Το αμερικανικό Υπουργείο Άμυνας και η Lockheed Martin ανακοίνωσαν ότι ήρθαν σε προφορική συμφωνία για την παραγωγή του Lot.12 παραγωγής των F-35 Lightning II. Η συμφωνία αφορά στην παραγωγή 157 αεροσκαφών (Lot.12) με δικαίωμα προαίρεσης για άλλα 321 αεροσκάφη (Lot.13 και Lot.14). Συνολικά, το κόστος για τα 478 αεροσκάφη είναι της τάξεως των $ 34 δισεκατομμυρίων.

Σύμφωνα με τη Lockheed Martin το κόστος ανά μονάδα για τα αεροσκάφη του Lot.12 θα είναι μειωμένη, κατά 8,8% σε σχέση με τα αεροσκάφη παραγωγής Lot.11 και Lot.12, ενώ το κόστος της έκδοσης F-35A αναμένεται να πέσει κάτω από τα $ 80 εκατομμύρια στα αεροσκάφη παραγωγής Lot.13. Συνολικά, η προσδοκώμενη μείωση

Του κόστους του F-35A, από το Lot.11 στο Lot.14, είναι της τάξεως του 15%.

Comments

  1. Ότι θέλει λέει η LM. Πως π.χ μπορεί κανείς να υπολογίσει το πραγματικό κόστος του F35 όταν εκατοντάδες τεχνικά και σχεδιαστικά προβλήματα ακόμα περιμένουν λύσεις, και πόσο αυτές θα στοιχίσουν; Το τι προβλήματα υπάρχουν ακόμα αλλά και το πόσα σοβαρότατα άλλα μπορούν να προκύψουν ακόμα αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το «επιχειρησιακό» F-35Β πρόσφατα βρέθηκε ότι έχει μόλις 2100(!) ώρες ζωής δομικά αντί των 8000 που υπολογίζονταν:

    «A Pentagon report is warning that the U.S. Marine Corps’ oldest F-35B Joint Strike Fighters could remain airworthy for just over a quarter of their expected lifespan due to ‘serious structural problems’.
    According to Bloomberg one early version of the jet, known as ‘early block F’ and bought by the Marine Corps, could fly for just 2,100 flight hours, which the report says is ‘well under’ the expected service life of 8,000 hours.»
    https://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-6658797/US-F35-fighter-jets-fly-QUARTER-expected-life-structural-issues.html

    Επίσης ενώ συνήθως μιλάμε για «το» F35 σαν είναι ένα, στην πραγματικότητα φαίνεται να υπάρχουν τουλάχιστο 39(!) διαφορετικές διαμορφώσεις/συνδυασμοί ανταλλακτικών στον στόλο των F35 των ΗΠΑ:

    «The reports note: “there are at least 39 different part combinations across the fleet. Additionally, DOD’s training and operational squadrons are flying F-35 aircraft with three different blocks of mission software—2B, 3i, and 3F—with Block 3F software having the full warfighting capability.”
    The confusion of parts manifested itself dramatically when Marine F-35s deployed to the carrier USS Wasp in 2018. Out of 882 “afloat package” parts received by the unit for the mission, 382 (43 percent) turned out to be incompatible. The parts included pilot harnesses, breath masks, antennas, valves, and panel assemblies.»
    https://nationalinterest.org/blog/buzz/one-thing-can-cripple-f-35-56957

    Το κόστος και η κατάχρηση/έλλειψη ανταλλακτικών έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο: Για παράδειγμα η τελευταία έκθεση του GAO λέει ότι έχουν δοθεί $2 δισ. δολάρια από το 2016 ($960 εκατ. μόνο το 2018) μόνο «για ανταλλακτικά», για τα οποία όμως χρήματα δεν υπάρχει καμία λογοδοσία για το που ξοδεύτηκαν, ποια και πόσα ανταλλακτικά αγοράστηκαν ή που αυτά βρίσκονται αποθηκευμένα. Ο ένας και μοναδικός αρμόδιος που το πρόγραμμα είχε ορίσει να τα καταγράφει, δεν είχε μέχρι και τον Δεκέμβριο του 2018 περάσει ούτε μια σχετική εγγραφή στην βάση δεδομένων:

    «Furthermore, the GAO reports claims that although the Pentagon spent $2 billion on F-35 parts since 2016 (including $960 million in 2018 alone), it has no unified accountability as to what that money was spent on, how many parts were acquired, and where those parts are currently located. Only a single program official had been dedicated to parts accounting, and December 2018 a spare parts database had yet to be populated with any data.»
    https://nationalinterest.org/blog/buzz/big-f-35-flaw-wont-be-easy-fix-60672

    Με όλα αυτά τα στοιχεία και τόσα άλλα που είναι διαθέσιμα είναι απορίας άξιο πως μπορεί κανείς (ακόμα και η ίδια η LM) να επικαλείται στα σοβαρά ότι γνωρίζει το κόστος του F-35. Και πόσο μάλλον ότι αυτό πέφτει κιόλας.

    Υ.Γ Ως το πρώτο μου σχόλιο στην ιστοσελίδα, έχετε τα συγχαρητήρια και τις ευχές μου για την πολύ αξιόλογη προσπάθεια.

    1. όλες οι απαντήσεις στα ερωτήματα σου θα σωθούν εάν κανείς google search τον όρο concurrency. Έχουν γραφτεί τόσες φορές τα ίδια πράγματα . Αν συντομία το concurrency επιτρέπει στο Φ35 να φέρει την τελευταία λέξη της τεχνολογίας και όχι τεχνολογια δεκαετίας. Το τίμημα που έπρεπε να πληρωθεί είναι η πολυπλοκότητα στην αναπτυξη

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *