Ο Selçuk Bayraktar, υψηλόβαθμο στέλεχος της εταιρίας Baykar, δήλωσε ότι η πρώτη πτήση του υπό ανάπτυξη UAV Akinci θα πραγματοποιηθεί εντός του Οκτωβρίου, ανάλογα με τις καιρικές συνθήκες και ότι το αντικείμενο της πρώτης πτήσης θα είναι η πιστοποίηση του σύμφωνα με τους όρους και τα κριτήρια ασφαλείας της Τουρκίας. Υπενθυμίζουμε ότι το αρχικό χρονοδιάγραμμα έκανε λόγω για την πρώτη πτήση του Akinci στις αρχές του 2020, ενώ η παράδοση του πρώτου οχήματος για το 2021.
Το Akinci θα έχει μήκος 18,20 μέτρα, ενώ το μέγιστο βάρος απογείωσης (MTOW) θα είναι της τάξεως των 5 τόνων. Θα έχει τη δυνατότητα πτήσης 24 ωρών σε υψόμετρο 40.000 ποδών (12.192 μέτρα). Θα είναι εφοδιασμένο με δύο κινητήρες τύπου PD-170 της τουρκικής TEI (θυγατρικής της TAI) με πεντάφυλλη έλικα. Η άτρακτος θα μπορεί να μεταφέρει μέγιστο βάρος 450 κιλών, ενώ η κάθε πτέρυγα θα μπορεί να μεταφέρει μέγιστο βάρος έως 900 κιλά.
Θα ενσωματώνει σύστημα δορυφορικών επικοινωνιών και το σύστημα επιτήρησης CATS της ASELSAN. Το Akinci θα μπορεί να μεταφέρει έως 2 πυρομαχικά MAM-L της Roketsan μέγιστου βεληνεκούς 8 χιλιομέτρων, 2 κατευθυνόμενες βόμβες Mk.82 των 500 λιβρών με συλλογή τροποποίησης TEBER, επίσης της Roketsan, και 2 κατευθυνόμενες βόμβες Mk.82 των λιβρών με συλλογή τροποποίησης KGK της TUBITAK SAGE.
Στο μεταξύ, όπως ανακοινώθηκε, το πρώτο αντικείμενο της συνεργασίας Τουρκίας και Ουκρανίας (της UkrOboronProm, θυγατρική της Ukrspecexport, και της Baykar) θα είναι η ανάπτυξη του κινητήρα AI-450, βάρους 130 κιλών και μέγιστης ισχύος 450 ίππων.