Οι πρόσφατες δηλώσεις της Υπουργού Παιδείας για τον σκοπό του μαθήματος της Ιστορίας κινούνται προς την ορθή κατεύθυνση και τονίζουν ότι το μάθημα πρέπει να καλλιεργεί την εθνική συνείδηση και να μην μετατρέπεται σε κοινωνιολογική ανάλυση. Ο ΣΥΡΙΖΑ και διάφοροι άλλοι δήθεν προοδευτικοί ενοχλήθηκαν. Δεν θέλουν να ακούν για έθνος, εθνική ταυτότητα και εθνική συνείδηση.
Γράφει ο ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΟΛΕΒΑΣ, Πολιτικός Επιστήμων, για τη ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Κι όμως το Σύνταγμά της Ελλάδος θεσπίζει σαφώς την ανάγκη καλλιέργειας της εθνικής ταυτότητας. Στο άρθρο 16, 2 ορίζεται ως ένας εκ των στόχων της Παιδείας η ανάπτυξη εθνικής και θρησκευτικής συνειδήσεως. Επίσης στο άρθρο 1 η παράγραφος 3 ορίζει ότι όλες οι εξουσίες πηγάζουν από τον λαό και υπάρχουν υπέρ του λαού και του Έθνους. Ο συνταγματικός νομοθέτης προσθέτει και την έννοια του Έθνους, η οποία είναι γεωγραφικά και ιστορικά ευρύτερη από τον λαό, τους υπηκόους. Το Έθνος περιλαμβάνει και τον εκτός συνόρων Ελληνισμό, αλλά και τον σεβασμό προς τους προγόνους μας και προς τα ιδανικά που τούς ενέπνευσαν στους αγώνες τους.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση είναι μεν μία προσπάθεια υπερεθνικής συνεργασίας, σε καμία όμως περίπτωση δεν ζητεί την κατάργηση των εθνικών ταυτοτήτων. Αντιθέτως όλα τα επίσημα κείμενά της προβλέπουν τον σεβασμό της εθνικής ταυτότητας των λαών που την συναποτελούν.
Καμία ευρωπαϊκή χώρα δεν δέχεται υποχωρήσεις σε θέματα εθνικής ταυτότητας. Ο Γάλλος Πρόεδρος Μακρόν, λίγες ημέρες μετά την εκλογή του, κατέθεσε στεφάνι στο άγαλμα της Ζαν ντ’ Αρκ δηλώνοντας ότι η ιστορία της Γαλλίας δεν αρχίζει με τη Γαλλική Επανάσταση. Οι Ισπανοί, όταν εντάχθηκαν στην Ε.Ε, αποφάσισαν να εισάγουν από τις άλλες χώρες-μέλη μόνον πληκτρολόγια Η/Υ με την περισπωμένη στο γράμμα Ν, ώστε να διαφυλαχθεί η γλώσσα τους ως θεμελιώδες στοιχείο της ταυτότητάς τους.
Οι οπαδοί του μαρξισμού έχουν ακόμη μία ουτοπική προσήλωση στον διεθνισμό, αλλά η Ιστορία τούς διαψεύδει. Τα κομμουνιστικά καθεστώτα κατέρρευσαν, η εθνική ταυτότητα επεβίωσε. Η πρώην Σοβιετική Ένωση διασπάσθηκε σε 16 εθνικά κράτη. Το πρότυπο του σοβιετικού πολίτη απέτυχε. Οι Ρώσοι παραμένουν Ρώσοι, οι Γεωργιανοί Γεωργιανοί και όλοι οι λαοί διατήρησαν τον σεβασμό στην Ιστορία τους, στη γλώσσα τους και στη θρησκεία τους.
Η αναβάπτιση του Ελληνισμού στην Ορθοδοξία μάς εκπαίδευσε ώστε να αγαπούμε την πατρίδα μας και την ιστορία μας σεβόμενοι την κοινωνική αλληλεγγύη και τα δικαιώματα των άλλων. Ο Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός αφ’ ενός μεν δίδασκε στους Έλληνες να μιλούν στο σπίτι τους μόνον ελληνικά και όχι ξένες διαλέκτους και αφ’ ετέρου συμβούλευε τους ακροατές του να σέβονται τα δικαιώματα των αθιγγάνων.
Ας διδάξουμε στα παιδιά μας την Ιστορία του Ελληνισμού μακρυά από φανατισμούς και από «συνωστισμούς στη Σμύρνη»!