Σύμφωνα με είδηση που μεταδίδεται από τουρκικά διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης υπογράφηκε συμβόλαιο μαζικής παραγωγής του βλήματος SOM (Satha Atılan Orta Menzilli Mühimmat), μεταξύ της Προεδρίας Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκία (SSB) και της Roketsan.
Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα το συμβόλαιο αφορά στην προμήθεια αδιευκρίνιστου αριθμού βλημάτων, ενώ συμπεριλαμβάνει και τη χρηματοδότηση υπό-προγραμμάτων ανάπτυξης υπό-συστημάτων με στόχο την απεξάρτηση της παραγωγής από προμηθευτές του εξωτερικού, όπως είναι, για παράδειγμα, το πρόγραμμα ανάπτυξης του κινητήρα KTJ-3200 (σε εξέλιξη, η τελευταία δοκιμή έγινε τον περασμένο Ιούνιο).
Ο τύπος των υπό προμήθεια βλημάτων δεν είναι γνωστός, αλλά πιθανότατα θα είναι της έκδοσης SOM-B1 δεδομένου ότι τον περασμένο Φεβρουάριο, έγινε γνωστό, ότι η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία (THK) παρέλαβε τα πρώτα βλήματα SOM-B1, ενώ τον περασμένο Μάρτιο ξεκίνησαν και οι δοκιμές της έκδοσης SOM-B2. Εάν στο μεταξύ ολοκληρωθούν οι δοκιμές του SOM-B2, ίσως η προμήθεια να περιλαμβάνει και βλήματα της συγκεκριμένης έκδοσης.
Το SOM είναι ένα βλήμα τεχνολογίας πλεύσης (cruise), ικανό να εκτοξευθεί από τον αέρα, τη θάλασσα και την ξηρά. Αναπτύχθηκε από τις εταιρίες TUBITAK SAGE (σχεδίαση και ανάπτυξη) και Roketsan (παραγωγή και εμπορική προώθηση).
Η ανάπτυξη του ξεκίνησε το 2006 και ολοκληρώθηκε το 2011. Είναι βλήμα προσβολής κινούμενων και σταθερών στόχων σε μέγιστες αποστάσεις άνω των 185 χιλιομέτρων, με πιθανότερη τιμή τα 230 χιλιόμετρα, στην έκδοση SOM-A, η οποία προσβάλει μόνο στατικούς στόχους με τη χρήση συντεταγμένων κατά την τερματική φάση (το SOM-A βρίσκεται σε υπηρεσία από την Τουρκική Αεροπορία από το 2012). Η έκδοση SOM-B1 μπορεί να προσβάλει στατικούς και κινούμενους στόχους με τη χρήση υπέρυθρου συστήματος στην τερματική φάση (αμφότερες οι εκδόσεις φέρουν πολεμική κεφαλή υψηλής εκρηκτικότητας).
Στην έκδοση SOM-B2 το βλήμα ενσωματώνει διπλή πολεμική κεφαλή για την προσβολή στρατηγικών και καλά προστατευμένων στόχων. Υπό ανάπτυξη βρίσκεται και η έκδοση SOM-J, σε συνεργασία με την αμερικανική Lockheed Martin, η οποία προορίζεται για πιστοποίηση και χρήση από τα F-35 Lightning II. Στην έκδοση SOM-J το βλήμα έχει ποιο συμπαγή σχεδίαση, αναδιπλούμενα πτερύγια και προωθητικό κινητήρα για καλύτερα πτητικά χαρακτηριστικά.
Στις αρχές του περασμένου Ιουνίου έγινε γνωστό, σύμφωνα με δηλώσεις του τότε Υπουργού Άμυνας της Τουρκίας, Nurettin Canikli, ότι στόχος της Τουρκίας είναι η ανάπτυξη μιας έκδοσης του βλήματος μέγιστου βεληνεκούς 800 χιλιομέτρων.