Υπογράφηκε, μεταξύ του τουρκικού Υφυπουργείου Αμυντικής Βιομηχανίας (SSM) και της BMC, η σύμβαση για την ανάπτυξη του κινητήρα που προορίζεται για το τουρκικό άρμα μάχης Altay. Όπως σας είχαμε ενημερώσει με σχετική ανάρτηση μας στις 8 Φεβρουαρίου 2018, η BMC επιλέχθηκε κατόπιν διαγωνισμού με άλλες τέσσερις εταιρείες.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα το πρωτότυπο του κινητήρα θα πρέπει να είναι έτοιμο το 2023, θα ακολουθήσει περίδος δοκιμών 12 μηνών, ενώ η παραγωγή του κινητήρα θα πρέπει να ξεκινήσει το 2024.
Σύμφωνα με παλαιότερες δηλώσεις του Διευθύνοντα Συμβούλου της BMC, Ethem Sancak, το SSM ζήτησε από την BMC να αναπτύξει έναν κινητήρα ισχύος 400-1.500 ίππων, ενώ ο Sancak πρόσθεσε ότι η εταιρία του θα «προσπαθήσει να αναπτύξει έναν κινητήρα 5.000 ίππων» και ότι «200 επιστήμονες, εκ των οποίων 70 ξένοι εργάζονται ήδη στο πρόγραμμα».
Υπενθυμίζουμε ότι στις 13 Οκτωβρίου του 2017 το SSM είχε εκδώσει τη σχετική προκήρυξη του διαγωνισμού για τη σχεδίαση και ανάπτυξη του κινητήρα του Altay. Είχε προηγηθεί, τον Ιανουάριο του 2017, η ακύρωση της σύμβασης του Μαρτίου του 2015 με την TUMOSAN.
Σύμφωνα με τον αρχικό σχεδιασμό τα 500 από τα 1.000 Altay που θα παραχθούν θα πρέπει να ενσωματώνουν κινητήρα τουρκικής σχεδίασης και ανάπτυξης. Όταν οι σχετικές διαπραγματεύσεις με την ιαπωνική Mitsubishi δεν τελεσφόρησαν, λόγω της άρνησης της Mitsubishi να αποδεχτεί τον τουρκικό όρο για χορήγηση πάγιας έγκρισης παραγωγής και εξαγωγής των κινητήρων, τον Μάρτιο του 2015, το SSM ανέθεσε στην τουρκική TUMOSAN σύμβαση ύψους € 190.000.000 για τη σχεδίαση και ανάπτυξη του κινητήρα.
Τον Οκτώβριο του 2015 η TUMOSAN υπέγραψε συμφωνία με την αυστριακή AVL List, για την παροχή τεχνικής βοήθειας. Όμως, και πάλι οι σχετικές διαπραγματεύσεις δεν τελεσφόρησαν, λόγω της άρνησης της Αυστρίας να παραχωρήσει στην Τουρκία πάγια έγκριση παραγωγής και εξαγωγής των κινητήρων, με αποτέλεσμα το SSM να ζητήσει από την TUMOSAN να ακυρώσει τη μεταξύ τους σύμβαση, όπως και έγινε. Έτσι η σκυτάλη περνά πλέον στην BMC.