Τα ολλανδικά ναυπηγεία Damen ανακοίνωσαν ότι ξεκίνησε η ναυπήγηση του πλοίου υποστήριξης μάχης CSS (Combat Support Ship) «Den Helder». Το πλοίο θα επιχειρεί παράλληλα με το εν υπηρεσία πλοίο υποστήριξης «Karel Doorman» (αποτελεί έκδοση του συγκεκριμένου πλοίου). Εκτός από την παροχή υπηρεσιών υποστήριξης σε περίπτωση πολέμου, το πλοίο μπορεί να προσφέρει να υπηρεσίες σε ανθρωπιστικές αποστολές. Το «Den Helder» έχει τη δυνατότητα παροχής, σε άλλα πλοία, καυσίμων, πυρομαχικών και άλλων αναλώσιμων.

Συνολικά διαθέτει δύο συστήματα ανεφοδιασμού εν πλω. Επίσης έχει και ικανότητα υποδοχής και υποστήριξης δύο ελικοπτέρων για αποστολές ανεφοδιασμού. Η παράδοση του πλοίου αναμένεται το 2024, ενώ επιχειρησιακά θα ενταχθεί στο στόλο το 2025. Το κόστος του ανέρχεται στα € 375 εκατομμύρια περίπου. Το μήκος του είναι 180 μέτρα και το εκτόπισμα του 22.400 τόνοι. Οι απαιτήσεις πληρώματος είναι 75 άτομα συν την ικανότητα μεταφοράς άλλων 75 ατόμων. Ενσωματώνει ραντάρ έρευνας Scout Mk.3.

Comments

  1. Άλλο ένα μεγάλο κενό και εμάς.σε καινούργιες ναυπήγησεις δεν μπορούμε να πάμε,ας κοιτάξουμε μεταχειρισμένα:audace από το γαλλικό ναυτικό και τα αυστραλιανα είναι δύο καλά παραδείγματα.σε κάθε περίπτωση τα 2 Π.γ.υ. τύπου 701c,δεν μπορούν άλλο να επιχειρούν.

    1. Αγαπητε CP θα το θεσω διαφορετικα ελαφρως!

      Τετοιου ειδους πλοια που δεν έχουν και τίποτα φοβερες απαιτήσεις, ειναι του χερίου μας να τα σχεδιάσουμε και ναυπηγησουμε με υψηλη προστιθέμενη αξία αναλαμβάνοντας ακομα και το integration των οποιων radar και αμυντικών οπλων. Και ειδικά απο τετοια πλοια υποστηρικτικης φύσεως το ΠΝ μας εχει μεγάλες ανάγκες και θα μπορουσαν να δώσουν δουλεια στον ναυπηγικο κλαδο σε βάθος χρονου.
      Αντιθέτως εμεις ψάχνουμε μεγαληποβολες ναυπηγησεις πολλών δις για να δουλέψουν τα ναυπηγεια. Γιατι?

      Ηδη στα σχέδια μας θα επρεπε να είναι η σχεδιαση-προμηθεια νεας κλασσης προς αντικατασταση LST Ιασων και Zubr.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *