Το Αμερικανικό Κογκρέσο ζήτησε από το Υπουργείο Άμυνας της χώρας να συντάξει και να καταθέσει μια λεπτομερή αναφορά σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζει το πρόγραμμα CH-53K King Stallion των Αμερικανών Πεζοναυτών και να εξετάσει πιθανές εναλλακτικές λύσεις όπως το CH-47 Chinook. Υπενθυμίζουμε ότι το πρόγραμμα CH-53K αφορά στην αντικατάσταση των παλαιών CH-53E Super Stallion.
Επιπλέον το Γραφείο Υπολογισμού Κόστους και Αξιολόγησης Προγραμμάτων του Αμερικανικού Υπουργείου Άμυνας (Office of Cost Assessment and Program Evaluation : CAPE) βρίσκεται σε διαδικασίας εξέτασης του κόστους, του χρονοδιαγράμματος και των επιδόσεων του προγράμματος CH-53K. Μια από τις παραμέτρους της διαδικασίας είναι και η αξιολόγηση εναλλακτικών λύσεων, δηλαδή άλλων ελικοπτέρων που θα μπορούσαν να επιλεγούν.
Το πρόβλημα με το CH-53K είναι οι μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις σε συνδυασμό με την ανάγκη να αντικατασταθούν, το συντομότερο δυνατό, τα CH-53E. Το CH-53K ξεκίνησε να αναπτύσσεται το 2006, ενώ έπρεπε να λάβει πιστοποίηση αρχικής επιχειρησιακής ικανότητας (IOC) το 2015, αλλά πλέον η IOC προσδιορίζεται χρονικά για τα τέλη του 2021 ή τις αρχές του 2022.
Ο λόγος των μεγάλων καθυστερήσεων είναι η ανάγκη διόρθωσης σειρά προβλημάτων, που παρατηρήθηκαν στις αρχικές δοκιμές: Ανωμαλίες στον δείκτη ταχύτητας, χαμηλή αξιοπιστία του κιβωτίου ταχυτήτων της κύριας έλικας, συγκέντρωση ζεστών αερίων στις δομές του ελικοπτέρου, δομικά προβλήματα στις έλικες, ανωμαλίες στο σύστημα καυσίμου, ανάπτυξη υψηλής θερμοκρασίας στο διαμέρισμα του κινητήρα Νο.2, είναι μερικά από τα προβλήματα του ελικοπτέρου (συνολικά έχουν καταγραφεί 126 παρατηρήσεις). Τα προβλήματα αυτά και οι χρονικές καθυστερήσεις έχουν εκτινάξει το Fly-Away κόστος του CH-53K στα $ 122 εκατομμύρια (το 2018) με προοπτική, σύμφωνα με τη Sikorsky, το κόστος να πέσει στα $ 80 εκατομμύρια με την προϋπόθεση ότι οι Αμερικανοί Πεζοναύτες θα προμηθευτούν 200 ελικόπτερα, όπως σχεδιάζουν.
Σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έχουν θέσει οι Αμερικανοί Πεζοναύτες το ελικόπτερο θα πρέπει να έχει μέγιστη μεταφορική ικανότητα 36.000 λιβρών (περίπου 18.000 κιλών) και να μπορεί να μεταφέρει φορτίο βάρους 27.000 λιβρών (περίπου 13.500 κιλών) σε απόσταση 150-160 χιλιομέτρων και πίσω στο μητρικό πλοίο. Η τελευταία έκδοση CH-47F του Chinook μπορεί να μεταφέρει 21.000 λίβρες φορτίου (περίπου 10.500 κιλά), ενώ τα δύο ελικόπτερα διαφέρουν και σε διαστάσεις. Η διαφορά στη μεταφορική ικανότητα σημαίνει ότι για το φόρτο εργασίας των 200 CH-53K θα χρειαστούν περί τα 350 CH-47 με ότι αυτό σημαίνει για το κόστος του προγράμματος.