H Pratt & Whitney (P&W) ανακοίνωσε ότι αναπτύσσει βελτιώσεις για τους κινητήρες F135 των μαχητικών αεροσκαφών F-35 με στόχο την αύξηση της παρεχόμενης ώσης με την ελάχιστη δυνατή θερμική καταπόνηση του κινητήρα. Το πρόγραμμα «Growth Option 2.0» ξεκίνησε μόλις της περασμένη Τρίτη και αναμένεται να αποδώσει ένα ποιο εξελιγμένο σύστημα διαχείρισης της ισχύος και της θερμότητας του κινητήρα, κάτι που θα επιτρέψει στο αεροσκάφος να ενσωματώσει νέα οπλικά συστήματα και αισθητήρες.

Επίσης το πρόγραμμα αναμένεται να ενσωματώσει έναν νέο συμπιεστή και τεχνολογίες αύξησης της ώσης με παράλληλη μείωση της κατανάλωσης, οι οποίες αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος «Growth Option 1.0».

Τα δύο προγράμματα «Growth Option» βασίστηκαν στις παρατηρήσεις των χρηστών του F-35, όπως αυτές καταγράφηκαν και κωδικοποιήθηκαν από την υπηρεσία JPO (Joint Program Office) διαχείρισης του προγράμματος F-35.

Το 2017 η P&W δοκίμασε ένα σύστημα μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου (Fuel Burn Reduction Demonstrator Engine), το οποίο κατέδειξε ότι μπορεί να αυξηθεί η παρεχόμενη ώση κατά 10% με παράλληλη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου κατά 6%.

Σε μία παράλληλη εξέλιξη η Lockheed Martin ανακοίνωσε, στις 13 Ιουνίου, ότι επέλεξε την Raytheon για την ανάπτυξη της επόμενης γενιάς του συστήματος DAS (Distributed Aperture System).

Το σύστημα DAS συλλέγει και διαβιβάζει υψηλής ευκρίνειας και ανάλυσης εικόνα σε πραγματικό χρόνο στην κάσκα του πιλότου από έξι υπέρυθρες κάμερες, οι οποίες βρίσκονται πέριξ του αεροσκάφους. Έτσι ο πιλότος έχει πλήρη επίγνωση του περιβάλλοντος, στο οποίο βρίσκεται και επιχειρεί, ημέρα και νύχτα. Το DAS έχει την ικανότητα να εντοπίζει και να ανιχνεύει απειλές από οποιαδήποτε γωνία.

Το νέας γενιάς σύστημα DAS αναμένεται να ενσωματωθεί στα F-35 παραγωγής Lot 15, τα οποία θα αρχίσουν να παραδίδονται το 2023. Σε σχέση με το εν υπηρεσία DAS το νέα γενιάς σύστημα θα είναι: φθηνότερο κατά $ 3 δισεκατομμύρια στον κύκλο ζωής του, πέντε φορές πιο αξιόπιστο και δύο φορές ποιο ικανό και αποδοτικό.