Γαλλία και Γερμανία ανακοίνωσαν ότι τον προσεχή Απρίλιο θα ξεκινήσει η μελέτη αρχιτεκτονικής του προγράμματος άρματος μάχης MGCS (Main Ground Combat System), το οποίο έχει ως στόχο την ανάπτυξη ενός νέου άρματος μάχης για την αντικατάσταση των Leopard-2 και Leclerc, από το 2035 και μετά. Στη διάρκεια της διεθνούς έκθεσης «Eurosatory 2018» παρουσιάστηκε ένα άρμα μάχης, το οποίο συνδυάζει το όχημα του Leopard 2A7 με τον πύργο του Leclerc. Ο συνδυασμός αυτός επιλέχθηκε διότι ο μεν πύργος του Leclerc είναι ποιο αυτοματοποιημένος και ποιο ελαφρύς, το δε όχημα του Leopard-2 είναι καλύτερων επιδόσεων.
Τις προτάσεις τους για το πρόγραμμα MGCS έχουν ήδη καταθέσει η κοινοπραξία KNDS (Nexter και KMW) και η Rheinmetall, ωστόσο η λύση που προωθείται δεν είναι ο ανταγωνισμός των δύο προτάσεων, αλλά ο συγκερασμός τους και η συμμετοχή και των τριών εταιριών στη σχεδίαση, την ανάπτυξη και την παραγωγή του νέου άρματος. Ενδιαφέρον για συμμετοχή στο πρόγραμμα MGCS έχει εκφράσει και η Πολωνία. Η ανάπτυξη του προγράμματος MGCS ξεκίνησε το 2012, ενώ τον Ιανουάριο του 2019, πάντα στο πλαίσιο του προγράμματος MGCS, η γαλλική Nexter ανακοίνωσε ότι δοκιμάζει πυροβόλο των 140 χιλιοστών επί του Leclerc.
Σύμφωνα με τη Nexter μέχρι τον Ιανουάριο του 2019 είχαν πραγματοποιηθεί 200 περίπου δοκιμαστικές βολές με στόχο όχι μόνο να διαπιστωθούν οι επιδόσεις και η ευστοχία του πυροβόλου, αλλά να διαπιστωθούν και οι επιπτώσεις επί του οχήματος, κυρίως στον τομέα της δομικής καταπόνησης. Επίσης, σύμφωνα πάντα με τη Nexter, το πυροβόλο των 140 χιλιοστών αυξάνει την ισχύ πυρός του Leclerc κατά 70%, σε σχέση με το πυροβόλο των 120 χιλιοστών. Ως προς τα χαρακτηριστικά του MGCS, αν και δεν έχουν καταγραφεί ακόμα πλήρως, εντούτοις οι βασικές απαιτήσεις της Γαλλίας και της Γερμανίας είναι:
1/ Πύργος μάχης και πλήρωμα: Ο πύργος του MGCS θα ενσωματώνει ψηφιακή τεχνολογία και θα είναι μη-επανδρωμένος, με στόχο τη μικρότερη δυνατή έκθεση του πληρώματος σε κίνδυνο και την ταχύτερη εκτέλεση των εντολών, άρα της μείωσης του χρόνο αντίδρασης σε μια απειλή. Όλες οι καλωδιώσεις του άρματος θα είναι τεχνολογίας οπτικής ίνας για ταχύτερη διαβίβαση δεδομένων. Το κύριο πυροβόλο θα ενσωματώνει υδραυλικό σύστημα σταθεροποίησης, για βολές ακριβείας σε κίνηση με μεγάλη ταχύτητα. Το πλήρωμα θα βρίσκεται σε ξεχωριστό θωρακισμένο διαμέρισμα, εντός του άρματος, για αυξημένη προστασία. Το διαμέρισμα του πληρώματος θα έχει σύστημα προστασίας από ΡΒΧ ουσίες και κλιματισμό. Το πλήρωμα θα αποτελείται από τρία άτομα (τον αρχηγό, τον οδηγό και τον πυροβολητή).
2/ Οπλισμός: Το κύριο πυροβόλο θα είναι διαμετρήματος 130 ή 140 χιλιοστών (ενδεχομένως να μην υπάρξει συμφωνία Γερμανίας και Γαλλίας για την υιοθέτηση ενός κοινού διαμετρήματος και ο κύριος οπλισμός να αποτελεί δικαίωμα επιλογής του κάθε χρήστη). Σε κάθε περίπτωση, το νέο πυροβόλο θα συνοδεύεται από αυτόματος σύστημα γέμισης, το οποίο θα επιτυγχάνει μέγιστο ρυθμό βολής 12 βλημάτων το λεπτό. Η ελάχιστη αναχορηγία του MGCS θα είναι τα 42 πυρομαχικά, ενώ η επιθυμητή αναχορηγία έχει προσδιοριστεί στα 60 πυρομαχικά. Ο δευτερεύον οπλισμός του MGCS θα αποτελείται από ένα συζυγές πολυβόλο των 7,62 χιλιοστών και έναν τηλεχειριζόμενο πύργο με πολυβόλο των 12,7 χιλιοστών.
3/ Προστασία: Το MGCS, κατά κοινή απαίτηση Γερμανίας και Γαλλίας, θα διαθέτει πέντε επίπεδα προστασίας. Το πρώτο θα είναι η εργοστασιακή συνθετική θωράκιση, κατασκευασμένη από κράμα μετάλλων και νάνο-κεραμικά υλικά. Το δεύτερο επίπεδο προστασίας θα είναι επικεντρωμένο ολόπλευρα του οχήματος και θα αποτελείται από προηγμένη θωράκιση τύπου ERA (Explosive Reaction Armor). Η εργοστασιακή και η επιπρόσθετη θωράκιση ERA του οχήματος θα πρέπει να είναι απρόσβλητη από αντιαρματικά βλήματα κινητικής ενέργειας (APFSDS) με δυνατότητα διάτρησης θωράκισης πάχους 750 χιλιοστών και από βλήματα υψηλής εκρηκτικότητας (HEAT) με δυνατότητα διάτρησης θωράκισης πάχους 1.300 χιλιοστών. Ομοίως, η εργοστασιακή θωράκιση του πύργου θα πρέπει να είναι απρόσβλητη από βλήματα APFSDS με δυνατότητα διάτρησης θωράκισης πάχους 1.000 χιλιοστών και από βλήματα HEAT με δυνατότητα διάτρησης θωράκισης πάχους 2.200 χιλιοστών. Το τρίτο επίπεδο προστασίας θα είναι ένα ενεργητικό σύστημα αυτοπροστασίας, ενώ το τέταρτο επίπεδο προστασίας θα αποτελείται από παθητικό σύστημα αυτοπροστασίας βασισμένο στην παραγωγή αντιμέτρων με στόχο την παρεμβολή ή τη σύγχυση του συστήματος καθοδήγησης του επερχόμενου βλήματος. Τα αντίμετρα αυτά θα είναι καπνογόνα και υπέρυθρου φωτός. Επιθυμητή είναι η συνδυασμένη ικανότητα του ενεργητικού και του παθητικού συστήματος αυτοπροστασίας να μπορεί να αντιμετωπίζει έως έξι απειλές ταυτόχρονα, δηλαδή να μπορεί να ανταποκριθεί σε επιθέσεις κορεσμού. Το πέμπτο και τελευταίο επίπεδο προστασίας θα αποτελείται από πολυφασματικό κάλυμμα απόκρυψης και μείωσης του θερμικού, του υπέρυθρου και του ίχνους ραντάρ του άρματος κατά 85%.
4/ Τεχνικά χαρακτηριστικά: Το βάρος, με πλήρη φόρτο, του MGCS δεν θα πρέπει να ξεπερνά τους 60 τόνους ενώ οι διαστάσεις του θα πρέπει να είναι μεταξύ των ορίων (μήκος οχήματος x μήκος με το πυροβόλο μπροστά x πλάτος x πλάτος με θωράκιση ERA x ύψος) 8 μέτρα x 13,2 μέτρα x 3,8 μέτρα x 4,2 μέτρα x 2,9 μέτρα. Ο κινητήρας του άρματος θα είναι ισχύος 1.800 ίππων με δυνατότητα χρήσης διαφορετικών καυσίμων (πετρέλαιο, βενζίνη), ενώ το σύστημα μετάδοσης της κίνησης θα έχει 12 ταχύτητες, οκτώ για εμπρός κίνηση και τέσσερις για όπισθεν κίνηση. Οι επιθυμητές επιδόσεις, με 1.900 λίτρα καύσιμο, είναι μέγιστη ταχύτητα 84 χιλιόμετρα την ώρα, σε άσφαλτο, ή 64 χιλιόμετρα την ώρα, εκτός ασφάλτου και 620 χιλιόμετρα εμβέλεια, κινούμενο σε άσφαλτο, ή 463 χιλιόμετρα εμβέλεια, κινούμενο εκτός ασφάλτου.