Η TKMS (ThyssenKrupp Marine Systems) ανακοίνωσε ότι η πρώτη από τις τέσσερις νέες κορβέτες Saar-6 του Ισραηλινού Πολεμικού Ναυτικού πραγματοποίησε, με επιτυχία, τις πρώτες δοκιμές εν πλω στη Βαλτική Θάλασσα. Οι Saar-6 επιλέχθηκαν και παραγγέλθηκαν από το Ισραήλ τον Μάιο του 2015, ενώ έλκουν την καταγωγή τους από τις γερμανικές κορβέτες κλάσης «Braunschweig» (K-130). Ενσωματώνουν ωστόσο ισραηλινής προέλευσης συστήματα και οπλισμό, όπως τα αντιαεροπορικά βλήματα Barak-8 και το αντιαεροπορικό σύστημα Iron Dome. Όλα τα πλοία ναυπηγούνται στη Γερμανία, ενώ το συνολικό κόστος είναι € 1,72 δισεκατομμύρια με το Ισραήλ να καταβάλει τα 2/3 του ποσού και τη Γερμανία να επιδοτεί το υπόλοιπο 1/3 του κόστους, όπως έγινε και με το πρόγραμμα υποβρυχίων κλάσης «Dolphin».

Οι Saar-6 έχουν εκτόπισμα 1.900 τόνους και μήκος 90 μέτρα. Το πλοίο περιλαμβάνει ισχυρό οπλισμό αποτελούμενο από 32 Barak-8, 16 βλήματα κατά πλοίων, ραντάρ AESA EL/M-2248 MF-STAR καθώς και το σύστημα C-Dome, ναυτική έκδοση του Iron Dome, βεληνεκούς 70 χιλιομέτρων. Ο οπλισμός συμπληρώνεται από ένα πυροβόλο OTO Melara των 76 χιλιοστών, δύο (2) τηλεχειριζόμενους πύργους Typhoon, και δύο εκτοξευτές τορπιλών των 324 χιλιοστών. Οι Saar-6 μπορούν να υποστηρίξουν ελικόπτερα τύπου S-70 Sea Hawk.

Comments

  1. Από ότι βλέπω είναι καλύτερα εξοπλισμένη από τη Belharra και με κόστος κατά πολύ μικρότερο!!
    Και όλα αυτά με εκτόπισμα 1,900 τόνους!
    Άνετα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αντιτορπιλικό τσέπης!

    Αυτά παθαίνει κανείς όταν έχει ένα παντελώς ανίκανο πολιτικό προσωπικό που δεν σέβεται τα χρήματα των φορολογουμένων και την ασφάλεια της χώρας και πετάει τα λεφτά (Belharra) κάνοντας διπλωματία των εξοπλισμών αλλά και οι όποιες αγορές έχουν ως γνώμονα την πολιτική τους επιβίωση μέσω της διπλωματίας των εξοπλισμών και αγοράζει γουρούνι στο σακί με 100% καθαρά πολιτική απόφαση.

    1. Αυτο το αστειο του να συγκρινουμε τις Μπελαρα με αλλα πλοια αναλογα με τι κουβαλαει το καθενα θυμιζει αυτο που συγκρινουν πολλοι τα F35 με τα F16 επειδη τα δευτερα φερουν περισσοτερα βληματα….
      Η ηλεκτρονικη σουιτα αλλα και το data fusion των πρωτων, ειναι μερα με τη νυχτα με οτιδηποτε αλλο πεφτει αυτη την εποχη στο νερο.
      Ψυχραιμια κυριοι…

        1. Με πρόλαβες!
          Οι [email protected] είναι ακόμα αδοκίμαστες ως πλοίο και ως συστήματα
          Μακέτα πλοίο με μακέτα εξοπλισμό
          Οι Γάλλοι βάζουν 2 χρονια από παραλαβή μέχρι επιχειρησιακή ένταξη
          Εάν όλα πάνε καλά που δεν συμβαίνει με καινούργια προϊόντα

          1. Ουτε τα συγκεκριμενα ειναι δοκιμασμενα.
            Επισης στο κοστος των Γαλλικων ειναι μεσα και εκπαιδευση και FOS,ενω για τα Ισραηλινα δεν ειναι ξεκαθαρο.
            Κοιτα να δεις που υπερασπιζομαι τις Μπελαρα….LOL…

    2. 1) Ποσες μερες αυτονομια εχει ως σκάφος?
      2) Ποια η τελικη ταχυτητα του?
      3) Στα ποσα μποφορ μπορουν να μάχεται?
      4) Τι επιβιωσημοτητα σε πληγμα έχει?
      5) Φιλοξενει ελικοπτερο?

      ειναι μερικά απλά ερωτηματα τα οποια πιθανα κάνουν και την διαφορα σε σχεση με τις Belhara?

      Ο αριθμος των οπλων που εχει στριμώξει πάνω του ειναι μονο η μια οψη του νομίσματος. Για τα λεφτά τους καλές ειναι αλλα μην κάνουμε συγκριση με τις γαλλιδες.

    3. Μιχάλη είσαι επιστήμονας στις συγκρίσεις φίλε….
      bel) Aster30 range 120km – attitude 20km – speed 4.5 mach
      sar) Barak 8 range 100km – atitude 16km – speed 2 mach
      bel) Ram Block 2 21 missles RIM-116
      sar) Cdome 10 missles
      bel) 8 exocet mm40 block3c 200km (resistant to the latest jamming systems)
      sar)16 Gabriel???? Harpoon???RBS-15 Mk 3 ???
      bel) Seafire 500 = 500 km air range – 80 kilometers on the surface – track 800 objects
      sar) AESA EL/M-2248 MF-STAR= 250km range for fighter size aircrafts – 25 km on surface – tracking ?
      bel) Kingklip Mark 1115 CAPTAS-4
      sar) ??????? error 404 not found
      bel) endurance 45 days
      sar) endurance 21 days
      bel) 5000km
      sar) 4000km
      Σε τι sea state πλέει η μια και τι η άλλη???
      Ηλ. Πόλεμος????
      Μήλα με πορτοκάλια που λέμε.. αυτό…

      1. Άμεσα συγκρίσιμα δεν είναι για τον απλούστατο λόγο ότι η μια είναι κορβέτα με 1,900 τόνους εκτόπισμα και η άλλη είναι φρεγάτα με 4,400 εκτόπισμα.
        Από την άλλη όμως το εξοπλισμός της Saar-6 είναι εντυπωσιακός για το μέγεθος της.
        Το σχόλιο μου είχε να κάνει με το πως κατάφεραν και χώρεσαν τόσα όπλα πάνω σε μια κορβέτα με αυτό το εκτόπισμα εν αντιθέσει με τη Belharra που έχει παραπάνω από το διπλάσιο εκτόπισμα αλλά όχι διπλάσια όπλα.
        Από την άλλη αν το κόστος είναι μαζί με τον εξοπλισμό του πλοίου όπως αρχικά καταλάβαμε από το άρθρο είναι κάτι που πρέπει να βάλεις και αυτό στη ζυγαριά.
        Δεκτή κάθε άποψη με επιχειρήματα αλλά χωρίς ειρωνείες και εξυπνάδες.

  2. Για να δούμε το οπλισμό

    32 πυραύλους Barak-8 με εμβέλεια από 0,5-100 km.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Barak_8
    (Πρόσφατα η εταιρία ανακοίνωσε νέα έκδοση του Barak-8 με εμβέλεια 150 km)

    16 βλήματα κατά πλοίων.

    Σύστημα C-Dome, ναυτική έκδοση του Iron Dome, βεληνεκούς 70 χιλιομέτρων. Ο οπλισμός συμπληρώνεται από ένα πυροβόλο OTO Melara των 76 χιλιοστών, δύο (2) τηλεχειριζόμενους πύργους Typhoon, και δύο εκτοξευτές τορπιλών των 324 χιλιοστών. Οι Saar-6 μπορούν να υποστηρίξουν ελικόπτερα τύπου S-70 Sea Hawk.

    Και ραντάρ AESA

    Τέσσερα πλοία με συνολικό κόστος 1,72 δις ευρώ!

    Κάντε τώρα τη σύγκριση με τη Belharra για δύο πλοία κόστους 2,5-2,8 δις ευρώ.

    1. Κάτι μου λέει ότι στο κόστος που αναφέρεται (430εκ ευρώ ανά σκάφος) δεν περιλαμβάνονται τα όπλα… Καλά για όλα τα υπόλοιπα δεν το συζητάμε καν.
      Έχουμε καμία πληροφορία επ’αυτού?

        1. Γιατί τους ρώτησες και το ξέρεις;
          Στα αρχικά συμβόλαια τέτοιου τύπου δεν περιλαμβάνονται πρόσθετα έξοδα, όπως εκπαίδευσης, υποδομών, όπλων.

        2. Το κοστος ειναι μονο για τα πλοια που κατασκευαζονται στη Γερμανια, χωρις να ρανταρ και οπλα που ειναι Ισραηλινα.

      1. Μάγειρας
        Δεν γνωρίζω περισσότερες λεπτομέρειες προς το παρόν.
        Ακόμα και χωρίς όπλα να είναι που είναι και το πιθανότερο, ο εξοπλισμός του πλοίου είναι εντυπωσιακός!
        Ουσιαστικά ένα πλοίο με εκτόπισμα το μισό της Belharra έχει σχεδόν διπλάσιο εξοπλισμό.
        Ενώ η τιμή της ακόμα και αν δεν περιλαμβάνει τα όπλα (το πιθανότερο) παραμένει πολύ ελκυστική.

        1. Ντάξει, καλή τιμή έχει αλλά όχι και τίποτα το εξωπραγματικό. Μιλάμε για 1900 τόνους στα 430εκ όταν (θελουμε να) υπολογίζουμε στα 450εκ μια πχ EPC των 3200 τόνων,γεγονός που εξηγείται άνετα από τους περισσότερους εκτοξευτες και τα λοιπά καλούδια που έχουν οι Saa’r και που θα ήταν ακόμα πιο ακριβή αν το Ισραήλ δεν κατασκευαζε ΟΛΑ τα συστήματα εγχώρια! Ας μας παραδειγματισει αυτό αν θέλουμε εγχώριες ναυπηγησεις για το τι είναι τελικά προτιμοτερο: οι λαμαρίνες ή τα συστήματα?
          Ο οπλισμός για το εκτόπισμα είναι εντυπωσιακός ενώ αν και στερείται κάθε είδους σόναρ έστω και με το ελικόπτερο έχει δυνατότητες για ASW! Μόνη ένσταση η πλοϊμοτητα στο Αιγαίο (οι Ada παραδειγμα) ώστε το σκάφος να μπορεί να χρησιμοποιησει τα όπλα του.
          Τα πλοία είναι σουπερ σίγουρα για το Ισραήλ, για εμάς δεν το νομίζω, τουλάχιστον στην διαμόρφωση αυτή.

        2. Τhere is no replacement for displacement.
          Δεν υπαρχει μονο η ενεργητικη αμυνα πλοιων υπαρχει και η παθητικη και τα Γαλλικα στον Η/Π θα ειναι state of the art συν το οτι το μεγαλυτερο πλοιο αντεχει περισσοτερα πληγματα αναλογικα…

      2. Θα συμφωνήσω με τον Μάγειρα :
        Έχω την εντύπωση πως αυτά είναι χωρίς τα ισραηλινά συστήματα/ όπλα και ολοκλήρωση
        Είναι ότι πλήρωσαν στους Γερμανούς για να πάρουν το πλοίο στη κατάσταση που είναι

  3. Δηλαδή σε 2.000 επιπλέον τόνους, ήταν δύσκολο να έχει τέτοιο εξοπλισμό η Bel?
    Προφανώς ΟΧΙ. Αλλά οι Γάλλοι φτιάχνουν πλοία συνοδείας αεροπλανοφόρου ή ήπιας επιτήρησης και απειλών.
    Που για εμάς, το κόστος για να γίνουν όπως πρέπει, είναι μεγάλο.
    Αλλά κάνουμε ΚΑΙ το εξής λάθος: Οι Bel, στη βασική τους έκδοση είναι υπέροχα και ικανά εξοπλισμένα πλοία για αντικατάσταση των S (φυσικά με + 1 RAM δεν συζητείται αυτό). ΤΑΜΑΜ που θα έλεγαν κάποιοι. Και ΑΥΤΟ θα έπρεπε να κάνουμε. Έχοντας πάρει πραγματικά α/α πλοία μεταχειρισμένα.
    Τώρα ψάχνουμε ένα πόδι 38 νούμερο (Bel) να το χωρέσουμε σε απαιτήσεις 42 νούμερο παπουτσιού (ανάγκες), γεμίζοντας το κενό με εφημερίδες (τι οποίες θα πληρώσουμε και χρυσές).

  4. Το γεγονός ότι έχουν Ισραηλινής προέλευσης συστήματα και οπλισμό δε συμπιέζει το κόστος προς τα κάτω? Το λέω γιατί συγκρίνετε πόσο κοστίζουν οι belharra σε εμάς, ενώ δεν έχουν Ελληνικά συστήματα.
    Αν αφήσουμε το κόστος στην άκρη (το οποίο δε νομίζω να μπορεί να συκγριθεί για τον παραπάνω λόγο), μιλάμε για ένα πλοίο με πολύ καλές αντιαεροπορικές δυνατότητες. Ωστόσο δε μας αναφέρει το άρθρο και για τις δυνατότηες ενατίων των υποβρυχίων.

    1. Οι αντίπαλοί τους δεν έχουν υποβρύχια, οπότε μάλλον δεν τους νοιάζει ιδιαίτερα. Επίσης οι αντίπαλοί τους δεν έχουν και αεροπλάνα, οπότε υποψιάζομαι ότι όλοι αυτοί οι πύραυλοι είναι για να χρησιμοποιηθούν όχι αντιαεροπορικά, αλλά αντιπυραυλικά. Ωστόσο το να βάλει κάποιος ένα σόναρ δεν είναι ακριβό, ενώ παίρνει και ανθυποβρυχιακό ελικόπτερο αν θέλει.

  5. Όταν διαβάζω για τον οπλισμό των Saar, λιώνω…. Αυτοί οι Ισραηλινοί δεν παίζονται με τίποτα, χωρέσαν σε μίνι (μίνι) κορβέτα, όχι οπλισμό ανώτερο της Μπελάρα, αλλά οπλισμό ανώτερο πλοίων 6-7.000 tn. Ναι, θα που διάφοροι ότι αυτό επηρεάζει την πλοοιμότητα των πλοίων σε φουρτούνες, και αποβαίνει σε βάρος του πόσες μέρες μπορεί να είναι στην θάλασσα χωρίς να πιάσει λιμάνι, αλλά πραγματικά μας νοιάζει όλα τα πλοία μας να μπορούν να είναι στην θάλασσα χωρίς να πιάνουν λιμάνι για 20-30 μέρες όταν έχουμε το Αιγαίο γεμάτο νησιά.

    Δηλαδή αν αυτό έγινε με μια μίνι κορβέτα, αν τους λέγαμε να σχεδιάσουν κάτι για πλοίο μεγέθους 4.500 tn, τι θα έβαζαν? Τρομάζω και μόνο στην σκέψη.

    Στην ουσία οι Barak είναι το αντίστοιχο των Aster 30 (ok πες με κατάτι υποδεέστερες επιδόσεις), ενώ το C-Dome (το ναυτικό αντίστοιχο του Iron Dome) είναι το αντίστοιχο των CAMM-ER, και έχει και CIWS (αν και ήδη το C-dome θεωρητικά φτάνει) και τορπίλλες και αντιπλοικούς, τίγκα είναι, ενώ φαντάσου ότι εδώ λέει για 32 Barak 8, στην Wikipedia λέει ότι είναι για 48 (!) Barak 8.

    Σε 1.900 tn ! και σε τιμή πολύ χαμηλή. Όταν πραγματικά είσαι αγοραστής και δεν μπλέκεις άλλα θέματα στην διαμόρφωση τελικής τιμής. Σκάω από ζήλια, η πλάκα είναι πριν λίγο έγραφα σχόλια στο άρθρο για την Μπελάρα που έλεγα ότι αν ήταν να πάρουμε τις ακριβές Gowind, ας παίρναμε τις Saar. Αν συγκρίνουμε τον οπλισμό των δύο και την τιμή, κλαίμε λέμε.

    Οι Γάλλοι αν έβγαζαν την Μπελάρα σε τέτοια διαμόρφωση, θα βλέπαμε άρθρα για το πως είναι value for money με τιμή 1,5 δις η μία γιατί και καλά θα ήταν σε επίπεδο ΑΒ.

        1. Στην φράση «Στην ουσία οι Barak είναι το αντίστοιχο των Aster 30 (ok πες με κατάτι υποδεέστερες επιδόσεις),» τι είναι λάθος? Εννοώ ότι είναι αντιαεροπορικός αντιπυραυλικός μέσης απόστασης και ότι έχει υποδεέστερες επιδόσεις (αλλά και το 1/4 της τιμής).

          Επίσης το focus του σχολίου μου δεν είναι ότι τα ισραηλινά συστήματα είναι καλύτερα (δεν είναι) αλλά το ότι χωρέσανε τόσα σε ένα μικρό πλοίο.

      1. Υπάρχει και ο Barak – 8 ER με εμβέλεια 150 km που αναπτύχθηκε πρόσφατα αλλά δεν μπόρεσα να βρω επιπλέον στοιχεία.
        Πιθανόν να είναι βελτιωμένος σε όλους τους τομείς.

        1. Δεν ειναι βελτιωμένος περα απο την εμβέλεια

          αλλα και να ηταν πάλι εχει μολις 16 barak8
          για προστασία απο sea skimming missile, το cdome δεν μπορει περα απο ρουκέτες cruise και drone

          1. Νομίζω οτι έχεις μπερδέψει το C-dome με C-ram (Counter Rocket Artillery and Mortar)
            Αν δείς το video της Rafael https://www.youtube.com/watch?v=wZ3SGWdRobw
            αναφέρει οτι έχει ρόλο CIWS κατά Anti ship missiles, ελικόπτερα και αεροσκάφοι (επανδρωμένα ή μη).
            Barak-8 είναι SAM . designed to defend against any type of airborne threat including aircraft, helicopters, anti-ship missiles, and UAVs as well as ballistic missiles, cruise missiles and combat jets. Στον ρόλο ως anti-ship missile, ενδείκνυται για πυραύλους υπερηχιτικους , τυπου P-800 Oniks, 3M-54 Kalibr/Club, Brahmos

    1. Aster 30 εμβέλεια 3 – 120 km.

      Barak – 8 εμβέλεια 0,5 – 100 km.

      Ενώ πρόσφατα η εταιρία ανακοίνωσε νέα έκδοση του Barak – 8 με εμβέλεια 150 km!

      Οπότε αυτός που υστερεί είναι ο Aster 30 έναντι του Barak – 8!

      Αλλά όταν δεν κάνεις διεθνή διαγωνισμό για να δεις όλες τις επιλογές που έχεις αλλά και για να συμπιέσεις το κόστος λόγω του ανταγωνισμού τότε είσαι άξιος της μοίρας σου.

      Πολιτικό προσωπικό ούτε καν για τα πανηγύρια γιατί ακόμα και εκεί χρειάζεται να έχεις κάποιες ικανότητες.

      Καθαρά πολιτική απόφαση η αγορά των Belharra που θα βάλει την ταφόπλακα στο Πολεμικό Ναυτικό.

      Δημιουργία υποδομής εκ του μηδενός για δύο μόνο πλοία (πουθενά δεν αναφέρεται 2+2 και όλα αυτά ανήκουν στη φαντασία του καθενός και στις εικασίες) ενώ ο στόλος παραμένει απαρχαιωμένος και η δύο Belharra είναι σταγόνα στο ωκεανό.

      Από τη στιγμή που οι ανάγκες είναι πολύ μεγαλύτερες το λογικό είναι να κάνεις ένα μακροχρόνιο σχεδιασμό με διεθνή διαγωνισμό με έναν από τους όρους της χρηματοδότησης του προγράμματος και εκεί βλέπεις όλες τις εναλλακτικές και συμπιέζεις και το κόστος μέσω του σκληρού ανταγωνισμού.

      Αυτά τα λογικότατα επιχειρήματα σε κάποιους φαίνονται υπερβολικά ή και «αντιπολιτευτική κριτική»!

      Τόσο τους κόβει τέτοια λένε.

      Διατηρώ μια μικρή εξαγωγική εταιρία και μιλάω συχνά με ξένους συνήθως μέσω email είτε στα ταξίδια στο εξωτερικό.
      Παρότι δεν είναι η μητρική μου γλώσσα όταν μιλάω μαζί τους υπάρχει συνεννόηση.
      Είναι ανοιχτή σε κάθε τι λογικό και όταν λένε Α εννοούνε Α και όταν λένε Β εννοούνε Β.
      Εδώ μιλάμε με βάση επιχειρήματα με βάση τη λογική και με τη μητρική μας γλώσσα και άκρη δεν μπορείς να βγάλεις.
      Και δεν βγαίνει άκρη γιατί όλα οι νεοέλληνες τα ερμηνεύουν με οπαδική λογική, κομματική και με εγωισμό.
      Δυστυχώς το πρόβλημα δεν υπάρχει μόνο στις ηγεσίες του τόπου που είναι παντελώς ανίκανοι αλλά και χαμηλά.

      1. Aster 30 εμβέλεια 3 – 120 km.
        Barak – 8 εμβέλεια 0,5 – 100 km.
        Επίπεδο υπερατου. ρε φιλε δεν ειναι μόνο ενα νούμερο ο πύραυλος ειναι αστείο κ μόνο που συγκρίνει κάποιος αυτά τα 2 βλήματα.
        Ο αστερ αυτη τη στιγμη ειναι το καλυτερο βλημα Ε/Α και το seafire οταν μπει σε υπηρεσια το ιδιο.
        Μην συγκρινουμε ανομοια για να εχουν καποια ουσια αυτα που λεμε.

  6. Το εγραψα στο Twitter το βαζω και εδώ

    Οι saar6 δεν έχουν 32 barak8 αλλα 16 στα πλαϊνά του υπόστεγο μπροστα εχουν 40 tamir οι tamir δεν μπορουν να καταρρίψουν αντιπλοικους πυραυλους για αυτη την δουλεια εχουν τους barak οι tamir ειναι μονο για ρουκέτες και cruise

    Οι barak 8 ειναι εξέλιξη(καλυτερο ρανταρ μεγαλυτερη εβελεια) του barak1 ο barak1 εγινε για να αντικαταστήσει το Phalanx ο barak8 εχει ταχυτητα 2μαχ και εκτελεί ελιγμούς μεχρι 50g ο aster30 εχει ταχυτητα 4.5μαχ και ελιγμούς μεχρι 60g

    Ο barak8 μπορει να καταρρίψει αεροσκαφοι αλλα δεν εχει της ικανότητες σαν του aster η του essm το ισραηλ δεν χρειάζεται πλοια με αεροαμυνα περιοχης εχει πολυ μικρη αοζ(η αποσταση απο τις ακτες ειναι το πολυ 200χλμ)

    η αποστολη των saar ειναι να προστατεύουν τις πλατφόρμες εξόρυξης απο δολιοφθορά σαν να αυτες που εγινα στη σ. Αραβια(ρουκετες, πυραυλους cruise) για αυτο το λογο σχεδον ολοι οι πυραυβλοι του Ισραήλ εχουν μεγαλη εβελεια για να καλυπτουν μεγαλες κατοικημενες περιοχές επισης εχουν μεγαλη εκρηκτική υλη για να τους κανουν σκονη στο αερα προκειμένου να μην υπάρξουν απωλεις πολιτων απο την πτωση

    οσο για το πως εβαλαν τοσους πολλούς πυραυλους σ ενα τοσο μικρο πλοίο, σκεφτείτε οτι ενας barak8 εχει περιπου 275 kg βαρος οταν ενας aster30 εχει 450kg και ενας tamir εχει 90kg

    1. Πολυ χρήσιμα όλα αυτά τα στοιχεία Ανδρέα! Γεγονός είναι ότι δεν υπάρχουν μαγικά ραβδιά. Όταν κερδίζεις από κάπου τότε από κάπου αλλού χάνεις και όλοι μας ψάχνουμε την χρυσή τομή για τις δικές μας ανάγκες…

      1. αναφερόμουν στους αυτοσχεδιους cruise που φτιάχνουν οι τρομοκράτες σαν αυτούς της σ. Αραβιας

        Επισης οι αντιπλοϊκοι αλλαζουν πολλες φορες κατεύθυνση πριν κτυπησουν το πλοιο και ετσι ειναι αδύνατον για τους tamir να τους ακολουθήσουν

        Επισης δεν ειναι ολοι οι αντιπλοϊκοι cruise

        1. Κατι που ξεχασα να αναφέρω ειναι οτι ο tamir δεν μπορει να εμπλέξει στοχους κατω απο 2χλμ σε αντίθεση με το barak8 που μπορει μεχρι στα 500 μετρα

          1. Τα ειπες πολυ καλα ανδρεα…γιατι αν ηταν ετσι ολοι θα αγοραζαν saar 6 και δε θα δινανε δισ για αντιτορπιλικα η φραγατες κλπ κλπ…δεν μπορεις να τα εχεις ολα σε μια πλατφορμα…εμεις θελουμε συνδυασμο bel και της ευρωπαικης μελλοντικης κορβετας προσαρμοσμενης στις απαιτησεις μας και με φουλ.υποκατασκευαστικο εργο αν οχι ναυπηγηση εδω…

        2. Υπάρχουν και οι κινέζικοι κατα αεροπλανοφόρων που είναι βαλιστικοί και μελοντικοί γαιπωνέζικοι hypersonic, δεν υπάρχουν άλλες κατηγορίες πυραύλων. Οι cruìse ή στα ελληνικά πλεύσης, έχουν το χαρακτηριστικό οτι πετάνε χαμηλά και μπορούν να αλλάζουν κατεύθυνση, είτε προγραμματισμένα είτε μέσω data link. Οι Ισραηλινοί λένε οτιτο iron dome μπορεί να αντιμετωπίσει πυραυλους cruise, οι usaοί λένε πως δεν μπορεί 100%, αλλά μπορεί να το κάνουν για να τους δώσουν τα source codes. Θα το δείξει η δοκιμασία που θα κάνουν
          https://breakingdefense.com/2020/03/army-doubts-iron-dome-can-kill-cruise-missiles/
          https://www.defensenews.com/land/2020/03/09/army-to-conduct-shoot-off-for-future-indirect-fires-protection-capability/

  7. Και να σκεφτείς ότι οι κορβέτες είναι φουλ αντιαεροπορικές, ενώ δεν απειλούνται από καμιά αεροπορία και μάλλον όλο το φορτίο θα το χρησιμοποιήσουν σαν αντιβαλλιστικό για τυχόν απειλές των εξεδρών πετρελαίου/φυσικού αερίου.

    Φαντάζεστε να πάρει και η Κύπρος καναδύο τέτοιες και να κλείδωνε όλο τον εναέριο χώρο της? (θα χρειαζόταν βέβαια και κάτι ανθυποβρυχιακό, ή να είχε αντίμετρα για τορπίλες).

    Εγώ με τα specs αυτής στο χέρι, θα πήγαινα στο Γερμανικό ναυπηγείο και θα έλεγα ότι αν κάνατε αυτά σε ένα σκαρί 1.900, θέλω την ΜΕΚΟ Α-200 σε λίγο μεγαλύτερο τονάζ από το κανονικό (κανονικό 3.400, πες θέλουμε 4.000) φόρτωσέ την και δώσε μου τιμή.

    Μετά, είτε θα ζητούσα από Naval αντίστοιχη τιμή και οπλισμό, είτε θα έπαιρνα την Γερμανική.

    Θέλουμε πλοίο όχι για συνοδεία, όχι για πόλεμο, αλλά να μπορεί να τρέξει ένα πόλεμο (στην ΝΑ Μεσόγειο) μόνο του. Να του κάνουν επιθέσεις κορεσμού και όχι απλά να αντέχει, αλλά να λέει στείλτε και άλλους. Δεν μπορώ να καταλάβω οι Γάλλοι που ξοδεύουν τόσο ωφέλιμο χώρο και λένε δεν χωράνε επιπλέον όπλα, ίσως έχουν μεγάλες αίθουσες δεξιώσεων και χώρο στο κατάστρωμα για παρέλαση.

    1. Έτσι ακριβώς φίλε!
      Οι Γάλλοι γενικά έχουν υποεξοπλισμένα πλοία δες FREMM μια από τα ίδια Lafayette επίσης και τώρα με τη Belharra.
      Εντάξει δικαίωμα τους από τι στιγμή που καλύπτουν τις ανάγκες τους με άλλους τρόπους (πυρηνικά όπλα κτλ).
      Εμείς δεν την έχουμε αυτήν την πολυτέλεια και ότι αγοράζουμε τα λεφτά να πιάνουν τόπο, θα πρέπει να μπορεί όπως πολύ σωστά λες να έχει τον κατάλληλο οπλισμό αλλά και ποσότητες όπλων ώστε να μπορεί να πολεμήσει και μόνο του αν χρειαστεί.
      Η αγορά των Belharra σε αυτή τη τιμή και με αυτές τις δυνατότητες θα είναι η πιο αποτυχημένη αγορά.
      Και βέβαια όταν θα έρθει η στιγμή να πολεμήσουν στα παλιά καράβια στα παλιά υποβρύχια στα M113 και στα παλιά άρματα και οχήματα δεν θα βρίσκονται αυτοί που με τις εγκληματικές τους παραλείψεις και πολιτικές τους αποφάσεις φόρτωσαν της ΕΔ με ακατάλληλο υλικό ή δεν το αντικατάστησαν με σύγχρονο αλλά όλοι εμείς.
      Αυτοί που σήμερα και όλοι οι προηγούμενοι (πολιτική εξουσία) με την εγκληματική τους αδιαφορία απαξίωσαν της ΕΔ σε μια κρίση θα φύγουν στον εξωτερικό αυτοεξόριστοι!
      Ήδη τα παιδιά τους βρίσκονται στο εξωτερικό είτε για σπουδές είτε ως μόνιμοι κάτοικοι!
      Έχουν φροντίσει για όλα βλέπεις εκτός από την χώρα τους.

    2. Ένας από τους πιθανούς αντιπάλους του Ισραήλ είναι και η Αίγυπτος. Δεν της πήραν για την χαμάς και την χεσμπολάχ.

      1. Και η Τουρκία. Και οι δύο αυτές χώρες έχουν την πρόθεση να δημιουργήοσυν ισχυρό στόλο και είναι ή μπορεί να γίνουν μελλοντικά ανταγωνιστές. Το ίδιο ισχύει και για μάς βέβαια, και πρέπει να προετοιμαστούμε γι΄άυτό.

  8. Με λιγοτερα απο 450εκ ανα πλοιο οι Ισραηλινοι παιρνουν 4 καταδρομικα τσεπης με ισχυροτατο εξ-οπλισμο και με πραγματικες α/α δυνατοτητες(barak 8+c dome)ενω οσον αφορα τα made in Israel ηλεκτρονικα τους δεν εχω καμια αμφιβολια οτι αυτα θα ειναι κορυφαια..

  9. Το πλοίο έχει πολλά θετικά, δεν γνωρίζουμε ακριβώς τις ΑSW δυνατότητες του, γνωρίζουμε το μάλλον ακόμα πιο ασθενικό μηχανοστάσιο από τούς Γάλλους….

    Πιο εύκολο θα ήταν να ξεκινήσουμε με τις SAAR 72 η κάτι λίγο μεγαλύτερο και με κάποιες δυνατότητες ASW και ισχυρότερη ιπποδύναμη με τους V20 πετρελαιοκινητήρες.

  10. Ας υποθέσουμε ότι το παίρνουμε και ξεκινάει απο τη σούδα τίγκα φορτωμένο με τους
    16 αντιπλοικούς, τους 32 αντιαεροπορικούς και όλο τον υπέρβαρο οπλισμό για το μεγεθός του που έχει, για να προστατέψει το καστελόριζο και ξαφνικά στο καρπάθιο πέλαγος το πιάνει ένα γεμάτο 9άρι με τον καιρό απο πίσω και με τόσο βάρος πλώρα και στη μέση να δω τι θα κάνει ο πηδαλιούχος? Αν δεν τουμπάρει το πλοίο θα βρεθεί εντελώς εκτός πορείας.
    Οι ισραηλινοί και δεν έχουν και τόσο δύσκολη θάλασσα, και το πολύ να πάνε 50-60 μίλια απο τις ακτές τους, και μόλις δουν τον καιρό σε 2 ώρες θα είναι πίσω.

    1. Νομίζω το θέμα της συζήτησης είναι πως μπόρεσαν οι Ισραηλινοί και χώρεσαν σε μια βάρκα τά πάντα όλα, με ελάχιστο κόστος και εμείς σε ένα καράβι που είναι σχεδόν 2,5 φορές μεγαλύτερο και 3 φορές ακριβότερο δεν μπορούμε να βάλουμε ούτε αυτά, και όχι γιατι λέμε να πάρουμε Saar. Όπερ φροντιστήριο πως συμπεριφέρεται ένας καλός και απαιτητικός αγοραστής που ξέρει τι θέλει.

      Από την άλλη, αν είναι να πάρουμε Gowind, τότε μια μεγαλύτερη Saar ναι, σε ρόλο δεύτερου πλοίου (στο Καστελόριζο θα πήγαινε η ΑΒ/FFGX ή μια Μπελάρα ντούκι

  11. Καλησπέρα σας,
    Τελευταία φορά που έλεγξα, η τιμη αφορούσε το ύψος του Συμβολαίου προς τα Γερμανικά ναυπηγεία.
    Το κόστος δε συμπεριλαμβάνει οποιοδήποτε κόστος κτήσης Ισραηλινού συστήματος έχει εγκατασταθεί καθώς του οπλικου φόρτου.
    Με αυτή τη σημείωση, η τιμή είναι μάλλον αρκετά υψηλή και οι Ισραηλινοι επέλεξαν το συγκεκριμένο σκαρί γιατί έχουν 33% έκπτωση σε οτιδήποτε Γερμανικό.

  12. Μου αρέσει που μπήκα λίγο σε άλλα άρθρα στο internet για να διαβάσω για τις Saar 6 για να βρω και κανένα αρνητικό, και στεναχωρέθηκα και άλλο, γιατί είδα ότι ΟΚ, όσον αφορά τους Barak 8, υπάρχουν διαφορές στις αναφορές, αλλού λέει 48 πυραύλους (τα περισσότερα άρθρα) αλλού 40 (αυτό μοιάζει λάθος) και αλλού 32. Ωστόσο όλα λένε ότι τα συστήματα C-dome θα είναι 2, με 20 πυραύλους Tamir ο καθένας δηλαδή 40 πυραύλους, δηλαδή αν έχει 48 μέσου/μακρού βεληνεκούς και 40 μικρού/μεσαίου, το τερμάτισαν. Που θα τους έχουν όλους αυτούς? φαντάζομαι μια κωμική εικόνα με το πλήρωμα να περπατά στο κατάστρωμα και να περνάει πάνω από πυραύλους για να πάει από το α στο β σημείο.

  13. Να το πάμε και λίγο παραπέρα?
    Πόσο άσχημη ιδέα θα ήταν τα ….μισά της Saar (και χωρίς τους α/α πυραύλους βέβαια αλλά με ένα 8αράκι για 32 ESSM, RAM, Strales, και 2Χ4 Exocet), σε ένα καλό σκαρί 1.000 τ. και με 40 κόμβους για μια νέα γενιά ΤΠΚ?

    1. Οι Ισραηλινοί το έχουν και αυτό, καθώς έβγαλαν και ένα σκαρί με περίπου αυτό το τονάζ, το οποίο ναυπηγείται στο Ισραήλ, δεν θυμάμαι πως ονομάζεται, και για το μέγεθός του πάλι θα είναι φορτωμένο (ενώ έχει βγάλει και ακόμη μια version στο τονάζ των 1.000 και λίγο πιο μικρό, το οποίο θα είναι πιο πολύ περιπολικό και με λιγότερο οπλισμό)

      1. Α μάλιστα. Δεν το ήξερα. Δεν ξέρω αν είναι λογικό γι’ αυτούς, αλλά για εμάς θα ήταν ταμάμ.
        Άλλωστε πριν κάτι μήνες, είχε ανοίξει μια τέτοια κουβέντα για νέο πλέον τύπο ΤΠΚ.

  14. Λοιπόν για να το ολοκληρώσω το θέμα:

    Το πλοίο αυτό είναι για το Ισραηλινό Ναυτικό.

    Σχεδιάστηκε οπλίστηκε και εξοπλίστηκε σύμφωνα με τις απαιτήσεις του Ισραηλινού Ναυτικού

    Έχει συγκεκριμένο ρολο για τις συγκεκριμένες απαιτήσεις του Ισραηλινού Ναυτικού.

    Ποια από τις παραπάνω δηλώσεις ισχύεει για τις [email protected] και το Ελληνικό Ναυτικό????

  15. Άραγε αυτή να είναι η πρόταση της ελληνοισραηλινής κοινοπραξίας για ναυπήγηση κορβέτας στα ναυπηγεία Νεωρίου Σύρου?

  16. Η κάθε χώρα προχωρά σ΄αυτούς τους εξοπλισμούς, που υπαγορεύονται από τις στρατηγικές και γεωπολιτικές της επιδιώξεις και ανάλογα με τις οικονομικές της δυνατότητες (με την υπόθεση φυσικά ότι η ηγεσία της κάνει χρηστή διοίκηση). Αυτονόητο επομένως ότι άλλες οι αμυντικές ανάγκες της Ελλάδας και άλλες του Ισραήλ. Ας κάνουμε μια υπόθεση και ας τοποθετήσουμε το Ισραήλ στη θέση της χώρας μας. Άλλη η γεωγραφία, άλλες οι απειλές κλπ. Πιστεύετε ότι θα ακολουθούσε αυτή την εξοπλιστική τακτική? Θα έπαιρνε κορβέτες για την Ανατολική Μεσόγειο και την Κύπρο ?
    Τι λέτε?

  17. Shalom from Israel! Corvettes type מגן ( MagEn, Defender…) L-92m. W-13.52m. draft-4m. full displacement-2200t. “ INS Magen, «Oz», «Independence»-speed 26-27 knots, (2xDiesel) and INS «Victory» in the Combined Diesel / Gas- 33 knots. All have a low noise anti-submarine course with electric motors and low-frequency towed sonar Еlbit or Rafael. (Barak-8 has double-pulse propulsion and a final interception speed 6-7M, 80g. (according to Indian media) Sincerely, Oleg Olkha , Tel-Aviv

  18. Construction cost of four «platforms» (mechanics + electrics, M+E) is estimated at NIS 1.8 billion Israeli new shekel (NIS) or roughly 430-million Euro ($480-million). Construction cost in Israel (radars, electronics, weapons, etc. R+D+W) is estimated at 430x 1.5 (40% and 60% min!) = 650-million Euro ( but in shekels!) The final price of four warships ~1.2 billion euros ( infrastructure, service, training , etc.) Sincerely, Oleg Olkha , Tel-Aviv

  19. Note! This price for a fully equipped warship is relevant only for Israel: diesel engines, gas turbines, electric generators, etc. etc.- Roll-Royce-MTU America supplier in The Foreign Military Financing (FMF) program.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *