

    1. Φοβερη λυση, να τα κλεισουμε ολα και να κανουμε ιδιωτικα, να τα πουλησουμε κτλ.

      Ειδαμε πως δουλεψαν αυτες οι λυσεις με τις Σουπερ Βιτα του ΠΝ που τις αγορασαμε και τις ΔΙΠΛΟ-ΠΛΗΡΩΣΑΜΕ στα ΙΔΙΩΤΙΚΑ ναυπηγεια Ελευσινας και 14-15 χρονια αργοτερα, ακομη δεν εχουν ενταχθει σε υπηρεσια οι πυραυλακατοι Ρουσεν.

  19. Όποτε μπαίνει άρθρο για την ΕΑΒ, με τα σχόλια ζούμε την μέρα της μαρμότας, υπάρχουν δύο ομάδες, που η κάθε μία μιλάει για διαφορετικό πράγμα και ξεσπάει ένα debate λόγω διαφορετικού μήκους κύματος.

    Οι μισοί λένε για μήλα και οι άλλοι μισοί για πορτοκάλια

    α) το μαγαζί δεν πάει καλά, β) το τεχνικό προσωπικό είναι άρτιο (και εμείς το ίδιο λέμε)

    α) η ανάθεση δουλειών δημιουργεί πρόβλημα μείωσης αμυντικής ικανότητας της χώρας β) η ανάθεση δουλειών κρατάει κάτι στρατηγικό στην χώρα να μπορεί να τα επισκευάζει μόνη της (ναι αν κάνει την δουλειά, αλλά αν την κάνει αφού τελειώσει ο πόλεμος που θα έχει ξεκινήσει με λιγότερα διαθέσιμα πτητικά μέσα τι να το κάνω), ενώ αποκτά και τεχνογνωσία (ναι και μπράβο, αρκεί να την κάνει και τίποτα γιατί ως τώρα δεν βλέπω να έχει εκμεταλλευτεί την τεχνογνωσία, δεν την έχει κάνει τίποτα)

    α) η εταιρεία έχει ζημιές και ρουφάει συνέχεια χρήμα, β) δεν φταίμε εμείς να τα πείτε σε αυτούς που φταίνε (δεν είπε κανείς ποιος φταίει αλλά τι συμβαίνει και δεν ενδιαφέρει ποιος φταίει, αν σε ένα εστιατόριο το φαγητό είναι χάλια, δεν με νοιάζει να πάω να μάθω μαγειρική τον μάγειρα, αλλά να πάω σε άλλο μαγαζί να γίνει η δουλειά)

    Οι μισοί λένε για την εταιρεία και οι άλλοι μισοί λένε ναι αλλά οι τεχνικοί είναι καλοί, αυτοί που την έφεραν εδώ φταίνε (στα λόγια μας έρχεστε, για να φταίνε κάποιοι που την έφεραν σε μια κατάσταση, είναι σε μια κατάσταση)

  20. Διαβαστε το αρθρο του Δουρειου σημερα για να βγαλετε τα συμπερασμα σας.

    Για να πουμε τα πραγματα με το ονομα τους, καποιοι στην κυβερνηση εχουν σκοπο να φανε με χρυσα κουταλια μεσω συμβασεων με ΑΕΡΙΤΖΗΔΕΣ επιχειρηματιες για αγορα οποιουδηποτε προιον εχουν για πεταμα οι Ισρηλινοι, απο τυφεκια Tavor που αποτυγχανουν στις δοκιμες, μεχρι τζιπακια 4Χ4 πολιτικου τυπου που εχουν προσθεσει επιπλεον θωρακιση και κανουν μονο για την αστυνομια.

    Αφου ξεπουλησαν την ΕΛΒΟ για 3 εκατομμυρια , αποφασισαν να τους δωσουν και μερικες παραγγελιες 4-5 δισεκατομμυριων ευρω απο πανω για τζιπακια και φορτηγα, οταν την ιδια ωρα υπαρχουν τρομακτικες ελλειψεις παντου. Αυτα τα κολπα τα θυμομαστε απο την εποχη του ΑΚΗ και εχουμε αντιληφθει τι συμβαινει.

    Τωρα ετοιμαζονται να ξεπουλησουν και την ΕΑΒ στα φιλαρακια τους, γι αυτο εχουν βαλει στοχο ΝΑ ΑΠΑΞΙΩΣΟΥΝ ΕΝΤΕΛΩΣ ΤΗΝ ΕΤΑΙΡΙΑ, μεσω του διορισμου ανικανων βυσματιων με κομματικα κριτηρια, οι οποιοι θα μεταταχθουν στο δημοσιο πριν πωλησουν την εταιρια στα φιλαρακια τους για πενταροδεκαρες, με το αζημιωτο βεβαια. Καρμπον οτι εγινε με την ΕΛΒΟ, που αφου πληρωσαμε τεραστια ποσα για να αποκτησουμε δικαιωματα και τεχνογνωσια για τα αρματα μαχης Leopard 2, οδηγησαν την εταιρια στην πτωχευση και ετσι πηγε στα σκουπιδια ολοκληρη επενδυση δισεκατομμυριων.

    Εχουν βαλει στοχο την πληρη πωληση στρατηγικων υποδομων της χωρας στα φιλαρακια τους, σε παρομοιο στυλ που εγιναν οι ιδιωτικοποιησεις στην πρωην Σοβιετικη Ενωση, δηλαδη σχεδον πλιατσικο. Αυτος ειναι και ο απλος λογος που εχουν ξεσαλωσει διαφορα παπαγαλακια που θελουν πωληση εδω και τωρα της ΕΑΒ. Αφου βρηκαμε παπα, δηλαδη επιχειρηματιες για νεα ΔΙΑΠΛΟΚΗ, ας θαψουμε πεντε εξι.

    Ας θυμηθουν οι διαφοροι φωστηρες οτι η ιδιωτικοποιηση ΔΕΝ ειναι πανακεια. Τα ναυπηγεια Ελευσινας που πηραν συμβολαιο για τις Σουπερ Βιτα ηταν ΙΔΙΩΤΙΚΑ, αλλα τις διπλο-πληρωσαμε και τις παραλαβαμε με 10 χρονια καθυστερηση.

    Το προβλημα της Ελλαδας σε γενικες γραμμες ειναι το ανικανο και διεφθαρμενο πολιτικο προσωπικο ΟΛΩΝ των παραταξεων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *