Στη διάρκεια συνέντευξης του, στο εταιρικό περιοδικό «Horizons» της UAC (United Aircraft Corporation, ο Nikita Dorofeev, Προϊστάμενος του Τμήματος Πιλοτηρίων του σχεδιαστικού γραφείου της Sukhoi, δήλωσε ότι το Su-57 έχει φτάσει στο ανώτατο επίπεδο αυτοματισμού με αποτέλεσμα να «πετά μόνο του» και έτσι ο πιλότος να ασχολείται με την εκτέλεση της αποστολής του. «Θεωρητικά, ο πιλότος, μετά την απογείωση και πριν την προσγείωση, μπορεί να μην χρειαστεί να χειριστεί το αεροσκάφος και να ασχοληθεί μόνο με την έρευνα και την εμπλοκή στόχων», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Σύμφωνα με τον Dorofeev το πρόβλημα είναι ότι οι συλλεγόμενες πληροφορίες και τα δεδομένα είναι τόσο πολλά σε όγκο που δεν μπορούν να προβληθούν όλα ταυτόχρονα και να είναι στη διάθεση του πιλότου. Ο υψηλός αυτοματισμός του Su-57 προσεγγίζει και λύνει το πρόβλημα μέσω της επιλογής προβολής όσων πληροφοριών και δεδομένων αφορούν στη συγκεκριμένη φάση που βρίσκεται η αποστολή και οι δράσεις που πρέπει να γίνουν στη φάση αυτή. Έτσι δεν υπάρχουν υπερβολικές πληροφορίες και μειώνεται ο φόρτος εργασίας του πιλότου.