Τα ιταλικά ναυπηγεία Fincantieri ανακοίνωσαν ότι παρέδωσαν στο Ιταλικό Ναυτικό το νέο Πλοίο Γενικής Υποστήριξης (ΠΓΥ) A-5335 «Vulcano», το οποίο θα αντικαταστήσει Α-5329 «Vesuvio» κλάσης «Stromboli» (εντάχθηκε σε υπηρεσία το 1978, το έτερο πλοίο κλάσης, A-5327 «Stromboli» εντάχθηκε σε υπηρεσία το 1975). Το σχετικό συμβόλαιο, ύψους € 374,6 εκατομμυρίων, για τη ναυπήγηση του «Vulcano», υπογράφηκε τον Μάιο του 2015, άρχισε να ναυπηγείται το Φεβρουάριο του 2016 και καθελκύστηκε τον Ιούνιο του 2018.
Το συμβόλαιο περιλαμβάνει και δικαίωμα προαίρεσης για τη ναυπήγηση και δεύτερου πλοίου, προς αντικατάσταση του A-5327 «Stromboli». Να σημειωθεί ότι άλλα τέσσερα πλοία του συγκεκριμένου τύπου ναυπηγούνται για λογαριασμό του Γαλλικού Ναυτικό, προς αντικατάσταση των τριών ΠΓΥ κλάσης «Durance» την περίοδο 2022-2029. Τα γαλλικά «Durance», δηλαδή τα τρία από τα πέντε που έχουν απομείνει σε υπηρεσία εντάχθηκαν σε υπηρεσία το 1983, το 1987 και το 1990 αντίστοιχα.
Το A-5335 «Vulcano», μαζί με το δεύτερο πλοίο, αν τελικά ενεργοποιηθεί το δικαίωμα προαίρεσης, θα επιχειρεί με το ένα ΠΓΥ κλάσης «Etna», ίδιο με το A-374 «Προμηθεύς» του Πολεμικού Ναυτικού (ΠΝ), από το οποίο έλκει την καταγωγή του. Το πλοίο έχει εκτόπισμα 27.200 τόνους με πλήρη φόρτο και διαστάσεις (μήκος x πλάτος) 193 x 27,2 μέτρα. Η μέγιστη ταχύτητα τους είναι 20 κόμβοι (37 χιλιόμετρα την ώρα), ενώ με ταχύτητα πλεύσης 16 κόμβους (30 χιλιόμετρα την ώρα) η εμβέλεια του είναι 7.000 ναυτικά μίλια (12.964 χιλιόμετρα) ή 30 ημέρες στη θάλασσα.
Ενσωματώνει σύστημα πρόωσης CODLAD (COmbined Diesel-eLectric And Diesel), με δύο πετρελαιοκινητήρες MAN 20V32/44CR μέγιστης ισχύος 32.000 ίππων έκαστος, δυο ηλεκτροκινητήρες Marelli Motori μέγιστης ισχύος 2.000 ίππων έκαστος, τέσσερις γεννήτριες MAN 6L27/38 μέγιστης ισχύος 11.179 ίππων έκαστη, έναν εφεδρικό κινητήρα των 1.147 ίππων, δύο ηλεκτροκινητήρες εμβόλων μέγιστης ισχύος 2.210 ίππων έκαστος και δύο προωθητές μέγιστης ισχύος 1.300 ίππων έκαστος. Οι απαιτήσεις επάνδρωσης είναι 167 άτομα.
Ο ηλεκτρονικός του εξοπλισμός αποτελείται από ραντάρ πολλαπλού ρόλου, σύστημα IFF, δύο ραντάρ πλοήγησης, ραντάρ υποβοήθησης προσγείωσης ελικοπτέρου, Link-11/16/22, δύο υπέρυθρους αισθητήρες έρευνας και ανίχνευσης IRST (Infra-Red Search and Track), σόναρ αποφυγής εμποδίων, σόναρ εντοπισμού τορπιλών, σύστημα διαχείρισης μάχης, σύστημα διαχείρισης πλοίου και ολοκληρωμένο σύστημα ηλεκτρονικού πολέμου. Το ελικοδρόμιο και το υπόστεγο του πλοίου επιτρέπουν την ταυτόχρονη χρήση δύο ελικοπτέρων κατηγορίας AW-101 Merlin, CH-53K King Stallion ή MV-22 Osprey.
Το πλοίο ενσωματώνει τέσσερις πλευρικού σταθμούς ανεφοδιασμού στη θάλασσα συν έναν στην πρύμνη. Επίσης ενσωματώνει δύο γερανούς ύψους 20 μέτρων και ανυψωτικής ικανότητας 30 τόνων βάρους. Από το πλοίο επιχειρούν και τέσσερα σκάφη γενικών μεταφορών, δύο μήκους 10 μέτρων και δύο RHIB μήκος 7,3 μέτρων. Ο οπλισμός τους αποτελείται από ένα πυροβόλο OTO Melara των 76 χιλιοστών με σύστημα Strales, δύο πυροβόλα KBA των 25 χιλιοστών, δύο ακουστικά συστήματα μεγάλης εμβέλειας MS-424 LRAS (Long Range Acoustic System) και δύο συστήματα εκτόξευσης αντιμέτρων.