Λεπτομέρειες για τις φρεγάτες Type-32, που θέλει να αποκτήσει το Βρετανικό Ναυτικό, δόθηκαν στη δημοσιότητα από τον Υπουργό Άμυνας της χώρας, Jeremy Quin, και του Αρχηγού του Βρετανικού Ναυτικού, Tony Radakin, στο πλαίσιο ενημέρωσης του Βρετανικού Κοινοβουλίου. Αρχικά ανακοινώθηκε ότι το πρόγραμμα έχει περάσει στη φάση σχεδίασης της αντίληψης και ότι μιλάμε για μια φρεγάτα γενικών καθηκόντων. Η απαίτηση είναι για πέντε Type-32 και μαζί με τα έξι αντιτορπιλικά Type-45, τις οκτώ φρεγάτες Type-26 και τις πέντε Type-31 θα αποτελούν την κύρια δύναμη επιφανείας του Βρετανικού Ναυτικού (συνολικά 24 πλοία).

Για τη φιλοσοφία των Type-32 ο Jeremy Quin είπε: «Όλα αλλάζουν πολύ γρήγορα. On all the things about Type-32, everything is changing very rapidly. Γνωρίζουμε ότι ο εξοπλισμός και οπλισμός των πλοίων θα είναι πολύ διαφορετικός. Γνωρίζω πως ότι και να πω τώρα μπορεί να αλλάξει στη διάρκεια της εξέλιξης της φάσης σχεδίασης της αντίληψης». Από την πλευρά του ο Tony Radakin δήλωσε ότι τα πλοία θα ανήκουν στην κατηγορία των γενικών καθηκόντων, θα έχουν υψηλό βαθμό αυτοματισμού και θα ενσωματώνουν νέες τεχνολογίες όπως μη-επανδρωμένα συστήματα και όπλα κατευθυνόμενης ενέργειας.

Σχετικά με το χρονοδιάγραμμα, ο Tony Radakin δήλωσε: «Προς το τέλος της δεκαετίας του 2020 και στη διάρκεια της δεκαετίας του 2030. Από την πλευρά μου έχει να κάνει με την οροφή των φρεγατών και των αντιτορπιλικών, που σήμερα είναι στα 19 πλοία και θα αυξήσουμε στα 24 στις αρχές της δεκαετίας του 2030. Αυτό είναι μια σημαντική διαφορά για το Ναυτικό. Η συζήτηση που είχαμε νωρίτερα, για διαθεσιμότητα 60% σήμερα και πιθανά 80% στο μέλλον, θα μου δώσει τις διπλάσιες φρεγάτες και αντιτορπιλικά που έχω σήμερα. Αυτό είναι μια πολύ σοβαρή αλλαγή».

Στην ερώτηση πως σκοπεύει να διατηρήσει τα πλοία στην αιχμή της τεχνολογίας, δεδομένου ότι η τεχνολογία προοδεύει ταχύτατα, αλλά ο χρόνος σχεδίασης και ναυπήγησης ενός πλοίου είναι μεγαλύτερος, ο Tony Radakin δήλωσε: «Αν δείτε πόσο πολύ μας πείρε να ξεκινήσουμε το πρόγραμμα των Type-26 και να ναυπηγήσουμε τα πλοία, σε σχέση με το πρόγραμμα των Type-31, η διαφορά είναι τεράστια. Το ίδιο ισχύει και για το πρόγραμμα των Type32. Πρέπει να ξεκινήσουμε να αποδεχόμαστε ότι ο σωστός τρόπος είναι να ναυπηγούμε πλοία με ευελιξία χώρου και να ενσωματώνουμε τις νέες τεχνολογίες άμεσα, ακόμα και όταν τα πλοία σχεδιάζονται ή ναυπηγούνται. Αυτό είναι προτιμότερο από το να παραμείνεις σε μια σχεδίαση 10-15 ετών. Έτσι θα παραλάβεις την λάθος ικανότητα και πολύ αργά».