H BAE Systems ανακοίνωσε ότι υπέγραψε συμφωνία συνεργασίας με τo κέντρο DEVCOM-AC (US Army Combat Capabilities Development Command Armaments Center) του Αμερικανικού Στρατού για την ανάπτυξη της βελτιωμένης έκδοσης M-109-52 του γνωστού αυτοκινούμενου πυροβόλου. Στόχος του προγράμματος είναι η αύξηση του μέγιστου βεληνεκούς του πυροβόλου και η ενσωμάτωση σ’ αυτό νέων τεχνολογιών, σε ένα πακέτο αναβάθμισης των υφιστάμενων πυροβόλων, συμπεριλαμβανομένης και της νεότερης έκδοσης M-109A7. Τα υποσυστήματα που θα επιλεγούν για το M-109-52 θα είναι ώριμα και δοκιμασμένα, έτσι ώστε να μειωθεί το τεχνικό ρίσκο στο ελάχιστο. Η σημαντικότερη αναβάθμιση είναι η ενσωμάτωση κάνης μήκους 52 διαμετρημάτων (L-52 της Rheinmetall), η οποία και θα αυξήσει το μέγιστο βεληνεκές των βολών του πυροβόλου. Το M-109A7 ενσωματώνει τον κινητήρα, το σύστημα μετάδοσης της κίνησης και τις ερπύστριες του τεθωρακισμένου οχήματος μάχης Bradley.

Το σύστημα παραγωγής ενέργειας του M-109A7 προέρχεται από το ακυρωθέν πρόγραμμα XM-1203 NLSC (Non-Line-of-Sight Cannon), ενώ το πυροβόλο ενσωματώνει ηλεκτρικό σύστημα καθοδήγησης, αντί υδραυλικού. Ο τυπικός ρυθμός βολής του M-109A7 είναι ένα πυρομαχικό το λεπτό, ενώ ο μέγιστος ρυθμός βολής είναι τα τέσσερα πυρομαχικά το λεπτό. Το μέγιστο βάρος μάχης ανέρχεται στους 35 τόνους, δηλαδή είναι κατά 10 τόνους βαρύτερο από το M-109A6 Paladin. Ωστόσο, το M-109A7 είναι σχεδιασμένο να «σηκώνει» βάρος μάχης έως και 50 τόνους (χώρος και βάρος για πιθανή μελλοντική αναβάθμιση). Παρά το αυξημένο βάρος του, το M-109A7 επιτυγχάνει μεγαλύτερη μέγιστη ταχύτητα από τις προηγούμενες εκδόσεις, στα 61 χιλιόμετρα την ώρα. Το μέγιστο βεληνεκές του πυροβόλου είναι συνάρτηση του πυρομαχικού και ξεκινά από τα 21 χιλιόμετρα, με συμβατικά πυρομαχικά, έως τα 40 χιλιόμετρα, με πυρομαχικά αυξημένου βεληνεκούς.