Σύμφωνα με δημοσίευμα της αμυντικής ιστοσελίδας «DefenseNews» (δείτε ΕΔΩ) το Αμερικανικό Ναυτικό θα επωμιστεί μέρος του κόστους επίλυσης του προβλήματος με το σύστημα εναλλαγής της μεθόδου πρόωσης των LCS (Littoral Combat Ship) κλάσης «Freedom». Το ακριβές ποσό που θα καταβάλλει το Αμερικανικό Ναυτικό είναι αντικείμενο διαπραγμάτευσης με την Lockheed Martin. Η λύση του προβλήματος, η οποία έχει εγκατασταθεί στο πλοίο LCS-21, έχει δοκιμαστεί σε λιμενικές εγκαταστάσεις, ενώ οι δοκιμές εν πλω αναμένεται να ξεκινήσουν τον προσεχή Σεπτέμβριο, όπως δήλωσε ο Howard Berkof, υποδιευθυντής του προγράμματος LCS.
Το ερώτημα είναι γιατί το Αμερικανικό Ναυτικό δέχεται να μπει σε μια διαπραγμάτευση που θα οδηγήσει σε χρέωση του και δεν ζητά από την Lockheed Martin να καλύψει το σύνολο της δαπάνης, μιας και πρόκειται για σχεδιαστική αστοχία. Όπως δήλωσε ο Berkof στο «DefenseNews» υπάρχει σχετική ρήτρα συνυπευθυνότητας στο συμβόλαιο, σύμφωνα με την οποία το Αμερικανικό Ναυτικό και η Lockheed Martin είναι συνυπεύθυνοι για πιθανή υπέρβαση κόστους (δηλαδή πρέπει να μοιραστούν το υπερβάλλον κόστος) ή για πιθανή μείωση κόστους (δηλαδή μοιράζονται το όφελος από το πιθανό μειωμένο κόστος).
Επίσης ο Berkof δήλωσε ότι το Αμερικανικό Ναυτικό έχει ήδη ολοκληρώσει μελέτη σχετικά με το εκτιμώμενο κόστος επιδιόρθωσης του συστήματος εναλλαγής της μεθόδου πρόωσης για κάθε πλοίο κλάσης «Freedom» και ότι το συνολικό κόστος είναι αυτό που οδήγησε το Αμερικανικό Ναυτικό στην απόφαση να αποσύρει τα LCS-7 «Detroit» και LCS-9 «Little Rock» πρόωρα, παρά να τα επισκευάσει (ήδη έχει εγκριθεί η απόσυρση των LCS-1 και LCS-2, ενώ το Αμερικανικό Ναυτικό έχει ζητήσει την έγκριση του Κογκρέσου για τα αποσύρει, το 2022, τα LCS-3, LCS-4. LCS-7 και LCS-9). Σύμφωνα με πηγές του «DefenseNews», οι οποίες ζήτησαν ανωνυμία, το κόστος επιδιόρθωσης των LCS-7 «Detroit» και LCS-9 «Little Rock» θα είναι μεγαλύτερο από τα άλλα πλοία, καθώς τα δύο αυτά πλοία αντιμετώπισαν αστοχία του συστήματος εναλλαγής της μεθόδου πρόωσης η οποία δημιούργησε επιπρόσθετα προβλήματα στα πλοία.
Να σημειωθεί ότι το πρόβλημα με το σύστημα εναλλαγής της μεθόδου πρόωσης εμφανίζεται στα πλοία κλάσης «Freedom» και όχι των κλάσης «Independence». Όταν τα πλοία επιχειρούν με μια από τις δύο μεθόδους πρόωσης δεν υπάρχει πρόβλημα, αλλά όταν ενεργοποιούνται και οι δύο μέθοδοι ταυτόχρονα, για επίτευξη μεγάλης ταχύτητας, υπάρχει αστοχία. Όπως δήλωσε ο Berkof τα LCS κλάσης «Freedom» επιχειρούν αλλά με περιορισμούς στην μέγιστη ταχύτητα. Η λύση στο πρόβλημα σχεδιάστηκε από την γερμανική RENK, και σύμφωνα με τον Berkof οι πρώτες δοκιμές, όχι εν πλω, ήταν επιτυχείς. Υπενθυμίζουμε, ότι τον περασμένο Ιανουάριο το Αμερικανικό Ναυτικό σταμάτησε τις παραλαβές των LCS κλάσης «Freedom» μέχρι να επιλυθεί το πρόβλημα. Εφόσον, η επιλυθεί το πρόβλημα, τα πλοία, από το LCS-31 θα την ενσωματώνουν από κατασκευής.