Φαίνεται ότι η τουρκική TAI (Turkish Aerospace Industry) αντιμετωπίζει πρόβλημα στην ανάπτυξη του εκπαιδευτικού αεροσκάφους Hürjet, το οποίο βρίσκεται στη φάση της κρίσιμης σχεδιαστικής αναθεώρησης (CDR : Critical Design Review). Όπως ανακοίνωσε η τουρκική εταιρία η βρετανική εταιρία Stirling Dynamics, η οποία εξειδικεύεται στην παροχή τεχνικής βοήθειας, θα συνδράμει στην ανάπτυξη του Hürjet, τουλάχιστον μέχρι την ολοκλήρωση της φάσης CDR.
Η αδυναμία της TAI να ολοκληρώσει μόνη της τη φάση CDR εκ των πραγμάτων θέτει ερωτήματα σχετικά με το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης και το τελικό κόστος του προγράμματος. Να σημειωθεί ότι η φάση CDR έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το καλοκαίρι του 2020, κάτι που δεν έχει γίνει. Ομοίως, η πρώτη πτήση του Hürjet έχει προγραμματιστεί για το καλοκαίρι του 2022 και μένει να δούμε αν τα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα. Η οριστική απόφαση ανάπτυξης του Hürjet εγκρίθηκε το Νοέμβριο του 2017.
Οι βασικοί στόχοι που έχουν τεθεί για το πρόγραμμα είναι ένα αεροσκάφος ικανό να επιτυγχάνει ταχύτητες Mach 1,2+, να επιχειρεί σε ύψος 45.000 ποδών και να μπορεί να μεταφέρει φορτίο βάρους 3.000 κιλών. Πρωταρχικός στόχος του προγράμματος είναι η αντικατάσταση των εκπαιδευτικών T-38M Talon, από το 2025 και μετά, ενώ δεν αποκλείεται και η ανάπτυξη μιας έκδοσης ελαφρού μαχητικού, όπως συμβαίνει στην περίπτωση του Hürkuş για λογαριασμό του Τουρκικού Στρατού, ο οποίος έχει εκφράσει σχετική επιχειρησιακή απαίτηση, για ένα αεροσκάφος εγγύς υποστήριξης.