Την απόκτηση 18 υπερσύγχρονων νέων μαχητικών αεροσκαφών Rafale από τη Γαλλία ανακοίνωσε ο Κυριάκος Μητσοτάκης στα πλαίσια της ομιλίας του από τη Θεσσαλονίκη και τη ΔΕΘ. Η απόκτηση των Rafale, όπως ανακοίνωσε ο κ. Μητσοτάκης, θα συνοδευτεί με την απόσυρση των παλαιότερων Mirage-2000, όπως είπε (πιθανότατα τα μη-αναβαθμισμένα Mirage-2000EGM/BGM). Αναφέρθηκε επίσης και στην προμήθεια, για την Πολεμική Αεροπορία, νέων κατευθυνόμενων βλημάτων. Επίσης αναφέρθηκε στο Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ) και προανήγγειλε την προμήθεια τεσσάρων (4) νέων φρεγατών πολλαπλού ρόλου, τον εκσυγχρονισμός των MEKO-200, την προμήθεια τεσσάρων ελικοπτέρων ναυτικής συνεργασίας MH-60R SeaHawk και την απόκτηση νέων τορπιλών.

Για το Στρατό ανακοίνωσε την απόκτηση νέων αντιαρματικών όπλων. Παράλληλα, ανακοίνωσε την πρόσληψη 15.000 ανδρών και γυναικών για τις Ένοπλες Δυνάμεις την επόμενη πενταετία και επαναξιολόγηση του πλαισίου της στρατιωτικής θητείας και της στρατιωτικής εκπαίδευσης. Ειδική αναφορά έγινε στην ενεργοποιούμε την αμυντική βιομηχανίας της χώρας (έκανε συγκεκριμένη αναφορά στα ναυπηγεία, την ΕΛΒΟ και την ΕΑΒ), καθώς και στην πρόθεση ενίσχυσης των Ενόπλων Δυνάμεων με νέες τεχνολογίες, ιδιαίτερα στον τομέα της προστασίας από κυβερνοεπιθέσεις.

Comments

      1. Ο σου,τα ος πρόσφερε στην ενίσχυση της άμυνας ατην Ελλάδα χωρίς να το είχε στόχο και απο εγωισμό να γραφεί στην ιστορία ως ο νέος μεγάλος ηγέτης της Τουρκίας.

      1. FFG(X) φίλε. Δηλαδή η Αμερικανικής διαμόρφωσης Fremm. Ακόμα και η MMSC να είναι, τα νέα πλοία που παραδίδονται είναι πολύ καλά και μέχρι να τα πάρουμε εμείς θα έχουν γίνει εξαιρετικά και εκτός αυτού θα τα πάρουμε με τη διαμόρφωση που θέλουμε εμείς. Τα αρχικά ήταν τα προβληματικά και πάνω σε αυτό δούλεψαν οι Αμερικανοί και βελτίωσαν και βελτιώνουν εντυπωσιακά το πλοίο.
        Προτιμώ όμως την FDi([email protected])

        1. Και μόνο που βλέπεις το σκαρί των MMSC καταλαβαίνεις τί μάπα πλοίο είναι. Μετά όταν μάθεις ότι δεν έχει προπέλες αλλά χρησιμοποιεί waterjets, καταλαβαίνεις ότι όσες βελτιώσεις και να έχει το πλοίο, εξαιρετικό δεν θα γίνει ποτέ.
          Ελπίζω να μη σε έπεισαν οι σχεδόν «διαφημιστικές» καταχωρήσεις του ξινισμένου και ειρωνικού, προς τους αναγνώστες, ιστότοπου που γράφει άρθρα που μοιάζουν με απομαγνητοφωνημένες συζητήσεις στο καφενείο.

        2. Όπως είπε και ένα άλλος σχολιαστής:
          «Τα MMSC δεν κάνουν ούτε για ακτοφυλακή Αφρικανών φυλάρχων σε λίμνη.»

          FFG(X) είναι ευχής έργων αλλά σχεδόν αδύνατο να γίνει.

  1. 18 Rafale ειναι μια μοιρα στον μινιμουμ αριθμο.. 24 για μενα για να αξιζει η επενδυση.. anyway.. Οι νεες 4 φρεγατες πολλαπλων ρολων ελπιζω να μη φωτογραφιζουν τις MMSC… Με διεθνη διαγωνισμο?.. η αποφαση gov to gov?

      1. Να βαλει και η Κυπρος για 10-12 κομματια δε νομιζω οτι μπορει να υπαρξουν δικαιολογιες, εκτος αν τους αρεσει να το παιζουν μονιμως θυματα, κυριως οι πολιτικοι και δη ο Αναστασιαδης.

        1. Φίλε και εγώ Ελληνοκύπριος είμαι , το μόνο που κάνουμε είναι να Κλαίμε όταν δε έρχεστε να σκουπίζετε τον κωλο μας και να σας ξεβριζουμε όποτε δούμε κανένα «Καλαμαρά» σαν να είσαστε κατώτερα πλάσματα και όχι εμείς οι Μογγόλοι . Αλλά μόλις σας χρειαζόμαστε «Αδέλφια Έλληνες , ένα κράτος» και ότι μαλακιες τους κατέβουν , πληρώνουμε τόσους φόρους άμυνας , για ναυτικό κάτι καΐκια έχουμε και αεροπορία ούτε ένα αεροπλάνο

  2. Καλορίζικα, επιτέλους είναι οριστικό, όπως οριστικά επίσης ανακοίνωσε ΜΕΚΟ up (δεν είπε προϋπολογισμό) και παραγγελία 4 φρεγατών πολλαπλού ρόλου. Το τελευταίο είναι πολύ ενδιαφέρον καθώς ο αριθμός 4 παραπέμπει ότι θα πάρουμε κάτι φτηνό (νομίζω) και το πολλαπλού ρόλου ότι μάλλον όχι 48 αλλά ούτε 32 κελιά δεν θα έχει.

    Επίσης το ότι δεν είπε ποιες είναι, μάλλον παραπέμπει σε διαγωνισμό ή διαπραγματεύσεις.

    Χρειάζεται τώρα ρεπορτάζ και λεπτομέρειες για έκδοση του Ραφάλ και για το επίπεδο του ΜΕΚΟ up

    1. Για πολλαπλού ρόλου τα 24 είναι αρκετά αν μιλάμε για 16 aster30/sm2 και Aster15/essm/camm σε δυάδες ή τετραδες.

      Ας ελπίσουμε οι Ολλανδοί να κανουν ρελανς με εισοδο στον σκαραμαγκα και πλοια.

  3. Τελος τα απλα διλιτρα μιραζ, το ειπε και ο μητσοτακης, παιρνουμε 18 ραφαλ προς αντικατασταση τους.
    Πολυ φοβαμαι οτι δεν θα υπαρξουν αλλα ραφαλ.
    Συντομα θα υπογραψουμε και για 20 F-35, με επιστροφη των F-16 block 30. (σωστα θα κανουμε για να δικαιλογηθει και μισο δις εκπτωση)
    Η λοκχιντ περιμενει να πληρωθει αλλωστε, εχουμε δεσμευτει καλως η κακως.
    Προφανως και τα αρθρα περι πολυτυπιας ειναι σαχλαμαρες, δεν απασχολουν την ΠΑ.
    Η ΠΑεροπορια το 2030 που θα αποσυρουμε τα φαντομ, θα ειναι μικροτερη αλλα πολυ πολυ πιο συχρονη
    με απολυτη ποιοτικη υπεροχη απεναντι στην Τουρκική.
    185 αεροσκαφη συνολο

    84 F-16 viper
    39 block50+ advance (πρωην 50αρια)
    24 mirage 2000-5Mk2
    18 Rafale
    20 F-35

    Κε αντισμηναρχε Ποιοτητα Vs Ποσοτητας σημειώσατε 1?

    1. Θα έλπιζα, έστω μελλοντικά τα Ραφάλ να γίνουν 24, και τα εξτρα 6 να είναι F4 ενώ τα 18 να μπορούν μελλοντικά να αναβαθμιστούν σε αυτή την έκδοση.

      Τι θα γίνει με τις φρεγάτες όμως? Το μυστήριο παραμένει!

    2. Σε γενικές γραμμές, συμφωνούμε. Προς τα κει πάμε…
      Η τελευταία γραμμή με προβληματίζει… τα F-35 είναι όλα τα λεφτά… όχι «όλα τα λεφτά» μεταφορικά. Όλα τα λεφτά, κυριολεκτικά. Δηλαδή, θα μας φάει όλα τα λεφτά και δεν θα πετάει τίποτα από τα υπόλοιπα….
      Προσοχή… όπως έγραψα στο e-amyna (κατόπιν στιγμιαίας εμπνεύσεως):
      Ας μην πέφτουμε λοιπόν στην κατάσταση “Φ-35” (Φάκα ή Παγίδα του F-35): περίπτωση στην οποία συζητάμε για δυνατότητες που θα αναπτυχθούν και θα πιστοποιηθούν κάποτε στο απώτερο μέλλον (φυσικά με επιπρόσθετο κόστος), ενώ στη παρούσα φάση οι εν λόγω δυνατότητες είτε απουσιάζουν, είτε παρουσιάζουν σοβαρά προβλήματα.

      Και το αστείο της ημέρας: τα Rafale θα κάνουν πολύ καλή παρέα με τα ΑΣΕΠΕ και τα F-16V, ελέω Link 16, αφήνοντας τα ομόσταυλά τους -5 στην απέξω… Καλό, ε;

      1. Ουτε εγω τα θελω θα προτιμουσα 45-50 Rafale μονο, με τα ιδια λεφτα για 20 F-35+ 18 Rafale, αλλα
        καποιοι εχουν υποθηκευσει το μελλον της ΠΑ στη λοκχιντ αγοράζοντας τοσα F -16 και αν δεν της κανεις τα χατηρια, θα εχεις και προβλημα υποστηριξης ανταλλακτικων.

        Y.Γ
        10 εκρια ευρω το πολύ θα κοστίσει να μπει κανονικο Link 16 στα 24 (-5αρια) mirage + το HMD κρανος που θα εχουν και τα Rafale, (και ομοτυπια) για μεγιστοποιηση των δυνατοτητων τους, και δεν θελουν τιποτα αλλο μεχρι το 2050 που θα αποσυρθουν.
        Αν δεν αξιζουν 10 εκρια επενδυση τι να πω?
        Οσο μπορείτε πιέστε και εσείς προσωπικά.

        1. Μία διευκρίνιση, αν μου επιτρέπετε: το F-16 δεν είναι F-35, είναι ένα τίμιο αεροπλάνο… Κάνει αυτά που υπόσχεται και με το παραπάνω. Γι’αυτό και είναι ένα από τα σημαντικότερα μαχητικά σήμερα.

          1. Konstantinos Zikidis

            Χάρη στην ομάδα που έγινε γνωστή και ως Fighter Mafia όμως, που είχε ως στόχο να φτιάξει ένα αεροσκάφος οικονομικό και αποτελεσματικό, και την General Dynamics που πέτυχε να υλοποιήσει αυτή την ιδέα.
            Αν ήταν η ΛΜ θα έφτιαχνε ίσως άλλο ένα «πολύ ειδικό αεροσκάφος» που δεν θα πρόσφερε αυτά που χρειαζόταν η αεροπορίες εκείνη την εποχή ενώ θα ήταν μάλλον και ακριβό.

          2. –Συμφωνω οτι δεν ειναι,,,καμια σχεση θα ελεγα…αλλα μπορουν ακομα φ-16 κ Μ2000-5να κανουν την βρομκη δουλεια.Δυσκολο κ κοστοβορα να πετανε για αναγνωρισεις τα ραφαλ κ τα φ-35

      2. Θα σας παρακαλουσα εκτος απο τις γνωσεις σας να αξιοποιησετε τυχον γνωριμιες…και να μας ενημερωσετε σχετικα.Αυτο που καιει ειναι το ζητημα των φρεγατων….Αυτο το 4…γενικων καθηκοντων εχει αναψει φωτιες. Φωτογραφιζει τις Αμερικανικες mmsc. Εχει ξεσπασει σαλος στα media…για το θεμα και μεχρι στιγμης δεν εχει υπαρξει ουδεμια διευκρινηση.Ευχαριστω

        1. Δεν είμαι τόσο υψηλά ιστάμενος αλλά θα προσπαθήσω να δω τι γίνεται, καθώς το θέμα με απασχολεί προφανώς και μένα. Νομίζω ότι υπάρχει μία κοινή άποψη, μάλλον αρνητική προς τις MMSC… Παρά τις μάλλον αστείες θεωρίες περί παράλληλης παραχώρησης ΑΒ ή Tico, όπως είχα σημειώσει σε παλαιότερο σχόλιο: https://belisarius21.wordpress.com/2020/05/19/μέγα-το-της-θαλάσσης-κράτος/#comment-10/377

          1. Σμηναρχε ποια είναι η γνώμη σας για τις αντιεροπορικες φρεγάτες?
            Αξίζει η επένδυση ή το αεροπλάνο θα είναι παντα μπροστά και θα πρεπει να κοιτάξουμε για πλοια με μεγαλυτερη αυτοπροστασία?

          2. Ευχαριστώ πολυ κυριε Ζηκίδη.
            Όντος όλους μας οινφρεγατες μας απασχολούν κ δικαιολογημένα φοβόμαστε τα mmsc που πανε να μας φορτώσουν.
            Κ με φρεμμ αντι μπελχ@ρρα ευχαριστημένος θα ειμουν αν εχει καλύτερο ρανταρ κ χρησιμοποιεί αστερ 30.

        2. «Αυτο το 4…γενικων καθηκοντων εχει αναψει φωτιες. Φωτογραφιζει τις Αμερικανικες mmsc. Εχει ξεσπασει σαλος στα media…»

          Σε ποια media; Twitter;

      3. @konstantinos zikidis
        Κύριε Σμηναρχε,
        Ο φίλος Romeo60 αναφέρεται σε μια μελλοντική Π.Α.των 185α/φ.μας είναι αρκετά για Αιγαίο και αν.μεσογειο?
        Πόσα α/φ πιστεύεται ότι χρειάζεται η Π.Α.,για να βγάλει τις αποστολές σε Αιγαίο και αν.μεσογειο?
        Τα 185 μου φαίνονται λίγα.

        1. Η δική μου εκτίμηση για το 2ο μισό της τρέχουσας δεκαετίας είναι:
          84 F-16 viper
          38 Βlock 50+ advance (έχουμε χάσει συνολικά 2 50αρια)
          32 Βlock 30
          24 Μirage 2000-5 Mk2
          18 Rafale
          Άθροισμα: 196
          Σε αυτά μπορούμε να προσθέσουμε και τα F-4E AUP, αποσυρόμενα βαθμιαία έως το τέλος της δεκαετίας.

          Επομένως, μιλάμε για οροφή της τάξης των 200 Α/Φ. Εάν ικανοποιούμε αυτά που προβλέπουν οι διαταγές μας, δηλαδή 75% ελάχιστη διαθεσιμότητα και 85% επιθυμητή, δεν είναι άσχημα. Δεν νομίζω ότι θα υπάρχει άλλη χώρα στην Ευρώπη με 150 εν/εν αεροπλάνα. Όχι δύναμη, εν ενεργεία. Να υπενθυμίσω ότι πρόσφατα εκ των 128 γερμανικών Eurofighter πέταγαν 4 έως 8… Σε κάθε περίπτωση, 150 διαθέσιμα αεροπλάνα συνιστούν σοβαρότατη αποτροπή για τον οποιονδήποτε.
          Σημειώσεις: Δεν βλέπω το λόγο να αποσύρουμε τα Block 30 στο άμεσα προβλεπτό μέλλον. Μια χαρά αεροπλάνα είναι, αμρααμόπουλα βαράνε, εμφανίζουν υψηλές διαθεσιμότητες, χαμηλό κόστος ώρας πτήσεως, σκέφτεται κανείς κάτι καλύτερο για την καθημερινότητα στο Αιγαίο;
          Επίσης, δεν βλέπω το λόγο να πάρουμε οπωσδήποτε F-35 (προσωπική άποψη). Έχω αναλύσει επανειλημμένως το υψηλό κόστος αξιοποίησής του, με “τυράκι” το σχετικά χαμηλό κόστος προμήθειας. Επίσης, η κύρια χρήση του είναι το πρώτο πλήγμα, πράγμα το οποίο δεν συνάδει με το δόγμα μας. Πραγματικά, περιμένει κανείς ότι θα υπάρξει ελληνική κυβέρνηση, η οποία θα διατάξει προληπτικό πρώτο χτύπημα στην Τουρκία σε κάποια ανύποπτη στιγμή που δεν θα το περιμένουν;;; Γιατί αυτή είναι η κύρια αποστολή του F-35. Όχι ότι δεν μπορούν να εκτελέσει κι άλλες αποστολές. Δεν είπα ποτέ ότι είναι για τα μπάζα. Απλά είναι πολυτέλεια. Για να το θέσω διαφορετικά: λαμβάνοντας υπόψη τις συνολικές επείγουσες απαιτήσεις των ΕΔ (π.χ., Φ/Γ), είναι υπερβολή η ΠΑ να πάρει ένα Α/Φ 3 δισ. $ (συν 4,9 δισ. $ κόστος υποστήριξης σε βάθος 40 ετών). Π.χ., πολύ πιο κρίσιμο και επείγον θεωρώ να συντηρήσουμε πλήρως και ίσως να αναβαθμίσουμε τα ιπτάμενα ραντάρ.

          @Μάγειρας
          Απαντώντας στο ερώτημά σας, νομίζω ότι οι τελευταίοι δύο μήνες απέδειξαν τη σημασία του ΠΝ και των κύριων μονάδων του. Σαφώς και το αεροπλάνο σε συνδυασμό με αντιπλοϊκούς πυραύλους είναι μία σοβαρότατη απειλή αλλά η όλη υπόθεση που ζήσαμε με το τουρκικό ερευνητικό πλοίο ανέδειξε την απαίτηση για ισχυρά πλοία.

          1. κυριε ….Konstantinos Zikidis….μια ερωτηση….

            –ΤΑ ΡΑΦΑΛ…εχουν παθητικο ρανταρ [τα παλια] κ ΑΕΣΑ τα καινουργια…Η ερωτηση μου ειναι αν η εκδοση φ-4 που θα ειναι ετοιμη σε 1 χρονο …σε σχεση με την φ-3ρ που θελουμε εμεις…ειναι τοσο πολυ καλυτερη απ την εκδοση που θα παρουμε εμεις…Διοτι διαβασα θα εχει πολυ καλυτερο ρανταρ-συστημα αυτοπροστασιας-υπολογιστη μαχης ..κλπ…

            —θΑ ηθελα εναν στολο ραφαλ …αλλα θελει προσοχη μην μπλεξουμε με 2 η 3 διαφορετικες παραλαγες κ χασουμε την μπαλα…κ απο εκει που ειναι αρκετα πιο φθηνο στο κοστος σε σχεση με το φ-35….φτασουν στα ιδια…

          2. @ Konstantinos Zikidis

            Κυριε Σμηναραρχε, σε αποστολες SEAD π.χ. εναντια στα Τουρκικα S-400, τα F-35 θα ειναι τα καταλληλοτερα αεροσκαφη λογω χαμηλης παρατηρησημοτητας . Επισης, σε ρολους CAP θα δρουν ως μικρα ΑΣΕΠΕ, λογω μικρης παρατηρησιμοτητας, ρανταρ AESA, και ταχυτητας επεξεργασιας δεδομενων.

            Τελος, την πιθανοτητα η Τουρκια να προσπαθησει να αποκτησει πυρηνικα οπλα την εχετε σκεφτει??? Τι θα γινει εαν αρχισει να εμπλουτιζει ουρανιο, η οταν θα αρχισει να παραγει πλουτωνιο απο τους πυρηνικους αντιδραστηρες στο Ακουγιου??? Ισως σε μερικα χρονια να απαιτηθει χτυπημα κατα των Τουρκικων πυρηνικων εγκαταστασεων σε συνεργασια με το Ισραηλ, οποτε αυτες οι δυνατοτητες θα ειναι χρησιμες.

        1. Νομίζω ότι είναι καλύτερο να σας απαντήσω μέσω συνδέσμων σε ανάλογες αναρτήσεις.
          Από το defencereview: https://defencereview.gr/rafale-oi-dynatotites-poy-to-kathistoyn-para/
          Από τη μαμά-εταιρεία: https://www.dassault-aviation.com/en/defense/rafale/combat-proven/
          Κι ένα παλαιότερο σχόλιό μου (ολίγον τι ειρωνικό): https://www.ptisidiastima.com/thinkoutofthebox-mirage-2000egm-bgm-5mk2-rafale/#comment-175984

        2. @ΝΙΚ-13 (για το 2ο ερώτημα)
          Δεν γνωρίζουμε αυτή τη στιγμή σε ποια ακριβώς διαμόρφωση θα έρθουν τα μεταχειρισμένα. Ευελπιστούμε οτι θα έρθουν όλα σε F3R με AESA. Ακόμα όμως κι αν τα μεταχειρισμένα έρθουν με PESA, δεν χάθηκε ο κόσμος, καθώς θα έχουν Link 16 κλπ, οπότε θα επιχειρούν μαζί με κάποιο με AESA, το οποίο θα τους αναθέτει στόχους. Όλα αυτά, εάν δεν επαρκεί το δικό τους ραντάρ, το οποίο εκτιμώ ότι είναι εφάμιλλο του APG-83 που θα βάλουμε στα V, όσον αφορά την εμβέλεια.
          Το Standard F4 είναι όντως πολύ ικανότερο από το F3R αλλά αργεί ακόμα. Δεν βιαζόμαστε όμως. Ας τα πάρουμε, με το καλό, ας τα δουλέψουμε, ας βγει και το Standard F4 και μετά το συζητάμε…

    3. φιλε ==Romeo60===τα ραφαλ θα γινουν 30-34 σε βαθος χρονου…διοτι θα ερουν στην θεση των -5ΜΚ2 τα οποια καποια στιγμη μπορει να τα δωσουμε στην Γαλλια η να τα πουλησουμε.

  4. Καλά νέα! Ελπίζω αυτή η μοίρα να είναι μόνο η αρχή της ένδοξης υπηρεσίας του Rafale για την ΠΑ και να ακολουθήσουν τα επόμενα χρόνια 1-2 μοίρες ώστε ο τύπος να αποτελέσει την αιχμή του δόρατος της αεροπορικής ισχύος της χώρας μας για τις επόμενες δεκαετίες. Θα ευχόμουν να κρατούσαμε και τα Mirage 2000, αλλά η στενότητα σε πόρους και πιλότους προφανώς δεν το επιτρέπει.

  5. Ποιες ειναι οι 4 φρεγάτες?
    Μπελ ελληνικη διαμορφωση /με η χωρις σκαλπ (ονειρο)
    Μπελ γαλλικη διαμορφωση (απ τις αλουμινοτρατες χιλιες φορες εδω που φτασαμε)
    Οι αλουμινοτρατες της λοκχιντ (επανασταση τωρα)
    Διεθνης διαγωνισμος (στριβειν δια του αρραβωνος?)

      1. Οι Ολλανδοί έχουν καταθέσει πρόταση για ΕΑΒ και ναυπηγεία Σκαραμαγκά συν δύο φρεγάτες M.

        Μάλλον προς τα εκεί πάει το πρόγραμμα (Omega) αν δεν πάμε σε Belharra.

        Και τα ναυπηγεία Ελευσίνας θα βολευτούν με Θεμιστοκλήδες και το πολύ πολύ με εκσυγχρονισμό των Meko.

        1. Αυτό ακριβώς σκέφτηκα κι εγώ 100% μόλις διάβασα το αντίστοιχο άρθρο στο enikos.gr

          Οι Ολλανδοί με αξιόλογη πρόταση για Σκαραμαγκά και ΕΑΒ μπαίνουν δυνατά στο παιχνίδι!

          Ελπίζω να ισχύει αυτό και νααπομακρύνεται το σενάριο για MMSC!

          1. Ακριβώς την ίδια σκέψη κάναμε το είδα στο παρακάτω σου σχόλιο!

            Το παιχνίδι θα παιχθεί ανάμεσα στη Γαλλία (Belharra + ενδιάμεση λύση FREMM-FREDA) και στην Ολλανδία με την φρεγάτα Omega και ενδιάμεση λύση τις δύο M.

            Οι Ολλανδοί ήδη έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους για ΕΑΒ και ναυπηγεία Σκαραμαγκά σε περίπτωση που πάρουν το πρόγραμμα.

            Αυτό που μένει είναι να κάνουν και μια αντίστοιχη πρόταση οι Γάλλοι για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και με την ναυπήγηση των πλοίων εδώ ή έστω ένα Γαλλία και τρία εδώ.

            Σε μια τέτοια περίπτωση η Γαλλία θα έβαζε υποθήκη και για τον μελλοντικό πρόγραμμα νέων υποβρυχίων.

            Πλέον από αυτούς εξαρτάτε καθαρά.

            Η Γαλλία είναι μεγαλύτερη χώρα από την Ολλανδία και σίγουρα μπορεί να καταθέσει ποιο δελεαστική πρόταση από τους Ολλανδούς.

            Πάντως σε περίπτωση που κάτι στραβώσει με τους Γάλλους η εναλλακτική των Ολλανδών με τη φρεγάτα Omega είναι καλή λύση.

            Οι Ολλανδοί παραδοσιακά κατασκευάζουν φρεγατάρες!

          2. Με 10 δις εξωπλιστικά λογικά σε όλους θα πάει κάτι. Τις φρεγάτες μπορεί να τις πάρουν οι Γερμανοί με MEKO A200 και ενδιάμεση λύση F123 και εκσυγχρονισμό των MEKO HN με ίδια συστήματα για μεγαλύτερη ομοιοτυπίά. Είναι το πιο λογικό σενάριο για το ΠΝ. Επίσης να υπενθυμίσω ότι η MEKO A200 είναι πραγματικό πλοίο και όχι μακέτα.

        2. Δεν ειμαι τοσο αισιοδοξος, για 4 Omega, γιατι μιλησε για φρεγατες πολλαπλου ρολου, και οχι ΑΑ.
          Αν ειναι οι ολλανδοι τελικα και παρουν τον σκαραμαγκα, στο περου προσφέρουν φρεγάτα 3500-4000 τονων που βασιζετε στις κορβέτες Sigma. Κατι τετοιο πιστευω, σε σχεση βεβαια με τις αλουμινοτρατες θα ειναι φοβερη επιλογη και αυτη.

          1. Οι Omega θεωρούνται από τους Ολλανδούς ως «πολλαπλού ρόλου» αντικαταστάτες των M. 😉

            Αλλά και το 2ο σενάριο που λες να ισχύει, πάλι καλά να λέμε.

            Για μένα:
            [email protected] HN > Omega > [email protected] /FTI > Sigma XXXX > MEKO A200

          2. Η φρεγάτα Omega στην έκδοση που θα πάρει η Ολλανδία και το Βέλγιο είναι πολλαπλού ρόλου.

            Πάντως αν την τουμπανιάσεις άνετα γίνεται και AAW γιατί πρόκειται για πλοίο 6,100 τόνων.

          1. Σύμφωνα με το παρόν ιστολόγιο και σε σχετικό θέμα η Omega για Ολλανδία δύο πλοία και άλλα δύο για Βέλγιο θα κοστίσει από 1,5-2,5 δις ευρώ χωρίς όπλα φυσικά και υποστήριξη υποδομές.

          2. Ε, όχι και ακριβές!; 2.5 δις για 4 πλοία + όπλα + υποστήριξη για την Ολλανδική παραγγελία και διαμόρφωση (με Sea Master 400, Kinglip, Captas 4, 24 vls, NSM, 127mm+ 76mm Strales + Vulcano, Millennium κ.α.). Ακόμη, Ολλανδοί = οι κορυφαίοι έμποροι του πλανήτη + είναι backed up by LM. Everybody happy!…

          3. @Μιχαλης
            Οι Μ πιθανον να μην είναι μόνο 2 καθώς υπάρχει σενάριο να παιξουν και οι 2 βελγικές..

            @Bridger
            Δεν ξέρουμε αν τα 2,5δις/4 σκάφη είναι όντως για αυτή την διαμόρφωση… Προσωπικά μου φαίνεται απίθανο.

          4. Προς Bridger,
            Μήπως μιλάς για τις Sigma?
            Η Γερμανία για 4 πλοία με όπλα,full εξοπλισμό και εκπαίδευση έχει κονδύλι πάνω από 6 δις για 4 πλοια

          5. @Μάγειρα & @Κώστα:
            Παιδιά τι να πω, εδώ γράφτηκε: » Για το πρόγραμμα του Βελγίου και της Ολλανδίας (τέσσερα πλοία) έχει αναφερθεί κόστος € 1,5-2,5 δισεκατομμυρίων, χωρίς και με τα όπλα και την υποστήριξη αντίστοιχα (δεν είναι γνωστό αν στα € 2,5 δισεκατομμύρια για τέσσερα πλοία περιλαμβάνεται έναν ή περισσότεροι φόρτοι καθώς και η χρονική διάρκεια της υποστήριξης).» – https://defencereview.gr/polemiko-naytiko-i-dynitiki-epilogi-t/
            Αν λάβει κανείς υπόψη ότι το σκάφος εμφανίζει κόστος επιπέδου Inver Huitfeld (~380εκ€), μια τελική τιμή γύρω στα 850εκ € /πλοίο δεν φαίνεται εντελώς απίθανη. Αν ισχύει πάντως, τότε 2 BEL HN = 4 Omega, οπότε προκύπτουν σοβαρά διλλήματα!…

          6. Αυτή είναι η διαμόρφωση που έχει παρουσιάσει μέχρι στιγμής η Damen, στοχεύοντας στην αγορά της Ινδονησίας:
            http://navyrecognition.com/index.php/news/defence-news/2018/november-2018-navy-naval-defense-news/6660-indodefence-2018-damen-unveils-6000-tons-omega-frigate.html
            Αν κάποιος έχει κάποια πληροφορία για την ακριβή Ολλανδο-βελγική διαμόρφωση καλό είναι να την παραθέσει, ώστε να υπάρχει αίσθηση ως προς το τι περιλαμβάνουν οι τιμές των 1,5 και 2.5 δις που έχουν αναφερθεί.

          1. Για MMSC φίλε Μάγειρα δεν θέλω ούτε να το σκέφτομαι.

            Παραμένω υπέρ της Γαλλικής λύσης για τις νέες φρεγάτες αλλά αν δεν ταιριάσει η εναλλακτική των Ολλανδών με Omega εξαγορά των ναυπηγείων Σκαραμαγκά και ενδιάμεση λύση τις δύο M είναι πολύ καλή λύση.

            Οι Ολλανδοί παραδοσιακά κατασκευάζουν φρεγατάρες.

            Ενώ βάζουμε υποθήκη μελλοντικά και για τις LCF!

          2. Οι Ολλανδοί έχουν σχεδιάσει όντως αρκετά αξιόλογα πλοία φίλε Μιχάλη, αλλά όπως και οι Γερμανοί δεν έχουν ακόμα ανεξαρτησία στα όπλα και στους αισθητήρες που είναι αμερικάνικα στην περίπτωση των όπλων και Ολλανδό-γαλλικά στους αισθητήρες. Σε αυτά οι Γάλλοι είναι πιο ανεξάρτητοι όπως και στα ηλεκτρονικά και άλλου είδους αντίμετρα, με εξαίρεση την περίπτωση του πυροβόλου για όσους θέλουν να έχουν 127 η 76mm πυροβόλο.

        1. Πολύ καλά νέα! Επιτέλους οι ένοπλες δυνάμεις τις Ελλάδος αναβαθμίζοντας κατά πολύ κυρίως ποιοτικά!!! Για τις φρεγάτες θα τολμήσω να κάνω μια πρόβλεψη με βάση την κοινή λογική που διαφαίνεται να έχει απόκτηση η χώρα τον τελευταίο καιρό…4 φρεγάτες πολλαπλού ρόλου με παραπέμπει κατά 90% σε 2 περιπτώσεις…η πρώτη περίπτωση είναι 2 Fremm-DA με leasing και προερεση αγοράς + 2 [email protected] HN με κατασκευή Γαλλία, και η δεύτερη περίπτωση 4 [email protected] HN με κατασκευή της πρώτης Γαλλία και των επενων τριών σε Ελληνικά ναυπηγεία! Τόμοι δεν το ανακοινώσει δυναμώνει την πεποίθηση μου πως έχει»κλείσει» την συμφωνία από προχτες στην Κορσική…και διεθνής διαγωνισμός να γίνει θα είναι για να κλείσουν τα στόματα Αμερικανών και Γερμανών….οποιαδήποτε άλλη λύση (MMCS – Ολλανδικές MECO κτλ θα είχε ανακοινωθεί επιτόπου…με τα 2 σενάρια που προανέφερα εάν το ανακοίνωνε σήμερα θα ξεσπούσε σεισμός…εύλογος και πολύ έξυπνα είπε όσα έπρεπε να πει αποφεύγοντας έντεχνης να δημιουργήσει εντάσεις και αντιδρασεις από τόσο νωρίς…πιστεύω ότι τομπρωτο σενάριο μου είναι το πλέον πιθανό διότι προσφέρει και τα πολυπόθητα πλοία ενδιάμεσης λύσης δηλαδή τις FREMM-DA)

        2. 🙂 τώρα με βάζεις σε mood να τρολάρω…

          Αυτοί μας τα δίνουν, εμείς δεν τα έχουμε ζητήσει ποτέ και δεν τα ζητάμε και για αυτό δεν τα παίρνουμε 🙂

          Έχεις δει κανα έγγραφο αίτημά μας, ή ερώτημά μας?

  6. Θετικό και φαντάζομαι τις επόμενες μέρες θα αποσαφηνιστούν οι λεπτομέρειες όπως και σε ότι έχει να κάνει με τις νέες τέσσερις φρεγάτες.

    Πιθανολογώ στο θέμα των φρεγατών να γίνει δεκτή η πρόταση των Ολλανδών με την είσοδο τους στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά για τέσσερις φρεγάτες Omega και ενδιάμεση λύση της M.

    Θεωρώ πως είναι καλή εναλλακτική (σε περίπτωση μη αγοράς των Belharra και ενδιάμεση FREMM) απλός θα πρέπει στη φρεγάτα Omega να αυξηθούν τα κελιά (σε σχέση με την έκδοση για Ολλανδία και Βέλγιο) είτε για π.χ 64 ESSM2 είτε για 32 SM-2 και 32 ESSM2.

    Βεβαίως θα προτιμούσα Belharra HN αλλά υποθετικά αν στη μια περίπτωση μπορώ να πάρω δύο Belharra και στην άλλη περίπτωση με σχεδόν τα ίδια χρήματα μπορώ να πάρω τέσσερις Omega έχουν και οι αριθμοί τη σημασία τους.

    Από τη στιγμή που πλέον μιλάμε για τέσσερις φρεγάτες και όχι για δύο (αρχικά) θα πρέπει και οι Γάλλοι να κάνουν μια σοβαρή πρόταση και λογική τόσο για τη Belharra όσο και για την ενδιάμεση λύση δύο FREMM φυσικά με την είσοδο τους στο ναυπηγείο Σκαραμαγκά ώστε να ναυπηγηθούν εδώ τα νέα πλοία.

    Σε διαφορετική περίπτωση και αν η πρόταση των Ολλανδών είναι ποιο δελεαστική τότε μια χαρά είναι και η Omega.

      1. Αν πάμε σε δύσκολες λύσεις με A50 και Aster-30 και camm er θα μπλέξουμε το κόστος θα ξεφύγει και θα αρχίσουν πάλι να ξεψειρίζουν τη μαιμού.

        Οπότε είτε εξ αρχής Γαλλική λύση στο πρόγραμμα των νέων φρεγατών είτε μετά η λύση είναι Omega αναγκαστικά με ESSM2 είτε SM-2 και ESSM2.

        Θεωρώ αδιανόητο για ένα πρόγραμμα τεσσάρων νέων φρεγατών να μην περιλαμβάνει και τα ναυπηγεία μας.

        Το κέρδος θα είναι πολλαπλό.

        Και θέσεις εργασίας και μεταφορά τεχνολογίας και τεχνογνωσίας και προστιθέμενη αξία αλλά και το πολιτικό προσωπικό με όποια κυβέρνηση αναγκαστικά θα δίνει έργο ώστε τα ναυπηγεία να συνεχίσουν να είναι ανοιχτά.

        Σε μια τέτοια περίπτωση μελλοντικά θα υπάρξουν και άλλες παραγγελίες είτε νέων φρεγατών είτε νέων υποβρυχίων.

        Προτιμώ τη Γαλλική λύση στο θέμα των νέων φρεγατών αλλά θα πρέπει και οι ίδιοι να κάνουν μια δελεαστική πρόταση και να ξεπεράσουν τους εαυτούς τους.

        Αν το δούνε έξυπνα και μακροπρόθεσμα στο άμεσο μέλλον βάζουν υποθήκες και για νέες άλλες φρεγάτες όπως και για νέα υποβρύχια.

        Από αυτούς εξαρτάτε πλέον.

        Τώρα αν δεν καταθέσουν ανάλογη πρόταση η εναλλακτική των Ολλανδών με τη φρεγάτα Omega είναι καλή λύση.

        Οι Ολλανδοί παραδοσιακά κατασκευάζουν φρεγατάρες!

    1. Δεν μπορούσαμε να πάρουμε 2 φρεγάτες των 4,000 τόνων και μπορούμε να ναυπηγήσουμε (ακόμη μεγαλύτερο κόστος) 4 των 6,000?
      Από Ολλανδία πιο λογικό οι Sigma

  7. Καλοδεχουμενα τα Rafale…18 ελπιζουμε να ακολουθησουν κ αλλα…Δυστυχως παμε για τις 4 αμερικανικες σχεδιες πακετο με τα ναυπηγεια και τις ΜΕΚΟ….Ευχομαι να διαψευτω αλλα δεν νομιζω οι συμμαχοι να μεινουν εξω απ τη μασα….Και ζησαν αυτοι καλα και τα εγγονια τους καλυτερα…..

  8. Το μόνο αρνητικό ότι πρέπει να αποσυρθούν-αντικατασταθούν τα απλά Mirage 2000.

    Βέβαια για να είμαστε και δίκαιοι το μεγάλο λάθος έγινε με τον μη εκσυγχρονισμό τους σε 2000-5 οπότε τώρα αν ο εκσυγχρονισμός τους κοστίζει 35-40 εκατ. ευρώ ανά μαχητικό (βλέπε Ινδία) τότε νομίζω πως είναι προτιμότερο να πουληθούν και να αντικατασταθούν με τα Rafale.

    Θεωρητικά θα μπορούσαν να δοθούν στην Κύπρο να αναλάβουν τον εκσυγχρονισμό τους και να αποκτήσουν Αεροπορική ισχύ.

    Τα Mirgae 2000 θα μπορούσαν να δοθούν στην Κύπρο με συμβολικό ποσό είτε δωρεάν οι υποδομές υποστήριξης και εκπαίδευσης υπάρχουν ήδη εδώ οπότε η Κύπρος θα χρειαζόταν ένα ποσό της τάξης των 400-500 εκατ. ευρώ για το εκσυγχρονισμό τους σε επίπεδο ανώτερο των Ελληνικών Mirage 2000-5 και ένα ποσό 250-300 εκατ. ευρώ για όπλα όπως Mica και Exoset.

    Η Γαλλία δεν νομίζω να είχε καμία αντίρρηση ώστε να παραχωρηθούν τα Mirage 2000 στην Κύπρο.

  9. Άρα αν τα δίλιτρα πηγαίνουν Γαλλία, η FOS και η τιμή της θα αφορά μόνο τα 2000-5?
    Πότε θα αρχίσουν να έρχονται και αξιοποιούνται τα Ραφάλ? Αν είναι με το που έρχονται εδώ να φεύγουν τα Μιράζ, και αν είναι να πάρει κάποιο διάστημα ίσως έχει νόημα να τα επαναφέρουν απλά θα χρειαστεί FOS πχ 12 μηνών και όχι έστω 3ετίας.

    Επειδή προέκυψε και η αναφορά στα ναυπηγεία, θολώθηκαν τα νερά εντελώς. Φαίνεται να παίρνει κεφάλι η MMSC, ίσως έπονται οι Ολλανδοί (δεν γράφτηκε κάπου ότι κομίζουν πρόταση και για τα ναυπηγεία?), ενώ απομακρύνονται οι Γάλλοι (που όμως και αυτοί είπαν ότι αν παραγγείλουμε 4 θα χτισθούν στην Ελλάδα, αν και φυσικά δεν είπαν ότι θα εμπλακούν οι ίδιοι).

    Τώρα το θέμα είναι πόσο γρήγορα θα τρέξουν τα πράγματα…

    1. Λογικά πάμε για 18 (+6 θυμηθείτε τι σας γράφω) Rafale F3R ώστε να μας δελεάσουν να προβούμε σε μια νέα αγορά 24 F4.1 μες στα επόμενα έτη παράλληλα με την αναβάθμιση των F3R στο πρότυπο F4.1. Τότε θα αποσυρθούν και τα φαντάσματα. Θα πρόκειται για κοσμογονία. Για την ιστορία, θα ήθελα να δω και την ΠΑ να κινείται για την απόκτηση των ιρακινών F16 blk52. Μακρυά από το F35!

      1. «Λογικά πάμε για 18 (+6 θυμηθείτε τι σας γράφω) Rafale F3R ώστε να μας δελεάσουν να προβούμε σε μια νέα αγορά 24 F4.1 μες στα επόμενα έτη παράλληλα με την αναβάθμιση των F3R στο πρότυπο F4.1.»

        Αυτό είναι το ιδανικό σενάριο!

  10. Καλοριζικα τα πουλακια, ελευσινα οι ουσαιοι σκαραμαγκα μαλλον οι ολλανδοι. Μαλλον ισχυει αυτο για διεθνη διαγωνισμο οποτε χρονικη καθυστερηση μυλος γενικα η ναυτικη ενισχυση.

  11. Πάντως καταλαβαίνω ότι ξανά μέσα στην μέρα θα γίνει και συνέντευξη τύπου, όπου σε κάποια πράγματα θα γίνει πιο αναλυτικός, νομίζω καιρός είναι οι δημοσιογράφοι να κάνουν ρεπορτάζ και είδηση μια που παρουσιάστηκε η ευκαιρία της δεκαετίας για κάτι τέτοιο, ενώ μέχρι τώρα τα περισσότερα άρθρα ήταν περίπου άποψης ή ανάλυσης.

    Κανονικά θα έπρεπε να πάρουν φωτιά τα τηλέφωνα στις πηγές και τα τμήματα PR

          1. Ρε συ CK τα Ραφαλ αποδείχθηκαν αληθινά και μιας για ραφαλιαδα.
            Πριν 20 μέρες τα ακούσαμε και τώρα είναι επίσημο.

            Για τις BEL ζητούσες διαγωνισμό και όχι απευθείας Bel.
            Και αυτό έγινε.

            Ζήτησες Meteor και ο Πγος μίλησε για νέους πυραύλους για την ΠΑ.

            Είπαμε Spike Nlos και ο Πγος μίλησε για νέα αντιαρματικα.

            Μήπως αντί για γκρινιάρης Είσαι Γουέλς τελικά;

            Απόλαυσε το και όταν μάθουμε λεπτομέριες γκρινιάζεις ξανά.

          2. @ kostas

            Οι ανακοινώσεις και τα λογύδρια τζάμπα είναι!!
            Θες να σου υπενθυμίσω τη fos των 2000?
            Υπογράφηκε ποτε? Πέρασε από τη Βουλή ποτε? δεkεμβριο 2019
            Τι μηνα έχουμε? Σεπτέμβριο 20
            τώρα εγκρίθηκε από το Συμβούλιο Επικρατειας!!!
            Ποτε θα πέσουν οι προκαταβολές να αρχίσουν να δουλεύουν οι προμηθευτές??

            Για αυτό σου λέω ΜΗΝ ΜΑΣ’ΤΕ ΤΟ ΣΑΝΌ!!!

            Να μην αναφέρω και το Letter of Intent που υπογράφηκε για τις LATE [email protected]+!!

            Εάν θέλαν να είναι αξιόπιστοι και σοβαροί θα είχαν αλλάξει τον Νομο του Bενιζέλου

            Το κάναν 15 μήνες στη εξουσία??

  12. Σαν κατι να μυρισε απο την απεναντι μερια του Αιγαιου,εκτος αν τους εκατσε βαρια η φασολαδα χαχαχαχ……περα απο την πλακα μακαρι στο μελλον να παραγγειλουμε αλλη μια μοιρα απο τους αγιους ραφαηλ για να εχει αξια η επενδυση!Πολυ καλο νεο οι 15000 προσληψεις,οσον αφορα τις νεες φρεγατες ας ευχηθουμε ολοι να μην ειναι οι κονσερβες αν και πιστευω οτι αν γινει διαγωνισμος θα παει μακρια η βαλιτσα!!

  13. Από τα λεγόμενα μάλλον ξεχνάμε προς το παρόν πλοία αντιαεροπορικου πολέμου. Δε ζητάμε και 3-4 KC-135 από τους Γάλλους τώρα που τα αντικαθιστουν με νέα τάνκερ; έτσι με τα αεροσκάφη (ιδίως τα ραφαλ) να ανεφοδιάζονται στον αέρα, θα καλύπτουν (όσο είναι εφικτό) το στόλο στην Αν. Μεσόγειο, αφού δε φαίνεται η προμήθεια aaw πλοίων.

    1. Φίλτατε τα Rafale μπορούν να φέρουν ΚΑΙ ατρακτίδια για buddy-to-buddy εφοδιασμό σε καύσιμα, θα μπορούν λοιπόν (αν επιθυμεί η ΠΑ) να καλύψουν και αυτό το κενό, είτε μεταξύ τους είτε και για τα Mirage 2000-5. Έτσι, αν και με μικρότερο φορτίο καυσίμου πιστεύω θα προσφέρονται για ακόμα πιο απρόβλεπτες και… «πονηρές» τακτικές έναντι της χρήσης αεροσκαφών όπως τα KC-135, και με μεγαλύτερη επιβιωσιμότητα.

      To… «κακό» με τα Rafale ότι είναι τόσες οι αποστολές που μπορούν να εκτελέσουν που η εκπαίδευση και η πιστοποίηση των πιλότων σε όλες αυτές τις διαδικασίες θα είναι σίγουρα απαιτητική και επίπονη, αλλά και αντίστοιχα μεγάλη θα είναι πιστεύω και η ικανοποίηση. Vive la France!

      1. Το καλύτερο θα είναι να έχουμε και τις δύο επιλογές… Και ανεφοδιασμός μεταξύ των ιδίων αεροσκαφών αλλά και με κλασσικά ιπτάμενα τάνκερ. Ίσως θα έπρεπε να μείνουν τα απλά Mirage εφοδιαζομενα με δεξαμενές μεγάλης χωρητικοτητας, όπως τα γαλλικά, προκειμένου, εκτός άλλων αποστολών, να ανεφοδιάζουν στο αερα τα mk2 και τα rafale.

        1. Σε παλιά συζήτηση στα σχόλια ειπώθηκε ότι πχ τα F-16 δεν μπορούν να ανεφοδιαστούν από ένα σύστημα που μπαίνει πατέντα σε C-130 ή νομίζω και C-27, αλλά μήπως μπορούν τα Ραφάλ? Τότε με μικρό κόστος παίρνουμε ένα κιτ, και κάνουμε μερικές δοκιμές.

  14. Οποιες κι αν ειναι οι 4 νεες φρεγατες θα κανουν μια 5ετια να ερθουν.
    Τι γινετε με την ενδιαμεση λυση, η αν δεν υπαρχει τετοια με την αντικατασταση των 3 μη εκσυχρ. S?
    Οι 2 ολλανδικες Μ φανταζαν ιδανικές, θα ειναι μεγαλο σφαλμα να μην προχωρησουν.
    Την αναβαθμιση των Μεκο ποια εταιρεια την περνει και τι θα περιλαμβάνει?
    Γενικα στο ναυτικο ΟΛΑ είναι ξανα ανοιχτά.
    Περισσότερο μπερδευτήκαμε πλέον.

  15. Άξιοι της μοίρας τους οι του ναυτικού αν δεν παραιτηθούν σε περίπτωση που τους ακυρώσουν με τις φρεγάτες αεράμυνας περιοχής. Τι άλλαξε ξαφνικά ; Πως θα έχουμε αεροπορική κάλυψη στην Ανατολική Μεσόγειο ; Με τις αμερικανικές χωρίς sm2?? Γελάει ο πρέσβης ο αμερικανός γελάει και αυτός που φωτογραφήθηκε σήμερα με τον Τούρκο υπουργό. Τα κατάφεραν μια χαρά..

  16. Τι εννοούν με την έννοια 4 φρεγάτες γενικών καθηκόντων οι ΠΑΠΑΡΕΣ….4 belharra αλλαγαλικα ή 4 βλαμενες mmcs….εάν υπογραφή κάτι τέτοιο να τους πάρει και να τους ΣΗΚΏΣΕΙ ……

  17. Πάντως έχω την αίσθηση ότι το ναυτικό δεν βοήθησε ιδιαίτερα το πρωθυπουργό στις ανακοινώσεις στην ΔΕΘ. Άλλο να αναφέρεις παίρνουμε τις φρεγάτες Χ και άλλο κάπου κάποτε με κάποιες διαδικασίες θα διαλέξουμε και μετά θα παραγγείλουμε 4 φρεγάτες.

    Η γενικότητα της ανακοίνωσης, έκαψε το βάρος της. Αύριο όλοι θα λένε για 18 Ραφάλ, ενώ το κόστος των 4 φρεγατών είναι διπλάσιο. Δεν μιλάει κανείς για αυτές καθώς το ΠΝ ακόμη φαίνεται να μην μπορεί να καταλήξει και να κάνει μια εισήγηση πρόταση που να μπορεί να είναι αποδεκτή να προχωρήσει, μέχρι τώρα φαίνεται να είπαν είτε 2 Μπελάρα με 2,5 δις είτε 4 MMSC με τέσσερα δις. Τι από αυτά να ανακοίνωνε, θα τον έπερναν στο ψιλό.

  18. Ποια ναυπηγική ανήκει στον Σάφα και κατασκευάζει καμιά φρεγάτα?

    Και κάτι που δεν έγγιξε κανένα άρθρο και σχόλιο ως τώρα. Πως σας φάνηκε η αναφορά για νέα αντιαρματικά για τον στρατό ξηράς? (παίζει ο NLOS και δει στα Απάτσι?)

    1. Και για νέα κατευθυνόμενα βλήματα για την ΠΑ…εδω κι αν υπάρχουν σενάρια.

      Πάντως τα spike nlos θα πρέπει να μπουν όχι μόνο στα απάτσι, αλλά όπου γίνεται σε σκάφη και οχήματα.

      Επίσης διαψεύστηκαν οι φήμες για κορβέτες/τπκ (SV/Themistokles).

    1. To σημαντικο ειναι να πανε για δευτερη μοιρα αργοτερα για f4 και ας ειναι παλι 18 κομματια, λογικα μετα την εισαγωγη των rafale στην ΠΑ, με την εισαγωγη τους θα ζητανε και οι ιδιοι μια δευτερη μοιρα με αντικειμενικη προπαντων αξιολογηση.

  19. Τα αποσυρθεντα mirage μπορούν να αξιοποιηθούν και να προσφέρουν στην Κύπρο? Η προέλευση των φρεγατών θα δείξει πολλά πάντως. Αν είμαστε ανεξάρτητη χώρα η αποικία!

  20. Γιατί δεν ανακοινώθηκε στρατηγική συμφωνία με την Γαλλία? Υπάρχουν πληροφορίες με το τι έχει γίνει? Δεν προχώρησε για να μην θυμώσει ο σουλτάνος η προχωρά και δεν ανακοινώθηκε για τον ίδιο λόγο?

  21. Η απόκτηση των Rafale, όπως ανακοίνωσε ο κ. Μητσοτάκης, θα συνοδευτεί με την απόσυρση των παλαιότερων Mirage-2000, όπως είπε (πιθανότατα τα μη-αναβαθμισμένα Mirage-2000EGM/BGM).

    Αναφέρθηκε επίσης και στην προμήθεια, για την Πολεμική Αεροπορία, νέων κατευθυνόμενων βλημάτων.

    Τα μτχ ραφαλ θα ειναι και αυτα F3 R οπως εγραψε το onalert?
    Για τον Meteor μιλαει ο ΠΘ?

    προμήθεια, για την Πολεμική Αεροπορία, νέων κατευθυνόμενων βλημάτων???

    1. Και εγώ κόλλησα σε αυτή την αναφορά. Με βάση τις πιθανότητες σκέφτηκα:

      1) Πρώτη πιθανότητα ο Μετέορ
      2) Δεύτερη πιθανότητα να μην είναι πραγματική αγορά αλλά η FOS των σκαλπ, γιατί στην ουσία σαν αγορά είαι οι τωρινοί έχουν λήξει
      3) Harpoon? (μπας και ο ντόρος πριν με αυτούς έγινε ώστε ίσα ίσα να τους πάρουμε, και να αισθανθούμε περήφανοι και χαρούμενοι που μας τους πούλησαν οι Αμερικάνοι, παρότι είναι όπλο 40ετίας και σιγά τα αυγά, πραγματικά δεν με ένοιζε ο ντόρος που έγινε)
      4) SLAM-ER (για τους S-400?)
      5) Maverick (να γελάσουμε και λίγο)
      6) Black Saheen (εε χμμ αρχίζω να ξεφεύγω) μια που είναι πλέον battle proven (ή Τούρκοι proven)

      Κανονικά έπρεπε να αγοράσουμε κιτ Spice

    2. F3R για να μας δελεάσουν να πάμε ΚΑΙ ΟΡΘΑ σε νέα παραγγελία 24 F4R με παράλληλη αναβάθμιση των F3R σε F4R και απόσυρση των Φαντασμάτων (σε βάθος 5ετίας). Επιτέλους η ΠΑ στον 21ο Αιώνα! Όνειρο ζω μη με ξυπνάτε. Μακρυά από F35!

  22. Σοβαρά λόγια από έναν σοβαρό άνθρωπο! Ελπίζουμε όλα αυτά, τα οποία είπε… να γίνουν και σοβαρές πράξεις… όπως έχει κάνει με πολλά πράγματα μέχρι τώρα!
    Μίλησε για πολλά με πιο ενδιαφέροντα: Rafale (είπε άμεσα), 4 πλοία ( οποία και να έρθουν θα είναι μεγάλη αναβάθμιση), εκσυγχρονισμός των ΜΕΚΟ και επιπλέον 15.000 άτομα στο στρατό.
    Αναμένουμε τις λεπτομέρειες!

    1. «Σοβαρά λόγια από έναν σοβαρό άνθρωπο!»

      Ούτε καν.

      «4 πλοία ( οποία και να έρθουν θα είναι μεγάλη αναβάθμιση)»

      Αν είναι MMSC, θα είναι (μικρή) αναβάθμιση στις τσέπες της LM.
      Και πεταμένα χρήματα δικά μας.
      Τίποτα παραπάνω

  23. Αν και θα μπορούσε ο αριθμός των Rafale να ειναι κοντά στα 25 και οχι ο πολύ οριακός των 18 μαχητικών, ας ελπίσουμε ότι θα είναι η αρχή και θα αποκτηθούν ακόμα 6-8 F3R.

    Μήπως τα EGM που θα αποσυρθούν μαζί με κομμάτια από τα ΗΑΕ και το RDY-2 που ξηλώνουν τα ΗΑΕ ήρθε η ώρα να πάνε στην Κύπρο;

    1. Μάλλον δεν έχουν να δώσουν άλλα οι Γάλλοι.

      Κάτι μου λέει πως και τα 18 θα είναι μεταχειρισμένα και αναβαθμισμένα σε F3R.

      Μακάρι τα MIRAGE EGM να πάνε Κύπρο !!!! και με RDY-2 παραία με μερικούς EXOSET !

  24. Δεν άκουσα την ομιλία του πρωθυπουργού, αντιγράφω από το enikos.gr για τους 6 πυλώνες του εξοπλιστικού προγράμματος:

    «Ενίσχυση της Αμυντικής Βιομηχανίας. Μετά τα ναυπηγεία Ελευσίνας, που πλέον έχουν μπει αμερικανικά κεφάλαια μέσω της ΟΝΕΧ, ακολουθούν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά με στρατηγικό επενδυτή, η ΕΛΒΟ και μετατροπή της ΕΑΒ σε κέντρο συντήρησης αεροσκαφών.»

    Εμένα που κάνει πως όποιος πάρει τις 4 φρεγάτες προίκα, παντρεύετε τον Σκαραμαγκά.

    Αν όντως ισχύει κάτι τέποιο, επίδοξοι γαμπροί είναι οι Γάλλοι με τις [email protected] στη Γαλλική διαμόρφωση, οι Ολλανδοί με τις Omega και οι Γερμανοι με τις ΜΕΚΟ Α200. Το σενάριο για MMSC το βλέπω ως λιγότερο πιθανό. Τίποτα «Θεμιστοκλήδες» θα ναυπηγήσουν εκεί στην ΟΝΕΧ, όποτε αρχίσει η αντικατάσταση των Combattante.

    Επίσης προβλέπω στα μέσα της δεκαετίας και 2η μοίρα Rafale, με εκσυγχρονισμό και της πρώτης σε F4, και επαναγορά των M.2000-5 για να πέσει το κόστος.

    1. Σωστός.

      Νομίζω το παιχνίδι θα παιχθεί ανάμεσα στη Γαλλία και την Ολλανδία.

      Αν οι Γάλλοι θέλουν μπορούν.

      Κατεβαίνουν με μια δελεαστική πρόταση για τέσσερις Belharra με αγορά των ναυπηγείων Σκαραμαγκά με ενδιάμεση λύση δύο είτε FREMM είτε FREDA ακόμα καλύτερα και βάζουν και υποθήκη για το μέλλον στα νέα υποβρύχια που θα χρειαστούν.

      Σε διαφορετική περίπτωση οι Ολλανδοί έχουν πλεονέκτημα έναντι όλων των υπόλοιπων σχεδιάσεων και με την αγορά του Σκαραμαγκά και με ενδιάμεση λύση δύο M.

      Δεν συγκρίνετε η φρεγάτα Omega ούτε με MEKO A200 και ακόμα χειρότερα με τη MMSC.

    2. Συμφωνω και οσα λες για το ναυτικο και αισιοδοξω οτι θα τις γλυτωσουμε τις αλουμινοτρατες.
      Αν ομως δεν παρει η λοκχιντ λεφτα απο το ναυτικο, τοτε Δεν υπαρχει περιπτωση να μην υπογραψουμε εντος και της επομενης 5ετιας για το F-35. Τουλαχιστον 20 κομματια.
      Αυτο αυτοματως μειωνει στο ελαχιστο την πιθανοτητα αποκτησης επιπλεον Ραφαλ. (Τελειωσαν τα λεφτα)

      1. Καλησπέρα φίλοι. Εύχομαι να μην πάρει ποτέ η χώρα μας F-35, θα είναι μοιραίο λάθος από άποψη κόστους/απόδοσης για τον Ελληνικό αμυντικό προϋπολογισμό και την ΠΑ.

        Σε 5 χρόνια βλέπουμε τι γίνεται. Η USAF που προορίζεται να είναι ο μεγαλύτερος χρήστης του τύπου έχει δηλώσει πως αν δεν περικοπούν τουλάχιστο 38% τα έξοδα συντήρησης του F-35 μέσα στα επόμενα χρόνια θα μειώσει τους αριθμούς κατά 590 αεροσκάφη, μια μείωση 33% που μέρος της θα μετακυλήσει ως αύξηση στην τιμή αγοράς.
        https://www.extremetech.com/extreme/266746-us-air-force-considers-cutting-f-35-orders-third-pay-fighters-support-costs

        Σε αυτό ας συνυπολογίσουμε πως ο δεύτερος μεγαλύτερος χρήστης, το US Navy, δεν έχει «ψηθεί» καθόλου για το F-35 και αγοράζει καινούργια F-18 block III ενώ ξεκίνησε την ανάπτυξη του 6ης γενιάς Next Generation Air Dominance (NGAD). Μάλλον το νούμερο «5» (γενιά) δεν κρίνεται από μόνο του αρκετό, όπως σε πολλούς στην Ελλάδα.
        https://www.defenseworld.net/news/27697/US_Navy_Sets_up_Program_Office_to_Develop_Sixth_Gen_Carrier_Borne_Fighter_Jet#.X10qMLFR0uW

        Ακόμα και βιομηχανικοί partners όπως η Αγγλία θα μειώσει την παραγγελία της στο μισό όπως φαίνεται, ενώ ο Καναδάς θα κάνει ανοιχτό διαγωνισμό. Η Τουρκία προτίμησε τους S-400. Κοινώς περικοπές στους αριθμούς των F-35 από παντού. Ακόμα αγορές από χώρες όπως η Ιαπωνία θα είναι ίσως δύσκολο να περισώσουν την κατάσταση. Αυτό σημαίνει πως όσο περνάν τα χρόνια το F-35 είναι πιθανότερο να ακριβαίνει παρά το αντίθετο, έχοντας σε εκκρεμότητα τις αναβαθμίσεις/ανακατασκευές των προηγούμενων block (όχι όλα, δεν υπάρχουν ούτε στις ΗΠΑ αυτά τα χρήματα) αλλά και την πανάκριβη εξέλιξη και δοκιμές του επόμενου Block 4 που ως τώρα υπολογίζεται στα $20 δισ. δολάρια. Έτσι εκδηλώνεται το λεγόμενο «σπιράλ του θανάτου»: Μείωση στις μονάδες = αύξηση στις τιμές = περαιτέρω μείωση στις μονάδες κτλ.
        https://www.defense-aerospace.com/articles-view/feature/5/211183/f_35-block-4-upgrade-slides-two-years-as-cost-increases-by-%241.5-bn%3A-gao.html

        Στον αντίποδα, σε μερικά χρόνια θα έχουμε «πάρει τον άερα» του Rafale, θα έχουμε έτοιμες και πληρωμένες όλες τις υποδομές, όπλα, εξομοιωτές, βιβλιογραφία, τεχνικούς κτλ. και τότε η σύγκριση κόστους/απόδοσης για μια νέα αγορά μεταξύ των Rafale και των F-35 θα είναι ακόμα περισσότερο υπέρ του Γαλλικού μαχητικού. Ο Θεός της Ελλάδας να βάλει το χέρι του. 🙂

        1. Ευγε για το εξαιρετικο ποστ.

          Τυχον αγορα του F-35 θα ηταν καταστροφη. Καθε ευρω που θα περισσευει για νεο μαχητικο τα επομενα 15 χρονια πρεπει να παει σε rafale μονο.

        2. Αγαπητοί Spiral και phormio συμφωνώ απόλυτα.
          Μεγάλη παγίδα το F-35 οικονομικά αλλά και όσον αφορά τον έλεγχο του αεροσκάφους ως οπλικό σύστημα απο το «skynet» της ΛΜ στην Αμερική, με ότι αυτό συνεπάγεται όταν πρόκειται για χρήση εναντίον νατοϊκής χώρας, και όταν δεν συνάδει με τα γεωπολιτικά συμφέροντα των αμερικανών.

    3. Οι Γερμανοί με τον Σκαραμαγκά δεν πρόκειται να μπλέξουν.
      Οι Ολλανδοί με την Damen ίσως.
      Οι Γάλλοι δεν ξέρω.
      Τα περισσότερα στελέχη του ΠΝ έχουν μόνο καλά λόγια για τις S.

  25. Μαλιστα…. Μετα απο 16 χρονια χαμογελασα λιγο … μεχρι που ειδα το λογαριασμο του Naval Analyses τη φωτογραφια της MMSC και ξενερωσα κανονικα… Τελος παντων…

    https://twitter.com/D__Mitch/status/1304822775375376384

    Μακαρι να γινει κανενα θαυμα και αγορασει κανεις (DAMEN?? Naval Group?) τα ναυπηγεια Σκαραμαγκα μπας και δουμε φως στo Π.Ν. και καμια σοβαρη σχεδιαση. Αν ξεμπλεξουμε με 4 »Θεμιστοκλης» αντι των MMSC στα ναυπηγεια Ελευσινας και τους δηθεν επενδύτες εξ USA, βγαινουμε ομονοια για πανυγηρισμους.
    Μεχρι τωρα εβριζα τους καρεκλοκενταυρους – κομματικους στρατους του Δημοσιου. Κολοκυθια, αυτοι ειναι ταλαιπωροι επαιτες ψηφοφοροι, χαμηλοβαθμοι στρατιωτες. Τον κρατικοδιαιτο ιδιωτικο τομεα που παιρνει μιλημένες συμβασεις του Δημοσιου (…και του Υπουργειου Αμυνας…) να φοβαστε. Δεχονται επισκεψεις απο Πρεσβεις μαλιστα για συμβουλες και οδηγιες. Εκει ειναι οι υψηλομισθοι πραιτορες…. Θεε μου βοηθα το ναυτικο, μην δωσουμε χερι χερι 4 δις για MMSC για δηθεν επενδυσεις για να βγουν καποιες χιλιαδες υψηλομισθοι στη συνταξη ακοπα.

    1. Naval Group vs Damen θα παιχθεί το παιχνίδι για τις νέες φρεγάτες κατά τη γνώμη μου.

      Η Γαλλία είναι μεγαλύτερη χώρα από την Ολλανδία όπως επίσης και μεγαλύτερη εταιρία η Naval Group από την Damen.

      Θεωρητικά πάντα έχει τη δυνατότητα η Γαλλία να καταθέσει μια ποιο δελεαστική πρόταση και να κερδίσει το πρόγραμμα των νέων φρεγατών.

      Μπαίνοντας η Γαλλία στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά βάζει υποθήκη για το μέλλον και για τα νέα υποβρύχια.

      Αν το δούνε διαχρονικά σαν επένδυση τους συμφέρει.

      Αρκεί η πρόταση τους να είναι δελεαστική να προσφέρουν ενδιάμεση λύση FREMM ή FREDA και φυσικά να πάρουν τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά.

      Σε διαφορετική περίπτωση Ολλανδία Damen Omega και μελλοντικά ίσως υποβρύχια A26 μιας και η Damen συμμετέχει στο πρόγραμμα των Σουηδικών υποβρυχίων A26.

      Ευκαιρία να απαλλαγούμε από τους Γερμαναράδες.

      Ας πουλάνε στα κολλητάρια τους, τους μεμέτηδες.

      1. Στη διαμόρφωση που προτάθηκαν όντως ειναι σκουπίδια.
        Άν όμως το ΠΝ έκανε αυτό που ξεκινησαν να κανουν με τις bel, δηλαδή να τους πουμε τι θέλουμε και να το φέρουν στα μέτρα μας, ίσως να άξιζε μια δεύτερη ματιά

  26. Μερικές σκέψεις ενός άσχετου αλλά παλιου.
    1. Οι εξοπλισμοι στη Ελλάδα γίνονται με αλματα και όχι με βήματα..όποτε το θυμόμαστε και όταν καίγεται η γούνα μας. Μόλις ηρεμήσουν τα πράματα θα τα ξεχάσουμε όλα και θα τα παρατήσουμε στην τύχη μας. Οι παλιοι το έχουμε δεί πολλές φορές το έργο.
    2. Αν θέλετε να δείτε ποιο θα είναι το μέλλον των rafale..δείτε το Μ2000. Μην ελπίζετε σε αναβάθμιση σε F4. Μην ελπίζετε σε επιπλέον αεροσκάφη. Παω στοίχημα σε 20 χρόνια απο τώρα (μακάρι να είμαστε όλοι εδώ να τα λέμε) θα συζητάμε για την ακριβή αναβαθμιση των F3R που δεν υποστηρίζονται ποια, και αν μας συμφέρει να τα πουλήσουμε ή να τα αναβαθμίσουμε. Για του πολιτικούς αυτό που μετράει είναι το «18 rafale». Τους είναι αδιάφορο αν είναι F1-2-3-4 , αν ρίχνουν exocet, scalp ktl..αρκεί να λένε έχουμε 18 rafale.
    3. Μην περιμένετε αγορές συστημάτων για να κυριαρχισουμε στο Αιγαίο…αγοράζουμε τόσο όσα να μην μας έχει ο απέναντι. Τέλος.

    ΥΓ 1
    Αν πρέπει κάποιον να ευχαριστήσουμε για τα rafale..αυτός είναι ο ερντογάν

    1. To ρεαλιστικότερο σχόλιο και δυστυχώς το πιθανότερο να συμβεί. Και εγώ, εδώ και χρόνια μάλιστα κάνοντας τους περισσότερους να με κοιτάνε καχύποπτα, εύχομαι να κόβονται χρόνια από τους πολιτικούς της μεταπολίτευσης και να δίνονται μέρες στον Ερντογάν… Ο νο1 ευεργέτης του νεοελληνικού «κράτους».

      1. Μάλλον τα rafake θα βάλουν βόμβα στη Αεροπορία!!

        ΤΟ Ναυτικό τη γλύτωσε όπως φαίνεται!!

        Θα κάνουν διαγωνισμό δηλαδή βράσε ρύζι για καμια 5eτια και βάλε!!

        1. Ε θα πάρουμε mmsc για να μην χαλάσει η ομοιοτυπία στο ναυτικό και έχεις παράπονο!!!!!
          με 1 mk41 και 16 essm και πολύ μας είναι…. που να αγοράζουμε κανένα καινούριο πύραυλο…. αφού έχουμε και 3% της παράγωγης essm….. Bye Bye Area Defence

          1. δεν είπε πως θα κάνουμε διεθνή διαγωνισμό??
            Αναμείνατε στο ακουστικό σας δηλαδή μερικά …χρονια!!!?
            Θα δείξει η ιστορία!!!
            Bye Bye Hellenic Navy

  27. Αξιωματούχος δήλωσε οτι η Γαλλία θα παρει το μεγαλύτερο μερίδιο της πίτας.
    Αν αληθεύει δν γίνεται να πάρουμε mmsc γτ θα μας έβγαινε στα 4 δις περίπου.
    Βέβαια παιζουν ετσι μπελ γαλλικης διαμόρφωσης κ μεκοα200 που ειναι αρκετά ποιο οικονομικές.
    Επίσης διαβασα σε αλλες σελιδες πρόσφατα οτι μια ααw φρεγάτα θα πήγαινε στο 1.5 δις ενώ μια πολλαπλού ρόλου 1…κατι που δεν το ηξεραν κυβερνητικά στελέχη.

  28. Μεγάλη μέρα σήμερα για τις ΕΔ, σταματά η αυτοκαταστροφική πορεία σχεδόν 15 χρόνων… σίγουρα θα μπορούσε να ειναι και καλύτερες οι συμφωνίες, αλλά είναι ένα βήμα μεγάλο βήμα προς τα εμπρός…

  29. Προς Defence Review

    Επειδή οι ανακοινώσεις για τις τέσσερις νέες φρεγάτες δεν έχει ξεκαθαριστεί και την ίδια στιγμή από τη μια υπάρχουν πληροφορίες για νέα πρόταση της Γαλλίας σε ότι έχει να κάνει με τις νέες φρεγάτες και από την άλλη υπάρχουν πληροφορίες για ενδιαφέρων των Ολλανδών για να μπούνε στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά σε περίπτωση που πάρουν το πρόγραμμα των νέων φρεγατών θα περιμέναμε ένα άρθρο σχετικό προκειμένου να μάθουμε τις νέες εξελίξεις αν υπάρχουν φυσικά τις επόμενες μέρες.

  30. Αντε παλι αοριστα μπλα μπλα για τις φρεγατες ουτε καν κουβεντα για αμεση ενισχυση του ΠΝ, ο φιλοκυβερνητικος ελ. τυπος μιλαει παντως για γαλλικο προσανατολισμο https://eleftherostypos.gr/ellinotourkika/626525-allazoun-oi-isorropies-sto-aigaio-poies-einai-oi-fregates-fremm-pote-erxontai-oi-belharra/amp/.

    1. Το ιδανικό θα ήταν άμεσο lease 2 buy των 2 FREDA και μακρόπνοος σχεδιασμός για 4 FDI (aka [email protected]) HN. Μιλώντας πάντα γαλλικά χωρίς να αποκλείονται ευχάριστες εκπλήξεις με M & Omega… Για να δούμε: Θα κάνει το άλμα το ΠΝ στον 21ον Αιώνα;

      1. Αυτό θα έπρεπε να γίνει.
        Άλλωστε οι Freda δεν θα λείψουν από το ΓΝ αφού η Ελλάδα συμπλέει πλήρως με τα Γαλλικά συμφέροντα στην περιοχή.
        Με απλά λόγια οι 2 Fremm/da θα «δουλευουν» και για την Γαλλία

    1. Σωστός.

      Αν τσοντάρουν αυτοί παίρνουμε πολύ άνετα άλλες τέσσερις νέες φρεγάτες αμέσως και άλλα 18 Rafale F3R.

      Αλλά οι πραγματικοί πατριώτες λείπουν στο δικό τους σινάφι.

      1. Έτσι ακριβώς! Οι δικές μας οικονομικές ελίτ είναι μόνο για την αγορά κανενός καναλιού για να δείχνει τηλεπορνίδια και τούρκικα σήριαλ, για την αγορά καμιάς ομάδας ώστε να είναι στο απυρόβλητο ή να έχουν «πλάτες» για ότι παράνομο κάνουν, για συνεργασίες με την απέναντι ελίτ (Κοτς κ.λπ.) μοιράζοντας Αιγαίο ή οτιδήποτε άλλο εθνικό κεκτημένο, για κρατικές προμήθειες με τριπλάσιο του κανονικού κόστος, για να τους σβήνουν πρόστιμα και καταδικαστικές αποφάσεις σε οποιαδήποτε παρανομία κάνουν, για να δίνουν θαλασσοδάνεια από τις τράπεζές τους στα ημέτερα τσογλάνια των συμμοριών της βουλής αλλά και στις ίδιες τις συμμορίες και μετά να τα κεφαλοποιεί το «Ελληνικό» δημόσιο ώστε να τα πληρώνουμε εμείς, για δεξιώσεις στο μαξίμου ώστε να πιάνουμε το μαγουλάκι της …»αριστερής» Περιστέρας και να επιδεικνύουμε ποιός ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ κάνει κουμάντο στην μπανανία, για, για, για…
        Δυστυχώς ένας και μόνος του είναι ο Λασκαρίδης πιά… (και παρακαλώ μην μου αντιπαραθέσετε κάτι φουσκωτά για το Λιμενικό…)

  31. οι φρεγατες θα ειναι μπελαρα ….τωρα για τους ολλανδους…αν οντως δινουν μεταχειρισμενες ..ισως θα μπορουσε να γινει ενα ντηλ να παρουν αυτοι την αναβαθμιση των μεκο πακετο με την αγορα τον 2 μετχ ….αλλα η τιμη που βγηκε για 250 ειναι κ@λοπιασιμο …τουλαχιστον 50% ψαλιδι ….και αλλα 300εκ για την αναβαθμιση των 4 μεκο ειναι καλο ντηλ πιστευω…..

    ο CK που ειναι ρε παιδια? μηπως επαθε τιποτα ο ανθρωπος ?…η απλα πνιγει τον καημο του?

  32. Οπως ειπε κ ο Ηλιας πιο πανω…. τσιμουδια για την Γαλλια… τσιμουδια για το ΑΝ υπηρξε υπαρχει προοδος για Αμυντικη Συμφωνια με τη Γαλλια με ρητρα αμυντικης συνδρομης…
    Το οτι ΔΕΝ υπηρξε η παραμικρη αναφορα παρα τις εντονες αναφορες των ελληνικων ΜΜΕ, αυτη η ελλειψη της παραμικρης αναφορας σημαινει πως εκ νεου πρεπει να δεχθηκαμε τρομερες πιεσεις απο Γερμανια ΗΠΑ για αποτροπη της πραγμα που φαινεται πως καταφεραν. Επισης για τα παραπανω συνηγορει ο μη αποπλους του Ντε Γκωλ. Σωστα?? Καθως ολοι το ανεμεναν να αποπλευσει για Α. Μεσογειο απο Τουλον αμεσως μετα την υπογραφη.
    Για το Π. Ν το ερωτημα περαν της στοχευσης της χωρας κ του Π. Ν για ενισχυση ειναι, μεσω ποιας διαδικασιας θα προχωρησει η αποκτηση (διαγωνισμος η g to g) κ αν η ενδιαμεση λυση 2 μτχ πλοιων αποτελει κριτηριο.

    1. Aster 30, Exocet blk3C, Ram, Strales
      Essm μόνο για ΜΕΚΟ 200ΗΝ. Ούτως ή άλλως η συμμετοχή μας στον πύραυλο είναι κάτω του 10% και αυτοί που έχουμε (παλαιότερη έκδοση) δεν είναι fire & forget. Όσο για κάτι SM2 μακρυά και αγαπημένοι.

  33. Υποθέτω δεν θα μείνουμε σε 18 Ραφάλια, οπότε τα F35 πάνε για αρκετά πιο πίσω, κι ευτυχώς, γιατί έχω την υποψία πως αν στην κατάστασή μας παίρναμε F35 θα βρισκόμασταν σε μια κατάσταση που θα πετάγαμε 4 αεροσκάφη το σύνολο.
    Υποθέτω πως η δεύτερη δόση Ραφάλ θα έρθει όταν αποσυρθούν τα F4 Phantom.

    Οπότε σε λίγα χρόνια πάμε προς μια σύνθεση F16V, F16 Block50 ελπίζω εκσυγχρονισμένα με ότι περισσέψει απ τα advanced, Rafale ελπίζω με πρόγραμμα να γίνουν όλα F3R, Μ2000-5. Ερωτηματικό για τα F16 Block 30.

    Για ο ναυτικό, σωστή η απόφαση για 4 φρεγάτες, θα έχουν και τους Ρομέους τους, μάλλον δεν θα είναι άμυνας περιοχής, αλλά ΟΚ, θα δούμε, αργότερα ίσως πάμε και για δύο AAW, ελπίζω μόνο oi 4 να μην είναι MMSC . Οι Ολλανδικές φαίνονται καλή περίπτωση.

  34. Πω πω τι νέα ήταν αυτά βρε παιδιά!!!
    τι τρελες χαρες που κάνετε!!
    Μια ωραία ατμόσφαιρα σας βλέπω!!
    Όλοι ενθουσιασμένοι!

    Την Αεροπορία βεβαια ΔΕΝ τη ρωτήσαμε !!!

    Λοιπόν για να προσγειωνόμαστε :

    Τη γαλλική μπανανόφλουδα τη γλύτωσε το Ναυτικό και τη πάτησε χωρίς να φταίει η Αεροπορία!!

    Γλυτώσαμε τις [email protected] του Ναυτικού και μας προέκυψαν οι [email protected] της Αεροπορίας

    Εξηγούμε:

    Ένας από τους λόγους που ήμουν αντίθετος στην αγορά των [email protected] ήταν ότι θα ρουφούσαν ότι διαθέσιμο χρήμα υπήρχε για την αγορά την εισαγωγή και την υποστήριξη τους ως καινούργιος τύπος

    E το ΊΔΙΟ θα συμβεί με την Αεροπορία με τα Bell – [email protected]!!!

    Καινούργιος τύπος καινούργια όλα & σε πολύ μικρό αριθμό για να κάνει τη διαφορα !!

    Όλα τα αλλα… ρόιδο
    Εκπαίδευση ,Radar,C4I,AEW, FOS, αεράμυνα όπλα ατρακτίδια αναγνώρισης και στόχευσης μάλλον αναβάλλονται ep αόριστο λόγω αγοράς bell [email protected]!!!

    Μάλλον αδύνατο επίσης να υποστηριχθούν δυο τύποι γαλλικών μαχητικών με τελείως διαφορετικά συστήματα κινητήρες klpa σε τόσο μικρούς αριθμούς!

    Τη γλύτωσε το Ναυτικό τη ΠAΤΗΣΕ Η ΑΕΡΟΠΟΡΊΑ

    Για τις άλλες ανακοινώσεις : γενικολογίες
    Εάν δεν υπογραφουν συμβάσεις εγκριθούν από τα ταλέντα του Επικρατειας και δεν πέσουν προκαταβολές βράστε ρύζι

    A δεν έκανε και κουβέντα για αλλαγή του νομου προμηθειών του Benito

    Οποτε μην εκπλαγείτε εάν και για τα bell [email protected] ξεκινήσουμε…. ανταγωνιστικό διάλογο με «‘διαφορους προμηθευτές»» !!!

    τι ωραία ατμόσφαιρα είμαστε δηλαδή!!

    1. ξεκινα να πινεις απο τωρα …..μπελαραXL σου εχω με 32 αστερ 32 καμμ και 8 σκαλπ ….σου κανει ?…ποια κονδυλια βρε ?..τα ανυπαρκτα ?…κανω προταση το 1ο διθεσιο ραφαλ να προσγειωθει με σενα πισω ….

        1. δεν αμφιβαλω καθολου ..αλλα αυτα θα μεινουν μονο ονειρα …ξαναπροσγειωσου στην πραγματικοτητα….ααα και ερχονται και μετεορ και χαμερ και θαλης ….

    2. Οχι αναγκαστικά! Μπορεί να συμβεί κι ακριβώς το αντίθετο αν η ΠΑ σοβαρευθεί και κινηθεί μακριά από παλαιότερες «λογικές» όπως εκσυγχρονισμός του ενός τρίτου των M-2000 και αγορά 10 νέων, 45! T-6 κτλ
      Το λογικό θα ήταν η πώληση των dash-5 στα HAE, Ινδία ή Αίγυπτο και η αγορά ακόμη μιας μοίρας Rafale κατά προτίμηση με καποια μεταχειρισμένα απο Γαλλία
      Η ΠΑ θα έβγαζε έτσι εκτός 3 τύπους α/ε (2 Μ-2000 και F-4) και θα πρόσθετε έναν νέο που έχει growth potentials και αξιοποιεί το Γαλλικό οπλοστάσιο

      1. @George
        Οι λογικές που γραφεις ήταν με κριτήρια Τ$όχα $μπώκου
        Η αεροπορία τα μάθαινε από τις ειδήσεις όπως τώρα με τα rafale
        Χωρίς αυτό να υπονοώ πως είναι ίδιες οι περιπτώσεις
        Δεν υπάρχει προγραμματισμός
        Τα rafele είναι αποζημίωση στους Γάλλους επειδή μάλλον πάμε για αμερικανικα πλοία και τους παρατήσαμε τις [email protected]!
        Εάν υπήρχε λογική και προγραμματισμός τέτοια κίνηση που γραφεις έπρεπε να είχε ήδη προγραμματιστεί

        1. Συμφωνούμε αλλά είναι ευθύνη της ηγεσίας της ΠΑ να μαζέψει την κατάσταση μέσα στο πλαίσιο λειτουργίας της χώρας που εντάξει δεν αλλάζει. «Διπλωματία με εξοπλισμούς» θα συνεχίσει να πιστεύει ότι κάνει Εμείς και οι φύλαρχοι του Κατάρ….
          Οι προηγούμενες ηγεσίες της ΠΑ απέτυχαν οικτρά αν και δεν έφτασαν στα χάλια του ΠΝ
          Οι ηγεσίες αυτής της δεκαετίας έχουν χρέος να εξορθολογήσουν τις ΕΔ μια και φάνηκε κόντρα σε ότι πιστευόταν τις δύο περασμένες δεκαετίες ότι η απάντηση στο «Και τι θα κάνουν? Πόλεμο?» μπορεί να είναι ένα ΝΑΙ!

      1. Το σωστό ερώτημα είναι εάν μπορεί η Αεροπορία να υποστηρίξει ένα από τα καλύτερα multirole μαχητικά στον κόσμο1

        Θέλεις να σου απαριθμήσω ποσα αεροπλάνα διαφορων τύπων είναι καθηλωμένα διότι δεν
        υπάρχουν λεφτά να συντηρηθούν??

        Να mjn μιλήσουμε για τα προβλήματα στην εκπαίδευση στα Radar, patriot-skygard-crotal, erieye
        και δεν συμμαζεύεται

        Το μαγαζί λειτουργεί ΟΡΙΑΚA!!!

        Ο προγραμματισμός της Αεροπορίας ήταν εκσυχρονισμός F16 και μετά F35

        Τώρα σε αυτό το περιβάλλον πάνε να φέρουν..18 καινούργιου τύπου και μάλιστα διαφορετικών εκδόσεων

        Εάν δεν αυξηθούν τα χρήματα που πάνε για συντήρηση υποστήριξη τι νομίζεις ότι θα πετάει σε μερικά χρονάκια???

        Θέλουμε πολεμική αεροπορία η μια συλλογή μαχητικών διαφορων τύπων καθηλωμένων στο έδαφος λόγο έλλειψης FOS και εκπαίδευσης των πιλότων??

        Και μην μου πεις πως θα αυξηθούν τα χρήματα διότι η επομενη ερώτηση είναι ποίες άλλες δαπάνες θα κοπούν!
        Υγείας ?Παιδείας? Δημόσιο?
        Η χωρα είναι σε βαθιά ύφεση και το 21 δεν φαίνεται καλύτερο

        1. Όταν θέτεις θέμα αν η ΠΑ θα έχει κονδύλια να υποστηρίξει τα Ραφαλ αλλά στην ίδια πρόταση μας λες ότι ο προγραμματισμός ήταν για φ35,μάλλον τα εχειςβμπερδεψει λίγο στο μυαλό σου.

          Το Ραφαλ λοιπόν και ταιριάζει πολύ καλύτερα από το φ35 στο δόγμα της ΠΑ(ΔΕΝ νομίζω να φαντάζεσαι πρωτο πλήγμα) και είναι ΠΟΛΥ πιο οικονομικό στην χρηση/συντήρηση.

          1. Ο «προγραμματισμός» για τον μελλοντικό στόλο της ΠΑ ήταν προφανώς της ΛΜ και ενός πτεράρχου που υπηρέτησε αποκλειστικά σε αμερικάνικα αεροσκάφη και μαχητικά, και επομένως προσπαθούσε να προωθήσει πάλι αμερικάνικο μοντέλο στην αεροπορία. Προγραμματισμός λομπίστα με επιλογή μαχητικού ό τι να’ναι αρκεί να είναι αμερικανικό…αυτή ήταν προφανώς η «λογική» αυτού του «εντυπωσιακού» προγραμματισμού.

          2. @Ndgi,KOSTAS

            Ποιο RAFALE ταιριάζει σε ποιο dogma και κουραφέξαλα????!!!

            Πολιτική απόφαση από Μαξίμου για να αποζημιωθούν οι Γάλλοι για τις [email protected]

            Η προτίμηση της Αεροπορίας για 5HS γενιάς δηλαδή f35 έχει εκφραστεί από σειρά Αρχηγών του Όπλου!

            Αλλα εσείς μάλλον ξέρετε καλύτερα

            Το F35 ήταν να έρθει αργότερα όχι τώρα και στη κατάσταση που είναι η αεροπορία

          3. CK

            Ένας ξέρει σίγουρα περισσότερα, αλλά δεν έδωσες σημασία σε αυτά που έγραψε για το θέμα.
            Δεν έχουμε αμερικανικό η ισραηλινό δόγμα για να χωράει ένα αεροσκάφος πρώτου πλήγματος -που είναι και πανάκριβο στην λειτουργεία- στον σχεδιασμό της ΕΠΑ.

            Η προτίμηση της αεροπορίας είναι ένα ώριμο στιβαρό αεροσκάφος με State of the Art αισθητήρες, υποσυστήματα και όπλα, που να μην έχει υπερβολικές ανάγκες στην συντήρηση και στην υποστήριξη και να εμφανίζει ένα υψηλό ποσοστό διαθεσιμότητας, άσχετα του τι λέει ένας πτέραρχος λίγο πρίν την αποστρατεία του, το F-35 δεν προσφέρει αυτά που ζητούνται οπότε είναι ακατάλληλο αεροσκάφος για την Ελλάδα.
            Η Ελλάδα χρειάζεται ένα μαχητικό χωρίς διπλωματικούς περιορισμούς για να αντιμετοπίσει την Τουρκία που είναι μέλος στο ΝΑΤΟ.

            Τι δεν δεν καταλαβαίνεις απο αυτά που επισήμανε και ο Κ. Ζηκίδης παραπάνω ως απάντηση σε άλλον συνομιλητή;

        2. Τι διαφορά έχει από το να υποστηρίξεις μια μοίρα F16 και μια μοίρα RAFALE δηλαδή???
          Ανταλλακτικά δεν αγοράζεις για το F16????? Ανταλλακτικά δεν θα αγοράσεις για το rafale???

          Τα τυπώνουμε σε 3d εκτυπωτή τσάμπα των f16 ή μας τα στέλνει τσάμπα ο αμερικάνος????
          Όσα λεφτά θα ήθελες για μια μοίρα f16 θα θες και για μια μοίρα rafale… άμα έχεις θα πληρώσεις και για φ16 αμα εχεις θα πληρώσεις και για rafale… ΑΝ ΔΕΝ ΕΧΕΙΣ ΔΕΝ ΠΛΗΡΩΝΕΙΣ ΓΙΑ ΚΑΝΕΝΑ
          Για τα MIrage υπογράφηκε Fos… Τα Rafale θα έρθουν ετοιμοπόλεμα και με FOS….. ποια είναι η αδυναμία υποστήριξης???? Θα πάνε οι τεχνικοί θα εκπαιδευτούν…

          Εκτός αν εννοείς υποστήριξη ότι «καιμε» ένα f16 και το κάνουμε ανταλλακτικά για να πετάνε τα υπόλοιπα….
          Είναι η μεταβατική περίοδος μέχρι να αναβαθμιστούν τα F16 και μέχρι να φύγουν κάποια παλιά αεροσκάφη… Θα φύγουν τα EGM/BGM και ηρθαν τα rafale…. άρα -2 (egm/bgm) +1 Rafale = -1 τύπο!!!!!!!! άρα ευκολότερη υποστηριξη….!!!!!!!
          Που βρίσκεις πιο εύκολα ανταλακτικά ??? για Mirage ή για rafale που υπάρχει παραγωγή????
          Τέλος όπως είπε και ο Ζηκίδης δεν είμαστε Βέλγιο να κάνουμε ανάλυση Logistics και παζάρια… Εδώ ο ποπός μας καίγεται!!!!!
          Αν στείλουμε m113 στον χαφταρ θα πει «Δεν τα θέλω γιατί δεν θα εχω ομοιοτυπία με τα BMP μου???»
          Δεν είναι όλα λεφτά… είδες πως καίγεται ο τούρκος για τα ραφ και τον μακρον??? μια χαρα το μάζεψε το oruc…. άμα αδιαφορούσε και ο γαλλος τώρα θα ήταν στην Ρόδο και ο Αμερικάνος θα σφύριζε αδιάφορα….
          Το θέμα που πρέπει να ζητάμε είναι η αμυντική συμφωνία… Τυχόν σκηνικά σαν της βάσης στην Λιβύη θα παίξουν καθοριστικό ρόλο σε σοβαρό επεισόδιο…. θα σε χαλούσε για ακριβη θέση για τους s400 ας πούμε??? Για πές μας CK πόσο θα κόστιζε αυτη η πληροφορία??? 9 δις δεν κόστισαν τα s400??????? Για βάλε και όλα τα παραπάνω στην εξίσωση και σταμάτα να τα βλέπεις όλα αρνητικά…

          1. Καλά πλακα κανεις???????????????????
            εδώ μιλάμε για εισαγωγή νέου τύπου μαχητικού !!!

            Ξέρεις ποσο θα μας κοστίσει η δημιουργία υποδομής υποστήριξης συντήρησης και εκπαίδευσης ?

            Βάλε και τα ίδια για τον νέο κινητήρα!!

            Και όλα αυτά για…18 μονο [email protected]@o αεροπλάνα!!

            Τα EGM μπορεί να φύγουν αλλα τα -5 tha μείνουν
            Που το είδες το ένα τύπο λιγότερο??

            Ο πoπος μας καίγεται αλλα τα αεροπλάνα για να γίνουν επιχειρησιακά θέλουν ΤΟΥΛ’AΧΙΣΤΟΝ 2 χρονια

            Που το είδες πως οι S400 τους κόστισαν…9 dis
            9 dis τι τουρκικες λίρες???

            Για να σοβαρευθούμε λίγο!!

            Δυστυχώς τα βλέπω ρεαλιστικά :

            Έχουμε να κάνουμε με μια 100%πολιτική απόφαση που θα σακατέψει την αεροπορία για τα επόμενα χρονια

            Εκτος εάν δούμε μια σημαντική αύξηση των κονδύλιο vπρος υποστήριξη

            Πάλι όμως κανένας δεν μου απαντα από που θα βρεθούν αυτά
            Ποίες άλλες δαπάνες θα κόψει??

            Τα νούμερα δεν βγαίνουν!

          2. @CK
            «Έχουμε να κάνουμε με μια 100% πολιτική απόφαση που θα σακατέψει την αεροπορία για τα επόμενα χρονια»

            Το πιο εξελιγμένο και ώριμο μαχητικό της Δύσης που βρίσκεται αυτή την στιγμή σε παραγωγή… θα σακατέψει την αεροπορία! Η επιλεκτική απόρριψη γεγονότων και νέων δεδομένων που δεν συνάδουν με τις υπάρχουσες πεποιθήσεις ενός ατόμου είναι ένα υπαρκτό φαινόμενο που ψυχολογία ονομάζει «γνωστική ασυμφωνία»:

            «Η «γνωστική ασυμφωνία» είναι ένας επιστημονικός όρος της ψυχολογίας, που χρησιμοποιείται για να περιγράψει το ψυχολογικό φαινόμενο της δυσφορίας/ψυχολογικό στρες και αρνητικών συναισθημάτων (όπως ντροπή, έκπληξη, θυμός, ενοχή) που βιώνει ένας άνθρωπος, όταν τα γνωστικά στοιχεία (υπάρχουσες αξίες, πεποιθήσεις, στάση ζωής, σκέψεις, ιδέες κτλ) που γνωρίζει ως τώρα ανατρέπονται/συγκρούονται με καινούργια γνωστικά στοιχεία (νέες πληροφορίες).

            Ο άνθρωπος από τη φύση του έχει την τάση να επιδιώκει την γνωστική αρμονία, καθώς έτσι μειώνει τα αρνητικά συναισθήματα που προκύπτουν από την ασυμφωνία. Γι’ αυτό και καλείται να τροποποιήσει τις προϋπάρχουσες πεποιθήσεις και να εφεύρει καινούργιες πεποιθήσεις/σκέψεις που θα αντικαταστήσουν τις προϋπάρχουσες, έτσι ώστε να περιορίσει τη σύγκρουση μεταξύ των γνωστικών στοιχείων.

            Η «γνωστική ασυμφωνία» ανακαλύφθηκε το 1959 από τον Dr. Festinger, καθηγητή του Πανεπιστήμιου Stanford. Ακολούθησαν πληθώρα από επιστημονικές μελέτες που διερεύνησαν το συγκεκριμένο φαινόμενο, διότι παίζει καθοριστικό ρόλο στην αξιολόγηση συνθηκών και στη λήψη αποφάσεων.»

          3. @SPIRAL

            Εξηγώ τους λόγους γιατί η αγορά των θα σακατέψει την αεροπορία!!

            Δεν απαντάς επί της ουσίας και γραφεις «ψυχοβλακιες»

            Από «ψυχοβλακιες» δεν ξέρω αλλα ξέρω πολύ καλά από αεροπλάνα και τι υποδομή απαιτείται για να τα βλέπεις να πετάνε

            Οποτε θα σου λέγκα με μείνεις με τις «ψυχοβλακιες» και να αφήσεις τα αεροπλάνα!

    3. Ρε CK αντε και περνάμε το F 35, τα ιδια πράγματα δεν ισχύουν γι’ αυτά που γραφεις; Άσε που δεν έχουμε ΕΠΙΣΗΜΑ στοιχεία για το κόστος χρήσης του F 35, το πιο σημαντικό. Δηλ τι θες αν αντί για εκπαιδευση όταν θα έβλεπαν το αντίστοιχο τουρκικό α/ φος, να ανηγαν την καλυπτρα και να το σημαδευαν με σφεντόνα ή φυσοκαλαμο;

    4. Η ΠΑ σώθηκε από την αστραπή που μόνο αστραπή δεν είναι όταν καταφέρει να πετάξει. Σε λίγα έτη (3-4) ξεμπερδεύει και με τα εναπομείναντα F4 και θα έχει μια ακόμα μοίρα Rafale.

      1. #όταν καταφέρει να πετάξει.#
        Έχουμε χάσει επαφή με πραγματικότητα!!!!?????????
        Ποσα f35 έχουν πουληθεί σε πόσες αεροπορίες
        Ποσα rafale σε πόσες αεροπορίες???

        1. Λίγο άτοπο το σχόλιο σου, και το f – 15 σπέρνει, αλλά δεν έχει σημαντικές πωλήσεις εκτός αμερικης.Ασε που με το f -35 έχουν κοπεί παραγγελίες, απ όλες τις χώρες.

  35. Επειδη καποιοι συσχολιαστες πανηγυριζουν, παραθετω παρακατω αυτουσιες τις επιμαχες δηλωσεις του Μεγάλου στη ΔΕΘ, με καποια δικα μου σχόλια.

    Πρώτον. Η πολεμική μας αεροπορία αποκτά αμέσως μια μοίρα 18 μαχητικών αεροσκαφών Ραφάλ με ταυτόχρονη αντικατάσταση των παλαιότερων Μιράζ.
    Το Ραφαλ είναι καταπληκτικο μαχητικο, αλλα δεν υπαρχει λογικη στην εισαγωγη ενός τυπου μονο για 18 μοναδες. Αλλα θα επανελθω σε αυτό παρακατω.

    Πρόκειται για αεροσκάφη Υπεροχής 4ης Γενιάς. Μία κίνηση, που ενισχύει την αποτρεπτική μας ισχύ. Και η οποία, σε συνδυασμό με τα εκσυγχρονισμένα F-16 και τα υπόλοιπα ελληνικά φτερά, δεν θα μπορεί να αγνοηθεί από κανέναν.

    H πρωτη προταση («αεροσκαφη Υπεροχης») δειχνει ότι δεν πολυκαταλαβαινει για τι πραγμα μιλαει. Η δευτερη αποκαλυπτει καποια ανεπαρκεια στη χρηση της ελληνικης γλωσσας. Ο προσεκτικος αναγνωστης θα παρατηρησει αναμεσα στις γραμμες ότι δεν υπαρχει καμια αναφορα στην αναβαθμιση των Block 50 στο επιπεδο Block 50+ Adv.

    – Δεύτερον. Το Πολεμικό Ναυτικό εκκινεί τις διαδικασίες για την ένταξη στον στόλο του 4 νέων Φρεγατών Πολλαπλού Ρόλου.
    Φωτογραφιζει τις ΜΜSC-LCS, όπως θα φανει παρακατω. Δεν εχω να πω τιποτα, η ιστοσελιδα τα εχει πει όλα.
    https://defencereview.gr/polemiko-naytiko-oi-pieseis-gia-tin-a/
    4 δις. για 4 πλοια που το Πολεμικο Ναυτικο δεν θελει με τιποτα, χωρις διαγωνισμο, χωρις εστω συνταξη επιχειρησιακων προδαγραφων, μονο και μονο για να πληρωθει «προστασια» στη Λοκχηντ, και ενδεχομενως για να εισπραχθουν μιζες.
    Αν τα λεφτα αυτά πηγαιναν όλα στα Rafale, θα παιρναμε 40 Rafale πληρως εξοπλισμενα, και θα αποκτουσαμε πληρη αεροναυτικη υπεροπλια εναντι των Τουρκων. Υποψιαζομαι ότι και αυτά τα λιγα Rafale τα παιρνει για να χρυσωσει το χαπι στον Μακρόν για την αγορα των αμερικανικων πλοιων.
    Είναι ξεκαθαρο ότι δεν υπαρχει ουτε ιχνος επιχειρησιακης και τεχνικοοικονομικης λογικης σε ότι κανει, ένα χαοτικο πραγμα, ενας αχταρμάς, μια στο καρφί και μια στο πεταλο, λιγα από εδώ, λιγα από εκει , τα παντα με πολιτικα κριτηρια, για αγοραστει «προστασια» από τους ξενους και να τηρησει ισορροπιες με τους διαφορους «προστατες».

    Παράλληλα, εκσυγχρονίζει και αναβαθμίζει 4 Φρεγάτες ΜΕΚΟ, που ήδη διαθέτει. Τα νέα σκάφη θα πλαισιωθούν, επίσης, από 4 ναυτικά ελικόπτερα ROMEO. Τα πιο αξιόμαχα στον κόσμο.
    Λογικα θα προκειται για το προγραμμα των 150 εκατομμυριων, δηλαδη συντηρηση και αλλαγη καποιων παρωχημενων ηλεκτρονικων. Και αυτό το ονομαζει «εκσυγχρονισμο». Τα 4 ελικοπτερα Romeo ειχαν δρομολογηθει από την εποχη του Αποστολακη.

    ΄Έτσι, οι θάλασσες μας θωρακίζονται πιο αποτελεσματικά από ποτέ.
    ΟΙ θαλασσες λοιπον θωρακιζονται πιο αποτελσματικα από ποτε επειδη θα παρει 4 ελικοπτερα και 4 πλοια LCS. Ετοιμαστειτε για ένα ναυτικο με 8 φρεγατες, 5 υποβρυχια, 7 ΤΠΚ.

    – Τρίτον. Εμπλουτίζεται συνολικά το οπλοστάσιο και των τριών Κλάδων. Και αμέσως εξασφαλίζονται: Νέα αντιαρματικά όπλα για τον Στρατό Ξηράς. Νέες τορπίλες βαρέως τύπου για το Πολεμικό Ναυτικό, νέοι κατευθυνόμενοι πύραυλοι για την Πολεμική μας Αεροπορία.
    Εμφανιζει ως μεγαλεπηβολο εξοπλιστικο προγραμμα την αγορα αντιαρματικων εκτοξευτων για το Πεζικο. Παιρνει 36 τορπιλες, που αντιστοιχουν σε μισο φορτο των υποβρυχιων ΑIP. Μιλαει για Κ/Β για την ΠΑ, αγνωστων λοιπων στοιχειων.

    Το δόγμα σε αυτόν τον τομέα είναι: «Κάθε οπλικό σύστημα λειτουργεί όσο ζει, όπως πρέπει και όπου χρειάζεται».
    Μεγαλοστομιες ανευ περιεχομενου.

    – Τέταρτον. Το δυναμικό των Ενόπλων μας Δυνάμεων ανανεώνεται με την πρόσληψη 15.000 ανδρών και γυναικών σε ορίζοντα 5ετίας.
    Σε οριζοντα πενταετιας ε; Δηλαδη περαν και της κυβερνητικης του θητειας. Χμμμ. Υποψιαζομαι ότι απλως θα αντικαταστησει τους γηρασκοντες και αποχωρουντες. Και αυτό το «ανδρων και γυναικων» δεν μου αρεσει καθολου, για λογους που πιστευω είναι αντιληπτοι

    Ταυτόχρονα, επαναξιολογείται όλο το πλαίσιο της στρατιωτικής θητείας και της εκπαίδευσης. Ώστε οι νέοι μας να αποκτούν δωρεάν πιστοποιημένες δεξιότητες. Με άλλα λόγια, επαγγελματικά εφόδια για την πολιτική τους ζωή, όσο θα υπηρετούν τη στρατιωτική.
    Αναμασα τις προεκλογικες αερολογίες. Δεν εννοει να καταλαβει ότι ο Στρατος δεν είναι ΙΕΚ.

    – Πέμπτον. Ενεργοποιούμε την Αμυντική μας Βιομηχανία. Ήδη, στα Ναυπηγεία της Ελευσίνας, αμερικανικά κεφάλαια επενδύουν στον εκσυγχρονισμό τους.
    Επιβεβαιωση ότι ερχονται οι LCS-MMSC. Aλοιμονο στο Ναυτικο.

    Στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά σύντομα εισέρχεται στρατηγικός επενδυτής, διατηρώντας τις θέσεις εργασίας. Ολοκληρώθηκε η διαγωνιστική διαδικασία, το αμέσως επόμενο διάστημα επίκειται η ολοκλήρωση της ιδιωτικοποίησης της ΕΛΒΟ.
    Ωωωχ, ερχονται Θεμιστοκληδες, Plasan, Tavor…………..

    Και αναδιοργανώνεται η ΕΑΒ, ώστε να μετατραπεί σε κέντρο συντήρησης αεροσκαφών για την ευρύτερη περιοχή.
    Ουτε μια σοβαρη Αεροπορια δεν θα συντηρησει αεροπλανα στην ΕΑΒ.

    – Έκτον. Οι Ένοπλες Δυνάμεις ενισχύουν την ψηφιακή τους λειτουργία. Αλλά και τη θωράκισή τους από κυβερνοεπιθέσεις υβριδικού τύπου. Σε κάθε επιχειρησιακό τους επίπεδο εγκαθίστανται σύγχρονα συστήματα που εξασφαλίζουν ασφαλή ροή στην πληροφορία και συνεπώς έγκαιρη κινητοποίηση.
    Ανευ σχολιων. Λες και ο Στρατος περιμενε αυτόν για να φτιαξει Κυβερνοαμυνα…………

    Τα υπολοιπα που ειπε είναι κενα περιεχομενου, αλλα τα παραθετω για να καταδειξω την ροπη του στην αερολογια.
    Πρόκειται για έξι γενναίες επιλογές. Έξι τολμηρές απαντήσεις όχι μόνο στις ανάγκες της συγκυρίας. Αλλά και στις προκλήσεις της Ιστορίας….οι επιλογές στον τομέα της άμυνας «κινούνται σε πολλά επίπεδα: Όχι μόνον της ενίσχυσης των οπλικών συστημάτων αλλά και της αύξησης του ανθρώπινου δυναμικού, του εκσυγχρονισμού των δομών των Ενόπλων Δυνάμεων, αλλά και του νομικού πλαισίου για τις αμυντικές προμήθειες. Με άλλα λόγια, οι πρωτοβουλίες αυτές συνθέτουν ένα ρωμαλέο πρόγραμμα που θα γίνει εθνική ασπίδα.Ταυτόχρονα, όμως, συναποτελούν και κινήσεις με αναπτυξιακό πρόσημο. Καθώς κινητοποιούν την εθνική μας βιομηχανία. Αλλά και με κοινωνική σφραγίδα. Καθώς εξασφαλίζουν χιλιάδες θέσεις εργασίας».

    ΥΓ: Αν και δηλωνει «φιλελευθερος», δειχνει μια περιεργη εμμονη να διατηρησει στη ζωη πολεμικες βιομηχανιες-ζόμπι, που δεν προκειται ποτε να βρουν αλλον πελατη πλην των Ελληνικου Δημοσίου, που εχουν καταντησει καρκίνωμα στο κορμί των Ενοπλων Δυναμεων, και που χρονια τωρα πινουν το αιμα των φορολογουμενων.

    1. Εχεις απολυτο δικιο για τον απλουστατο λογο οτι οι Ανωτατοι Αξιωματικοι λειτουργουν στο τελος της καριερας τους περισσοτερο ως πολιτικοι…και λιγοτερο ως στρατιωτες.
      Σε διαφορετικη περιπτωση θα ηταν ξεκαθαρα στρατιωτικες επιλογες και οχι αποτελεσματα πιεσων φιλων και συμμαχων…
      Μυριστηκαν ψητο και ολες οι υαινες μαζευτηκαν περιξ του Ελληνικου πτωματος…
      Ειναι ποτε δυνατον οι ΗΠΑ να μεινουν εξω απ το φαγοποτι…? Ποτε εμειναν εκτος…?
      Λογικα θα παμε σε mmsc και αλλιμονο στις ψυχες που θα το επανδρωσουν.
      Διαφωνω με το σκελος των ναυπηγειων….Δεν ιδρυεται καμμια εταιρεια ανασυγκροτησης Μιλησε ευθεως για πωληση. Με οτι αυτο συνεπαγεται…
      Αρα ξεχναμε πλοια που θα κανουν τη διαφορα για τα επομενα χρονια.
      Ο Ερντο ξερει καλα τι λεει καθως βρισκεται σε τηλ επικοινωνια με τον Τραμπ σε καθημερινη βαση
      Το μοναδικο θετικο ειναι η ελευση των Rafale…
      Με το αποθεμα οπλων που διαθετουμε θα πουλησουν ακριβα το τομαρι τους .Εστω και 18 τον αριθμο …θα ματωσει πολυ ο ασιατης.
      Για τη θαλασσα δεν το συζηταμε…Σε 5 χρονια θα εχουν 18 αριστα υποβρυχια και αλλιμονο στο ΠΝ.

    2. Θεμιστοκλήδες ελπίζω να μη δούμε. Ομοίως, θα πέσει πολύ κράξιμο σε περίπτωση έλευσης των αμερικανικών τενεκέδων. Rafale θα δούμε σίγουρα περισσότερα, η ΠΑ δε θα μείνει με 18.

    3. —ΦΙΛΕ τα εχεις μπερδεψει στο μυαλο σου…

      1—Κανεις μεγα λαθος λεγοντας οτι τα ραφαλ θα ειναι ΜΟΝΟ 18….τωρα θα ειναι 18 αλλα με την αποσυρση των -5μκ2 θα ερθει αριθμος ραφαλ…απλα παντα ετσι γινεται η αρχη…

      2–Τα ραφαλ ειναι πολλαπλου ρολου…αρα κ εναεριας υπεροχης…Ειδικα εχοντας αρκετα μεγαλυτερη ακτινα δρασης απο αυτα που εχουμε…Εχοντας ηλεκτρονικα αρκετα καλυτερα απο αυτα που εχουμε…Εχοντας οπλα…[μετεορ] τα ραφαλ ΕΙΝΑΙ ΕΝΑΕΡΙΑΣ ΥΠΕΡΟΧΗΣ ….
      –Επισης μιλησε για εκσυγχρονισμένα F-16….δηλ φ-16ν κ αναβαθμιση των Block 50 στο επιπεδο Block 50+ Adv.——–Γιατι μπερδευεσαι;;;

      3—-ΓΡΑΦΕΙΣ…. [ Αν τα λεφτα αυτά πηγαιναν όλα στα Rafale, θα παιρναμε 40 Rafale πληρως εξοπλισμενα, και θα αποκτουσαμε πληρη αεροναυτικη υπεροπλια εναντι των Τουρκων. Υποψιαζομαι ότι και αυτά τα λιγα Rafale τα παιρνει για να χρυσωσει το χαπι στον Μακρόν για την αγορα των αμερικανικων πλοιων.]]

      –ΜΑ ειναι δυνατον να γραφεις τετοια αστεια;;;Αν δωσεις τα χρηματα οπως λες σε 40 ραφαλ…ουσιαστικα σε 2-3 χρονια πρεπει να καταργησεις το ναυτικο…Διοτι 9 φρεγατες θα ειναι 40-45 χρονων κ οι υπολοιπες 4 ξεπερασμενες….Αστεια πραγματα λες…

      4—ΓΡΑΦΕΙΣ …[Λογικα θα προκειται για το προγραμμα των 150 εκατομμυριων, δηλαδη συντηρηση και αλλαγη καποιων παρωχημενων ηλεκτρονικων. Και αυτό το ονομαζει «εκσυγχρονισμο».]
      –Ξανα γραφεις αστεια…ειδη κ πριν απο ολα αυτα το Π.Ν εχει αλλαξει αυτα που λες κ δουλευει πανω σε εκσυγχρονισμο των 300-400 εκατ…
      Αν καποιος παρει το προγραμμα των 4 φρεγατων…μπορει να αναλαβει αυτον τον εκσυγχρονισμο δωρεαν σχεδον για το Π.Ν

      5—Ναι οι θαλασσες λοιπον θωρακιζονται πιο αποτελσματικα..ΑΝ ΕΧΕΙΣ 4 ΝΕΑ ΠΛΟΑ Κ 4 ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΕΝΑ ΑΛΛΑ Κ 4 ΤΕΛΕΥΤΑΙΟΥ ΤΥΠΟΥ ΕΛΙΚΟΠΤΕΡΑ…
      Εχεις ιδεα οτι σημερα εισαι στην Αν.Μεσογειο με πλοια 40 χρονων;;;Με ηλεκτρονικα περασμενης γενιας;;;
      –Να στο πω διαφορετικα…θελεις 18 ραφαλ η 36 φανομ;;;Ετσι ειναι σημερα η κατασταση…

      6—Ναι περνει αρχικα 36 τορπιλες νεου τυπου…κ εσενα σε ενοχλει ο αροθμος 36…κ δεν σε ενοχλει που 10 χρονια..μεχρι τωρα τα 214 εχουν τορπιλες τεχνολογιας 1980;;;;Για το τουρκικο ναυτικο φτανουν 2 για καθε πλοιο….
      Οσο για τους πυραυλους λογικα μιλαει για τους ΜΕΤΕΟΡ αλλα κγια καποιους αερους εφαδους…Το οτι δεν σου δινει πληρη αναφορα υπαρχουν αρκετοι λογοι…

      7—Στασου πρωτα να δουμε ποιες θα ειναι οι φρεγατες κ μετα τα λεμε…ΑΛΛΑ ΟΠΟΙΕΣ Κ ΝΑ ΕΙΝΑΙ…ΑΠ ΤΙΣ 40ΧΡΟΝΕΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΤΩΡΑ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ 1.000 ΦΟΡΕΣ ΘΑ ΕΙΝΑΙ.

      8—ΓΡΑΦΕΙΣ…..[ Και αναδιοργανώνεται η ΕΑΒ, ώστε να μετατραπεί σε κέντρο συντήρησης αεροσκαφών για την ευρύτερη περιοχή.
      Ουτε μια σοβαρη Αεροπορια δεν θα συντηρησει αεροπλανα στην ΕΑΒ.]]

      —Στην ΕΑΒ εχουν γινει πολλες εργασιες συντηρησης αλλα κ εκσυγχρονισμου σε αμερικανικα φ-16….Εγω σε ρωταω κατι απλο…Αν η κροατια η ρουμανια η βουλγαρια ..παρει φ-16….δεν θα μπορει η ΕΑΒ να συντηρει αυτα τα μαχητικα οταν ειναι σε θεση να εκσυγχρονιζει 84 φ-16 ν;;;
      –Τελικα δεν καταλαβαινω που το πας…

      9—-ΓΡΑΦΕΙΣ…..[ ΥΓ: Αν και δηλωνει «φιλελευθερος», δειχνει μια περιεργη εμμονη να διατηρησει στη ζωη πολεμικες βιομηχανιες-ζόμπι, που δεν προκειται ποτε να βρουν αλλον πελατη πλην των Ελληνικου Δημοσίου, που εχουν καταντησει καρκίνωμα στο κορμί των Ενοπλων Δυναμεων, και που χρονια τωρα πινουν το αιμα των φορολογουμενων. ]]

      –ΑΠ….Βιομηχανιες ζομπι τις εχουν καταντησει ολες οι κυβερνησεις…Οι σοβαρες φιλελευθερες χωρες ανα τον κοσμο …εχουν εκσυγχρονισει τις αμυντικες τους βιομηχανιες κ βγαζουν χρηματα….Εσυ διαφωνεις;;;

      –ΓΕΝΙΚΑ Η ΠΙΚΡΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΓΑΛΗ…ΑΥΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΕΓΩ ΑΠΟ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ

  36. Προσωπικά,συμφωνώ εν μέρη πως οι συγκεκριμένοι εξοπλισμοί είναι πασαλείμματα και γίνονται κατόπιν εορτής με τους Τούρκους αλλά με βάση τα λεγόμενά σου δεν θα έπρεπε να κάνουμε τίποτα από εξοπλιστικά.

    1. @thrilosg

      Μα οπως γραφω παραπανω, θα μπορουσε για παραδειγμα να μην παρει αυτα τα κωλο-ΜΜCS που Ναυτικο δεν θελει με τιποτα, και να διοχετευσει τα σχετικα κονδυλια στα Rafale, οποτε θα παιρναμε 40 αντι 18. Τοτε θα αγοραζαμε αυτο το εξοχο μαχητικο σε επαρκεις αριθμους και με αρκετα οπλα, θα γινοταν ο φοβος και ο τρομος των Τουρκων, και θα ειχε λογικη η πολυεξοδη επενδυση στη δημιουργια υποδομης για νεο τυπο. Η λογικη «πιασε λιγο απο αυτο και λιγο απο το αλλο για να αγορασω απο λιγη προστασια απο ολους» ειναι βλακωδης και καταστροφικη.
      Οπως λες και εσυ, «πασαλείματα». Εδω ομως μιλαμε για ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ, οχι για στραγάλια.

      Π΄ρωτα, πρωτα,πριν κανουμε οτιδηποτε, θα πρεπει να συντηρησουμε, συμμαζεψουμε, αξιοποιθησουμε πληρως το υπαρχον οπλοστασιο. Ειναι δυνατον να αογραζουμε μολις 36 νεες τορπιλες βαρεως τυπου, και να \
      Τωρα, περι νεψ

      1. Όπως προείπα συμφωνώ εν μέρη αλλά με τη δική σου λογική άντε και τα παίρνεις τα 40 rafale και δεν παίρνεις τις ΜΜCS που όλοι πιστεύω συμφωνούμε ότι δεν κάνουν ούτε για τράτες,όμως δεν μου απαντάς τι πλοία θα πάρει το ΠΝ για να ανανεώσει τις 40 χρόνων φρεγάτες του στόλου αν δεν πάρει belhara,γιατί καλώς ή κακώς πρέπει να έχουμε και ναυτικό.Δεν είναι λογική αυτή παίρνω μόνο rafale και αναβαθμίζω ή συντηρώ τα mirage και τα όπλα τους,έτσι δεν μπορείς να καλύψεις μόνο με ΠΑ το Ανατολική Μεσόγειο,Αιγαίο και Κύπρο.Με τι δική μου λογική θα έπρεπε να γίνουν τα εξής προς το παρόν:
        1)FOS για όλα τα mirage και πιστοποίηση των όπλων τους
        2)αγορά 80 τορπιλών(f21 όχι γερμανική) για τα 4 Υ/Β 214 + το ωκεανός(και πίεση στους Γάλλους λόγω κι άλλων αγορών απ αυτούς να γίνει δωρεάν η πιστοποίηση,άλλωστε μας είχαν παλιότερα προτείνει αν παίρναμε τις bel θα μας δίναν δωρεάν κάπου 40-50 f21) και όσο για τις sut που έχουμε ζητάμε προσφορά από Γερμανούς για αναβάθμιση όλων σε mod3 ή mod4 για τα υπόλοιπα εναπομείναντα 209
        3)ατρακτίδια σκόπευσης laser για f16
        4)αγορά nlos(που μάλλον θα γίνει) για ah64 και seahawk
        5)βλήματα για leo2
        6)νέα κράνη kevlar και γιλέκο μάχης τύπου plate carrier για όλο το στράτευμα(όχι την κλασική καραμέλα που λένε πολλοί μόνο για τις ΕΔ,για νέο τυφέκιο βλέπουμε αργότερα)
        7)full αναβάθμιση MEKO
        8)αγορά 4-6 belhara για να μειωθεί το κόστος με διαμόρφωση 32 κελιών για aster30 & essm(navy scalp αν και όποτε γίνει πιστοποίηση στα 214)
        9)αγορά νέων φορτηγών και γενικά οχημάτων μεταφοράς ΣΞ(κατά προτίμηση ελληνικής κατασκευής
        10)αναβάθμιση των exocet σε block3 και αγορά κι άλλων επάκτιων συστοιχιών για νησιά

        1. Συμφωνω σε ολα, αλλα διαφωνω καθετα,με τις Μπελχαρες.

          Ορισμενες παρατηρησεις:
          40 Rafale με επαρκες αριθμο πυραυλων ΑΜ39 Εxocet ειναι υπερεπαρκη για να συντριψουν μονα τους ολοκληρο τον τουρκικο στολο επιφανειας.
          Τι μενει τοτε; Μενουν τα τουρκικα υποβρυχια.
          Εχουμε καλα ανθυποβρυχιακα ελικοπτερα. Μπορουν να συμπληρωθουν απο μερικες κορβετες Gowind 2500, που εχουν ολοκληρωμενη ανθυποβρυχιακη σουίτα και κανουν μονοο 300 εκατομμυρια εκαστη. Για φρεγατες ας βολευτουμε για την ωρα με τιποτα μεταχειρισμενες και βλεπουμε αργοτερα. Σε καθε περιπτωση η οροφη των 13 φρεγατων δεν ειναι διατηρησιμη και πρεπει να μειωθει αρκετα, ενω θα πρεπει να εχουν κυρια αποστολη το ΑSW.
          Εγω ακομα και αν ευρισκα επιπλεον λεφτα για το Ναυτικο, δεν θα επαιρνα φρεγατες, θα ανανεωνα περαιτέρω το στολο των υποβρυχίων.

          1. ΦΙΛΕ ….–ΝF—-Διαβαζω τα σχολια σου…κ καταλαβαινω οτι δεν εχεις ιδεα για τα απλα πραγματα.
            Ειναι δυνατον να γραφεις για τριτη φορα να παρει 40 ραφαλ…κ ας μην παρει φρεγατες;;

            Αν ητανε ετσι απλα φιλε μου ας επερνε 100 ραφαλ..κ να καταργουσε τον στρατο…ουτε αρματα ουτε κανονια…ουτε πλοια ουτε ελικοπτερα ουτε εκεινο ουτε το αλλο….ΤΙΠΟΤΑ…ΜΟΝΟ 100 ΡΑΦΑΛ…

            Δεν στεκουν αυτα που λες…τα εχεις μπερδεψει λιγο τα πραγματα.

          2. Όσον αναφορά τις belhara είναι όντως ακριβά πλοία και ζητάνε εξωφρενικά ποσά οι Γάλλοι π.χ κόστος ανάπτυξης και χίλιες δυο άλλες παπαριές,όμως ξεχνάς ένα σημαντικό πράγμα όταν λες πως βυθίζουμε όλον τον Τουρκικό στόλο μόνο με rafale ή mirage και exocet,ότι:
            1)τέτοιου είδους σκάφους είτε θέλουμε να το παραδεχτούμε είτε όχι έχει ένα υπερσύγχρονο radar seafire που εντοπίζει εναέριους στόχους(ακόμα και τύπου stealth) σε 500km και θα μπορεί με τον aster30block1(120km) ή στο μέλλον με τον νέο aster30 block2(έως και 600km λένε οι Γάλλοι)είτε να τα καταρρίπτει είτε να με link 16 να τους καταδεικνύει σεmirage,rafale,f16.Εκτός κι αν είχαμε σε νησιά όπως:Λέσβο,Σάμο,Ρόδο κάποιο α/α σύστημα μεγάλης εμβέλειας όπως s400(χλωμό & ασύμφορο για πολλούς λόγους) ή samp/t με βλήματα aster30 block1 &block2 στο μέλλον ή κάποιο radar μεγάλης εμβέλειας σαν αυτό που θέλει το Ισραήλ στην Κρήτη για να ελέγχει την Τουρκία .
            2)Δεν πρέπει με τίποτα να πέσουν οι οροφές στις φρεγάτες κάτω από 12 τουλάχιστον αν δεις τι αριθμούς ναυπηγούνται συνέχεια απέναντι(βέβαια από αρχαιοτάτων χρόνων στους στρατούς δεν παίζει ρόλο μόνο η ποσότητα,αλλά σίγουρα βοηθάει.
            3)Τα ανθυποβρυχιακά ελικόπτερα δεν κάνουν μόνα τους τον εντοπισμό υποβρυχίων.Πρώτα ξεκινάει το sonar π.χ γάστρας που έχει το συγκεκριμένο πλοίο να εντοπίζει κάποιον υπόηχο και τον ταυτοποιεί ότι είναι Υ/Β και όχι π.χ φάλαινα και μετά ή παράλληλα σηκώνεται seahawk για να εντοπίσει και να ρίξει τορπίλη.Όπως επίσης τορπίλες και εντοπισμό Υ/Β κάνουν και οι ψηφιακές ανθυποβρυχιακού τύπου φρεγάτες όπως η συγκεκριμένη.
            Εν κατακλείδι, καλώς να έρθουν και τα rafale(αν και καλό θα ήταν να έρχονταν rafale f4 αργότερα όταν θα αποσύρονταν τα f4 phantom και να μέναμε τώρα με fos mirage.Στο κάτω κάτω παρότι το rafale είναι πολύ καλό αεροσκάφος υπεροχής για τη γενιά του τα χρήματα που αναλογούσαν για την ΠΑ καλύφθηκαν για εκσυγχρονισμό f16 τώρα ήταν σειρά για ΠΝ αλλά όνειρο ήτανε και πάει.

  37. Το Oruc Reis βγηκε εκτος ελληνικης υφαλοκρηπιδας απ την εικονα που καταλαβαινω στο χαρτη
    https://www.marinetraffic.com/en/ais/home/centerx:30.1/centery:35.1/zoom:8
    με ταχυτητα 10 κομβους αντι 4-5 με κατευθυνση βορειοανατολικη προς τα παραλια. Λεπτομερεια… Ο ναυσταθμος του Ακσαζ εδω κ μερικες μερες αδειος..

  38. Πάντως πλακα εχουν ορισμένοι που κατηγορούσαν εδω για κομματικούς και ότι δεν φαίνεται τίποτα και τώρα άρχισαν την κρίνα και ένα τους βρωμάει και άλλους τους ξινίζει, θα είναι ακομμάτιστα τα παιδιά τα παρεξηγήσαμε.

  39. Επειδή βλέπω πολλούς αναγνώστες όταν συζητάνε για την Ολλανδική πρόταση να λένε ότι θα πάρουμε τις Sigma ή τις Omega σαν καινούργιες, και δύο Μ σαν ενδιάμεση λύση, ας πω και κάτι για χιούμορ (σε τελική ανάλυση δεν είναι κακό να ονειρευόμαστε).

    Και αν τους ζορίσουμε διαπραγματευτικά και ζητήσουμε να μας προτείνουν δύο LCF σαν ενδιάμεση λύση? (δεν θα ήταν όνειρο? Θα συμβιβαζόμουν και με τον συνδυασμό δύο Μ και μία LCF για αντικατάσταση 3 S)

  40. Νέες πληροφορίες.
    Τον Ιανουάριο του 2021 (σε 4 μήνες μόλις) έρχονται 2 διθέσια και 2 μονοθέσια στην Τανάγρα. Εντός του 2021 λέει το χρονοδιάγραμμα ότι θα έχουν παραδοθεί όλα.
    Άρα (αυτό δεν διευκρινιστηκε) όπως είπε και ένας φίλος παραπάνω, πρέπει και τα 18 να είναι μτχ!
    Μένει να δούμε τον τύπο, αν Θα είναι F3, η F3R?
    Toν νέο βλήμα της αεροπορίας ο ΠΘ εννοούσε τον ΑSSM Hammer, και για τα Rafale και για τα 5αρια mirage.
    Φοβερό όπλο ανώτερο και της μεγάλης Spice 2000, με την ίδια εμβέλεια στα 60χιλρα
    Οι μικρότερες βόμβες της συλλογής πάντως υπολείπονται σε εμβέλεια των Spice 1000 και 250 που φτάνουν τα 100-125 χιλρα, και παραμένουν στα 60 χιλρα.
    Θα κλάψουν μανούλες με την μεγάλη ASSM από την απεναντι πλευρά του Αιγαίου πάντως.

    1. Αν είναι όντως έτσι δεν ενθουσιάζομαι…

      Δηλαδή δεν θα πάρουν Μετέορ?

      Και γιατί να μην έρθουν τα αεροπλάνα κατευθείαν εδώ, και ας κάνουν εδώ την εκπαίδευση (πχ να πάνε εκεί 1 μήνα και τους υπόλοιπους 2 εδώ)

    2. Θα έχει κάποια λογική αν το 2021 με τη βοήθεια των Γάλλων πουληθούν τα dash-5 και πέσει παραγελία για άλλη μια μοίρα Rafale με κάποια μεταχειρισμένα και κάποια νέα
      Αυτά τα ΗΑΕ ίσως θα μπορούσαν να βοηθήσουν με το να αγοράσουν τα Mirage μια και ο Ερτντογαν είναι ο θανάσιμος εχθρός τους και η Ελλάδα το πρώτο ανάχωμα του
      Ετσι κι αλλιώς και να αγοράσουν F-35 θα τα πάρουν στο τέλος της δεκαετίας μια και θα είναι νέα υποβαθμισμένη έκδοση
      Μέχρι τότε ας έχουν 4 μοίρες Μ-2000 αντί για 3. Συμφέρει και τους Γάλλους μια και θα τα αναβαθμίσουν!

  41. Απότι φαίνεται και τα 18 Rafale θα είναι μεταχειρισμένα.

    Αυτό είνα καλό. Αν θα είναι F-3R θα είναι καλύτερο.

    Το κακό είναι ότι ο αριθμός είναι μόνο 18.
    Και υπάρχει περίπτωση να παραμείνει έτσι για πολλά χρόνια ή και «για πάντα»
    Και αυτό θα είναι κακό.

  42. Καλη η παραγγελια των rafale ευχομαι να ερθουν και αλλα
    1 αυτα εχουν τα οπλα που φοβουνταοι οι τουρκοι , οπως και τα Miraz…αυτα κανουν και τη διαφορα στο Αιγαιο
    2 παντα πρεπει να στηριζομαστε σε 2 χωρες για προμηθεια καθε οπλικου συστηματος (δες προβληματα τουρκικων f16 σε ανταλλακτικα απο ηπα)
    3 Αμυντικη συμφωνια και συνεισφορα με ρητρες σε περιπτωση που δεχτουμε επιθεση
    4 στα viper ευχομαι να παρουμε και οπλα ..τι να τη κανω τη πλατφορμα, αν δεν αποδεσμεουν πυραυλους αντιστοιχους τον γαλλικων
    …σημερα θα κοιμηθω ευτυχισμενος
    αυτο που δε μου αρεσε ειναι οτι θα δωσουμε καποια μιραζ πισω τα 2000?
    οποτε θα εχουμε σιγουρα 18 rafale καλυτερα απο τους τουρκους 84 viper kai posa miraz 2000-5 ?
    η τουρκια επενδυει πολυ σε μη επανδρωμενα θα ηθελα τις αποψεις σας και ενα αρθρο πανω στην αντιμετωπιση τους

  43. Αγαπητοί φίλοι,
    Συστήνω ΨΥΧΡΑΙΜΊΑ. Να κρίνουμε μόνο όταν έχουμε επαρκείς πληροφορίες. Τα Ραφαλ ποια όπλα θα φέρουν?Αν δεν έχουν μετεορ μισές δουλειές κάναμε πάλι.οι αναφορά του σε φρεγάτες είναι γενική.φοβαμαι ότι πάει στις γνωστές αμερικανικές αλουμινοτρατες.αν ναι καήκαμε. Εμείς επειγομαστε για α/α φρεγάτες.μονο οι γάλλοι μπορούν να μας προμηθεύσουν, γιατί μόνο αυτοί μας δίνουν τα οπλα(αστερ30)
    ΤΕΛΟΣ ΘΛΊΒΟΜΑΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΆ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΤΟΥ Π/Θ,ΠΕΡΙ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ 15000!!!ΜΟΝΙΜΩΝ ΟΠΛΙΤΩΝ.ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟ.ΦΟΡΤΩΝΕΙ ΤΟ ΕΛΛ.ΔΗΜΟΣΙΟ ΑΛΛΟΥΣ 15000 ΔΗΜ.ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ.ΣΟΒΕΤΙΑ ΕΙΜΑΣΤΕ ΠΙΑ.ΜΑΣ ΝΟΙΑΖΕΙ Η ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΑΜΥΝΑΣ,Η ΤΑ ΨΗΦΑΛΑΚΙΑ?ΠΟΣΟ ΘΑ ΜΑΣ ΚΟΣΤΙΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΑΥΤΟΙ (ΣΗΜΕΙΩΤΈΟΝ ΜΙΛΑΜΕ ΓΙΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΑΠΟΛΥΤΉΡΙΟ ΛΥΚΕΊΟΥ, ΧΑΜΗΛΩΝ ΓΝΩΣΕΩΝ,ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΝ ΝΑ ΧΕΙΡΙΣΤΟΥΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ?Ο ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ.ΕΔΩ ΕΧΟΥΜΕ ΝΑ ΚΑΝΟΥΜΕ ΜΕ ΚΑΠΟΙΟΝ ΠΟΥ ΤΙΣ ΚΡΙΣΙΜΕΣ ΑΥΤΕΣ ΩΡΕΣ ΦΟΒΑΤΑΙ ΝΑ ΠΑΡΕΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΚΟΣΤΟΣ ΑΥΞΑΝΟΝΤΑΣ ΤΗ ΘΗΤΕΙΑ ΚΑΙ ΒΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑΞΗ ΣΤΟ ΑΙΣΧΟΣ ΤΩΝ 30000ΑΝΥΠΟΤΑΚΤΩΝ. ΜΑΣ ΕΙΠΕ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΚΑΝΕ ΝΑ ΓΕΛΑΣΟΥΜΕ:ΟΙ ΚΛΗΡΩΤΟΊ ΣΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΗΣ ΘΗΤΕΙΑΣ ΤΟΥΣ(9ΜΗΝΕΣ ΣΤΗΝ ΧΕΙΡΌΤΕΡΗ ΠΕΡΊΠΤΩΣΗ)ΘΑ ΑΠΟΚΤΟΥΝ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΈΝΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ. ΠΟΙΕΣ?ΜΗΠΩΣ ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: ΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΚΙΝΗΤΟΥ ΤΗΛΕΦΩΝΟΥ,ΑΠΟΣΤΟΛΕΑΣ sms,ΧΡΗΣΗΣ Skype &viber.
    ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΡΑΒΟΣ Ο ΓΙΑΛΟΣ ΕΜΕΙΣ ΣΤΡΑΒΑ ΑΡΜΕΝΊΖΟΥΜΕ.

  44. Η αναφορά σε φρεγάτες πολλαπλόυ ρόλου, του ΠΘ, δεν νομίζω ότι αφήνει και μεγάλη αισιοδοξία, ΑΝ ΕΊΝΑΙ ΓΑΛΛΙΚΕΣ ΤΕΛΙΚΑ? για 4 μπελάρες ελληνικής διαμορφωσης, ούτε και για Φρεμμ-ντα ενδιάμεσης λύσης.
    Ξαναγύρναμε δυστυχώς για περιορισμό του κόστους και αγορά 4 πλοίων (που Θα το συμπιέσει κι άλλο) στη μπελαρα γαλλικής διαμορφωσης που έχει ένα τεράστιο αρνητικό την επιβιωσιμοτιτα της.
    Το DR άλλωστε πριν μερικές βδομάδες τη γαλλική διαμόρφωση την παρουσίασε ως την νέα βελτιωμένη πρόταση των Γάλλων.
    Θα χρειαστούν κάποιες ελάχιστες πινελιές αν τελικά συμβιβαστούμε στη γαλλική διαμόρφωση που δεν νομίζω να έχουν ιδιαίτερο κοστος.
    Η αρχική διαμόρφωση των Γάλλων εκτός από 2 Α50 για 16 aster 30, είχε και optional 2 Α35 για 16 mica vl. Οι εκτοξευτες αυτοί είναι πολύ μικροί άρα έχουν και μικρό κόστος και το κόστος των πυραύλων πολύ μικρό σε σχέση με τους aster.
    Ο mica vl έχει εμβέλεια πάνω από 20 km και στην νέα εκδοση NG θα φτάσει τα 30+ km.
    Άρα είναι μια πολύ καλή εναλλακτική ανάμεσα στη Ram bl2 των 15km, και στους μελλοντικούς camm er!! των 45 km. Αντιβληματικες ικανότητες φυσικά έχει καλύτερες της Ram.
    Το strales επίσης θα είναι άμαρτια να μη μπει αφού θα υπάρχει ήδη το 76αρι, και πάνω από το υπόστεγο εκεί που θα έμπαινε η Ram στην! Ελληνική διαμόρφωση ένα millennium 35 είναι και φτηνό και ελαφρύ και καλύπτει περιμετρικά το πλοίο. Όλα αυτά μαζί με τους πυραύλους Mica αποκλείετε να πάνε πάνω από 50 εκρια επιπλέον σε κάθε πλοίο, άρα στην αγορά 4 πλοίων με συμπίεση του κόστους ίσως και να μιλάμε μόνο για 150εκρια επιπλέον του συνολικού πακέτου και για τα 4 πλοία γαλλικής διαμορφωσης.
    Τα πλοία έτσι θα έχουν μόνο 16 aster30 το καθένα, αλλά Συνολικά θα έχουν 64, και θα εχουν και 16 mica vl ng για αντί Ram, αντί Camm-er, και strales και millennium για αυτοπροστασια, όπως και! ecm/decoys φυσικά.
    Τα 4 πλοία με SeaFire σε Αιγαίο και Να μεσόγειο θα έχουν άριστη γενική εποπτευση του χώρου,
    Θα κάνουν ηλεκτρονικό πόλεμο με το sentinel, και δεν θα έχουν μειώσει στο ελάχιστο τις φοβερές τους ανθυποβρυχιακες δυνατότητες που και στη γαλλική και στην ελληνική διαμόρφωση παραμένουν οι ίδιες.
    Δε νομίζω να μας Χάλαει καθόλου μια μπελαρα γαλλικής διαμορφωσης με αυτές τις μικρές πινελιές, που εκτοξεύσουν την επιβιωσιμοτιτα της.

    1. @Romeo60
      M’αρέσει η πρόταση.
      Κάποια στιγμή πάντως θα χρειαστούμε δύο φρεγάτες AAW αν δεν θέλουμε να αφήσουμε την Κύπρο και την Ανατολική Μεσόγειο αποκλειστικά στα χέρια άλλων.
      Α, και δύο ιπτάμενα τανκεράκια.

    2. Καλημέρα.

      Η Γαλλική FTI με ένα CIWS, οποιοδήποτε CIWS, είναι μια χαρά για γενικής χρήσης, αναβαθμίση σε AAW αν το αποφασίσουμε μελλοντικα και με παραπλήσιο κόστος με τις MMSC.

      Στα σημερινά δημοσιεύματα βλέπω πως δυστυχώς πάμε για πανάκριβες κορβέττες MMSC.

    3. 4 μπελχ@ρρα γαλλικης διαμόρφωσης μέσα, απο την στιγμή που θα είχαν στραλες μελαρα 76αρι κ αστερ30.
      Παίρνεις κ 2 φρεμμ asw (το βάρος εκεί πρέπει να πέσει) κ για τα μεμετομογκολα εχεια ραφαλε κ μιραζ να τους κόψουν τον βήχα.

      Γτ λεω asw? Τα μεμετια εκει ρίχνουν το βάρος, οπότε καλό να ειναι να μπορουμε να τιυς αντιμετωπίσουμε κ εκεί. Ακόμα έχουμε το πλεονεκτημα των 214 …σε λίγα χρόνια όμως θα μας έχει αφήσει κ αυτό

  45. Αντικατασταση λοιπον των παλιων Mirage με Rafale.Πολυ ωραια αρκει να ερθουν f 3 κ f 3R μαζι με ΟΛΑ τα οπλα τους……Απο εκει κ περα θεωρω ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΗ την εγκατασταση link 16 στα -05 κ την πιστοποιηση τους για exocet.Δεν ειναι κανενα τρομερο εξοδο κ αυξανει τις επιχειρησιακες ικανοτητες κατακορυφα.Κα φυσικα fos ωστε να «τιγκαρουν» οι διαθεσιμοτητες………………

    ΥΓ Spike NLOS πρεπει να παρουμε απ το Ισραηλ κ να φορτωσουμε τα Apache A/Sea Hawk καθως κ μερικα παλια αρματα η M1117 κ να τα αμολυσουμε σε Εβρο/νησια.Και LORA/Lynx επισης

  46. Για να δουμε τι θα παρουμε τελικα διοτι εχω την αισθηση πως ολα ανακοινωθηκαν λογω των συνεχων NAVTEX, τωρα που «μαζευτηκαν» οι γειτονες μηπως τα παγωσουμε κι εμεις aka υποχωρησεις εκατερωθεν

  47. Ολες αυτες τις αοριστες ανακοινωσεις τις φημες και διαρροες των μεσων υπευθηνοι να διασαφηνησουν ειναι το αρμοδιο υπουργειο με αρχηγους και πολιτικο προισταμενο, μτχ ραφαλ με pesa η aesa? Οι 4 φρεγατες με διαγωνισμο η gov to gov? Στο κατω κατω εμεις ειμαστε οι φορολογουμενοι και εμμεσα χρηματοδοτες.

  48. Αγαπητοί φίλοι,ας μου επιτραπεί μια διαφορετική προσέγγιση αναφορικά με το πρόγραμμα ναυπήγησης νέων φρεγατών στην Ελλάδα.Από που προκύπτει ο συνδυασμός ONEX-MMSC?Μήπως δια της ατόπου απαγωγής αμερικανικών συμφερόντων η εταιρία-αμερικανικά πλοία ναυπηγεί?Αν αυτός είναι ο συλλογισμός,τότε λυπάμαι αλλά είναι λανθασμένος.Ενα ναυπηγείο ναυπηγεί κάθε είδους πλοίο κατόπιν απαίτησης και προδιαγραφών του πελάτη.
    Αν δλδ. αύριο το Ελληνικό κράτος ως πελάτης,έχοντας ανά χείρας(το πλέον σημαντικό και πρωτεύον)τα ναυπηγικά σχέδια του τάδε ή του δείνα πολεμικού πλοίου και αιτηθεί την ναυπήγηση τεσσάρων, η ONEX θα πεί όχι γιατί εγώ ξέρω να φτιάχνω μόνο MMSC ή δεν μου επιτρέπεται να φτιάξω άλλο?Αστειότητες.Χρήμα ζεστό να έχεις και όλοι μπαίνουν στη σειρά κάνοντας χορευτικές φιγούρες.Τώρα πως προέκυψε ο Σκαραμαγκάς.Προφανώς πρόκειται για πολιτική εξυπνάδα προκειμένου στην δεδομένη χρονική στιγμή και με τυράκι τα εξοπλιστικά τσιμπήσει κάποιος έτσι ώστε επιτέλους να απαλλαγούμε από το βαρίδι που σέρνεται για χρόνια.
    Εξακολουθώ να έχω πλήρη εμπιστοσύνη στο Γενικό Επιτελείο Ναυτικού για τη βέλτιστη δυνατή επιλογή.

  49. Λοιπόν, θα έλεγα πάμε βήμα βήμα. Πριν 2-3 μήνες ούτε στα πιο τρελλά μας όνειρα δεν θα βλέπαμε αυτά που γίνονται τώρα στο εξοπλιστικό κομμάτι.

    Οπότε για την ώρα:

    -το θέμα των Ραφάλ είναι μεγάλη χαρά και επιτυχία. Ναι μένει να δούμε την τιμή (ελπίζω να είναι καλή) ναι μπορεί να χάσουμε τα Μ2000 (αλλά έτσι και αλλιώς δεν πετούσαν), ναι μπορεί να είναι μεταχειρισμένα και μπλα μπλα, αλλά παίρνουμε 18 πολύ δυνατά μαχητικά που δεν έχει ο αντίπαλος, και τα παίρνουμε αύριο! (Οκ σε λίγους μήνες)
    -Τορπίλλες και ΜΕΚΟ Up που γκρινιάζουμε εδώ και χρόνια, μάλλον κλείνει άμεσα το πρώτο και με τις νέες φρεγάτες το δεύτερο. Σούπερ
    -NLOS προσευχόμασταν, και μάλλον μας έρχονται.

    Άρα ότι κλείδωσε περίπου, είναι σούπερ. Μένουν μισοτελειωμένα (αλλά για πρώτη φορά ξεκινάνε και η αρχή είναι το ήμισυ του παντός):

    -4 φρεγάτες. Πάντα όσοι γκρινιάζαμε για τις ακριβές Μπελάρα, λέγαμε με τα ίδια λεφτά πάμε σε 4 και ας γίνει κάτι σε διαγωνισμό να πιεσθούν και οι Γάλλοι να δώσουν τις Μπελάρα πιο φτηνά. Αν δεν κυκλοφορούσε στον αέρα ο φόβος και ο τρόμος του να πάρουμε τις MMSC θα πανηγυρίζαμε. Μέγα λάθος των ναυταίων που δεν το χειρίστηκαν καλά και δεν έδωσε κάτι στέρεο ο ΠΘ στην ΔΕΘ. Θα ήταν πολύ διαφορετικό αν έλεγε παίρνουμε και 4 Ψ φρεγάτες με άλλες 2 Χ μέση λύση. Χάλασαν το πανηγύρι, αλλά αν το δούμε ψύχραιμα αν δεν πα΄ρουμε τις MMSC είναι ένα φανταστικό βήμα.

    -Πύραυλοι. Δεν είπε πυραύλους, έχουν πει διάφοροι αναγνώστες πιθανούς πιραύλους, ΟΚ καλοί είναι, αλλά δεν ακούω κάτι για μετεορ και με τρομάζει.

    -Αναβάθμιση Απάτσι Α. Δεν ακούστηκε κάτι αν και γενικά είπε ότι έχουμε να λειτουργεί, και αν πάρουμε NLOS και θέλουμε να χρησιμεύσει πρέπει να γίνει κάτι με τα Α.

    Για μένα, ο εστιασμός πλέον πρέπει να είναι να τρέξουν γρήγορα τα αποφασισμένα και τελειωμένα (η πρώτη κατηγορία) και να ξεσκαρτάρουν γρήγορα τα δεύτερα.

    ΥΓ με τις MMSC συμβαίνει το εξής τραγικό. Αν θεωρούμε ότι δεν είναι το LCS, τότε πάμε να πάρουμε ένα πλοίο, το οποίο ο μόνος χρήστης παγκοσμίως είναι η Σ.Α. με λίγα κομμάτια. Σαν ιδέα είναι χάλια γιατί και μεγάλος χρήστης δεν υπάρχει και η παραγωγός χώρα δεν το πρόκρινε για την νέα φρεγάτα της. Αν θεωρούμε ότι είναι LCS ΄και άρα υπάρχει μεγάλος χρήστης, ακόμη χειρότερα γιατί ο μεγάλος χρήστης και το έβγαλε άχρηστο και το θέλει για άλλη χρήση από εμάς (πιο πολύ σαν ΤΠΚ θα το χρησιμοποιεί)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *