Σε δήλωση του ο Αμερικανός Πρέσβης στην Ελλάδα, Τζέφρι Πάιατ, ξεκαθάρισε ότι η πιθανολογούμενη απόκτηση των F-35 δεν είναι μια απλή διαδικασία, αλλά μια πολυετής διαδικασία. Ολόκληρη η δήλωση του Αμερικανού αξιωματούχου έχει ως εξής: «Οι Ηνωμένες Πολιτείες, σε ανώτατο επίπεδο, έχουν καλωσορίσει το ενδιαφέρον της Ελλάδας να αποκτήσει τα F-35 για την Ελληνική Πολεμική Αεροπορία. Έχουμε δείξει την υποστήριξή μας για την προμήθεια και συνεργαζόμαστε στενά για ένα μελλοντικό πρόγραμμα προμήθειας, το οποίο θα ενισχύσει τις αμυντικές δυνατότητες της Ελλάδας, θα διασφαλίσει τη διαλειτουργικότητα με τις Αμερικανικές Ένοπλες Δυνάμεις και θα βελτιώσει την περιφερειακή σταθερότητα. Όλα τα δημοσιεύματα περί του αντιθέτου είναι ψευδή και αποτελούν παραποίηση της πολιτικής των ΗΠΑ.

Η ελληνοαμερικανική αμυντική σχέση βρίσκεται στο υψηλότερο επίπεδο όλων των εποχών και είναι μια από τις ισχυρότερες στρατιωτικές σχέσεις της Αμερικής στην Ευρώπη. Είμαστε πολύ περήφανοι για τη συνεργασία στην άμυνα και την ασφάλεια με την Ελλάδα και εργαζόμαστε καθημερινά για να την περαιτέρω ενίσχυση της, συμπεριλαμβανομένης της μελλοντικής απόκτησης των F-35 από την Ελλάδα. Ο δρόμος για την απόκτηση των F-35 είναι πολυετής διαδικασία που θα βασίζεται φυσικά στις επιτυχίες που έχουν πραγματοποιηθεί στο πρόγραμμα αναβάθμισης των F-16 Viper της Ελλάδας». Όπως σας είχαμε ενημερώσεις πρώτοι στις 13 Νοεμβρίου, στις 6 Νοεμβρίου το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας απέστειλε στην κυβέρνηση των ΗΠΑ επίσημη επιστολή έκφρασης ενδιαφέροντος για τα F-35.

Comments

  1. Ο πρεσβης κανει τη δουλεια του και καλα κανει.
    Οι δικοι μας αμερικανοδουλοι/λατρες πολιτικοι και δημοσιογραφοι και τα τρολ τους στο ιντερνετ ειναι το προβλημα
    που προσπαθουν να μας πεισουν οτι ειμαστε συμμαχοι με τους αμερικανους (περισσοτερο απο οτι ειναι οι τουρκοι με τους αμερικανους).
    Φυσικα και ολοι οσοι εχουμε στοιχειωδη λογικη δεν θελαμε τη Φαβα35 και ιδιως τοσο νωρις (του χρονου 6 μεταχειρισμενα).
    Αλλα το θεμα ειναι οτι οι γαλλοι με ουτε 240 αεροπλανα ολα κι ολα (150 ραφαλ 90 μιραζ)
    μας δινουν τα 12 ελαφρως μτχ δηλαδη το 5% της αεροποριας δηλαδη απο το υστερημα τους και σε πολυ καλη τιμη.
    Οι Αμερικανοι με 5 χιλιαδες μαχητικα σε υπηρεσια δεν μπορουσαν να μας δωσουν τα 6?
    Το 0,1% της αεροποριας τους?
    Τι ειδους στρατηγικη σχεση εχουμε με τους μεν και τι με τους δε πλεον?
    Ποσο πιο ξεκαθαρο να ειναι το συμπερασμα πια?
    Ασε που το μυνημα του πρεσβεως εν αποικια υποκρυπτει και το μυνημα
    Παρτε εσεις πρωτα τις αλουμινοτρατες, και μετα θα σας αποδεσμευσουμε και τενεκεδες35.
    Στιγνος εκβιασμος λεγετε.
    Τιποτα πλεον απο τους αμερικανους.
    Το μεγαλυτερο κομματι πιτας στους γαλλους φυσικα (επιπλεον ραφαλ, μπελαρα η γκοβιντ, σκορπινε υποβρυχια)
    η και σε αλλους ευρωπαιους υπο προυποθεσεις η και σε ισραηλινους η και σε ινδους, γιατι οχι?
    Οποιος ελληνας πολιτικος ξαναγλυψει τους αμερικανους πρεπει να μαυριζετε στις εκλογες.

    1. @Romeo
      Αγαπητέ φίλε,συμφωνώ μαζί σου. Όμως ο πρέσβης είναι μέγας ευεργέτης. Μας δίνει χρόνο που ίσως αποβεί σωτήριος για να αποφύγουμε τα f35(φόλα 35 για μενα).αν τελικά τα γλυτώσουμε ,μαζί με τις αλουμινοτρατες, προτείνω να του ανεγερθεί ανδριάντας!
      Επίσης τον ευχαριστώ θερμά όπως και όλους τους αξιωματούχους των η.π.α.,που για άλλη μια φορά μας τάιζαν ,τοσους μηνες,ξανα με τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα.ισως κάποτε με αυτά και με αυτά μας ξυπνήσουν…

      1. Με λίγα λόγια: F-35 μετά το 2027. Είναι σαφές πως οι Αμερικανοί δεν θέλουν να δώσουν στην Ελλάδα στρατηγικής σημασίας συστήματα που θα κάνουν τη διαφορά σε σχέση με την Τουρκία, μην τυχόν και την χάσουν προς τη Ρωσία. Επειδή βλέπω πως και για το ΠΝ πάμε για LCS ως ενδιάμεση λύση και όχι για ΑΒ/TICO, ίσως ήρθε η ώρα να στραφούμε προς άλλες εναλλακτικές λύσεις…

        1. Όταν οι κακοί Αμερικάνοι σου κάναν πρόταση να μπεις στο πρόγραμμα εσύ έλεγες όχι. Μη τα λες όπως σου αρεσουν.

          Τώρα κλαιγεσαι να πάρεις μεταχειρισμένα γιατί έχεις ανάγκη. Οι άλλοι ήταν χαζοί που μπήκε;ν στο πρόγραμμα (και οι Τούρκοι)

          1. Αγαπητέ φίλε δηλαδή θα γίνει συνεταιρισμός του λιονταριού με τη γάτα?
            Προς όφελος ποιου του λιονταριου(Η.π.α.),η`της γατουλας(ελλας)?
            Η γάτα αν σκεφτόταν ως γάτα θα έπρεπε να είχε επενδύσει στις δικές της δυνάμεις :πρόγραμμα ΑΛΣ και όχι να περιμένει να της πετάξουν τα αποφαγια

    2. Romeo60

      Απορώ πια αξία θα είχαν αυτά τα 6 αεροσκάφη που είναι και ελαττωματικά αλλά και πανάκριβα στην λειτουργία, όταν δεν μπορούν να συντηρήσουν αυτά που έχουν ήδη σωστά, ώστε να πετάνε.

      Μεγαλύτερη σαχλαμάρα δεν έχω ακούσει μέχρι σήμερα απο πουθενά, ακόμα και απο μια Πολωνία που ενδιαφέρεται για το συγκεκριμένο αεροσκάφος, η οποία έχει ήδη ένα «προσύμφωνο» με τους αμερικανούς για αγορά του αεροσκάφους.

    1. @ Mitch
      Χαρίζουμε τους τενεκέδες στον ποδηλάτη, δεν έχουμε πρόβλημα. Αλήθεια, με άλλα 2,5 δις ευρώ παίρνουμε ή δεν παίρνουμε στο χαλαρό 20 – 24 Ριπές με τα όπλα και την υποστήριξη;;; Γιατί οι πηγές μου, λένε πως τα παίρνουμε περίπατο… Και τι πιο καλό να μην ακούς εν κρυπτώ ατάκες του στιλ «μη μας ζητάτε ακόμα συγκεκριμένα όπλα»!

  2. Οι φίλοι μας, οι καλοί μας σύμμαχοι. Το καλό μας θέλουν, δηλαδή να γίνει εισαγωγή του αεροσκάφους σε βάθος χρόνου αφού λυθούν τα bugs…
    Πέρα απ την πλάκα, ΑΒ δεν δίνουν σαν ενδιάμεση λύση , F-35 άμεσα δεν δίνουν, SM-2 ερωτηματικό…
    Μήπως να πάρουμε κανονικές φρεγάτες από αλλού και να ενισχυθούμε με μια ακόμη πλήρη μοίρα Rafale?

    1. @Diego
      Καιρό τα γράφουμε εδώ μέσα αλλά παλαιότερα και σε έτερα φόρα. Μακριά από τους Γιάνκηδες. Τελείως αναξιόπιστοι. Πρέπει να επιμείνουμε ευρωπαϊκά και ειδικώς αλά γαλλικά (χωρίς να αποκλείουμε περιορισμένες αγορές από Ολλανδούς, Γερμανούς, Σουηδούς κι ας μην είναι φιλέλληνες – σίγουρα όμως δεν αρνούνται να σου πουλήσουν)!

  3. Ο τύπος αυτός είναι απίθανος. Αλίμονο σε κάτι κυβερνητικούς που τον γλύφουν.

    Η πλευρά των ΗΠΑ δεν τηρεί ούτε τα προσχήματα. Καλύτερα, άλλωστε καί τα P3 + F16V αλλά και οι MMSC + Φ35 είναι άχρηστα. Τα πρώτα δύο δεν μπορούμε να τα αποφύγουμε, ας αποφύγουμε τα επόμενα. Μόνο όταν το F35 γίνει πλήρως λειτουργικό και αξιόμαχο μπορούμε να το προμηθευτούμε.

    1. Μετά το κράξιμο που ακούσανε οι δικοί μας για τις ΜΜSC προσπάθησαν να την κάνουν γυριστή με τα F35 για να μην εκτεθούν. Αλλά δεν τους βγήκε…..

  4. Το θέμα είναι μήπως μας δέσουν σε καμια συμφωνία και αρχίσουμε και πληρώνουμε μερικές εκατοντάδες εκατομμύρια $ το χρόνο από του χρόνου για να τα παραλάβουμε από το 027!

    Θα ρουφάει τα χρήματα από αλλα προγράμματα που έχουμε ανάγκη

    Κάνα όπλο για ta F16 ποτε θα παραγγείλουμε??

    Όσο τα σκεφτούμε τείνω στο ότι πρέπει να κρατήσουμε τα egm και να φύγουν τα f4e
    Μπορεί να τους βάλουμε ισραηλινά όπλα τύπου spice όπως οι Ινδοί
    Παίρνουν και το litening των f4e οποτε μπορεί να μας βολέψουν σε αποστολές βομβαρδισμού εγγύς υποστήριξης

    Θα έχουμε 3 μοίρες γαλλικών αεροσκαφών μια αρκετά αξιόλογη δύναμη αποτροπής και ΑΝΕΞAΡΤΗΤΗ από τους στρατηγικούς μας συμμαχους και iso 0αποστασιτες Αμερικανους

    Μακρυά από το για καμια δεκαετία

    1. @CK
      Πολύ σωστά, όπως έγραφα παλιά το ιδανικό σενάριο θα ήταν 3 Μοίρες από 24 σκάφη σε βάθος 10ετίας (με πλήρη απόσυρση όλων των δίλιτρων). 72 τεμάχια και 84 + 38 Οχιές για την καθημερινή λάτζα.

  5. μην του δίνετε σημασια του αμερικανικού πρέσβη!!!!Θέλω να σας υπενθυμίσω οτι αλλαξε ο πρόεδρος και το αμερικανικο κογγρεσο ποθ ελενχουν την αμερικη ……….. ΚΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΝΕΙ ΚΙΝΗΣΗ ΓΙΑ F35 ΚΑΙ usa FREMM και Arleigh Burke για να δει ποια θα ειναι ειναι καινουρια σταση των αμεριακνων!!!!ΜΗΝ ΤΣΙΜΠΑΤΕ!!!!!!

    1. Ο κος πρέσβυς αντιπροσωπεύει και υπηρετεί τον μελλοντικό και όχι το νυν πρόεδρο. Είναι του αριστερού βαθέος κράτους και όχι των δεξιών Ρεπουμπλικάνων. Βέβαια, χωρίς να το θέλει, μας ευεργετεί…

      1. Κατα κυριο λογο εξυπηρετει τα συμφεροντα των ΗΠΑ. Λιγο σημασια εχει ποιος ειναι προεδρος ή απο που προερχεται. Αλλωστε παρεμεινε στη θεση του ΟΛΗ τη θητεια Τραμπ.

  6. Δωστε τα ολα στην ΛΜ για τις φανταστικες φρεγάτες δλδ.
    Ελεος!!
    Ποσο αμερικανοδουλοι είμαστε πιά; ΠΌΣΟ;

    Αιντε
    Επιπλέον 22 ραφαλε φ4 ιδανικά να παμε σε 40 ραφαλε κ οπως εχω πει πολλάκις δωστε τις φρεγατες στους γερμανους. Μονονετσι ανανεωνουμε οριστικά στολο.
    2φ123
    4μεκοΑ200 με μικα πχ
    4 επιπλεον 214 κ κλειδωνεις την ανατολικη Μεσόγειο.

    1. @Βασίλης
      Αγαπητέ φίλε, Βασίλη.
      Επιπλεον ραφαλ(αυτά που δεν θα πάρουν οι κροατες)και [email protected] Ούτε βίδα στους γερμανούς ας πάνε στον σουλτάνο, που τον στηρίζουν. Άσε που οι γαλλικές φ/Γ,με τα όπλα και τους αισθητήρες τους υπερέχουν ξεκάθαρα.ο,τι είναι οι μετεορ, είναι και οι αστερ30.μιλάω για 4 [email protected] ελληνικής διαμόρφωσης. Οι γάλλοι μας στέκονται οι γάλλοι μας προσφέρουν ανωτέρα συστηματα ,άρα αγοράζουμε ΓΑΛΛΙΚΑ ΜΟΝΟ.

      1. Αυτό με τις γερμανικές φρεγάτες μην τις περνεις με τόσο κακία….στο ξαναλέω τα όπλα μας θα πολεμήσουν και όχι η κατασκευάστρια εταιρεία ή χώρα….

        1. Ναι αγαπητε φίλε Βασίλη,τα όπλα θα πολεμήσουν.γιαυτο προτιμώ τα Αστερ 30 και όχι τους sm2,που δεν ξέρω αδερφέ Βασίλη αν μου τους αποδεσμευσουν οι αμερικανοί αλλά κι αν το κάνουν ποιος μας λέει Βασίλη μου ότι θα έχουν 100%τις ικανότητες τους?ενώ τους άστερ30 τους πληρώνω και είμαι σιγουρος.
          Όσο για την κακία που λες έχεις δίκιο πολλές φορές με παρασύρει,αλλά ειδικά μετά το 2010 δεν μας έχουν κάνει και λίγα τα βαμπίρ του Βερολίνου…

          1. Στις meko A200 και στις type 31 δεν έχεις απόλυτος κανέναν περιορισμό να βάλεις ότι όπλο και ραντάρ θες!!! Δεν νομίζω οι Γερμανοί ή οι Άγγλοι να σε εμποδίσουν να βάλεις aster 30 στις φρεγάτες τους….. Θα σου θυμήσω ότι οι Γερμανοί είχαν προτείνει να βάλουν μέχρι και aster 30 στις Αιγυπτιακές meko A200

          2. @ Bill
            Tην ερευνα και αναπτυξη την υπολογισες και ποσο θα μπορουσε να παει (κοστος); βαλε και τον χρονο.

          3. Φιλε C.p., ειμαι ξεκαθαρα υπερ της Μπελχ@ρρα, αλλα ακούγονται διαφορα.
            Ενας συνομιλητής πιο κατο λεει οτο δεν μας τελειωσε η Μπελ, αλλου διαβάζουμε οτι η Ναβαλ κλείνει το γραγιο3 της στην Ελλαδα!!
            Δεν βλέπω να παίρνουμε Μπελ, αλλα βλέπω οτι.μπορουμε με τους γκεσταπακιδες να πετύχουμε μια εξαιρετική συμφωνία με 6 δις.
            Θα είχαμε 8 214 εναντι 6 των μομο,
            16 φρεγατες κ μάλιστα 4 νεες κ 2 βαριες ικανες στο ASWμε τις 2 f123…θα ανεβαζαμε κατακορυφα ποιότητα κ ποσοτητα!!

      2. @C.p.
        Δεν υπάρχουν πια Ριπές F2. Όλες τελούν υπό αναβάθμιση σε F3R (υπάρχουν αρκετές σε F3). Για κάποιες, ωστόσο, θα διατηρηθεί το PESA έναντι του AESA.

  7. Η σχέση μας με τους Αμερικάνους έχει ενδιαφέρον.

    Σίγουρα είναι ακόμα ρευστή καθώς δεν έχουν ξεγράψει την Τουρκία σε καμία περίπτωση, αλλά πρέπει να προσθέσω πως η ρότα που θα πάρει αυτή η σχέση εξαρτάται τουλάχιστον εως ένα βαθμό κι απο μας.

    Θέλω να πω, αν δεν κάνουμε τίποτα για να υπερασπίσουμε τα συμφέροντά μας, αν φοβόμαστε να ψελλίσουμε την λέξη «πόλεμος» κι απλά παρακαλάμε τους Αμερικανούς να καθαρίσουν για μας, να μας δώσουν εγγυήσεις και λοιπά γραφικά, προφανώς θα μας «πουλήσουν» και θα μας «καθίσουν» στο τραπέζι με τους Τούρκους οπου εμείς θα αποτελούμε το γεύμα..

    … και δεν θα είναι καθόλου πούλημα, κι εγώ στην θέση τους αυτό θα έκανα, αναγκαστικά. Και θα απαιτούσα να μου πουν (οι Έλληνες) κι «ευχαριστώ» που δεν άφησα τους Τούρκους να φάνε και το στήθος και τα μπουτάκια και τις φτερούγες αλλά μόνο ένα μπουτάκι και λίγο στήθος.

    1. Η μόνη περίπτωση να ξεγράψουν ΗΠΑ/ΕΕ την τουρκία είναι αν γίνει επισήμως ισλαμική ή λαϊκή «δημοκρατία» ή μπεί στην ευρασιατική οικονομική ένωση ή κάνει αμυντική συμφωνία με Κϊνα ή Ρωσία. Όσο είναι έστω και θεωρητικά μέρος της δύσης, μέλος του ΝΑΤΟ και υποψήφιο μέλος με ειδική σχέση με ΕΕ, θα τη γλείφουν και θα της κάνουν τα χατήρια με τον αηδιαστικό τρόπο που έχουμε συνηθίσει ότι βρωμιές και να κάνει. Ή ίσως ακριβώς επειδή κάνει αυτές τις βρωμιές.
      Εμείς θα πρέπει να σταματήσουμε να παρακαλάμε αμερικανούς και γερμανούς να μας σώσουν και να δημιουργήσουμε βάσεις συνεργασίας με τις χώρες που θεωρούν την Τουρκία εχθρό τους. Όλοι μαζί να διαμορφώσουμε πολιτικές για αν μεσόγειο που θα υποχρεώσουν τους άλλους να ευθυγραμιστούν πίσω από τη δική μας ατζέντα και όχι πίσω από της Τουρκίας. Αυτές είναι ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ, Γαλλία, ΗΑΕ, Αυστρία, Ινδία και ίσως Ισραήλ και Αίγυπτος. Όποιος άλλος συμφωνέι με την άποψη μας καλοδεχούμενος. Εντός ΝΑΤΟ και ΕΕ δεν πρόκειται να πετύχουμε κάτι. Καλώς είμαστε δηλαδή σε αυτές τις δομές αλλά αν δεις ότι Γερμανία, Αγγλία, Ιστανία, Ολλανδία, Ιταλία, Ποστογαλία, Ουγγαρία και ένα σωρό άλλοι είναι τουρκόφιλοι τι να περιμένεις; Εδώ η Μέρκελ ως προεδρεύουσα της ΕΕ προστατεύει τον Ερντογάν από κυρώσεις και ο ΓΓ του ΝΑΤΟ δημιούργησε μηχανισμό αποκλιμάκωσης της έντασης, που στην ουσία είναι μηχανισμός καταπάτησης των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδας.

  8. Μου φαίνεται πολύ περίεργη η δήλωση, υπό την έννοια ότι ακούγεται αρνητικά, αλλά και ότι ήταν αναπάντεχη.

    Το περίεργο είναι ότι:

    -από την μία αν όντως οι σχέσεις έχουν φτάσει σε αυτό το επίπεδο που αναφέρει, μέχρι στιγμής είναι έτσι γιατί μονομερώς δίνουμε τα πάντα, και όταν ήρθε η ώρα να δώσουν και αυτοί κάτι, έστριψαν δια του αρραβώνος? (στο μέλλον και πολύχρονη διαδικασία)

    -από την άλλη, είναι δυνατόν οι δικοί μας να έστειλαν στις ΗΠΑ LOR όπου ζητάνε και άμεσα 6 μαχητικά, και ΔΕΝ την είχαν συζητήσει πριν με τον εδώ πρέσβη? Δεν είναι περίεργο αυτό? Αν το είχαν συζητήσει, ή θα τους είπε ΟΚ (και άρα είναι περίεργη η δήλωση), ή θα τους είπε δεν γίνεται (και άρα είναι περίεργη η LOR)

    Δεν ξέρω, είμαι μπερδεμένος, ίσως φανεί στις επόμενες εβδομάδες τι γίνεται.

    1. Τις απαντήσεις για οποιαδήποτε ποληση και αποδέσμευση όπλων δεν την δίνει ο πρέσβεις αλλά ουτε και ο πρόεδρος της αμερικανικής….ΤΗΝ ΔΥΝΕΙ ΤΟ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟ ΚΟΓΚΡΈΣΟ….ΓΙΑΥΤΟ ΠΡΈΠΕΙ ΝΑ στέλνουμε LOR για κάθε όπλο που θέλουμε από Αμερική….ΤΟ ΚΟΓΚΡΈΣΟ ΑΠΟΦΑΣΗΖΕΙ ΚΑΙ ΟΧΙ Ο ΠΡΕΣΒΗΣ Η Ο ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΣ ΠΡΌΕΔΡΟΣ!!!!

  9. Ότι η σχέση μας με τις ΗΠΑ είναι καλύτερη από ποτέ δεν σημαίνει ότι είναι διατεθειμένοι να διαρρηξουν οριστικά την δική τους σχέση με τους Τούρκους. Δεν θέλουν να ωθησουν την Τουρκία εκτός νατο και παράλληλα κρατούν και τις επιλογές τους ανοιχτές.

    Πολύ πιθανό ότι οι s400 να αποτελούν εμπόδιο και για δικά μας f35, ώστε να μην εκτεθεί η τεχνολογία του. Σε κάθε περίπτωση είναι εγκληματικό να δεσμεύσουμε πόρους για να δούμε αεροσκάφη το 27, πόσο μάλλον αν αυτά τα αεροσκάφη είναι τα f35 με τα δεκάδες προβλήματα. Ας περιμένουν το block4 και βλέπουμε. Αν και αυτή η ιστορία είναι πολύ ακριβή για εμας. Η λογική λέει κι αλλα rafale, Type 214 (πέρα από την ομοιοτυπια έχω την αίσθηση ότι είναι καλύτερα από τα scorpene) και επιτέλους να προχωρήσει το πρόγραμμα των φρεγατών. Είτε σε πιο value for money, είτε αν πάμε σε high end επιλογή να μην γίνει σε βάρος της γενικότερης ανανέωσης του στόλου.

  10. Η LOR για τα F35 αναφερει το επειγον για καποια μεσα στο 2021. Κσι επεξηγει περαιτερω οτι λογω δημοσιονομικων λογων και αναμενομενων μελλοντικων ΕΕ περιορισμων, πρεπει να γινει αμεσα.
    Αν λοιπον οι αμερικανοι απαντησουν ……. απο το 2027, τοτε και εμεις παμε για μια ακομη μοιρα rafal. Και δεν μπορουν να πουν » γιατι οχι τα δικα μας». Αλλωστε τους Τουρκοι τους εβαλαν στο παιχνιδι απο την πρωτη ημερα το προγραμματος. Γιατι να πουν οχι τωρα στην ελλαδα? Για το 2027; ποιος ζει ποιος πεθαινει. Τωρα καιγομαστε, τωρα τα θελουμε. Απ αυτα που δεν παραδιδουν στην Τουρκια, περισευουν ( νομιζω) 12 τεμαχια
    Οσο αφορα την ιστορια των φρεγατων, νομιζω οτι δεν ζητημε σκετο MMSC (οπωσ εμεισ τις διαμορφωνουμε), αλλα και ΑΒ. Αλλιωσ δεν παιζει. Ετσι σε περιοπτωση αρνησης, τους χαιρεταμε. Οχι ΑΒ ===》οχι MMSC.
    Και επειδη ακομη δεν εχει σταλλει η LOR για τις φρεγατες, μαλλον υπαρχει πολυ παρασκηνιο με τα Γαλλακια στην γωνια. Ενδεχομενως να παιζουν μπαλα και με τους αλλους ενδιαφερομενους. Και να πιεζουν τους παντες.
    Επειδη η ιστορια, ειδικα με τις φρεγατες, εχει παρει μεγαλες διαστασεις στον τυπο και οχι μονον, δεν νομιζω οτι τους παιρνει ( τουσ ταγους μας) να κανουν κανενα φαλτσο.

    1. ΜΑΚΑΡΙ,ΜΑΚΑΡΙ,!!!!Αλλά και παλι 2 ΑΒ ή Tchiconderoga δεν μας συμφερει μπροστα στην γερμανικη και αγγλικη πρωταση που μπορουν να μασ οδηγησουν σε ολοκληρωτικη αναεωση του στολου μασ!!!!!!!

  11. Σιγά μην θέλαμε να μας δώσουν 6 μεταχειρισμένα F35 άμεσα!!! Το κακό (γι αυτούς) είναι ότι τσίμπισαν πολλοί που αυτοπαρουσιάζονται ως μεγάλοι γνώστες του «παιχνιδιού».
    Δηλαδή, τί μπορείς να κάνεις με 6 F35 και μάλιστα με τις διαθεσιμότητες που προσφέρει αυτός ο τύπος;
    -Κάποια στιγμή είχε δημοσιοποιηθεί η «ουρά» που υπάρχει για την απόκτησή του και για τα Ελληνικά F35 εμφανίζονταν έναρξη κατασκευής το 2028 (αν δεν κάνω λάθος).
    Τα «δώσε μπάρμπα 6 κομμάτια τώρα και θα τα βρούμε όταν μάσω τις ελιές» ταιριάζουν με το σκεπτικό του Έλληνα, γι αυτό μάλλον πούλησε τρελά το εργάκι στους ιθαγενείς.

    1. @ενοχλητικό κουνούπι
      Από το 2027 κι αν… Ήμουν νιος και γέρασα… να πάρω τενεκέδια. Πλάκα κάνουμε; Χθες άλλο ένα batch Rafale , όπου δυνατόν της διθέσιας εκδόσεως.
      Και για φρεγάτες; Μόνο ευρωπαϊκά, κι εδώ, το επιθυμητό Γαλλικά ή Αγγλικά ή Ολλανδικά. Έσχατη λύση η τίμια και αξιόλογη Α200! Τίποτα, όμως, άλλο.

  12. Νομίζω ο κ. Πρέσβης είπε εμμέσως πιο είναι το κυρίως νόημα ανάμεσα σε άλλες διασκεδαστικές διπλωματικές φανφάρες, όπως «ενίσχυση των αμυντικών δυνατοτήτων της Ελλάδας» 😀 . Ναι, γι’ αυτό παλεύουν να μας φορτώσουν τις MMSC και να μην πάρουμε αξιόμαχες και υψηλών δυνατοτήτων κύριες μονάδες στο ΠΝ.

    Το νόημα είναι η Περιφερειακή Σταθερότητα με τα δεδομένα των ΗΠΑ.

    Γιατί αν μας δώσουν το…. «αόρατο υπερμαχητικό» F-35 (το οποίο η Τουρκία ουσιαστικά και συνειδητά απέρριψε μετά από χρόνια αλλεπάλληλων προειδοποιήσεων και τελεσιγράφων για τις συνέπειες σε περίπτωση που προχωρούσε με τους S-400), τότε δίνουν στον Ερντογάν το τέλειο άλλοθι και το ηθικό πλεονέκτημα του «αδικημένου» και του «θιγμένου» από τις ΗΠΑ, λύνοντάς του τα χέρια για ακόμα πιο χοντρό παιχνίδι με το ανοίξει ακόμα περισσότερο την πόρτα σε Ρωσία και Κίνα ενώ οι ΗΠΑ θα βρεθούν να του χρωστάνε και από πάνω.

    Κοινώς, έστω και από σπόντα φαίνεται να γλιτώνουμε το F-35, άρα ας το απολαύσουμε γιατί είναι μια καλή μέρα για την ΠΑ και τις Ελληνικές ΕΔ.

    1. Δεν σε υποχρεώνει κανείς να πάρεις τις αχριστες MMSC!!!!!ΣΟΥ ΥΠΕΝΘΗΜΙΖΩ ΟΤΙ ΣΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΤΑΛΕΊ ΔΥΟ ΕΞΕΡΕΤΙΚΕΣ ΠΡΩΤΑΣΕΙΣ !!!!Αγωρα Γερμανικών meko A200 με ενδιάμεση λύση τις ολλανδικές Μ,οι Ολλανδοί σου έχουν πρωτηνει τις μελλοντικές φρεγάτες τους με ενδιάμεση λύση τις M,και τελευταίοι και ΚΑΛΎΤΕΡΟΙ ΟΙ ΒΡΕΤΑΝΟΊ ΣΟΥ ΕΧΟΥΝ ΠΡΩΤΒΜΗΝΕΙ ΤΗΝ ΤΕΛΕΙΌΤΕΡΗ ΠΡΩΤΑΣΗ!!!!ΌΣΕΣ ΤΥPE 23 γουστάρεις …..πρωτημοτερο είναι 6 για ανθυποβριχιακο πόλεμο ,πληρόνοντας μόνο για αλλαγή του σειρομενου σόναρ και αντικατάσταση των βλημάτων camm με 32 ssm2 και άλλων 4 type 31 με οπλισμό iver huitfeldt!!!!!και έχεις και τους ακυρους Γάλλους που σου έχουν 4 Belharra ανώτερες των ΨΑΡΩΤΡΑΤΡΩΝ ΜΜSC ακόμα και στην γαλλική διαμοφορση!!!!ΤΙ ΑΛΛΟ ΘΕΣ!!!!2 τέλειες ΠΡΩΤΑΣΕΙΣ από ΓΕΡΜΑΝΙΑ και Αγγλία και μια κουτσουρεμενη γαλλική πρωταση ανώτερη όμως σε όλα τα επίπεδα από τα εκτροματα των MMCS!!!!!

      1. Προσωπικά δεν με υποχρεώνει κανείς φίλε μου Bill, αλλά ούτε θα αγοράσω ποτέ φρεγάτα. 🙂 Σε επίπεδο πολιτικής και στρατιωτικής ηγεσίας όμως ή αλλιώς σε πολιτικούς και στρατιωτικούς καριέρας δεν είμαι το ίδιο σίγουρος, και εκεί εικάζω από τα γεγονότα πως υπάρχουν σοβαρές πιέσεις τύπου «καρότο και μαστίγιο» από τις ΗΠΑ.

        Άρα μαζί σου είμαι, μακάρι να πάρουμε οτιδήποτε εκτός ΜΜSC. Γαλλικές, Γερμανικές, Αγγλικές κτλ. λίγο διαφορά μου κάνει πλέον. Υπάρχουν μερικά υπέρ και κατά σε κάθε επιλογή αν το ψειρίσει κανείς, αλλά στην τελική αυτό που μετράει δεν είναι πλέον τόσο ο κατασκευαστής στο σημείο που έχουμε φτάσει αλλά να έρθουν επιτέλους φρέσκες, σύγχρονες και αξιόμαχες φρεγάτες. Μόνο το αποτέλεσμα μετράει και αυτό είναι ένα ισχυρό ΠΝ.

      2. @Bill
        Αγαπητέ φίλε Βασίλη.τις αλουμινοτρατες κανείς εδώ δεν τις θέλει.ομως μην ξεχνάμε στη παρούσα φάση ψάχνουμε φρεγάτα αεραμυνας,ό,τι άλλο δεν μας κάνει γιατί απλά δεν μπορεί να επιζήσει πέραν της γραμμής Κρήτης Ρόδου.δεν μπορεί να προστατέψει την α.ο.ζ. μας και την Κύπρο ΜΑΣ.οποτε μένουν οι γαλλικές και οι ολλανδικές.σαφως είμαι υπέρ της γαλλικής λύσης.

    2. Καλησπέρα φίλε Spiral

      Στην συγκεκριμένη περίπτωση η Τουρκία δεν απέρριψε μόνο το προβληματικό αεροσκάφος F-35 αλλά και τους Patriot ως σύστημα για προστασία ευαίσθητων εγκαταστάσεων, για το οποίο υπήρξαν επίσης αναφορές που μιλούσαν για ανεπαρκέστατο σύστημα σε σύγκριση με προτάσεις των ανταγωνιστών στην αγορά, απο τις οποίες επέλεξε το ρωσικό με το ευρωπαϊκό SAMP σε δεύτερη θέση…αυτό για τους αμερικανούς ήταν διπλή αποτυχία και πολιτικό χαστούκι απο την συμμαχική χώρα.

  13. Τι μας λεει κοινως η Σουπια, Φερτε τα λεφτα για τις Σαβουρες (ωστε να μην μπορειτε να πατε αλλου) και θα σας δωσουμε ΑΒ κατοπιν εορτης και θα δουμε και για τα f35 αργοτερα.
    Δηλαδη δινουμε σανο για τους 5φαλαγγιτες για να δικαιολογησουν τη κουκουλα.
    Συμφωνω βεβαιως με τον συναδελφο που γραφει για τα Στρατηγικα οπλα, ολη η ιστορια γινεται να μην εχουμε στοιχειωδη ανεξαρτησια στην αποτροπη( οι αθεοφοβοι ενεκριναν τετοια οπλα ακομα και στη Πολωνια σε εμας ομως μας δειχνουν τα «μεζεα» τους ).
    Η σχεση βεβαιως Νταβατζη- Εκδιδομενης ειναι γνωστει σε ολους.

    1. @Αρισταρχος
      Εδώ κάνουν ό,τι μπορούν για να μην τολμούμε να ζητήσουμε απλά όπλα για το στόλο των F16. Είδατε ποτέ κανέναν SLAM/SLAM-ER, JASSM, SDBII, Harpoon (ο τελευταίος είναι και πιστοποιημένος στα 50άρια, βλ. το 045 testbed)… Είπαμε, στρατηγική συμμαχία, μια βυθοκόρος και τέσσερα σαπάκια για την ΔΥΚ…………

  14. Οι μασκες επεσαν
    Γαλλοι—>1 μοιρα επιπλεον Ραφαλ referbished/ 6 Formitable σαν της Σιγγαπουρης.
    Γερμανοι (με πολυ βαρια καρδια)—> 2 S214/ Αναβαθμιση ΜΕΚΟ και καμιά F123 ως ενδιαμεση λυση, αλλιως
    Ολλανδοι—> 2 Μ/Αναβαθμιση ΜΕΚΟ και ΣΚΟΥΠΑ ολα τα ναρκοθηρευτικα τους.

    ΥΓ: και ΠΟΛΥ το κουρασαμε

    1. Γιατί με βαριά καρδιά θα αγωραζεις τα Παπανικωλης????ΤΟ ΚΑΛΗΤΕΡΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΥΠΟΒΡΗΧΙΟ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΚΑΙ ΤΙΣ ΥΠΟΔΟΜΈΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ???Το Μονο που θα πληρώσουμε είναι οι απόκριση των υποβρυχίων και καμία 100 άρια εκατομμύρια ακόμα και για άλλες καμία 50ρια τορπίλες!!!!!ΣΕ ΧΑΛΑΝΕ ΒΡΕ????!ακόμα και η απόκτηση των meko Α200 με 16 aster 30 και 32 ή 24 ssm2 ,με ram και stratles 75 mm!!!!!και Κώστος για τις μέκο Α200 καμία 650-700εκατ…..ΣΕ ΧΑΛΑΝΑΙ????ΑΙΤΗ ΦΩΤΟΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΙΣ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΈΣ ΨΑΡΩΤΡΑΤΡΕΣ!!!!!

  15. Απλά συνεννοούμαστε με μια άλλη φιλική χώρα η οποία να έχει δώσει μεγάλη παραγγελία, να ακυρώσει μέρος παραγγελίας που υπάρχει σε τωρινό batch/lot, και να ζητήσει σε μεταγενέστερο, και εμείς να πάρουμε από το lot που αυτή η χώρα θα ακυρώσει. Σιγά τα δύσκολα, οι παραγγελίες μπαίνουν και στην διαδρομή αλλάζουν. Αφού όπως λένε οι περισσότεροι εδώ μέσα είναι σαράβαλα, τότε προφανώς μόλις πάρουν μερικά, όλοι θα παρακαλάνε να αναλάβουμε εμείς μέρος της παραγγελίας τους, και έτσι θα βρούμε εύκολα.

    Έτσι δεν είναι? (εκτός φυσικά αν όλες οι χώρες τα θέλουν πολύ και δεν ακυρώνουν τίποτα, γιατί οι ειδικοί τους έχουν άλλη άποψη επί της χρησιμότητας του)

  16. Αγαπητοί φίλο σε πρόσφατη ανάρτησή μου μιλώντας για τις MMSC (τι άλλο;) είχα αναφέρει ότι σε συνομιλία μου με κάποιον φίλο υψηλά ιστάμενο στο ΥΠΟΙΚ μου είχε τονίσει ότι όλη η πρεμούρα για τα εξοπλιστικά έχει να κάνει με το πόσο γρήγορα θα καταθέσουμε τον οικονομικό μας προγραμματισμό για το σύνολο του αμυντικού εξοπλισμού που θέλουμε σε βάθος 5 ετιας -με έναρξη εκτέλεσής του όμως εντός του 2021 το αργότερο-
    Ως παράθυρο ευκαιρίας μου είχε θέσει τον Μάρτη του 21 γιατί εκεί η ΕΕ θα κάνει μια πρώτη σοβαρή αποτίμηση των ζημιών της οικονομίας αλλά και των τραπεζών και φυσικά τα πράγματα για την Eλλάδα δεν προοιωνίζονται θετικά ανεξάρτητα από τις παπατζες της Fitch & Moody’s με τα fake ratings.
    Επειδή είναι πολύ πιθανό νέο πρόγραμμα αποπληρωμής Χρέους (sic λεξική αντικατάσταση του όρου Μνημόνιο) το οποίο είναι ήδη στο 207% του ΑΕΠ με αυξητικές τάσεις, η κυβέρνηση πρέπει να κλειδώσει όλες τις χρηματικές ροές για τα επόμενα έτη βάσει του οπλικού συστήματος ώστε να εξασφαλίσει ότι τα συμβόλαια θα προστατευτούν κάτα το δυνατόν μέσα σε συγκεκριμένο οικονομικό πλάνο.
    Οι Αμερικανοί το γνωρίζουν καλά το σενάριο για αυτό πιέζουν για τα συμβόλαια εδώ και τώρα καθόσον ότι υπογραφεί τώρα επίσημα και μπει προκαταβολή είναι δύσκολο να αναιρεθεί με τον Θείο Σαμ ως αντισυμβαλλόμενο σε δεύτερο στάδιο διότι οι αμερικανοί με τα λεφτά τους και τις υπογραφές τους δεν παίζουν.
    Εδώ λοιπόν η μαγική λέξη είναι » η προκαταβολή» η οποία στην ουσία ενεργοποιεί το οικονομικό πλάνο και θωρακίζει το συμβόλαιο.
    Στην περίπτωση των F35A για το οποίο το ΓΕΕΘΑ γνώριζε εκ των προτέρων ότι δεν θα το πάρει παρά μόνο αν μπεί σε γραμμή παραγωγής περί το 2027-28 το μυστικό είναι να μπεί η προκαταβολή μέχρι τα μέσα 2021 ώστε και καλά να επικυρωθεί η θέση της Ελλάδας στην σειρά παραγωγής.
    Υπό αυτό το πρίσμα ο Πρέσβης είναι απόλυτα σωστός και επομένως μην εκπλαγείτε αν όντως η Ελλάδα εκτελέσει το οικονομικό πλάνο από το 2021 με παράδοση αεροσκαφών το 2028.
    Εξάλλου στο μυαλό των ακραιφνών Αμερικάνικων γερακιών η Τουρκία ποτέ δεν ξέφυγε από το μαντρί ως πιστή σύμμαχος απλώς παραστράτησε για λίγο λόγω ενός γεωπολιτικού vertigo των πολιτικών της και μιας κάποιας σύγκρουσης συμφερόντων των συμμάχων και των επιτελαρχών της.
    Η Ελλάδα δυστυχώς δεν μπορεί να ξεφύγει από αυτή τη φάκα και είναι αναγκασμένη είτε να φάει το καρότο (F35A) είτε να υποστεί το μαστίγιο (MMSC)
    Ας ελπίσουμε να επιλέξει το καρότο γιατί η άλλη επιλογή προϋποθέτει μαστίγωμα αυτών που θα υπογράψουν…..
    Μακάρι το στρατιωτικο-πολιτικό προσωπικό να μας εκπλήξει ευχάριστα αλλά…..

    1. Αγαπητέ Paradox,
      Πολύ καλά το ανέπτυξες όσο αφορά την οικονομική κατάσταση μας και τι μελει γενεσθαι με την ΕΕ από του χρόνου.
      Πιστεύω όμως ότι η MMSC πάνε πακέτο με τα 2 ΑΒ προκαταβολικά. Και μελλοντικά απόσυρση τους και αντικατάσταση από τις constellation.
      Επειδή ξέρουν ότι θα τους κρεμάσουν αυτή την φορά. Έχει πάρει διαστάσεις αυτή η ιστορία. Δες και παραπάνω σχόλιο μου.

      1. Μου άρεσε η ιδέα σου και να την επεκτείνω.

        Αγορά FFGX/Constellation 4 κομμάτια και ενδιάμεση λύση μέχρι να έρθουν (5 χρόνια η πρώτη και 10 χρόνια η τελευταία) ενοικίαση 2 ΑΒ και 2 LCS μεταχειρισμένων (να τους φύγει το γινάτι με τις LCS, ή 1 και 3)

        1. Τα LCS 1-4 είναι βασικά πειραματικά για τις δυο σχεδιάσεις
          Ότι χειρότερο θα μπορούσαμε να πάρουμε

          τα FFGx μάλλον πάνε πιο αργά και είναι πέρα από τα οικονομικά μας

          Να δούμε ποιος θα υπογράψει για MMSC+LCS από το Ναυτικό!!

  17. Θα συμφωνήσω απόλυτα με τον κ. Πρέσβη !!!!
    Δεν μας χρειάζεται ένα αεροπλάνο το οποίο δεν έχει λυσει τα προβλήματά του !!!!
    Δεν μας χρειάζεται ένα αεροπλάνο το οποίο έχει τεράστιο κόστος πτήσης !!!!
    Δεν μας χρειάζεται ένα αεροπλάνο το οποίο θα αυξήσει την ήδη υπάρχουσα πολυτυπία !!!!
    Δεν μας χρειάζεται ένα αεροπλάνο που θα το πληρωσουμε τώρα για να το πάρουμε το 2027 !!!!
    Μας χρειάζονται μερικά 6 Rafale F3R καινούργια για μία ενισχυμένη μοίρα !!!
    Μας χρειάζονται τα block 30 και πρέπει να αποφασίσουμε τί θα κάνουμε με αυτά !!!
    Μας χρειάζονται ατρακτίδια !!!!
    Μας χρειάζονται επιπλέον όπλα αντιρανταρ,μακρού πλήγματος,έξυπνες συλλογες !!!
    Μας χρειάζονται uav !!!!
    Μας χρειάζονται χρήματα για το στρατο ξηράς και το ναυτικό !!!

  18. Προσγείωση στην πραγματικότητα όσον «πετούσαν» στο Ρόζ συννεφάκι της «νέας εποχής στην αεροπορία» με «αόρατα» μαχητικά, απο επίσημο πρόσωπο.

  19. @CT
    Οι πληροφορίες από σοβαρούς ανθρώπους κι όχι τα φερέφωνα των κυβερνητικών καναλιών λένε ότι όντως οι Γάλλοι εξακολουθούν να είναι στο παιχνίδι και μάλιστα ότι η φυγή ενός ανώτερου στρατιωτικού για θέση στο εξωτερικό (οι εμπλεκόμενοι με το ΓΕΕΘΑ γνωρίζουν σχετικά) σε κομβική θέση κορυφαίας εταιρίας αμυντικού εξοπλισμού έχει τη σημασία της.
    Το έχουμε πει επανειλημμένως ότι όταν θέλεις να ασκήσεις πολιτική μέσω εξοπλισμών δεν μπορείς -και δεν νοείται- να »ταΐζεις» μόνο την μια πλευρά δηλ. τις ΗΠΑ
    Στην δεδομένη στιγμή δεν χωράνε συναισθηματισμοί και προτιμήσεις αλλά η αξία του όπλου που θα αγοράσεις και οι όροι με τους οποίους θα το αγοράσεις.
    Υπο το πρίσμα αυτό οι Γερμανοί δεν μπορούν να μείνουν έξω όταν μάλιστα έχουν ένα όπλο τα 214/ΑΙΡ των οποίων η επιπλέον προμήθεια επιπλέον 4 μονάδων κρίνεται απαραίτητη όπως και των PHz 2000 & Leo1A4 και σε κατάσταση αποθήκευσης
    Οι Εγγλέζοι και οι Ολλανδοί παραμένουν στη λίστα των φρεγατών (μεταχειρισμένων & μη) σε περίπτωση που δεν εμπλακούν ενεργά οι Γάλλοι και φυσικά οι Ισραηλινοί και Σέρβοι για τους μεν πρώτους όσον αφορά drones, αναβάθμιση ΑΗ64Α, SPICE & βλημάτων Barak σε περίπτωση που δεν πάρουμε Aster 30 ή SM2 ή ακόμη και σε αναβάθμιση των F16/30 το οποίο είναι κάτι που έχουν αναγάγει σε επιστήμη με τον δικό τους στόλο.
    Οι Ρώσοι κρίνονται απαραίτητοι για την αναβάθμιση των S300MPU & TOR M1 σε 2 και φυσικά την αναβάθμιση των Τ80MTU των Κυπρίων απέναντι στις ορδές των τουρκικών Leo1A4 που έχουν κατακλείσει τις τουρκικές βάσεις στο Βορά του νησιού.
    Οι Σουηδοί με το ραντάρ της SAAB & οι Νορβηγοί με τα βλήματα NSM θα μπορούσαν να παίξουν υπο προϋποθέσεις αλλά για τους επιτελείς μας ….πέφτουν κομμάτι μακριά ως χώρες

    1. Φιλε Paradox,

      Αυτα που γραφεις εξηγουν γιατι χρεοκοπησαμε σαν χωρα και δεν παραγουμε ουτε βιδα, ενω οι Σερβοι που τους βομβαρδισε το ΝΑΤΟ και τους ειχαν επιβαλει κυρωσεις για μια δεκαετια, πλεον παραγουν ρουκετοβολα με εμβελεια 285 χιλιομετρα (Jerina 1) και πυραυλους ALAS-B που ειναι παρομοιοι με τους Ισραηλινους Spike-NLOS, και τους εξαγουν πλεον στα ΗΑΕ.

      Διπλωματια των εξοπλισμων, μαλιστα. Οι προμηθειες οπλικων συστηματων γινονται σαν να «λαδωνουμε» τις ξενες χωρες για να μας στηριξουν διπλωματικα. Ουσιαστικα προκειται για πρωτοφανη αποτυχια του διπλωματικου σωματος, και για να διορθωσουν την αποτυχημενη διπλωματια, προσπαθουν να μεταταφερουν το προβλημα στην αμυντικη ισχυ και τη βιομηχανια της χωρας, υποβαθμιζοντας με αυτον τον τροπο την κυριαρχια της Ελλαδας. Προκειται για εγκλημα.

      Αντι να αγορασουμε οπλικα συστηματα αξιας οπως NSM, RBS-15, Exocet, και να επιδιωξουμε μεταφορα τεχνογνωσιας και κατασκευαστικο εργο, θα αγορασουμε ενα προιον οπως οι Harpoon τους οποιους ξεφορτωνεται πλεον το Αμερικανικο Ναυτικο και τους αντικαθιστα με NSM. Την ιδια ωρα οι Αμερικανοι δεν μας αποδεσμευουν μια σειρα απο οπλα αξιας οπως SM-2, JASSM, SLAM-ER, κτλ.

      Αυτοι οι κυριοι που σου τα λενε αυτα θα πρεπει να ντρεπονται, καθως υποβαθμιζουν εν γνωση τους την αμυνα της χωρας και θετουν σε κινδυνο τους Ελληνες. Καποια στιγμη θα πρεπει να μπουν τεστ νοημοσυνης σε ολους οσους μπαινουν σε θεσεις ευθυνης η κατεβαινουν στις εκλογες καθως σιγουρα οι συγκεκριμενοι δεν ειναι καθολου κοφτερα μυαλα.

      1. @Stealth
        Αγαπητέ φίλε σε μια χώρα μπανανία όπως η δική μας με πολιτικούς γόνους να διαδέχονται την διακυβέρνηση της χώρας ο ένας μετά τον άλλο με ευλαβική συχνότητα και συμμετρία, η διπλωματία των εξοπλισμών δυστυχώς όσο και τραγική αν φαίνεται είναι ωστόσο επιβεβλημένη λόγω χρόνιας ανικανότητας πολιτικού και διπλωματικού προσωπικού.
        Πρέπει να είμαστε η μοναδική χώρα χωρίς γεωπολιτικούς επιστήμονες & στρατιωτικούς αναλυτές σε κομβικές θέσεις στα κέντρα αποφάσεων. Εξάλλου και οι λίγοι που υπάρχουν όπως ο Φώσκολος, ο Καρυώτης, ο Μάζης και ο Καλεντεριδης είναι εκτός κεντρικής σκηνής.
        Μην μου πει κανείς το ΕΛΙΑΜΕΠ γιατί δεν μιλάμε για Ινστιτούτο αλλά για το κέντρο Τύπου της Αμερικανικής Πρεσβείας στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια.
        Οπότε τι κάνεις σε αυτή τη περίπτωση; Απλά τον γνωστό ραγιά/διακονιάρη των χωρών/προμηθευτών κυρίως των μεγάλων δυνάμεων οι οποίοι σε βάζουν στη λίστα τους και σε κάνουν μπαλάκι εσαεί…
        Αυτή είναι η αλήθεια…..αρκεί να την παραδεχτούμε αφού δεν μπορούμε να την αλλάξουμε .

  20. Μην χαίρεστε όλοι ότι γλιτώσαμε από τα Φ-35.
    https://doureios.com/zontano-to-elliniko-aitima-gia-taheia-paradosi-6-f-35/

    Μάλλον έχει δίκιο ο Βλάσης που λέει ότι την απόφαση θα την πάρει το Κογκρέσο. Όλα τα θέματα (Φ-35, ΜΜΣΨ) θα μείνουν ανοικτά μέχρι το 2021.

    Θα δούμε τις προτάσεις για το Σκαραμαγκά, τις αντιδράσεις των Τούρκων τους επόμενους μήνες (ένα επεισόδιο θα αλλάξει τα πάντα) και βλέπουμε.

    1. Υπενθυμίζω επίσης πως δεν ξέρουμε τι γίνεται με τα υπόλοιπα Φ-35 της παραγγελίας της Τουρκίας, αν και δεν πιστεύω ότι θα μας έδιναν οι Αμερικανοί κάποια απ’ αυτά: το κτύπημα θα ήταν τεράστιο και θα σήμαινε την οριστική διακοπή των δεσμών.
      https://doureios.com/8-f-35-lrip-14-tis-tourkias-agorazoyn-oi-ipa-agnosto-to-mellon-ton-22-proigoumenon/

      1. Το σχόλιό σας αναμένει για έλεγχο. Αυτή είναι μια προεπισκόπηση. Το σχόλιό σας θα γίνει ορατό αφού εγκριθεί.

        Η θέληση μερικών στην Ελλάδα δεν αρκεί για να υλοποιηθεί ένα πρόγραμμα, αφού είναι απαραίτητη η ικανότητα να απορροφήσει η Ελλάδα ένα σύστημα σαν το F-35 που χρειάζεται τις ανάλογες γνώσεις και συνέπεια στην συντήρηση για να είναι λειτουργικό και να έχει νόημα η επένδυση.
        Η Ελλάδα προφανώς δεν είναι σήμερα σε θέση να απορροφήσει ένα σύστημα με υψηλές απαιτήσεις, αφού δεν μπορεί να συντηρήσει αυτά που έχει ήδη όπως θα έπρεπε, με παράδειγμα το ελικόπτερο ΝΗ90 που φυλάει τα υπόστεγα επειδή έχει όπως και το F-35 υψηλές απαιτήσεις στην συντήρηση και προφανώς έξοδα.
        Ένα προβληματικό F-35 είναι συνεπώς για αυτούς τους λόγους εντελώς εκτός πραγματικότητας για την Ελλάδα. Άσχετα αν αρέσει στους οπαδούς του αεροσκάφους.

    2. Η θέληση μερικών στην Ελλάδα δεν αρκεί για να υλοποιηθεί ένα πρόγραμμα, αφού είναι απαραίτητη η ικανότητα να απορροφήσει η Ελλάδα ένα σύστημα σαν το F-35 που χρειάζεται τις ανάλογες γνώσεις και συνέπεια στην συντήρηση για να είναι λειτουργικό και να έχει νόημα η επένδυση.
      Η Ελλάδα προφανώς δεν είναι σήμερα σε θέση να απορροφήσει ένα σύστημα με υψηλές απαιτήσεις, αφού δεν μπορεί να συντηρήσει αυτά που έχει ήδη όπως θα έπρεπε, με παράδειγμα το ελικόπτερο ΝΗ90 που φυλάει τα υπόστεγα επειδή έχει όπως και το F-35 υψηλές απαιτήσεις στην συντήρηση και προφανώς έξοδα.
      Ένα προβληματικό F-35 είναι συνεπώς για αυτούς τους λόγους εντελώς εκτός πραγματικότητας για την Ελλάδα. Άσχετα αν αρέσει στους οπαδούς του αεροσκάφους.

  21. Ακυρωση αμεσα της αγορας των 4 φρεγατων πολλαπλου ρολου.
    Ακυρωση και της οποιας ενδιαμεσης λυσης.

    Αποσυρση (σταδιακα) των 3 μη εκσυχρ. S. (που θα γινουν αντ/κα για τις 6 φρεσκαρισμενες)
    Ενεργοποιηση της οπσιον αγορας των 2 παπανικολης 214 (800εκρια) με ναυπηγηση στην ελλαδα
    Προικα σε οποιον παρει τον σκαραμαγκα φυσικα (καποιες υποτυπωδης υποδομες θα υπαρχουν ακομα)
    Με την προυποθεση οι γερμανοι να μας δωσουν δωρεαν τις 2 bremen class (F-122) (αυτη θα ειναι η ενδιαμεση λυση)
    που αποσυρονται ετσι κι αλλιως φετος και του χρονου αρα δεν θα πουλιονταν πανω απο 100εκρια και οι 2 αρα
    μπορουν να μας τις δωσουν και μπονους στα 2 υποβρυχια.
    Αρα αποσυρση και των αρχαιων 3 υποβρυχιων 209/1100 (του 1971)
    Επισης απαιτηση της πιστοποιησης Scalp_naval σε ολα τα 214.
    Μονο με αυτες τις προυποθεσεις θα παρουν τα 2 επιπλεον 214 οι γερμανοι.

    Επιπλεον 2 σουπερ βητα (πλεον της 6ης και 7ης που παραδιδονται τωρα)αρα 400εκρια
    Και για να μη γκρινιαζει η onex που προφανως της ταξαν εργο για να παρει την ελευσινα,
    και γιατι μας ειναι πολυτιμες.
    Φτηνος εκσυχρονισμος των μεκο (200 αντι για 450 εκρια των αμερικανων)
    Ουτε 1μιση δις δεν εχουμε δωσει μ αυτον το τροπο και εχουμε ενισχυσει κατακορυφα το συνολο τους Ναυτικου.

    Θα φτασουμε ετσι ως το 2030 με τις 6 S.
    Και tote μπαινουμε δυναμικα για την ευρωκορβετα με ενα εκτοπισμα στους 3200+ τονους σαν την γκοβιντ 3100
    περιπου. Απο το 2030 θα ειναι ετοιμες οι πρωτες παμφθηνες επιδοτουμενες και ενας τυπος φρεγατας για ολο το ναυτικο (οταν αποσυρθουν και οι μεκο το 2040) με 12-13 πλοια με κοστος 250-300 εκρια το πλοιο (βλεπε κοστος γκονιντ ρουμανιας, αιγυπτου, ηαε) και με ενα ποσοστο επιδοτουμενο απο ΕΕ ειναι απολυτα εφικτο αυτο το ποσο ανα κορβετοφρεγατα (χωρις οπλα και υποστηριξη φυσικα).
    Τεραστια οικονομια κλιμακος στο ναυτικο.

    Υπογραφη τον αλλο μηνα οχι για 18 ουτε για 24 αλλα για 30 Rafale! (αφου δεν θα ξοδεψουμε λεφτα γι φρεγατες θα εχουμε). 3+ δις (με επιστροφη των απλων διλιτρων
    Αυτη θα ειναι η κυρια αποτροπη μας απεναντι στους τουρκους.
    Τα 30 Rafale+τα 24 mirage+ 85 viper (Κατα σειρα αξιολογησης)
    Το ΠΝ μπορει και με φτηνες φρεγατες αλλα ικανοτατα υποβρυχια και πυραυλακατους.
    Η ΠΑ θα εχει τον κυριο ρολο.
    Ιπταμενα τανκερ φυσικα, και επιπλεον mlrs με atamcs των 300km.

    Οικονομικοτατα η χωρα χωρις ναμ

  22. ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ, για ΗΠΑ ΚΑΙ Ελλάδα, είναι το ΠΝ. Αυτός είναι ο λόγος που θα μας αγοραστούν οι MMSC, και θα πάρουμε και κάποια Ενδιάμεση Λύση.

    Καρφωθηκαν μονοι τους οι υπαλληλοι της πρεσβειας και της ΛΜ.
    Εχουν ηδη προαποφασιστει οι αλουμινιτρατες γι αυτο μας λενε δε θα δουμε τενεκε πριν το 2028.
    Μιλαμε για τρελο σκανδαλο πλεον.
    Ολα ειναι προαποφασισμενα.
    Ειναι το γραφειο τυπου του τζεφρυ ξεκαθαρα. χωρις υπεκφυγες πλεον

    Τσατιστικαν κι ολας

    Όσα γράφονται περί “σαπακίων” και άλλες αηδίες, είναι μόνο για λαϊκή κατανάλωση. Δεν θα πούμε τίποτε άλλο. Μόνο πως το ΠΝ είναι προτεραιότητα. Αντιληπτόν;

    1. Αυτό είναι το φοβερό ότι τσατίζονται, λες και είναι τίποτα ναυπηγοί οι ναύαρχοι. Για την ταμπακιέρα τίποτα. Και μετά από χρόνια θα βγει κανένα άρθρο έγινε λάθος (σαν τα Ρ-3) και καλά όλα καλα.

    2. Aλλο wording βλέπω
      #Αυτός είναι ο λόγος που θα αγοραστούν οι MMSC, αν επιλεγούν τελικά από το ΠΝ, και θα πάρουμε και κάποια Ενδιάμεση Λύση.#

      το αλλάξανε???

      1. @ CK

        Το αλλαξαν αφου πρωτα τους εκραξε ο κοσμος, που δεν πιστευε αυτα που διαβαζε.

        Οχι οτι τωρα ειναι καλυτερο, φουλ στην προωθηση της αλουμινοτρατας, με εντελως γελοιες δικαιολογιες, που σχεδον κουνανε και το δαχτυλο σε καποιον ο οποιος τολμησε να ζητησει F-35 και οχι τις MMSC. Θα μας καραφλιασουν τελειως οι ανθρωποι.

        Την προηγουμενη ημερα οι αθεοφοβοι προτειναν (ακουσον ακουσον)) να πεταξουμε τα Απατσι και να παρουμε οπλισμενα Blackhawk, λες και μπορουν να κανουν τις ιδιες δουλειες.
        Eμ βεβαια, τα Απατσι ειναι της Boeing, ενω τα Blackhawk ειναι της Lockheed Martin. Εαν ενα συστημα δεν ειναι της LM, τοτε θα πρεπει να το πεταμε στον καλαθο των αχρηστων, και να αγοραζουμε καινουριο απο την Lockheed Martin, συμφωνα με την Πτωση & Διαστρεμμα.

    3. Η φτύση διαμαρτύρεται εκ μέρους της πρεσβείας και προσπαθεί να δημιουργήσει ρήγμα στην κυβέρνηση; Κατάλαβα καλά;

    4. Χωριο που φαινεται, κολαουζο δεν θελει, που λεει και η παροιμια.

      Πραγματικα σημερα καρφωθηκαν μονοι τους, οποιος ετυχε να διαβασει το αρθρο τους, ειδικα πριν το αλλαξουν, πραγματικα καταλαβε τι παιζει.

      Η προωθηση και η διαφημιση στις αλουμινοτρατες ειναι στο φουλ. Και απο πανω, κουνανε και το δαχτυλο κιολας, πως τολμησε καποιος να ζητησει μεταχειρισμενα F-35 οταν εχει προτεραιοτητα η αλουμινοτρατα χωρις σοναρ.. . Aυτο ακριβως εγραψαν

      «Εμείς θα θέλαμε να ξέρουμε, ποιος επέλεξε να στείλει αυτή την επιστολή στις ΗΠΑ για τα F-35, και δεν στέλνει τη LoR για τις MMSC, όσο κι αν κάποιοι έχουν πείσει πολλούς πως “δεν κάνουν”. Ήρεμα ρωτάμε.»

      Τουλαχιστον τα F-35 ειναι οπλικο συστημα αξιας, πανακριβο στην αποκτηση και τη συντηρηση μεν αλλα αποτελεσματικο.

      Οι αλουμινοτρατες MMSC ειναι και πανακριβες και εντελως αχρηστες. Και απο πανω, θα μας φορτωσουν και τις προβληματικες ΜΗ ΕΞΟΠΛΙΣΜΕΝΕΣ LCS ως ενδιαμεση λυση. Οχι δωρεαν φυσικα, θα τις πληρωσουμε απο πανω. Εαν γινει κατι τετοιο τοτε η επομενη κυβερνηση του τοπου θα πρεπει να αναζητησει ποινικες και πολιτικες ευθυνες για αυτο το καραμπινατο σκανδαλο.

  23. Καμιά Βυθοκόρος παίζει να μας δοθεί ή ανατρέπει τις ισορροπίες στην Α.Μεσόγειο;

    Βέβαια για να μας σπρώχνουν τα Sanitas Foil Ships, καταλαβαίνει και ο κάθε αδαής οτι κάνουν

    μια τρύπα στο νερό στην θαλάσσια αποτροπή, αλλιώς ο Κος Πρέσβης θα ήταν όσο λαλίστατος

    έπρεπε ,για να μας ξεκόψει την απόκτησή τους με παραμύθια »πολυετών διαδικασιών»

    Όμως κάνουν την καρδιά τους πέτρα και μας δίνουν από το υστέρημα των Ναυτικών οροφών τους
    τα αξιόμαχα/αξιόπλοα/αξιόπιστα αυτά πλοία. Μάλιστα…..

    παρότι

  24. H LM θα ρουφήξει ότι μπορεί ασχέτως αν μας κάνουν ή δεν μας κάνουν. Εδώ δεν έχουμε φρεγάτες σκάσαμε 500-600 για 7 romeo (τα ΑΒ-212 μας πείραξαν, όχι τα καθηλωμένα uh-1h και τα AS-332), δώσαμε 500 για τα Ρ-3 για να επιτηρούμε το…Ιόνιο, 1+ δισ για αναβάθμιση των πιο καινούργιων f-16 που θα εκτοξεύουν maverick και βόμβες Mk8X(λες και είναι τα corsair) και πάνε για το κολπο με τις MMSC(η «απόλυτη» κίνηση) για 4,5 δισ και «δώρο» δυο φοβερά και τρομερά… LCS (μόνο να μην τα πετύχει κανένα περιπολικό να δω με τι θα το αντιμετωπίσει) με μόνο ακόμα 300/400/500 εκατομμύρια και κάποιοι εχουν ακόμα θράσος να μιλάνε για κλεισμένες δουλειές και να μην μιλάνε άλλοι γιατί είναι τελεσίδικο λες και αγοράζουν από την τσέπη τους. Ούτε γνώστες είναι σε τίποτα και αμφιβάλω αν έχουν υπηρετήσει και φαντάροι σε κανένα σύνορο. Αλλά τι τους νοιάζει αυτοι θα μπουνε εκεί. Και για το τέλος τα F-35 που μόλις έχουμε δώσει όλα αυτά τα χρήαμτα μετά το 2027 έρχεται και αυτό να «κουμπώσει». Καλά κάνουν, αφού τετοιοι είμαστε.

  25. Ωραία νέα. Μήπως με αυτά τα χρήματα να αγοράσουμε σύγχρονα εκπαιδευτικά – ελαφιά μαχητικά M346? Γιατί κοιτάμε μόνο F35, Rafale και δε συμπληρώνουμε με φθηνές σε χρήση λύσεις για αναχαιτήσεις αν δεν έχουμε σκοπό να κατεβάσουμε αεροπλάνο?

  26. Δώσαμε, δώσαμε, δώσαμε και συνεχίζουμε να δίνουμε χωρίς να παίρνουμε κάτι που θα μας κάνει να πιστέψουμε ότι μπορεί μια σύγκρουση να έχει τουλάχιστον αμφίρροπο αποτέλεσμα. Το σχοινί έχει μαζέψει πολύ και νομίζω ότι είμαστε κοντά σε θερμό επεισόδιο. Εκτός και αν οι Ουσαίοι αποφασίσουν να μας δώσουν ΤΩΡΑ 2 ΑΒ πρέπει να αλλάξουμε ρότα γιατί αρμενίζουμε στραβά. Είναι μεγάλο λάθος να γράφουμε τη Γαλλία στα μέζεα μας ( οι φωστήρες μας όχι εμείς) τη στιγμή που είναι οι μόνοι που μας δίνουν εξοπλισμό χωρίς να ρωτάνε που, πως και γιατί. Και οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχουν πράγματα που θέλουμε. Αν και είναι σίγουρο ότι η Γερμανία θα αντιδράσει με κάθε τρόπο σε προσπάθειες που θα κάνουμε να εξοπλιστούμε με ευρωπαϊκά οπλικά συστήματα, ίσως κάνει πίσω αν της δώσουμε ένα κομμάτι των εξοπλισμών. Όπως έχουν πει πολλοί σε αυτό το σάιτ, στις διεθνείς σχέσεις δεν υπάρχουν φίλοι, μόνο πελάτες. Και η Γαλλία πιθανόν να είχε άλλη στάση αν δεν είχε πάρει συμβόλαια η TOTAL. Κύριο μέλημα είναι τα όπλα μακρού πλήγματος και τα θέλουμε χθες. Ένα ακόμα σμήνος RAFALE πρέπει να μπει άμεσα σε υπηρεσία. Δεν χάνουμε τίποτα αν δοκιμάσουμε να πάρουμε εμείς αυτά που δίνουν στην Κροατία. Μετά μπορούμε πιο άνετα να δούμε τι φρεγάτες θα πάρουμε. Τώρα πια νομίζω όλοι καταλάβαμε τι μας περιμένει αν συνεχίσουμε με τους Ουσαίους. Δυστυχώς.
    ΥΓ. Όσο και αν δεν θέλω να το παραδεχτώ, νομίζω ότι τα μόνα ΑΒ που θα δούμε στην Ελλάδα είναι του Βασιλόπουλου.

  27. Πραγματικα ολοι τρελαθηκαν η χαζεψαν.Η αποφαση στο αιτημα της ελλαδας θα γινει αντικειμενο συζητησης οταν θα συσταθει η νεα διοικηση στις ΗΠΑ γιατι ειναι θεμα ΓΕΡΟΥΣΙΑΣ .Αρα απο φεβρουαριο κ μετα . Η φιλοσοφια της ΠΑ ειναι η δημιουργια στολου ΟΜΟΙΟΓΕΝΗ ΜΕ ΔΙΚΤΥΟΚΕΝΤΡΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ αυτο σημαινει F35 KAI F16 –RAFALE KAI MIRAGE .ΟΛΑ τα υπολοιπα για ρωσικα κινεζικα η οτι αλλο δεν μπορει να συμβει γιατι η επενδυση στην υπαρχουσα υποδομη θα αχρηστευοταν αρα η αποψη υπαρχουν εναλλακτικες οικονομικα κ υλικοτεχνικα θα απαιτουσε τεραστια ποσα απο τη μια και μαρασμο του υπαρχον υλικου. Ο πολυς κοσμος πιστευει οτι ειναι ευκολο να πας σε ρωσικο μαχητικο Πιστευει κανεις οτι δεν θα υπαρξουν εκβιασμοι στα ανταλακτικα των f16 η σε παροχη δωρεαν στρατιωτικου υλικου απο το πλεοναζον των ΗΠΑ σε αρματα η αλλα συστηματα ? ΣΥΝΕΡΘΕΤΕ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΠΟΥ ΖΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΣ ΚΟΣΜΟΣ ΕΚΒΙΑΣΜΩΝ Κ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΣΤΟ ΚΡΙΚΟ ΑΥΤΟ ΕΜΕΙΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΙ ΑΔΥΝΑΜΟΙ ΟΧΙ ΤΥΧΑΙΑ ΑΛΛΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΚΑΚΗ ΜΑΣ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ-Πιστευει κανεις οτι οι ΗΠΑ θα επιτρεψουν στην μικρη ελλαδα να παει με τους ρωσους -Πιστευει κανεις οτι η ρωσια θα μας δωσει οπλα για την ψυχη της μανας μας κ χωρις δεσμευσεις ? – Επιτελους ας ξυπνησουμε λιγο ? – Χρωσταμε σε ΕΕ Δηλ=[γερμανια κ δντ = ηπα ]-Πιστευει κανεις οτι δεν μας ξαναβαζουν σε νεο προγραμμα αν δεν κατσουμε ησυχα ? —ΞΥΠΝΑΤΕ Κ ΞΕΧΑΣΤΕ ΡΩΣΙΕΣ Κ ΚΙΝΕΣ —ΗΘΙΚΟ ΔΙΔΑΓΜΑ
    [ για οσους χρωστουν ]=Αυτος λοιπον που αφηνει τον εαυτον του να ζητιανευει για βοηθεια ειναι εκεινος που ξερει οτι ειναι αδυναμος και οταν ζητιανευεις πανω απο μια φορα τοτε απο ενα σημειο κ μετα το κανεις συνειδητα κι απο επιλογη

      1. Να ξεκαθαρισω κατι – Δεν ειμαι αντιθετος σε ρωσικα η κινεζικα συστηματα -Απλα κανω μια διαπιστωση οικονομικο-υλικο-τεχνικης φυσεως στην παρασα χρονικη στιγμη κ σε μεσοπροθεσμο χρονο.Οσον αφορα οτι καποιοι μιλουν η δεν μιλουν καλα κανουν ως υποθετικη θεωρητικη σκεψη ειτε εκφραζομενη σε αυτο το αρθρο ειτε οχι ..Απλα πρακτικα του τη στιγμη σε πολλα σιτε γινεται μια κουβεντα η οποια θεωρω οτι δεν εχει νοημα επι του παροντος .Επιπροσθετα για να πας σε αλλα οπλικα συστηματα σημαινει οτι εχεις γεωστρατηγικη αποψη και τουτη η χωρα δεν εχει. Απλα περιμενει να της λυσουν τα προβληματα οι αλλοι..

        1. @PANAGIOTIS ANAGNOSTOPOULOS

          Δεν μας απασχολούν τα Ρωσικα αεροσκαφη καθως εχουν εντελως διαφορετική φιλοσοφία σχεδίασης, ηλεκτρονικά και οπλα σε σχέση με τα δυτικα. Ακομη και οι κινητήρες των ρωσικων μαχητικών κουμπώνουν απο πάνω, ενω των δυτικών απο κάτω. Χρειαζεται τεραστια επένδυση σε χρήμα και χρονο, γι αυτό και δεν το συζητάει κανεις. Πλεον υπαρχουν και κυρωσεις για Ρωσικα οπλικά συστηματα.

          Παντως η Κύπρος θα μπορούσε και θα επρεπε να αγοράσει οπλισμένα Κινεζικα Μη Επανδρωμενα Αεροσκαφη.

          Το θέμα μας εδω ειναι εαν θελουμε F-35 σύντομα η μετα το 2027.

  28. – πάλι καλά που κλείνουμε τα Rafales…γιατί αν περιμένουμε απο τους Αμερικανούς ζήτω που καήκαμε…

    – κάποιοι στην Ελλάδα δινουν τα ρεστα τους για την απόκτηση των mmcs ίσως γιατί τα περιθώρια κέρδους τους θα ειναι απλά τρελά.

    – αυτοί μαλλον ηρέμησαν μετά στην ουσία διαφαινόμενη ματαίωση της άμεσης
    απόκτησης f 35 (οπως στην ουσία εξειγγηλε ο Παιατ που μας έσφαξε με το γάντι) και που θα έκανε την Π.Α το απολυτο φόβητρο μαζί με τους Ισαραηλινους στην περιοχή…..
    …καθώς έτσι δεν απειλούνται τα υπέρογκα κονδύλια που προορίζονται για το colpo grosso με τις mmcs στο Π. Ν.

    – δυστυχώς με αυτη την ξύλινη παρελκυστική γλώσσα που καταλαβαίνουμε ότι στην ουσία μας κοροϊδεύει ο Παιατ εχει γίνει σε όρους στρατιωτικής ουσίας αντιπαθής καθώς εκφράζει αυτην την νέο αμερικανική λογική του πολυ μπλα μπλα αλλά απο στρατηγικα όπλα αιχμής ΤΙΠΟΤΑ.

    – και για να κάνουμε σούμα ….f 35 ΑΜΕΣΑ δεν ερχονται….A.Burke μόνο στα όνειρα μας….το προγραμμα των Vipers κινηται πιο αργά και απο χελώνα….Τα p3 πρέπει να ειναι μια απο τις πιο αποτυχημένες σε όρους κόστους / ωφελειμοτητας επενδύσεις στην ιστορία των ενόπλων δυναμεων….και για κερασάκι στην τούρτα ερχεται και το mmcs /lcs το χειρότερο κορβετοειδες στην ιστορία του Αμερικανικού Π.Ν. το οποίο και θα χρυσοπληρωσουμε..

    Πάλι καλα που μας δινουν τα M1117 και τα υπερόπλα Kiowa..

    τόσο καλά..!!!

  29. Μια χαρά τα είπε ο πρέσβης με μεγάλη ευγενια.
    Πρέπει να καταλάβουν ότι αυτά τα οποία γίνονται μεταξύ πρωθυπουργών …δεν μπορεί να γίνει με ένα απλό γράμμα. Αυτη τη στιγμη η ΗΠΑ βρίσκονται στην αλλαγη Προέδρου.
    Δηλαδή αν εμείς ζητάμε 6 αεροπλάνα τι να πούνε οι Ισραηλ, Ν. Κορέα Ιαπωνία, ΗΑΕ που έχουν ΠΟΛΕΜΟ ή αντιμετωπίζουν πχ την Κίνα κτλ.
    Ας μην νομίζουμε οτι είμαστε το κέντρο του κόσμου και χωρις χρηματα κιολας.
    Στην παρούσα φάση …καλϋτερα να μιλήσουμε εκ νέου με Γαλλία εφόσον εχουμε χρηματα για αεροπλανα και να παρουμε αλλα 12 Rafale που προτινονται Κροατια ή τα καλυτερα μεταχειρισμένα απο αυτα και καινούργια … ώστε να φτάσουμε 40 Rafale.
    Αν ήταν εφικτό άλλα 15 Miraz 2000-5 ή -9 απο οποιαδήποτε πηγή …ώστε να φτάσουμε τα 40.
    Σκεφτείτε:
    -40 Rafale & 40 Miraz 2000-5
    -84 F16Viper & πιθανώς τα αναβαθμισμένα F16 block 50
    Αυτα θα αρκούσαν και ας πουλούσαμε ή αποσύραμε όλα τα άλλα.

    1. Τι ειναι αυτα τα οποια γινονται μεταξυ πρωθυπουργου και δε γινονται με ενα γραμμα; Υπαρχουν καποιες επισημες διαδικασιες, υπαρχει ο υπουργος αμυνης , γεεθα κτλ. Υποτιθεται μιλαμε με μια συμμαχικη χωρα, απο ποτε υπαρχουν οχι και υποτιμαμε καποιες διαδικασιες για να αιτηθουμε ενα οπλικο συστημα; Απο ποτε υπαρχει επιβουλη αγορας οπλικων συστηματων ή διαχωρισμος για αγορα καποιου οπλου για την χωρα; απο καποιον ξενο εστω και αν ειναι συμμαχος που απο το 74 και μετα μας δουλευει ψιλο γαζι; που καποιοι απο εντος χωρας και Κυπρου εχουν βολευτει και ισα ισα κρατανε τα προσχηματα;

    2. @ ΚΝ

      Οι πωλησεις οπλων και η εγκριση τους γινεται απο το Αμερικανικο Κονγκρεσο φιλe, ΟΧΙ απο τον προεδρο.

      Οταν καποιος ΘΕΛΕΙ να βοηθησει, βρισκει αεροπλανα για να δωσει. Στη Βουλγαρια π.χ. μολις χαρισαν 2 F-16.

      Συμφωνω για τα Rafale, χρειαζομαστε περισσοτερα.

    3. Νομίζετε ότι σε οποιοδήποτε πολιτισμένο κράτος ο Πρωθυπουργός/Πρόεδρος μπορεί να παρακάμψει την όποια βουλή, τους επιχειρησιακούς σχεδιασμούς κτλ? Δεν είναι όλα τα κράτη μπανανίες όπου η πολιτική ηγεσίαεπιβάλει στο ΑΝΣ τι θα αποφασίσει.

      Η περίπτωση Arleigh Burke (πιθανολογώ και Ticonderoga) έχει μια και μοναδική περίπτωση να «ευοδώσει». Το κύτος των παλιών σκαφών πλησιάζει το όριο ζωής του. Αν δεν αποφασιστεί η αναβάθμισή τους (που υπάρχει σοβαρή πείπτωση), οπότε θα τα έχουν για πέταμα ίσως μας δώσουν κανά χρέπι (το οποίο δεν είναι και τόσο σίγουρο αν κρίνουμε από τα πρώτα Ticonderoga) για να κληρώσουμε τ αντερά μας να το σουλοθπώσουμε.

  30. H Πτωση & Διαστρεμμα εκανε παλι το θαυμα της σημερα !!!

    Βγηκε με αρθρο σημερα και εγραψε οτι «θα μας αγοραστουν τα MMSC» , λες και η χωρα ειναι υπο Αμερικανικη ιδιοκτησια και αποφασιζει που θα ξοδευτουν τα χρηματα του Ελληνικου λαου. Επισης εγραψαν ενα ακομη κορυφαιο,

    «Εμείς θα θέλαμε να ξέρουμε, ποιος επέλεξε να στείλει αυτή την επιστολή στις ΗΠΑ για τα F-35, και δεν στέλνει τη LoR για τις MMSC, όσο κι αν κάποιοι έχουν πείσει πολλούς πως “δεν κάνουν”. »

    Eιναι πλεον εντελως ξεδιαντροποι στην προωθηση των ακαταλληλων αλουμινοτρατων MMSC με επιβιωσιμοτητα Level 1 και χωρις στεγανα, ουτε σοναρ στη γαστρα. Ουτε 1 ωρα δεν θα αντεξει αυτο ποταμοπλοιο στο Αιγαιο.

    Και δεν βαζουν ονομα για να μαθουμε ποιος τα γραφει αυτα τα αισχη. Πιστευω πως γραφει τα αρθρα τους γραφειο απο συγκεκριμενο επιχειρηματια και αντιπροσωπο που θελει σωνει και καλα να ναυπηγησει τα συγκεκριμενα ακαταλληλα πλοια. Δεν θα μου προκαλουσε εκπληξη εαν τους εδιναν στα Αγγλικα και αυτοι τα εβαζαν στο google translate και κατοπιν τα αναρτουσαν στο σαιτ τους. Τοσα δημοσιευματα υπερ των συγκεκριμενων πλοιων, με εντελως γελοια επιχειρηματα, σε σημειο που ο ιδιος ο αρθρογραφος σε ενα αρθρο υπερ των MMSC να εχει 40 αρνητικες ψηφους και 3 θετικες. Κατι παιζει εδω, δεν ειναι συμπτωσεις ολα αυτα, μιλαμε για 5 δις δολλαρια, δεν ειναι πενταροδεκαρες. Τους εριξαν εκει μερικα ψιχουλα και κανουν συνεχως τοποθετηση προιοντος.

    1. Εγω ευχομαι πανο σε αυτο το θεμα της Πτησης και Διαστηματος το πολεμικο ναυτικο να μην υποταχτει στις αμερικανικες π@π@ρι€ς και στους παρμενους και ανοικανουσ γραφιοκρατες !!!!και να στραφει αμεσα πρως γερμανους .αγγλους,ολλανδους και γαλλους!!!!ΑΛΛΙΟΣ ΕΑΝ ΔΕΝ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΚΑΛΑ ΝΕΑ ΜΕΧΡΙ ΤΟΝ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ – ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟ !!!!ΤΗΝ ΕΚΑΤΣΕ ΤΟ ΠΟΛΕΜΙΚΟ ΝΑΥΤΙΚΟ ΜΕ ΤΑ ΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΑ ΣΑΠΑΚΙΑ!!!!!

    2. Πλάκα πλάκα στην αρχή, όταν προσλάβανε όλους αυτούς τους νέους συντάκτες – Νικόδημους και σία, (αν είναι υπαρκτά πρόσωπα) και άρχισε η πλημμυρίδα άρθρων περι AB που είναι στον δρόμο προς Πειραιά κλπ τα γλωσσικά λάθη ήταν αλλεπάλληλα. Χώρια τις συνεχόμενες αμερικανιές «στο τέλος της ημέρας» «έξω απ το κουτί» «to bad» κλπ. Μέχρι που έφτασαν στο σημείο να πουν τον Μάρκο Αυρήλιο Αουρέλιο.

      Σε κάποιο σημείο πρέπει να προσέλαβαν φιλόλογο ως επιμελητή, γιατί τα λάθη κόπηκαν μαχαίρι. Η υπόθεσή μου είναι πως κάποιος για κάποιο λόγο έχωσε κάποια λεφτά στο συγκεκριμένο μπλόγκιο.

      Και μεταξύ μας η παρουσία φιλολόγου θα έπρεπε να ήταν υποχρεωτική στα ΜΜΕ γιατί πραγματικά την γλώσσα την έχουν ξεσκίσει.

      1. Θα διαφωνήσω σε αυτό που αναφέρεις περί φιλόλογου. Οι άνθρωποι είναι αγράμματοι και ούτε καν μπαίνουν στον κόπο να ελέγξουν τα άρθρα τους πριν τα αναρτήσουν.

        Βρήκα τη δύναμη και διάβασα το τελευταίο τους άρθρο για τον Πρέσβη της καρδιάς τους.

        Δεν θα αναφερθώ στις καφενειακού τύπου εκφράσεις «Καταλάβαμε;», «Πάμε παρακάτω», «Αντιληπτόν;», «Είμαστε σοβαροί;» κλπ.
        Μόνο το «δικέ μου… άμα λάχει να ‘ούμε» λείπει.

        Ούτε θα αναφερθώ στη σημασία των γραφόμενών τους (δεν αξίζει να ασχολείσαι με όσα λένε/γράφουν άνθρωποι στα νεύρα τους).

        Θα αναφερθώ στα ορθογραφικά/συντακτικά λάθη που βρήκα στο άρθρο αυτό και μόνο:

        – «την διαστρέβλωση» – βάζουν «ν» πριν από «δ»
        – «για να μην πούμε και για την βυθυκόρο!» – ορθογραφικό στη «βυθοκόρο»
        – «κλπ κλπ. Ελλάδα, πρέπει να είναι η μόνη χώρα» – λείπει το άρθρο «Η» πριν το Ελλάδα
        – «που θα έγινε 6 υπερσύγχρονα» – ορθογραφικό στο «έδινε»
        – «η Lockheed παρακάλαγε διαφόρους» – λάθος στον τονισμό του «διάφορους»
        – «αλλά μιας νέα γενιάς αεροσκαφών» – λείπει τελικό «ς» από το «νέας»
        – «το F-35 για εμάς; ένας κουβάς» – η λέξη μετά το ερωτηματικό ξεκινάει με κεφαλαίο («Ένας») (αυτό το λάθος είναι σε πολλά σημεία του άρθρου)
        – «αυτό το απίθανό Γράμμα. Το λέμε γράμμα» – το «Γράμμα» με κεφαλαίο (χωρίς λόγο) αλλά και με μικρό
        – «τα κράτη που συμμετέχουν στο JSF είναι ηλίθιοι» – ηλίθιοι κράτη; το ορθό είναι «ηλίθια»
        – «προτιμήσαμε να μην γράψουμε» – το τελικό «ν» χάνεται όταν ακολουθεί λέξη από «γ»
        – «Εκείνος αποφάσε να κάνει δήλωση» – το σωστό είναι «αποφάσισε»
        – «τα click bait από τους διαφόρους» – τους «διάφορους» είναι το σωστό
        – «Τι είπε λοιπόν ο “πρέσβης”;» – εισαγωγικά στο «πρέσβης»; Τα εισαγωγικά χρησιμοποιούνται για να δώσουν ειρωνική χροιά στη λέξη που περικλείουν. Ειρωνεύονται τον πρέσβη;
        – «να καταργήσουμε τις Ένοπλες Δυνάμεις, και να κρατήσουμε μόνο της ΠΑ;» – το σωστό είναι «την ΠΑ» και όχι «της ΠΑ»
        – «θεωρεί εαυτόν το Κέντρο του Σύμπαντος» – χρήση κεφαλαίων χωρίς λόγο
        – «Δηλαδή, δεν θέλουμε απλά F-35» – το τελικό «ν» χάνεται όταν η επόμενη λέξη ξεκινά από «θ»
        – «τα θέλουμε επιτόπου (ενώ η αναμονή για όλους είναι 6 με 7 έτη)» – το «επιτόπου» είναι λάθος ενώ το «άμεσα» είναι πιο σωστή λέξη
        – «στον γάμο του Καραγκιόζη» – το τελικό «ν» χάνεται όταν η επόμενη λέξη ξεκινά από «γ»
        – «κλαίμε γιατί δεν θα» – το τελικό «ν» χάνεται όταν η επόμενη λέξη ξεκινά από «θ»
        – «και δεν στέλνει» – το τελικό «ν» χάνεται όταν η επόμενη λέξη ξεκινά από «σ»

        Αυτά τα «λίγα» εντόπισα στο άρθρο τους και δεν είμαι φιλόλογος. Τόσα πολλά λάθη, σε ένα μόνο άρθρο. Στο DefenceReview αλλά και σε άλλες ιστοσελίδες κάθε τύπου, ανάθεμα κι αν βρω κάποιο ορθογραφικό μια στο τόσο.

        Προσωπικά, ο συνδυασμός τόσων ορθογραφικών/συντακτικών λαθών, η χρήση bold και κεφαλαίων, μαζί με τις καφενειακού τύπου εκφράσεις, τα «what if»/»out of the blue»/»out of the box»/»#not», και τα εξόφθαλμα «δελτία τύπου» της LM, έχουν κατατάξει το συγκεκριμένο μέσο, τελευταίο στη λίστα μου. Να μην ξεχνάμε επίσης και τον κατάπτυστο χαρακτηρισμό «κουρελού» προς το DefenceReview.
        Πλέον τους διαβάζω για να γελάσω με το κράξιμο και τις αρνητικές ψήφους που παίρνουν στα σχόλια.

        Λυπάμαι μόνο για την κατάπτωση ενός τόσο ιστορικού περιοδικού.

        1. @ΔΚΝΥ
          Συμφωνώ σε όλα και έχει και πολλά άλλα να βρει κάποιος. Όμως, ως προς το «δεν» υπάρχει και σοβαρός αντίλογος στα του Οίκου των Γλωσσολόγων καθότι αυτό μπερδεύεται με το «δε». Το ίδιο ισχύει ως προς το τελικό «ν» για αρσενικά επίθετα κ.ο.κ. (π.χ. Θα γράφαμε: το χονδρό άνθρωπο (λόγω του ότι έχουμε λέξη που ακολυθεί με αρχικό σύμφωνο το «χ» αλλά σε μια τέτοια περίπτωση θα αφαιρούσαμε το στοιχείο του άρρενος φύλου… οπότε, γράφουμε τον χονδρό………………).

      2. Εγώ έχω μία άλλη απορία. Από που κι ως που νιώθουν τέτοια ανάγκη να γράψουν νέο άρθρο για να διασαφηνίσουν/υπερασπιστούν τα λεγόμενα του πρέσβη? Θίχτηκαν προσωπικά? Και τι σόι πατερναλιστικό ύφος είναι αυτό σε σχέση με την άποψη των αναγνωστών? Ούτε γραφείο τύπου να ήταν.

    3. Πάντως αν έγραψε ότι «θα μας αγοραστούν οι MMSC» έχουν απόλυτο δίκιο.

      Το ΠΝ των ΗΠΑ έχει παραγγείλει και χτίζονται αυτή την στιγμή κάποιες LCS, τις οποίες είναι να πληρώσει και κλαίει τα λεφτά του. Αν π.χ. το πλοίο χτίζεται, και έχει πληρωθεί 500 εκατ, το ΠΝ των ΗΠΑ βλέπει ότι έχει πεταμένα 500 εκατ.

      Τι πιο καλό για αυτούς, να πουν στον κατασκευαστή βάλε μερικά μπιμπλίκια πάνω θα το ονομάσουμε MMSC και θα το δώσουμε στην Ελλάδα για 1 δις. Έτσι και δεν θα πληρώσουν αυτοί τα 500 (άρα γλυτώνουν 500), και ο κατασκευαστής δεν χάνει τα λεφτά του και θα πάρει τα λεφτά της κατασκευής, και θα έχουν ένα τεράστιο υπερκέρδος, από την ήδη ακριβή κανονική τιμή του μισού δις, θα το πουλήσουν 1 δις, άρα θα έχουν και ένα τερατώδες υπερκέρδος που θα συζητήσουν πως θα το μοιράσουν…

      Άρα ναι θα μας το αγοράσουν με 500 (που είναι τα δικά τους που θα πήγαιναν πεταμένα) και μετά θα μας το πουλήσουν στην διπλή τιμή, άρα εκεί που για το μηδέν θα έδιναν αυτοί μισό δις, τελικά γλυτώνουν το δικό τους και εμείς θα δώσουμε 1 δις.

      Με γειά μας. Τουλάχιστον να είναι σχετικά γρήγορα, ώστε αν πάει να το τζαρτζάρει η τουρκική ακτοφυλακή να προλάβει να το βάλει στα πόδια και φύγει, μην το βουλιάξει η ακτοφυλακή και διασυρθούν παγκοσμίως

    4. Αυτό το περιοδικό με το ιστορικο παρελθόν εχει πλέον εκπέσει..

      Ειναι απλά ενα δελτίο τύπου της Αμερικανικής πρεσβείας και βασικός αντιπρόσωπος των Αμερικανικών συμφερόντων.

      Πλέον εάν καποιος συστηματικά γράφει απόψεις στα σχόλια -οπως έκανα και εγώ με καυστικότητα για το εν εξελίξει σκανδαλο LCS- απλά του διαγραφούν τον κωδικό.

      Απλά πλέον ξέρουμε με τι έχουμε να κάνουμε…

      και πως η αξιοπιστία του συγκεκριμένου εντύπου σε σχέση με τα ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΑ ειναι πλέον στο ΝΑΔΙΡ.

  31. Εμείς ζητάμε ΑΒurke.
    Από που και έως που ζητάμε να αποσύρουν Αντιτορπιλικα οι ΗΠΑ και να τα δώσουν σε εμάς? Δωσαν σε καμία άλλη σύμμαχο τους χώρα?
    Τι τρελή απαίτηση ειναι αυτή που έχουμε και μάλιστα δωρεάν για ένα πλοίο που με τον οπλισμο κοστίζει 2 δις?
    Θα περάσει ποτέ από το κογκρεσο αποδέσμευση Αντιτορπιλικων αποκλειστικά και μόνο κατ εξαίρεση για τους Έλληνες?
    Κοίτα να δεις που κατάντησα απολογητής των Αμερικανών, αλλά αυτοί που στο ΠΝ η όπου αλλού (είναι γνωστά τα ΜΜΕ) που καλλιεργούν το μύθο ότι θα μας χαρίσουν Αντιτορπιλικα οι ΗΠΑ πρέπει να αρχίζουν να αντιμετωπίζουν ποινικές συνέπειες.
    Αρκετα με το επικινδυνο αυτό αστείο.
    Ποτέ δεν υπήρχε ούτε θα υπάρξει τετοιο θέμα.
    Αν ήμουν Αμερικανός θα γέλαγα με τις φαντασιωσεις/απαιτήσεις των ελληνων.
    Και τα Τικο που θα αποσυρθούν όταν αποσυρθούν πάλι θα πρέπει να περάσει από το κογκρεσο η παραχώρηση τους σε άλλη χώρα και είναι πολύ αμφίβολο.
    Το κυριότερο δε είναι ότι θα είναι καννιβαλισμενα και πρακτικά άχρηστα για να αποσυρονται, οπότε θα θέλουν μερικές εκατοντάδες εκρια για να επανέλθουν σε υπηρεσία και για πόσα χρόνια όταν είναι ήδη σχεδόν 40 χρόνων για 7-8 χρόνια?
    Τώρα φυσικά αυτός ο μύθος δεν πρέπει να καλλιεργηθηκε τυχαία.
    Έχει 3-4 χρόνια που έχει ξεκινήσει από συγκεκριμένο :ηλεκτρονικό μεσο: και πρέπει να είναι μέρος ενός καλοστημένου σχεδίου, που περιλαμβάνει παραχώρηση όλων των ναυπηγείων στους αμερικανους και προώθησης των αλουμινοτρατων στην Ελλάδα και των mmsc αλλά και ελαφρώς μτχ! Lcs και για να να βγάλει η ΛΜ μέρος της χασούρας από το αμερικανικό ναυτικό αφού Θ χτίσει 35 αντί για 55 τρατες εκεί και για να διαφημίσει τις τρατες σαν προιον παγκόσμια με το να τις υιοθετήσει το ελληνικό ναυτικό.
    Ξαφνικά κάποιοι στη κυβέρνηση και στο στράτευμα πέφτουν από τα σύννεφα ότι δεν θα μας δώσουν Αντιτορπιλικα οι ΗΠΑ για να πάρουμε τις αλουμινοτρατες και να τους χαρίσουμε τα ναυπηγεία μας.
    Αυτό πρέπει να ήταν τελεσίδικο και για να μειωθούν οι αντιδράσεις του κόσμου για τις απαράδεκτες αλουμινοτρατες κάποιοι Σκέφτηκαν ότι μαζί με την υπογραφή για ναυπηγεία και τρατες το 2021 ας πάρουμε και 6 τενεκεδες 35 άμεσα που είναι στελθ και μόλις το ποπολο ακούει στελθ εκστασιαζετε οπότε θα σταματήσουν και οι αντιδρασεις.
    Ουτε αυτο τους βγαίνει όμως.
    Πάρτε τρατες σου λέει ο Αμερικανός (και καλά κάνει αφού μας έχει δεδομενους) και σύμφωνα με το πρόγραμμα το 2028 ο τενεκες.
    Δυστυχώς θα ομολογήσω εδώ ότι πέρυσι ψήφισα αυτή τη κυβέρνηση, με τη λογική να φύγουν οι άλλοι ανεκδιήγητοι.
    Πλέον αν γίνουν οι υποτέλεις των αμερικανων
    θα κάνω τα πάντα για να τους μαυρισω και να ξέρουν πως επηρεαζω πολύ κόσμο.
    Μην νομίζουν ότι θα τα δώσουν όλα στη λοκχιντ και δεν θα έχουν και ποινικές ευθηνες.
    Μονό γαλλικα/ευρωπαϊκά από δω και πέρα στους κυρίους εξοπλισμούς. και για την αεροπορία και για το ναυτικό.
    Η ευρωπαϊκή κεντρική τράπεζα κόβει χρήμα και μας δίνει και για την πανδημία, και το σωστό είναι τα λεφτά να επιστρέφουν στην ευρωπη
    Η λοκχιντ πήρε άπειρα λεφτά θα πάρει και άλλα έτσι κι αλλιώς για ελικόπτερα αναβαθμίσεις, f16 c130, mlrs.
    Επιτέλους οι υπουργοί και οι στρατιωτικοί μας ας σταματήσουν να είναι οι ορτιναντσες του κυρίου πρέσβη.

    1. Mη σου πω πως ξεκινησε και απ τον αποστολακη, παιζει να ηταν απ τους πιο αποτυχημενους στρατιωτικους και αμερικανοδουλος, μεχρι που βγηκε προτοσελιδο στα στις τουρκικες εφημεριδες που μονο για ηρωα δεν τον ειχανε και υστερα εξαφανιστηκε.

      1. Αυτός δεν ξεκίνησε και τα ROMEO???
        Ένα συμβόλαιο εκατοντάδων εκατομμυρίων προωθήκε μέσα σε ενάμιση χρόνο και με αλλαγή κυβέρνησις
        Αλλα προγράμματα του του Ναυτικού όπως εκσυχρονισμό MEKO και τορπίλες, χαμηλότερου κόστους και μεγαλύτερης σημασίας είναι ακόμα στο περίμενε
        Αλλα μούγκα στη στρούγκα (της lm)!!!

        1. @CK

          Ta Romeo ειναι χρησιμα, αξιζουν το κοστος προμηθειας. Το προβλημα ηταν ο εκσυγχρονισμος των P-3B που κοστισε 500 εκ. ευρω και ακομη δεν εχουμε παραλαβει ουτε ενα λειτουργικο αεροσκαφος. Παμε για 2025 και βαλε. Σκετη τραγωδια

          1. @JASON
            Δεν αμφιβάλλω!
            Δεν μπορεί όμως να ξεκινάει ένα πρόγραμμα eκατοντάδων
            εκατομμυρίων από το πουθενά η μάλλον από τον ΑΠΟΣΤΟΛ’AΚΗ και να υλοποιιειτε ενώ αλλα προγράμματα πιο σημαντικά όπως οι MEKO και οι Torpikes να είναι στο περίμενε για χρονια!

    2. @Romeo
      Εξαιρετικό σχόλιο!τα συγχαρητήρια μου.
      Επίτρεψέ μου αγαπητέ φίλε να προσθέσω ότι στο θέμα των Α.Β. Η γραφικότητα μας δεν σταματά εκεί.νομιζουμε ότι θα μας δώσουν τα πανάκριβα αυτά πλοία και θα μας στείλουν μαζί με τον Άγιο Βασίλη το οπλικο τους φορτίο,γιατί αμφιβάλω αν εμείς έχουμε τα χρήματα για να κρατήσουμε τέτοια πλοία επιχειρησιακά,ουτε να αντέξουμε τη fos τους.αλλα ούτε καν μπορούμε να τα επάνδρωσουμε χωρίς να παροπλισουμε,κύριες μονάδες,για να βρούμε πληρώματα.ας το πάρουμε απόφαση λύση είναι η ελληνικη [email protected], με ενδιάμεση λύση τις ολλανδικές Μ,ας βιαστούμε μην τις πάρουν κι αυτές οι χιλιανοι…

    3. Romeo60

      Επειδή έγραψε ένα πρακτορείο ειδήσεων η ένα περιοδικό ότι η ζητήθηκαν αντιτορπιλικά Άρλι Μπέργκ απο την ελληνικη πλευρά δεν σημαίνει αυτομάτως ότι έγινε και στην πράξη η στην πραγματικότητα.
      Για να αιτηθεί σήμερα στα σοβαρά ένας αξιωματούχος αντιτορπιλικά που δεν περισσεύουν απο την Αμερική ως παραχώρηση πρέπει να είναι η ηλίθιος η ανόητος, και αυτό το λέω χωρίς πρόθεση να προσβάλω ανθρώπους με ειδικές ανάγκες, αφού θα έπρεπε να γνωρίζει ότι αυτά τα πλοία δεν υπάρχει περίπτωση να παραχωρηθούν για πολλούς λόγους, εάν δεν το γνωρίζει είναι σε λάθος θέση και θα έπρεπε να αντικατασταθεί άμεσα απο αυτό το πόστο.

  32. Το θέμα με τα F35 και πιθανή παραλαβή τους είναι τακτικός ελιγμός των αμερικανών στον οποίων λαμβάνουμε και εμείς μέρος με την στάση μας ηθελημένα ή αθέλητα.
    Εξηγούμαι.
    Οι αμερικανοί θέλουν πάση θυσία την Τουρκία πίσω 100% γεωπολιτικά στη Δύση και το ΝΑΤΟ. Θέλουν ΑΠΟΜΑΚΡΥΝΣΗ των S400.
    Τί έκαναν;;;…ήρθαν στους Έλληνες και είπαν στα γατάκια…» θέλετε F35 κατά τα πρότυπα της Γαλλίας έναν μικρό αριθμό ΑΜΕΣΑ για να έχετε ΗΔΗ από το 2021′ τεχνολογική και αεροπορική υπεροχή;; Ελάτε να το συζητήσουμε…»
    Οι Έλληνες «τσίμπησαν»..οι Τούρκοι το «άκουσαν»…και επίσης «τσίμπησαν»..και αμέσως ξεκίνησε μια διαπραγμάτευση Αμερικής Τουρκίας για το αν και εφόσον οι αμερικανοί παραδώσουν ΆΜΕΣΑ 6-8 αεροσκάφη F35 στην Ελλάδα. Για να μην το κάνουν, οι Τούρκοι λένε πώς θα πάρουν SU,.. οι Αμερικανοί τους ζητούν απομάκρυνση των S400…ΚΑΙ εμείς ψαχνόμαστε γιατί..δε μας τα δίνουν οι αμερικάνοι…της κοντής ψ@λής της φταίνε οι κοντές οι τρίχες…
    Πάντως τα ΠΛΕΙΣΤΑ τα κανάλια παραπληροφορούσαν ασύστολα..και ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ…
    Ενώ το θέμα γύρω απ το οποίο υπάρχει ζήτημα είναι ΠΕΡΙ της άμεσης παράδοσης από τους αμερικανούς ή ΟΧΙ μιας 6άδας αεροσκαφών ΕΝΤΟΣ του 21’…τα ΜΜΕ το αναγάγουν σε θέμα ότι ναι μεν ζητήσαμε F35, και οι αμερικανοί ΟΥΔΕΠΟΤΕ αρνήθηκαν να μας τα παραδώσουν….σε βάθος χρόνου…
    Για να είμαι ειλικρινής…ας τα κρατήσουν, ας επενδύσουμε σε μια παραπάνω 12άδα Ραφαλ με τα όπλα τους και ας πάμε σε μια μοίρα από το 2027 και μετά.

  33. Καταρχήν συγχαρητήρια στον κο Νικήτα για το προ ημερών αποκλειστικό ρεπορτάζ του για τα F-35 που επιβεβαιώνεται 100%. Αυτοί που λοιδωρούσαν και μιλούσαν για «παραμύθια της Χαλιμάς» τώρα διαψεύδονται.

    Η παραγγελία θα γίνει από ότι φαίνεται μέσα στο 2021 όσο επικρατεί ακόμα δημοσιονομική χαλαρότητα λόγω COVID19 για Block 4 μετά το 2027 χωρίς να αποκλείεται ότι θα περιλαμβάνει τελικά και 6 μεταχειρισμένα του Block 3F.

    Από εκεί και πέρα είναι δύσκολο να πάρουν οι Αμερικανοί και τις φρεγάτες. Από τα τελευταία δημοσιεύματα προκύπτει ότι τίθεται ως προαπαιτούμενο απο την δική μας μεριά η άμεση παραχώρηση 2 A. Burke πακέτο με τη συμφωνία για τις MMSC, κάτι που θεωρώ δύσκολο ή αδύνατο να γίνει διότι πολύ απλά το USN δεν προτίθεται να αποσύρει καμία μονάδα και μάλιστα άμεσα, και δεν νομίζω η επόμενη κυβέρνηση τους να το αναγκάσει.

    Πιστεύω πως τελικά οι φρεγάτες θα πάνε πιθανότατα στους Γερμανούς ή τους Γάλλους. Με προβληματίζει πάντως που δεν ακούγεται τίποτα για νεότερη πρόταση από τους Γάλλους, είτε για [email protected] είτε για Gowind,

  34. Λοιπόν, σκεφτόμουν πόσο πιο χαμηλά μπορεί να πέσουμε, και μου ήρθε.

    Να αγοράσουμε LCS από αυτές που έχει παραγγείλει το USN και παρακαλάει αν μπορούν να ακυρωθούν, με ενδιάμεση λύση τις δύο πειραματικές LCS και δύο OH Perry 40ετίας και θα σκάσουμε στα γέλια.

    Και για να φτάσουμε εντελώς στον πάτο, να μας βάλουν να πληρώσουμε και 200 εκατ το κομμάτι την ενδιάμεση λύση. Τέλος για λόγους οικονομίας αντί να βάλουν πάνω συστήματα, να βάλουν πχ τα ραντάρ των αποσυρόμενων από εμάς φρεγατών. Έτσι το γλυκό θα έδενε απόλυτα.

  35. Μπα που να φάς τις σκέψεις σου…χαχαχαχαχα…
    Μπήκα στην ΠΛΕΎΣΗ και Δ και διαπίστωσα ότι η L.M έχει αρχίσει να εκνευρίζεται και να χάνει την ψυχραιμία τους που ακόμα ΔΕΝ τελείωσε η ιστορία με τις Φρεγάτες της που τόσο έχει πληρώσει για την προώθησή τους.
    «Εμείς θα θέλαμε να ξέρουμε, ποιος επέλεξε να στείλει αυτή την επιστολή στις ΗΠΑ για τα F-35, και δεν στέλνει τη LoR για τις MMSC, όσο κι αν κάποιοι έχουν πείσει πολλούς πως “δεν κάνουν”. Ήρεμα ρωτάμε.»

    Το παραπάνω, αν σβησεις μια πλήρη φράση, μπορεί να έχει και ώς εξης:
    «Εμείς θα θέλαμε να ξέρουμε, ποιος δεν στέλνει τη LoR για τις MMSC, όσο κι αν κάποιοι έχουν πείσει πολλούς πως “δεν κάνουν”. Ήρεμα ρωτάμε.»

  36. Μπορώ να πω με χαμόγελο ότι μέχρι πριν λίγους μήνες είχα την αμαρτωλή συνήθεια όταν ήθελα να διαβάσω κάτι διασκεδαστικό για τα αμυντικά θέματα έμπαινα σε δύο σαιτ που ήταν στο στυλ μας ψεκάζουν κτλ, οπότε πέραν των άλλων σαιτ, σε αυτά υπήρχε μια κάποια ενημέρωση επιπλέον, αλλά ήταν και κάπως διασκεδαστική> είναι αυτό το ότι πέφτω χαμηλά αλλά έχει την χαρά του και αυτό.

    Εδώ και λίγο καιρό μπαίνω και αλλού, 🙂 δεν θα ομολογήσω το σαιτ και την αμαρτία μου, αλλά πραγματικά έχει κατατροπώσει τα άλλα δύο σε ενδιαφέρον/διασκεδαστικότητα, σε τέτοιο βαθμό που υποψιάζομαι ότι το κάνει επίτηδες και τρολάρει για να εξάπτει τα πάθη και να τραβάει αναγνώσεις με το πολωτικό του γράψιμο. Αν είναι αυτό, τότε παίζει να είναι και εφυές εγχείρημα, καθώς άλλο να είναι καλός και να τραβάς όσους θέλουν το καλό, και άλλο να προκαλέσεις πόλωση, όπου ξαφνικά μεταφέρεις όλους τους αναγνώστες σε δύο πόλους. Αυξάνονται οι αναγνώστες στους πόλους και μειώνονται οι ενδιάμεσοι, αλλά με σημαντική πτώση στην ποιότητα. Όπως με τις εκλογικές διαδικασίες ένα πράγμα όπου όταν προκαλέσει κάποιος πόλωση χάνονται τα ενδιάμεσα κόμματα, αλλά και το επίπεδο διαλόγου πέφτει σε συνθήματα και ατάκες αντί για λογικά επιχειρήματα και διάλογο.

    1. Επειδή διακρίνω στο πρόσωπό σου τη δική μου αρρώστια. Μήπως έχεις διαβάσει άρθρα χαμηλοπτητικού (στην ηθική) περιοδικού για ομογενή αεροπορία δύο τύπων: F16 και F35;

      Μήπως γνωρίζεις το «πολύ καλά τα rafale αν μας τα δώσουν δωρεάν». Ε;

  37. Αγαπητοί φίλοι επαναλαμβάνω αυτά που έγραψα πιο πάνω στον Stealth με κάποιες προσθήκες/σημειώσεις.
    Σε μια χώρα μπανανία όπως η δική μας με πολιτικούς γόνους να διαδέχονται την διακυβέρνηση της χώρας ο ένας μετά τον άλλο με ευλαβική συχνότητα και συμμετρία, η διπλωματία των εξοπλισμών δυστυχώς όσο και τραγική αν φαίνεται είναι ωστόσο επιβεβλημένη λόγω χρόνιας και ψυχοπαθολογικής ανικανότητας του πολιτικού και διπλωματικού μας προσωπικού.
    Πρέπει να είμαστε η μοναδική χώρα χωρίς γεωπολιτικούς επιστήμονες & στρατιωτικούς αναλυτές σε κομβικές θέσεις στα διεθνή κέντρα αποφάσεων. Εξάλλου και οι λίγοι που υπάρχουν όπως ο Φώσκολος, ο Καρυώτης, ο Μάζης και ο Καλεντερίδης είναι εκτός κεντρικής σκηνής.
    Μην μου πει κανείς το ΕΛΙΑΜΕΠ γιατί δεν μιλάμε για Ινστιτούτο Γεωπολιτικής Ανάλυσης & εξωτερικών Υποθέσεων αλλά για το Κέντρο Τύπου της Αμερικανικής Πρεσβείας στην Ελλάδα και στα Βαλκάνια.
    Οπότε τι κάνεις σε αυτή τη περίπτωση;
    Απλά τον γνωστό ραγιά/διακονιάρη των χωρών/προμηθευτών κυρίως των μεγάλων δυνάμεων οι οποίοι σε βάζουν στη λίστα τους και σε κάνουν μπαλάκι εσαεί…
    Αυτή είναι η αλήθεια…..αρκεί να την παραδεχτούμε αφού δεν μπορούμε να την αλλάξουμε .
    Τα τελευταία χρόνια όμως η κατάσταση έχει ξεφύγει και ειδικά στον αμυντικό τύπο όπου η αρθρογραφία (σε πολλές περιπτώσεις ανυπόγραφη) βλ. Π&Δ μοιάζοντας άλλες φορές είτε ως non-paper είτε ως προωθητικό υλικό μιας συγκεκριμένης εταιρείας.
    Μάλιστα συμφωνώντας με τους συγγράφοντες πιο πάνω, όπου η χρηματοδότης εταιρεία δεν ικανοποιείται από το επικοινωνιακό αποτέλεσμα φαίνεται σαν να νουθετεί τους γράφοντες (ντρέπομαι να αναφέρω τους συγκεκριμένους ως δημοσιογράφους) και αυτοί εμφανίζονται πιο αυστηροί και επικριτικοί για τις όποιες άλλες εξοπλιστικές επιλογές σαν να είναι αυτοί που αποφασίζουν και διατάζουν για την αμυντική επάρκεια της χώρας!
    Το τελευταίο τους δε άρθρο για το LoR των F35 και τις δηλώσεις του πολιτικού προϊστάμενού τους Αμερικανού Πρέσβη πραγματικά αποτελεί και πρέπει να αποτελεί μελέτη περίπτωσης για όλες τις πανεπιστημιακές σχολές δημοσιογραφίας στο κομμάτι »πως να προωθήσετε τους χρηματοδότες σας σε ένα προστατευμένο και άκρως μονοπωλιακό επιχειρηματικό εξοπλιστικό περιβάλλον όπως αυτό της Ελλάδας »
    Τα υπόλοιπα μπορείτε να τα διαβάσετε στον εν λόγω άρθρο με όλες τις λεπτομέρειες!!!

  38. “ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ, για ΗΠΑ ΚΑΙ Ελλάδα, είναι το ΠΝ. Αυτός είναι ο λόγος που θα ΜΑΣ αγοραστούν οι MMSC, αν επιλεγούν τελικά από το ΠΝ, και θα πάρουμε και κάποια Ενδιάμεση Λύση”

    Κ.Νικητα και συνεργατες του DR

    Θα πρεπει να προετοιμαστειτε για κυμα αναγνωστων στην ιστοσελιδα σας.Και ισως θα πρεπει να παρετε και καποια μετρα κατα των συνεχων επιθεσεων τρολ που εχουν αρχισει να κανουν αισθητη την παρουσια τους τον τελευταιο καιρο.

    Το νεο αρθρο της μπροσουρας/γραφειο τυπου πραγματικα ειναι ευθεια επιθεση στην νοημοσυνη του καθε ενδιαφερομενου με τον συγκεκριμενο τομεα αλλα και του καθε πολιτη αυτης της χωρας.Ειναι ομως και ακρως προσβλητικο τοσο για τους υπευθυνους στο ΥΕΘΑ οσο και για ολους τους Ελληνες.

    Η προσπαθεια να παρουσιαστει το «ακυρο» των Αμερικανων για τα F-35 ως μια πρωτοβουλια ενος «καποιου αγνωστου Χ ετσι επειδη του καπνισε» που δεν εκατσε ειναι ομως ταυτοχρονα και μια εξωφθαλμη προσπαθεια ξεπλυματος της νεας κυβερνητικης αποτυχιας η οποια ηταν και αυτη προπαγανδιστικου χαρακτηρα.

    Το ιστορικο περιοδικο του Καββαθα εχει γινει πια κολυμπηθρα ξεπλυματος κυβερνητικων αστοχιων και κυριως προωθησης κυβερνητικων και ιδιωτικων συμφεροντων/προπαγανδας.Η Πτηση του Καββαθα δεν εχει καμμια σχεση με το εκτρωμα που καταχραται το ονομα της.

    Δεν θα πω περισσοτερα γιατι πραγματικα διαβαζοντας το εν λογο αρθρο τα νευρα σου γινονται σμπαραλια.

    1. @ Q

      Η κατασταση στο συγκεκριμενο Μεσο εχει ξεφυγει. Προσπαθω να αποφευγω το μεσο απο τοτε που με διεγραψαν οταν εκανα σκληρη κριτικη για τα αρθρα-διαφημησεις των ΜΜSC, αλλα μου εστειλε ενας φιλος μηνυμα για το συγκεκριμενο αρθρο και πηγα να το διαβασω.

      Πραγματικα εμεινα καγκελο, αρθρο επιπεδου Μακελειου, Espresso και κατινιστικου περιοδικου, ισως και χειροτερα. Και δεν υπαρχει ονομα για το ποιος εγραψε το συγκεκριμενο ακρως προσβλητικο και χυδαιο αρθρο.

      Περιπου εξυβριζουν και απειλουν ΚΑΠΟΙΟΝ, προφανως απο την ΠΑ, τον οποιο δεν ονοματιζουν, επειδη ειχε τη «φαεινη» ιδεα (οπως γραφουν) να στειλει επιστολη στις ΗΠΑ για τα F-35 και οχι για τις αλουμινοτρατες RIO MARE χωρις σοναρ γαστρας.

      Η αποψη μου ειναι οτι καποιοι επιχειρηματικοι κυκλοι ναυπηγικων συμφεροντων προσπαθουν να επιτεθουν στην ηγεσια της Πολεμικης Αεροποριας μεσω ΠΛΗΡΩΜΕΝΩΝ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΩΝ καθως βλεπουν πως αν αποκτηθουν τα F-35, ακομη και αν παρουμε σειρα για παραδοσεις το 2027, τοτε θα ειναι πολυ δυσκολο να αποκτηθουν τα MMSC καθως δεν τα θελει το Π.Ν. Και τοτε πως να πουλησουν την αλουμινοτρατα που κοστιζει 300 εκ. σε τιμη 1 δις και να βγαλουν τρελο κερδος 70%?

      Οποτε ταιζουν στα σκυλια κανενα ξεροκομματο και τους βαζουν να γραψουν αυτες τις προσβλητικες χυδαιοτητες και να κανουν διαφημηση στις MMSC. Εδω ειχαν βαλει και εναν τυπο τον Κωστα να γραφει υπερ των MMSC και ο τυπος δεν ηξερε ποια ειναι η διαφορα φρεγατας και περιπολικου της ακτοφυλακης.

      Ευτυχως η μεγαλη πλειοψηφια εχει αντιληφθει πως κατι παιζει με το συγκεκριμενο μεσο, τοση διαφημηση ξαφνικα και αποτομα για τις MMSC, κατι παιζει. Καποιος τους σφυριζει διαφορα, οπως παλιωτερα που εγραφαν για τα ΑΒ που θα εφταναν τον Μαιο. Γνωστο το κολπο με τις πληρωμενες δημοσιευσεις, το κανουν ολοι οσοι θελουν να εκβιασουν καταστασεις για επιχειρηματικο και προσωπικο οφελος.

  39. @Q
    Το σημαντικό σημείο της φράσης για μένα δεν είναι το »ΘΑ ΜΑΣ ΑΓΟΡΑΣΤΟΥΝ» που δηλώνει βέβαια ραγιαδιλίκι και υποτέλεια αλλά η λέξη »ΚΑΠΟΙΑ¨ που αναφέρεται στην ενδιάμεση λύση.
    Και γιατί είναι σημαντικότερη; για τον απλούστατο λόγο ότι λόγω της πελατειακής σχέσης με τον χορηγό/χρηματοδότη γνωρίζουν a priori ότι η ενδιάμεση λύση δεν θα είναι σε καμία περίπτωση τα ΑΒ αλλά κάποια άλλα της σειράς εννοώντας ακόμη δυο LSC.
    Είναι φοβεροί πραγματικά….Νομίζουν ότι απευθύνονται σε μονοκύτταρους οργανισμούς ή σε πρωτόζωα!
    Αλλά όπως αναφέρει και ο Κασοβίτς σε μια σκηνή της ταινίας του »Το Μίσος». ….»ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΣΗΜΑΣΙΑ Η ΠΤΩΣΗ ΑΛΛΑ…..Η ΠΡΟΣΚΡΟΥΣΗ» και αυτή προμηνύεται πολύ μεγάλη.

  40. Τέλος για να λύσουμε και τις όποιες απορίες των παραλίγο δημοσιογράφων της Π&Δ για τον πρώτο τυχόντα που έστειλε την LoR για τα F35 την 06/11 στις ΗΠΑ αυτός δεν ήταν άλλος από τον:
    Γενικό Διευθυντή ΓΔΑΕΕ Αντιπτέραρχο (Ι) Θεόδωρο Λάγιο (ε.α.) !

    Ρε τι ζημιά μπορούν να σου κάνουν τελικά σου αυτοί οι τυχάρπαστοι (κατά την Π&Δ) που σουλατσάρουν στο ΓΕΕΘΑ!

    1. @ Paradox

      Μπραβο που το βρήκες, ηταν πασιφανές οτι αυτός που εστειλε την επιστολή για τα F-35 ηταν επαγγελματίας και πατριωτης. Χίλιες φορές να ξέρουμε τι δινουν και ποτε, ωστε να κάνουμε τα κουμάντα μας. Τουλαχιστον εαν μπούμε στη σειρά για τα F-35 θα αποφύγουμε τις αλουμινοτρατες MMSC.

      Πρεπει να σταλει επιστολή που να ζητα 200 JASSM, SLAM-ER, NSM, αεροεκτοξευομενους Harpoon, JSOW-ER, SM-2, και Αrleigh Βurke για να δούμε που βρισκόμαστε και τι μας αποδεσμευουν και τι όχι. Εαν δεν αποδεσμευουν οπλα, ας πάμε για τα επιπλέον Rafale που οι Γάλλοι προτείνουν στην Κροατία.

  41. Η ανευθυνότητα μου αγαπητέ δεν θα φτάσει ποτέ στα επίπεδα της υπευθυνότητας αυτών που θα υπογράψουν είτε την συγκεκριμένη LoR είτε ακόμη χειρότερα την ενδεχόμενη κατάπτυστη κατ’ εμέ σύμβαση των παντελώς ακατάλληλων αυτών πλοίων η οποία θα βάλει νομοτελειακά σε κίνδυνο τις ζωές των ναυτών και των αξιωματικών του ΠΝ που θα κληθούν να υπηρετήσουν σε αυτά τις δύσκολες εκείνες ώρες.

  42. Είναι εξόφθαλμη και απροκάλυπτη η προώθηση των ποταμόπλοιων/παράκτιων περιπολικών
    από γνωστά μέσα ενημέρωσης.

    Ο γνωστός ιστότοπος που εκτός από λάτρης των MMSC & LCS και αυτόκλητος υπερασπιστής
    του Κου Τζέφρυ και των λεγομένων του, πριν καιρό,όπως αρκετοί γνωρίζετε, άρχισε σειρά
    άρθρων που απομυθοποιούν τα ανταγωνιστικά προς αυτά σκάφη.

    Ξεκίνησε με το »Αλουμίνιο σε πολεμικά σκάφη: Mύθοι και αλήθειες» συγκρίνοντας αλουμίνιο με
    χάλυβα με αποτέλεσμα ίσα βάρκα ίσα νερά (ΣΑΝΙΤΑΣ – ΧΑΛΥΒΟΥΡΓΙΚΗ : X )
    και συνέχισε με το «TRS 4D vs Sea Fire….Ισχύει ο Μύθος? » ,όπου παρότι ισόπαλο το αποτέλεσμα
    αν ήταν αγώνας Μποξ, θα δινόταν σίγουρα η νίκη στα σημεία στο TRS 4D.

    Άλλωστε ο σκοπός των άρθρων είναι η απομυθοποίηση (θάψιμο) του ανταγωνισμού και των
    πλεονεκτημάτων αυτού και η βάπτιση του Ψαριού ως Κρέας, κατά το δοκούν.
    Φιλότιμη η προσπάθειά τους και ο ιδρώτας που ρίχνουν,αλλά καρφώνονται από την ‘αμεροληψία’
    που δήθεν τους διέπει.

    Αναμένονται άρθρα τύπου » Σόναρ Τρόπιδος : Mύθοι και αλήθειες»,
    »Hellfire vs Exocet: απομυθοποίηση τώρα», » Ρυμουλκά : η νέα τακτική συνοδείας μονάδων
    επιφανείας» , »Σωσίβια και λέμβοι για την αντιμετώπιση πρώτου πλήγματος: ευελιξία /ικανότητα»

  43. Φιλοι Jason,Paradox κ.α

    Δεν μπορω να δεχθω και πιστευω κανεις δεν μπορει να δεχθει οτι ενας οποιοσδηποτε παραγοντας/τυπος/αγνωστος Χ μεσα στο ΥΕΘΑ η στην Π.Α αποφασισε απο μονος του να στειλει μια αιτηση στην Αμερικη χωρις πρωτα να εχει υπαρξει η καταλληλη διαδικασια και ενημερωση απο ολο το συστημα.Μονο σαν σκεψη ειναι τραγικα παιδαριωδης.

    Απο την αλλη δεν μπορω να δεχθω πως μια τετοια προμηθεια αποφασιζεται απο τον εκαστοτε πρωθυπουργο απο μονο του «σε υψηλό επίπεδο» οπως προσπαθει απεγνωσμενα να πει η μπροσουρα/γραφειο τυπου για την προμηθεια των Rafale την οποια παρουσιαζει ως «φαεινή ιδέα» και επιτυχια του Μητσοτακη την οποια καποιο προφανως ανικανο στελεχος του ΥΕΘΑ η της Π.Α προσπαθησε να αντιγραψει.

    Αυτα τα πραγματα ειναι γελοιο να τα σκεφτεσαι και μονο.Οχι να τα γραφεις.Και ειδικοτερα οταν μερες πριν ειχες πεσει και ο ιδιος στην παγιδα και εγραφες για προμηθεια F-35 και κουραφεξαλα.

    Υπαρχει ολοκληρος σχεδιασμος πισω απο τετοιες κινησεις.Δεν μπορει ο καθενας να κανει οτι του καπνισει.

    Οποτε αυτο το αρθρο ειναι ευθεια επιθεση στο ΥΕΘΑ και την Π.Α και προσπαθει να τους φορτωσει μια επικοινωνιακη αποτυχια μεγαλων διαστασεων η οποια ξεκινησε απο το Μαξιμου και οχι απο τις Ε.Δ.

    Το Μαξιμου εκανε την διαδικασια,υπο τις δικες του ευλογιες και γνωση εγιναν οι οποιες κινησεις και οταν βγηκε η διπλωματικοτατη απαντηση του Αμερικανου πρεσβη(τον οποιον δεν πρεπει να κατηγορουμε γιατι πιθανως και ο ιδιος πιαστηκε αδιαβαστος και πιθανως χωρις ενημερωση γιαυτο και αυτη η απαντηση του η οποια προσπαθει να κρατησει ισορροπιες) επειδη δεν μπορουσαν να το διαχειρηστουν φορτωσαν την ευθυνη σε καποιο αγνωστο,ανευθυνο,ανικανο,ανωνυμο,ακαταλληλο προσωπο απο την Π.Α,τις Ε.Δ και το ΥΕΘΑ γενικοτερα χρησιμοποιοντας ως πληρωμενο οπλο το πρωην ιστορικο περιοδικο και την αναγνωρισιμοτητα που εχει ακομα βασιζομενο στην αιγλη του παρελθοντος.

    Το χειροτερο ειναι πως οι «Admiral Ilithiovits» με αυτον τον τροπο παρουσιαζουν το ΥΕΘΑ και την Π.Α ειδικοτερα ως ενα μπαχαλο που ο καθενας μπορει να κανει οτι θελει.Ολα στον βωμο της προπαγανδας και της υποστηριξης σε μια κομματικη στρατευση.Ειναι αισχρο να στοχοποιουνται οι Ε.Δ για κυβερνητικες αποτυχιες.Καμμια κυβερνηση και κανενα κομμα δεν το τολμησε στο παρελθον.Και κανενα μεσο που ασχολειται με τον τομεα δεν προεβη σε τετοια αισχρη προσπαθεια.

    Οι ανθρωποι(κυβερνηση και φιλοκυβερνητικα ΜΜΕ) προπαγανδιζουν συνεχως και οταν η προπαγανδα καταρρεει φορτωνουν την ευθυνη αλλου σε μια προσπαθεια να διατηρηθουν στο απυροβλητο. Και οταν το «αλλου» ειναι οι Ε.Δ αυτο αποδεικνυει απολυτο ξεπεσμο.

    Το τελος ομως του συγκεκριμενου αρθρου ειναι η αποκορυφωση και η αποκαλυψη της πληρωμενης ενημερωσης.

    «Εμείς θα θέλαμε να ξέρουμε, ποιος επέλεξε να στείλει αυτή την επιστολή στις ΗΠΑ για τα F-35, και δεν στέλνει τη LoR για τις MMSC, όσο κι αν κάποιοι έχουν πείσει πολλούς πως “δεν κάνουν” »

    Νομιζω πως το συγκεκριμενο αρθρο και το αντιθετο αποτελεσμα που θα εχει απο αυτο που προσδοκουσαν οι δημιουργοι του θα ειναι και η ταφοπλακα στα MMSC.

    Οπως ειχα πει παλιοτερα η προπαγανδα ειναι αντιστροφως αναλογη του εκπαιδευτικου επιπεδου μιας κοινωνιας.Οσο χαμηλοτερο το επιπεδο τοσο πιο πετυχημενη η προπαγανδα.Οσο υψηλοτερο το επιπεδο τοσο πιο αποτυχημενη.

    Αν τωρα το παραπανω συνδιαστει με πασιφανη ανικανοτητα και παντελη ελλειψη ακομα και βασικων γνωσεων των κανονων επικοινωνιας/προπαγανδας τοτε το αποτελεσμα οδηγει στο αντιθετο αποτελεσμα απο το προσδοκωμενο λογω της εντεινομενης αντιδρασης.

    Πραγματικα «υπαρχει ενα οριο με την διαστρεβλωση».Οχι ομως των δηλωσεων του Αμερικανου πρεσβη.Αλλα με των στοιχειων της πραγματικοτητας για πολλα θεματα εκτος του αμυντικου χωρου και κυριως με την ακαταλληλοτητα των MMSC/LCS εντος του.Και απο οτι φαινεται τα στοιχεια αυτα τα οποια ειναι συντριπτικοτατα και ερχονται απο παμπολλες πηγες τοσο εξωτερικου οσο και εσωτερικου εχουν τρομαξει τους «Admiral Ilithiovits» που στρατευθηκαν πισω απο μια εταιρια και ενα κομμα βαζοντας σε ρισκο την αξιοπιστια τους.

    Τωρα που το αλογο «κουτσαθηκε» οι εργοδοτες τους εχασαν μια «κουρσα».Οι «Admiral Ilithiovits» ομως που πονταραν τα παντα πιστευοντας οτι θα πιασουν την καλη τωρα κινδυνευουν να τα χασουν ολα.Και οταν χαθει η «αξιοπιστια» και η «αναγνωρισιμοτητα» που εχουν θα «πεταχτουν» και αυτοι στον καδο των αχρηστων με αναλογες εκφρασεις σαν αυτες που χρησιμοποιουν οι ιδιοι τωρα.Αυτο προσπαθουν να αποφυγουν.Και το κανουν με τον χειροτερο τροπο.Με αρθρα σαν και αυτο.

    1. @Q

      Μα είναι ποτε δυνατόν να ισχυρίζονται πως πηγε κάποιος τυχαίος, λόγου χάρη ο καψιμιτζης και αποφάσισε να στειλει επιστολή στις ΗΠΑ για μαχητικα F-35 με παράδοση σε μερικούς μηνες?
      Θα μας κουφανουν τελειως?

      Ο Πρέσβης κανει τη δουλειά του, λεει αυτά που θέλει και όταν θέλει κανει δηλώσεις τύπου Πυθιας, οπως αυτη με τα F-35. Ειναι μακροχρόνια διαδικασία είπε και ο καθένας την ερμηνεύει οπως θέλει, άλλοι λένε ενα χρονο, άλλοι 20 χρονια. Κατι σαν τα ξύλινα τείχη δηλαδη.

      Που είναι η διαστρεβλωση, και ποια η ανάγκη ενος άρθρου που σε γενικές γραμμές ξοδευει 80% του αρθρου κατηγορωντας κάποιο στέλεχος οτι δηθεν ζήλεψε τον Μητσοτακη και αποφασισε μόνος του να στειλει επιστολή για τα F-35 και όχι για τις αλουμινοτρατες οπως επρεπε !!!!

  44. Πάνω που είχα γράψει σε σχόλιο στα F-35 ότι αποκλείεται να στάλθηκε LOR χωρίς να το συζήτησαν με τον πρέσβη, και πιστεύω ότι έτσι έγινε, την στείλαμε, αν απαντήσει το κονγκρέσο ΟΚ, ειδάλως πάει κανονικά και εμπορικά.

    Αλλά από εκεί και πέρα μέχρι την τρομερή επίθεση που κάνουν στο στέλεχος (Λάγιο) είναι έτη φωτός απόσταση μεταξύ ευπρέπειας και πανικού Πέραν των άλλων θεμάτων του άρθρου, της αγοραίας προσέγγισης κτλ, το να κάνεις τέτοια ευθεία επίθεση σε φυσικό πρόσωπο, δείχνει ότι έχεις ξεφύγει.

    Πραγματικά μοιάζει περίπτωση του είναι πολλά τα λεφτά Άρη, μιλάμε ότι υπάρχει μια συμπεριφορά ας πάει να καεί ένα ιστορικό brand, ας πάνε να καούν διάφορα στελέχη, ας πάνε να καούν όλα, αρκεί να πάρουμε τις MMSC. Δεν έχει ξαναγίνει κάτι τέτοιο.

    1. Κι εμένα αυτή η εντύπωση μου έχει δημιουργηθεί. Ποιος θα αγοράσει ένα έντυπο το οποίο χρησιμοποιεί αγοραίο λόγο στην ιστοσελίδα του, βρίθει ορθογραφικών και συντακτικών λαθών, δεν είναι πλέον αντικειμενικό, αγνοεί/ειρωνεύεται/χλευάζει τους σχολιαστές-αναγνώστες του;
      Ίσως , λόγω και της οικονομικής/κοινωνικής κατάστασης, δε συμφέρει πλέον η έκδοση του έντυπου και έχουν σκεφτεί να το «κάψουν» για να μείνει μόνο η ιστοσελίδα στην οποία στο «γόνατο» γράφεις και δημοσιεύεις ένα άρθρο σε 15 λεπτά.

  45. Να σας πω, μιλατε για ενα μεσο που αυτο που κανει ειναι να προωθει ενα ακαταλληλο προιον συγκεκριμενης εταιριας. Ε μην μπαινετε σε αυτο το μεσο, να παρεχετε πιο πολλα κλικ. Σημερα η αξια για διαφημισεις-επιρροη ενος μεσου τα κλικ ειναι το «νομισμα». Επομενως μην μπαινετε καν εκει

    1. Εν μέσω καραντίνας, το γέλιο είναι από τα καλύτερα μέσα ψυχοθεραπείας.
      Προσωπικά μπαίνω για να γελάσω με τα όσα γράφουν, με τον εκνευρισμό τους, με τα σχόλια που τους «κράζουν» και τις αρνητικές ψήφους που παίρνουν. 🙂
      Και όσο για τα κλικ, με AdBlocker, δεν γίνεται κανένα κλικ στις διαφημίσεις τους. Απεναντίας, για το DefenceReview, έχω απενεργοποιημένο το AdBlocker.

  46. @Phormio

    Φίλε μου, έχεις δίκιο στο οτι ποντάρουν στην επισκεψιμότητα για να την εξαργυρώσουν σε
    προσέλκυση διαφημίσεων,αλλά αυτό έχει και το ‘κόστος’ του: αρνητικά σχόλια σε άρθρα που
    βγάζουν μάτια και δεν καταπίνονται αμάσητα.

    Προτιμώ εάν επισκέπτομαι τέτοιους ιστότοπους να εκφράζω τις κρίσεις/αντιρήσεις μου,εφόσον δεν
    λογοκρίνονται και να συμμετέχω στην σκόνη που σηκώνεται και η οποία τους χαλάει την σούπα.
    Και αυτό φαίνεται τόσο από τις παρεμβάσεις τους στα σχόλια, όσο και στα
    συμπληρωματικά/διευκρινιστικά άρθρα που συνήθως ακολουθούν.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *