Όπως ανακοίνωσε το Ισπανικό Υπουργείο Άμυνας, η τελετή κοπής ελάσματος της πρώτης από τις πέντε φρεγάτες F-110 του Ισπανικού Ναυτικού θα πραγματοποιηθεί στις 23 Μαρτίου. Η έγκριση του προγράμματος είχε γίνει τον Απρίλιο του 2019, όταν η ισπανική κυβέρνηση ενέκρινε € 4,3 δισεκατομμύρια για το πρόγραμμα. Σύμφωνα με το ισχύον χρονοδιάγραμμα η πρώτη φρεγάτα (F-111 «Bonifaz») θα καθελκυστεί το 2025 και θα ενταχθεί σε υπηρεσία το 2026. Στη συνέχεια θα ακολουθήσουν άλλες τέσσερις φρεγάτες ως εξής: F-112 «Roger de Lauria» (έναρξη ναυπήγησης το 2024, καθέλκυση το 2026 και ένταξη σε υπηρεσία το 2028), F-113 «Menendez de Aviles» (έναρξη ναυπήγησης το 2025, καθέλκυση το 2027 και ένταξη σε υπηρεσία το 2029), F-114 «Luis de Cordova» (έναρξη ναυπήγησης το 2026, καθέλκυση το 2028 και ένταξη σε υπηρεσία το 2030) και F-115 «Barcelo» (έναρξη ναυπήγησης το 2027, καθέλκυση το 2029 και ένταξη σε υπηρεσία το 2031).
Οι φρεγάτες F-110 είναι εξέλιξη των F-100 και σε υπηρεσία θα αντικαταστήσουν τις έξι φρεγάτες κλάσης «Santa Maria» («Oliver Hazard Perry»), οι οποίες εντάχθηκαν στο Ισπανικό Ναυτικό την περίοδο 1986-1994. Οι F-110 έχουν εκτόπισμα 6.100 τόνους (με πλήρη φόρτο), ενώ οι διαστάσεις τους είναι (μήκος x πλάτος x βύθισμα) 145 μέτρα x 18 μέτρα x 5 μέτρα. Η μέγιστη ταχύτητα τους είναι 35 κόμβοι (65 χιλιόμετρα την ώρα) και οι απαιτήσεις επάνδρωσης 150 άτομα. Ο κύριος αισθητήρας των πλοίων είναι το ραντάρ AN/SPY-7(V)1 και το σύστημα διαχείρισης μάχης AEGIS. Ο οπλισμός τους αποτελείται από ένα πυροβόλο των 127/64 χιλιοστών της Leonardo, σύστημα Mk.41 VLS με 16 κελιά για αντιαεροπορικά βλήματα SM-2 και RIM-162 ESSM, δύο πυροβόλα των 30 χιλιοστών, ισάριθμα πολυβόλα των 12,7 χιλιοστών, δύο τετραπλούς εκτοξευτές βλημάτων κατά πλοίων RGM-84 Harpoon, δύο τορπιλοσωλήνες Mk.32 και υποδομή υποστήριξης ελικοπτέρου ναυτικής συνεργασίας επιπέδου S-70 Sea Hawk.