Τα συμβατικά (πετρελαιοκίνητα) υποβρύχια KSS-III Batch.2 είναι σχεδίασης, ανάπτυξης και ναυπήγησης της νοτιοκορεατικής Hanwha Ocean και είναι από τα πλέον σύγχρονα υποβρύχια του Νοτιοκορεατικού Ναυτικού. Το πρόγραμμα υποβρυχίων KSS-ΙΙΙ (κλάσης «Dosan Ahn Changho») της Νότιας Κορέας προβλέπει τη ναυπήγηση συνολικά εννέα (9) υποβρυχίων, εκ των οποίων τρία (3) της 1ης παρτίδας (Batch.1), τα οποία έχουν ενταχθεί σε υπηρεσία, τρία (3) της 2ης παρτίδας (Batch.2), τα οποία θα ναυπηγηθούν σύντομα, και τρία (3) της 3ης παρτίδας (Batch.3), η οποία δεν έχει ανακοινωθεί ακόμα. Το πρόγραμμα KSS-III είναι το τελευταίο τμήμα του προγράμματος ναυπήγησης 27 υποβρυχίων μέχρι το 2029 της Νότιας Κορέας. Τα υποβρύχια της έκδοσης KSS-I (Type-209.1200, κλάση «Jang Bogo») είναι εννέα (9) στο σύνολο και εντάχθηκαν σε υπηρεσία την περίοδο 1993-2001. Ακολούθησαν τα υποβρύχια της έκδοσης KSS-II (Type-214.1700, κλάση «Sohn Won-yil»), επίσης εννέα (9) στο σύνολο, τα οποία εντάχθηκαν σε υπηρεσία την περίοδο 2007-2020. Στη συνέχεια ήρθαν τα τελευταία εννέα (9) υποβρύχια της έκδοσης KSS-III.

Τα KSS-III είναι νοτιοκορεατικής σχεδίασης και ανάπτυξης, αποτέλεσμα της απόκτησης τεχνολογίας και τεχνογνωσίας από τη Γερμανία, στο πλαίσιο ναυπήγησης των υποβρυχίων KSS-I/II (Type-209 και Type-214). Να σημειωθεί ότι μόνο το πρώτο KSS-I ναυπηγήθηκε στη Γερμανία, ενώ όλα τα υπόλοιπα KSS-I, όπως και τα KSS-II/III ναυπηγήθηκαν, ναυπηγούνται και θα ναυπηγηθούν στη Νότια Κορέα (να σημειωθεί επίσης ότι τρία KSS-I που αγόρασε η Ινδονησία ναυπηγήθηκαν στη Νότια Κορέα). Η εξέλιξη από τα KSS-I στα KSS-III είναι εντυπωσιακή, και βασίστηκε στον άξονα την ανάπτυξης και ενσωμάτωσης νοτιοκορεατικών συστημάτων και όπλων στα υποβρύχια. Έτσι, τα «γερμανικά» KSS-I εξελίχθηκαν και έγιναν «νοτιοκορεατικά» KSS-III. Τα κύρια χαρακτηριστικά των KSS-III Batch.2 είναι η παραμονή κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας για μεγάλο χρονικό διάστημα, λόγω της χρήσης του συστήματος AIP (Air Independent Propulsion), και η ικανότητα τους να εκτοξεύουν πυραύλους Cruise και βαλλιστικούς κατά πλοίων και χερσαίων στόχων.
Επίσης, τα υποβρύχια ενσωματώνουν συσσωρευτές Ιόντων-Λιθίου, νοτιοκορεατικής προέλευσης. Οι συσσωρευτές Ιόντων Λιθίου έχουν το πλεονέκτημα της ικανότητας να αποθηκεύσουν πολύ περισσότερη ενέργεια, με αποτέλεσμα το υποβρύχιο να πετυχαίνει σε κατάδυση μεγαλύτερη χρονική διάρκεια. Ένα (1) ακόμη μεγάλο πλεονέκτημα των συσσωρευτών Ιόντων Λιθίου, σε σύγκριση με τους παραδοσιακούς συσσωρευτές Μόλυβδου Οξέος, είναι η μικρή διάρκεια επαναφόρτισης αλλά και η μεγαλύτερη διάρκεια ζωής τους. Το σύστημα πρόωσης των υποβρυχίων συμπληρώνουν τρείς (3) πετρελαιοκινητήρες τύπου MTU 12V 4000 U83n. Το εκτόπισμα των KSS-III Batch.2 είναι 3.600 τόνοι (στην επιφάνεια) και 4.000 τόνοι (σε βύθιση). Έχουν μήκος 89,3 μέτρα, πλάτος 9,6 μέτρα, ύψος 14,7 μέτρα και βύθισμα 7,6 μέτρα. Τα υποβρύχια επιτυγχάνουν μέγιστη ταχύτητα 20 κόμβους (37 χιλιόμετρα την ώρα) κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας ή 12 κόμβους (22 χιλιόμετρα την ώρα) στην επιφάνεια.
Η τυπική τους εμβέλεια ανέρχεται στα 10.000 ναυτικά μίλια (18.520 χιλιόμετρα). Το KSS-III Batch.2 μπορεί να παραμείνουν κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας για πάνω από 20 ημέρες συνεχόμενα, ενώ μπορεί να βρίσκεται στη θάλασσα και να επιχειρεί για πάνω από 50 συνεχόμενες ημέρες. Το υποβρύχιο μπορεί να φιλοξενήσει έως και 50 άτομα (πλήρωμα και Ομάδα Ειδικών Δυνάμεων). Το υποβρύχιο είναι εξοπλισμένο με σύγχρονα ηλεκτρονικά μέσα και συστήματα, όπως σόναρ, σόναρ αποφυγής ναρκών, πλήρες σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου κ.ά. Ο οπλισμός του KSS-ΙΙΙ Batch-2 είναι εντυπωσιακός, για συμβατικό υποβρύχιο και αποτελείται από έξι (6) τορπιλοσωλήνες, για τορπίλες Κ-761 Tiger Shark των 533 χιλιοστών και πυραύλους Cruise τύπου Haeseong-3 (Hyunmoo-3), καθώς και 10 κάθετα κελιά εκτόξευσης K-VLS (Korean-Vertical Launching System) για βαλλιστικούς πυραύλους τύπου Hyunmoo 4-4. Δεδομένου ότι το υποβρύχιο έχει 16 όπλα έτοιμα προς βολή, η αναχορηγία του θα πρέπει να είναι της τάξεως των 30-32 όπλων.

Η ανάπτυξη της τορπίλης Κ-761 Tiger Shark ολοκληρώθηκε το 2019. Έχει μήκος 6,5 μέτρα, βάρος 1.619 κιλά, επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 55 κόμβους (102 χιλιόμετρα την ώρα) και μέγιστο βεληνεκές περί τα 50 χιλιόμετρα. Πρόκειται για τορπίλη ενσύρματης καθοδήγησης οπτικής ίνας. Ενσωματώνει ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος τροφοδοτείται από συσσωρευτή λιθίου και παράγει πολύ μικρό ηχητικό ίχνος, ιδιαίτερα κατά τη στιγμή της εκτόξευσης. Η τορπίλη μπορεί να αλλάξει πορεία και να αυξομειώσει την ταχύτητα της ανάλογα με την επιχειρησιακή κατάσταση. Οι πύραυλοι Hyunmoo 4-4 δοκιμάστηκαν για πρώτη φορά τον Σεπτέμβριο του 2021. Πρόκειται για την έκδοση εκτόξευσης από υποβρύχιο του Hyunmoo-2B, μέγιστου βεληνεκούς 500 χιλιομέτρων. Ο βαλλιστικός πύραυλος Haeseong-3, στην έκδοση «A», επιτυγχάνει μέγιστο βεληνεκές 500 χιλιόμετρα, ενώ στην έκδοση «B», το μέγιστο βεληνεκές είναι διπλάσιο, στα 1.000 χιλιόμετρα. Σε εξέλιξη βρίσκεται πρόγραμμα ανάπτυξης της έκδοσης «C», με μέγιστο βεληνεκές 1.500 χιλιόμετρα.










