Σύμφωνα με δημοσίευμα της της νορβηγικής ιστοσελίδας «VG» το Πολεμικό Ναυτικό της χώρας έχει εισηγηθεί την πρόωρη απόσυρση των τεσσάρων εν υπηρεσία φρεγατών κλάσης «Fridtjof Nansen» (απομένουν από τις πέντε που ναυπηγήθηκαν) και την αντικατάσταση τους από έξι νέες φρεγάτες. Η εισήγηση έγινε στο πλαίσιο ενός μακροπρόθεσμου σχεδίου αναδιοργάνωσης των Νορβηγικών Ενόπλων Δυνάμεων. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, το Νορβηγικό Ναυτικό δεν προκρίνει, ως βέλτιστη λύση, την αναβάθμιση μέσης ζωής των «Fridtjof Nansen», αλλά την απόσυρση τους και την αντικατάσταση τους από νέα πλοία. Σύμφωνα με τον Αρχηγό του Νορβηγικού Ναυτικού, Ναυάρχου Rune Andersen, τα τελευταία χρόνια έχουν δαπανηθεί μεγάλα ποσά για την υποστήριξη τους και ότι η δαπάνη ριζικής αναβάθμισης τους θα είναι μεγάλη. Συνεπώς, είναι προτιμότερο να αντικατασταθούν. Εκτός των έξι νέων φρεγατών, ο σχεδιασμός του Νορβηγικού Ναυτικού προβλέπει και την προμήθεια 24 νέων, μικρότερων πλοίων, πολλαπλού ρόλου, με έμφαση στην εκτέλεση παράκτιων επιχειρήσεων.
Οι φρεγάτες κλάσης «Fridtjof Nansen» έλκουν την καταγωγή τους από τις ισπανικές φρεγάτες F-100 κλάσης «Álvaro de Bazán». Πέντε πλοία, για το Νορβηγικό Ναυτικό ναυπηγήθηκαν και παραδόθηκαν την περίοδο 2003-2011 (τον Ιούνιο του 2019 χάθηκε από ατύχημα ένα πλοίο, η επισκευή του κρίθηκε ασύμφορη και παροπλίστηκε). Το εκτόπισμα τους είναι 5.290 τόνοι (πλήρης φόρτος), ενώ οι διαστάσεις τους είναι (μήκος x ύψος x πλάτος) 134 μέτρα x 16,8 μέτρα x 4,60 μέτρα. Το σύστημα πρόωσης είναι διαμόρφωσης CODΑG (Combined Diesel And Gas) με τους δύο πετρελαιοκινητήρες Bazan Bravo 12V μέγιστης ισχύος 2 x 6.035 ίππων να χρησιμοποιούνται για πλεύση στο εύρος 0-18 κόμβοι (33 χιλιόμετρα την ώρα) και τον αεροστρόβιλο κινητήρα LM2500 μέγιστης ισχύος 28.832 ίππων να χρησιμοποιούνται για πλεύση στο εύρος 0-27 κόμβους (50 χιλιόμετρα την ώρα).
Με ταχύτητα πλεύσης τους 16 κόμβους (30 χιλιόμετρα την ώρα) η εμβέλεια της F310 είναι της τάξεως των 4.500 ναυτικών μιλίων (8.334 χιλιομέτρων). Το σύστημα πρόωσης συνοδεύεται από ένα ηλεκτρικό σύστημα προώθησης στην πλώρη μέγιστης ισχύος 1.341 ίππων (BTR : Bow Thruster Retractable) και τέσσερις γεννήτριες MTU 396 12V ισχύος 1.250 kVA (Kilo-Watt Amber). Τα πλοία απαιτούν πλήρωμα 120 ατόμων, ενώ υπάρχουν ενδιαιτήσεις για 146 άτομα. Ο κύριος αισθητήρων των πλοίων είναι το τρισδιάστατο ραντάρ πολλαπλών λειτουργιών AN/SPY-1F της Lockheed Martin, μέγιστης εμβέλειας 324 χιλιομέτρων (κατά στόχων αέρος) ή 83 χιλιομέτρων (κατά χαμηλά ιπτάμενων βλημάτων).
Εκτός του AN/SPY-1F οι F-310 ενσωματώνουν ραντάρ έρευνας αέρος και θαλάσσης RSN-210N της Reutech, ηλεκτροπτικό σύστημα διεύθυνσης Vigy-20 της Sagem, σύστημα μάχης ανθυποβρυχιακού πολέμου MSI-2005F της Kongsberg, σονάρ σκάφους MRS-2000, ενεργητικό/παθητικό ποντιζόμενο σονάρ Captas Mk.2V1, δύο ραντάρ ελέγχου πυρός Mk.82, σύστημα αναγνώρισης φίλου ή εχθρού (IFF), συστήματα ζεύξης δεδομένων Link-11 και Link-16 και υπέρυθρο σύστημα έρευνας και ιχνήλασης (IRST : Infra-Red Search and Track). Επίσης τα πλοία ενσωματώνουν ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικών αντιμέτρων και ηλεκτρονικών μέσων υποστήριξης Condor CS-3701, σύστημα εκτόξευσης αντιμέτρων Terma DL-12T και σύστημα παραπλάνησης τορπιλών Loki.
Ο κύριος εξοπλισμός μάχης περιλαμβάνει κάθετο σύστημα εκτόξευσης Mk.41 VLS (Vertical Launch System) για 32 βλήματα αντιαεροπορικής άμυνας RIM-162 ESSM (Evolved Sea Sparrow Missile), δύο τετραπλούς εκτοξευτές βλημάτων κατά πλοίων NSM (Naval Strike Missile) και έναν τετραπλό εκτοξευτή τορπιλών Sting Ray (ακουστικές τορπίλες μέγιστου βεληνεκούς 11 χιλιομέτρων), σύστημα εκτόξευσης βομβών βυθού, ένα πυροβόλο OTO Melara Super Rapid των 76 χιλιοστών και τρία πολυβόλα των 12,7 χιλιοστών επί τηλεχειριζόμενων πύργων Sea Protector. Επίσης ενσωματώνουν και δύο ακουστικές συσκευές μεγάλου βεληνεκούς. Το πλοίο κατασκευάστηκε με υποδομή υποδοχής πυροβόλου των 127 χιλιοστών (στη θέση του πυροβόλου των 76 χιλιοστών), δεύτερου πυροβόλου των 76 χιλιοστών, συστήματος CIWS, ένα επιπλέον σύστημα Mk.41 VLS των οκτώ κελιών και συστήματος ανθυποβρυχιακών ρουκετών ASROC. Τέλος, τα πλοία μπορούν να υποστηρίξουν ένα ελικόπτερο ναυτικής συνεργασίας επιπέδου NH-90.