Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Ένωση Γερμανικής Ασφάλειας και Αμυντικής Βιομηχανίας (BDSV) η γερμανική οικονομία θα πρέπει να στραφεί από την αυτοκινητοβιομηχανία στη βιομηχανία παραγωγής οπλικών συστημάτων ως βασικό μοχλό ανάπτυξης. Για να ξεπεραστεί η συμφόρηση στην παραγωγή, ισχυρίζεται η DBSV, θα πρέπει να χρησιμοποιηθούν, με άλλο τρόπο, οι κατασκευαστικές ικανότητες του φημισμένου μεν, αλλά σε κάμψη και κρίση, τομέα αυτοκινήτων της Γερμανίας. Η ιδέα αυτή είναι μέρος μιας δέσμης μέτρων που προωθούνται από την αμυντική βιομηχανία της χώρας, στο πλαίσιο του σχεδίου «ReArm Europe», της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που προβλέπει τη διοχέτευση έως και € 800 δισεκατομμυρίων για την ενίσχυση της ευρωπαϊκής άμυνας. Η ιδέα αυτή συμπίπτει με μια αξιοσημείωτη κατάρρευση της διατλαντικής εταιρικής σχέσης με τις ΗΠΑ. Η Γερμανία και η Ευρώπη βασίζονται, εδώ και πολύ καιρό, στις εισαγωγές όπλων από τις ΗΠΑ για να καλύψουν τις εγχώριες ανάγκες τους, παρόλο που η Ευρώπη έχει μια σειρά από σημαντικούς κατασκευαστές όπλων.

Η ανακατεύθυνση του γερμανικού τομέα αυτοκινήτων στην παραγωγή αρμάτων μάχης, πυρομαχικών και άλλων στρατιωτικών ειδών δεν είναι μια εντελώς νέα ιδέα. Τον Ιούνιο του 2024, η Continental και η Rheinmetall υπέγραψαν μνημόνιο κατανόησης για να διευκολύνουν την επανεκπαίδευση των εργαζομένων στην παραγωγή οχημάτων. Μόλις των περασμένο Φεβρουάριο η Rheinmetall ανακοίνωσε ότι σχεδιάζει να αλλάξει την παραγωγή σε δύο της εργοστάσια, στη Γερμανία, υπέρ της παραγωγής πυρομαχικών και οπλικών συστημάτων. Τα δύο εργοστάσια βρίσκονται στο Βερολίνο και στο Νόις και σήμερα παράγουν ανταλλακτικά αυτοκινήτων. Ο κλάδος αντιμετωπίζει προκλήσεις, καθώς οι αυτοκινητοβιομηχανίες στη Γερμανία αντιμετωπίζουν πρόβλημα υψηλού κόστους και σφοδρό διεθνή ανταγωνισμό. Είχε προηγηθεί η γαλλογερμανική κοινοπραξία KNDS, η οποία συμφώνησε να αγοράσει  ένα εργοστάσιο στην ανατολική Γερμανία, από τη γαλλική εταιρεία κατασκευής τρένων Alstom, για να το μετατρέψει σε μονάδα παραγωγής εξαρτημάτων στρατιωτικών οχημάτων. Αλλά και άλλες γερμανικές εταιρίες προετοιμάζονται για το ενδεχόμενο αύξησης της παραγωγής τους. Η Hensoldt θέλει να προσλάβει 200 εξειδικευμένους εργάτες της Continental και της Bosch.