Στο επίκεντρο της Βουλής βρέθηκε το ζήτημα της αεροπορικής εκπαίδευσης για τη ΠΑ.
Ο ΥΕΘΑ Νίκος Παναγιωτόπουλος απάντησε στις σχετικές τοποθετήσεις του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης πως ο ΣΥΡΙΖΑ είχε εξασφαλίσει προσφορά χρηματοδοτικής μίσθωσης ύψους 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ. «Ποια πρόταση είχατε εξασφαλίσει;» είπε.
«Η μόνη πρόταση που διαπραγματευτήκατε ήταν αυτή της καναδικής εταιρείας ύψους 1,9 δις δίχως τις κρατήσεις». Υπενθύμισε πως οι κρατήσεις για το Μετοχικό ταμείο της ΠΑ είναι ύψους 6.1% της αξίας του προγράμματος.
Ανέφερε επίσης πως κατά τη διάρκεια των συζητήσεων στην επιτροπή εξοπλιστικών της Βουλής οι δύο τιμές (Ισραηλινών και Καναδών) ήταν τιμές άνευ κρατήσεων.
Σύμφωνα με τον ΥΕΘΑ τόσο οι κρατήσεις όσο και η τιμαριθμική προσαρμογή επί της καναδικής πρότασης του 1.9 δις ευρώ τότε η συνολική πρόταση ανέρχονται στα 2.7 δις ευρώ.
Συνέχισε λέγοντας πως η προσφορά των Ισραηλινών δεν περιλαμβάνει το διεθνές μόνον τα 10 νέα M-346 για προκεχωρημένη εκπαίδευση αλλά και επαναφορά των 25 ελικοφόρων αεροσκαφών Τ-6 σε πτητική κατάσταση αλλά και η δημιουργία όλων των επίγειων υποδομών.
Τα εκπαιδευτικά Τ-2 που διαθέτουμε είναι δεκαετίας 1970. Μόλις 3 από τα 16 αεροσκάφη Τ-2 πετάνε σήμερα. Από το δεύτερο εξάμηνο του 2023 δεν θα υπάρχουν ούτε ανταλλακτικά ούτε υποστήριξη. Δεν θα μπορούν οι Ίκαροι μας να εκπαιδευτούν με τζετ. Θα οδηγούμασταν σε θάνατο της πτητικής εκπαίδευσης των Ικάρων μας. Ο Αρχηγός της ΠΑ δήλωσε προς τον ΥΕΘΑ σε κατ’ ιδίαν συνάντηση: «έρχεται αδιέξοδο στο αμέσως προσεχές διάστημα».
Όσον αφορά τα ελικοφόρα Τ-6 πετάνε 8 στα 45. Η συμφωνία περιλαμβάνει με την ισραηλινή ELBIT Systems να πετάνε πλέον 25 από τα 45.
Ο ΥΕΘΑ αναφέρθηκε και στην αύξηση εισακτέων στη Σχολή Ικάρων από 40 σε 60.
Σήμερα, το συνολικό κόστος για πρόγραμμα 20 ετών ανέρχεται στα 1,375 δις ευρώ. Η τελική τιμαριθμική αναπροσαρμογή ορίστηκε στο 2,65%.
Για το F-35 δήλωσε πως συζητάμε για αεροσκάφη F-35και κάποια στιγμή θα μπούμε στο πρόγραμμα του αμερικανικού μαχητικού 5ης γενιάς δίχως να δώσει σαφή χρονοδιαγράμματα.