Η Ιταλία εξέδωσε αίτημα για την προμήθεια τεσσάρων υποβρυχίων U-212 NFS (Near Future Submarine) και συναφούς εξοπλισμού υποστήριξης, μέσω του οργανισμού OCCAR (Organisation for Joint Armament Cooperation). Τα υποβρύχια θα ανήκουν στην κλάση «Todaro» και θα αντικαταστήσουν ισάριθμα κλάσης «Sauro». Τα U-212 NFS είναι εξέλιξη των γερμανικών Type-212A και ενσωματώνουν σύστημα AIP (Air Independent Propulsion) και μπαταρίες Ιόντων Λιθίου ιταλικής προέλευσης. Σε σχέση με τα τέσσερα ιταλικά U-212 της πρώτης παρτίδας, τα U-212 NFS θα είναι ελαφρώς μεγαλύτερα σε μήκος λόγω του συστήματος κεραιών, το οποίο θα ενσωματώνει και ολοκληρωμένο σύστημα συλλογής πληροφοριών, ιταλικής προέλευσης.

Comments

  1. Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό είναι πως θα διαθέτουν μπαταρίες Ιόντων Λιθίου.

    Ενδεχομένως να υπάρχει ενδιαφέρον και από το ΠΝ για τα επόμενα 2 Υ/Β εάν και όταν αυτά ναυπηγηθούν.

  2. Γερμανικα υποβρυχια με Ιταλικες τορπιλες δηλαδη.
    Σαν τα 218SG της Σιγκαπουρης , Γερμανικα υποβρυχια με Ιταλικες τορπιλες.
    Σαν τα Tridente-class της Πορτογαλιας δηλαδη , Γερμανικα υποβρυχια με Ιταλικες τορπιλες.

    Μονο την Ελλαδα μαγκωσε γερο κεφαλοκλειδωμα ο Γερμανος φαινεται και δεν μπορει/συμφερει να αγορασει ΚΑΜΙΑ αλλη τορπιλη περα απο γερμανικη.

    1. Tι καθεσαι και ψαχνεις εσυ τωρα, οι ιταλοι και γαλλοι εχουν αξιολογα οπλικα συστηματα στον αεροναυπηγικο τομεα αλλα οι στρατιωτικοι (ολων των κλαδων) ειναι κολλημενοι με τις λαμαρινες » τα παντα ρει » δε το γνωριζουν, και εδω φαινεται η ικανοτητα ενος ανθρωπου πως μπορει να ελισεται αλλα…

    2. Αφού οι δικοί μας έχασαν σαν μ****κες την προθεσμία για να ολοκληρώσουν δωρεάν ό,τι τορπίλη επιλέγαμε, οι Γερμανοί φταίνε? Την δουλειά τους κάνουν.

  3. Σαν stealth χαρακτηριστικά το 212 είναι το καλύτερο.
    Ένα μεγάλο του μείον ότι αποθηκεύει (δεν είμαι σίγουρος) 12 μόνο οπλα συνολικά.
    Τελικα είναι κανείς σίγουρος τα δικά μας 214 πόσα όπλα αποθηκεύουν?
    14? (μίξη τορπιλων και subharpoon) όπως και τα προγενέστερα τους τα 209?
    Αν θέλουμε mdcn τα scorpene με τα 18 αποθηκευμένα οπλα είναι το απόλυτο σε τέτοιου μεγέθους υποβρύχια.
    Έχεις 6 mdcn και 6 f21 torpedo και 6 sub exocet.
    Η μόνο brahmos NG και mdcn 10 και 8 αντίστοιχα και τους εκτοξεύεις από μεγάλες αποστάσεις χωρίς να κινδυνεύεις από τα asw μέσα του εχθρού.

    1. Μάλλον πρέπει να κουβαλάει 16 όπλα:
      http://www.hisutton.com/World-Submarine-Ranking-Weapons-Load.html

      Μια άλλη ενδιαφέρουσα επιλογή που συνδυάζει ομοτυπία με υποστρατηγική κρούση, είναι τα Dolphin-class ΙΙ, που απ ο,τι καταλαβαίνω είναι υβρίδιο 212 -214. Έχουν Popeye Turbo submarine-launched cruise missiles με εμβέλια 1,500 km. Δεν ξέρω αν υπάρχουν δυνατότητες προμύθιας απο το ισραήλ και ολοκλήρωσης και στα υπάρχοντα 214.

  4. To U214 υπερτερεί σε μέγιστο βάθος κατάδυσης αλλά υστερεί στο αποτύπωμα μαγνητικής ανωμαλίας. Πάντως, το U214 λέγεται πως έχει και υψηλότερη αυτονομία όσο και αυτοματισμούς. Για το τελευταίο, προσωπικά πιστεύω πως είναι υπερβολική εκτίμηση.

        1. Γιαννης & Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ

          Η έκδοση που έχει η Γερμανία έχει εξαχθεί και στην Ιταλία που χρησημοποιεί επίσης το μοντέλο 212Α, η διαφορά είναι ότι η έκδοση η το σχέδιο 214 -που έχει μακρόστενο σχήμα σε αντίθεση με το μικρότερο στο μάκρος και χοντρό του 212Α- παράγεται αποκλειστικά για εξαγωγικούς πελάτες, όπως και τα υπόλοιπα σχέδια της οικογένειας υποβρυχίων -που χρησημοποιούν επίσης συστήματα όπως AIP και ΗΟ ιστό ανάλογα αυτών που έχουν εγκατασταθεί στα 212Α της Γερμανίας- 209, Dolphin/Dolphin 2 class και το μοντέλο SG για την Σιγκαπούρη που προσφέρει το γερμανικό ναυπηγείο.
          Η έκδοση η το σχέδιο 212Α που παράγεται για την Γερμανία αλλά και για εξαγωγή, με παράδειγμα την Ιταλία, είναι Σχεδιαστικά και εμφανισιακά εντελώς διαφορετικά πλοία, οι εσωτερικές αξίες όμως όπως το σύστημα πρόωσης AIP, Optronic Masts και ΣΔΜ έχουν τα ίδια γονίδιά με διαφορές σε ορισμένα σημεία που δεν αναφέρονται λεπτομερώς επειδή είναι απόρρητα στοιχεία.
          Λέγεται όμως ότι το σχέδιο που χρησημοποιούν οι Γερμανοί και Ιταλοί είναι πιο ευέλικτο σε ρηχά νερά, χωρίς αυτό να έχει επιρροή στο βάθος κατάδυσης του υποβρυχίου η οποία αναφέρεται απο επίσημες πηγές με τουλάχιστον 400 μέτρα που είναι μάλλον η μισή αλήθεια αφού ο πραγματικός αριθμός θα είναι αρκετά μεγαλύτερος.

  5. Παιδιά ετοιμαστείτε θα πάρουμε υπογλωσσια σε λίγο.
    Το DPoint κάνει αναφορα μέσα σε άρθρο του ότι πάμε για 6 και όχι 4 αλουμινοτρατες.
    Η λογική της Αμερικανό δούλης κυβέρνησης μάλλον είναι ας δώσουμε 6 δις για 6 Ρίο μαρε μπας και γλυκάθουν στο χρήμα οι αμερικανοι και μας δώσουν 2 σαπακια Τικο από αυτά που θα αποσύρουν (γιατί για ΑΒ αποκλείετε) που θα θέλουμε 1+ δις ακόμα να τα συνεφερουμε.
    Ξεπούλημα των πάντων στους αμερικανους για 6 τρατες και 2 καταδρομικα σχεδόν 40 χρόνων που σύμφωνα με αναφορές Αμερικανών αξιωματικών, εχουν άπειρα προβλήματα συντήρησης άρα πόσο θα αντέξουν στα χέρια μας?
    Μιλαμε για το μεγαλύτερο σκάνδαλο ever της ελληνικής πολιτικής.
    Η δικαιοσύνη να επιληφθεί άμεσα.

    1. Ψυχραιμία είπαμε!!

      Τα νεωτερα είναι πως ο όμιλος ONEX μάλλον ΔΕΝ θα κατεβει στον διαγωνισμό για τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά:

      https://www.liberal.gr/Blackbox/black-box-naupigeia-skaramagka-diagonismos-gia-enan/341896

      Νομίζω είναι αυτή η επένδυση που έχει το support των αμερικανων DFC

      https://www.kathimerini.gr/economy/local/561108874/pros-symmachia-oi-dfc-kai-onex-gia-ta-naypigia-skaramagka

      Είχε βγει και μια φήμη πως δεν μπορούσαν να συγκεντρώσουν το ποσο της εγγυητικής για τον διαγωνισμό οι αμερικανοι επενδυτες που διαψεύστηκε

      Όλα ανοικτά μάλλον!!

      1. Υπενθυμίζεται ότι σήμερα το πρωί κατέθεσαν φακέλους η Pyletech Shipyards του Θεόφιλου Πριόβολου και ο ελληνοαμερικανικός όμιλος Onex του Πάνου Ξενοκώστα. Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του mononews.gr, οι δύο προσφορές ανέρχονται σε 15,1 εκατ. ευρώ και 1 εκατ. ευρώ αντίστοιχα. Η συμμετοχή της Onex είχε συμβολικό χαρακτήρα, για να διατηρήσει το έννομο συμφέρον.

        Τελευταίες πληροφορίες από πηγές του υπουργείου Οικονομικών δηλώνουν ότι ο διαγωνισμός θα κηρυχθεί άγονος γιατί το τίμημα που κατέβαλαν οι ενδιαφερόμενοι είναι πολύ χαμηλό.
        https://www.mononews.gr/business/shipping/apoklistiko-aftes-ine-i-ikonomikes-prosfores-gia-ta-nafpigia-skaramagka

        1) Οι άνθρωποι είναι μ****ες. Κάθε εξάμηνο τρώμε καμπάνα 7.2 εκ ευρώ από την ΕΕ και αυτοί τον χαβά τους.

        2) Τι περιμένουν ότι θα αλλάξει αν πάνε σε νέο διαγωνισμό? Εκτός αν τους λαδώσουμε κανονικά με τις τράτες…

    2. Αν ισχυσει αυτο λογικα πηγαινουν για σκραπ ΟΛΕΣ οι S και βεβαια ξεχναμε μια για παντα ευροκορβετες, αστερ κτλπ. Το μονο που θα μενει μετα ειναι να δουμε τις κορβετινες ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ να αντικαθιστουν τις combantant.

    3. Το πιο γελοίο είναι πως απ ο,τι διαβάζω η onex δεν θα υποβάλει τελικά πρόταση για τα ναυπηγία….

      Άνθρακες το μεγαλόπνοο επενδυτικό σχέδιο, άνθρακες τα Arleigh Burke (που και να τα έδιναν δεν θεωρώ ότι είναι λόγος να φορτοθούμε τις τράτες) και από δω παν κι άλλοι….

      1. Με τι χρήματα ακριβώς θα υποβάλλει η ΟΝΕΧ πρόταση; Με δανεικά των εγχώριων τραπεζών εν μέσω Covid-19 ή με «λεπτό αέρα» της DFC;

        1. Δεν απαντώ με «τι» γιατί σέβομαι τον χώρο που μας φιλοξενεί.

          Οφείλω να ομολογήσω ότι πρόκειται για νέο επίπεδο σουρεαλισμού. Αυτοί εδώ, απ ο,τι φαίνεται, θα πάρουν τις φρεγάτες για την «λύση πακέτο», με το ΑΝΣ να αξιολογεί ως σημαντικότερη την διάσωση των ναυπηγείων σε σχέση με την εθνική άμυνα, χωρίς καν να πάρουν τα ναυπηγία. Μιλάμε για άλλα κόλπα. Το τυπικό θα ήταν να έβαζαν ψίχουλα, να επένδυαν με δικά μας λεφτά΄,να έβγαζαν τ άντερά τους από την εξασφαλισμένη δουλειά και μετά να γίνονταν μπουχός (σαν τον πρώην ιδιοκτήτη). Τι είναι αυτοί ρε…

    4. Ποιά δικαιοσυνη ρε Romeo ; Αυτη ειναι υποταγμενη στην πολιτικη εξουσια, την ελεγχει ο Μονόχειρ. Αφου αυτος επιλεγει την ηγεσια των Ανωτατων Δικαστηριων, (Αρειος Παγος, Ελεγκτικο Συνεδριο, ΣτΕ) και υπαρχουν αρκετοι διεφθαρμενοι ανωτεροι δικαστες, προθυμοτατοι να κανουν τις εξυπηρετησεις που επιθυμει η πολιτικη εξουσια, με ανταλλαγμα την υπηρεσιακη τους ανελιξη και τα προνομια που απορρεουν απο αυτην.

      Ποσοι πολιτικοι πηγαν μεσα για το σκανδαλο της Siemens; ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ. Τι κατεθεσε ο Χριστοφορακκος στην γερμανικη εισαγγελία; «Κρατος στην Ελλαδα ειναι το κομμα που κυβερναει, για αυτο και εμεις το εξαγοραζαμε» !!!!!!!

  6. Το “καλάθι” για το αμερικανικό “σούπερ μάρκετ” συμπεριλαμβάνει την αναβάθμιση των ΜΕΚΟ 200, τη ναυπήγηση έξι φρεγατών MMSC, την ενδιάμεση λύση για δυο πλοία αεράμυνας περιοχής και τη λύση του προβλήματος με τα ναυπηγεία λόγω εμπλοκής του αμερικανικού κρατικού χρηματοποικονομικού κολοσσού DFC.

    https://www.defence-point.gr/news/o-quot-gordios-desmos-quot-ton-arleigh-burke-kai-ton-f-35-tha-prepei-na-lythei-stis-ipa-syntoma

        1. @Romeo60
          Θα έγινε τυπογραφικό… Αποκλείςται να αγοραστούν 6 τενεκέδια που να αγόραζαν οι ΗΠΑ όλες τις εγχώριες τράπεζες μαζί και να μας δάνειζαν οι αμερικανικές τράπεζες με αρνητικά επιτόκια για τα επόμενα χίλια χρόνια! Αυτά τα λεφτά απλώς ΔΕΝ υπάρχουν!

          1. @Γ ΚΟΥΛΟΥΡΗΣ
            Όπως λέτε, και να θέλουν κάποιοι να μας φορτώσουν τα Playmobil δεν υπάρχουν τόσα χρήματα.

    1. Γιατι βρε Νικολακη σε χαλαει η ατμοσφαιρα του καφενε; Σοβαρους εχει και αλλου. Εχει πρεφα, ταβλι, θαναση καλα θα περασεις σου προτινω να μεινεις….

  7. Αγαπητοί φίλοι όντως παίζει το σενάριο για 6 γρι γρι από Αμέρικα ούτως ώστε αφενός να κατευναστούν τα πάθη ως προς το μοναδιαίο κόστος τους κι αφετέρου να αυξηθεί η γραμμή παραγωγής σε βάθος δεκαετίας ως μοχλός πίεσης για την παραχώρηση 2 Tico γιατί για ΑΒ ούτε λόγος.
    Η ουσία είναι ότι οι φωστήρες μας κάνουν διαπραγμάτευση πρωτίστως με σκοπό να πάρουμε τα TICO και ως δωράκι οι Ουσαίοι θα μας δώσουν ως ενδιάμεση λύση και 6 γρι γρι…..Είναι αστείοι!
    Οι βέλτιστοι υπολογισμοί κόστους για την ομαλή ένταξη των 2 Τico σε υπηρεσία στο ΠΝ θέλουν αυτό να ανέρχεται τουλάχιστον στα 600εκ το πλοίο ως start up cost χωρίς να μιλάμε για σε βάθος αλλαγές στον ηλεκτρονικό και ανθυποβρυχιακό εξοπλισμό ούτε βέβαια τις βελτιώσεις που πρέπει να γίνουν στους ναυστάθμους σε περίπτωση που θέλουμε να τα φέρουμε λίγο πιο ψηλά από τη Σούδα κάποια στιγμή στο μέλλον.
    Φυσικά στα κόστη αυτά πρέπει να ληφθεί υπόψη το τεράστιο ετήσιο κόστος συντήρησης αλλά και επάνδρωσης το οποίο βέβαια περίπου εξισώνεται από το προσωπικό των S που θα αποσυρθούν.

    1. Δεν καταλαβαίνω την εμμονή με τα 2 πλοία αεράμυνας περιοχής. Πραγματικά όμως. Και όσο αναβαίνει το πλήθος των MMCS το σενάριο γίνεται ακόμα χειρότερο. Δεν καταλαβαίνουν το υποτυπώδες? Τα πάντα είναι θέμα εφεδρειών . Είναι θα δυνατόν να θέλουν να χτίσουν στόλο με single point of failure?

      6 MMCS +2 Tico-> 6*2*8+2*122= 340 κελιά VSL.
      8 Iver Huifield -> 8*5*8= 320 κελιά VLS

      Σε όποιον και να πάμε για 8 πλοία θα ξεβρακωθεί. Ας πάμε στους Γάλλους να τους δώσουμε 8 [email protected] HN χωρίς scalp και να απαιτήσουμε να φύγουν από την μέση τα κόστη R&D και ενσωμάτωσης όπλων. Αν υπογράψουν και αμυντική συμφωνία δεν χρειαζόμαστε ενδιάμεση λύση ή αν μας δώσουν 2 FREMM κόβουμε 2 [email protected] Προφανώς η ίδια δουλειά μπορεί να γίνει και με τους Αγγλους με Type 31 και ενδιάμεση λύση Type 23.

      Ο συνδιασμός MMCS και Tico είναι έγκλημα.

  8. @dk
    Αγαπητέ φίλε έχεις απόλυτο δίκιο αλλά εδώ μιλάμε για το θέατρο του παραλόγου….
    Αν εντός της επόμενης ώρας επιβεβαιωθεί ότι η ΟΝΗΧ δεν κατέβηκε στο διαγωνισμό των ναυπηγείων τότε τότε το ακριβοθώρητο αφήγημα της κυβέρνησης για την έλευση των Ουσαίων με τα $$$$$billions πέφτει σαν χάρτινος πύργος μαζί μα τα παπαγαλάκια και τα φερέφωνα που έχουν ξεκινήσει την εργολαβία μήνες τώρα.
    Η χώρα πλέον θα έχει κάθε δικαίωμα να αποδεσμεύσει την υπόθεση της προμήθειας του ΠΝ με τα ναυπηγεία μια και καλή χωρίς κόλπα και δεύτερες σκέψεις ειδικά μετά και το φιάσκο των »κυρώσεων» της πλάκας που ούτε καν εισήχθησαν στο κυρίως κομμάτι των συμπερασμάτων της Διάσκεψης για την Τουρκία.
    Η επιλογή συνδυασμού 2-3 κυρίων υπερσύγχρονων μονάδων τύπου [email protected] και υπερσύγχρονων κορβετών Godwing 3100 ή παρόμοιες σε συνδυασμό με 2 Τ23 ή παραπλήσια πλοία & άμεση προμήθεια 2 214/ΑΙΡ θα πρέπει να αποτελέσουν τη βάση των κινήσεων τους.
    Ότι άλλο θα είναι υποβιβασμός της δύναμης του Όπλου

  9. To 6 vs 4 ίσως το είπαν:

    -έτσι απλά, γιατί στην ουσία μακροπρόθεσμα είναι να αλλάξουμε και άλλες S, ή
    -γιατί με τα 4 δις μπορεί τελικά να παίρνουμε 6 από αυτές, ή
    -γατί τι LCS, τι MMSC, θα μας δώσουν 4 καινούργιες MMSC (που θα είναι μετασκευασμένες LCS από αυτές που κατασκευάζοντα τώρα για τις ΗΠΑ και δεν τις θέλουν) και δύο LCS από τις παλιές δώρο που θα τους κολλήσουν αυτοκόλλητο MMSC στην άκρη και θα τις στείλουν πακέτο (και θα γελάνε, το ΠΝ τους θα κάνει πάρτυ).

  10. Προς τους φίλους και συνομιλητές που συζητάνε την υπόθεση των mmcs, θέλω να παρατηρήσω, ότι μετά απο αυτά που γίνονται σε αυτή την υπόθεση, θα πρέπει να απαιτηθεί να αλλάξει όλο το σύστημα για αποφάσεις που δεσμεύουν οικονομικά το σύνολο των φορολογουμένων και να γίνεται υποχρεωτικά δημοψήφισμα το οποίο θα ακολουθεί μετά απο μια σωστή ενημέρωση σχετικά με τις υποψήφιες προτάσεις των προμηθευτών σε όλα τα προγράμματα αυτού του μεγέθους, όπως εφαρμόζεται στην Ελβετία.
    Επίσης θα πρέπει να ελέγχονται με συνέπεια και συνεχόμενα όλοι οι εμπλεκόμενοι σε αυτές τις υποθέσεις απο μια ειδική επιτροπή, ώστε να αποφεύγονται η άσκοπες γραφειοκρατικές σαχλαμάρες που χρησιμοποιούνται και εσκεμμένα για σαμποτάζ ορισμένων αποφάσεων και επιλογών η για παράνομες «συμφωνίες» εμπλεκομένων στο παρασκήνιο με υποψήφιους προμηθευτές.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *