Τέσσερις μόλις μήνες μετά την έναρξη ναυπήγησης (τοποθέτηση τρόπιδας) της πρώτης φρεγάτας F-110 της Ισπανίας (F-111 «Bonifaz»), η Navantia ανακοίνωσε ότι στις 16 Δεκεμβρίου ξεκίνησε τη διαδικασία ναυπήγησης (κοπή ελάσματος) και του δεύτερου πλοίου (F-112 «Roger de Lauria»). Συνολικά η Ισπανία θα ναυπηγήσει πέντε F-110, οι οποίες θα ενταχθούν σε υπηρεσία το 2026, το 2028, το 2029, το 2030 και το 2031. Το κόστος του προγράμματος ανέρχεται στα € 4,3 δισεκατομμύρια. Οι F-110 είναι εξέλιξη των F-100 και σε υπηρεσία θα αντικαταστήσουν τις έξι φρεγάτες κλάσης «Santa Maria» («Oliver Hazard Perry»), οι οποίες εντάχθηκαν στο Ισπανικό Ναυτικό την περίοδο 1986-1994.
Οι F-110 έχουν εκτόπισμα 6.100 τόνους (με πλήρη φόρτο), 145 μέτρα μήκος, 18 μέτρα πλάτος και 5 μέτρα βύθισμα. Η μέγιστη ταχύτητα τους είναι 35 κόμβοι (65 χιλιόμετρα την ώρα) και οι απαιτήσεις επάνδρωσης 150 άτομα. Ο κύριος αισθητήρας των πλοίων είναι το ραντάρ AN/SPY-7(V)1 και το σύστημα διαχείρισης μάχης AEGIS. Ο οπλισμός τους αποτελείται από ένα πυροβόλο των 127/64 χιλιοστών της Leonardo, σύστημα Mk.41 VLS με 16 κελιά για αντιαεροπορικά βλήματα SM-2 και RIM-162 ESSM, δύο πυροβόλα των 30 χιλιοστών, ισάριθμα πολυβόλα των 12,7 χιλιοστών, δύο τετραπλούς εκτοξευτές βλημάτων κατά πλοίων RGM-84 Harpoon, δύο τορπιλοσωλήνες Mk.32 και υποδομή υποστήριξης ελικοπτέρου ναυτικής συνεργασίας επιπέδου S-70 Sea Hawk.