Εξελίξεις υπάρχουν στο πρόγραμμα απόκτησης των Ισραηλινών UAV Heron για τη Πολεμική Αεροπορία. Σύμφωνα με πληροφορίες υπογράφθηκε η συμφωνία ενοικίασης των Ισραηλινών UAV.

Μια από τις μεγαλύτερες ανάγκες για τη ΠΑ είναι η απόκτηση Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών ώστε να εξυπηρετούνται οι ανάγκες συλλογής πληροφοριών, στοχοποίησης (κατάδειξη στόχων) και επιτήρησης μέσα σε ένα ευρύτερο πλαίσιο διακλαδικότητας και ανταλλαγής τακτικής εικόνας με τους άλλους κλάδους των Ενόπλων Δυνάμεων.

Σημειώνεται ότι η τελική συμφωνία Ελλάδας – Ισραήλ προβλέπει την απόκτηση 3 συστήματα τύπου Heron για τρία χρόνια αντί συνολικά 39 εκατομμυρίων ευρώ.

Οι δυνατότητες των UAV Heron είναι εντυπωσιακές. Μπορούν να πετούν για 45 ώρες σε ύψος μεγαλύτερο των 35000 ποδιών. Μπορούν να φέρουν ποικιλία εξοπλισμού που περιλαμβάνει FLIR, ραντάρ συνθετικού διαφράγματος, συστήματα υποκλοπών για αποστολές ELINT – COMINT, συνολικού βάρους 250 κιλών. Με τη χρήση τακτικής ζεύξεως μπορεί να δίνει εικόνα τόσο στον σταθμό εδάφους όσο και όπου αλλού χρειάζεται.

Η λύση η οποία προκρίθηκε το προηγούμενο χρονικό διάστημα ήταν αυτή της τριετούς ενοικίασης Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών τύπου HERON κατηγορίας Medium Altitude Long Endurance (MALE) Israel Aerospace Industries από την εταιρεία  από το Ισραήλ. Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες η τελική λύση αφορά την προμήθεια δύο Μη Επανδρωμένων Αεροσκαφών τύπου HERON και ενός σταθμού εδάφους συλλογής και επεξεργασίας πληροφοριών. Η αρμόδια επιτροπή της ΠΑ αφού πρώτα αξιολόγησε όλα τα δεδομένα για το εν λόγω σύστημα κατέληξε στο συμπέρασμα πως η προοπτική απόκτησης των HERON είναι ιδιαίτερα θετική για το επιχειρησιακό περιβάλλον που καλείται να δράσει η ΠΑ. Πλέον, η ελληνική πλευρά είναι αυτή που πρέπει να προβεί στις απαραίτητες ενέργειες ώστε το πρόγραμμα να προχωρήσει. Στη τιμή της Ισραηλινής πρότασης περιλαμβάνεται η εκπαίδευση, εγγυημένες διαθεσιμότητες των δύο συστημάτων και ολοκληρωμένο πακέτο τεχνικής υποστήριξης.

Tο UAV Heron Mk.2, είναι μια εξελιγμένη έκδοση του Heron, που μισθώνει η Ελλάδα. Τα Heron ανήκουν στην κατηγορία MALE (Multi Altitude Long Endurance). To Heron Mk.2 ενσωματώνει τον κινητήρα Rotax 915 iS και μπορεί να πετά σε υψόμετρο 35.000 ποδών (10,7 χιλιόμετρα) με ταχύτητα 260 χιλιομέτρων την ώρα, για 45 ώρες συνεχώς.

Φέρει ενισχυμένη άτρακτο με εύκολη πρόσβαση των τεχνικών στο εσωτερικό, για γρήγορη και οικονομική υποστήριξης. Μπορεί να ενσωματώσει σειρά αισθητήρων για παρατήρησης σε μεγάλες αποστάσεις, ραντάρ, συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου (ELINT, COMINT) κ.ά. Οι αισθητήρες αυτοί επιτρέπουν στο Heron Mk.2 να εκτελεί την αποστολή από απόσταση, χωρίς να πρέπει να παραβιάζει εναέριο χώρο.


Comments

  1. Το «κατάδειξη» ξεχάστε το.

    Ας ξεκινησουν με συλλογη πληροφοριών.

    Α, εκεί στο ΓΕΝ μην βάλουν τα κλάμματα και αρχισουν να ζητούν ώρες πτησεις και συνεργασίας

    1. Ποιος νομίζεις ότι θα επεξεργάζεται τα δεδομένα, η ΠΑ? Το ΠΝ φυσικά. Η ΠΑ απλά θα πετάει τα συστήματα αυτά, τίποτα άλλο.

      1. Γιατί το ΠΝ?

        Η ΠΑ δεν έχει ανάγκες να καλύψει;
        Προφανώς σε επίπεδο ΓΕΕΘΑ θα υπάρχει συντονισμός αλλά υπάρχουν πολλά που πρέπει να αναλυθούν στο έδαφος

          1. Δηλαδη ενοίκιο 6.500.000 $$ ανα ετος και ανα αεροσκαφος.

            Το κορυφαιο UCAV παγκοσμιως, το MQ9 Reaper, πωλειται 17.000.000 $$ το κομματι.

            Προκειται για ενα θηριωδες σκανδαλο.

            Η δε αποκτηση μολις 2 UAV και μαλλιστα με εξωφρενικο ενοικιο, κυριως για πολιτικους λογους, ειναι αλλος ενας επικινδυνος ερασιτεχνισμος.

          2. Αναγνώριση θέσεων Radar και ψηφιακές φωτογραφίες σε near-real time καταστάσεις, αναγνώριση πλοίων για στοχοποίηση μόνο κάποιες από τις ανάγκες τις…

          3. Επίσης, πώς τα εξοπλισμένα Reaper κάνουν 17 εκ το κομμάτι και το άοπλο Sea guardian που μας προτείνουν πάει στα 350 εκ για 3 κομμάτια να μας εξηγήσεις.
            Θα το ξαναπώ λοιπόν, ότι άλλο η fly-away τιμή ενός συστήματος και άλλο τι θα κοστίσει το όλο προγραμμα με εκπαίδευση, υποστήριξη, εγκαταστάσεις κτλ…

          4. @NF

            Δεν μπορεις να συγκρινεις το MQ9 Reaper με το Heron καθως το τελευταιο φερει ρανταρ SAR (Synthetic Aperture Radar) παρομοιο με αυτο που θα φερουν τα εκσυγχρονισμενα P-3B.

            Η συγκριση θα μπορουσε να γινει μεταξυ ΗΕRON και RQ-4 Global Hawk.

          5. Πέρα από του Patatinou, βάλε ηλεκτρονικές υπογραφές, αναγνώριση στόχων πχ ρανταρ, εγκαταστάσεων.

            Παρενόχληση εκπομπών, μη λειτουργία σταθμών εκπομπής για να μην υποκλαπούν.

          6. Αυτό που βγάζετε σκάνδαλα ρε παιδιά από τιμές που βρίσκεται στο ίντερνετ από εδώ και από εκεί που δεν ξέρετε τι περιλαμβάνει κάθε συμφωνία…
            Καταρχήν καθίστε να δούμε τι ακριβώς περιλαμβάνει η συμφωνία… μπορεί να μιλάμε ακόμα και ισραηλινούς χειριστές και τεχνικούς.

    2. καλα τα λες αλλα ποιος σε ακουει. Αντι να ασχολουνται να διαχειριστουν τα οποια πενιχρα κονδυλια σε οπλα πρωτης γραμμης, δινουν 500 μυρια για ΑΝΦΣ P3 ORION (παρομοια δουλεια με τα ΗΕRON), με τα οποια θα ειχαν μετατρεψει τις 4 ΜΕΚΟ σε ΑΣΤΑΚΟΥΣ με κατευθυνομενα βληματα και συστηματα τελευταιας τεχνολογιας! Οταν γινει ενας νεος ΑΤΤΙΛΑΣ, χρειαζονται οπλα πρωτης γραμμης να τσακισουν το οποιο προγεφυρωμα! Οπως επισης πολυτελεια ειναι και οι 2 ακριβες Μπελαρα των 2,5 δις οι οποιες ειναι στοχος πρωτης γραμης για τους απεναντι και μεγαλου ρισκου για εμας αν απωλεστουν στη μαχη. Καλυτερα με τα ιδια λεφτα και 1 δις παραπανω διασπορα δυναμεων με την αποκτηση 24 F35 και αγορα κορβετων GOWIND, παρα 2 Belharra με 4 P-3 ORION. Λαθος επιλογες δυστυχως!

        1. 2,5 δις για Μπελαρες+ 0.5 δις P-3 + 1δις παραπανω που εγραψα παμε στα 4 δις! Οι Πολωνοι με 4.6 δις πηραν 32 φ35. Φτανουν και περισσευουν λοιπον αφου τα φ35 μπαινουν σε φουλ παραγωγη απο του χρονου και πεφτει κι αλλο η τιμη τους.

          1. Εδώ δεν υπάρχουν τα βασικά, F-35 ονειρεύεστε καποιοι…ας λυθούν πρώτα αλλα σημαντικά ζητήματα και το ξανασυζητάμε.
            32 F-35 θα κοστίσουν πάνω απο 6 δις, εδώ θα ειμαστε και θα το ξανασυζητήσουμε

      1. Τα χρήματα καταρχήν μπορεί να είναι από την EE… όπως και η προηγούμενη σύμβαση που αγοράστηκαν κάποια ατομικά υλικά…

    1. Θα ελεγα πως οχι διοτι
      Στη τιμή της Ισραηλινής πρότασης περιλαμβάνεται η εκπαίδευση, εγγυημένες διαθεσιμότητες των δύο συστημάτων και ολοκληρωμένο πακέτο τεχνικής υποστήριξης.

          1. Ακομα δεν ειπες που βρήκε το ΥΠΑΜ τα λεφτα για τις MMSC …Κανε link δεν εβαλες !!!

    1. Άμα
      1. δεν ξες να χρησιμοποιείς το όπλο
      2. ούτε εχεις λεφτά για μαζική αγορά συγκρότησης του νέου όπλου

      πρώτα μαθαίνεις (ενοικίαση)- βρίσκεις λεφτά και μετά αγοράζεις…. !!!

      Ο τελικος στοχος ειναι τα UAV να μεταφερουν δεδομενα στοχοποιηση σε οποιαδήποτε κοντινή μονάδα υπάρχει και να φερει πυραύλους να χτυπάει το ίδιο …
      Δηλαδη εχουμε δρομο ακομα .Δεν υπαρχει λογος τωρα για μαζική αγορα και να ειχαμε λεφτα .Πρεπει πρώτα να μαθουμε τακτικες και τροπο χρησης .Απο τα βασικα »να λολα ενα τόπι »’

      1. Μα έχουμε UAV και μάλιστα εγχώρια. Κάποτε ήμασταν και πρωτοπόροι παγκοσμίως σε αυτά, αφού θυμίζω ότι οι προσπάθειες ξεκίνησαν το ….1979! και ήδη το 1982 είχαμε και την πρώτη πτήση. Απλά εμείς, μετά από το 2005, όταν άρχισε ΟΛΟΣ ο κόσμος να αναγνωρίζει την αξία τους και διάφορες χώρες να τα αναπτύσσουν σοβαρά, εμείς, απ’ όταν το 2005 μπήκε σε υπηρεσία ένα ανασχεδιασμένο και αναβαθμισμένο μοντέλο του ΠΗΓΑΣΟΣ (Πήγασος ΙΙ), αντί να εντείνουμε, ΕΓΚΑΤΑΛΕΙΨΑΜΕ τελείως και την εξέλιξη του μοντέλου και γενικώς τα uav!
        Εάν δεν τα είχαμε (ΥΠΟΠΤΑ) παρατήσει, τώρα θα είχαμε και 2-3 διαφορετικούς τύπους ΠΗΓΑΣΟΣ και UCAV.
        Τα ΠΗΓΑΣΟΣ υπηρετούν ακόμα στις Ε.Δ. και μάλιστα υπάρχει και ένα πρόγραμμα αναβάθμισης.
        Για να μην πούμε και για το Sperwer (και γι’ αυτά υπάρχει πρόγραμμα αναβάθμισης).
        Η Ελλάδα λοιπόν, όχι μόνο γνωρίζει τα uav, αλλά έχει και εκπαιδευμένο προσωπικό και τεχνογνωσία, ώστε με λίγη χρηματοδότηση να αναπτύξει εγχώρια πολύ αξιόλογα uav & ucav, γνώσεις που εμπεριέχουν και πρόσφατες σύγχρονες εμπειρίες από το πρόγραμμα nEUROn. Τα τελευταία χρόνια μάλιστα κάποιες εταιρείες και το Πανεπιστήμιο Θεσ/νίκης, έχουν παρουσιάσει και διάφορα λειτουργικά μοντέλα UAV.
        Το θέμα λοιπόν, δεν για αυτά καθ’ εαυτά τα HERON, αλλά το ότι πρέπει να ενισχυθούν οι προσπάθειες παραγωγής σύγχρονων Ελληνικών UAV και UCAV, αφού δεν έχουμε να ζηλέψουμε τίποτα από κανένα σε αυτόν τον τομέα και δεν θα χρειάζεται να πληρώνουμε πανάκριβα σχετικά προσιτά συστήματα.
        Δηλ. ένα Ελληνικό HERON π.χ. ένα ΠΗΓΑΣΟΣ ….7 ή 8, θα απέδιδε το ίδιο και θα κόστιζε κάτω από 10 εκ και όχι 20 και 30 το ένα εισαγόμενα.
        Εγώ, το μόνο που έχω να πω, είναι ότι γενικά, κάποια πράγματα γίνονται (ή δεν γίνονται) ΕΠΙΤΗΔΕΣ. Άλλη εξήγηση δεν μπορώ να δώσω. Και δεν είναι τα λεφτά. Η έρευνα και η ανάπτυξη uav είναι φθηνή, πόσο μάλλον όταν έχεις ήδη βάση να πατήσεις (ΠΗΓΑΣΟΣ).
        Τι να πω? Εάν είχα τη δύναμη, θα έβαζα να πληρώσουν απο την ΤΣΕΠΗ τους τα HERON, αυτοί που κυβέρνησαν από το 2005 μέχρι σήμερα. Διότι αυτή τη στιγμή πληρώνουμε τον κούκο αιδόνι ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟ (αντί μιας πολύ μικρότερης δαπάνης για εγχώρια) και εξ’ αιτίας των παραλείψεών τους.

        1. Συμπληρώνω ότι, ειδικά για τα uav επιτήρησης, υπάρχουν και Ευρωπαϊκά προγράμματα απ’ όπου μπορούν να αντληθούν πόροι.

        2. Το πηγασος ειναι επιπέδου αυξημενου αερομοντελισμού … και οχι για σκληρη αεροπορικη στρατιωτικη χρηση !!!! Μη συγκρίνουμε τα ασύγκριτα .

          1. Το ΠΗΓΑΣΟΣ υπηρετεί και χρησιμοποιείται στρατιωτικά. Δεν έχουν δραστηριότητες αερομοντελισμού οι Ε.Δ. Το ΠΗΓΑΣΟΣ μετέχει και σε διάφορες στρατιωτικές ασκήσεις (ΗΝΙΟΧΟΣ κ.λπ.)
            Τώρα είναι φυσικά ξεπερασμένο, αλλά με τα δεδομένα του 2003-2005 ήταν super.
            Το θέμα δεν είναι το ΠΗΓΑΣΟΣ. Απλά υποστήριξες ότι πρέπει να μάθουμε τη χρήση των uav κ.λπ. Κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει. Τα uav τα χρησιμοποιούν οι Ε.Δ. χρόνια τώρα και σε διάφορες αποστολές. Το ότι θέλουμε σύγχρονο καλύτερο φυσικά και θέλουμε. Άλλο αυτό.

          2. Να σου το πω αλλιώς gdmast…
            Αν έδινε το κράτος 39εκ σε R&D στο ΑΠΘ σε σύντομο χρονικό διάστημα θα είχε αποτελέσματα αξιοποιήσιμα και λειτουργικά…

          3. Αυτό ακριβως. Ειναι απαρχαιωμένο πλήρως και όντως ειναι επιπεδου αερομοντελισμού πλέον, αλλά η αληθεια ειναι πως και η χρηση του ειναι επισης απλη. Δεν υπάρχουν ιδιαιτερες απαιτησεις κατα πως φαινεται.

          4. Shadowfax
            Έτσι ΑΚΡΙΒΩΣ. ΑΥΤΟ λέω. Επιπλέον η Γαλλία θέλει να βάλει μπροστά νέο UAV και UCAV και αναζητά (τουλάχιστον μέχρι πριν λίγο καιρό) συμπαίκτες.
            Εάν πήρε καλά το μάτι μου, οι γείτονες ΑΓΟΡΑΖΟΥΝ (δηλ. ΜΕ το κέρδος του πωλητή) τα Bayraktar με 5 εκ ευρώ (το Akinci βέβαια είναι αρκετά ακριβότερο αλλά έχει και δορυφορική πλοήγηση κ.λπ.). Και εμείς δίνουμε τώρα 18,5 εκ ευρώ ΕΝΟΙΚΙΟ το ΕΝΑ,
            ΕΛΕΟΣ δηλαδή. Και μετά σου λένε δεν έχουμε λεφτά για το ένα ή για το άλλο κ.λπ.
            Την τεχνολογία την έχουμε και μάλιστα στο nEUROn, φτιάξαμε και κρίσιμα μέρη του, δηλ. τεχνολογία αιχμής. Επιβάλλεται ή με κάποιον συμπαίκτη ή μόνοι μας (με λίγα σχετικά χρήματα) να παράξουμε uav στην αρχή και ucav στη συνέχεια (ΠΗΓΑΣΟΣ UCAV ήταν στο πρόγραμμα για ανάπτυξη το 2008, όταν και οριστικά εγκαταλείψαμε τα πάντα). Και θα πρέπει να παράξουμε γιατί απαιτούνται πολλές μονάδες.
            Για παράδειγμά, ακόμα και τα Γαλλικά τα Spewer να πάρουμε που αποσύρονται και να φτάσουμε περί τις 40 μονάδες (που και τα Spewer είναι ξεπερασμένα) και πάλι δεν είμαστε 100% καλυμμένοι, απαιτούνται τουλάχιστον 50 μονάδες για τον Σ.Ξ. (για πλήρη αριθμό και αντικατάσταση των Spewer), τουλάχιστον 20 μονάδες για την Π.Α. (για πλήρη αριθμό και αντικατάσταση των ΠΗΓΑΣΟΣ), χώρια το Π.Ν. Eπιπλέον θέλεις και UCAV.

          5. 35 εκατομμύρια δεν θα έφταναν ούτε για το UAV, εχει τέτοια υποσυστήματα που ούτε στο ύπνο μας δεν θα βλέπαμε ότι με 35εκ.

          6. Για Research & Development (R&D) μίλησα…
            Και είναι υπερ-αρκετά… Για UAV μιλάμε όχι F35…

  2. Θετικα νεα, καθως τα UAV Heron μπορουν να φερουν το ιδιο ρανταρ συνθετικης απεικονησης που θα φερουν και τα εκσυγχρονισμενα Ρ-3Β οταν παραδοθουν. Η τιμη τους ομως ειναι ιδιαιτερα τσουχτερη, περιπου 6,5 εκατομμυρια ευρω το καθε οχημα το χρονο.

    Επομενως, ειναι επιτακτικη η αναγκη σχεδιασης και κατασκευης ενος Ελληνικου αντιστοιχου ΜΕΑ που θα ενσωματωνει τα διδαγματα και τα συμπερασματα απο τη χρηση αυτων των ΜΕΑ απο την Π.Α.

    Βεβαια, το Μαροκο καταφερε και αγορασε τα τρια μεταχειρισμενα Heron που διεθετε η Γαλλικη πολεμικη αεροπορια εναντι 48 εκ. δολλαριων !!!

    https://www.timesofisrael.com/moroccos-military-said-to-receive-3-israeli-reconnaissance-drones/

    https://www.defenseworld.net/news/26267/Morocco_Buys_Israeli_Heron_Drones_Decommissioned_from_French_Service

  3. Επιτέλους στο παρά πέντε, αν και με τους αριθμούς δεν τα πάνε και τόσο καλά στο πενταγωνο, τι θα συμβεί σε περίπτωση συντήρησης, ατυχήματος ή κατάριψης το έχουνε σκεφτεί.

  4. ταπεινη μου γνωμη……προτου λυθει εντελως το ζητημα με τον κορωνοϊο και επανακαμψει η οικονομια , καθε (μη αναγκαια για επιβιωση και μονο) δαπανη βαζει σε κινδυνο την οικονομια και το γενικο βιοτικο επιπεδο.

  5. Από την μία καλά νέα, απλά μου φαίνεται τσουχτερή η τιμή τους για ενοικίαση, δηλαδή για να το νοικιάσουμε για 3 χρόνια, το καθένα θα κοστίσει περίπου 6,5 εκατ.

    Σε μία παλιά έκθεση (2012) διάβαζα ότι το κόστος του καθενός για αγορά είναι περίπου 10 εκατ δολλάρια, άντε πες να ανέβηκαν και οι τιμές, 12 εκατ δολλάρια. Λίγο τσουχτερό για ενοικίαση, αλλά ας πάει το παλιάμπελο, παίζει να χρηματοδοτείται από κονδύλια της ΕΕ για την λαθρομετανάστευση?

    Εκτός και αν μιλάμε για το Heron TP (που δεν νομίζω γιατί οι φωτό δείχνουν ΙΑΙ)
    Επίσης όπως έχω γράψει πολλές φορές, θα ήταν δόκιμο να ζητούσαμε τα προς πέταγμα Predator που έχουν οι ΗΠΑ, ΟΚ είναι πολύ ταλαιπωρημένα, αλλά ας τα παίρναμε και μόνο για εκπαίδευση (που σίγουρα θα τα αξιοποιύσαμε μέχρι να σαραβαλιάσουν εντελώς και για πολύ περισσότερα από εκπαίδευση).

    Στο link αυτό είναι μια αντιπαραβολή που γίνεται σε διάφορα συστήματα UAV (σελίδα 24)
    https://user.eng.umd.edu/~austin/enes489p/projects2011a/BorderSecurity-Air-Team-FinalReport.pdf

  6. Κατά πρώτον είναι λίγα και κατά δεύτερον πανάκριβα.
    Άλλα εγκλήματα εδώ που δεν συνεχίσαμε την ανάπτυξη των δικών μας και να τα αγοράζουμε το πολύ 10 εκ το καθένα. Δηλαδή θέλουμε περί τα 40 εκ για ενοίκια 2 χρόνων και μετά ΠΟΣΑ για να τα αγοράσουμε? οεο?

        1. Φυσικά και είναι. Όντως των Ινδών είναι καλή συμφωνία (άλλο και τούτο, ολόκληρη Ινδία και δεν παράγει καλά uav/ucav……). Εγώ κάνω λόγο για τη δική μας σύμβαση που θα δώσουμε περίπου κανά 20άρικο (18,5) τη μονάδα στο ενοίκιο (για 3 χρόνια), χώρια τι θα συμφωνήσουμε για την αγορά μετά.
          Απλά λέω, ότι δεν θα χρειάζονταν καν τέτοιες συμφωνίες για εμάς που είχαμε σε παραγωγή πολύ καλό uav (στον καιρό του).
          Εντάξει, το συμβόλαιο της Γερμανίας είναι για φυλακή κάποιων χωρίς καν δίκη. Δεν υπάρχει αυτό το κόστος. Μάλλον ήθελαν να τους δώσουν χρήματα (άσχετα για ποιό σκοπό) και δεν έβρισκαν άλλο τρόπο.

  7. Αυτα ειναι καλα νεα,αντε να παρουν σειρα και τα επομενα προγραμματα γιατι εχουμε ηδη καθηστερισει..

  8. Δηλαδή εφόσον έχουμε πληρώσει 500 εκατ. για τα Ρ-3 και επειδή δεν πρόκειται να τα δούμε πριν το 2022 νοικιάζουμε και δίνουμε ακόμα 39 εκατ. για την ενοικίαση των HERON σαν ενδιάμεση λύση? και ακόμα κανείς δεν μιλάει για την δυνατότητα ASW. Μπράβο μας καλά κάνουμε πάντα τέτοια. Αλήθεια 2 P-8 και 2 MQ-9 guardian πόσο περισσότερο θα πήγαιναν;

    1. Μα και τα P-3 να έχουμε πάλι τα UAV θα πετάνε!

      Ξέρεις ποσο θα κοστίζει μια ώρα πτήσης του τετρακινητήριου ??
      πάνω από 15k την ώρα

      1. Το ξέρω αλλά το θέμα είναι το ΠΝ ήταν πολύ χουβαρδάδες και υπέθεταν μάλλον θα τα πετάμε τα λεφτά από τα παράθυρα. Τα κορόιδα οι Αργεντίνοι πήραν 4 P-3C block II με 80 εκατομμύρια δολάρια με όλα τα συστήματα https://www.dsca.mil/major-arms-sales/argentina-support-eda-p-3c-aircraft . Ακόμα και αν τους κάναμε δομική αναβάθμιση άντε να προσθέταμε ακόμα 18 εκατ. δολάρια ανά αεροσκάφος https://www.infodefensa.com/latam/2019/12/02/noticia-armada-chile-reincorpora-primer-orion-modernizado-aerospace.html. Δηλαδή άλλο 500 άλλο 160. Έχουμε εμείς και δίνουμε. Και θα είχαμε και UAV Heron ή ότι άλλο. Στο τέλος πάντως έτσι το βλέπω να γίνεται, το UAV θα πετάει και τα Ρ-3 στις εθνικές επετείους

        1. Το χει η περιοχή φαίνεται!!
          τα αλλα «‘κορόιδα «οι Xιλιανοί πήγαν και πήραν τα σαπάκια των Αυστραλών προς 70 mil

          Μονοι μας τα γράφουμε μονοι μας τα διαβάζουμε

          1. Οι Χιλιανοί ειναι μια περίπτωση που εκμεταλλεύονται ότι παρουσιαστεί και δουλεύουν σύμφωνα με τους προϋπολογισμούς που έχουν.

      1. Συμφωνώ, και μάλλον λόγω γραπτού λόγου δεν αποτυπώνεται σωστά το αστείο. Τόσο κοστίζουν τα mq-9/Ρ-8 και δεν είναι το ίδιο. Για να μην παρεξηγηθώ χάρηκα για την προμήθεια των Heron γιατί έγινε μια σημαντική ενίσχυση του ΠΝ απλά είναι η τρέλα που σε πιάνει για το ότι υπάρχουν τόσες ανάγκες και ψάχνουμε το κάθε ευρώ και ήδη έχουν δοθεί 500 εκατ. για αεροσκάφη που δεν έχουμε. Ας ελπίζουμε ότι οι αρμόδιοι γνωρίζουν καλύτερα.

  9. Με 60.000.000 θα έπαιρνες 3 και θα είχες άλλα 440.000.000 για τις ΜΕΚΟ,
    Με 80.000.000 θα έπαιρνες τουλάχιστον 8 και θα είχες άλλα 420.000.000 για τις ΜΕΚΟ

    Ειναι να γελάει κανείς με το ΓΕΝ, και θα είχες έτοιμες τουλάχιστον 2 ΜΕΚΟ και όλα τα uav !!!

    ΚΑι μην μου πείτε ότι δεν φταίει το ΓΕΝ, αυτοί υπόγραψαν…ας μην υπόγραφαν!!!

  10. Για να δούμε πόσους τύπους UAV και από πόσες εταιρίες θα έχουμε σε δέκα χρόνια σε όλα τα σώματα ασφαλείας. Έχουμε Reaper, Heron, Sperwer, Spylite στην αστυνομία, άλλο θα πάρει η πυροσβεστική, άλλο το λιμενικό, άλλο οι ειδικές δυνάμεις . Ας κάνουμε μια συνεργασία για να κάνουμε οικονομία κλίμακας και να πάρουμε know how…

  11. Κύριοι ενοικιασαμε 2 συστήματα, όπου το καθένα είναι εξοπλισμένο με έναν σταθμό εδάφους και 3 αεροχηματα. Επίσης πήραμε οι ένα αεροχημα εφεδρικό. Συνεπώς, ενοικιασαμε 2 σταθμούς κι επτά αεροχηματα για 3 χρόνια κι έναντι 39 εκ.€.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *