Επειδή πολλά γράφτηκαν και ακόμα περισσότερα ειπώθηκαν από μεγάλη μερίδα του Τύπου περί εξοπλιστικών δαπανών ύψους 10 δισεκατομμυρίων ευρώ, ο ΥΕΘΑ σε συνέντευξη του στα «ΝΕΑ» έσπευσε να διαψεύσει τις παραπάνω προσδοκίες και ελπίδες.

Ο ΥΕΘΑ αναφέρθηκε σε συγκεκριμένες εξοπλιστικές επιλογές νέου υλικού, οι οποίες είναι τα 18 Rafale και οι 4 νέες φρεγάτες.

Αξίζει να το διαβάσετε για να μην υπάρχουν ψευδαισθήσεις και φρούδες ελπίδες.

Η ερώτηση του δημοσιογράφου είναι η ακόλουθη:

Μπορείτε να μας παρουσιάσετε πώς θα γίνει ο εκσυγχρονισμός των Ενόπλων Δυνάμεων και θα θωρακιστεί περαιτέρω η αποτρεπτική ισχύς της χώρας μας, όπως εξήγγειλε από τη Θεσσαλονίκη ο Πρωθυπουργός;

Προ ημερών στη Θεσσαλονίκη, ο Πρωθυπουργός εξήγγειλε σειρά συγκεκριμένων παρεμβάσεων για την ενίσχυση των Ενόπλων Δυνάμεων και κατά συνέπεια της αποτρεπτικής ισχύος της χώρας. Το τρίπτυχο έχει να κάνει με συγκεκριμένες κινήσεις στα Εξοπλιστικά, ενίσχυση του προσωπικού μέσω προσλήψεων επαγγελματιών σε συγκεκριμένες ειδικότητες και αναβάθμιση -εγώ θα προσέθετα, αναβίωση- της αμυντικής βιομηχανίας μέσω της προσέλκυσης επενδύσεων και στρατηγικών εταιρικών σχημάτων.

Ασφαλώς και το άμεσο ενδιαφέρον επικεντρώνεται στα Εξοπλιστικά και ιδίως στην πρόσκτηση των δεκαοκτώ “Rafale” και των τεσσάρων φρεγατών πολλαπλών ρόλων, μετά την αξιολόγηση των προτάσεων που έχει ήδη στα χέρια του το Πολεμικό Ναυτικό. Επίσης σημαντικά είναι τα προγράμματα για τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ, την πρόσκτηση τεσσάρων υπερσύγχρονων ελικοπτέρων ναυτικής συνεργασίας “Romeo” με τρομερές δυνατότητες ανθυποβρυχιακού πολέμου, καθώς και την πρόσκτηση συστημάτων κατευθυνόμενων βλημάτων και πυραύλων με πολλαπλασιαστική ισχύ δυνάμεως πυρός και στους τρεις κλάδους.

Πρόκειται για μια σειρά από πολύ στοχευμένες παρεμβάσεις, σύμφωνα με τις προτάσεις που έχουν εισηγηθεί τα Επιτελεία και στη βάση μιας πολύ μεθοδευμένης προτεραιοποίησης απαιτήσεων και αναγκών που έχει επεξεργαστεί το ΓΕΕΘΑ σε βάθος τετραετίας. Δεν πρόκειται για… «εξοπλιστικό μαμούθ» ύψους 10 δισ. όπως εσφαλμένως διαδίδεται αλλά για ένα πρόγραμμα σταδιακής, έξυπνης και εξειδικευμένης ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων που θα εξελιχθεί σε βάθος χρόνου, σε απόλυτη συνεννόηση με το Υπουργείο Οικονομικών, προκειμένου να συμβαδίσει με τις όχι απεριόριστες οικονομικές δυνατότητές μας, με διαφάνεια και σεβασμό στη συμβολή του Έλληνα φορολογουμένου, και φυσικά υπό την τελική εποπτεία και έγκριση του Πρωθυπουργού.

Έχουμε μείνει πίσω στη λήψη αυτών των κρίσιμων για την αποτρεπτική ισχύ των Ενόπλων Δυνάμεων αποφάσεων και πρέπει να καλύψουμε όλες τις ανάγκες και αρκετό χαμένο χρόνο. Μας περιμένει πολλή δουλειά, ήδη όμως έχει γίνει αρκετή, όπως π.χ. προκύπτει από την πρόσφατη ενεργοποίηση του προγράμματος αγοράς σύγχρονων τορπιλλών και αυτού της εν συνεχεία υποστήριξης του στόλου των «Μιράζ 2000-5» με ανταλλακτικά, ύστερα από πολλά χρόνια αδράνειας.

Επιπλέον οφείλουμε να υλοποιήσουμε το στόλο της ουσιαστικής υποστηρίξεως του συνόλου των Ενόπλων Δυνάμεων από μια παραγωγική και ανταγωνιστική αμυντική βιομηχανία. Ζητούμενο δεν είναι μόνο η πρόσκτηση νέων οπλικών συστημάτων, αλλά και η συντήρηση και αναβάθμιση των υπαρχόντων. Όταν θα έχουμε επιτύχει όλα τα παραπάνω, τότε θα μπορούμε να κάνουμε λόγο για μια νέα εποχή για την Άμυνα της χώρας με εντυπωσιακή επαύξηση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων στο σύνολό τους, ώστε να είμαστε πιο ισχυροί.

Comments

    1. Δε νομίζω. Μήπως πήρε το μάτι σου χθες κάτι Αμερικανούς στα ναυπηγεία και να συζητάνε και για λιμάνια?
      Η μόνη περίπτωση να γλιτώσουμε είναι να τους πείσουμε να μας ….προτείνουν (!) τις δικές τους Fremm. Που δεν δηλαδή, αλλά λέμε.

      1. Την προηγούμενη εβδομάδα σχολίασα ότι οι FREMM είναι ολοζώντανες με πινελιές από Μιχαήλ Αγγελο.
        Win-win για βιομηχανίες τριών χωρών.Άκου τον θείο LOLOTO με το κληρονομικό χάρισμα.
        Κάποια παλικάρια στο Πολεμικό Ναυτικό είναι κάπως χμμ…εκνευρισμένα με το δούλεμα που πέφτει.
        Αυτό που δυσκολεύει το πράγμα είναι η ενδιάμεση λύση καθώς τα ΑΒ ΔΕΝ θέλουν οι »σύμμαχοι» να τα συζητήσουν,αλλά για LCS και σήμερα το απόγευμα.
        ΥΓ.Τα παλικάρια του ΠΝ ΞΈΡΟΥΝ TI ΘΕΛΟΥΝ.Αλλοι έχουν μπερδέψει τα σώβρακα με τις γραβάτες.

        1. Τότε, ας παραγγείλουν χθες 4 Bel-ΗΝ για α/α, ώστε να τρέχουν και να βάλουμε στο στόλο SF, Aster 30, Scalp και σούπερ α/υ σουίτες και ας πάρουν και 8 ψιλοπατάτες έστω με 16 κελιά και ότι άλλο μπορούν να προσθέσουν για να αντικαταστήσουν τις S και μετά με 4 Θεμιτοκλήδες οικονομικούς και για τη λάντζα και κλείσαμε.
          Το ΠΝ ξέρει τι θέλει και δε νομίζω να έχει μπερδέψει τίποτα, αλλά δεν είναι αυτό που πληρώνει.

        2. @ LOLOTOS αν διαβαζω σωστα τον γριφο σου φιλε οι ναυταιοι ΘΕΛΟΥΝ FFGX αλλα δεν μας δινουν τα ΑB αντισταθμιστικα , εχω γραψει παρακατω σχετικα με ελευση πομπεο μηπως αυτα τα κρατανε για ανταλλαγμα με σουδα?

    1. Να σχολιάσεις Νικολάκη μου.Γιατί όχι?Αφού πρώτα διέρρευσαν στους ημέτερους επί πληρωμή αβανταδόρους για 10 δις εξοπλιστικά,τώρα αρχίζει η προσγείωση.Και ο διάδρομος προσγειώσεως προβλέπεται μακρύς.Δεν προκαλεί εντύπωση ότι αφού άφησαν την »εσφαλμένη διάδοση» να σέρνεται για κανένα μήνα για να ικανοποιηθεί το πόπολο,τώρα έφτασε η ώρα του χειρόφρενου δια λόγου ΥΕΘΑ αλλά υποδείξεως ΥΠΟΙΚ( ο Σταικούρας τα είχε πει πιο εύσχημα λίγες μέρες πριν και τώρα ήρθε η ώρα εκείνων που έκαναν τις διαρροές να ανασκευάσουν).
      Βεβαίως θα συνεχίσουμε να ονειρευόμαστε MICA,METEOR,ASTER και λοιπά καλούδια(δικαίωμα στο όνειρο και στον οργασμό έχουμε όλοι)αλλά πολύ φοβάμαι ότι στο εν κατακλείδι αυτό το παλικάρι- ο καθ’όλα σεβαστός CK-θα βγεί αληθινός στα γραφόμενά του περί της τροφής των συμπαθών υποζυγίων.

  1. #…Που θα εξελιχθεί σε βάθος χρόνου#

    κοινώς βράστε ρύζια

    blue σανός και ας αρχίζουν μερικοί μερικού να με λένε και ΖAIΟ τώρα στα γεράματα

    Ουδεμία δέσμευση σε συγκεκριμένα νούμερα αμυντικών δαπανών από κανένα

    Που είναι οι τορπίλες που θα πέρναγαν από τη Βουλή?

    Που είναι η αλλαγή του Νομου Βενιζέλου?

    1. Πολλές φορές διαφωνώ με τα σχόλιά σου ΑΛΛΑ……
      1.Δικαίωμα στην άποψη έχουν ΟΛΟΙ!
      2. Ο σανός στην Ελλάδα τα τελευταία 30 χρόνια είναι multi color.
      3.O νόμος Βενιζέλου καταργείται με άρθρο μόνο και κατάθεση νέου εν μία νυκτί.Εκτός εάν βολεύει ως έχει.

      1. Δυστυχώς όπως φαίνεται βολεύει. Ειδικά σε αυτή τη φάση που όλοι έχουν καταλάβει έστω τα ελάχιστα και κανένας σχεδόν δεν θα αντιδρούσε σε απλοποίηση των διαδικασιών, βλέπεις ότι ο άλλος έχασε την ευκαιρία να το εξαγγείλει στην Έκθεση Θεσ/νίκης. Οπότε…..
        Αλλά χωριό που φαίνεται κολαούζο δεν θέλει. Πάνω από 1 χρόνο τώρα, πολλά θα μπορούσαν να έχουν γίνει. Αλλά….

      2. «O νόμος Βενιζέλου καταργείται με άρθρο μόνο και κατάθεση νέου εν μία νυκτί.Εκτός εάν βολεύει ως έχει.»

        Βολεύει και πολύ μάλιστα.

        Αφορμή και άλλοθι για να μην κανουν τίποτα ουσιαστικό.

    2. Έχεις απόλυτο δίκιο αλλά ψύχραιμα, είμαστε πολύ χρεωμενοι για τόσα πολλά πόσα που ακούγονται, πάντως κάτι θα γίνει έστω με χρέη και πολλές δόσεις. Όσο για τον νόμο Βενιζέλου το έχουν σκανδαλώδης χάσει.

      1. @NF

        Από τη στιγμή που ούτε αυτός στη Θεσσαλονίκη ούτε ο Σταϊκούρας δώσαν συγκεκριμένα νούμερα η όλη ιστορία είναι ΣΑΝΌΣ για να δείξουν πως κάτι κάνουν στην ʼμυνα

        Εάν δεν δώσουν συκγεκριμένα νούμερα είναι αναξιόπιστοι μην χρησιμοποιήσω πιο κατάλληλη λέξη

        Και τα νούμερα πρέπει να βγαίνουν!
        Να δούμε και με τα RAFELE τι θα γίνει

        Φοβάμαι πως εάν υπογράψουν θα προσπαθήσουν να κρατήσουν το κόστος στο ελάχιστο οποτε θα κόψουν τη FOS!!

        Εδώ για την επαναπιστοποίηση των υπαρχόντων οπλων απαιτείται 0.3-0.5 BILLIONS!!

        Και αυτά ενώ η χωρα είναι ύφεση με μια ανεργία που θα φθάσει στο25?% τον χειμώνα

        Ποιος θα υπογραψεI προγράμματα δισεκατομμυριων με αυτές τις συνθήκες?

        1. Ενταξει. Συμφωνοι, και τι θες να κανουμε; Εδω ο Σκαι εκανε γκαλοπ για το αν θα εδιναν (οι Αθηναιοι) 50 ευρω για τις ΕΔ και οι περισσοτεροι ειπαν οχι! Τι περιμενεις. Χωρες με το δικο μας μεγεθος και θαυμα ειναι που εχουμε και αυτα που εχουμε. Γιαυτο ελεγα και το θυμασαι, καλυτερα να δουλεψουμε με τις S μεχρι να γινουν πλοια σωστα παρα να ονειρευομαστε νεα πλοια.

    3. Οι άλλοι είναι Ζαίοι και αυτοί εδώ είναι γαλαζαίοι!

      Καμία διαφορά.,

      Τελικά φίλε CK το πιθανότερο είναι δυστυχώς να δικαιωθείς στα όσα έλεγες.

      1. Ουδεις προφητης στον τοπο του .
        Το αστειο ειναι οτι ακομη και τα δεκα δις ανα ετος απλωμενα σε ενα διαστημα δεκαετες απλα εβγαζαν ενα οριακα ανεκτο ποσο συνυπολογιζοντας οτι για δεκαπεντε χρονια δεν αγοραζαμε συστηματικα η δεν συντηρουσαμε ΤΙΠΟΤΑ.
        Ουσιαστικα μιλαμε για μια οικονομικα ηπια αναπληρωση οσων δεν καναμε και οχι για καποια τρελη σπαταλη πορων η ενος μεγαλεπηβουλου εξοπλιστικου σχεδιασμου οπως το παρουσαζαν ορισμενοι αβουλοι και απατριδες θιασωτες του αφοπλισμου.
        Δεκα δις μπροστα στα φαγοποτια και κλοπες τρισεκατομμυριων δεκαετιων ειναι ψιχουλα κυριολεκτικα και με την προοπτικη της επανεκκινησης των αμυντικων βιομηχανιων .
        Ολα αυτα υποθετικα φυσικα γιατι στην πραξη υποψιαζομασταν τι θα συνεβαινε.
        Ουτε δηλαδη αυτο το αυτονοητο δε κανουν οι αλητηριοι τελικα.
        Πολυ καλο για να ειναι αληθινο τελικα και ο λαθρεποικισμος συνεχιζεται αδιακοπα.
        Το ξαναγραφω .
        Η η μεταπολιτευση θα πεθανει η η χωρα.
        Κατα τα αλλα μην κανετε κριτικη γιατι πληττετε την εθνικη ομοψυχια και σπατε το αραγες μετωπο (που οδηγει τελικα σε εναν διαλογο επι των παράλογων απαιτησεων της Αγκυρας).
        Μια ζωη εξαπατημενοι οι Ελληνες αλλα οχι αδικά δυστυχως.
        Τετοια μυαλα τετοιους πολιτικους αξιζουν . Η μεταπολιτευση ειναι ενα πτωμα που δηλητηριαζει καθετι αληθινο η εθνικο και πρεπει καποτε νά θαφτει μαζι με τους συντελεστες της οριστικα και αμετακλητα Γιατι πολυ απλα αν ισχυουν ολα αυτα ειμαστε αξιοι της μοιρας μας.

  2. ………………………………………………………………………. (όχι δεν είναι τελείες, ούτε αποκοιμήθηκα στο πληκτρολόγιο, αλλά οι χειρότεροι χαρακτηρισμοί που θα ήθελα να γράψω).
    Α τώρα ησύχασα. Γιατί κάποιες ημέρες τώρα νόμισα ότι ξυπνήσατε.
    Τα λεφτά που λες Παναγιωτέτοιε πως σε λένε, υπάρχουν αλλά ακολουθείτε και εσείς ότι οι υπόλοιποι.
    Και γιατί ρε το 1,2 του αλληλεγγύης το χαρίσατε? Αν είχατε ότι πρέπει εκεί που πρέπει (μυαλό εννοώ μην πάει ο νου σας παρακάτω), ας το μειώνατε 20% να ελαφρυνθεί και λίγο ο κόσμος και το 1 δις το χρόνο να το πηγαίνατε υπέρ των Ε.Δ. , όπου μαζί με το 1,1 δις του τακτικού προϋπολογισμού που σωστά το αυξήσατε, να έχουν οι Ε.Δ. 2,1 δις το χρόνο, δηλαδή από 700 εκ το χρόνο κάθε όπλο ΜΟΝΟ για εξοπλιστικά, αναβαθμίσεις και FOS και χωρίς ΕΝΑ ΕΥΡΩ άλλη επιβάρυνση του προϋπολογισμού και με 20% ελάφρυνση του κόσμου 10,5 δις ΚΑΙ θα μαζεύονταν ΚΑΙ κάθε 5 χρόνια!
    Και ας κάνατε και ένα ταμείο Εθνικής Άμυνας και όπως η Κύπρος μάζευε 300 περίπου εκ το χρόνο, να μαζεύατε και εσείς άλλα (δεδομένων των μεγεθών) άλλο (π.χ.) 1 δις (ή και παραπάνω) και να μπαίνατε σε προγράμματα συν-έρευνας και συμ-παραγωγής (π.χ. FCAS και ένα σωρό άλλα γνωστά, μην τα ξαναλέμε από υποθαλάσσια μη επανδρωμένα μέχρι δορυφορικές εφαρμογές) και εγχώριας ανάπτυξης και παραγγελιών στην εγχώρια Αμυντική Βιομηχανία και να είχατε και άλλα οφέλη προστιθέμενης αξίας και ανάπτυξη και θέσεις εργασίας και εξαγωγές.
    Ως προς τα άλλα θα δούμε. Αλλά και εσείς, είστε ελάχιστοι σε αυτό το θέμα και αναγκαστήκατε να κάνετε έστω κάτι. Δυστυχώς.

  3. Πολύ φοβάμαι ότι θα πάμε σταδιακά και με διάφορα προσχήματα σε ακύρωση – αναβολή όλων των εξαγγελθέντων, δεδομένου ότι, οι πολιτικοί μας φωστήρες πιστεύουν ότι κατατρόπωσαν τον Ερντογαν (με τις πλάτες των Ενόπλων Δυνάμεων πρωτίστως), οπότε δε θα χρειαστούν «αχρείαστοι» εξοπλισμοί – «έχουμε και άλλα έξοδα». Δεν πιστεύουν επί της ουσίας (πολύ εσφαλμένα) ότι η Τουρκία θα κινηθεί σύντομα με πολεμικές διαθέσεις και έτσι κέρδισαν χρόνο, άλλωστε θα φορτώσουν την καυτή πατάτα σε κάποιον άλλο. Πιστεύουν ότι «σύρανε» την Τουρκία σε διάλογο και όχι ότι είναι μια τακτική κίνηση των Τούρκων προκειμένου να μας αποκοιμίσουν για άλλη μια φορά. Ο Ερντογάν δεν μπορεί να κάνει διαφορετικά από το ανεβάσει την ένταση και πάλι, αλλιώς θα τον φάνε ζωντανό στο εσωτερικό – ήδη τα άλλα κόμματα τον κατηγορούν για υποχώρηση απέναντι στην Ελλάδα. Δε θα το αφήσει έτσι.

  4. Παντως να εχουμε το νου μας να διαβασουμε πισω απο τις λεξεις στην επισκεψη πομπεο απο πεμπτη που βασικα ερχεται για μασαζ προς πολυετη παραχωρηση σουδας μηπως φερνει τιποτα παραχωρησεις-ανταλλαγματα, κατι τετοιο ισως να εννοει ο υεθα οτι δεν υπαρχει συγκεκριμενο δεσμευμενο κονδυλι απο προυπολογισμους βουληση μονο υπαρχει, λιγο απο αντισταθμιστικα, παραχωρησεις,FMS, χαμηλοτοκα ομολογα, λογιστικες αλχημειες κι οποιος κλαδος ειναι πιο προετοιμασμενος οπως καλη ωρα η ΠΑ ισως ευνοηθει περισσοτερο.

  5. Αντικειμενικα για μενα 5-6 δις φτανουν για ολους τους κλαδους, τωρα αν καποιοι ονειρευονται high class EΔ ας κανουν μεταγραφη στον us army.

    1. Αντικειμενικα 2 δις ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΝ τα 42 προγραμματα και υποπρογραμματα που ψηφιστηκαν το 2014 απο την Βουλη για συντηρησεις-αναβαθμισεις-διαθεσιμοτητες-απολυτως βασικα.
      Κατσε να κοιταξω το ημερολογιο μου…Ωχ μπαινει 2021 σε 2 μηνες…

      ΠΑΡΕ ΠΑΡΕ ΕΔΩ ΤΟ ΚΑΛΟ HIGH ENDDDD
      Προμήθεια φυσιγγίων φορητού οπλισμού 7,62mm για τις ανάγκες ΕΣ-ΠΝ-ΠΑ
      Προμήθεια 30.360 πυρομαχικών 120mm για τα άρματα μάχης Leopard-2 μέσω διεθνούς διαγωνισμού
      Προμήθεια βλημάτων πυροβολικού εκτεταμένου βεληνεκούς 155mm
      Προμήθεια «έξυπνων» βλημάτων πυροβολικού των 155mm
      Προμήθεια πυροσωλήνων για βλήματα πυροβολικού 155mm
      Προμήθεια γεμισμάτων πυροβολικού για πυρομαχικά εκτεταμένου 155mm
      Προμήθεια ενισχυτικών γεμισμάτων M-1A1 και Μ-2A1 και δοκιμαστικού χάρτη Methyl Violet
      Προμήθεια «άσφαιρων» βλημάτων 105mm
      Προμήθεια νέων βλημάτων ATACMS εκτεταμένου βεληνεκούς
      Προμήθεια νέων ρουκετών μακρού βεληνεκούς MLRS
      Προμήθεια 40 εκτοξευτών MLRS (EDA)
      Εκσυγχρονισμός εκτοξευτών MLRS
      Προμήθεια οχημάτων τύπου HEMMT (EDA)
      Προμήθεια φίλτρων οχημάτων και αρμάτων διαφόρων τύπων
      Προμήθεια Α/Τ βλημάτων KORNET
      Προμήθεια Α/Τ βλημάτων TOW-2
      Προμήθεια Α/Τ βλημάτων Milan
      Προμήθεια Α/Τ βλημάτων STRIM
      Προμήθεια βλημάτων αέρος-εδάφους AGM-114L HELLFIRE
      Προμήθεια αναλωσίμων ΣΑ ελικοπτέρων APACHE
      Εκποίηση 19 άχρηστων ελικοπτέρων UH-1/AB-205 (ΕΣΟΔΑ)
      Σύναψη σύμβασης με τον Αμερικανικό Στρατό για την υποστήριξη των ελικοπτέρων UH-1/AB-205 (FMS)
      Σύναψη σύμβασης FOS για τα ελικόπτερα ΝΗ-90
      Προμήθεια και υποστήριξη ταχυπλόων σκαφών για τις Ειδικές Δυνάμεις του ΕΣ
      Προμήθεια 4 σκαφών ειδικών επιχειρήσεων Mk.V
      Αναβάθμιση φρεγατών MEKO-200HN
      Γενική επιθεώρηση/επισκευή πετρελαιοκινητήρων MTU των φρεγατών MEKO-200HN
      Υποστήριξη κινητήρων Tyne και Olympus των φρεγατών S
      Προμήθεια 12 συλλογών ανταλλακτικών για τους πετρελαιοκινητήρες MTU των ΤΠΚ Combattante-IIIA/B
      Σύναψη σύμβασης FOS για τους αεροκινητήρες Τ-700-401C των ελικοπτέρων S-70B/B6 Aegean Hawk
      Προμήθεια υλικών επιθεωρήσεων ιπτάμενων μέσων του ΠΝ
      Επανεργοποίηση/Εκσυγχρονισμός 5 αεροσκαφών P-3B Orion και ολοκλήρωση νέων συστημάτων αποστολής
      Προμήθεια πυρομαχικών και πυροσωλήνων μάχης των 76mm για τα πυροβόλα ΟΤΟ-Melara
      Επισκευή 3 κεφαλών κατεύθυνσης βλημάτων MM-40 Exocet Block-2mod.1
      Υποστήριξη τακτικών συστημάτων και ΣΔΒ πλοίων ΠΝ
      Ανάπτυξη δικτύου επικοινωνιών υψηλής ταχύτητας ΠΝ
      Εκπαίδευση προσωπικού ΠΑ
      Σύναψη σύμβασης με το Αμερικανικό Ναυτικό για την υποστήριξη των αεροσκαφών T-2C/E και Τ-6A (FMS)
      Σύναψη σύμβασης FOS για τα εκπαιδευτικά αεροσκάφη Τ-6A και τον επίγειο προσομοιωτή πτήσεών τους
      Σύναψη σύμβασης FOS για τα αεροσκάφη C-130B/H
      Σύναψη σύμβασης FOS για τα ηλεκτρονικά (avionics) των αεροσκαφών C-130
      Υποστήριξη συστημάτων TACAN τύπου FTA-43

      1. @ ΙΤΑΛΟΣ
        +1
        Θα αφαιρουσα τα επιπλεον MLRS που ειναι μισο δις, καποια μικρα για πεζικο , εξαρτυσεις, κρανοι, carl gustaf M4, red dot και νεο κοντακι για g3.
        4 gowind + rafale που πηραμε.

      2. Αγαπητέ φίλε,καλά χρυσά και άγια τα όσα γράφεις και πραγματικά υποκλίνομαι στον πλούτο των γνώσεών σου,πλούτο που διαθέτουν και πολλοί άλλοι συνσχολιαστές και που σίγουρα εκπορεύεται από άδολη αγάπη προς την Πατρίδα και ενδιαφέρον για την αμυντική της θωράκιση.
        Η ουσία του θέματος δεν είναι αν μπορούμε να διαθέσουμε 1 ή 2 ή 22 δις για εξοπλιστικά.Εχει να κάνει με την μεθοδολογία κάποιων που πιστεύουν ότι απευθύνονται σε νήπια.Στην κορύφωση της κρίσης διαρρέουμε για 10 δις,μετά βάζουμε κι έναν ανοιχτό διαγωνισμό,μετά και μια εσφαλμένη διάδοση κοκ.
        Ο παππούλης μου έλεγε πως Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΣΩΖΕΙ.
        Δεν είναι κακό να πεις τόσα έχω τόσα μπορώ να κάνω και προσπαθώ για ότι καλύτερο.Απλά λόγια και σταράτα.Τώρα επικοινωνιακά παιγνιδάκια σε κρίσιμες στιγμές είναι-ας το χαρακτηρίσω-άκομψο.
        Βεβαίως κάποιος μπορει να υποστηρίξει ότι το σύνολο των συντακτών που ασχολούνται με την Αμυνα διανύουν περίοδο ομαδικής παράκρουσης-πράγμα λίγο απίθανο.ΓΙ’αυτό ίσως επιλέγουν τις συνεντεύξεις σε »ασφαλές περιβάλλον».
        Συγγνώμη για το εμβόλιμο στο εξαιρετικό σχόλιό σου.

      3. Και αυτά τα σωστά που γράφεις δεν είναι ΚΑΝ το 1/3 των ΑΠΟΛΥΤΩΣ αναγκαίων.
        Από τεράστια θέματα στα τανκ, την προμήθεια ΤΟΜΑ και την αναβάθμιση όλων των Μ-113, μέχρι αναβάθμιση των Patriot κ.λπ. για πεζικό, για να μην πάμε και σε όλα σχεδόν τα πλοία της ΔΔΜΝ, τα πλοία επιφανείας και τις υποδομές των ναυστάθμων κ.λπ. στο ναυτικό και για να μην πάμε και στην ΠΑ με νέα εκπ/κά α/φ και ένα τσουβάλι άλλες ανάγκες.
        Στην πραγματικότητα, με 10 δις σε βάθος 10ετίας για ΚΑΘΕ όπλο, μετά βίας φτάνουν για την Π.Α. με FOS, στο ΠΝ με FOS όχι (απαιτείται πλέον ένα 50%, δηλ. 15 δις και εάν) και για τον ΣΞ ούτε κατά διάνοια (είναι αμφίβολο εάν φτάνουν και τα 20 δις, αφού αρκεί να θυμίσω ότι μόνο τα 353 Leo2, θέλουν περί το 1,3 για να γίνουν 2Α7 με Trophy ενώ έχουμε άλλα 1000 πολύ παλαιά τανκ).
        Για να μη νομίζουν ότι δεν ξέρουμε και τι μας γίνεται δηλαδή.

        1. Δεν τα γραφω εγω φιλε μου…εγω ενα απλο copy paste εκανα…απο οτι καταλαβαινω πολλοι εδω μεσα δεν καταλαβαν πως αυτα τα 42 ειναι τα απολυτως απαραιτητα που συνταχθηκαν απο ΠΑ/ΠΝ/ΣΞ & στις 30 Ιουλίου 2014 η Επιτροπή Εξοπλιστικών Προγραμμάτων της Βουλής ενέκρινε την υλοποίηση των 42 προγραμμάτων, η πλειονότητα των οποίων αφορούσε την υποστήριξη ή τον εκσυγχρονισμό ήδη υπαρχόντων συστημάτων του ελληνικού οπλοστασίου.
          https://www.ptisidiastima.com/hellenic-armed-forces-disarmament/
          https://veteranos.gr/pia-ine-ta-42-exoplistika-programmata-analytika-pou-erota-o-t-yfetha-thanasis-davakis/

          1. @ΙΤΑΛΟΣ
            Μα δεν ήταν μομφή για σένα, ούτε διαφωνώ. Άλλωστε αν καταγραφούν επακριβώς ΟΛΕΣ οι ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΕΣ ανάγκες πρώτης προτεραιότητας, δεν φτάνουν ούτε 3 κόλλες Α4 για όλα τα όπλα. Μια μελέτη που έχω κάνει για τις συνολικές ανάγκες του Σ.Ξ. είναι περί τις 80 σελίδες (του ΠΝ και της ΠΑ λιγότερες) βέβαια με αναφορές, κόστη, συγκριτικά στοιχεία και συσχετισμούς με τους απέναντι, προτάσεις αναβαθμίσεων κ.λπ.
            Τα γνωστά 42 προγράμματα του 2014, δεν είναι ΟΛΕΣ οι επιτακτικές ανάγκες, αλλά μια επιλογή αυτών με βάση τα τότε διατιθέμενα κονδύλια. Είναι δηλαδή τα SOS των SOS. Και βέβαια αφορούν ΟΛΑ τα όπλα.
            Τώρα βέβαια θα μου πεις, ας τελειώνουμε με αυτά τα 42 και μετά βάζουμε άλλα τόσα και προχωράμε. Οκ, σωστό και αυτό.

    2. 5-6 δις φθανουν για τσιχλες για τις ΕΔ και τα στελεχη για να κανουν φουσκες στο Σουνιο βλεποντας τα Τουρκικα σκαφη να κοβουν βολτες.
      Σοβαρολογουμε η τρολαρουμε ;

  6. Δε νομίζω ότι είπε κάτι το περίεργο. Περίμενε κανείς ότι η Ελλάδα θα υπέγραφε άυριο το πρωί δαπάνες 10δις; Έχουμε αντιληφθεί την οικονομική κατάσταση της χώρας;

    Το πραγματικό ερώτημα είναι πότε θα έχουμε τα προγράμματα που όντως πρέπει να ξεκινήσουν άμεσα:

    1- Rafale (αυτό δεν μπορεί να ακυρωθεί πλέον)
    2- Εκσυγχρονισμός F-16 (κουνιέται κανένα φύλλο εκεί; αμφιβάλλω)
    3- Πρόγραμμα προμήθειας φρεγατών που έτσι και αλλιώς δεν θα ολοκληρωθεί (ο διαγωνισμός) πριν το 2022
    4- Εκσυγχρονισμός ΜΕΚΟ
    5- FOS για ό,τι πετάει και ό,τι κολυμπάει (C-130, Spartan, Super Puma, Aegean Hawk, Mirage κλπ)
    6- Τορπίλες και όπλα για ΠΑ (ας ξεχάσουμε τις παραγγελίες 100 METEOR όμως)

    Αυτά από μόνα τους είναι αρκετά δις, αλλά σε κάποιο βάθος χρόνου.

    Τώρα αν προκύψουν και τα παρακάτω ακόμα καλύτερα:

    1- Μεταχειρισμένε φρεγάτες
    2- Μίνι εκσυγχρονισμός Apache και νέα όπλα
    3- Ρουκέτες RM-70
    4- Μ1117
    5- Μ-113, Bradley και άλλα 40-χρονα υλικά

    Και μακροπρόθεσμα

    1- Εκσυγχρονισμός F-16 Block 50
    2- Άλλα 22 Rafale
    3- 2 υποβρύχια
    4- Μεταχειρισμένες φρεγάτες
    5- Εκσυγχρονισμός Erieye
    6- Ευρωκορβέτες
    7- οπλισμένα μη επανδρωμένα

  7. «»Δεν πρόκειται για… «εξοπλιστικό μαμούθ» ύψους 10 δισ. όπως εσφαλμένως διαδίδεται αλλά για ένα πρόγραμμα σταδιακής, έξυπνης και εξειδικευμένης ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων »
    Από πού προκύπτει ότι δεν θα διατεθούν τα 10 δις;Αυτό που διαψεύδει αυτή η δήλωση δεν είναι το ύψος της δαπάνης αλλά το γεγονός ότι το ύψος της δαπάνης και το διατιθεμενο πόσο αποτελεί εξοπλιστικό μαμούθ.Και αναφέρει ότι οι εξοπλισμοί θα γίνουν στοχευμένα σε συνεργασία με το υπουργείο οικονομικών σε βάθος χρόνου.10 δις σε βάθος χρόνου δεν αποτελούν εξοπλιστικό μαμούθ.προφανως προσπαθεί να αποριψει τους ισχυρισμούς εχθρών και «φίλων» εντός και εκτός Ελλάδας ότι η Ελλάδα ξεκίνησε κούρσα εξοπλισμών.οποιος ξέρει να ανάγνωση και κατανόηση κειμένου να σηκώσει το χέρι…

  8. Η πιο λογικη κίνηση πλεον είναι να χτίστουν οι 4 αλουμινοτρατες καθώς οι Αμερικανοί έχουν πλέον τα 2 από τα 3 ναυπηγεία της χώρας, και οι Γάλλοι δεν φαίνονται διατεθημενοι? Na μπουν στο Σκαραμαγκά.
    Αν και είμαι σχεδόν αντιαμερικανος, όχι γιατί έχω κάτι με τους Αμερικανούς αλλά γιατί σιχαίνομαι τα χρηματιζομενα παπαγαλάκια τους στην Ελλάδα,
    Και πως τους φτιάχνουν το ιματζ τους στο ελληνικό ίντερνετ, (βλέπε πτώση από τη στρατοσφαιρα), θέλω να είμαι και πραγματιστής και ίσως αν το ΠΝ βάλει κα
    ποιες απαιτήσεις, και οι mmsc τις καλύψουν ίσως είναι ευκαιρία, να τις πάρουμε για να πάρει η ΛM 4 δις και να αποχωρήσουν οριστικά από το F 35 που θα είναι βαρέλι δίχως πάτο για τα οικονομικά της ΠΑ.
    Τα λεφτά από τα F 35 φυσικά να πάνε στα rafale για έστω ακόμα 18 αεροσκάφη, οπότε να έχουμε 4 mmsc που θα έχουν όμως και περισσότερο χάλυβα (τι θεωρώ αυτονόητη απαίτηση του ΠΝ) , και 16απλο mk41 για μίξη essm και sm2 (12 sm2 και 16 essmbl2 θα ήταν ικανοποιητική μίξη για κάθε πλοίο αφού θα έχουμε 4) 76αρι πυροβόλο με strales Φυσικα
    Και κανονική ram με 21 πυραύλους και όχι SeaRam με 11.( τα γράφει και η Wikipedia ότι γίνονται)
    4 δις στους Αμερικανούς λοιπόν για τα 4 πλοία που θα είναι αξιόλογα έτσι με ένα μεγάλο μείον πάντα Βεβαια την έλλειψη σόναρ Λητούς, που αργότερα θα το καλύψουν οι ευρωκορβετες που θα είναι πιο εξειδικευμένες asw, και 4 δις στους Γάλλους για 36 rafale (18 που πήραμε+ 18) που τα 24 θα είναι καινούργια και με την συνολική υποστήριξη και επιπλέον meteor, Scalp, mica NG, exocet, θα φτάσουμε σίγουρα τα 4 δις.
    Γλυτώσαμε οριστικά έτσι τον τενεκε35
    και μετά το 2040 θα αρχίσουμε να ψαχνόμαστε για το fcas σε συνεργασία με τα neuron που έχουμε και συμμετοχή άλλωστε.

    1. Κανεις μεγαλο λαθος εαν νομιζεις πως δινοντας παραγγελια 4 πλοια θα παραιτηθουν απο την θεληση να πουλησουν F-35 στην Ελλαδα. Χορταινεται το χρημα ωρε?

    2. Είδες το τελευταίο άρθρο της Πτήσης για τον αναγκαίο «διάλογο» με τους απέναντι;

      Ο ορισμός υποκρισίας.

      Βέβαια κάποιοι τους απάντησαν κατάλληλα μεταξύ αυτών και ο adpanos!

  9. Αγαπητέ φίλε,όποιος είχε την έμπνευση να συναρτήσει την ενίσχυση του ΠΝ με τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά,πολύ απλά και περιεκτικά ΕΓΚΛΗΜΑΤΙΣΕ και αυτό γιατί πλέον είναι τόσα τα συσωρευμένα νομικά θέματα που ούτε δύο Belharra φορτωμένες νομικούς δεν μπορούν να τα επιλύσουν.

  10. «Ο ΥΕΘΑ αναφέρθηκε σε συγκεκριμένες εξοπλιστικές επιλογές νέου υλικού, οι οποίες είναι τα 18 Rafale και οι 4 νέες φρεγάτες» γράφει ψευδώς ο συντάκτης του άρθρου αφού λίγες αραδες παρακάτω ο υπουργός αναφέρει ΕΠΙΣΗΣ αναβάθμιση meko,fos mirage,Romeo,τορπίλες,νέα κ/β και πυρομαχικά,προσλήψεις προσωπικού και ενίσχυση αμυντικής βιομηχανίας.Μου αρέσει που βάλατε με bold γραμματοσειρά όσα βόλευαν το αφήγημα αλλά η ουσία βρίσκεται στη δήλωση καθεαυτή.

  11. Ας βάλουμε κάτω να μεγάλα να δούμε τι είναι το εξοπλιστικό:

    1) Ραφάλ: έστω 1,5 δις (με όπλα ή χωρίς όπλα, ας βάλουμε ένα ποσό κάτω)
    2) Νέες φρεγάτες: Έστω ότι παίρνουμε φτηνές με 0,6 δις η μία με τα όπλα τους, 2,4 δις
    3) MEKO up: Οι ίδιοι είπαν 0,45 δις (εξακολουθώ να θεωρώ προτιμότερο το 0,2 δις)
    4) Τορπίλες 0,1 δις
    5) Ρομέο 0,4 δις
    6) F-35, 3 δισ
    7) FOS (Μιράζ αλλά και άλλα συστήματα) 0,3 δις (και λίγα βάζω)

    8+ δισεκατομυριάκια θα βγάζω χαλαρά, και όλα είναι προγράμματα που έχουν επιβεβαιωθεί με επίσημες δηλώσεις (ΟΚ συμβάσεις δεν υπογράφτηκαν, αλλά οι προθέσεις έχουν ειπωθεί ονομαστικά, δηλαδή για το F-35 έχει ειπωθεί ότι σκοπεύουμε να πάρουμε μια μοίρα).

    Και δεν βάζω στα 8 δισεκατομυριάκια τα διάφορα «εθνικά» που μπορεί να βγουν (εθνικό τυφέκιο, εθνική ΤΠΚ, εθνικό φορτηγό, εθνικό ΤΟΜΑ, εθνικό drone, κτλ που έχουν δηλώσει κατά καιρούς εκτός και αν διαψεύδουν οποιοδήποτε από αυτό), και άλλα ψιλό κοκο που έχουν πει Μ-1117 ή Bradley, Απάτσι Α, NLOS και αντιαρματικά και πάει λέγοντας.

    1. Πολύ λίγα βάζεις !!
      Η ψηφισμένη FOS για τα M2000 είναι στα 240 mil Euros
      Αεροπλάνα μονο!!! για 7 χρονια
      Η ανάλογη για τα γαλλικά όπλα πάει με 300-500mil!!
      Έχουμε τα 214 8-10? χρονια χωρίς τορπίλες και αντίμετρα και τα ταλέντα θέλουν να δώσουν 100mil $για τα m1117!!

      Για αυτό φωνάζω πως πρέπει να περάσει μπουλντόζα να τα γκρεμίσει όλα στο ******o Aμυνας!!

  12. Μην ξεχάσει και τις υποσχέσεις που έκανε για την μη επέκταση θητείας και περαιτέρω παρεμβάσεις σε αυτά τα σημεία και να μείνει στην πρόσληψη επιπλέον επαγγελματικού προσωπικού ο Παναγιώτοπουλος, γιατί θα είναι η μοναδική τετραετία που θα χαρούν στην εξουσία, και στην επόμενη θα είναι πάλι θεατές και αυτός και ο Μητσοτάκης και όλη αυτή η όμορφη παρέα που στήριξαν την συμφωνία για την ονομασία των Σκοπίων, ειδικά ο προθυπουργός που πάει να το παίξει εθνοσωτήρας.

    Για να μην τρέφουν και στη σημερινή κυβέρνηση αυταπάτες για συνέχεια του πάρτυ, με παραγγελίες για δημοσκοπήσεις που έκαναν αμέσως με την ομιλία με τις ανακοινώσεις του προθυπουργού στην έκθεση στη Θεσσαλονίκη.

    1. Φίλε Ndgi

      Κατά την πρόσφατη επίσκεψη του Ζάεφ ευχαρίστησε δημόσια τον Μητσοτάκη για τον αγώνα που έδωσε για τη συμφωνία των Πρεσπών!

      Σε πρόσφατη συνέντευξη του Θεοδωράκη (ποτάμι) είπε πως πριν την ψήφιση της συμφωνία των Πρεσπών τον πλησίασε ο Μητσοτάκης και του ζήτησε να την υποστηρίξει ώστε να μην χρειαστεί να την ψηφίσει ο ίδιος μετά τις εκλογές!
      Ούτε φυσικά και η συνάντηση Σπυράκη-Ζάεφ στις Βρυξέλλες ήταν τυχαία!

      Η κυβέρνηση είναι απαράδεκτη για όλα όσα περιγράφω στο παρακάτω μου σχόλιο και για άλλα τόσα που δεν ανέφερα και λίγο πολύ είναι γνωστά.

      Απλή διαχείριση κάνουν με καθαρά επικοινωνιακούς όρους.

      Το κακό είναι ότι δεν υπάρχει εναλλακτική και εύχομαι να υπάρξει σύντομα αν και η συμμορία έχει εξασφαλιστεί ελέγχοντας τα πάντα.

      Και ένας νέος Καπποδίστριας να εμφανιστεί και ένας Ελευθέριος Βενιζέλος είναι βέβαιο πως θα πέσουν να τους φάνε με χίλους τρόπους για να μην απειληθεί η εξουσία τους και η κουτάλα.

      1. Μιχάλης

        Αγαπητέ φίλε Μιχάλη, εγώ όπως ξέρεις απο την ημέρα που συμμετέχω στις συζητήσεις στο παρόν ιστολόγιο έχω αποφύγει τα πολιτικά σχόλια και να συμμετέχω σε πολιτικές συζητήσεις, αλλά αν αυτοί που έχουν σήμερα την εξουσία η την κουτάλα στα χέρια νομίζουν ότι θα βάλουν χέρι στην νεολαία και θα τους περάσει χωρίς πολιτικές συνέπειες είναι πολύ γελασμένοι η ξεχνούν εύκολα τα γεγονότα του παρελθόντος.

        Προφανώς χρωστάνε την επικράτηση στις εκλογές σε μια ψήφο διαμαρτυρίας όσων ήθελαν να πιστέψουν σε νέες υποσχέσεις.
        Αλλά αυτό μπορεί να επαναληφθεί και αντίστροφα στις επόμενες εκλογές, και να πάρουν παπούτσι όπως και οι Αντωνοβενιζελικοί και Καραμανλίδες και όλη αυτή η σάρα και μάρα που το παίζει κυβέρνηση στο πλευρό του λαού και του απλού πολίτη, ενώ στήνουν πάρτυ νεοφιλευθερισμού στο παρασκήνιο, με μέτρα που προσπαθούν περάσουν πλαγίως στην Ελλάδα, παριστάνοντας τους υπερπατριώτες για να παραμυθιάζουν ανυποψίαστους και νέους ανθρώπους που ελπίζουν σε ένα καλύτερο αύριο για την χώρα.

        Επειδή είμαι ανεξάρτητος απο κόμματα και πολιτικά πρόσωπα η απο γνωριμίες, μπορώ να ψηφίζω ότι και όποιον θεωρώ άξιο η σωστό για αυτό το αξίωμα, και ελπίζω να ακολουθήσει περισσότερος κόσμος αυτό το μοντέλο για να γλιτώσουμε ως χώρα και πολίτες μια μέρα απο αυτή την πανούκλα των πολιτικών δυναστειών γνωστών οικογενειών που νομίζουν ότι είναι οι φυσιολογικοί ακόλουθοι και διάδοχοι η κληρονόμοι της μοναρχίας στην Ελλάδα.

        Η κατοχή και η σκλαβιά απο τους Οθωμανούς διήρκησε 400 χρόνια στην Ελλάδα, αλλά τελικά η χώρα απελευθερώθηκε με μεγάλες προσπάθειες των πρωταγωνιστών της επανάστασης και του λαού, ελπίζω να επαναληφθεί το ίδιο και απέναντι στους εσωτερικούς εχθρούς πρίν περάσουν αλλά 400 χρόνια…

        Πάντα υπάρχει εναλλακτική και άλλη επιλογή αγαπητέ φίλε, αρκεί να ξεφύγουμε απο τα στερεότυπα και τις κακιές συνήθειες που έχουμε κληρονομήσει απο μια εποχή που έφερε την καταστροφή σε όλα τα επίπεδα στην χώρα.

  13. Εδώ και λίγο παραπάνω από ένα μήνα η κυβέρνηση διαρρέει στα εξαγορασμένα της ΜΜΕ πως θα προχωρήσουν σε ένα εξοπλιστικό πρόγραμμα 10 δις ευρώ!

    Τόσο καιρό δεν βγήκε κανένας να το διαψεύσει αφού τους βόλευε επικοινωνιακά αλλά και για να φανεί ότι κάτι κάνουν ενώ στην πραγματικότητα δεν κάνουν τίποτα.

    Τα Rafale και οι τέσσερις φρεγάτες σε 5 ως 7 χρόνια είναι σταγόνα στον ωκεανό.

    Βέβαια από μια κυβέρνηση που διαψεύδει κατηγορηματικά ότι έχει ξεκινήσει «διάλογος» με τους Τούρκους και που ο Μητσοτάκης δήλωνε μέχρι χθες πως αν δεν φύγει το ερευνητικό και τα πολεμικά τους πλοία από την υφαλοκρηπίδα μας δεν πρόκειται να ξεκινήσει ο «διάλογος» τι να περιμένεις;

    Από μια κυβέρνηση που έχει χάσει το μπούσουλα κυριολεκτικά που από τη μια καταγγέλλει την Τουρκία για παραβίαση της υφαλοκρηπίδας μας και από την άλλη λέει πως δεν έριξε καλώδια το ερευνητικό και άρα δεν υπάρχει παραβιάσει (!!!) αλλά και αν κατέβασε καλώδια κάνουν θόρυβο οι προπέλες των άλλων πλοίων και άρα δεν υπάρχει έρευνα και παραβίαση τι να περιμένεις;

    Όταν η Ντόρα δηλώνει πως δεν την ενδιαφέρει αν κάνει ή δεν κάνει έρευνες το Τούρκικο ερευνητικό τι να περιμένεις από αυτούς;

    Όταν το Τουρκικό ερευνητικό δοκιμάζει αρχικά την Ελληνική αντίδραση μπαίνοντας στη δική μας υφαλοκρηπίδα και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος δηλώνει πως το παρέσυρε το κύμα τι να περιμένεις από αυτούς;

    Όταν το Τουρκικό γεωτρύπανο τρυπάει την Κυπριακή ΑΟΖ και ο Δένδιας δηλώνει πως τζάμπα τρυπάνε στις λάσπες τη να περιμένεις από αυτούς;

    Όταν οι λαγοί του Μητσοτάκη μιλάνε για συνεκμετάλλευση (Ντόκος, Καιρίδης κτλ.) και όταν υπάρχουν αντιδράσεις τότε η κυβέρνηση το γυρίζει στο καλαματιανό λέγοντας πως εκφράζουν απλός προσωπικές απόψεις τι να περιμένεις από αυτούς;

    Όταν η Ντόρα δηλώνει πως μπορεί να χαθεί η ΑΟΖ του Καστελόριζου αλλά θα κατοχυρώσουμε τα υπόλοιπα νησιά τότε τι να περιμένεις από αυτούς;

    Όταν με την ψήφιση του προυπολογισμού με τα κονδύλια της άμυνας να παραμένουν στα ίδια επίπεδα με τους προηγούμενους και για να διασκεδάσουν τις εντυπώσεις διαρρέουν στην κυβερνητική Πτήση που έρχονται δύο Arleigh Burke «φορτωμένα με πυραύλους» το Μάιο του 2020 τι να περιμένεις από αυτούς;

    Επικοινωνία του τίποτα.

    Οι άνθρωποι είναι παντελώς ανίκανοι και εντολοδόχοι ξένων και ντόπιων συμφερόντων.

    Ακόμα συνεχώς για ένα διάλογο συνεχώς με τους απέναντι.

    Ωραία.

    Αυτοί θα ζητήσουν τον ουρανό με τα άστρα εμείς τι θα βάλουμε ως αντιστάθμισμα;

    Θα πάνε να διαπραγματευτούν τα κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας και απλός θα ικανοποιηθούν με τη μικρότερη δυνατή χασούρα;

    Η χασούρα όσο και αν την περιγράψεις με σάλτσες και «επιτυχίες» και δεν ξέρω τι άλλο θα σκεφτούν οι φωστήρες του Μαξίμου πάλι χασούρα θα είναι.

    Οι Τούρκοι εκτός όλων των άλλων ζητάνε αποστρατικοποίηση των νησιών!

    Θα το δεχθούνε;

    Τους θυμίζει σε τίποτα με τη βαριά μεραρχία που ζητούσαν τότε επιτακτικά να αποσυρθεί για να ξεκινήσει τότε ο «διάλογος» και αμέσως μετά βρίσκοντας προφάσεις εισβάλανε στην Κύπρο ή μήπως όλα αυτά είναι περασμένα ξεχασμένα και πρέπει να δούνε το μέλλον ξεπουλώντας και χαρίζοντας κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας ώστε να έχουν την «εύνοια» των Γερμανών και ησυχία στη βάρδια τους ώστε να λεηλατούν το δημόσιο χρήμα παρέα με τους ημέτερους τον κομματικό τους στρατό και τα συμφέροντα;

    Γνώριζε η κυβέρνηση εδώ και μήνες τις «προθέσεις» της Τουρκίας και αντί να έχουν πάρει φωτιά και να καλύπτουν τρύπες και ταυτόχρονα να κάνει συμμαχίες με χώρες όπως π.χ η Γαλλία άφησαν το χρόνο να περνάει πιστεύοντας αφελώς πως θα ικανοποιήσουν την Τουρκία δίνοντας κάτι.

    Μόνο που οι απέναντι έχουν καταλάβει το έλλειμμα του εδώ πολιτικού προσωπικού και τα θέλουν εδώ και τώρα όλα!

    Όλο τον Αύγουστο τόσο ο Μητσοτάκης όσο και τα στελέχη του έκαναν ηλιοθεραπεία στις παραλίες την ίδια στιγμή που το Τούρκικο ερευνητικό παραβίαζε την Ελληνική υφαλοκρηπίδα και αφού είδαν από τις κρυφές δημοσκοπήσεις την αγανάκτηση της κοινής γνώμης πέταξαν τη φωτοβολίδα στους ιθαγενείς για το μεγάλο εξοπλιστικό πρόγραμμα των 10 δις ευρώ τα Rafale και τις νέες φρεγάτες.

    Όπως έχω ξαναπεί αν όλα αυτά έχουν σκοπό να κερδίσουν χρόνο προκειμένου να είμαστε έτοιμοι όταν χρειαστεί καλώς γίνονται όλα αυτά.

    Αν όμως όλα αυτά απλά έχουν να κάνουν απλός με μια επικοινωνιακή διαχείριση και στάχτη στα μάτια μας τότε μαύρο φίδι που τους έφαγε.

    Ακόμα και για τη Χάγη δεν τους εμπιστεύομαι διότι δεν ξέρω τι θα «υπογράψουν» σε ένα πιθανό «συνυποσχετικό» και τι θα περιέχει!

    Διότι σε μια τέτοια περίπτωση πάμε σε ένα στημένο θέατρο προκειμένου να ντύσουν την προδοσία με τον μανδύα μιας δικαστικής απόφασης για να το περάσουν ποιο εύκολα στην κοινή γνώμη αλλά και να πετάξουν από πάνω τους το πολιτικό κόστος.

    Δεν τους έχω καμία εμπιστοσύνη και τους έχω για όλα ικανούς.

    Βέβαια και ο Ελληνικός λαός δεν είναι άμοιρος ευθυνών.

    Κάθε λαός έχει τους πολιτικούς που του αξίζουν.

    Αν κοιτάξεις ποιους έχουμε μέσα στη βουλή (και οι 300) καταλαβαίνεις γιατί μπάζο μιλάμε.

    Το υπάρχων πολιτικό προσωπικό (που δεν είναι τίποτα άλλο παρά φέουδα) έχει αποφασίσει:

    Λιγότερη Ελλάδα λιγότερη κυριαρχία αρκεί να επιβιώσουν οι ίδιοι ο κομματικός τους στρατός και το κομματικό τους κράτος όπου είναι και η πελατεία τους.

    Όταν ξοδεύονται εκατοντάδες εκατομμύρια και δισεκατομμύρια για τον κομματικό τους στρατό το κομματικό τους κράτος και τα συμφέροντα και την ίδια στιγμή δεν δίνουν ούτε ένα ευρώ για την ενίσχυση της αποτροπής τη στιγμή που απειλείται η εδαφική κυριαρχία της χώρας τότε κάτι δεν πάει καλά.

    Οι εγκληματικές ευθύνες βεβαίως και είναι και τωρινές και διαχρονικές.

    Όπως επίσης και η τωρινή κυβέρνηση δεν προέρχεται από παρθενογέννηση, υπήρξε η κυβέρνηση του Σαμαρά ( του κατά φαντασίαν πατριώτη) που δεν έκανε τίποτα στο χώρο της άμυνας όπως επίσης και η κυβέρνηση του Καραμανλή που επίσης δεν έκανε τίποτα για την άμυνα και την αποτροπή την ίδια στιγμή που δανείζονταν αφειδώς για να συντηρεί τον κομματικό στρατό και τα συμφέροντα.

    Η κυβέρνηση Καραμανλή που έφτασε το έλλειμμα στο Θεό που γίναμε το συντομότερο ανέκδοτο με τα γνωστά Grekk statistics και που άνοιξε το δρόμο για τη χρεοκοπία και τα μνημόνια λίγο πριν το βάλει στα πόδια και πετώντας την καυτή πατάτα στον επόμενο.

    Βέβαια όπως βλέπω την νεολληνική κοινωνία δεν αξίζουν και κάτι καλύτερο πλην ελάχιστων εξαιρέσεων.

    Μητσοτάκη αξίζουν Μητσοτάκη θα έχουν και αν δεν τους κάνει αυτός υπάρχουν τα υπόλοιπα μπάζα μέσα στην βουλή των 300 εντελώς ανίκανων.

      1. Γιατί έχει πουθενά άδικο σε ότι γράφει ο Μιχαλης; για μένα είναι ανωμαλοι τέλειος όταν δε βλέπουν τι συμβαίνει γύρω τους και πλέον έχει έρθει η ώρα να αποφασίσουν τι θέλουν.Πατριδα και ορθοδοξία, η χρήμα και υποδούλωση στο διαβολο;
        Ο Καραμανλής έχει καταδικαστεί που χρεωκοπησε τη χωρα ; δε.συνεχιζω γιατί είναι αμέτρητα η λίστα μ ‘ αυτά που έχουν κανει.

    1. Μιχάλη
      Ειδικά αυτή φώκια δεν έχει καμία θέση στα πολιτικά της χώρας που την κατάντησαν οι γνωστές δυναστείες οικογενειών γήπεδο πολιτικού ξυλοδαρμού που διχάζει εδώ και δεκαετίες τον ελληνικό λαό που τον σπρώχνουν με επικοινωνιακά κόλπα σε πολιτικά στρατόπεδα δεξιά και αριστερά.

      Αυτό που είπε για την ΑΟΖ της μεγίστης όμως δεν αποκλείεται να συμβεί, επειδή υπάρχουν όντως ιδιαιτερότητες στην Unclos που ευνοούν τις τουρκικές θέσεις για εκείνα τα μέρη. Αλλά ο αδερφός της αποφεύγει να το πει ξεκάθαρα για να φανεί ως αγωνιστής στα μάτια του κόσμου ακόμα και αν μειωθεί η επήρεια σε ένα αρμόδιο δικαστήριο που θα ακολουθήσει αν αποτύχουν οι συνομιλίες που σίγουρα γίνονται στο παρασκήνιο.

  14. Αν κάποιος χαλιέτε από το «πρόγραμμα μαμούθ», ας ξανακάνει βαφτίσια και να το πει αν θέλει «πρόγραμμα κατσαριδάκι».
    Εγώ διαβάζω να λέει για:
    – απόκτηση Ραφάλ
    – 4 νέες φρεγάτες
    – εκσυγχρονισμό ΜΕΚΟ
    – αγορά 4 “Romeo”
    – συστήματα κατευθυνόμενων βλημάτων και πυραύλων και στους τρεις κλάδους.
    – αγορά σύγχρονων τορπιλλών
    – ανταλλακτικά/υποστήριξη Μιράζ 2000-5.
    – αναβάθμιση υπαρχόντων οπλικών συστημάτων.

    Αντιλαμβάνομε την προσπάθεια απαξίωσης και δημιουργίας βαθιάς εθνικής κλάψας. Τα ως τώρα δεδομένα όμως δεν τους βοηθούν.
    Λίγο υπομονή. Πέρασαν μόλις 10 μέρες από τις εξαγγελίες.

    1. Πόσους τύπους ελικοπτερων έχουμε και πόσους μπορούμε να υποστηρίξουμε??

      Το NH90 είναι μια αποτυχία

      Το θέμα είναι πως τα υπάρχοντα SEA HAWK είναι καθηλωμένα από έλλειψη FOS

      Και αντί να προχωρήσουν τη FOS και να τα εκσυχρονίσουν πάνε να αγοράσουν 4 καινούργια επειδή μας έκανε καλή τιμή η LM/SIKORSKY!

      1. Τα αλλα κρατη χρησιμοποιουν NH ναυτικη εκδοση, πως ειναι μια αποτυχια; το θεμα για μενα, διαγωνισμο γιατι δε κανουν ; μονο τα romeo υπαρχουν;

        1. Έχουμε ΉΔΗ seahawk στο ναυτικό με όλη την υποδομή και πληρώματα εκπαιδευμένα στον τύπο

          Η εισαγωγή νέου τύπου συνεπάγεται τεράστιο κόστος

          Τα nh90 έχουν τεράστιο κόστος ανά ώρα πτήσης
          τόσο υψηλό που εμείς τα κρατάμε καθηλωμένα
          gOOGLARE να δεις τα προβλHματα που έχει και η ναυτική έκδοση!

          1. Tα NH εχουν καποιες τεχνολογιες σαν ελικοπτερο που τα αξιζουν τα χρηματα τους. Οι γαλλοι τα χρησιμοποιουν κανονικα στο ναυτικο αλλωστε τα προβληματα πλεον εχουν επιλυθει, για του λογου το αληθες :
            https://translate.google.com/translate?hl=el&sl=en&u=https://en.wikipedia.org/wiki/NHIndustries_NH90&prev=search&pto=aue
            απο :
            https://en.wikipedia.org/wiki/NHIndustries_NH90
            και αξιζει να διαβαστει ολο το κειμενο για να σταματησει αυτη η καραμελα περι προβληματων των NH.

          2. Παρεπιπτόντως είναι το πρώτο ελικόπτερο με ψηφιακό σύστημα ελέγχου πτήσης αν θυμάμαι σωστά, αλλά επειδή δεν είναι αμερικανικό ξυνίζει αρκετούς οπαδούς των αμερικανικών συστημάτων που προτιμούν να πληρώνουν 40 εκατομμύρια για ένα UH-60 αντί για ένα πιο σύγχρονο ευρωπαϊκό ελικόπτερο.

      2. CK

        Πολλά πράγματα μπορεί να είναι το ΝΗ90 εκτός απο αποτυχία, όπως και το Α400Μ ως πολυεθνικό πρόγραμμα εντός της Ευρώπης.
        Αν ήταν όντως αποτυχία, θα υπήρχαν αρκετές εναλλακτικές ευρωπαϊκές λύσεις για να το αντικαταστήσουν.

        1. Ρωτα Αυστραλούς Σουηδούς Νορβηγούς Ολλανδούς
          εάν είναι ευχαριστημένοι από τον τύπο!

          Όπως έλεγε και ο τρις μέγιστος ΧάρIS καλο το MERCEDE αλλα πάρε και κάνα DATSUN να κανεις τη δουλειά σου!!

          1. Δεν χρειάζεται να ρωτήσω κανέναν απο αυτούς που ανέφερες, επειδή υπάρχουν και αρκετοί άλλοι που συνεχίζουν στο πρόγραμμα με επιπλέον παραγγελίες που έχουν φτάσει τα 529 ελικόπτερα για 14 χώρες σε 23 εκδόσεις για ναυτικό και στρατό ξηράς. Οπότε με την λογική που χρησημοποιείς πάντα εσύ για το F-35 το ελικόπτερο θεωρείται επιτυχία.

            Υ.γ.

            Η Νορβηγία εξέφρασε και προβληματισμούς για το F-35 αλλά αυτό δεν φαίνεται να σε προβλημάτισε.

          2. CK γενικα το ξεφτυλιζεις ωρες ωρες, αλλο να εχεις ενδοιασμους αλλο το να εχεις προτιμηση καπου. Το ΝΗ ειναι πλεον πετυχημενο, το διαβασες το λινκ παραπανω που εδωσα;
            Επιχειρηματα εχει τεραστιο κοστος υποστηριξης ή καιει πολυ περισσοτερο ή δυο διαφορετικους τυπους υποστηριξης δεν ευσταθουν για ενα οπλικο συστημα, ειτε ειναι αμερικανικο ειτε ρωσικο ειτε γαλλικο με τα σημερινα δεδομενα και ποσο μαλλον στην Ελλαδα που εχει απαξιωθει η αμυντικη βιομηχανια. Και για να σε προλαβω ουτε το αλλο παιδιαστικο, να εχουμε πολλους προμηθευτες για να μη μας μπλοκαρουν τα ανταλλακτικα σε περιπτωση διαφωνιας μαζι τους ή κατι αλλο .

          3. Όπως έλεγε και ο τρις μέγιστος ΧάρIS καλο το MERCEDE αλλα πάρε και κάνα DATSUN να κανεις τη δουλειά σου!!

            Αυτη ειναι απαντηση;

          4. Ρε σεις :

            -Kοιτακτε το κόστος ανά ώρα πτήσης του NH90
            https://corporalfrisk.com/2018/03/03/of-helicopters-and-high-costs/
            https://sites.google.com/site/nzdef2030/flaws-in-nz-military/air-force
            Επαναλαμβάνω πως έχουμε ΉΔΗ SEA HAWK στο ναυτικό

            Πόσους τύπους μπορούμε να υποστηρίξουμε ??

            Ξέρετε τι κόστος ενέχει η εισαγωγή νέου τύπου?

          5. @CK
            Aπο το πρωτο λινκ που γραφτηκε: On March 3, 2018
            This is in stark contrast to the Finnish numbers, where the flight hour cost is on a steady downwards trajectory. For 2017 the budgeted flight hour cost was 15,900 EUR, while for 2018 it is down in the neighborhood of around 10,000 EUR.
            Μεταφραση:
            Αυτό έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τους αριθμούς της Φινλανδίας, όπου το κόστος της ώρας πτήσης βρίσκεται σε σταθερή πορεία προς τα κάτω. Για το 2017 το προϋπολογισμένο κόστος της ώρας πτήσης ήταν 15.900 EUR, ενώ για το 2018 είναι χαμηλότερο από περίπου 10.000 EUR.

            The conclusions presented was that few to none savings would be made if the HKP 14E was retired, and in case all HKP 14 were retired this would have too large negative effects in the maritime domain.
            Μεταφραση:
            Τα συμπεράσματα που παρουσιάστηκαν ήταν ότι λίγες ή καθόλου εξοικονομήσεις θα γίνονταν εάν αποσυρθεί το HKP 14E και σε περίπτωση αποχώρησης όλων των HKP 14, αυτό θα έχει πολύ μεγάλες αρνητικές επιπτώσεις στον ναυτικό τομέα.

            Aπο το δευτερο λινκ:
            The A109s cost taxpayers $45m per annum while the NH90s cost taxpayers $183m per annum. This yields an operating cost to taxpayers of $107,647 per flight hour for the NH90s and $30,000 a flight hour for the A109s.
            Ερωτηση: Υπαρχει περιπτωση μια ωρα πτησης να κοστιζει 107,647$ ;
            Που τα βρισκεις ηθελα να ξερα αυτα τα site.

            The best performance (by Belgium) is 67%. This means that on average we might expect no more than four machines to be available at any one time.
            Δικο του συμπερασμα, αυτα διαβαζεις…
            Πραγματικα σοβαρεψου.

  15. Επι επισημων ανακοινωσεων θα ασκουμε κριτικη
    Ευσεβεις ποθοι καλλιεργηθηκαν απο ιστοσελιδες και χρηστες
    Τα ποσα που αναγραφονται ειναι τεραστια για την δημοσιονομικη κατασταση της χωρας.
    Και δεν αφορουν μονο σε αγορα οπλικων συστηματων
    Σε διαφορετικη περιπτωση το ποσο θα διπλασιαστει
    Το κακο ειναι οτι οφειλαν να ενημερωσουν εγκαιρα
    Αντε τωρα να το μαζεψεις.
    Ελπιζουμε τουλαχιστον οσα ποσα διατεθουν να αξιοποιηθουν με τον καλυτερο δυνατο τροπο
    Πολυ φοβαμαι ομως οτι δυσκολα θα ξεφυγουμε απο τις Νεοελληνικες πρακτικες του παρελθοντος.

  16. Εχει δικιο ο υπουργος,το εξοπλιστικο δεν θα κοστισει 10 δις αλλα παραπανω!και ετσι πρεπει να γινει γιατι μετα την πολυετη εξοπλιστικη αδρανεια οι αναγκες πλεον εχουν συσωρευτει..

    1. επισης θα πρεπει να δοθει ενα κονδυλι για την αντιπυραυλικη αμυνα της χωρας αφου ολα αυτα τα ωραια,Rafal,φρεγατες κτλ θα πρεπει να ειναι επαρκως προστατευμενα..συστηματα οπως το Iron Dome θα πρεπει να προστεθουν στην Α/Α και Α/Π αμυνα της χωρας..

  17. Όχι ρε παιδιά 10 δις….
    26 δις είναι σε 10ετες πρόγραμμα,,…
    απα πα πα πα…..
    https://www.kathimerini.gr/politics/302595/neo-exoplistiko-programma-26-74-dis-eyro/
    …..
    ώπα, είναι του 2007 πριν την κρίση..
    Απλά δειτε τα ποσά αποπληρωμής στην πρωτη 5ετεια κ τη δευτερη για να δειτε …τί σήμαινε για τη χώρα ετήσιο ποσό 530 εκ ευρω για εξοπλιστικές δαπάνες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *