Απαντήσεις για τη πορεία των εξοπλιστικών προγραμμάτων έδωσε ο ΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος από το βήμα της Βουλής χθες το δράδυ. Σύμφωνα με την ομιλία του, ο ΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος επισήμανε τα ακόλουθα σημεία:

Έναρξη παραλαβών των πρώτων ανταλλακτικών Mirage

Παραλαβή του πρώτου MH-60R το 2021 ή το 2022

Εκπαίδευση στα Heron από το προσωπικό των ΕΔ

Απόφαση ΚΥΣΕΑ για νέες τορπίλες και έναρξη διαπραγματεύσεων

Προσεχώς εκσυγχρονισμός φρεγατών ΜΕΚΟ 200ΗΝ

Αξιολόγηση προτάσεων για νέες φρεγάτες

Σύναψη σύμβασης Rafale ως τα τέλη του χρόνου

Νέος νόμος για τα εξοπλιστικά

Η προσπάθεια είναι διαρκής, τώρα γίνεται πιο εντατική γιατί έτσι απαιτούν οι συγκυρίες. Γίνεται χωρίς φανφάρες, χωρίς πολλά λόγια, με πολλή δουλειά και με πνεύμα άριστης συνεργασίας ανάμεσα στην Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία του Υπουργείου Εθνικής Αμυνας, υπό την καθοδήγηση και το συντονισμό του Πρωθυπουργού.

Στόχος είναι η επαύξηση των επιχειρησιακών δυνατοτήτων των Ενόπλων Δυνάμεων, μέσα από τη βελτίωση της υποστήριξης και αναβάθμισης των υπαρχόντων οπλικών συστημάτων, μέσα από την απόκτηση νέων συστημάτων με τη μέγιστη σχέση κόστους και επιχειρησιακού οφέλους, μέσα από την ενίσχυση των υποδομών, μέσα από την αναδιοργάνωση -με όρους αναβίωσης, θα έλεγα- της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας, με μοχλό διεθνείς συνεργασίες και συνέργειες ως προς τη συμπαραγωγή συστημάτων (αυτό το σχέδιο εκτυλίσσεται μέρα με τη μέρα). Δυο λόγια για τα Εξοπλιστικά διότι καταλαβαίνω ότι εκεί επικεντρώνεται και το μεγάλο ενδιαφέρον.

Ίσως για πρώτη φορά στο πλαίσιο μιας οργανωμένης και εντατικής προσπάθειας, από τα τρία Γενικά Επιτελεία -υπό το συντονισμό του ΓΕΕΘΑ και σύμφωνα με τις κατευθύνσεις της Πολιτικής Ηγεσίας του Υπουργείου και του Πρωθυπουργού- προωθείται ένα άρτιο προτεραιοποιημένο και κοστολογημένο πρόγραμμα εξοπλισμών που καλύπτει τις ανάγκες των Ενόπλων Δυνάμεων σε βάθος 15ετίας.

Το πρόγραμμα αυτό συμφωνήθηκε από την Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία του Υπουργείου σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών. Καταλαβαίνετε γιατί έχω ένα επιπρόσθετο λόγο να στηρίξω την ηγεσία του Υπουργείου Οικονομικών που ενισχύει τις δυνατότητες του αμυντικού προϋπολογισμού της χώρας. Υποβλήθηκε στον Πρωθυπουργό προς έγκριση, εγκρίθηκε και υλοποιείται.

Πρόκειται για 107 υποπρογράμματα, άλλα έτοιμα προς χρηματοδότηση, άλλα ήδη χρηματοδοτημένα, άλλα έτοιμα προς συμβασιοποίηση, άλλα ήδη συμβασιοποιημένα που βαίνουν προς υλοποίηση και στους τρεις κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων και σηματοδοτούν την αρχή της νέας εποχής για τις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας.

Αυτά τα 107 υποπρογράμματα αποτέλεσαν προϊόν πυρετώδους σχεδιασμού, δουλειάς και συνεργασίας μηνών από την Πολιτική και Στρατιωτική Ηγεσία και σηματοδοτούν το τέλος μιας περιόδου αδράνειας και καθυστερήσεων σε όλα τα επίπεδα. Περί το 90% απ’ αυτά έχουν να κάνουν με τη συντήρηση, υποστήριξη και αναβάθμιση υφιστάμενων συστημάτων, τα υπόλοιπα -πιο δαπανηρά- με την πρόσκτηση νέων συστημάτων. Προς το σκοπό αυτό και με απόφαση του Πρωθυπουργού, ο Προϋπολογισμός για τις Αμυντικές Δαπάνες (θα τα πούμε εκτενέστερα προσεχώς κατά τη συζήτηση για τον Προϋπολογισμό) ενισχύεται δραματικά ύστερα από πάρα πολλά χρόνια.

Στο προσχέδιο για το 2021, από τα 530 εκατ. ευρώ που προβλέπονταν ετησίως ως τώρα, θα ανέβουμε στα δύο και πλέον δισ. για τις αμυντικές δαπάνες της χώρας. Σταχυολογώντας τις κύριες παρεμβάσεις για τα Εξοπλιστικά με την μεγαλύτερη οικονομία χρόνου που μπορώ να έχω:

Σταχυολογώντας τις κύριες παρεμβάσεις για τα Εξοπλιστικά με την μεγαλύτερη οικονομία χρόνου που μπορώ να έχω: Θυμίζω από το Δεκέμβριο του 2019 υπογράφηκε και πέρασε από τη Βουλή με Νόμο η συμφωνία – πλαίσιο για την εν συνεχεία υποστήριξη των αεροσκαφών Mirage 2000-5. Οι εκτελεστικές συμφωνίες υπογράφηκαν κι έχουν τεθεί σε ισχύ από τον περασμένο Οκτώβριο.

Ήδη τα πρώτα ανταλλακτικά που είχαν να έρθουν από το 2012 γι’ αυτά τα αεροσκάφη, παραδόθηκαν στις Μοίρες, τοποθετούνται στα «Μιράζ». Ήδη έχουμε δύο επιπλέον αεροσκάφη στις διαθεσιμότητες Πολεμικής Αεροπορίας και με ρυθμό ένα με δύο το μήνα θα φτάσουμε στον επιθυμητό στόχο των 24 διαθεσίμων Mirage-2005 με όλα τα όπλα τους.

Παράλληλα με τον ίδιο Νόμο εγκρίθηκε και υλοποιείται ήδη ο εκσυγχρονισμός 87 αεροσκαφών F-16 στον τύπο “Viper” που είναι η πιο προηγμένη εκδοχή αυτού του αεροσκάφους παγκοσμίως. Στην ΕΑΒ χορηγείται, μέσω των αθροιστικών, ενίσχυση οικονομική ύψους 280 εκατομμυρίων. Το Μάιο του 2020 προχωρήσαμε στην χρονομίσθωση δύο μη-επανδρωμένων οχημάτων ισραηλινής κατασκευής μαζί με τον επίγειο σταθμό ελέγχου.

Ήδη το προσωπικό εκπαιδεύεται εκεί που πρόκειται αυτά να επιχειρήσουν και βέβαια η εκπαίδευση αφορά και τους τρεις κλάδους.

Τον Ιούνιο του 2020 παραλάβαμε την προτελευταία, κατά το πρόγραμμα, τορπιλάκατο από τα «Ναυπηγεία Ελευσίνος» αφού επισπεύσαμε το πρόγραμμα ναυπήγησής τους. Η τελευταία, η οποία ήδη έχει καθελκυστεί, θα παραληφθεί εντός του 2021. Τον Ιούλιο του 2020 υπεγράφη διακρατική συμφωνία με τις ΗΠΑ για την εν συνεχεία υποστήριξη των ελικοπτέρων του Πολεμικού Ναυτικού τύπου “S70” αλλά και για την πρόσκτηση τεσσάρων καινούργιων ελικοπτέρων τύπου “Romeo”, των καλύτερων ανθυποβρυχιακών ελικοπτέρων στον κόσμο αυτή την περίοδο.

Αυτήν την στιγμή οι υπηρεσίες του Υπουργείου επεξεργάζονται την τροποποιητική συμφωνία ως προς το χρονοδιάγραμμα πληρωμών και παράδοσης, ώστε να έχουμε κάποια από αυτά τα ελικόπτερα το συντομότερο δυνατόν, ίσως το 2021, ασφαλώς το 2022.

Η υπόθεση της πρόκτησης και αναβάθμισης των καινούριων τορπιλών βρίσκεται στο ΚΥΣΕΑ. Έχει ήδη αποφασιστεί η ενεργοποίηση του υποπρογράμματος και τις προσεχείς μέρες αρχίζουν οι διαπραγματεύσεις με την κατασκευάστρια εταιρεία για να ολοκληρωθεί κι αυτό. Οι τέσσερις καινούργιες φρεγάτες που πρόκειται να αποκτήσει το Πολεμικό Ναυτικό, βρίσκονται στη φάση της αξιολόγησης των προτάσεων από τους επιτελείς, ώστε να υποβληθεί η πρόταση που θα προκριθεί προς την Πολιτική Ηγεσία, παράλληλα με τον εκσυγχρονισμό μέσης ζωής των τεσσάρων φρεγατών τύπου “ΜEKO” έχει ήδη ξεκινήσει διαδικασία ενεργοποίησης αυτού του υποπρογράμματος.

Έχει ήδη ληφθεί από το Σεπτέμβριο, η απόφαση για πρόκτηση 18 αεροσκαφών τύπου “Rafale” από την κατασκευάστρια εταιρία. Ήδη έχουν ξεκινήσει διαβουλεύσεις όσον αφορά στην επεξεργασία και την υλοποίηση της σύμβασης που θα φέρουμε με Νόμο μέχρι το τέλος του έτους στη Βουλή των Ελλήνων, ενώ αντιπροσωπεία της γαλλικής πλευράς διαπραγματεύεται με την Πολεμική Αεροπορία τις λεπτομέρειες υλοποίησης και παραλαβής το συντομότερο δυνατό κάποιων από αυτά τα αεροσκάφη.

Το σχέδιο του νέου Νόμου για τις προμήθειες στις Ένοπλες Δυνάμεις βρίσκεται κατατεθειμένο στη Γραμματεία της Kυβέρνησης. Θα βγει σύντομα στη διαβούλευση και αναμένεται να έρθει στη Βουλή προς ψήφιση μέσα στον επόμενο μήνα. Νομίζω ότι είναι μία παρέμβαση που θα βοηθήσει τις προμήθειες στις αμυντικές δαπάνες προς την τήρηση της διαφάνειας σε συνδυασμό με την ταχύτητα και την αποτελεσματικότητα.

Θυμίζω ότι πρόσφατα εγκρίθηκε από την αρμόδια Επιτροπή και το σχέδιο Νέας δομής Δυνάμεων 2020-2034 που ανοίγει το δρόμο για τον εκσυγχρονισμό των Ενόπλων Δυνάμεων στη νέα εποχή. Κάτι για το προσωπικό και τελειώνω: Κατά τα προηγούμενα έτη η είσοδος νέου προσωπικού στις Ένοπλες Δυνάμεις είχε περιοριστεί στην απαραίτητη εισαγωγή σπουδαστών στις παραγωγικές Σχολές Αξιωματικών-Υπαξιωματικών.

Δεν υπήρχε καμία πρόβλεψη για προσλήψεις χαμηλόβαθμου προσωπικού. Αντιμετωπίσαμε το πρόβλημα, προσλάβαμε ήδη 1.000 Οπλίτες Βραχείας Ανακατάταξης, αυξήσαμε κατά 516 άτομα τους εισακτέους στις παραγωγικές σχολές (τους αυριανούς αξιωματικούς και υπαξιωματικούς που θα στελεχώσουν κρίσιμες ειδικότητες ιδίως στο Πολεμικό Ναυτικό και την Πολεμική Αεροπορία) και δρομολογούμε την πρόσκληση άλλων 1.600 Επαγγελματικών Οπλιτών και 1.000 Οπλιτών Βραχείας Ανακατάταξης μόνο για το έτος 2021.

Έχει εξαγγελθεί από τον Πρωθυπουργό η επικείμενη αύξηση της θητείας. Για όσους μιλήσουν για «πολιτικό κόστος», θα απαντήσω ότι κάποιες φορές είναι προτιμητέα μια απόφαση με πολιτικό κόστος παρά μιας μη-απόφασης με εθνικό κόστος! Αυτή τη στιγμή η εθνική επιταγή επιβάλλει ότι οι Μονάδες πρέπει να ενισχυθούν σε έμψυχο δυναμικό.

Comments

    1. Συμφωνώ απόλυτα!

      Μόνο με την πίεση και τη σκληρή κριτική μπορεί να ξυπνήσουν.

      Τα Λιβανίσματα τα ζήτω και μπράβο είναι δουλειά των κομματικών γενίτσαρων που έχουν λόγο να το κάνουν.

    1. Δεν υπαρχει τετοιο θεμα για τωρα προεχει ο προυπολογισμος για το ναυτικο, φυσικα τα f35 θα ερθουν αλλα σιγουρα μετα το ’25 και βαλε.

    2. φου 35;;;

      Εαν δουμε στην Ελλαδα τετοιο «μαχητικο» – τροπος του λεγειν – τοτε ας στειλουμε κι επιστολη προθεση αγορας για κανενα διαστημοπλοιο απο την NASA.

      Δηλαδη, τα φου35, δεν προκειται να δουνε Ελληνα χειριστη……

      Δοξα τον καλο Θεο.

    3. Πρόκειται για ανέκδοτο τέτοια προμήθεια.
      Αν δεν παραγγείλεις κατ’ελάχιστο μισή μοίρα που στα σύγχρονα δεδομένα μεταφράζεται σε 12 μαχητικά δεν δικαιολογείται καν το υπέρογκο κόστος υποστήριξης τους.

      Μιλάμε για μαχητικά με σχετικά χαμηλούς δείκτες διαθεσιμότητας σε σχέση με τα 4η γενιάς που έχουμε και για να έχεις πλήρεις δυνατότητες μια μοίρα πρέπει να έχει 24 μαχητικά.

  1. Ωραια ολα αυτα.

    ΚΑΙ….. ας υποθεσουμε πως θα φυσηξει ο βοριας, ολα θα πανε καλα και ΘΑ αποκτησουμε οτι γραφεται στον καταλογο….

    μενει ομως μια ερωτηση – εαν συλλογιστουμε βαση της ΑΠΡΑΞΙΑΣ του παρελθοντος:

    Αυτα τα νεα καλουδια, οταν κι ΕΑΝ τα αποκτησουμε, υπαρχει σκοπος κι θεληση να τα χρησιμοποιησουμε, ή μηπως απλα η αγορα νεων οπλικων συστηματων εχει σκοπο να ειναι ενα αλλο ειδος εκφρασης εξωτερικης πολιτικης;;;;;

    Εεεεεεεεε;;;;;;;;;;

    1. Τι ερωτηση ειναι αυτη. Τα χρησιμοποιουμε ΚΑΘΕ ΜΕΡΑ ηδη οσα εχουμε.
      Χωρις ΕΔ ο τουρκος θα ειχε φτασει ηδη μεχρι την Κερκυρα.

      ΜΟΝΟ οι ΕΔ μας τον σταματανε. Φυσικα λοιπον και χρησιμοποιουμε ΗΔΗ οσα οπλικα συστηματα χρειαζεται, και τα παλαια και τα μελλοντικα.

      Απλα οχι οπως θα ηθελες εσυ να χρησιμοποιουνται. Ευτηχως.

      1. Τι σοι απαντηση ειναι αυτη που εδωσες;;

        Που ζεις;;;
        Ποσες αλλες ΥΠΟΧΩΡΗΣΕΙΣ στα ΚΥΡΙΑΡΧΙΚΑ δικαιωματα του Ελληνικου Λαου πρεπει να γινουν απο τις ελληνοφωνες κυβερνησεις, προς τους τουρκαλαδες, εε;;;;

        Δυστυχως οι ΕΔ ως εργαλειο ΑΠΟΤΡΟΠΗΣ δεν χρησιμοποειται οπως πρεπει αλλα οπως θελουν διεθνιστες σαν του λογου σου………

        ΔΕΝ ειστε ανικανοι, ΜΕΙΟΔΟΤΕΣ ειστε, βγες εξω να δεις τι λεει ο Ελληνας για εσας !

        υ.γ.
        Τα Μετρα Οικοδομηση Εμπιστοσυνηες με τον ΕΧΘΡΟ του Ελληνισμου πως πανε, προχωρουν, εε;;;

        ΣΑΝ ΔΕΝ ΝΤΡΕΠΕΣΤΑΙ – αηδια σκετη.

        1. Καλό είναι να αποφέγετε προσωπικές επιθέσεις. Όλοι όσοι είμαστε εδώ ενδιαφερόμαστε για το χώρο της άμυνας και αν μη τι άλλο, είμαστε πατριώτες. Ο τρόπος χρήσης κάθε οπλικού συστήματος αποφασίζεται από τη στρατιωτική ηγεσία, αλλά η εντολή για τη χρήση του ανήκει (και σωστά) στην πολιτική.

          Μπορεί να διαφωνούμε για επιλογές και χρόνο χρήσης/ασκησης δικαιώματος, αλλά αυτό δεν μας κάνει προδότες…

          Φιλικά

          1. Τα αποτελεσματα ξεκαθαριζουν τι εστι προδοσια κι ποιοι μειοδοτουν.

            Μονο τα αποτελεσματα εχουν αξια. ολα τα αλλα ειναι για, μωρους.

            Τα λογια ειναι ΦΤΩΧΕΙΑ., οι ΠΡΑΞΕΙΣ ειναι πλουτος…….

  2. κουβεντα για UAV!!σοκαρει καπως αυτο.(με δυο ολο κι ολο heron που αναφερει δεν ερχεται η ανοιξη)

    μπορει να τον ρωτησει καποιος δημοσιογραφος τι σκεφτονται για την αντιμετωπιση (εστω)των ucav ;

  3. Να επικεντρωθω στο θεμα της αξιολογησης των φρεγατων απο το επιτελειο του ΠΝ, η εξισωση ειναι δυσεπιλυτη τα δυο φαβορι γαλλοι-αμερικανοι προσφερουν πραγματα που συμπληρωνουν τα μειονεκτηματα ο ενας του αλλου αλλωστε με τι μουτρα η πολιτικη ηγεσια θα αντικρυσει τον αποκλεισμενο στην λογικη του ck για πολιτικες συμφωνιες, δεν θα εκπλαγω αν η τελικη αποφαση θα ειναι το διαχρονικα ελληνικο «και με τον αστυφυλαξ και με τον χωροφυλαξ» με οτι αυτο συνεπαγεται.

      1. Για ΤΩΡΑ ξεχναμε τα f35 αυτο που υπονοω στο προηγουμενο ειναι μηπως οι φρεγατες γινουν 4+2=6 κι ολοι ευχαριστημενοι.

        1. Ο Υπουργος εξηγγειλε αυξηση εισακτεων στις στρατιωτικες σχολες. Αυτο ειναι καλο, ομως αναφερω δυο νουμερα:

          Στην Ταξη 2019 της ΣΜΥ, το 31 % ηταν ΓΥΝΑΙΚΕΣ.
          Στην Ταξη Ανθυπολοχαγων 2019 της Σχολης Πυροβολικου στη Θήβα, το 34 % ηταν ΓΥΝΑΙΚΕΣ.

          Λυπουμαι κυριοι, αλλα με γκόμενες Στρατός δε γινεται.
          Αν δεν απαλλαξουμε τις Ενοπλες Δυναμεις απο ολο αυτο το γυναικομάνι, κανουμε μισ τρυπα στο νερό, και ναυαγούμε εν τω λιμένι.

          Και εννοειται οτι πρεπει εδω και τωρα να απαλλαγει ο Στρατός απο οσους αλλογενείς διεισδυσαν στις στρατιωτικες σχολες μετα το 2013, και να επανελθει ο κανονας που ελεγε «μονο Ελληνες το γενος» και καταργηθηκε το 2013.

          1. Εχεις απολυτο δικιο,για τις γυναικες το προβλημα λυνεται με εξισωση οριων στα αγωνισματα και αυξηση τους για τους αλλοδαπους δεν βλεπω λυση.

          2. Να το πούμε και στους προηγμένους στρατούς βρε παιδιά! Διότι Αμερικάνοι, Βρετανοί, Γάλλοι, Ρώσοι κλπ, τις προσλαμβάνουν ακόμη οι κακόμοιροι και τις δίνουν και πόστα!
            Εκτός και αν στην Ελλάδα κάνουμε κι άλλο νόμο που να λέει ότι οι «γκόμενες» πρέπει να τραβάνε άγρια την χατζάρα όταν βλέπουν τα UAV. Αλλιώς να κόβονται!

          3. @NF
            αγαπητε φιλε αψογος οπως παντα,ενα μεγαλο μπραβο απο μενα!
            παντα σχολια με ουσια .

          4. Με τους αλλογενεις ποιο ειναι το προβλημα? Ρωραω γιατι δεν μπορω να καταλαβω που ειναι το αρνητικο

          5. Στο Ισραήλ μια χαρά έχουν γυναίκες στο στρατό.

            Οι δικές μας δεν σκαμπάζουν λες?

            Μια χαρά σκαμπάζουν αν εκπαίδευτουν καλά.

          6. Η Ελλάδα δεν έχει το μέγεθος εκείνο που να της επιτρέπει μεγάλο δυναμικό Ε.Δ.
            Είναι απαραίτητο να εκμεταλλευτεί και τις γυναίκες. Ειδικά αυτές που θέλουν να προσφέρουν.
            Δεν είναι θέμα το εάν θα πάνε στην πρώτη γραμμή ή όχι. Υπάρχουν ένα σωρό άλλες εργασίες που μπορούν να τα καταφέρουν θαυμάσια.
            Ήδη στις επικοινωνίες/διαβιβάσεις που έχω και προσωπική άποψη, τα καταφέρνουν άριστα, ενώ υπάρχουν ανάγκες και στη Διοικητική μέριμνα, Διοικήσεις και Επιτελεία, Υγειονομικό, Παρατηρητήρια κ.λπ. Ειδικά η Π.Α. και το Π.Ν., μπορούν να στηριχτούν περισσότερο στις γυναίκες απ’ ότι τώρα.
            Για μένα, εκτός των βαθμοφόρων, τίθεται και θέμα ε γένει στράτευσης των γυναικών. Μόνο να κερδίσουν έχουν οι Ε.Δ.

          7. Δηλ στο Ισραηλ που εχει και γυναικες στο Στρατο, μηπως διαλυθηκε και δεν το ξερουμε;

            Με τετοια δημογραφικα νουμερα που εχουμε , εχουμε περιθωρια για τετοιες πολυτελειες;

  4. Ενώ κάτι φαίνεται να κινείται, και πάλι δυστυχώς δύσκολα διακρίνεται μια ουσιαστική αίσθηση της επείγουσας φύσης του προβλήματος. Σε ότι αφορά την αλλαγή του θλιβερού νομοθετικού πλαισίου που άφησε κληρονομιά ο Βενιζέλος, ένας ακόμα μήνας που θα χρειαστεί (όπως δηλώνουν) υπό τις παρούσες συνθήκες έχει άλλη βαρύτητα απ’ ότι συνήθως.

    Με την αμυντική συμφωνία με την Γαλλία που θα απέδιδε άμεσα ενίσχυση της αποτροπής τι γίνεται; Τόσο large είμαστε;

    Ελπίζω μόνο η είδηση από την Εστία για τα… 6 F-35 να μην αληθεύει! Να πληρώσουμε τουλάχιστο 1 δισ. με υποδομές, εκπαίδευση κτλ. για ένα προβληματικό και πανάκριβο στην χρήση βομβαρδιστικό που είναι ουσιαστικά στην φάση προ-παραγωγής αφού ακόμα δεν έχει περάσει καν το επίσημο στάδιο των Αρχικών Επιχειρησιακών Δοκιμών και Αξιολόγησης, ώστε να αποκτήσουμε ένα φορέα… JDAM ή AMRAAM που συστήνεται να ρίχνει με το πυροβόλο του μόνο σε πολεμικές συνθήκες λόγω φθορών/ρωγμών που προκαλεί η χρήση του. Έξι F-35 θα βγάζουν λιγότερες εξόδους από ένα και μόνο Rafale!

    F-35 των block 3x είναι απλά εγκληματικό να αγοραστούν. Το μισό δίσ. που κλαίμε για τα P-3 θα είναι το…πρόγραμμα του αιώνα μπροστά στο αυτο-γκολ αυτής της ενδεχόμενης αγοράς.

    1. τα P-3
      δε θα τα κλαίμε καθόλου
      όταν οι τούρκοι παρουν τα 214 (6)
      τα P-3 θα αναλάβουν να το δυτικό αιγαίο και ιόνιο και δυτική μεσόγειο να τα αποκαλύψουν μακριά δλδ απο την ακτίνα των τουρκικών φ-16
      τα romeo/s70 θα ειναι στις πιο καυτές περιοχές
      ας έχουμε εμπιστοσύνη σε αυτούς που σχεδιάζουν

      1. Για αποστολές ASW??
        Πως θα αποκαλύπτουν τα εχθρικά υποβρύχια? Με κυάλια?
        Ήχο σημαντήρες δεν έχουμε και δεν είναι σίγουρο εάν θα έρθουν με επεξεργαστή ακουστικών

        Επιπλέον εάν αληθεύει το δημοσίευμα του ΔΟΎΡΕΙΟ κοιτάμε για τεραστια καθυστέρηση!

      2. Μακάρι φίλε Πιλότε να έχεις δίκιο και εγώ άδικο.

        Για έχουμε μια τελική ετυμηγορία για το πρόγραμμα των P-3 θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε πότε τελικά θα παραδοθούν, με πόσες υπερβάσεις κόστους και με ποια συστήματα αποστολής, αισθητήρες και όπλα θα εφοδιαστούν. Τότε μόνο θα έχουμε ακριβή εικόνα αν άξιζε η όλη υπόθεση και αν έχουν κάτι ουσιαστικό να προσφέρουν, ιδίως σε αντιπαραβολή με άλλες χρόνιες ελλείψεις και κενά που έχουμε σε όλα τα Όπλα και όταν μισό δισ. αποτελούσε μέχρι πρόσφατα ολόκληρο τον ετήσιο προϋπολογισμό των ΕΔ.

        Σε περίπτωση θερμού επεισοδίου ή γενικευμένου πολέμου πάντως δεν είμαι σίγουρος ότι θα μπορούν να επιχειρούν ακόμα και στο δυτικό Αιγαίο με το χάος που θα υπάρχει με σχεδόν 400 σχεδόν πανομοιότυπα Ελληνικά και Τουρκικά F-16 με κλειστά transponders να πηγαινοέρχονται σε όλων των ειδών τις αποστολές πάνω από το Αιγαίο, και όλα αυτά υπό το βλέμμα των αντίπαλων 737 AEW&C (MESA).

    2. @Spiral

      Φαινεται οτι ο Μακρόν ειχε οντως προτεινει στον δικο μας ενα ειδος ελληνογαλλικου αντιτουρκικου αξονα στην Ανατολικη Μεσογειο,αν και δεν ειναι καθολου βεβαιο ιτι αυρος θα εφτανε στο επιπεδο της ανοικτης στεατιωτικης συνδρομης.
      Ομως αυτος προτιμησε να τρεξει να κρυφτει στα φουστανια της Μερκελ, η οποια του ειπε «ασε τον Μακρον και τις παλληκαριες του, και ελα σε εμας τους Γερμανους να μεσολαβησουμε και να σας τας βρουμε με τους Τούρκους».
      Το αποτελεσμα ειναι οτι ο Μακρόν καταφέρεται πλεον με βαρυτατους χαρακτηρισμους εναντιον του Κουλού, τον οποιο δεν παιρνει πλεον στα σοβαρα, τον θεωρει ανερματιστο και «ελαφρύ» πολιτικο.
      Δες το κατωθι βιντεο του Στ.Λυγερού που τα λεει.

      https://youtu.be/2Mkiu9HenR0

      1. Συμφωνώ φίλε NF. Προσωπικά πιστεύω πως ακόμα η «απλή» παρουσία μονάδων του Γαλλικού ΠΝ και της Γαλλικής ΠΑ θα άλλαζε δραστικά την «εξίσωση» για την Τουρκία, θα έδινε μια άλλη διεθνή διάσταση στην Τουρκική προκλητικότητα και ένα άλλο βάθος στην Ελληνική άμυνα ακόμα και αν η Γαλλική συνδρομή περιορίζονταν σε επίπεδο διαμοιρασμού της πληροφορίας των Γαλλικών αισθητήρων σε θάλασσα και αέρα.

        Τώρα αν οι Τούρκοι έκαναν τις γνωστές «μαγκιές» και απειλούσαν άμεσα τα Γαλλικά μέσα στο Αιγαίο όπως τα Ελληνικά, οι Γάλλοι πιστεύω θα απαντούσαν αναλόγως έστω από αυτοάμυνα ή λόγω γοήτρου, ακόμα και αν δεχτούμε ως υπόθεση εργασίας ότι δεν θα το έκαναν υπερασπιζόμενοι τα Ελληνικά κυριαρχικά δικαιώματα.

        1. Είναι απίστευτο, ποσο ρηχος ειναι ο τρόπος σκέψης του Κουλη
          Στρατηγικο βαθος ΜΗΔΕΝ

          Αλλα γερμανοτσολιας δεν ειναι;
          Αρα λογικο που μπαινει στο βρακί της Μερκελ

  5. Τωρα που το κοπρανο εφτασε στην κάλτσα μερα τις πολεμικες ιαχές των Τούρκων, η Κυβερνηση εβαλλε επιτελους μυαλο, και εδωσε λεφτα για να συντηρηθουν τα Mirage.
    Τι ομολογησε ο Παναγιωτόπουλος; Οτι οι μοιρες των Mirage δεν ειχαν παραλαβει ανταλλακτικα απο το 2012 !!!!

    Ο Αντωνακης Σαμαρας, αυτος ο «μεγας πατριωτης», δεν αγοραζε ανταλλακτικα.
    Οι καραγκιοζηδες ΣΥΡΙΖΑίοι, που τωρα κανουν τα λιονταρια για τα 12 ν.μ., δεν αγοταζαν ανταλλακτικα.
    Ο Κουλός, που τωρα ξυπνησε απο τον ληθαργο αντιληφθείς οτι ο τουρκικος κίνδυνος ειναι μεγαλος και πραγματικος, επι 14 μηνες αδιαφορουσε και δεν αγοραζε ανταλλακτικα.

    Και δεν τελειωνει εδω. Το καλοκαιρι πετουσαν 8 απο τα 42 Mirage. Θα πρεπει να υποθεσουμε οτι ολα ηταν της νεοτερης εκδοσης 2000-5. Αρα ειχαν καθηλωθει 16 Mirage 2000-5 και τα 18 Mirage 2000 BGM/EGM.

    Απο τα συμφραζομενα του Υπουργου προκυπτει εμμεσως οτι:
    -Θα xρειαστουν 7-14 μηνες για να αποκατασταθει η διαθεσιμοτητα των Mirage 2000-5.
    -τα αεροπλανα ειχαν εγκαταλειφθει εντελως και χρηζουν εκτεταμενων εργασιων, οπως φαινεται απο τον αργο ρυθμο επισκευης.
    – Tα Mirage 2000 BGM/EGM δεν θα επισκευαστουν. Αρα η δυνατοτητα βολης ΑΜ39 Exocet δεν θα ανακτηθει πριν κηρυχθουν επιχειρησιακα τα Rafale (σε 1.5 χρονο……).

    Τα παλαια Mirage 2000 του 1985 ειναι σε αριστη δομικη κατασταση και θα μπορουσαν να μεταπωληθουν σε αρκετα καλη τιμη, αλλα προϋποθεση αυτου ειναι φυσικα να πετανε.

    Για την επειγόντως απαιτουμενη εργοστασιακη συντηρηση και επαναπιστοποιηση των γαλλικων πυραυλων Scalp, Mica, Exocet (το κοστος πλησιαζει τα 500.000.000) δεν μας ειπε τιποτα ο Υπουργος. Τι θα ριχνουν τα Μιραζ και τα Ραφάλ, πέτρες;

    Δεν εχω κσταλαβει γιατι δεν αποσυρονται τα Φαντομ του 1974 με το τεραστιο κοστος χρησης, και αποσυρονται τα Μ2000 που ειναι μια γενια νεοτερα, εχουν δυνατοτητα βολης Exocet, πολυ ανωτερες κινηματικες επιδοσεις και συστημα αυτοπροστασιας, ειναι σε εξαιρετικη δομικη κατασταση , και εχουν λιγοτερο απο το μισο κοστος ανα ωρα πτησης. Επειδη πηραν καινουριο ρανταρ το 1998 και ειναι «πλατφορμες βολης ΑMRAAM» ;
    Aν φυγουν τα παλαιοτερα Μ2000 για λογους λειτουργικου κοστους , ειναι αυτονοητο οτι πρεπει να φυγουν και τα Φάντομ.

    1. Τα παλιά m2000 έχουν λίγες ώρες αλλα στα ηλεκτρονικά τους έχουν μείνει στη δεκαετία του 80
      Οποτε μάλλον δύσκολο να πουληθούν σε ικανοποιητική τιμή
      Eπιπλέον για να επανέλθουν σε επιχειρησιακή κατάσταση μάλλον θα απαιτήσουν αρκετά λεφτουδάκια
      Εάν υπάρχει ενδιαφέρον θα είναι μονο από καμια εταιρία που παρέχει υπηρεσίες aggresors

      Τα F4E έχουν και αυτά χαμηλότατες διαθεσιμότητες Πάνω από τα μισά είναι παρκαρισμένα στην EAB
      Διατηρούνται για δικαιολογείται μια πτέρυγα μάχης με τις θέσεις και θεσούλες και τα τοπικά συμφέροντα

      1. @CK

        Τα Mirage 2000 BGM/EGM δεν εχουν «λιγες ωρες», εχουν μπροστα τους αλλα 20 χρονια ζωης. Απο δομικης αποψεως ειναι «σκυλια», καμια σχεση με τα F-16 που θελουν καθε λιγο και λιγακι προγραμμα δομικης ενισχυσης.
        Δεν ειναι οοολα τα ηλεκτρονικα τους τοσο παρωχημενα. Εχουν αριστο συστημα αυποροστασιας ICMS 2000 Mk1, καλυτερο απο οτιδηποτε εχουν τα F16 και στις δυο πλευρες του Αγαιου. Και παιρνουν Εxocet!

        Τι υπαγορευει η λογικη; Να συντηρηθουν, να παραμεινουν σευπηρεσια μεχρι να κηρυχθουν επιχειρησιακα τα Ραφαλ (οταν και αν ελθουν) και μετα ισως να πωληθουν. Και βεβαια θα βρεθουν αγοραστες, για τους λογους που ανεφερα.
        Πρωτα πρωτα, μπορει να τα παρει η Dassault, να τα αναβαθμισει σε Mirage 2000-5 και να τα μοσχοπουλησει.
        ΤΟ μυστικο ειναι η εξαιρετικη δομικη τους κατασταση, παρα το γεγονος οτι πετανε εδω και 30 χρονια. Δεν ειναι σαν τα F16 Block 30, που ειναι «πεθαμενα» δομικως.
        Αλλα για να πωληθουν, πρεπει και να πετουν.

        Οσο για τη διατηρηση των Φαντομ σε υπηρεσια, αυτη ειναι εκτος καθε λογικης.

        1. A’ντε πάλι να τα ξαναγράψω:

          1) Γιατί δεν έχουν πρόβλημα τα M2000 από δομικής άποψης?

          Διότι είχαν αφεθεί στη τύχη τους χωρίς ανταλλακτικά και FOS από το 2008 με αποτέλεσμα να έχουν πετάξει ελάχιστα από τότε!

          Υπενθυμίζω πως το -5 που έπεσε στη Σκύρο προ διετίας στα δέκα χρονια υπηρεσίας είχε περί τις 80 ώρες πτήσης!!

          Με ότι αυτό συνεπάγεται στο αξιόμαχο των ιπταμενων για να λέμε τα πράγματα με το όνομα τους!

          Τα M2000 έχουν δομικό όριο ζωής τις 5000 FH

          2) F16:
          Το F16 σχεδιάστηκε σαν ελαφρύ μαχητικό με όριο ζωής τις 4000 ώρες πτήσης με συγκεκριμένο μείγμα apostolovn αέρος αέρος και αέρος εδάφους(A-G)
          Οι Αμερικανοι όμως άρχισαν να το χρησιμοποιούν περισσότερ σε A-G που σημαίνει μεγαλύτερα φορτία και μεγαλύτερη καταπόνηση
          Επιπλέον ζήτησαν επέκταση του ορίου ζωής στις 8000 και τελικά στις12000 FH
          Από τις παραπάνω αλλαγές προέκυψε και η ανάγκη προγραμμάτων δομικής ενίσχυσης επισκευής

          3) Και το ICMS MK1 είναι της δεκαετίας του 80 με ότι αυτό συνεπάγεται στη υποστήριξη του και στην αποτελεσματικότητα κατά των F16/APG68V9
          Το -5 έχει τη πιο εξελιγμένη έκδοση του ICMS
          Τα EXOSET έχουν λήξει

          Ο τύπος έχει διαφορετικά ηλεκτρονικά από τα -5
          Υποθέτω πως ένας πιλότos των -5 δεν μπορεί να επιχειρεί ταυτόχρονα με τα egm και αντίστροφα
          Τελείως διαφορετικό cockpit
          Αποτέλεσμα να απαιτούνε δυο σειρές εκπαίδευσης πιλότων
          Δεν έχει η ικανότητα BVR,link 16

          Λογικότατη κίνηση είναι η απόσυρση του με την εισαγωγή των ώστε να apeleutervthoun resources!

          4)Το m2000 έχει τελειώσει αφού οι Γάλλοι σπρώχνουν τα rafale!!
          Σε ποιον να τα πουλήσουν οι Γάλλοι και γιατί??
          Για να μειώσουν τις πωλήσεις των RAFALE?
          Aigypt ,India ,Qatar—-> rafale !
          UAE–> F35

          Οι μονοι ενδιαφερόμενοι είναι διαφορες εταιρίες που παρέχουν εκπαίδευση Aggresors
          Εκεί θέλουν επιχειρησιακά αεροσκάφος και κινητήρα δεν τους ενδιαφέρουν ιδιαιτερα τα αλλα ηλεκτρονικά

      2. CK

        Αν «είχαμε» μυαλό θα είχαμε σήμερα εμείς εταιρία παροχής υπηρεσιών εκπαίδευσης σε προκεχωρημένο στάδιο που θα προσφέραμε σε άλλες χώρες και ξένους πελάτες.
        Επειδή είμαστε όμως μόνο για μεγάλα λόγια και ψεύτοπεριφάνειες που τσιμπίσαμε απο έργα του Χόλυγουντ, «σκεφτόμαστε» τι θα απογίνουν τα μαχητικά και άλλα μέσα που αφήσαμε να σαπίζουν χωρίς συντήρηση στα υπόστεγα, μόνο για να πετάγονται εξυπνάκηδες και να λένε ότι είναι πλέον παλιά κλπ… και ότι πρέπει να γίνει το ένα και το άλλο για αυτό και για εκείνο το λόγο, που είναι αερολογίες για να περνάει η ώρα και για να ξεφεύγουμε σε καφενιακές συζητήσεις.

        1. Δημοσια εταιρία εννοείς?
          Μην τρελαθούμε!!
          Εδώ στην ΕΑΒ προσπαθούνε να κάνουνε προσλήψεις εδώ και κάτι χρονια
          Με τα γνωστά αποτελέσματα..
          Από το 08 μέχρι σήμερα πόσοι υπουργοί περάσανε από το Aμυνας???
          Ζητήθηκαν ευθύνες από κάποιον γιατί ΔΕΝ έκανε αυτά που έπρεπε να κάνει στο συγκεκριμένο θέμα???
          Nope…..

          1. Στην ΕΑΒ οι διοικητικοί υπάλληλοι είναι περισσότεροι από τους τεχνικούς!

          2. CK

            Πια δημόσια εταιρία, αστειεύεσαι;

            Οι ξένες που υπάρχουν έχουν σχέση με το δημόσιο;

            Εννοείται ότι μιλάω για ιδιωτική και με ξένα αφεντικά, όχι Έλληνες.
            Μπορείς να έχεις όμως και Έλληνες πιλότους εκπαιδευτές.

    2. Συμφωνώ σε όλα!!!
      Επίσης και εγώ όπως και εσύ διαπίστωσες, το πρώτο πράγμα που πρόσεξα από τα λεγόμενα του ΥΠΕΘΑ είναι ότι τα Mirage 2000 απαράδεχτα εγκαταλείφθηκαν και δεν πρόκειται να επισκευαστούν, άρα προς ώρας τα AM-39 Exocet είναι άχρηστα και μέχρι σε κάνα 1,5 χρόνο να παραλάβουμε τα Rafale, θα δούμε πολλές φορές εικόνες F-16 να είναι φορτωμένα με Maverick για αποστολές ΤΑΥΝΕ θέτοντας τον πιλότο και το αεροσκάφος σε τεράστιο κίνδυνο.
      Αν είχαμε τώρα έστω 8 Mirage 2000 σε επιχειρησιακή χρήση με τα Exocet τους, θα έδιναν μεγάλη ανάσα στο ΠΝ και στην στρατιωτική ηγεσία στον τρόπο αντιμετώπισης του τουρκικού ΠΝ σε περίπτωση που γινόταν το μπαμ.
      Επίσης και σε μένα μου έκανε εντύπωση ο μεγάλος χρόνος επαναφοράς σε πτητική κατάσταση των Mirage 2000-5Mk2, 1 με 2 αεροσκάφη ανά μήνα είναι απελπιστικά αργός ρυθμός που αναρωτιέσαι γιατί. Είναι από έλλειψη προσωπικού; Είναι διότι ο ρυθμός των ανταλλακτικών που παραλαμβάνεται είναι αργός και άρα καθυστερεί την όλη διαδικασία; Ή είχαν κανιβαληθεί αρκετά αεροσκάφη τόσο πολύ ώστε κάποια από αυτά να πετάνε;

      Τέλος να αναφέρω ότι για άλλη μια φορά μου κάνει απίστευτη εντύπωση ότι ακόμα δεν έχει γίνει η σύμβαση για τις τορπίλες και ενώ έχουν ήδη γίνει όλες οι εγκρίσεις που θα έπρεπε να γίνουν ακόμα δεν έχουμε προχωρήσει σε σύμβαση και μόλις τώρα θα γίνουν οι διαπραγματεύσεις με την κατασκευάστρια εταιρία. Δηλαδή πόσο ακόμα, ήμαρτον πια. Είμαστε ένα βήμα πριν το μπαμ κυριολεκτικά και δείχνουν ακόμα και αυτές τις στιγμές τόσο αργοπορία, αδιαφορία θα έλεγα.

      1. Δεν χρειάζονται πολλά λεφτουδάκια. Οτι χρειάζονται και τα υπόλοιπα Mirage για τη συντήρηση τους θέλουν και ήδη έχουν μια μικρή αναβάθμιση οπότε δεν ισχύει αυτό που αναφέρεις για τη δεκαετία του 80. Συν οτι δομικά είναι σε άψογη κατάσταση. Αν τοποθετηθεί και link 16 θα είναι μια χαρά σε σχέση με τα F4 που δεν έχουν ούτε σύστημα αυτοπροστασίας.

        1. @Αναστάσιος

          Έχουν αποκτήσει καινούργιο GPS/INS όπως των -5 και η μοναδική MFD/CRT οθόνη αλλάχθηκε σε LCD
          Όλα τα αλλα ηλεκτρονικά από αισθητήρες μέχρι κεντρικό υπολογιστή και radar είναι της δεκαετίας του 80 Ακόμα και η υποστήριξη τους είναι δύσκολη

          δεν μπορούν να πάρουν link16 λόγω του αρχαίου υπολογιστή αλλα και του ότι έχουν μια και μοναδική οθόνη MFD

          1. Κινητήρας και σκαρί είναι μια χαρά. Το σύστημα αυτοπροστασίας το παλεύει. Ακόμα και αν βγει εκτός, καλύπτεται απο τα 2000-5. Τα ίδια και με το ρανταρ που για μικρές και μέσες εμπλοκές είναι μια χαρά όπως και για τους exocet. Με αναβάθμιση στον υπολογιστή και την τοποθέτηση link 16 θα τα πάει μια χαρά. Η οθόνη είναι εύκολο να προστεθεί.
            Αν δεν συμφέρει η αναβάθμιση, ας αγοράσουν μεταχειρισμένα 2000 -5 ή 2000-9. Αν αποσύρουμε και τα Mirage 2000 και τα F4E (θα γίνει αναγκαστικά) πέφτει η οροφή επικίνδυνα. Με 18 Rafale δεν γίνεται να αντικαταστήσεις 60 αεροσκάφη.
            Ήδη έχουν φύγει τα Α7 χωρίς αντικατάσταση, κινδυνεύουν τα Mirage 2000, τα F4E δεν αντέχουν και αβέβαιο είναι το μέλλον των block 30.

    3. – Ο Αντωνάκης ο Σαμαράς έγινε πρωθυπουργός με το 20% των ψήφων, σε μία κυβέρνηση συνεργασίας, όταν το 50% των Ελλήνων ψήφισε παλαβούς, γραφικούς, διεθνιστές και νεοναζί.
      Η μισοί έκαιγαν την Αθήνα και οι άλλοι μισοί έδερναν όποιον δεν γούσταραν
      Ούτε καν (σοβαροί) τουρίστες δεν έρχονταν εως τότε στην Ελλάδα από φόβο μην πάθουν κάτι
      Ο Αντωνάκης σχημάτισε κυβέρνηση και έφθασε μέσα σε 2,5 χρόνια η Ελλάδα να έχει γίνει και πάλι κράτος και να περιορίσει ακόμα και τους λαθρό.
      – Δεν νομίζω ή τουλάχιστον δεν θα πρέπει ο κάθε υπουργός να αποκαλύπτει την πραγματική εικόνα των ενόπλων δυνάμεων της χώρας. Θέλω να ελπίζω ότι η εικόνα η καλύτερα και από σκοπιμότητα εμφανίζεται χειρότερη
      – Μακάρι οι Κύπριοι να ενδιαφέρονταν για τα παλιά Μιράζ
      – Τα φάντομ είναι μόνο για παρελάσεις πλέον, ναι, θα πρέπει να φύγουν

      1. Κοψε κατι φιλε. Η αλλοπροσαλλη πολιτικη αντιμνημονιακής μπουρδολογίας, ειναι αυτή που ευθυνεται αποκλειστικά για την έλευση του τσίρκου των Σανελ.

        1. Κάνεις λάθος
          Η σαχλαμάρες που έλεγε ο Σαμαράς με το Ζάππειο 1, 2 & 3 έκαναν τεράστια ζημιά στην ΝΔ, αλλά η έλευση των Σανέλ ήταν δεδομένη. Η οργή που είχε συσσωρευτεί δεν θα μπορούσε να εκτονωθεί με κανέναν άλλο τρόπο, παρά μόνο με μία παράλογη ψήφο
          Άλλωστε μην ξεχνάς ότι ακόμα και το 2012, μία ανάσα έφτασαν οι Σανέλ από την πρωτία

          1. Ενώ η ψήφος στο Μητσοτάκη είναι λογική ας πούμε; Μετά να δώσουμε τη σκυτάλη στο Μπακογιάννη, μέχρι να μεγαλώσουν τα παιδιά του Κυριάκου και του Γιωργάκη.

      2. @Τed
        Δικαιολογιες του τυπου «Ο Αντωνακης δεν μπορουσε διοτι δεν ηταν αυτοδυναμος και ειχε δεκανίκι τον Μπενίτο» αγγιζουν τα ορια της κωμωδιας, και μου θυμιζουν το παλιο ρητο «της κοντης ψ…..ς τα μαλλια της φταινε.» Αν μπορεσε να επιβληθει ο Τσίπρας στον Καμμενο, τοτε μπορουσε να επιβληθει και ο Αντωνακης στον Μπενίτο.
        Μπορω να πω παρα πολλα περι Αντωνακη αλλα σταματω εδω, πρωτον για να μην βγω απο το θεμα, και δευτερον γιατι οταν ακουω περι Αντωνακη μου ανεβαινει το αιμα στο κεφαλι. Ακου εκει, ο τριμηνίτης ΚΟΥΡΑΜΠΙΕΣ, που εκανε τρεις μηνες θητεια στο Ναυτικο στα 26 του χρονια, οταν η θητεια ηταν 24 μηνες, να βγαινει να μιλαει για Πατρίδα.

        1. O Τσίπρας επιβλήθηκε στον Καμμένο επειδή είχε ισχυρή λαϊκή εντολή και επειδή ο Καμμένος, κατά τα φαινόμενα, για την καρέκλα πουλούσε όλη την οικογένεια του μαζί

          1. @Τed

            Ο Αντωνακης δεν αγοραζε ανταλλακτικα για την Αεροπορια επειδη δεν τον αφηνε ο Μπενίτο; Δεν μας τα λες καλα ρε κουμπάρε.

        2. Μην γινεσαι υπερβολικος.
          Μην ξεχνας σε τι κατασταση ανελαβε τη χωρα.
          Ανθρωποι πηδαγαν απ τα μπαλκονια, μεταναστευση νεων , συσσιτια , και μοιρασμα ζαρζαβατικων σε απορους Ελληνες καθημερινως σε πλατειες και χωρια.
          Υπηρχε η δυνατοτητα να δοθουν χρηματα για τις ΕΔ ?
          Και μαλλιστα οταν δεν διαφαινονταν καποιος αμεσος κινδυνος για τη χωρα.?
          Πολλα μπορει να καταλογισεις αλλα δεν πρεπει να υποτιμας τον Πατριωτισμο του.
          Επισης αυτο το ετεροκλητο σχημα εν πολλοις εσωσε τη χωρα απο την καταστροφη, με τις οποιες αστοχιες τους.
          Ο ιστορικος του μελλοντος θα ειναι επιεικεστερος μαζι τους.

          1. @Αμφικτυων
            Ο τουρκικος κινδυνος επανεμφανιστηκε το 1955 και εκτοτε δεν επαυσε ουτε μια μερα να,υπαρχει. Ακομα θυμαμαι τις τούρκικες κορβέτες να κοβουν βολτες εξω απο το Σούνιο το 2013, και τις πολεμικες απειλες της Τουρκιας κατα της Κυπρου οταν εκανε ερευνες για αεριο.

            Ξερεις και οι ΣΥΡΙΖΑίοι τα ιδια λενε. «Οταν ηλθαμε εμεις οι ανθρωποι πηδουσαν απο τα μπαλκονια, τρωγανε απο τους καδους σκουπιδιων, κλπ, κλπ»

            Η μεταναστευση των νεων θα μπορουσε καλλιστα να ειχε αποφευχθει παρα την κριση, και το γεγονος οτι συνεβη ειναι ευθυνη ολων των Κυβερνησεων της περιοδου , οι οποιες προτιμησαν τη φοροεπιδρομη αντι της διαλυσης του πελατειακου κρατους που τις ετρεφε, με αποτελεσμα την καταβαραθρωση της Οικονομιας.

            Κανεις δεν απαιτουσε εξοπλισμους απο τον Αντωνακη. Εδω ομως σταματησε ακομα και η συντηρηση του οπλοστασιου που ηδη υπηρχε, οπως τα Mirage 2000.

          2. Βασικά ο τουρκικός κίνδυνος ξεκίνησε περίπου το 1000 μχ και έγινε επιτακτικός μετά το 1071 μχ και την ήττα των βυζαντινών στο ματζικέρτ. Για τα επόμενα 400 χρόνια, οι τουρανικές/μογγολικές/τουρκικές φυλές λυμαίνονταν όλη την περιοχή τη Μέσης Ανατολής και της χερσονήσου του Αίμου, από την Περσία μέχρι την Κέρκυρα. Πολέμησαν και νίκησαν τους Πέρσες, τους άραβες και τους βυζαντινούς ενώ συγκρούστηκαν σε αρκετές περιπτώσεις και με τους σταυροφόρους.

            Για να μην τα πολυλογούμε, το 1453 Κατέλαβαν την Κωνσταντινούπολη, και 200 χρόνια μετά πολιόρκησαν την Βιέννη. Εκείνη την περίοδο, απολάμβαναν και πλήρη ναυτική υπεροχή σε όλη την Ανατολική Μεσόγειο. Από την πτώση της Πόλης, μας πήρε σχεδόν 380 χρόνια για να καταφέρουμε να επαναστατήσουμε οργανωμένα και να κερδίσουμε την ελευθερία μας. Από το 1830 μέχρι το 1920 ο ελληνισμός αντεπιτέθηκε και σχεδόν διέλυσε την οθωμανική αυτοκρατορία. Αν είχαμε πετύχει στη Μικρασιατική εκστρατεία, τώρα η Ανατολική Θράκη και το μεγαλύτερο μέρος της Μικράς Ασίας θα ήταν δικό μας και η Ελλάδα θα είχε πληθυσμό περί τα 60 εκ. Άλλωστε οι περισσότεροι από τους κατοίκους της Τουρκίας είναι οι πρώην υπήκοοι της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας που βίαια αλλαξοπίστησαν για να σώσουν τη ζωή τους…

            Αυτό σημαίνει και η έκφραση που ταιριάζει απόλυτα στο χαρακτηρισμό της Τουρκίας:
            «ο προαιώνιος εχθρός»

      3. ‘Φοβοντουσαν οι τουριστες να ερθουν Αθηνα ‘
        ..βαζεις και το σοβαροι για ξεκαρφωμα μην φανει η χαζομαρα και ολα καλα..
        Σημερα φυσικα δεν φοβουνται αφου ολα ειναι ονειρικα ..
        Σταματησα να διαβαζω εκει.

    1. «Οι τέσσερις καινούργιες φρεγάτες που πρόκειται να αποκτήσει το Πολεμικό Ναυτικό, βρίσκονται στη φάση της αξιολόγησης των προτάσεων από τους επιτελείς…».

      Βέβαια, η αναφορά του είναι γενική για φρεγάτες και όχι Μπελάρα.

  6. Πάντως τελικά η ενημέρωση μοιάζει να βγάζει ειδησουλες, και περίεργο που δεν τις τσίμπησε κάποιος δημοσιογράφος να ασχοληθεί περαιτέρω. Στα γρήγορα βλέπω τα εξής:

    1) FOS Μιράζ: Από τα καλά, ότι ήδη λέει βάζουν τα ανταλλακτικά και 2 είναι έτοιμα. Από τα κακά, α) ότι με ρυθμό 1-2 τον μήνα σε ένα χρόνο θα είναι λέει έτοιμα σε ένα χρόνο (δηλαδή δεν πετούσε κανένα) και β) μιλάει μόνο για τα 2000-5, αυτό σημαίνει ότι όλα τα άλλα δεν? Τότε δεν είναι πανάκριβη η FOS αν είναι μόνο για τα 2000-5?

    2) Ρομέο, λέει για παραλαβή το 21-22. Κανονικά αυτά πρέπει να ήταν από τα κομμάτια που είχε υπερπαραγγείλει το USN (για τις LCS που δεν χτίστηκαν) τα είχε έτοιμα στις αποθήκες και έψαχνε να τα δώσει με μεγάλη έκπτωση. Αν είναι από αυτά, γιατί δεν τα παίρνουμε άμεσα? Αν δεν είναι από εκείνα, γιατί δεν πήραμε από εκείνα που είχαν και μεγάλη έκπτωση?

    3) Με τα Heron εχει γίνει κανα φραστικό μπέρδεμα? Είναι δύο αεροσκάφη, ή είναι δύο συστήματα (με 2-3 αεροσκάφη το καθένα). Εδώ μοιάζει να είναι μόνο δύο αεροσκάφη, αν είναι έτσι, η τιμή του leasing είναι εξωφρενική, ενώ προφανώς και δύο δεν φτάνουν ούτε για ζήτω. Θέλω να ελπίζω (και μάλλον αυτό συμβαίνει) ότι έγινε φραστικό μπέρδεμα.

    4) Υλοποιείται ο εκσυγχρονισμός σε Viper. Εεεε οκ αυτό δεν είναι δικό τους εξοπλιστικό, και με τις καθυστερήσεις που έχει δεν το βλέπω και να υλοποιείται και πολύ, αλλά ας πάμε παρακάτω

    5) Παραλαβή της ΤΠΚ τον Ιούνιο, εεε όταν ην παραλάβαμε το κάναμε για τα μάτια του κόσμου, ακόμη και σήμερα νομίζω δεν έχει exocet

    6) Πρόσκτηση και αναβάθμιση τορπιλών, λέει έχει συζητηθεί στο ΚΥΣΕΑ και αναμένονται διαπραγματεύσεις. Να πο την αλήθεια, δεν ξέρω σε τι διαφέρει αυτό από όλα τα άλλα χρόνια

    7) Για τις 4 φρεγάτες είναι λέει στο στάδιο της αξιολόγησης των προτάσεων. Εεεε διαγωνισμό δεν είχαν πει θα κάνουν? Επίσης αν αξιολογούν τις προτάσεις, δεν μας λένε και ποιες κατατέθηκαν και τι περιέχουν να ξέρουμε? Οπότε τελικά ούτε διαγωνισμός, και η επιλογή θα γίνει με συνοπτικές διαδικασίες αν αξιολογούν ήδη προτάσεις, πολύ μουλωχτό μου φαίνεται αυτό, μπορεί να μας πει το σαιτ ευθαρσώς ποιες είναι οι προτάσεις? Ή είναι διαγωνισμός του τύπου οι προτάσεις είναι τρεις, Μπελάρα 4 κομμάτια 5 δις, MMSC 4 κομμάτια 4 δις και LCS 4 κομμάτια 2 δις, και στο τέλος θα πάρουμε την ΤΠΚ που είναι κορβετοφραγάτα 800 τν και λέγεται Θεμιστοκλής σε τιμή Gowind και θα γελάμε.

    1. Πραγματικά για διαγωνισμούς ακούμε και διαγωνισμούς δεν βλέπουμε.

      Οι νέες τορπίλες πάνε στους Γερμανούς.

      Ούτε διαγωνισμό είδαμε ούτε τις προτάσεις των υπόλοιπων ούτε τίποτα.

      Τα ίδια και χειρότερα και με τις νέες φρεγάτες.

      Πλήρη μεσάνυχτα.

      Ότι διαβάσουμε από διαρροές που τις περισσότερες φορές είναι παραπληροφόρηση.

      Πραγματικά γιατί μιλάνε για ανοιχτούς διαγωνισμούς εφόσον θα τα δώσουν ουσιαστικά με απευθείας ανάθεση;

      Καμία ενημέρωση καμία πρόταση δεν έχουμε δει όλο αυτόν τον καιρό.

      Όλα στα κρυφά και στα μουλωχτά κατά τα άλλα ανοιχτός διαγωνισμός.

  7. To καλύτερο σενάριο που πρέπει να ευχηθούμε είναι στις αμερικάνικες φρεγάτες που έχουν προκριθεί ήδη από την πολιτική εξουσία, να μπουν γαλλικά όπλα.
    Με αυτό τον τρόπο θα ικανοποιηθεί και το ΠΝ που τόσα χρόνια είχε επιλέξει για το μέλλον του την [email protected], και θα ικανοποιηθεί η αμερικανική πρεσβεία που αυτή την περίοδο δε νομίζω να βάζει veto για το τι οπλικά συστήματα θα λάβουμε, η γερμανία είναι αυτή που δεν θέλει την ποιοτική μας υπεροχή έναντι της τουρκίας.

  8. Όλα καλά κάτι αρχίζει επιτέλους να κινείται στο θέμα μόνο των heron είναι ως συνήθως σπεύδε βραδέως, ελπίζω μόνο να μην συμβεί τίποτα σοβαρό, για τα 6 πολύτιμα NH90 ουδέν νεωτερον, αναρωτιέμαι αν χρειαστούν τώρα, σήμερα medevac και csar με τι θα τα κάνουν με τα χιουι ή προσεύχονται να μην συμβεί τίποτα.

  9. Γιατί αναφέρθηκε σε 87 F-16 που θα εκσυγχρονιστούν σε επίπεδο Viper???…….84 δεν είναι???

    ΥΓ: Η αναφορά του στα Mirage 2000-5 που σιγά-σιγά (δυο το μήνα) επανέρχονται σε επιχειρησιακή ετοιμότητα, λόγω έλλειψης φρένων…..μόνο θλίψη και οργή προκαλεί.

    1. ναι αλλα θλιψη και οργή μπορεί να φέρνει και το κόστος της FOS αν είναι μόνο για τα 2000-5, καθώς κοντέυει ανά αεροπλάνο να κοστίζει τα μισά από μια αναβάθμιση σε Viper

      1. Δεν ισχύει αυτό!
        εάν θυμάμαι σωστά το ποσο ήταν στα 240-260 mil euros για τα 40+m2000 για 7 χρονια
        Κάπου 1mil ανά αεροσκαφορς και ανά έτος on average
        για σκάφος κινητήρες ηλεκτρονικά
        Ποσο λογικότατο!
        Εάν φύγουν τα EGM υποθέτω θα αναπροσαρμοστεί ανάλογα η FOS
        Και ελπίζω να μην πληρώσουμε εμείς για να έρθουν σε επιχειρησιακή κατάσταση ξανά και μετά να τα δώσουμε στους γάλλους!!

        1. μακάρι, αλλά αφού όταν υπέγραφαν την FOS ήξεραν ότι τα Μ-2000 δεν θα συνεχίσουν, μήπως τα 240 είναι για 24 μαχητικά, όπερ 10 εκάτ/σκάφος?

          1. Ίσως υπάρξει ανακατανομή των κονδυλίων και επεκταθεί ο χρόνος της FOS για περισσότερα χρόνια αφού θα αφορά πλέον 24 αεροσκάφη…

    2. Ο υπουργός άμυνας (εάν και εφόσον) είναι πανάσχετος και δεν είναι η πρώτη φορά που πέφτει σε λεκτικό λάθος.

      Τα ελληνικά γενικά είναι ακαταλαβίστικα!

  10. Σήμερα κανονικά είναι μέρα γιορτής, η Τουρκία πέρασε με φόρα τις 8 λίρες στο δολλάριο (στο ευρώ έχει πάει ήδη στα 9,5).

    Κανονικά θα μπορούσαμε να χρηματοδοτήσουμε όλο το εξοπλιστικό παίζοντας σορτ στην λίρα, και βουλιάζει η οικονομία τους και βγάζουμε κέρδη να πάρουμε κανα όπλο…

    1. Και λοιπόν; Και εμείς μετά απο χρεοκοπία διπλασιάσαμε την έκταση της Ελλάδας. Απο τη στιγμή που ελέγχουν το νόμισμα τους και έχουν πίσω τους Καταρ κλπ δεν κινδυνεύουν. Σκέψου οτι έχουν ανοίξει πόσα μέτωπα και πληρώνουν μισθοφόρους κλπ. Και μην ξεχνάς οτι παίζουν πολύ με μαύρα.
      Αν το δεις αντίστροφα ρίχνουν το νόμισμα τους για να αυξήσουν αλλού τις εξαγωγές που χάνουν σε κάποιες αγορές της Μ. Ανατολής. Και όσο πέφτει η λίρα τους τόσο χάνεις εσύ στον τουρισμό και στις εξαγωγές σου.

      1. Και τοσο ομως φτωχαινει η χωρα με τα μαυρα. Αν πας επισημα για κανα δανειο (παραδειγμα), τι θα πεις τα μαυρα στηριζουν την οικονομια μας ;

      2. Δεν είναι το ίδιο, άλλο να χρεωκοπείς γιατί είσαι φτωχή χώρα αλλά να σε συμπαθεί ο πλανήτης, και άλλο να χρεωκοπείς γιατί έχεις κατακλέψει τον πλανήτη με φούμαρα και ψέματα ότι είσαι σούπερ, και ακόμη χειρότερα, να έχεις πιστέψει ότι είσαι σούπερ και σου χρωστάει το σύμπαν και να προκαλείς τον ένα πόλεμο πίσω από τον άλλο, και με όσους δεν πολεμάς, να τους φτύνεις κατάμουτρα και παράλληλα χρηματοδοτείς χωρίς να κρύβεσαι καθόλου την παγκόσμια τρομοκρατία.

        Αν μιλούσαμε για προιόν, ο Ερντογάν κατέστρεψε εντελώς το brand Τουρκία, που είναι μια χώρα στο σταυροδρόμι ηπείρων, και μια κοσμική μουσουλμανική χώρα πρότυπο, πιστή στο ΝΑΤΟ και που προόδευε προς τον δυτικό πολιτισμό. Την έκανε χειρότερη από το Ιράν και Βόρεια Κορέα.

        Πραγματικά καμιά φορά σκέφτομαι μήπως είναι πράκτορας δικός μας που φυτεύτηκε να τους καταστρέψει. Θα πρέπει να του κάνουμε άγαλμα

  11. Αδυνατώ να κατανοήσω την δυσφορία των συνχολιαστών.
    Η χώρα διαθέτει ικανό αριθμό βλημάτων για κάθε χρήση.
    Εχουμε αντιπλοικά τύπου Ntokos και Gerapetritis,για χρήση από 6ν.μ. έως τα όρια της ΑΟΖ.
    Εχουμε αντιαεροπορικά τύπου Mpalafas και Dritsas,ικανά στην ακατάσχετη αερολογία.
    Eχουμε βαλλιστικά τύπου Koulis,Alexis,Fofi,Yianis(με ένα ν)και τα σοβιετικά Koutsoumpa.ικανά να καταστρέψουν μιά ολόκληρη χώρα με την γόμωση mnimonion.
    Και διαθέτουμε το απόλυτο που περιμένει επαναπιστοποίηση για να επανεργοποιηθεί.
    Το VENI-ZELO,ικανό στην εξολόθρευση αυτιστικών στρατιωτικών.
    Παλαιότερα τύπου Samaras,Kostakis,Giorgakis,Simitis είναι σε αποθήκευση,για χρήση εθνοσωτήρια αν απαιτηθεί.
    Υπάρχει επαρκές απόθεμα-περί τα 300-που ανά τετραετία επαναπιστοποιούνται.

  12. Υπογραφές δεν βλέπουμε μόνο λόγια και ανακοινώσεις τα ίδια πράγματα δέκα φορές.

    Αυτό που βλέπουμε είναι να «συμφωνούν» όλοι στην κυβέρνηση πως η θαλάσσια κυριαρχία μας είναι τα 6 μίλια!

    Τίποτα δεν ήταν τυχαίο με όλους αυτούς τους λαγούς του Μητσοτάκη που προετοιμάζουν την κοινή γνώμη.

    Στη βουλή ο Μητσοτάκης είπε πως η κυριαρχία μας είναι τα 6 μίλια και πως διατηρούμε το δικαίωμα (θα θα θα) για τα 12 μίλια!

    Το ότι οι Τούρκοι απειλούν με πόλεμο σε περίπτωση επέκτασης των χωρικών υδάτων σε 12 μίλια δεν μου λέει τίποτα.

    Αύριο μπορεί να απειλούν με πόλεμο αν δεν τους χαρίσουμε νησιά, ΑΟΖ ή και να τους δίνουμε τις παρθένες Ελληνίδες!

    Το πολιτικό προσωπικό διαχρονικά κρύβεται μονίμως πίσω από την ανικανότητα του τη δειλία του και να τα έχουν καλά με τα αφεντικά.

    Δεν πάει έτσι όμως διότι όταν δεν ασκείς τα κυριαρχικά σου δικαιώματα τότε κάποιος άλλος δημιουργεί τετελεσμένα.

    Τι πρέπει να γίνει

    Με την επέκταση των χωρικών υδάτων σε 12 μίλια αυτομάτως πάνε στον κάλαθο των αχρήστων όλες οι παράλογες επιδιώξεις των Τούρκων όπως γκρίζες ζώνες στο Αιγαίο νησάκια που διεκδικούν κτλ.

    Αυτός είναι και ο λόγος που δεν θέλουν σε καμία περίπτωση την επέκταση των χωρικών υδάτων μας στα 12 μίλια.

    Το Αιγαίο σε μια τέτοια περίπτωση μετατρέπεται σε Ελληνική λίμνη και τελειώνουμε μια και καλή.

    Στην Ανατολική Μεσόγειο τώρα

    Δεν φτάνει που υπέγραψαν μια κουτσουρεμένη ΑΟΖ με την Αίγυπτο και με την πλάτη στον τοίχο αλλά δεν τόλμησαν να υπογράψουν συνολική συμφωνία με αποτέλεσμα τώρα οι Τούρκοι να κάνουν έρευνες στη δική μας ΑΟΖ και η κυβέρνηση να σφυρίζει αδιάφορα.

    Τι πρέπει να γίνει εκεί λοιπόν.

    Ανακήρυξη ΑΟΖ με Κύπρο.

    Δημιουργείς τις κατάλληλες συμμαχίες π.χ με Γαλλία Ισραήλ, Αίγυπτο κτλ. και τους ζητάς να σε στηρίξουν σε μια συμφωνία.

    Καλές είναι οι ανακοινώσεις για Rafale νέες φρεγάτες κτλ. αλλά όταν δεν ασκείς τα πλήρη κυριαρχικά σου δικαιώματα ως χώρα όλα αυτά τα οπλικά συστήματα δεν έχουν καμία αξία.

    Παρότι και σήμερα η Ελλάδα είναι ισχυρή στρατιωτικά παρά την εγκληματική αδιαφορία για την ενίσχυση της αποτροπής (με δόλο;) όλα τα προηγούμενα χρόνια όπως και τώρα φυσικά δεν βλέπουμε καμία αντίδραση ουσιαστική παρά μόνο επικοινωνιακές στρακαστρούκες για να ξεγελούν τους ιθαγενείς.

    Δεν μπορεί εδώ και μήνες τα στελέχη των ΕΔ να είναι στην τσίτα και με το δάκτυλο υποτίθεται στη σκανδάλη και η πολιτική ηγεσία να λέει πως η κόκκινη γραμμή μας είναι τα 6 μίλια!

  13. «Η υπόθεση της πρόκτησης και αναβάθμισης των καινούριων τορπιλών βρίσκεται στο ΚΥΣΕΑ. Έχει ήδη αποφασιστεί η ενεργοποίηση του υποπρογράμματος και τις προσεχείς μέρες αρχίζουν οι διαπραγματεύσεις με την κατασκευάστρια εταιρεία για να ολοκληρωθεί κι αυτό.»

    ΑΠΕΥΘΕΙΑΣ ΑΝΑΘΕΣΗ στους Γερμανούς δλδ;; Έχει ανακοινωθεί ΕΠΙΣΗΜΑ κάπου ότι θα είναι τελικά οι Γερμανικές;;

    1. Οταν αγαπητε συζητας για αναβαθμιση των παλαιων…. που μονο ο κατασκευαστης τους μπορει να τις αναβαθμίσει, καταλαβαινεις οτι το παιχνιδι ειναι σικε.

      Το πηραν το συμβολαιακι οι γερμανοι γιατι μας εχουν ξηγηθει εξαιρετικα τα τελευταια 10+ χρονια.

      Το να δινουμε στον εχθρο μας λεφτά ειναι κάτι που με ξεπερνα.

  14. Σύμφωνα με ότι διαβάζουμε από διαρροές και τη γνωστή παραπληροφόρηση δυστυχώς κατά πως φαίνεται το πρόγραμμα των νέων φρεγατών πάει στους Αμερικανούς με την εντελώς ακατάλληλη MMSC.

    Οι «πιέσεις» της πολιτικής ηγεσίας προς τη στρατιωτική ηγεσία έπιασαν τόπο!

    Υπό φυσιολογικές συνθήκες δεν υπήρχε περίπτωση το Πολεμικό Ναυτικό να επιλέξει τη MMSC.

    Και εδώ φαίνεται ξεκάθαρα πως οι διορισμένες στρατιωτικές ηγεσίες από την κυβέρνηση έχει το ρόλο του κομπάρσου.

    Δυστυχώς αυτή είναι η αλήθεια.

    Θα μπορούσα να είμαι θετικός στην MMSC μόνο στην περίπτωση που το πλοίο βελτιωθεί δραστικά σε όλους τους τομείς ώστε να καλύπτει σε μεγάλο βαθμό τα θέλω του Πολεμικού Ναυτικού και αν συνοδεύονταν από δύο Arleigh Burke ενδιάμεση λύση όχι Ticonderoga.

    Συνεχίζω να πιστεύω πως η καλύτερη λύση είναι η Γαλλία στο θέμα των φρεγατών.

    Aster-30 NT1 ,scalp-naval κτλ. συν τον εξοπλισμό που σου αποδεσμεύουν οι Γάλλοι δεν πρόκειται στον αιώνα τον άπαντα να στον αποδεσμεύσουν οι Αμερικάνοι.

    Το ζητούμενο στους εξοπλισμούς δεν είναι να μοιράζουμε το χρήμα για δημόσιες σχέσεις και να τα έχει η κυβέρνηση με όλους καλά.

    Το ζητούμενο είναι να πάρεις εκείνα τα όπλα που θα σου δώσουν σαφή πλεονέκτημα.

    Τέτοια φρεγάτα είναι η Belharra.

    Ο Aster-30 ο Aster-30 NT1 (στο άμεσο μέλλον) οι scalp-naval και οι μελλοντικοί Mica NG VL είναι τα όπλα που κάνουν τη διαφορά.

    Το Πολεμικό Ναυτικό χρειάζεται πολλά πλοία και δεν ευθύνεται αυτό που όλες οι κυβερνήσεις δεν ανανέωσαν τον στόλο εδώ και χρόνια γνωρίζοντας πως η Ελλάδα είναι μια νησιωτική χώρα με τεράστια ακτογραμμή και με ένα Τούρκο απέναντι που ζητάει ότι του κατέβει στο μυαλό.

    Γνώριζαν όλες οι κυβερνήσεις όπως και η τωρινή (που δεν προέρχεται από παρθενογέννηση) πως για να έχεις λόγο και να ασκείς κυριαρχία χρειάζεσαι έναν πανίσχυρο στόλο.

    Άρα οι σπασμωδικές αγορές 2-4 φρεγατών ούτε ανάγκες καλύπτουν ούτε και μπορείς να ζητήσεις μεγάλα ανταλλάγματα.

    Το πρόγραμμα ανανέωσης του στόλου θα πρέπει να γίνει με ένα μακροπρόθεσμο σχεδιασμό σε βάθος χρόνου και να αφορά 4+4 νέες φρεγάτες αυξημένων δυνατοτήτων.

    Κατά την άποψη μου η βέλτιστη λύση θα ήταν 4 Belharra XL (με 48 κελιά) και 4 Belharra γενικών καθηκόντων με 32 κελιά.

    Θα μπορούσε επίσης να δοθεί μια υπόσχεση στους Γάλλους για τα νέα υποβρύχια μελλοντικά που θα χρειαστούμε ώστε να μπούνε στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

    Βασικοί όροι του προγράμματος η ευνοική χρηματοδότηση σε βάθος χρόνου η συνολικά καλύτερη τιμή η ενδιάμεση λύση δύο φρεγατών FREMM με προαίρεση αγοράς με συμφωνημένη τιμή την είσοδο τους στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και φυσικά μια στρατιωτική συμφωνία με ρήτρα συνδρομής.

    Διαβάζω πως το πρόγραμμα των νέων φρεγατών παρθεί απόφαση τους επόμενους δύο μήνες.

    Μια παρατήρηση

    Σε λίγους μήνες στην Αμερική θα έχει εκλογές άρα η κυβέρνηση θα δώσει υποθετικά το πρόγραμμα στον Τραμπ που δεν γνωρίζουμε αν θα ξανά βγει και που ο ίδιος είναι το καλύτερο φιλαράκι του Ερντογάν που τον προστατεύει ποικιλοτρόπως;;

    Ούτε οικονομικές κυρώσεις επέβαλε για τους S-400 ούτε μας αποδεσμεύει ενδιάμεση λύση δύο Arleigh Burke και η κυβέρνηση θα του δώσει δώρο των πρόγραμμα των φρεγατών;;

    Η μοναδική χώρα πάει κόντρα στον Ερντογάν είναι η Γαλλία.

    Μήπως θα έπρεπε να το ξανά δούμε όλο αυτό από διαφορετικό πρίσμα και να πάμε σε μια στρατηγική συνεργασία με τους Γάλλους σε όλους τους τομείς συμπεριλαμβανομένων και τα εξοπλιστικά;

    Ερωτήματα θέτω.

  15. Αν μπορει ο κυριος αντισμηναρχος η οποιος γνωριζει με βεβαιοτητα να μας πει ποσα τελικα θα ειναι τα Viper?
    Πολύ ενθαρυντικο το οτι λεχτηκε απο τον υπουργο για 87 αεροσκαφη, γιατι μεχρι τωρα ακουμε διαφορους αριθμους απο 82 εως 86 και συνηθως ακουμε οτι τελικα θα είναι 84. Αλλα λιγο δυσκολο μου φαινετε.
    Αν δεν κανω λαθος στους υπολογισμους ειχαμε 60+30 αρα 90 αεροσκαφη συνολο 52+/52+adv.
    Εχουν πεσει 5 (δοξα και τιμη στους ηρωες) και ενα εχει παρει φωτια και εχει χασει ολη τη μια πτερυγα.
    Αν εχει ηδη η ΘΑ αποκατασταθει και αυτο (αλλαγη πτερυγας?) θα εχουμε 85 αλλιως 84
    Το 87 πως προκυπτει θα αναβαθμιστει και το 50αρι που εχει αναβαθμιστει σε 52+?
    Με ποια λογικη αφου θα μπορεσει να λειτουργησει σαν προτυπο για την μελλοντικη αναβαθμιση των 50αριων σε 52+? και εκτος αυτού εχει και διαφορετικο κινητηρα. Και αλλο ενα απλο 50αρι? για να γινουν 87?
    Τελειως ανοητο ακουγετε ολο αυτο.
    Μαλλον μπερδευτηκε ο υπουργος η 85 η 84 θα ειναι.

  16. Θα συμφωνήσω με το agnostosependytis
    26 Οκτωβρίου 2020 στις 12:44

    Κανονικά θα έπρεπε να υπάρχει καλύτερη ενημέρωση και φυσικά όταν λένε ανοιχτό διαγωνισμό να εννοούνε ανοιχτό διαγωνισμό διαφορετικά μας δουλεύουν ψιλό γαζί και όλα είναι απλός μια επικοινωνία του τίποτα.

    Υποτίθεται ανοιχτός διαγωνισμός για τις νέες τορπίλες και στην πραγματικότητα έχουμε απευθείας ανάθεση στους Γερμανούς!

    Ούτε έχουμε δει ποιες είναι οι εναλλακτικές ούτε ποιες είναι οι προτάσεις και οι προσφορές των άλλων εταιρών ούτε τίποτα.

    Υποτίθεται ανοιχτός διαγωνισμός για τις τέσσερις νέες φρεγάτες και ουσιαστικά απευθείας ανάθεση στους Αμερικάνους με τη MMSC.

    Τι είδους ανοιχτός διαγωνισμός είναι αυτός;

    Στα λόγια μόνο;

    Εν τω μεταξύ πλήρη μεσάνυχτα καμία ενημέρωση για τίποτα.

    Απλός θα μας ανακοινώσουν τι θα διαλέξουν αυτοί με βάση τι τους βολεύει για να τα έχουν με όλους καλά και για τη δική τους πολιτική επιβίωση και μόνο.

    Κατά τα άλλα ανοιχτός διαγωνισμός!

    Διαχειρίζονται χρήματα των φορολογουμένων χωρίς να δίνουν λογαριασμό σε κανένα λες και είναι τσιφλίκη του πατέρα τους.

    Οι δηλώσεις (μια από τα ίδια) του υπουργού άμυνας για τα εξοπλιστικά προγράμματα (ξανά ζεσταμένο φαγητό) δεν είχε τίποτα νέο και τίποτα ουσιαστικό μια γενικόλογη κουβέντα έκανε και τίποτα παραπάνω.

    Η κυβέρνηση οφείλει και είναι υποχρέωση της να ενημερώσει σωστά και φυσικά όταν λέει ανοιχτό διαγωνισμό να εννοεί ανοιχτό διαγωνισμό και όχι αυτά στα μουλωχτά που κάνει συνεχώς γιατί σε αυτήν την περίπτωση σημαίνει πως κάτι θέλει να κρύψει.

    Όλα στο φως.

  17. Δηλαδή δεν έχει νόμο Βενιζέλου για τις Γερμανικές τορπίλες;

    Δεν είναι ξεκάθαρα αυτά που λέει ο Υπουργός και επειδή η τωρινή κυβέρνηση διακρίνεται στο θαθατζιλίκι κρατάω πολύ μικρό καλάθι.

    Πέρα από ότι ο Υπ. Αμ. δεν γνωρίζει τον αριθμό των προς αναβάθμιση F-16 λέει ότι οι εκτελεστικές συμβάσεις για την FOS των Μ-2000-5 υπογράφτηκαν τον Οκτώβρη του 2019 !!!

    Δεν είναι ξεκάθαρος για τα όπλα αφού δεν ανέφερε τη λέξη επαναπιστοποίηση. Μιλάει γενικά για τα Μ2000-5 με όλα τα όπλα τους (το 30 ρι πυροβόλο;). Μήπως έχει μπερδέψει τα Μ2000 με τα Μ2000-5; Θα μάθουμε.

  18. Ο Μητσοτάκης στην Βουλη είπε ότι τα Rafale αντικαθιστούν τα «παλιά» M-2000 (το ίδιο είχε πει και στην συνέντευξη τύπου στην ΔΕΘ τον Σεπτέμβριο).

    Επίσης όταν αναφέρθηκε στις 4 νέες φρεγάτες φρόντισε για ακόμη μια φορά να τις εξειδικεύσει, τονίζοντας το φρεγάτες ΠΟΛΛΑΠΛΟΥ ρόλου!

    Υπάρχει σήμερα στην αγορά φρεγάτα μονού ρόλου ?
    Ασφαλώς και όχι, εκτός από την MMSc που είναι η μόνη στην αγορά που έχει στο όνομά της το «πολλαπλού» και είναι μηδενικού ρόλου.

    1. Νομίζω ότι έγραψες και κατοχυρώνεται το trade mark registered για το φρεγάτα μηδενικού ρόλου (ασχέτως αν το έλεγες για MMSC ή άλλη φρεγάτα, μου άρεσε)

  19. Άντε να δούμε πόσες φορές θα τα ανακοινώσουν ακόνα.
    Υπογρσφές δεν βλέπουμε.
    Μπλα μπλα μπλα θα θα θα και ξανά μπλα μπλα μπλα.

  20. Φαίνεται ότι κάτι γίνεται επιτέλους …έστω και με ελληνικούς ρυθμούς.
    Είπε αρκετά και ίσως το ενδιαφέρον είναι ότι αξιολογούν προτάσεις πλοίων και αναμένεται η τελική αξιολόγηση …. για τα 4 νέα μας πλοία. Αναμένουμε λοιπόν!
    Σημαντικό άμεσα είναι η αποκατάσταση διαθεσιμότητας των 2000-5 Μιράζ και φυσικά η κατακόρυφη αύξηση εισακτεων στις στρατιωτικές σχολές.
    Ελπίζουμε όλα να τρέξουν πιο γρήγορα!

  21. Μεταφερω αυτουσιο σχολιο απο τους διπλανους:
    «Αφού λοιπόν σας συστήθηκα και με αυτόαπάλλαξα από πάσα νόσον και μαλακίαν , μπαίνω στο παρασύνθημα ράδιο αρβύλα 46 νούμερο🥾

    Οι mmcs όπως όλα μάλλον δείχνουν θα είναι η νέα ΦΓ πολλαπλών ρόλων του ΠΝ και θα συνοδευτεί πακέτο με τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ.
    Το ΠΝ φαίνεται πως ικανοποιείται από το γεγονός πως θα παραλάβει 4 πλατφόρμες με ιδιαίτερα γρήγορα και ευέλικτα κινηματικά χαρακτηριστικά, με ικανό φόρτο μάχης.
    Τα πλοία θα είναι βαριά οπλισμένα.
    Ίσως τα μισά πλοία να φέρουν φόρτο SM2 και τα υπόλοιπα δυο ESSM 2 .
    Σε άλλη περίπτωση θα έχουν όλα ESSM 2.
    Ο σχεδιασμός είναι μακροχρόνιος.
    Αφορά και τα επόμενα έτη.
    Το ΠΝ θα ήθελε στρατηγικό όπλο στα πλοία του και σέβεται απόλυτα το χρόνο που έχει διαθέσει για συνομιλίες με τους Γάλλους.
    Μην εκπλαγείτε λοιπόν αν δούμε η επόμενη παραγγελία να αφορά Γαλλικές μονάδες με στρατηγικό όπλο επάνω.
    Ναι εννοώ πως οι Γάλλοι είναι ακόμη στο παιχνίδι δυνατά , άσχετα με την εξέλιξη των 4 mmcs.
    Η μεγάλη έκπληξη έρχεται στην ενδιάμεση λύση για την οποία το ΠΝ πιέζει πολύ την πολιτική ηγεσία.
    Φαίνεται πως εκεί έχουν μπει δυνατά σφήνα οι Γερμανοί , οι οποίοι κάνουν και παραπονάκια πως τους έχουμε στην απ’εξω.
    Οι Ολλανδικές κυρίες θα επιλεχθούν μόνο στην περίπτωση συρρίκνωσης του κόστους.
    Δεν υπάρχει αυτή την στιγμή άλλη ενδιάμεση πρόταση που να ικανοποιεί.
    Μην εκπλαγείτε αν δείτε multi λύσεις.
    Όλα είναι ανοιχτά.
    Πάντως η Ισραηλινή κορβέτα Θεμιστοκλής δεν φαίνεται να ικανοποιεί και προωθείται η ένταξη μας σε νέο πρόγραμμα , ευρωκορβέτας.
    Τα Romeo ενδέχεται να τα δούμε στο ΠΝ νωρίτερα και θα έρθουν με πλήρες πακέτο.

    Στο Θέμα των Rafale οι διαδικασίες θα λάβουν μορφή τυφώνα.
    Οι ΜΕΤΕΟR είναι δεδομένοι.
    Δεν υπάρχει θέμα.

    Γίνονται προσπάθειες για Bradley,
    τα mlrs θα εκσυγχρονιστούν,
    Το Ισραηλινό ΝLOS επί οχήματος για τα νησιά μας παίζει δυνατά,το πρόγραμμα ανάπτυξης UAV που συμμετέχει η Ελλάδα σε λίγο θα αρχίσει να αποδίδει αεροσκάφη, ενώ σε εξέλιξη είναι η προμήθεια UAV από Ισραήλ που μπορεί να επεκταθεί σε νέα παραγγελία και από άλλο κλάδο,αυτή την φορά με δυνατότητα να φέρουν όπλο.

    Αυτά μπορώ να μοιραστώ μαζί σας,σαν να πίνουμε ένα eντερνετικό καφεδάκι χαλαρό και να μοιραζόμαστε τα νέα μας φιλικά.
    Τίποτε περισσότερο και τίποτε λιγότερο από αυτό.»

    1. Από τη στιγμή που δεν υπάρχει επίσημη ενημέρωση ο καθένας γράφει ότι θέλει και ότι φαντάζεται.
      Εγώ περιμένω την επίσημη ενημέρωση του μπουρτζόβλαχου πέτσα.
      Τι φκιανς σαπαν σακατ

      1. Φιλτατε ο Πετσας ειναι αυτο που ειναι .
        Ποτε δεν το επαιξε…πρωτευουσιανος.
        Αυτο που δεν καταλαβαινω ειναι η εμμονη στο προσωπο του.
        Επισης αν και μη Βλαχος θα υπενθυμησω οτι οι Βλαχοι ηταν Ευεργετες και οχι η Ελιτ του Κολωνακιου και της Κηφησιας.

        1. Εκ παραδρομης λησμονησα για την Ιστορια να αναφερω οτι δεν ειναι καν Βλαχος.
          Η καταγωγη του ειναι απο τα Αγραφα.

        2. Η φυση του εκαστοτε κυβερνητικου εκπροσωπου ειναι να λεει ψεμματα.
          Στην καλυτερη να κρυβει επιμελως την αληθεια.
          Απο οσους ψευτοθοδωρους περασαν μια χαρα ειναι ο Πετσας.

    2. Αυτά περί MMSc και SM-2 ή είναι μπαρούφες ή αναφέρονται στην εικονική εκδοσή ( απλά μοντέλο αλά ALS χωρίς R&D και integraton) του σκάφος με μήκος 140 μέτρων που παρουσιάστηκε απο την ΛΜ στην SNA 2014 και που περιλαμβάνει σταθερή διάταξη SPY-1F, 5-6 8κταπλους MK-41 (από 2 εκατέρωθεν το υπόστεγου και 1-2 στην πλώρη), 76 πυροβόλο, RAM, sonar γάστρας και vds κλπ.

      Αυτο το σκάφος δεν υπάρχει, δεν είναι φρεγάτα άλλα αντιτορπιλικό και τα χρήματα που θα πρέπει να πληρώσουμε, περιλαμβανόμενου έρευνας και ανάπτυξης, θα κάνει την Belhara HN full edition 🙂 ή την Αυστραλιανή TYPE-26 να φαίνονται πολύ πολύ φτηνές.

      Με λίγα λόγια είναι σαν να σχεδιάζουμε και χτίζουμε από την αρχή άλλη κλάση (αντιτορπιλικό+), άλλο καράβι, που δεν υπάρχει πουθενά.

      1. Panos

        Για αυτά τα πλοία έχουν γραφτεί γενικά πολλές μπαρούφες και ακόμα συνεχίζουν να γράφονται.

        Επαναστατικό το θεωρεί ο ένας και υπερόπλο ο άλλος, αυτά που θα έρθουν στην πραγματικότητα αν επιλέχθηκαν όντως, θα προσγειώσουν πολλούς ρομαντικούς που οραματίζονται πλοία αστακούς που υποτίθεται ότι θα προκύψουν απο ένα αποτυχημένο πρόγραμμα και Concept που δεν έπεισε ούτε τους αμερικανούς που το «γέννησαν» αφού στη συνέχεια έψαξαν στην Ευρώπη για αξιόλογο πλοίο που θα αντικαταστήσει τις φρεγάτες στο USN.

    3. Μου θυμίζει το συγγραφικό στυλ αναγνώστη έτερου σαιτ που διάβαζα πριν μήνες και είχε πλάκα γιατί ο τρόπος που έγραφε, ειδικά για θέματα ΠΝ ήταν στο στυλ ότι γράφει κανένας που είναι νο 2 ή 3 στο ΠΝ και έχει όλα τα κονέ, οπότε έγραφε με ένα ύφος με αξιώματα, μου είπαν περνουμε αυτό και τέλος…

      Έχει και εδώ έναν αναγνώστη με ίδιο nickname αλλά στα Αγγλικά αλλά δεν νομίζω να είναι ο ίδιος…

    1. Μερικοί τα λένε πολύ χοντρά πάντως, άκου «Υποβρύχια φαντάσματα», σιγά να μη είναι και το seaQuest DSV του Steven Spielberg που θα ελευθερώσει την πόλη με τις νέες τορπίλες, που οι Γερμανοί δήθεν δεν έδιναν «επειδή έχουν νταλκά με τους Τούρκους» όπως έλεγαν μερικοί πρόσφατα.

    2. Μακάρι και να πούμε μπράβο, απλά επειδή και εγώ είμαι λίγο κακιά πεθερά, θα θυμάμαι το άρθρο αυτό σε κανα 6μηνο, και είτε θα πω μπράβο στο υπουργείο και το ΠΝ γιατί φοράνε ήδη τορπίλες νέες, ή το fast track είναι Greek fast track

  22. Πιστεύω ότι στις προσλήψεις θα έπρεπε να ήταν όσες χρειάζονται για την ΕΑΒ (θεωρώ προηγούνται και αυτές για ΕΠΟΠ) και με εντολή (δια ροπάλου) γιατί όταν θέλουν μπορούν, να τρέχουν νύχτα-μέρα διπλο-βάρδια για να παραδώσουν όλα τα F-4, τα C-130, τα C-27, τα As332 γι αρχή μέσα σε ένα εξάμηνο και να συνεχιστούν κανονικά και χωρίς χρονοτριβές τα προγράμματα F-16V και P-3.
    Δεύτερον και άμεσα και δυστυχώς που αυτό αν και έπρεπε να είναι λυμένο (και το έχω αναφέρει ξανά) με κονδύλια συντήρησης, ο ΕΣ να γεμίσει σε όλα τα οχήματά του λάδια, μπαταρίες, λάστιχα, ασυρμάτους, να βαφτούν, δίχτυα παραλλαγής, ασπίδια πολυβόλων, καπνογόνα να συντήρηθούν όλα, ενώ πρέπει να πάει επιτέλους να μαζέψει τα βαρέα φορτηγά, βυτιοφόρα, περισυλλογής από τις ΗΠΑ που κάθονται κατά χιλιάδες και λιάζονται, και μετά να δει και για ΤΟΜΑ.
    Να δούμε τι περιλαμβάνουν τα υποπογράμματα(ελπίζω να προχωρήσει ξανά τα περί MLRS).
    UAV τραγικό αν μιλάμε για 2 αεροσκάφη και το ενοίκιο γι αυτά να είναι 35 εκατ. μετά τι;
    Τέλος και αφού θέλουν να αναβαθμίσουν τις ένοπλες δυνάμεις ας ράψουν καλύτερες στολές, ας πάρουν μια εξάρτηση, υλικά στρατοπέδευσης/εκστρατείας, κράνη/επιγονατίδες/επαγκωνίδες/γάντια/γυαλιά προστασίας και ένα σωστό άρβυλο (οι τιμές για πλήρη εξοπλισμό κάθε στρατιώτη σε επίπεδο λιανικής και όχι χονδρικής, που βλέπουμε για κανονικά στρατιωτικού επιπέδου υλικά και εξοπλισμό είναι αστείος- Δεν βάζω το κράνος γιατί εκεί μιλάμε για άλλο κόστος) και ας αφήσουν τα εθνικά τυφέκια, μια χαρά είναι και τα G-3 αρκεί ο στρατιώτης να έχεις ρίξει καμιά 200ριαβολές στην θητεία του και να έχεις κάνει καμιά 20ρια πορείες με πλήρη εξάρτηση και καμιά 20ρια πυρ και κίνηση. Η ψυχολογία του στρατιώτη αρκεί να τρέμει κάθε αντίπαλος περισσότερο από τα rafale και τα F-35.

  23. Το ότι έρχεται αλλαγή του νόμου Βενιζέλου, είναι ενθαρρυντικό, αν και έπρεπε να έχει γίνει ένα χρόνο πριν.
    Όπως και όλα όσα αναφέρονται έχουν αργήσει πάνω από εάν χρόνο να δρομολογηθούν.
    Το ΥΠΕΘΑ δουλεύει σαν χρηματοκιβώτιο. Με χρονοκαθυστέρηση.
    Καλά όσα αναφέρονται, αλλά μένει να δούμε και πότε θα υλοποιηθούν. Οι εξαγγελίες δεν αρκούν. Φυσικά τα αναφερόμενα δεν καλύπτουν ούτε το 1/20 των αναγκών οποιουδήποτε όπλου. Επιεικώς το 1/20.

  24. 4 MMSC
    ΜΕ ΕΝΔΙΆΜΕΣΗ ΛΥΣΗ
    2 ARLEIGH BURKE, ή 2 Tico.
    και πακετο εκσυγχρονισμός MEKO 200
    Κοστος για τα παραπάνω…4 δις…
    και δεν ΑΦΟΡΑ μονο τις 4 Αλουμινοτρατες…όπου ας ελπίσουμε αν μας τις «φορτώσουν» να χουν λυθεί θέματα με τα υδροτζετ με θέματα φόρτου α/α ESSM, SM-2, Exoset, και σόναρ και λιγο ατσαλι παραπάνω…ειδάλλως..
    Αυτό είχε γραφτεί ΠΡΙΝ μήνες από τον χρήστη Cynaegeirus στο twitter και ήταν ένας απ τους πρωτους που είχε αναφερθεί σε Συμφωνία Η.Α.Ε με Ισραήλ και τραμπα με τα F.35 της Τουρκίας για τα ΗΑΕ.

    1. Αν ειναι να μην γλιτώσουμε τις MMSC, ας σχεδιάσουμε από την αρχή μια νέα κλάση με υπεργολαβία την LM, με ότι ακριβώς θέλει το ΠΝ φρεγάτες GP. …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *