Τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri ανακοίνωσαν ότι στις 12 Δεκεμβρίου ξεκίνησαν την ναυπήγηση (κοπή ελάσματος) του τέταρτου υποβρυχίου U-212 NFS (Near Future Submarine) του Ιταλικού Ναυτικού. To ιταλικό πρόγραμμα των ναυπηγείων U-212 NFS υλοποιείται σε δύο φάσης. Η πρώτη φάση περιλαμβάνει την ανάπτυξη των υποβρυχίων, την αγορά και ναυπήγηση δύο υποβρυχίων, την κατασκευή του κέντρου εκπαίδευσης και 10 χρόνια υποστήριξης. Το κόστος όλων των παραπάνω ανήλθε στα € 1,35 δισεκατομμύρια, ενώ η σύμβαση υπογράφηκε τον Φεβρουάριο του 2021. Η δεύτερη φάση περιλαμβάνει την ολοκλήρωση της ανάπτυξης των υποβρυχίων, την ναυπήγηση δύο επιπλέων υποβρυχίων και 10 χρόνια υποστήριξης (για τα δύο επιπλέον υποβρύχια).
Η σύμβαση για το τρίτο υποβρύχιο υπογράφηκε τον Ιούλιο του 2023, με κόστος € 500 εκατομμύρια, ενώ η σύμβαση για το τέταρτο υποβρύχιο υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2024, επίσης με κόστος € 500 εκατομμύρια. Το πρώτο U-212 NFS ξεκίνησε τη ναυπήγηση του τον Ιανουάριο του 2022 και αναμένεται να ενταχθεί σε υπηρεσία το 2027. Το δεύτερο υποβρύχιο άρχισε να ναυπηγείται τον Ιούνιο του 2023 και θα ενταχθεί σε υπηρεσία το 2029. Το τρίτο υποβρύχιο άρχισε να ναυπηγείται τον Ιούνιο του 2024 και θα ενταχθεί σε υπηρεσία το 2030. Το τέταρτο υποβρύχιο αναμένεται να ενταχθεί σε υπηρεσία το 2032. Τον Ιούνιο του 2024, το Ιταλικό Ναυτικό ανακοίνωσε ότι θα ναυπηγήσει δύο επιπλέον U-212 NFS, της βελτιωμένης έκδοσης EVO, η οποία θα είναι μεγαλύτερη, σε σχέση με τα U-212 NFS, και θα ενσωματώνει προηγμένες τεχνολογίες.
Τα U-212 NFS είναι εξέλιξη των γερμανικών U-212A και στο Ιταλικό Ναυτικό θα αντικαταστήσουν τα υποβρύχια κλάσης «Sauro». Σε σχέση με τα «Todaro» τα U-212 NFS είναι μακρύτερα κατά 1,2 μέτρα και ενσωματώνουν προπέλα βελτιωμένης σχεδίασης για μείωση του ακουστικού ίχνους. Στην κατασκευή του κύτους του υποβρυχίου χρησιμοποιείται φθοροπολυμερές υλικό, υψηλής αντοχής σε διαλύτες και οξέα. Επίσης, ενσωματώνουν μπαταρίες λιθίου φωσφορικού σιδήρου για αυξημένη διάρκεια επιχειρήσεων, βελτιωμένο σύστημα διαχείρισης μάχης, βελτιωμένο σόναρ, νέο ιστό κεραιών και νέο σύστημα ηλεκτρονικών μέσων υποστήριξης. Τα U-212 NFS ενσωματώνουν έξι τορπιλοσωλήνες των 533 χιλιοστών, ενώ για το μέλλον το Ιταλικό Ναυτικό θέλει να ενσωματώσει και βλήματα προσβολής στόχων εδάφους σε μεγάλες αποστάσεις.










