Σύμφωνα με δημοσίευμα της αμυντικής ιστοσελίδας «DefenseNews» (δείτε ΕΔΩ) το Αμερικανικό Ναυτικό θέτει θέμα ασφαλείας του πληρώματος προκειμένου να πείσει το Κογκρέσο να εγκρίνει την απόσυρση των αντιτορπιλικών κλάσης «Ticonderoga». Εδώ και χρόνια το Αμερικανικό Ναυτικό προσπαθεί να πείσει το Κογκρέσο να επιτρέψει την απόσυρση των «Ticonderoga», αλλά χωρίς αποτέλεσμα. Τα επιχειρήματα του Αμερικανικού Ναυτικού είναι πολλά, όπως το υψηλό κόστος χρήσης και υποστήριξης και το ζήτημα της χαμηλής διαθεσιμότητας. Ωστόσο, το Κογκρέσο παραμένει διστακτικό στο να εγκρίνει την απόσυρση πλοίων πριν τη συμπλήρωση 35 ετών σε υπηρεσία, δηλαδή πριν εξαντλήσουν το όριο επιχειρησιακής ζωής τους.
Το νέο επιχείρημα του Αμερικανικού Ναυτικού είναι η ασφάλεια του πληρώματος. Ο Γραμματέας του Ναυτικού Carlos Del Toro δήλωσε στις 9 Μαρτίου, στο συνέδριο «McAleese Defense Programs Conference», ότι «η ασφάλεια των ανθρώπων του Αμερικανικού Ναυτικού πρέπει πάντα να είναι προτεραιότητα σε καιρό ειρήνης, χωρίς δεύτερη σκέψη. Έτσι, θα είναι ανεύθυνο να συνεχίσουμε να αναβαθμίζουμε πλοία που έχουν ρίσκο για την ασφάλεια του προσωπικού» και συμπλήρωσε: «Όσοι αμφισβητούν την απόφαση του Ναυτικού να αποσύρει αυτά τα παλιά πλοία δεν έχουν εμπειρία από τις προκλήσεις επισκευής πλοίων τέτοιας ηλικίας. Αν πρέπει να επισκευάσουμε αυτά τα πλοία με κόστος μεγαλύτερο του κόστους απόκτησης ενός νέου πλοίου γιατί πρέπει να το κάνουμε;».
Έδωσε και ένα παράδειγμα, λέγοντας ότι ένα αντιτορπιλικό, την κλάση του οποίου δεν κατονόμασε, αναγκάστηκε να διακόψει την αποστολή του και να προχωρήσει σε επείγουσα επισκευή λόγω εισροής υδάτων από σημείο κάτω από την ίσαλο γραμμή. Κατονόμασε όμως το CG-72 «Vella Gulf» (κλάσης «Ticonderoga», εντάχθηκε σε υπηρεσία το 1993), το οποίο αναγκάστηκε δύο (2) φορές να επιστρέψει στη βάση του, ενώ συνόδευε αεροπλανοφόρο, λόγω ρωγμών στις δεξαμενές καυσίμου. Αναφερόμενος στα «Ticonderoga», ο Αρχηγός των Ναυτικών Επιχειρήσεων του Αμερικανικού Ναυτικού, Ναύαρχος Mike Gilday, δήλωσε ότι τα πλοία δεν προσφέρουν πολλά στις σύγχρονες πολεμικές ανάγκες, παρά το ότι μπορούν να μεταφέρουν περί τα 122 βλήματα (αντιαεροπορικά και προσβολής στόχων στο έδαφος).
«Πρέπει να δεις την απειλή για να της εξουδετερώσεις. Τα ραντάρ SPY-1A και SP-1B δεν επαρκούν, δεδομένων των στόχων που πρέπει να αντιμετωπίσουν», δήλωσε ο Mike Gilday και πρόσθεσε ότι τα πλοία είναι πολύ κοστοβόρα στη συντήρηση και καταναλώνουν τεράστιους οικονομικούς και βιομηχανικούς πόρους. Επτά «Ticonderoga» βρίσκονται σε κάποια φάση αναβάθμισης και επέκτασης του ορίου ζωής τους, πρόγραμμα που απαιτεί προσωπικό σε ιδιωτικά ναυπηγεία, ήδη έχει καταγράψει υπέρβαση χρόνου και αφαιρεί δεκάδες εκατομμύρια δολάρια από τον προϋπολογισμό του Ναυτικού. Ο Mike Gilday υποστήριξε την άποψη ότι πρέπει το Ναυτικό να προχωρήσει στην απόσυρση των πλοίων και να επενδύσει σε νέα πλοία.