Η σουηδική υπηρεσία Διαχείρισης Αμυντικού Υλικού (FMV) επιβεβαίωσε τα δημοσιεύματα που ήθελαν τη χώρα να εξετάζει εναλλακτικές λύσεις για το πρόγραμμα ναυπήγησης των νέων πολεμικών πλοίων κλάσης «Luleå», μια εκ των οποίων και οι γαλλικές φρεγάτες FDI. Μετά την επιλογή των αεροσκαφών έγκαιρης προειδοποίησης και ελέγχου GlobalEye από τη Γαλλία, δημοσιεύματα ήθελαν τη Σουηδία να ανταποδίδει της γαλλική απόφαση, με την αξιολόγηση των φρεγατών FDI για το Ναυτικό της. Φαίνεται λοιπόν ότι τα δημοσιεύματα είχαν βάση και όντως οι FDI είναι υποψήφιες για το σουηδικό πρόγραμμα. Η Σουηδία θέλει να νέα πλοία να είναι πολλαπλού ρόλου, με κορυφαίες ικανότητες αντιαεροπορικής άμυνας και ανθυποβρυχιακού πολέμου.

Για το πρόγραμμα η Saab έχει αποσπάσει σύμβαση για τη βασική σχεδίαση των νέων πλοίων. Ωστόσο, το Σουηδικό Ναυτικό έχει ζητήσει από την FMV να αξιολογήσει και εναλλακτικές λύσεις, όχι μόνο πλοίων, αλλά και συστημάτων. Σύμφωνα με τον ισχύοντα προγραμματισμό η Σουηδία θέλει το πρώτο πλοίο κλάσης «Luleå» να ενταχθεί στο Στόλο το 2030 και το σύνολο των τεσσάρων πλοίων να έχει παραδοθεί μέχρι το 2035. Το χρονοδιάγραμμα αυτό θεωρείται πολύ σφιχτό για νέα σχεδίαση, η οποία δεν υπάρχει και είμαστε ήδη στο 2025. Ακόμα και αν η νέα σχεδίαση είναι έτοιμη και το συμβόλαιο υπογραφεί εντός του 2026, είναι αμφίβολο αν το πρώτο πλοίο θα είναι έτοιμο το 2030, δεδομένου ότι θα πρόκειται για νέα σχεδίαση και ίσως να προκύψουν καθυστερήσεις λόγω προβλημάτων.