Ο Αρχηγός της Βελγικής Αεροπορίας, Πτέραρχος Geert De Decker, ανακοίνωσε ότι το Βέλγιο θα αντικαταστήσει τα πρόωρα αποσυρμένα μεταφορικά ελικόπτερα NH-90 TTH (Tactical Transport Helicopter) με τα ελαφρύτερα H-145M, ενώ παράλληλα θα προχωρήσει και στην απόκτηση ενός ακόμα τύπου ελικοπτέρου μεγαλύτερης μεταφορικής ικανότητας. Όπως είχαμε αναφέρει, με ανάρτηση μας στις 11 Ιουλίου, τα τέσσερα βελγικά NH-90 θα αποσυρθούν τον προσεχή Σεπτέμβριο, ενώ εντός του 2026 αναμένεται η έναρξη παραλαβών των 15 H-145M, που αποκτήθηκαν το 2024. Όπως είπε ο Πτέραρχος Geert De Decker τα NH-90 θα διατηρηθούν σε αποθήκευση και θα αναζητηθεί αγοραστής. Ωστόσο, ο Axel Aloccio, Πρόεδρος της NH Industries και προϊστάμενος του προγράμματος NH-90, δήλωσε ότι το Βέλγιο και η Γαλλία ήδη έχουν ξεκινήσει συζητήσεις για το μέλλον των βελγικών NH-90. Ένα από τα σενάρια που συζητούνται είναι η κοινή χρήση τους ή η Γαλλία να επιχειρεί τα συγκεκριμένα ελικόπτερα προς όφελος του Βελγίου.

Στην περίπτωση αυτή τα ελικόπτερα θα σταθμεύουν στην γαλλική πόλη Etain, κοντά στα σύνορα με το Βέλγιο, όπου σταθμεύουν και γαλλικά NH-90. Τα ελικόπτερα θα είναι διαθέσιμα για το Βέλγιο, μέχρι την έλευση και επιχειρησιακή αξιοποίηση των H-145M. Όπως δήλωσε ο Aloccio, αναμένεται ότι οι δύο χώρες θα έρθουν σε συμφωνία μέχρι το τέλος του 2025. Το θέμα της απόσυρσης και πιθανής πώλησης των βελγικών NH-90 TTH είδε, για πρώτη φορά, το φως της δημοσιότητας τον Ιούνιο του 2020. Το 2007 το Βέλγιο υπέγραψε σύμβαση για την προμήθεια οκτώ NH-90, εκ των οποίων τέσσερα ΝΗ-90 TTH και ισάριθμα ΝΗ-90 NFH, με δικαίωμα προαίρεσης για δύο ακόμα ΝΗ-90 TTH. Το πρώτο βελγικό NH-90 ΤΤΗ πέταξε για πρώτη φορά το Σεπτέμβριο του 2012, ενώ το πρώτο ελικόπτερο, ένα ΝΗ-90 NFH, παραδόθηκε τον Αύγουστο του 2013. To πρώτο ΝΗ-90 TTH παραδόθηκε τον Οκτώβριο του 2013, ενώ και τα οκτώ ελικόπτερα είχαν παραδοθεί μέχρι τις αρχές του 2015. Ο λόγος της βελγικής απόφασης απόσυρσης των ελικοπτέρων είναι το υψηλό επιχειρησιακό κόστος και η χαμηλή διαθεσιμότητα.