Η ιταλική Intermarine ανακοίνωσε ότι στις 25 Σεπτεμβρίου ξεκίνησε τη διαδικασία πλαστικοποίηση υαλοβάμβακα (Fiberglass Lamination) στο πρώτο νέας γενιάς πλοίο ναρκοπολέμου του Ιταλικού Ναυτικού. Ουσιαστικά πρόκειται για τη διαδικασία που θα δώσει στα πλοία το εξωτερικό τους σχήμα και την έναρξη ναυπήγησης του πλοίου. Τον Ιούλιο του 2024, η Ιταλία υπέγραψε σύμβαση ύψους € 1,6 δισεκατομμυρίων, με τις Intermarine και Leonardo, για τη ναυπήγηση πέντε νέων πλοίων ναρκοπολέμου. Από τα € 1,6 δισεκατομμύρια η Intermarine θα εισπράξει το ποσό των € 1,165 δισεκατομμυρίων, ενώ η Leonardo θα εισπράξει € 430 εκατομμύρια. Η Intermarine σχεδίασε τα πλοία, ενώ η Leonardo είναι υπεύθυνη για τα συστήματα αποστολής. Τα πλοία θα είναι ενισχυμένης δομής, για να απορροφά κραδασμούς από υποθαλάσσιες εκρήξεις, και χαμηλό μαγνητικό/ακουστικό ίχνος.
Το μήκος τους είναι 63 μέτρα και το εκτόπισμα τους 1.300 τόνοι. Θα χρησιμοποιούν σειρά μη-επανδρωμένων συστημάτων για αποστολές ναρκοπολέμου. Εκτός των αποστολών ναρκοπολέμου τα πλοία θα μπορούν να εκτελέσουν και αποστολές επιτήρησης βυθού, δηλαδή προστασίας κρίσιμων υποθαλάσσιων υποδομών (αγωγοί πετρελαίου και φυσικού αερίου, καλώδια ηλεκτροδότησης κ.ά.). Τα νέα πλοία (τα πέντε αφορούν σε αρχική αγορά, θα ακολουθήσουν και άλλα) θα αντικαταστήσουν δύο πλοία ναρκοπολέμου κλάσης «Lerici», εκτοπίσματος 503 τόνων, τα οποία εντάχθηκαν σε υπηρεσία το 1985, και τα οκτώ πλοία ναρκοπολέμου κλάσης «Gaeta», εκτοπίσματος 720 τόνων, τα οποία εντάχθηκαν σε υπηρεσία το 1992-1996.