H Τουρκική Αεροπορία ανακοίνωσε ότι πραγματοποίησε επιτυχημένη δοκιμαστική βολή πυραύλου SOM-J, τεχνολογίας Cruise, από μαχητικό αεροσκάφος F-16 κατά στόχου στη θάλασσα. Η δοκιμή έγινε από την 401η Μοίρα Δοκιμών και έγινε στο πλαίσιο της ενσωμάτωση των συγκεκριμένων πυραύλων στα υπό ανάπτυξη μαχητικά αεροσκάφη Kaan και στα UAV Kızılelma και Anka-3. Ο SOM-J αναπτύχθηκε αρχικά για ενσωμάτωση στα τουρκικά F-35, αλλά ο αποκλεισμός της Τουρκίας από το πρόγραμμα του F-35 ακύρωσε και την ενσωμάτωση του SOM-J στα αεροσκάφη. Ο SOM-J έχει εκτιμώμενο μέγιστο βεληνεκές τα 300 χιλιόμετρα. Αν κι έχει το ίδιο βάρος πολεμικής κεφαλής εν συγκρίσει με τις άλλες εκδόσεις του SOM, εντούτοις παρουσιάζει τις εξής διαφορές: Είναι πιο συμπαγής, κι άρα μικρότερος, με αποτέλεσμα να χωράει στις εσωτερικές αποθήκες οπλισμού των F-35. Έχει διαφορετική κεφαλή (διατρητική υψηλής θραυσματοποίησης), για χρήση κατά ελαφρά θωρακισμένων στόχων. Διαθέτει επιπλέον πτυσσόμενες επιφάνειες ελέγχου, καθώς και προωθητή (Booster). Διαθέτει καθοδήγηση με διασύνδεση «Man-in-the-Loop». Αυτό προσφέρει ανανέωση των waypoints και της τερματικής καθοδήγησης, ακόμα και μετά την εκτόξευση.

Οι πύραυλοι SOM αναπτύχθηκαν από τις εταιρίες TUBITAK SAGE (σχεδίαση και ανάπτυξη) και Roketsan (παραγωγή και εμπορική προώθηση). Η ανάπτυξη της πρώτης έκδοσης  ξεκίνησε το 2006 και ολοκληρώθηκε το 2011. Στην έκδοση SOM-A ο πύραυλος έχει μέγιστο βεληνεκές περί τα 230 χιλιόμετρα και μπορεί να προσβάλει μόνο στατικούς στόχους, με τη χρήση συντεταγμένων κατά την τερματική φάση (ο SOM-A βρίσκεται σε υπηρεσία από την Τουρκική Αεροπορία από το 2012). Η έκδοση SOM-B1 μπορεί να προσβάλει στατικούς και κινούμενους στόχους με τη χρήση υπέρυθρου συστήματος στην τερματική φάση (αμφότερες οι εκδόσεις φέρουν πολεμική κεφαλή υψηλής εκρηκτικότητας). Στην έκδοση SOM-B2 το βλήμα ενσωματώνει διπλή πολεμική κεφαλή για την προσβολή στρατηγικών και καλά προστατευμένων στόχων.