Τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri ανακοίνωσαν ότι πραγματοποίησαν την τοποθέτηση τρόπιδας του δεύτερου Πλοίου Γενικής Υποστήριξης (ΠΓΥ) κλάσης «Vulcano» του Ιταλικού Ναυτικού. Το κόστος του προγράμματος ανέρχεται στα € 410 εκατομμύρια και η παράδοση του πλοίου αναμένεται το 2025. Το συμβόλαιο περιλαμβάνει και δικαίωμα προαίρεσης για τη ναυπήγηση και τρίτου πλοίου της κλάσης. Το πρώτο πλοίο (A-5335 «Vulcano») άρχισε να ναυπηγείται τον Οκτώβριο του 2016, καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 2018 και παραδόθηκε το Μάρτιο του 2021. Η ίδια σχεδίαση επιλέχθηκε και από τη Γαλλία (τέσσερα πλοία) για την αντικατάσταση των ΠΓΥ κλάσης «Durance».
Στο Ιταλικό ναυτικό το A-5335 «Vulcano» αντικατέστησε το Α-5327 «Stromboli», της ομώνυμης κλάσης, το οποίο εντάχθηκε σε υπηρεσία το 1975. Το δεύτερο πλοίο θα αντικαταστήσει το Α-5329 «Vesuvio», το έτερο της κλάσης «Stromboli», το οποίο εντάχθηκε σε υπηρεσία το 1978. Σε περίπτωση που ενεργοποιηθεί το δικαίωμα προαίρεσης και ναυπηγηθεί και τρίτο πλοίο, αυτό θα αντικαταστήσει το Α-5326 «Etna», το οποίο εντάχθηκε σε υπηρεσία το 1998 και είναι ίδιο με τον «Προμηθέα» του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ).
Τα «Vulcano» μπορούν να μεταφέρουν φορτίου βάρους 15.500 τόνων με τυπική διαμόρφωση: 7.655 τόνους πετρελαίου, 3.240 τόνους αεροπορικού καυσίμου, 830 τόνους πόσιμου νερού, 220 τόνους πυρομαχικών διαφόρων τύπων, 40 τόνους φαγητού (30.000 περίπου μερίδες), τρία κυβικά μέτρα βενζίνης, 15 τόνους λιπαντικά, 20 τόνους ξηρού φορτίου και οκτώ εμπορευματοκιβώτια ικανότητας αποθήκευσης φορτίου βάρους 28 τόνων έκαστο.
Τα «Vulcano» έχουν εκτόπισμα 27.200 τόνους με πλήρη φόρτο και διαστάσεις (μήκος x πλάτος) 193 x 27,2 μέτρα. Η μέγιστη ταχύτητα τους είναι 20 κόμβοι (37 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ με ταχύτητα 16 κόμβους (30 χιλιόμετρα την ώρα) η εμβέλεια είναι 7.000 ναυτικά μίλια (12.964 χιλιόμετρα) ή 30 ημέρες στη θάλασσα. Ενσωματώνει σύστημα πρόωσης CODLAD, με δύο πετρελαιοκινητήρες MAN 20V32/44CR μέγιστης ισχύος 32.000 ίππων έκαστος, δυο ηλεκτροκινητήρες Marelli Motori μέγιστης ισχύος 2.000 ίππων έκαστος, τέσσερις γεννήτριες MAN 6L27/38 μέγιστης ισχύος 11.179 ίππων έκαστη, έναν εφεδρικό κινητήρα των 1.147 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες εμβόλων μέγιστης ισχύος 2.210 ίππων έκαστος και δύο προωθητές μέγιστης ισχύος 1.300 ίππων έκαστος.
Οι απαιτήσεις επάνδρωσης είναι 167 άτομα. Ο ηλεκτρονικός του εξοπλισμός αποτελείται από ραντάρ πολλαπλού ρόλου, σύστημα IFF, δύο ραντάρ πλοήγησης, ραντάρ υποβοήθησης προσγείωσης ελικοπτέρου, Link-11/16/22, δύο υπέρυθρους αισθητήρες έρευνας και ανίχνευσης IRST, σόναρ αποφυγής εμποδίων, σόναρ εντοπισμού τορπιλών, σύστημα διαχείρισης μάχης, σύστημα διαχείρισης πλοίου και ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου.
Το ελικοδρόμιο και το υπόστεγο του επιτρέπει την ταυτόχρονη χρήση δύο ελικοπτέρων κατηγορίας AW-101 Merlin, CH-53K King Stallion ή MV-22 Osprey. Το πλοίο ενσωματώνει τέσσερις πλευρικού σταθμούς ανεφοδιασμού στη θάλασσα συν έναν στην πρύμνη. Επίσης ενσωματώνει δύο γερανούς ύψους 20 μέτρων και ανυψωτικής ικανότητας 30 τόνων βάρους. Ο οπλισμός τους αποτελείται από ένα πυροβόλο των 76 χιλιοστών (Strales), δύο πυροβόλα των 25 χιλιοστών και δύο ακουστικά συστήματα.