Απαντώντας σε ερώτηση Κοινοβουλευτικού Ελέγχου (δείτε ΕΔΩ) με θέμα: «Απουσία της Ελλάδας από το πρόγραμμα NGRC του NATO για την αντικατάσταση ελικοπτέρων πολλαπλών ρόλων» το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας γνωστοποίησε την αποχώρηση της Ελλάδας από το Νατοϊκό πρόγραμμα νέου ελικοπτέρου NGRC (Next Generation Rotorcraft Capability) και τη συμμετοχή της χώρας στο ανάλογο κοινό ευρωπαϊκό πρόγραμμα νέου ελικοπτέρου ENGRT (European Next Generation Rotorcraft Technologies). Για τους λόγους αποχώρησης της Ελλάδας από το πρόγραμμα NGRC το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας διευκρινίζει: «Η μη ανανέωση της συμμετοχής της Ελλάδας στο Πρόγραμμα NGRC του NATO αποφασίστηκε, διότι αφενός το εν λόγω Πρόγραμμα δεν ανταποκρίνεται πλέον στις επιχειρησιακές απαιτήσεις της Χώρας που είναι η ανάπτυξη στροφειόπτερου, και αφετέρου αυξήθηκε κατά πολύ η απαιτούμενη οικονομική συνεισφορά των συμμετεχόντων κρατών, ενώ επίσης δεν εξασφαλίζεται κανένα ανταποδοτικό όφελος για την αμυντική μας βιομηχανία». Παράλληλα, το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας «έχει ήδη εκκινήσει τη διαδικασία συμμετοχής της Χώρας στο Πρόγραμμα ENGRT της ΕΕ, το οποίο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Άμυνας (EDF) και στο οποίο συμμετέχει η εγχώρια αμυντική βιομηχανία. Για το λόγο αυτό, η ελληνική συμμετοχή και σε δεύτερο πρόγραμμα με το ίδιο αντικείμενο, υπό το ΝΑΤΟ, κρίθηκε άσκοπη».

Το κοινό ευρωπαϊκό πρόγραμμα ελικοπτέρου ENGRT ξεκίνησε το 2021 με τη συμμετοχή της Γαλλίας, η οποία είναι και η χώρα-συντονιστής του προγράμματος, της Ιταλίας, της Γερμανίας, της Ολλανδίας, της Ελλάδας, της Ισπανίας, της Φινλανδίας και της Σουηδίας. Το πρόγραμμα αφορά στην έρευνα και την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών ελικοπτέρων, οι οποίες θα ενσωματωθούν σε υφιστάμενα ελικόπτερα, ως αναβαθμίσεις, ή θα ενσωματωθούν σε μια κοινή ευρωπαϊκή σχεδίαση νέου ελικοπτέρου, τη δεκαετία του 2030, με ορίζονται ένταξης σε υπηρεσία τη δεκαετία του 2040. Ένα (1) από τα ελικόπτερα, τα οποία μπορεί να επηρεαστούν από το πρόγραμμα ENGRT, είναι και το NH-90, το βρίσκεται και στο ελληνικό οπλοστάσιο. Το πρόγραμμα μπορεί να καταγράψει παρωχημένα τεχνολογικά υποσυστήματα του NH-90, να προτείνει λύσεις για την αντικατάσταση τους με νεότερα και ικανότερα και να προτείνει νέες τεχνολογίες και ικανότητες για πιθανή μελλοντική αναβάθμιση του NH-90, έτσι ώστε να παραμείνει σύγχρονο και ικανό ελικόπτερο. Το Νατοϊκό πρόγραμμα NGRC αποφασίστηκε το Νοέμβριο του 2020 και έχει ως στόχο να αναπτύξει ένα κοινό ελικόπτερο (νέα σχεδίαση), το οποίο θα είναι διαθέσιμο από την περίοδο 2035-2040 και μετά, σε διάφορες εκδόσεις (μεταφοράς προσωπικού και γενικών μεταφορών, ειδικών επιχειρήσεων, διακομιδής τραυματιών και ασθενών, έρευνας και διάσωσης μάχης, ανθυποβρυχιακού πολέμου κ.ά.).