Τα γερμανικά ναυπηγεία TKMS (Thyssenkrupp Marine Systems) ανακοίνωσαν ότι παρέδωσαν στο Ισραήλ τη δεύτερη, από τις τέσσερις, κορβέτες Saar-6. Πρόκειται για το πλοίο INS «Oz», το οποίο είχε καθελκυστεί τον Αύγουστο του 2019. Το πρώτο πλοίο (INS «Magen») άρχισε τη ναυπήγηση του το Φεβρουάριο του 2018, καθελκύστηκε τον Μάιο του 2019 και παραδόθηκε το Νοέμβριο του 2020. Τα πλοία παραγγέλθηκαν από το Ισραήλ τον Μάιο του 2015, έναντι συνολικού κόστους € 1,72 δισεκατομμυρίων με το Ισραήλ να καταβάλει τα 2/3 του ποσού και τη Γερμανία να επιδοτεί το υπόλοιπο 1/3. Οι Saar-6 έλκουν την καταγωγή τους από τις γερμανικές κορβέτες κλάσης «Braunschweig» (K-130), αλλά με σημαντικές τροποποιήσεις έτσι ώστε να ενσωματώνουν ισραηλινής προέλευσης συστήματα και οπλισμό. Η ναυπήγηση των δύο άλλων κορβετών (INS «Atzmaut» και INS «Nitzachon») έχει ήδη ξεκινήσει.

Οι Saar-6 έχουν εκτόπισμα 1.900 τόνους και μήκος 90 μέτρα. Επιτυγχάνουν μέγιστη εμβέλεια 4.000 ναυτικά μίλια. Ο κύριος αισθητήρας του πλοίου είναι το ραντάρ πολλαπλού ρόλου, τεχνολογίας AESA τύπου  AESA EL/M-2248 MF-STAR μέγιστου βεληνεκούς 250+ χιλιομέτρων. Το πλοίο ενσωματώνει ισχυρό οπλισμό αποτελούμενο από 32 αντιαεροπορικούς πυραύλους Barak-8, 16 βλήματα κατά πλοίων Gabriel V μέγιστου βεληνεκούς περί των 200 χιλιομέτρων, σύστημα C-Dome, ναυτική έκδοση του Iron Dome, με 40 βλήματα Tamir μέγιστου βεληνεκούς 70 χιλιομέτρων, ένα κύριο πυροβόλο OTO Melara των 76 χιλιοστών, δύο τηλεχειριζόμενους πύργους Typhoon και δύο εκτοξευτές τορπιλών των 324 χιλιοστών. Τέλος, οι Saar-6 μπορούν να υποστηρίξουν ελικόπτερα τύπου S-70 Sea Hawk.

Comments

  1. Αυτός ο ΤΑΜΙR με εμβέλεια 70Km πάει και έρχεται… τώρα πως το 70Km εισερχόμενης απειλής έχει εμβελεια απο τα θαύματα ετουτου του κόσμου.

  2. 1. Όποτε βλέπουμε αυτή την κορβέτα, κοκκινίζουμε από την ζήλια μας καθώς είναι απίστευτο που χώρεσαν τόσο οπλισμό σε τόσο μικρό πλοίο.

    2. Ο Tamir δεν έχει τόση αλλά πολύ μικρότερη εμβέλεια, θα θεωρούσα ότι το C-Dome με τους 40 πυραύλους Tamir είναι σχετικά ανάλογο σαν να έχεις δύο συστήματα RAM με 21 πυραύλους το καθένα. Ωστόσο δεν παύει να είναι εντυπωσιακός ο αριθμός των Barak που είναι το αντίστοιχο των SM2 και των αντιπλοικών που είναι 16 κομμάτια και δύο Typhoon που θα έλεγα ότι είναι ένα μίνι Phallanx

    1. @agnostos ependytis
      Εμείς πόσες μαργαρίτες θα μαδήσουμε ακόμα όπως εύστοχα συνηθίζεις να λες;
      Με εκτίμηση

    2. Είναι κι αυτό ένα από τα ελάχιστα αλλά υπαρκτά κολλήματα της ιστοσελίδας, να πιστεύει ότι ένα φθηνό σύστημα αντιμετώπισης πυρών πυροβολικού έχει εμβέλεια όσο ένας α/α πύραυλος μεγάλης/μεσαίας εμβέλειας.

      Το C-Dome είναι πολύ υποδεέστερο από το RAM, δεν συγκρίνεται ούτε στην εμβέλεια ούτε στην δυνατότητα αντιμετώπησης αντιπλοϊκών πυραύλων που πετούν χαμηλά και κάνουν ελιγμούς. Είναι όμως ιδανικό για αντιμετώπηση κάποιων τούρκικων απειλών: UMTAS, MAM, κλπ.

      Επίσης, τα Typhoon έχουν πολύ χαμηλή ταχυβολία, κάνουν μόνο για αντιμετώπιση σκαφών.

      1. Τα εβδομήντα χλμ εμβέλειας του επερχόμενου βλήματος – όχι του Tamir – προσδιορίζουν την γωνία της καμπύλης τροχιάς που αυτό ακολουθεί. Αυτός είναι ο περιορισμός του συστήματος.
        Για παράδειγμα, ένας βαλλιστικός πύραυλος με εμβέλεια 1000 χλμ., θα εισέλθει σχεδόν κάθετα στον χώρο ευθύνης του Iron Dome, ο οποίος δεν θα μπορεί να τον εντοπίσει/αντιμετωπίσει.
        Αν κάποιος είναι σχετικός, ας βοηθήσει στο θέμα.

        1. Νομίζω ότι δεν έχει σχέση με την γωνία αλλά με το ύψος , πύραυλοι μεγαλύτερου βεληνεκούς ανεβαίνουν σε μεγαλύτερο ύψος και κατέρχονται με μεγαλύτερη ταχύτητα, στην ταχύτητα βρίσκεται ο περιορισμός για αυτό είναι εξαιρετικά δύσκολη η κατάρριψη βαλλιστικών πυραύλων όταν κατέρχονται. Εδώ μιλάμε ουσιαστικά για ρουκέτες που έχει η Χεζμπολλάχ.

  3. Καταπληκτικό γι’ αυτ΄ό που θέλουν οι Ισραηλινοί, στον σχετικά περιορισμένο θαλάσσιο χώρο που κινούνται.
    Με τον ίδιο περίπου (αντίστοιχο) οπλισμό και σε 2.5-3.0 τόνους, θα ήταν ταμάμ για εμάς 4 κορβέτες.
    Πλοία για κανονική σύρραξη.

  4. Τα έφτιαξαν όλα μόνοι τους το 90% των συστημάτων είναι δικό τους και μπράβο τους.
    Εμείς τι κατασκευάζουμε στην Ελλάδα; Ένα τίποτα!

    Τι γράφω συνεχώς; Μεθοδική δουλειά να κάνεις.
    Βγάζεις ένα ραντάρ και σε περιστρεφόμενη και σταθερή έκδοση και για
    τοποθέτηση σε πλοία. Ένα για όλα και ένα για τα πάντα.
    Με αυτόν τον τρόπο κάνεις οικονομία και έχεις παραγωγή.

    Έχεις ένα ραντάρ που το τοποθετείς παντού για να κάνεις έρευνα.
    Για εντοπισμό βλημάτων πυροβολικού και στο αντιβαλλιστικό σύστημα AROW.
    Μετά λες μα γιατί κοστίζει τόσο φτηνά το ραντάρ στους ισραηλινούς;

    Γιατί δεν είναι TAHLES ούτε κορόιδα.
    Με-μας έχετε ζαλίσει με της δυνατότητες των ραντάρ πχ Sea Fire.
    Mόνο που από τα 500 χιλιόμετρα η εμβέλεια πάει στα 300 χιλιόμετρα
    με βάρος κάθε ενός Fixed Panel τα 2.200 κιλά.
    Το ραντάρ των Ισραηλινών με βάρος τα 2.000 κιλά έχει εμβέλεια τα 450 χιλιόμετρα
    και στα 100 χιλιόμετρα εντοπίζει βλήματα πυροβολικού.

    Να γράψω για το πλοίο πόσα συστήματα έχει επάνω;
    Πόσους πυραύλους έχει και τι δουλειά κάνουν;
    Φτιάξε και εσύ ένα πλοίο μπορείς όπως έκαναν αυτοί για της δικές τους ανάγκες.
    Φτιάξε και εσύ ένα πλοίο για της δικές μας ανάγκες της πραγματικές ανάγκες πολέμου
    στο αιγαίο και στην ανοικτή θάλασσα.
    Και μην πας να αγοράσεις την σαβούρα που σου προσφέρει ο κάθε ένας, μπορείς!

  5. Το ραντάρ της κορβέτας.
    Μια λάιτ έκδοση είναι ενός κορυφαίου ραντάρ με ειδικές πατέντες
    EL/M-2248 MF-STAR της IAI/ELTA.

    Ένα εξαιρετικό ραντάρ μικρού μεγέθους.
    Τα Fixed Panel ζυγίζουν μόνο 500 κιλά το κάθε ένα!
    2.200 κιλά ζυγίζουν του Sea Fire.
    Το ίδιο ραντάρ θα μπει στης Saar 5!
    Υπάρχουν και περιστρεφόμενες εκδόσεις.
    Η εμβέλεια του ραντάρ είναι τα 250 χιλιόμετρα και μόνο στα 25 χιλιόμετρα,
    θα δει έναν χαμηλά ιπτάμενο πύραυλο που πετάει στα 5 μέτρα
    πάνω από την θάλασσα.
    Το Sea Fire εδώ δεν είναι καλύτερο.

    Το ELM-2248 MF-STAR με βάρος κάθε ενός πάνελ τα 500 κιλά ή τα 2000 κιλά με βάρος μέσα στο πλοίο τα 1300 ή τα 4000 κιλά. Με εμβέλειες αποκάλυψης στόχων τα 250 ή τα 450 χιλιόμετρα. Το ραντάρ σας το έβαλα γιατί στην πράξη είναι το ραντάρ ELM 2084 για ναυτική χρήση. Η τεράστια διαφορά βάρους είναι βασικά ο πομπός που στην πράξη είναι ο αριθμός των στοιχείων της κεραίας. Είναι το μόνο ραντάρ που μπορεί να τοποθετηθεί και σε λάιτ κορβέτες.

    Το ELM-2258 ALPHA που είναι περιστρεφόμενο βγαίνει σε δυο εκδόσεις για μεγάλα και για μικρότερα πλοία. Με βάρος της κεραίας τα 880 ή τα 1700 κιλά και μέσα στο πλοίο 1400 ή 1500 κιλά με εμβέλειες αποκαλύψεις στόχων τα 200 ή τα 400 χιλιόμετρα. Η βασική διαφορά είναι η κεραία και οι πομποί με τους δέκτες και η μονάδα ενοποίησης των στοιχείων. Την ελαφριά έκδοση την τοποθετούν σε πυραυλακάτους.

    Η απορία είναι γιατί αυτοί τα κατάφεραν είναι εξυπνότεροι;

    Το ραντάρ ELM-2084 MMR βγαίνει σε διαφορές εκδόσεις με μικρό βάρος. Το ELM 2084 χρησιμοποιεί ένα ραντάρ S-Ixe που μπορεί να ανιχνεύσει έως και 1.100 διαφορετικούς στόχους ταυτόχρονα σε μέγιστη εμβέλεια τα 470 χιλιόμετρα. Είναι κατάλληλο για την ανίχνευση πυρών πυροβολικού, με 100 χιλιόμετρα μέγιστη εμβέλεια εντοπισμού. Για να ακριβολογούμε οι 1.100 στόχοι αφορούν την εμβόλια των 250 χιλιομέτρων. Στον εντοπισμό των πυρών πυροβολικού στα 100 χιλιόμετρα μπορεί να ανιχνεύσει 200 στόχους.

    Το σύστημα ραντάρ αποτελείται από χαρακτηριστικά υψηλής κινητικότητας που του επιτρέπουν τη μετακίνηση σε σύντομο χρονικό διάστημα. Επιπλέον, το ELM 2084 διαθέτει δυνατότητες απομακρυσμένης λειτουργίας, επιτρέποντας τη λειτουργία από απόσταση. Το ELM 2084 MMR χρησιμεύει ως το κύριο ραντάρ για το Iron Dome. Εκτιμάται ότι 10 συστήματα Iron Dome σε συνδυασμό με το MMR αναπτύσσονται στο Ισραήλ. Αυτό το σύστημα έχει ποσοστό επιτυχίας 90% με πάνω από 1500 αναχαίτιση εισερχόμενων στόχων. Ενδιαφέρετε ο στρατός των ΗΠΑ για αυτό το ραντάρ το δοκίμασε το 2019!

    Αυτό το ραντάρ το τροποποίησαν σε ναυτική έκδοση.

    Αυτό που δεν μπορούν να καταλάβουν κάποιοι είναι το παρακάτω:
    ‘Πως μπορούν να εκτοξεύσουν συνεχώς πυραύλους
    16 πυραύλους λέει που διάβασες αγαπητέ 16 ανά πάνελ;
    ARAR2 16 και 8 ανά πάνελ γιατί;
    Γιατί χρειάζεται υπολογιστική δύναμη.
    Άλλο παρακολουθώ στόχους και άλλο κάνω
    στοχοποίηση.

    Το Sea Fire έχει πρόβλημα για αυτό κατέβασαν την εμβέλεια.

    Το ραντάρ των Γάλλων με βάρος πάνελ τα 2.200 κιλά
    μόνο 300 χιλιόμετρα έχει εμβέλεια.

    Και θα το ξανά γράψω σου λένε τόσους πυραύλους σε πόση
    εμβέλεια όμως;
    Τι σημαίνει τερματική φάση ξέρετε;
    Άλλο φορτώνω με στοιχεία τους πυραύλους και
    άλλο πως μπορώ να τους μεταδώσω τα στοιχεία αν
    αλλάξει πορεία ο στόχος.

    Το ραντάρ παρακολουθεί στόχους και στους εμφανίζει στην οθόνη.
    Για να κάνεις στοχοποίηση όμως χρειάζονται
    όλα τα στοιχεία του στόχου ταχύτητα, εμβέλεια,
    ύψος, πορεία και πιθανή πορεία στόχου.
    Αυτά τα μεταδίδεις-μεταβιβάζεις στους πυραύλους
    που εκτοξεύονται σταδιακά.

    Αυτό γίνετε για συγκεκριμένο αριθμό στόχων.
    Μετά αφού εκτοξεύσεις τους πυραύλους πρέπει να τους
    παρακολουθήσεις. Έχουν όμως χαμηλότερο RCS οπότε
    παρακολουθείς τους κοντινότερους στόχους και μεταβιβάζεις
    στοιχεία στους πυραύλους εν πτήση άμα αλλάξει ο στόχος
    πορεία.
    Από εκεί και πέρα υπολογιστή ισχύς κάθε ραντάρ είναι
    ακόμα μικρή για αυτό σου λένε τόσους πυραύλους
    για κάθε πάνελ να τους μεταδόσεις τα στοιχεία.
    και τόσους σε τερματική φάση.
    Δεν είναι το ίδιο πράγμα και δεν μπορεί ένα ραντάρ
    να το κάνει αυτό επί 4 όσα έχει.

    Αυτό το τελευταίο το γράφω για χρόνια.
    Όσο για τους πολυδιαφημισμένους πυραύλους ΑΣΤΕΡ 30 συνεχίζουν κάποιοι να μας λένε για 120 χιλιόμετρα εμβέλεια και μας αραδιάζουν ψέματα.

    Aster 30 missile performanceThe maximum speed of Aster 30 is 1.4km/sec and the missile has the capability to intercept targets at altitudes from 50m to 20km. The maximum range of the Aster 30 is 100km against aircraft targets flying at altitudes above 3km. At aircraft targets with altitudes below 3km, the range of Aster 30 is 50km

    Τώρα πως θα χτυπήσει έναν πύραυλο επιφανείας που πετάει στα 10 μέτρα θα σηκώσω τα χέρια ψηλά!
    Να πάμε να αγοράσουμε το πλοίο του κάθε ένα και της κάθε μιας εταιρίας με ψεύτικα στοιχεία.

        1. Είσαι σίγουρος ότι το εν λόγω block χρησιμοποιήτε και απο το Ναυτικό ( ίδιος booster κλπ ) ?
          Έχει αρκετές εκδόσεις σε χρήση καθώς και σε ανάπτυξη και σχεδόν πάντα διαφέρουν οι εκδόσεις απο χρήστη σε χρήστη (ΣΞ, Ναυτικό κλπ), βλ. AIM120

          1. Ναι είναι γνωστό ότι ο aster δεν μπορεί κάτω από 50 μέτρα πύραυλο, υπάρχουν άλλοι πύραυλοι για αυτά τα ύψη για αυτό όπου υπάρχει aster υπάρχει για τα χαμηλά ύψη και essm.

          2. @Mitch

            Μου είχε διαφύγει αυτός ο περιορισμός του ASTER!!

            Σε ποιο πλοίο συνδυάζονται ASTER+ ESSM?
            Σε κανένα!!

            Είχαμε ζητήσει από τους Γάλλους να κοτσάρουν ένα 8cell MK41 στις [email protected] για τους ESSM (quad packed) αλλα το είχαν αρνηθεί

            Οποτε οι χαμηλά ιπτάμενοι στόχοι αφήνονται σε STRALES και RAM για τις [email protected]!!!

        2. Νομιζω οτι κατι δεν καταλαβατε καλα….Τα νουμερα αυτα δεν εχουν να κανουν με την εμβελεια αλλα με το μεγιστο υψος.

          Αυτα τα χαρακτηριστικα που εχει ο ΑΣΤΕΡ ειδικα στις νεες εκδοσεις ειναι μοναδικα….[ταχυτητα-ελιγμοι κλπ]

          Κανενας πυραυλος ομως δεν μπορει να κανει τα παντα…γιαυτο εχουμε μικρης-μεσης-μεγαλης ακτινας πυραυλους…..

          Εναν εξοσετ πχ δεν θα τον κατεβασεις με SM2-ASTER 30 αλλα με ESSM-MICA-RAM

          1. Σε τι απόσταση όμως από το πλοίο;
            Αυτό είναι το ζητούμενο.

    1. τό τί ρουκέτες εκτοξεύονται ἐναντίον ἑνός πλοίου εἶναι γνωστόν.
      ἐάν ἦταν στό χέρι μου θά σοῦ ἔλεγα «φτιᾶξε τόν πύραυλο πού προτείνεις!».
      Ὅμως γνωρίζεις κάποιον Μίλτ. Βιτάλη;;

    2. === Το Ισραηλινό EL/M-2238 STAR αναφέρεται σαν 3D και όχι 4D δηλαδή δεν δίνει πραγματικά στοιχεία ταχύτητας(χρησιμοποιώντας FFT) αλλά μετρώντας την Doopler διαφορά συχνότητας με αναλογικό τρόπο(Doppler filter bank – όχι και τόσο ακριβές αλλά κοντά στην πραγματικότητα). Αυτή την στιγμή 4D radars αναφέρονται τα TRS-4D, NS-50/100/200, Seafire τα οποία είναι fully software defined radars και δίνουν ταχύτητα στόχου εξαιρετικά κοντά στην πραγματικότητα. Τα προαναφερθέντα radars είναι GaN με ότι αυτό συνεπάγεται για την εκπεμπόμενη ισχύ και την ευαισθησία του δέκτη.
      === O Barak 8 είναι active seeker missile με two-way data link οπότε μπορείς να κατευθύνεις τον πύραυλο χρησιμοποιώντας το IMU του πυραυλου(παρέχοντας και στοιχεία ταχύτητας – όχι όμως και πολύ ακριβείας) και όταν φτάσει αρκετά στον στόχο τον εγκλωβίζει με το δικό του radar. Γενικά σε όλη αυτή την διαδικασία υπάρχουν ξεχωριστές κεραίες για την επικοινωνία με τον/τους πυραύλους που έχουν εκτοξευθεί. Εάν κάτι πάει λάθος σε κάποια phased array υπάρχει και η δυνατότητα να χρησιμοιήσουν ένα κομμάτι της κεραίας για μετάδοση μόνο στοιχείων.
      === Γενικά στο surface search το true target speed δεν είναι και τόσο σημαντικό αλλά στον αέρα που μιλάμε για άλλη τάξη μεγέθους είναι. Καλύτερα όμως να αφήνουμε το surface search στα LPI 2D+Doppler υπάρχοντα radars(για προφανείς λόγους)
      === Τα true 4D radars(όχι τα 3D) μπορούν να μεταδώσουν πραγματικά στοιχεία ταχύτητας στόχου(με τα non-rotating με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα) οπότε και impact solution point που υπολογίζει ο υπολογιστής του πυραύλου είναι πολύ πιό ακριβές με τελικό αποτέλεσμα αύξηση και ακτίνας αναχαίτησης και kill probability.
      === Εάν τα phased array radars κατευθύνουν semi-active missiles χωρίς illuminators πάνω στο πλοίο(STIR-CEROS etc.) τότε ένα κομμάτι της κεραίας γίνεται CW radar(ή και ESM/ECM) και κατευθύνει τον πύραυλο με αποτέλεσμα να χάνει το αρχικό gain της και προφανώς να μειώνεται η εμβέλεια της. Τα καινούργια software defined radars(+GaN T/R technology) πραγματικά αξίζουν τα λεφτά τους γιατί είναι πολλά levels πιό πάνω από ότι κυκλοφορεί αυτή την στιγμή.
      === Τα πιό φτηνά rotating 4D radars(NS50) μπορούν να κατευθύνουν active missiles και όχι semi-active αλλά έχουν όλα τα πλεονεκτηματα του full software defined radar ενώ είναι και απείρως πιό αναβαθμίσιμα στο μέλλον ενώ έχουν αρκετά χαμηλό βάρος για να μπουν σε 40-50m patrol boats και μέσω link 16 να δουλέψουν σαν radar pickets για πιό μεγάλες μονάδες του ΠΝ ή της ΠΑ. Θα έχει πραγματικά νόημα σε μία μελλοντική αναβάθμιση των MEKO ή και με τις καινούργιες φρεγάτες, να ζητήσουμε source code για την αναβάθμιση και προσθήκη νέου functionality από Έλληνες μηχανικούς.

      Συγγνώμη εάν κούρασα με το μακροσκελές post.

      1. Καθόλου δεν κούρασες!!
        Το σχόλιο σου προστίθεται σε αυτά που είναι references!!
        Ερώτηση μια που σε κόβω πιο σχετικό με το άθλημα :
        Για τη σειρά NS100/110/200
        Αυτά μπορεί να κατευθύνουν ESSM?
        όχι σαν Illuminators αλλα με target data update via upload sto ESSM η απαιτείται
        η ύπαρξη FCR η άλλων data links?
        Το έχεις ψάξει το θέμα?
        Προσπαθώ να καταλάβω πόσους στόχους μπορεί να αντιμετωπίσει ταυτόχρονα η basic έκδοση των
        RROWHEAD/SIGMA/MEKO? εάν είναι χωρίς το APAR!

        1. Όλα τα ραντάρ μπορούν να κατευθύνουν πυραύλους
          αλλά έχει κολλήσει το μυαλό σου με την διαφορά με τα
          πολυβόλα.
          Έχετε τσακωθεί άπειρες φορές για ταχύτητα εκτόξευσης
          και πόσο γρήγορα αδειάζουν τα κελιά.
          Στο εξήγησα είναι θέμα απόστασης δεν είναι κάτι δεδομένο.
          Η τερματική καθοδήγηση μετράει όχι να μεταφέρω στοιχεία
          στα κελιά και να εκτοξεύω πυραύλους στο περίπου.

          Αν ξέρατε τους περιορισμούς που έχουν οι πύραυλοι με της ενεργές
          κεφαλές ραντάρ δεν θα το συζητούσαμε τώρα.

          Εδώ δεν έχουμε αναλύσει την πορεία που θα πάρει ο ESSM II για να
          χτυπήσει έναν πύραυλο επιφανείας.
          Αν νομίζετε πως θα πετάξει σε μέσο ύψος και θα κάνει βύθιση
          από τα 3 ή τα 5 χιλιόμετρα με μεγάλη γωνία και θα καταφέρει
          να δει στον ερευνητή ραντάρ τον πύραυλο επιφανείας και
          θα κάνει τους ελιγμούς να αλλάξει πλευρό γιατί σίγουρα κοιμάται.

          Κάποιοι νομίζουν πως το πλοίο θα ρίχνει πυραύλους και θα καταστρέφει
          τα πάντα.
          Πυροβόλα και πάλι πυροβόλα μόνο εγώ το φωνάζω γιατί;
          Γιατί δεν σας ενημερώνουν όχι εσάς αλλά ούτε το Ναυτικό τα ξέρει αυτά.

        2. @CK
          Πάρα πολύ δεν το έχω ψάξει το θέμα απλά ότι μπορώ να βρώ στο internet και ότι μπορώ να καταλάβω από την εργασιακή μου εμπειρία σαν telecoms μηχανικός.
          Τα NS(50/100/200) σύμφωνα με την Thales μπορούν να κατευθύνουν active missiles άρα και ESSM-2. Όπως είπα υπάρχουν ξεχωριστές κεραίες(περισσότερες από μία) για το datalink με τον/τους πυραύλους οπότε το θέμα δεν είναι με πόσους επικοινωνείς αλλά πόσο αξιόπιστα είναι τα στοιχεία που στέλνεις. Δηλ. πόσο γρήγορα μπορεί το radar του πλοίου να κάνει update την θέση και την ταχύτητα του στόχου μέχρι να αναλάβει το on-board radar seeker του πυραυλου ή το ίδιο το πλοίο να «ανοίξει» τον illuminator για το terminal phase.
          Εάν λοιπόν το 4D radar του πλοίου μπορεί να κάνει update την ταχύτητα του στόχου κάθε 0.5-1 sec(rotation radar e.g NS100) τότε θα πρεπει το CMS του πλοίου να υπολογίσει 4Μach(ESSM) + TargetSpeed και όπως είπα να δώσει εντολή στον ESSM είτε να ανοίξει τον δικόν του seeker ή να ανοίξει τον illuminator. Η τιμή του 0.5-1sec είναι αρκετά μεγάλη απόσταση σε μία αναχαίτηση(1.5+Km) οπότε καταλαβαίνεις και το πρόβλημα με τα rotation radars(ακόμα και τα 4D). Τα 4faced radars έχουν 3-4 φορές καλύτερο update frequency οπότε και πολύ καλύτερη ακρίβεια αναχαίτησης.
          Κάπου έχω διαβάσει ότι κάποια phased arrays μπορούν να μειώσουν τις 8(συνήθως) ταυτόχρονες δέσμες που σαρώνουν τον ουρανό σε 4 και έτσι να τροφοδοτούν πιό γρήγορα με updated data.
          Όσον αφορά τον seeker του ESSM-2 κάποιοι λένε ότι είναι κοντά στα 10-15Km(εξαρτάται τον στόχο) οπότε και πάλι το CMS του πρέπει να το λάβει και αυτό υπόψη. Απόψη μου είναι πως μπορείς εάν θέλεις να αδειάσεις όλο το Mk41 in one go αρκεί να το υποστηρίζει ο συνδιασμός CMS+radar+Illuminators.

          P.S: Δεν αναφέρθηκα σε 3D radars ούτε σε semiactive missiles γιατί εκεί τα πράγματα είναι πολύ(έως πάρα πολυ) περιορισμένα.

          1. Τα 10 και 15 χιλιόμετρα αγαπητέ δεν ισχύουν
            για τους νέους πυραύλους με RAM.
            Ξεχνάς να βάλεις τον στόχο.
            Δηλαδή να το πω απλά αλλιώς βλέπει ένα αεροσκάφος
            και έναν πύραυλο που πετάει ψηλά.
            Δυστυχώς δυσκολεύεται πολύ σε στόχους σε επίπεδο
            θάλασσας.
            Προσοχή όχι μόνο ο ESSM II όλοι οι πύραυλοι.

            Τα uadated data είναι η τερματική καθοδήγηση.
            Με απλά λόγια γιατί έχουν μείνει με το στόμα ανοιχτό.
            Θα έπρεπε να τους το εξηγήσεις καλύτερα.

          2. Ο ESSM Block II έχει το radar του AMRAAM

            Target Data Update:

            Το Target data update έχει σχέση με τη καθοδήγηση του πυραυλου μέχρι το σημείο που μπορεί να ανοίξει το radar του και να εγκλωβίσει το στόχο μονο του

            Η κεραία του radarτου περιορίζεται στη διάμετρο του πυραυλου οποτε έχει στενό
            field of view

            Εάν όταν ανοίξει το radar ο στόχος δεν είναι εντός του field of view ο πύραυλος πάει στο βρόντο

            Έτσι απαιτούνται ενημερώσεις των στοιχειων του στόχου καθόλη τη διάρκεια της πτήσης μέχρι να μπορεί ο πύραυλος να δει μονος τον στόχο

        3. Σχετικά με το NS110 είναι ενδιαφέρον ότι επιλέχθηκε για τις τ31 ενώ θα μπορούσε να τοποθετηθεί το artisan από τις αποσυρόμενες t23, οι φήμες θέλουν το artisan που είναι pesa με μηχανική σταθεροποίηση να μην αποδίδει τόσο καλά στην διαχείριση των πυροβόλων και επιλέχθηκε το ns110 το οποίο είναι aesa 4D ενδιαφέρον επίσης ότι στις T26 και στα tamandare θα τοποθετηθεί artisan με ηλεκτρονική σταθεροποίηση. Ασφαλώς θα μπορεί πολλούς πυραύλους αφού είναι από τα πιο εξελιγμένα περιστρεφόμενα ραντάρ αν και αριθμούς είναι σπάνιο να συναντήσει κανείς.

          1. Το ARTISAN έχει πολύ καλές επιδόσεις ιδιαιτερα εάν λάβουμε υπόψη πως το βάρος του είναι στα 780kg εάν θυμάμαι καλά

            Για την καθοδήγηση των pirobolovn @ Type 23 DEN έχουν ξεχωριστά FCR ?
            οποτε δεν καταλαβαίνω πως μπαίνει το ARTISAN στην εξίσωση?!

            Το NS110 είναι σίγουρο πιο προηγμένο από το ARTISAN :

            The medium-range radar carried by Type 31 will be either the Thales NS110 (or possibly the newer, longer range NS200 incorporating GaN technology). This is a 3D AESA multi-mission S Band radar that will provide fire-control for Sea Ceptor as well as general surveillance. With a range of up to 110nm up to 70° elevation, it has dual-axis multi-beam processing which allows it to track multiple targets in cluttered littoral environments. The Radar is modular and can be tailored to customer requirements. The Artisan that equips the Type 23/26 has a similar range and works in the E/F Band but is mechanically scanned, unlike the electronically-steerable beam of the Thales AESA radar. On paper at least, the Type 31 will have a main radar that is superior to the Artisan on the Type 26, although when together in a task group it can be helpful to have different sensor types that may mitigate each other’s weaknesses. The imagery does not show the RN Type 31 fitted with any fire-control radars, so it is possible the NS110 will also provide guidance for the gun systems.

            https://www.navylookout.com/more-details-of-the-royal-navys-type-31-frigate-emerge/

          2. το τ31 δεν θα έχει ξεχωριστά FCR αλλά θα έχει το ns110 να διαχειρίζεται τα πυροβόλα, τα ραντάρ μπορούν να διαχειριστούν μέχρι 3 πυροβόλα επιπλέον θα έχει 2 mirador.

        1. Εσύ αγαπητέ να διορθώσεις τα λάθος στοιχεία που δίνεις στο
          σαιτ σου.
          120 χιλιόμετρα ο ASTER 30;
          100 χιλιόμετρα δίνει το επίσημο σαιτ της εταιρίας.
          Την διαφορά στην είπε αγαπητέ ο άνθρωπος δίνει
          3 στοιχεία το ένα 4 το άλλο.

      2. Αναφέρεσαι σε ένα ραντάκι των 500 κιλών που ζυγίζει η κεραία και
        θες να κάνει τα ίδια με ένα ραντάρ 2000-2200 κιλών!

        Αν ξέρεις από ραντάρ ευχαρίστως να τα συζητήσουμε ηλεκτρονικός είμαι.
        Τι θα έλεγες για 4 ραντάρ σε ένα πλοίο;
        Δυο περιστρεφόμενα και δυο Fixed Panel που στρέφονται προς τον στόχο.
        Δηλαδή με την τεχνική των αεροσκαφών που στρέψουν την κεραία στις 110
        μοίρες για να παρακολουθούν τον στόχο στους ελιγμούς.

        Γιατί να βάλεις γιατί να το κάνεις αυτό; Γιατί οι επεξεργαστές είναι σχεδόν ίδιοι με
        τα 4 πάνελ και με το ένα.

        Τρία ραντάρ μπορούν να μπουν σε μια κορβέτα κάτω από 90 μέτρα και
        στης πυραυλακάτους δυο ραντάρ.
        Με τρία ραντάρ στης κορβέτες και SM-2 μπορείς να ρίξεις.
        Υπόψιν το βάρος ενός ορφανού κελιού με 4 ESSM II ζυγίζει το υπέρ διπλάσιο
        από τον ένα SM-2!

        Τι γνώμη έχεις για το ραντάρ των ισραηλινών ELM-2084 MMR ;

          1. Λόγο τεχνολογίας αγαπητέ κανονικά έπρεπε να είναι 4 φορές
            μεγαλύτεροι.
            Δεν γίνετε ακόμα λόγο τεχνολογίας.
            Για αυτό δυο σκέτα πάνελ ραντάρ είναι καλύτερα από τα 4!
            Δεν τα στοιχεία των ραντάρ των απλών ραντάρ με της 120 μοίρες
            με το ένα πάνελ και να τα συγκρίνεις με τα 4.
            Τι θα περίμενες να εμφανίζουν στην οθόνη τον αριθμό
            των στόχων που μπορεί να παρακολουθήσει επί 4.
            Αμ δε! Όσους στόχους βλέπει το ένα σκέτο.

            Καλύτερα να βάλεις 4 σε δυο ξεχωριστούς ιστούς λιγότερο
            κοστίζουν και περισσότερα στοιχεία έχουν και σου δίνουν.
            Το μείον είναι πως το εμπρόσθιο μπορεί να περιστραφεί
            στις 340 μοίρες χάνεις 20 μοίρες που είναι ο ιστός.
            Το τοποθετημένο στην πλώρη στης 325 μοίρες χάνεις 35 μοίρες.
            Αφού μπροστά είναι η γέφυρα.

            Θα σας βάλω την ανάλυση για τους πυραύλους ESSM II.
            Κανονικά θα έπρεπε να σας βάλω για όλους τους πυραύλους.
            RAM, CAM, MICA, ΑΣΤΕΡ 15 για να τρελαθείτε.
            Να δείτε πως ούτε στην μισή εμβέλεια που μας λένε δεν μπορούν
            να χτυπήσουν ένα πύραυλο επιφανείας.

          2. Η εμβέλεια των πυραύλων αυτών εναντίον πυραύλων επιφανείας περιορίζεται από τον ορίζοντα του ραντάρ, μεγαλύτερη εμβέλεια δεν έχει νόημα το AB βλέπει τους πυραύλους αυτούς όπως exocet και harpoon στα 24 χιλ ενώ το τ45 έχει την μεγαλύτερη απόσταση που βλέπει αυτούς τους πυραύλους στα 34 χιλ,οι αντιπυραυλικοί και οι επιφανείας συναντιούνται σε πολύ μικρότερες αποστάσεις έτσι είτε mica έχεις essm έχεις που λές ότι έχει εμβέλεια 50 χιλ το ίδιο είναι, δεν έχει νόημα αυτό το παραμύθι των 50 χιλ. όλοι αυτοί έχουν σήμερα περιοριστεί στην αντιμετώπιση αντιπλοικών.

          3. Ναι αλλά έχουν ακόμα ένα μεγάλο πρόβλημα πρέπει
            να πετάξουν σε χαμηλά ύψη για να δουν με τον ερευνητή
            ραντάρ τον πύραυλο επιφανείας.
            Οπότε μεγάλες ταχύτητες και μεγάλες εμβέλειες
            να της ξεχάσουμε.
            Πάμε στο 1/3 μέχρι και στο 1/4 της εμβέλειας.

          4. Τα και καινούργια radars της τελευταίας δεκαετίας (δηλαδή σχεδιασμού 2010+) γεωικά δεν αντιμετωπίζουν πρόβλημα επεξεργαστικής ισχύος. Τα military grade FPGAs & ASICs αλλά κυρίως FPGAs που χρησιμοποιούνται για τα ψηφιακά φίλτρα και τους FFTs των 2Κ & 4Κ σημείων είναι πιά διαθέσιμα σε αρκετά λογικές τιμές($1000-$2000 το κομμμάτι). Το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι το κάθε ένα radar θα πρέπει να το βλέπουμε σαν ένα πολύ μεγάλο αισθητήρα ο ποίος έχει να αντιμετωπίσει πολλές διαφορετικές συνθήκες(απο θερμοκρασία και υγρασία μέχρι τα ECM του αντιπάλου) και επίσης να κάνει και πολλά πράγματα ταυτόχρονα αλλά και με μεγάλη σχετικά ακρίβεια και αξιόπιστα. Όλα αυτά χρειάζονται χιλιάδες manhours για calibration-verification(ξεχωριστά για κάθε κεραία) και φυσικά δεν μπορεί όλο το calibration και το verification να γίνει μέσα στο εργαστήριο(πανακριβος εξοπλισμός και εγκαταστάσεις) αλλά και θα πρεπει να γίνει και on the field τρέχοντας διάφορα πιθανά σενάρια. Όλα αυτά κοστίζουν εκατομύρια δολλάρια και στον σχεδιασμό αλλά και στην υλοποίηση. Πόσα λοιπόν radar ελπίζεις σαν Thales π.χ να πουλήσεις σε 5-6χρόνια πρίν αλλάξεις σχεδιασμό? 20-30 το πολύ. Δεν θα πρεπει επίσης να βγάλεις και ένα κερδος να πληρώσεις την ανάπτυξη του επόμενου? Σκέψου πως ένας senior FPGA-signal processing Engineer με contract άνετα χτυπάει 60-70000 pounds και λίγα λέω. Δεν είναι τυχαίο που τα σχετικά φθηνά σύγχρονα radars ξεκινούν από $8-$10 mil.

          5. Αγαπητέ μην τα γράφεις έτσι δεν είναι ηλεκτρονικοί!
            Εγώ που είμαι γέρος ηλεκτρονικός δυσκολεύομαι.
            John Doe το πρόβλημα είναι πως δεν μπορείς
            να βρεις ένα πρόγραμμα προσομείωσης της
            επίθεσης σε ένα πλοίο από πυραύλους επιφανείας.
            Πρόβλημα επεξεργαστικής ισχύος αντιμετωπίζουν
            γιατί 1100 στόχους παρακολουθεί ένα σκέτο πάνελ
            1100 τα 4 Fixed Panel.
            Έχει να κάνει με την ενοποίηση των στοιχείων σε μια
            οθόνη τι να γράψω τώρα για να το καταλάβουν.
            Θα μας βάλεις την ηλικία σου αφού σου δώσουμε μπράβο.

            Εγώ σαν γέρος ηλεκτρονικός λέω πως δεν χρειάζεται ο τεράστιος
            ιστός με τα 4 Fixed Panel Radar.
            Μπορώ να βάλω δυο περιστρεφόμενα και δυο σκέτα πάνελ
            που να περιστρέφονται προς τον στόχο με στοιχεία από τα
            περιστρεφόμενα.
            Τι κερδίζω;
            Τα πλεονεκτήματα:
            1) το ένα μικρό περιστρεφόμενο ραντάρ θα μπει ψηλά για να εντοπίζει
            στόχους που πετούν σε επίπεδό θαλάσσης στα 35-40 χιλιόμετρα.
            2) η εμβέλεια του μεγάλου περιστρεφόμενου ραντάρ είναι τα 450 χιλιόμετρα,
            μας χρειάζονται τόσο μεγάλες εμβέλειες; Ναι γιατί χοντρικά η εμβέλεια
            ενός ραντάρ μειώνετε στο 35-65% σε συνθήκες έντονων παρεμβολών.
            Για να έχουμε δηλαδή μια πρακτική εμβέλεια γύρω στα 250-150 χιλιόμετρα.
            3) με τα δυο πάνελ ραντάρ έχουμε την μέγιστη υπολογιστική ισχύ σε
            κάθε ένα ραντάρ χωριστά. Δηλαδή μπορούν να κάνουν στοχοποίηση σε μεγαλύτερο αριθμό στόχων και τερματική καθοδήγηση πάλι σε μεγαλύτερο αριθμό στόχων.
            4) μπορούμε να εκτοξεύσουμε πυραύλους και με τα περιστρεφόμενα ραντάρ.
            5) βάζουμε από δυο ραντάρ σε δυο ξεχωριστούς ιστούς οπότε αν καταστραφεί
            ο ένας δεν χάνουμε τίποτα από την μαχητική ισχύ του πλοίου.
            6) έχουμε μεγαλύτερη αντίδραση σε περιβάλλον αυξημένων παρεμβολών.
            7) αν πάθει βλάβη ένα ραντάρ δεν χάνουμε σχεδόν τίποτα από την
            περιμετρική αντίληψη των απειλών.
            8) με τα 4 ραντάρ έχουμε την δυνατότητα εντοπισμού βλημάτων πυροβολικού
            και να τα καταστρέψουμε.
            9) μπορούμε να κατευθύνουμε και άλλα όπλα με τα 4 ραντάρ όχι
            μόνο πυραύλους.
            10) δεν χρειαζόμαστε έξτρα μικρά ραντάρ για να καλύπτουν τα κενά.
            11) με την ηλεκτρονική σταθεροποίηση και την μηχανική με σερβομηχανισμούς μπορείς να επιτύχεις να έχεις λειτουργικά τα ραντάρ σε έντονο κυματισμό.
            Προσοχή όχι όπως γινόταν παλιά νέες πατέντες.
            12) το κόστος είναι ίδιο για τα 4 ραντάρ με το ένα που μπαίνει στον
            τεράστιο ιστό με τα 4 πάνελ γιατί στοιχίζει ακριβά η τοποθέτηση και ο ιστός.
            13) το κόστος είναι μικρότερο αν βάλεις και ένα ραντάρ περιστροφικό
            μεγάλης εμβέλειας πίσω.
            14) οι εμβέλειες των ραντάρ είναι μεγαλύτερες από τα πάνελ που έχουν
            τοποθετηθεί σε πλοία.

            Τι χάνω;
            Ένα μόνο μειονέκτημα έχουμε που έχει να κάνει με την μοίρες της περιστροφής
            και του τόξου κάλυψης του πλοίου, των δυο AESA Fixed Panel ραντάρ που είναι διαφορετικό για το κάθε ένα.

    3. 16 πυραύλους λέει που διάβασες αγαπητέ 16 ανά πάνελ;
      Εντάξει έχεις δίκιο ,είναι συνολικά 32 και 16 στην τερματική φάση
      Multifunctional radar APAR and perspective AN/SPY-3 carry out detection and tracking of targets, control missiles in the mode of quasi-continuous radiation ICWI (Interrupted Continuous Wave Illumination). This mode provides simultaneous control of 32 missiles, 16 of which are on the final section of the trajectory in a semi-active homing mode.
      https://en.missilery.info/missile/essm

      1. Πρόσεξε αγαπητέ όχι σε μια κατεύθυνση όχι σε ένα πάνελ.
        Συνολικά αναφέρεται και δεν σου λέει τι;
        Την απόσταση που το κάνει αυτό.
        Πολλά δεν μας τα λένε αγαπητέ.
        Να δω και με τι θα αντιμετωπίσει ένα πλοίο
        πολλούς πυραύλους επιφανείας.
        Ναι μωρέ ένα κουμπάκι πατάς και τελείωσε.
        Για αυτό στην πτήση δεν μπορώ να τα πω αυτά.
        Δεν υπάρχει αμεσότητα στης ερωτήσεις απαντήσεις.
        Άσε που χανόμαστε στα εκατοντάδες άσχετα σχόλια.

  6. BΛΕΠΟΝΤΑΣ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΚΑΦΟΣ ΜΟΥ ΗΛΘΑΝ ΚΑΠΟΙΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ-ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΜΟΙ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΙΣ ΦΡΕΓΑΤΕΣ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΤΟ ΠΝ,ΟΛΟΙ ΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ΑΠΟ ΤΟΒ Β’ΠΠ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΚΡΙΘΗΚΑΝ ΣΤΗΝ ΕΝΑΕΡΙΑ ΥΠΕΡΟΧΗ Η ΟΠΟΙΑ ΚΕΡΔΙΖΕΤΑΙ ΜΟΝΟ ΜΕ ΜΑΧΗΤΙΚΑ,ΟΤΑΝ ΕΧΕΙΣ ΠΛΗΡΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΥΠΕΡΟΧΗ ΑΣ ΕΧΕΙ Ο ΑΝΤΙΠΑΛΟΣ ΟΤΙ ΘΕΛΕΙ…ΟΠΟΙΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΚΑΙ ΝΑ ΔΟΥΜΕ ΑΠΟ ΤΟΝ ΒΠΠ ΜΕΧΡΙ ΤΟΥΣ ΑΡΑΒΟΙΣΡΑΗΛΙΝΟΥΣ ΠΟΛΕΜΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΙΡΑΚΙΝΟΑΜΕΡΙΚΑΝΙΚΟΥΣ ΤΑ ΔΙΔΑΓΜΑΤΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΙΔΙΑ..ΕΧΩ ΤΗΝ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΟΤΙ ΤΟ ΠΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΝΕΑΣ ΠΡΟΗΓΕΝΗΣ ΓΕΝΝΙΑΣ ΥΠΟΒΡΥΧΙΑ ΟΠΩΣ ΤΟ SMX31 H ΠΑΡΕΜΦΕΡΗ ΚΑΙ ΝΑ ΑΡΚΕΣΤΕΙ ΣΕ ΠΛΟΙΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ…ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ ΤΟ ΣΟΥΠΕΡ ΟΥΑΟΥ ΜΠΙΣΜΑΡΚ ΠΟΥ ΤΗΝ ΠΑΤΗΣΕ ΑΠΟ ΔΙΠΛΑΝΑ SWORDFISH ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΛΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ..ΕΝΑ ΠΟΛΥ ΚΑΛΟ ΠΛΟΙΟ ΟΣΑ ΟΠΛΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΝΑ ΕΧΕΙ ΑΜΕΣΩΣ ΓΙΝΕΤΑΙ Ο ΔΙΑΚΑΕΙΣ ΣΤΟΧΟΣ,ΕΙΝΑΙ ΟΥΤΟΠΙΑ ΝΑ ΛΕΜΕ ΟΤΙ ΑΝΤΕΧΕΙ ΚΑΠΟΙΟ ΠΛΟΙΟ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΚΟΡΕΣΜΟΥ ΜΕ ΤΟΣΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΤΟΣΟΥΣ ΠΥΡΑΥΛΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΖΕΙ Η ΤΟΥΡΚΙΑ

    1. @ΒασιληςΚ
      Αγαπητέ μου φίλε Βασίλη ,Χριστός ανέστη,χρόνια πολλά,να είσαι γερός με την οικογένεια σου.
      Βλέποντας το σκάφος μου δίνει την εντύπωση του υπερφορτωμενου. Τόσα πολλά όπλα σε σχετικά μικρού εκτοπισματος σκάφους?δεδομενου ότι χώρες με μεγάλη ναυτική παραδοση(Δανία,Ολλανδία)Τόσα πολλά οπλικά συστήματα δεν έχουν χωρέσει σε μεγαλύτερες σχεδιάσεις, άκρως λειτουργικες(Π.χ.Iver),επειδη ομως δεν γνωρίζω, θα ηθελα την γνωμη σου.

      1. Όλα τα συστήματα έχουν μικρό βάρος από το ραντάρ μέχρι
        τους πυραύλους.
        Δεν βάζουν κάτι στην τύχη όπως εμείς ξέρουν τι κάνουν.
        Πες σε ένα ναυπηγό να σου πει πόσο ζυγίζει ο
        ΜΚ-41 και θα σου δώσει 3 τιμές, χωρίς τους πυραύλους
        που έχει μέσα!
        Αν του πεις πόσο ζυγίζει με 8 SM-2 ή 32 ESSM II δεν ξέρει
        να σου απαντήσει!

        1. 8*708+32*280=?
          Υπάρχουν 3 διαφορετικά versions (self defence,tactical, strike )του MK41 εξού και οι διαφορετικές τιμές στα βάρη

          Αλλα δεν είμαι ναυπηγός…

          1. Τι λες βρε μπαγάσα;
            Βάρος συνόλου σου είπα.
            8Χ708+;=
            Ποιος ΜΚ- 41 παίρνει τους SM-2;
            Πόσο βάρος έχει;
            Αντίστοιχα:
            32Χ280+ 13.500=

        2. Αγαπητέ φίλε, ποια είναι η απορία μου:τέτοια συγκέντρωση οπλικών συστημάτων σε πλοίο των 2000τ.,πουθενά αλλού στον κόσμο δεν συναντάς.χωρες με αξιόλογες ναυπηγησεις,με μεγάλη ναυτική παράδοση, κάτι ανάλογο δεν έχουν παρουσιάσει. Γιατί?

          1. Γιατί @C.p. εγκαθιστούν βαρύτερα ραντάρ, μεγαλύτερης απόδοσης και βαρύτερους πυραύλους, για να πάνε πιο μακριά, ώστε το ένα πλοίο να μπορεί από απόσταση να υπερασπιστεί ένα άλλο, μέσω Links, χωρίς να πέσουν οι πύραυλοι στη θάλασσα επειδή δε θα φτάσει το καύσιμο.

          2. Γιατί όλοι φτιάχνουν πλοία για την ανοιχτή θάλασσα
            για αποστολές συνοδείας νηοπομπών.
            Γιατί γράφω τόσα χρόνια πως πρέπει να φτιάξουμε
            το δικό μας πλοίο.
            Δηλαδή τι το θες το τεράστιο LPD στην ελλάδα;
            Φτιάξε ένα μικρό ταχύ με διαφορετικές ικανότητες.
            Τι θα σου πουν οι ναυπηγοί; Δεν το έχει κάνει κανείς!
            Βάλε μικρές καμπίνες διαβίωσης γιατί οι
            ενισχύσεις που θα μεταφέρει δεν θα μείνουν παραπάνω
            από 3 ημέρες στο πλοίο.
            Αυτό που δεν κάνουν οι άλλες χώρες αναρωτιέσαι;
            Πάντα αυτός που δεν ξέρει θα φτιάξει το καλύτερο.
            Οι υπόλοιποι είναι αυτά ξέρω, αυτά έμαθα, αυτά κάνω.
            Σου βάζω σε μια μετατροπή της κορβέτας Θεμιστοκλής
            στα 86 μέτρα όμως και με 1150 τόνους εκτόπισμα
            3 ραντάρ και πυραύλους SM-2!
            Στην βγάζω σε 13 εκδόσεις όχι σε μια 13 διαφορετικά
            πλοία με διαφορές σε οπλισμό
            Ακόμα και VLARSOC μπορείς να βάλεις.
            Θα σου πει ο ναυπηγός δεν γίνονται αυτά.

            Με απλά λόγια ότι στοιχεία βάλεις στον υπολογιστή
            που σχεδιάζει το πλοίο θα βγάλει.
            Ο υπολογιστής δεν σκέπτεται ο άνθρωπος
            το κάνει αυτό.
            Αν του βάζεις να σου βγάλει μια σμίκρινση LPD
            των αμερικάνων αυτό θα κάνει.

            Δεν σου κάνει εντύπωση πως το μοναδικό
            διαφορετικό πλοίο ήταν η φρεγάτα των Δανών;
            Ένα πλοίο έφτιαξαν και το έκαναν τέλειο.

      2. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΦΙΛΕ ΜΟΥ C.p YΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΑ ΣΕ ΣΕΝΑ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ ΣΟΥ,ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΝΑΥΠΗΓΕΙΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΕΠΙΠΕΔΟΥ ΔΥΣΚΟΛΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΑΤΑΤΑ,ΕΧΟΥΝ ΤΙΣ ΚΑΤΑΛΛΗΛΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΟΥΝ ΤΟ ΠΡΟΙΟΝ ΤΟΥΣ ΚΑΙ ΚΥΡΙΩΣ ΤΗΝ ΦΗΜΗ ΤΟΥΣ,ΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ ΧΩΡΑΝΕ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΚΤΟΠΙΣΜΑ ΠΟΛΛΑ,ΤΩΡΑ ΓΙΑΤΙ ΧΩΡΑΝΕ ΣΤΗΝ SAAR 6 ΚΑΙ ΔΕΝ ΧΩΡΑΝΕ ΣΤΙΣ IVER ΕΙΝΑΙ ΘΕΜΑ ΑΠΟΣΤΟΛΩΝ,ΟΙ IVER ΚΑΙ ΑΝΤΙΣΤΟΙΧΑ ΠΛΟΙΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΦΑΙΝΟΝΤΑΙ ΥΠΟΕΞΟΠΛΙΣΜΕΝΑ ΔΕΙΝΟΥΝ ΒΑΡΟΣ ΣΕ ΕΝΔΙΑΙΤΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΕΣ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΣΗΜΑΙΑΣ ΣΕ ΟΛΟΝ ΤΟΝ ΠΛΑΝΗΤΗ,ΟΠΟΤΕ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΕΙΣ ΟΤΙ ΘΕΛΟΥΝ ΑΝΕΣΗ ΠΛΗΡΩΜΑΤΟΣ ΜΕΓΑΛΕΣ ΔΕΞΑΜΕΝΕΣ ΚΑΥΣΙΜΩΝ ΚΑΙ ΝΕΡΟΥ…ΤΟ ΙΣΡΑΗΛ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΕΤΟΙΟΥ ΕΙΔΟΥΣ ΑΠΟΣΤΟΛΕΣ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ[ΚΑΤ’ΕΜΕ]…ΤΕΛΕΙΩΝΟΝΤΑΣ ΑΝ ΘΕΛΑΝΕ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΟΠΛΙΣΜΟ ΣΤΙΣ IVER ΘΑ ΒΑΖΑΝΕ ΠΟΛΥ ΜΑ ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΠΥΡΑΥΛΙΚΟ

    2. @ΒΑΣΙΛΗΣΚ
      Δυστυχως ετσι ακριβως ειναι. Ωστοσο η επιγεια αεραμυνα, εφ΄ οσον ειναι συγχρονη και πυκνη, δεν ειναι τοσο ευαλωτη στην Αεροπορια, οπως απεδειχθη στον πολεμο του Γιομ Κιπουρ το 1973. Συνεπως η πιο καλη αντιαεροπορικη προστασια για το Ναυτικο, (εκτος βεβαια απο τα μαχητικα) ειναι ενα πολυ ισχυρο επιγειο δικτυο αεραμυνας στο Αιγαιο και την Κυπρο. Αυτο μπορει να εξασφαλιστει πχ με αγορα συστηματων SAMP-T , και εγκατασταση τους στο Αιγαιο και την Κυπρο. Με βεληνεκες 120 km, κλεινουν οχι μονο το Αιγαιο, αλλα και μερος της Ανατολικης Μεσογειο.Μια τετοια λυση θα ειναι πολυ οικονομικοτερη και αποδοτικοτερη απο τις πανακριβες φρεγατες ΑΑW: Μια μονο Μπελχαρα κοστιζει σχεδον οσο ολες μαζί οι συτοιχιες patriot της χωρας!

      1. ΦΙΛΕ ΜΟΥ NF ΟΛΑ ΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΧΡΕΙΑΖΟΝΤΑΙ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ ΟΙ ΕΜΒΕΛΕΙΕΣ ΠΟΥ ΔΙΝΟΥΝ ΟΙ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΕΣ ΠΥΡΑΥΛΩΝ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΡΑΝΤΑΡ ΛΟΓΩ ΚΑΜΠΥΛΟΤΗΤΑΣ ΤΗΣ ΓΗΣ,ΝΑ ΕΙΝΑΙ NO ESCAPE ZONE ΓΙΑ ΕΝΑ ΜΑΧΗΤΙΚΟ,ΓΙΑ ΤΑΝΚΕΡΣ,ΥΠΤΑΜΕΝΑ ΡΑΝΤΑΡ ΜΠΟΡΕΙ,ΕΙΜΑΙ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΔΥΣΚΙΝΗΤΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Α/Α ΚΑΙ ΥΠΕΡ ΤΩΝ ΜΑΧΗΤΙΚΩΝ ΠΟΥ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΤΑ ΑΝΤΙΚΑΤΑΣΤΗΣΕΙ…ΟΣΟ ΓΙΑ ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ ΠΛΟΙΑ Α/Α ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ ΥΠΕΡ ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΜΑΣ ΠΕΡΙΣΣΕΥΟΥΝ,ΠΟΥ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ,ΕΔΩ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΜΑΝΤΗΛΙ ΝΑ ΚΛΑΨΟΥΜΕ

      2. Το αιγαίο δεν μπορεί να κλείσει και αυτό δεν έχει σχέση μόνο με την καμπυλότητα, όταν συνήθως αναφέρεται εμβέλεια για σύστημα μεγάλου βεληνεκούς είναι για ιπτάμενα τάνκερ, ιπτάμενα ραντάρ κτλ γιατί είναι και αυτοί στόχοι για αυτά τα συστήματα για τα μαχητικά η εμβέλεια είναι μικρότερη ανεξάρτητα από αυτό έχει σημασία η ζώνη εμπλοκής δηλαδή σε ποια απόσταση και σε ποιό ύψος αν αναγνωριστεί εχθρικός στόχος εκτοξεύεται πύραυλος αυτές οι αποστάσεις είναι πολύ μικρότερες γενικά αυτό αναφέρεται ως ζώνη μη διαφυγής με την έννοια της κινητικής διαφυγής ,ένα αεροπλάνο μπορεί να διαφύγει και χάνοντας ύψος.
        Από τακτική άποψη την αεράμυνα την θέλεις εκεί που υπάρχει δράση και αυτό μπορεί να είναι και στη μέση της θάλασσας μακριά από νησιά όπως όταν μια ομάδα από οχηματαγωγά και φρεγάτες κατευθύνεται σε ένα νησί και δέχεται αεροπορική επίθεση.

        1. ΦΙΛΕ ΜΙTCH ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΣΤΕΛΝΕΙΣ ΟΜΑΔΑ ΣΤΗΝ ΘΑΛΑΣΣΑ Η ΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟ ΣΤΗΝ ΣΤΕΡΙΑ ΧΩΡΙΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΚΑΛΥΨΗ,ΕΚΤΟΣ ΑΝ ΕΧΕΙΣ ΗΔΗ ΚΑΤΑΣΤΡΕΨΕΙ ΤΗΝ ΑΝΤΙΠΑΛΗ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ

          1. είναι αρκετή αυτή η αεροπορική κάλυψη ;
            Αν ήταν δεν θα υπήρχαν πλοία εξειδικευμένα στην αεράμυνα και αυτό δεν συμβαίνει γιατί σκοπεύουν να πολεμήσουν χωρίς αεροπορική κάλυψη, χωρίς οργανική αεράμυνα δεν πας πουθενά όση αεροπορική κάλυψη και αν έχεις και τα παραδείγματα είναι άφθονα σε όποιο ναυτικό και αν θέλεις να φέρεις σαν παράδειγμα.

  7. Δηλαδη στις mks180 τι θα μπορουσαν να βαλουν; προφανως το μονο σοναρ που θα διαθετουν τα πλοια θα ειναι αυτο των ελικοπτερων σωστα;
    Πολυ θα ηθελα να δω μια ισραηλοποιημενη ΑΗ140 😁😁😁😁

  8. ΜΙΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΗΣΗ,ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΕΓΡΑΨΑ ΟΤΙ ΤΟ ΠΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΡΚΕΣΤΕΙ ΣΕ ΠΛΟΙΑ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ ΕΝΝΟΩΝΤΑΣ ΤΗΝ SAAR 6 KAI OXI MONO TA Y/B……ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΓΝΩΜΗ ΜΟΥ ΟΧΙ ΣΕ ΦΡΕΓΑΤΕΣ ΤΟΥ 1 ΔΙΣ ΠΑΡΑ ΦΡΕΓΑΤΕΣ Η ΚΟΡΒΕΤΕΣ ΤΩΝ 500 ΕΚΑΤ ΤΟ ΠΟΛΥ ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΟΥΜΠΑΝΟ ΣΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ ΤΟΥ ΙΣΡΑΗΛ,ΚΑΙ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΧΡΗΜΑΤΑ ΝΑ ΔΙΑΤΕΘΟΥΝ ΣΕ RAFALE ΚΑΙ ΣΕ Υ/Β ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΠΟΛΕΜΟΙ ΕΚΕΙ ΚΡΙΝΟΝΤΑΙ,ΑΥΤΟ ΜΑΣ ΕΧΕΙ ΔΙΔΑΞΕΙ Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

    1. @ ΒΑΣΙΛΗΣΚ

      Οποιος εχει τα γενια πρεπει να εχει και τα χτενια.
      Εχουμε την μεγαλυτερη ακτογραμμη στην Μεσογειο χιλιαδες νησια, νησιδες
      βραχονησιδες, τεραστιο ανεκμεταλλευτο υποθαλασσιο ορυκτο πλουτο
      και γυρω γυρω, απο κακους ως κακιστους γειτονες.
      Ειμαστε ναυτικος λαος κατι που δεν ξεχασε ο εμπορικος μας στολος,
      αλλα κανει οτι μπορει για να το ξεχασει ολη η πολιτικοστρατιωτικη ηγεσια,
      που μονο της μελημα ειναι η περιφρουρηση της καρεκλας της.
      Ετσι ειναι ακομα ζωντανες πανω στο τραπεζι οι MMSC,
      φωναζοντας σε εχθρους και φιλους εδω το καλο κοροιδο.
      Η λυση που θα δοθει δεν θα ειναι απο τους καρεκλοκενταυρους,
      αλλα απο αυτους που δεν ξεχασανε τι ειμαστε.

      1. ΠΡΟΣ ΣΤΙΓΜΗΝ ΚΕΡΔΙΖΟΥΝ ΔΥΣΤΥΧΩΣ ΟΙ ΚΑΡΕΚΛΟΚΕΝΤΑΥΡΟΙ ΑΔΕΡΦΕ,ΚΑΙ ΦΤΑΙΜΕ ΕΜΕΙΣ,Η ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ

        1. @ ΒΑΣΙΛΗΣΚ

          Αν αληθευει η δωρεα 6 RAFALE απο ολιγαρχες,
          αυτο δειχνει οτι οι καρεκλοκενταυροι ειναι στην γωνια.
          Ποιος ο λογος να πιεζει το ανθρωπακι τους ολιγαρχες για κατι τετοιο ;
          Μονο αν εβαλαν το χερακι τους στην επιλογη της φρεγατας.

          1. ΔΕΝ ΤΟ ΕΧΩ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΠΟΥΘΕΝΑ ΑΔΕΡΦΕ,ΜΑΚΑΡΙ ΝΑ ΙΣΧΥΕΙ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ,ΟΙ ΣΗΜΕΡΙΝΟΙ ΟΛΙΓΑΡΧΕΣ ΜΟΝΟ ΠΑΙΡΝΟΥΝ ΔΕΝ ΔΙΝΟΥΝ….

  9. Εμεις περιμενουμε ακομα την Μαρια Αντουαννετα απο την Αμερικη να στειλει προταση για να ξεφορτωθει η LM την τρατα της στους beggars

  10. Παραφράζοντας την φράση EVERYBODY IN THIS TOWN FUCKS EXCEPT TO ME του τεράστιου Ν.Καλογερόπουλου από την ταινία Θηλυκή Εταιρεία.
    EVERYBODY IN THIS WORLD SHIPBUILDS EXCEPT TO US.

  11. Αν αρκεστούμε σε 4 πλοία ότι και να πάρουμε άχρηστο θα είναι μελλοντικά εκτός αν από τον ίδιο κατασκευαστή που θα επιλεγεί θα μπουν μελλοντικά ( οι euro θα αργήσουν ) και κορβέτες για να αντικαταστήσουμε μερικές S.
    4 Meko + 4 καινούριες + ενδιάμεση (?) λύση απλά δεν φτάνουν για κύριες μονάδες στόλου μιας και τις έχουμε και για εκτός συνόρων να κόβουν βόλτες. Δεν λέω ότι έχουμε αργήσει – προτιμώ η αναμονή να δώσει το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα – μιας και δεν είναι πορτοκάλια η επιλογή, απλά το option πρέπει να υφίσταται ακόμα και μετά την επιλογή χώρας / τύπου.
    MMSC δεν βλέπω να τις παίρνουμε (όλοι στο ΠΝ και εκτός, ξέρουν τι παίζει ανεξαρτήτως τι γράφετε).
    Και δεν είναι καν τα προβλήματα που έχουν… ακόμα και να μην είχαν παρουσιαστεί ποτέ αυτά, το κόστος συντήρησης των υδροπροωθητών φτάνει για να βγουν εκτός. Ελπίζω να μην διαψευσθώ.
    Η καραμέλα ότι θέλουν να τα διώξουν δεν μου κολλάει έχουν πάρει αρκετά προγράμματα και με αρκετό κόστος ήδη. Και ακόμα και να μην τα πάρουμε ήδη υπάρχει πελάτης που θα τα πάρει (ίσως και με ελάχιστο κόστος)

    1. Christos οι υδροπροωθητές όμως είναι αναπόφευκτα το μέλλον αφού κινούνται μόνο με ρεύμα και δεν παράγουν τον ήχο προπέλας, όπου μπορεί να τον εντοπίσει παραπλέον υποβρύχιο, με το σόναρ του ακόμα και σε παθητική λειτουργία! Γενικά πλοίο/υποβρύχιο με υδροπροωθητές είναι αόρατο στα σόναρ, ειδικά εάν συνδυαστεί με απομαγνητισμένο χάλυβα, που συναντάται συχνά υποβρύχια αλλά όχι πάντα καθώς είναι σχετικά ακριβότερος. Κοινώς απομαγνητισμένος+υδροπροωθητής=το F-35 της θάλασσας, σε ίχνος.

      1. Κάτι δεν έχεις καταλάβει αγαπητέ που διάβασες
        πως δεν κάνει θόρυβο;
        Να σας πάρω σε σχεδιαστική ομάδα να δούμε τι
        θα φτιάξουμε;
        Με δυο λόγια επειδή ο υδροπροωθητής στρίβει
        και δεν είναι ακίνητος μπερδεύει τον ερευνητή
        της τορπίλης όταν στρίβει το πλοίο.
        Στρίβει με μεγαλύτερη καθυστέρηση από τον ήχο της έλικας.

        1. Αυτό εννοούσα εν ολίγης @Γεώργιος Δικαίος Μικρός Ήρωας, ότι δηλαδή ο υδροπροωθητής επιτυγχάνει να επιφέρει σύγχυση και σπάσιμο του εγκλωβισμού από το ενεργό σόναρ τορπίλης.

  12. Μην το κουράζετε. Για να φτιάξουμε εμείς κάτι, θέλει πρόγραμμα και παραγγελίες.
    Όταν σχεδόν 20 χρόνια έχουμε να προμηθευτούμε μεγάλο πλοίο επιφάνειας, ποιός θα παράξει κάτι έτσι ξεκάρφωτα? Όταν έχουμε ακόμα ραντάρ του ’80, ποιός θα ασχοληθεί με ραντάρ κ.λπ.
    Όλες οι ξένες βιομηχανίες έχουν στηριχθεί κατ’ αρχήν στις εγχώριες παραγγελίες και έχουν μεγαλώσει.
    Οι δικές μας εταιρείες, ακόμα και οι κρατικές, είναι καταδικασμένες εάν δεν υπάρξουν παραγγελίες.
    Ακόμα και οι Αμερικανοί, προ-χρηματοδοτούν κατά κανόνα την ανάπτυξη κάποιου όπλου ή συστήματος, δεν περιμένουν να είναι έτοιμο για να το αγοράσουν.

    1. Εκτός @gdmast άμα απαιτήσουμε νέα σχεδίαση, κομμένη και ραμμένη πάνω μας, για πάνω από δέκα πλοία, με γενναία προκαταβολή και για τα ηλεκτρονικά π.χ. συστήματα διαχείρισης μάχης, σόναρ, ραντάρ πυραύλους κ.τ.λ. κάνουμε κολλάζ ήδη έτοιμα ή υπό ανάπτυξη συστήματα από το εξωτερικό, κοινώς που τα έχει ήδη χρηματοδοτήσει άλλος. Το κακό όμως είναι ότι ποτέ δε θα μας δώσουν πρόσβαση στον κώδικα π.χ. για να ολοκληρώσουμε άλλα συστήματα κατά βούληση, στο μέλλον εκτός άμα καλοπληρώσουμε εξειδικευμένους προγραμματιστές να γράφουν κώδικα και τεχνικούς να πειραματίζονται με το GaN, για πολλά χρόνια, με σκοπό τον εξελληνισμό του υλισμικού των σκαφών σε κάποιον ΕΜΖ, στο βαθύ μέλλον.

      1. Δεν χρειαζόμαστε κανέναν δεν θέλουμε να φτιάξουμε κάτι.
        Αν θέλαμε θα φτιάχναμε στην Ελλάδα 20 CROSSOVER.
        Όχι 10 πλοία, 20 σε 5 εκδόσεις.
        Κόστος αρχικό 8 δισεκατομμύρια ευρώ.
        Τώρα αν αρχίσεις και λες θέλω τα πάντα και να τα πληρώσω
        με ψείρες λυπάμαι.

  13. Βλέποντας τους αριθμούς σε πυραύλους και αντιστοιχίζοντας τοποθέτηση επί του πλοίου κάτι δεν μου αρέσει.
    Τόσο ελαφρά συστήματα έχουν με τέτοιες εμβέλειες ?
    Προνευστασμος και διατοιχισμος δεν επηρεάζουν άραγε από τον φόρτο το πλοίο ?
    Δεν γνωρίζω.
    Μιλάμε για θαύμα τεχνικής αν όλα είναι τέλεια.
    Επίσης, επειδή διάβασα στα σχόλια περί αντιμετώπιση πυραυλικής απειλής, μην ξεχνούμε ότι οι Ισραηλινοί έχουν εξαιρετικά ECM και κάπου ακολουθούν και το μοντέλο των Γάλλων στην αντιπυραυλική άμυνα.

    1. Το BARAK8 αναφέρεται να έχει και αντί πυραυλική ικανότητα
      Βάρος στα 280kg όσα ο ESSM αλλα με μεγαλύτερη εμβέλεια(70km vs 50km) και τη μιση ταχύτητα (2M vs 4MACH)

  14. Στο army voice γράφει για την πρόταση της Gibs & Cox. Μιλάει για pocket AB και 4 κορβέτες ενδιάμεση, όλα τούμπανο. Αν και θεωρώ τις ευρωπαϊκές προτάσεις ότι καλύτερο έχει ποτέ προταθεί στην Ελλάδα, μήπως το DR έχει κάποιες πληροφορίες για το θέμα ?
    Δεν είναι κάτι που το προσπερνάς. Μιλάμε για κλάση Ελληνικού πλοίου με σχέδια μόνο για μας που μπορούμε να συνεχίσουμε να το κατασκευάζουμε μέχρι να κλείσουν όλες οι τρύπες στο ΠΝ και πιθανόν να έχουμε και εξαγωγές.
    Κανένα κράτος δεν θα αφήσει την πιθανότητα να αποκτήσει ένα ΑΒ τσέπης.

    1. Paper project

      Και από ότι γράφετε επειδή δεν είναι σε υπηρεσία με το αμερικανικο ναυτικό δεν μπορεί να υποστηριχθεί μέσω FMS/FMF !!

      Από τη στιγμή που οι MMSC dev μας έκαναν έπρεπε να το είχαμε ξεκαθαρίσει με τους Αμερικανους να μας κάνουν άλλες προτάσεις

      Τέτοιας κατηγοριας &κόστους πλοία εξαιρετικά δύσκολο να βρούν άλλους πελάτες οποτε μην περιμένεις να το εξάγουμε!!

    2. Δεν γινετε να κάνουμε ναυπηγικά πρωτότυπα … Ο χρόνος καεί χρειαζόμαστε μάχιμα πλοία και οχι Project προς αποσφαλμάτωση.Πολυτέλεια που δεν υπάρχει …Ηδη κάποιες απο τις προτάσεις έχουν κινδύνους επειδή τώρα φτιάχνονται και το ΠΝ πρέπει να κάνει τροποποιήσεις .Μη πάμε στο άλλο άκρο .

      1. Δεν νομίζω ότι είναι περισσότερο ρίσκο από άλλες προτάσεις όπως για παράδειγμα τις fdi γιατί και αυτές τώρα κατασκευαζονται και δεν ξέρουμε τι παιδικές ασθένειες θα βγαλουν. Άλλωστε η gibss & Cox είναι η αυτή που σχεδιάσε AΒ για αυτό και μιλάμε για μικρό ΑΒ.

        1. Μην ξεχνάς πως τις FDI αγοράζει το Γαλλικό Ναυτικό με την εμπειρία και τεχνογνωσία του
          Οποτε ότι προβλήματα βγάλει που θα βγάλει σαν καινούργιο δεν θα είμαστε μονοι στην αντιμετώπιση τους

          Τα ίδια και για την μετέπειτα λειτουργία /χρήση/ υποστήριξη και εκσυχρονισμό του πλοίου

  15. Νομζω ότι η αναφορά για την μέγιστη εμβέλεια του πυραύλου Tamir είναι λάθος, επειδή σε σχετικές αναφορές λέγεται ότι ο συγκεκριμένος έχει εμβέλεια min 4km και max 17km, ενώ για αύξηση του Pok εκτοξεύονται δυο πυραΰλοι ανά στόχο.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *