Σημαντικές είναι οι ειδήσεις που έρχονται από το μέτωπο των φρεγατών Belharra. Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες του γράφοντος το θέμα αναμένεται να συζητηθεί εκτενώς στα δύο προσεχή Eurogroup που θα διεξαχθούν στις 19 Νοεμβρίου και στις 3 Δεκεμβρίου. Όπως προκύπτει με τα ισχύοντα δεδομένα τα κέρδη των ελληνικών ομολόγων ανέρχονται στα 1,4 δισεκατομμύρια ευρώ ικανά να καλύψουν τη ναυπήγηση δύο φρεγατών Belhara αξίας 1,320 δις ευρώ σύμφωνα με τη προσφορά της κατασκευάστριας εταιρείας Naval Group προς τη Διεύθυνση Εξοπλισμών του ΓΕΝ, τον προηγούμενο μήνα.

Παράλληλα, βρίσκεται στο τελικό στάδιο η ολοκλήρωση του τεχνικού διαλόγου μεταξύ ελληνικής και γαλλικής πλευράς. Όπως προκύπτει βρίσκεται στο τελικό στάδιο η διαδικασία υπογραφής από την ελληνική πλευρά της τεχνικής συμφωνίας με την οποία η χώρα μας δεσμεύεται για 2+2 πλοία εκ των οποίων τα δύο πρώτα στη Γαλλία και τα δύο επόμενα στην Ελλάδα. Η αρχή του προγράμματος σηματοδοτείται το 2019 με την τρόπιδα του πρώτου πλοίου στα ναυπηγεία της Naval Group. Ήδη η τεχνική συμφωνία έχει ήδη προωθηθεί από τη Γαλλική Διεύθυνση Εξοπλισμών (DGA) στη Γαλλική πρεσβεία και ακολούθως στο ΥΠΕΘΑ/ ΓΔΑΕΕ.

Συνολικά τα κέρδη των ελληνικών ομολόγων ανέρχονται στα 7,8 δις ευρώ. Τα γαλλικά κέρδη αντιστοιχούν σε 1,4 δις ευρώ. Τόσα που επαρκούν για την αρχική ναυπήγηση δύο πλοίων.

Το χρονικό πλάνο προβλέπει πως εάν η συμφωνία για τη ναυπήγηση των πλοίων «κλειδώσει» προ της εκπνοής του 2018 τότε εντός του 2019 ξεκινάει η ναυπήγηση του πρώτου πλοίου με χρόνο παράδοσης το 2023 και επιχειρησιακή ένταξη το 2025. Το δεύτερο πλοίο εάν δεν ναυπηγηθεί στη Γαλλία δύναται να ναυπηγηθεί στην Ελλάδα με έναρξη το 2025, παράδοση το 2024 και επιχειρησιακή ένταξη στο Π.Ν 2026 όπως προβλέπει το χρονοδιάγραμμα. Ένα άλλο σενάριο υπό τη πίεση του χρόνου είναι η ταυτόχρονη ναυπήγηση σε Ελλάδα και Γαλλία δύο πλοίων με τη προοπτική πως θα έχει ξεκαθαρίσει το θέμα με τα ναυπηγεία.  

Να τονιστεί πως το ζήτημα των νέων φρεγατών εντάσσεται σε ένα ευρύτερο σχέδιο εξυγίανσης των ναυπηγείων στη χώρα μας. Αυτό είναι το κεντρικό επιχείρημα των κυβερνήσεων Γαλλίας και Ελλάδας ώστε να παρακαμφθούν οι όποιες αντιδράσεις τρίτων κρατών.

Στόχος της ελληνικής κυβέρνησης είναι να συνδέσει τα κέρδη των ελληνικών ομολόγων με ένα γενικότερο αναπτυξιακό πακέτο που θα εμπλέκονται τα ελληνικά ναυπηγεία ώστε να υπάρξουν και τα ανάλογα οφέλη σε εθνικό επίπεδο. Ταυτοχρόνως, η Naval Group έχε εκδηλώσει ενδιαφέρον για τα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά πλην όμως το δυσμενές τοπίο που υφίστανται με ένα μείγμα γραφειοκρατικών και νομικών περιπλοκών έχει καθυστερήσει την υπόθεση για την εύρεση ενός αξιόπιστου επενδυτή.

Αντικειμενικός σκοπός της ελληνικής πλευράς είναι επίσης η άρση των απαγορεύσεων από τη Κομισιόν της ΕΕ για τις κρατικές επιχορηγήσεις στα ΕΝΑΕ (Ελληνικά Ναυπηγεία Σκαραμαγκά). Συνεπώς, το στοίχημα για την ελληνική κυβέρνηση και τον όποιο επενδυτή είναι η άρση των περιορισμών που απορρέουν από τα πρόστιμα της Κομισιόν και την αδυναμία ναυπήγησης εμπορικών πλοίων ώστε να ΕΝΑΕ μέσα σε ένα υγιές πλαίσιο να ανακάμψουν. Χρονικό διάστημα ορόσημο για τα ΕΝΑΕ είναι ο μήνας Δεκέμβριος όπου θα λάβει χώρα ο διαγωνισμός για τον νέο επενδυτή.

Αναφορικά με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας, τρεις (3) επενδυτές έχουν εκδηλώσει επισήμως-έχουν καταθέσει γραπτές προτάσεις-τις προθέσεις τους για την εξαγορά των ναυπηγείων. Η Ιταλική Fincantieri, η Αμερικανική ONEX και ο όμιλος συμφερόντων του εφοπλιστή Ν. Τσάκου έχουν εκδηλώσει το ενδιαφέρον τους.

Σε κάθε περίπτωση η εύρεση ενός αξιόπιστου επενδυτή όπως είναι η γαλλική Naval Group παράλληλα με ένα νέο επενδυτικό πλάνο με κεντρικό σημείο την εξωστρέφεια και την ανταγωνιστικότητα των ναυπηγείων που θα περιλαμβάνει νέες ναυπηγήσεις θα δώσει ξανά τη πολυπόθητη ανάσα στα ναυπηγεία.

Comments

  1. Πρέπει να συναινέσουν σε αυτό το σενάριο οι Γερμανοί.Ολοι μας παραδεχόμαστε ότι η ενίσχυση του ΠΝ με νεα πλοία έπρεπε να γίνει χθες Αλλά μήπως είναι λίγο ακριβες;Μήπως πιανομαστε κορόιδα με μια άλλη απευθείας αναθεση;Μήπως θα ήταν καλύτερα ένας δημόσιος διαγωνισμός που θα συμπιέζε και τις τιμες;

    1. Θα μπορούσε βέβαια να γίνει και η ίδια ‘τράμπα» με τους Γερμανούς και τα 2 υπολειπόμενα υποβρύχια…bonus οι τορπίλες ίσως…

  2. Υποτιθεται οτι ετσι παρακαμπτεται το προβλημα της εξευερεσης χρηματοδοτησης.
    Υπαρχει εναλλακτικη?
    Δε νομιζω…

  3. Εγώ πιστεύω ότι ειναι τρίχες κατσαρές όλο αυτό το θέμα, δεν κολλάει πουθενά αυτά που διαδίδουν μέσα από τα γραφεία.
    Ακόμα και τα χρήματα των Γάλλων να δοθούν για αυτό το λόγο και όχι για αποπληρωμές υποχρεώσεων και αποδέσμευση δόσης ανά εξάμηνο, δεν επαρκούν για τον εξοπλισμό των πλοίων με όπλα και την διαμόρφωση των Γάλλων.

    1. Με βάση αυτά που γνωρίζουμε ναι, για έναν φόρτο. Η πιθανότερη διαμόρφωση θα είναι: 12 Aster-30, 12 Aster-15, 8 SCALP-Naval, 8 Exocet Block.3

      1. Χωρίς να θέλω να σας προσβάλω, δεν μπορούν να ισχύουν αυτές οι τιμές με οπλισμό.
        Σε αυτή την περίπτωση καθίσταται η Belharra αναλογικά το πιο φθηνό πλοίο στον κόσμο.
        Μακάρι να κάνω λάθος βεβαια στην εκτίμηση μου.

        1. Με βάση τα όσα γνωρίζουμε, αυτή είναι η τιμή της προσφοράς των Γάλλων. Οι πληροφορίες που έχουμε αναφέρουν για 2 Belharra έναντι € 1,32 δις, με ναυπήγηση της 1 φρεγάτας στη Γαλλία και 1 στην Ελλάδα.

          1. Πληροφορίες αυτές που κάποιος σας έδωσε ασφαλώς, προσκρούουν στο τοίχο της λογικής. Τα νούμερα δεν βγαίνουν και τα όπλα που αναφέρεται λογικά σε γαλλική διαμόρφωση, ίσως να ξεπερνούν τα 150 εκ. και ολα αυτά χωρίς το κόστος δημιουργίας υποδομών, εκπαίδευσης κλπ.

          2. Μεχρι τωρα ειχαμε ως δηλωση περι των 700 εκατομμυριων ανα πλοιο χωρις οπλα και λοιπα ..Τωρα για δυο με εναν φορτο φθασαμε στο 1.32 δις?
            Η εχουμε τρελη συμπιεση κοστους απο πλευρας Γαλλων η απλα κατι δεν ευσταθει ..Θα δειξει παντως..

          3. Είναι λογικότατη η τιμή των 660 εκ με ένα φόρτο. Τα πλοία ώς σκαρί + αισθητήρες πρέπει να κοστίζουν περί τα 500 εκ το ένα και τα υπόλοιπα 160 εκ να αφορούν τα όπλα.

            Πάντως δεν βλέπω κανένα λόγο να υπάρχουν οι Aster15. Είτε πρέπει να έχουν 24 Aster 30, 8 MdCN είτε 32 Aster 30. Αν πάμε και σε βλήμα μέσου βεληνεκούς, αυτό πρέεπι να είναι MICA ή CAMM. Δηλαδή βλήμα που μπαίνει σε τετράδες.
            Άλλη επιλογή θα ήταν ο ESSM εφόσον οι Γάλλοι πάρουν και τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ και γίνει εγκατάσταση SΕΤΙS/ESSM σε αυτές.

            Μία συνολική ανάθεση των δύο προγραμμάτων θα επέφερε σημαντικά πλεονεκτήματα ομοιοτυπίας γαι το ΠΝ.

          1. Μικρός είναι, δεν είναι δυνατόν όμως να μεταφερθούν σε κάθε κελί 4 aster-15 όπως ισχύει με τους CAMM.

      2. Έχετε λάθος πληροφόρηση και τούτο γιατί…
        1. το average cost του Aster-30 κυμαίνεται από $8-10 million (€7.1-€8.9 million)
        2. το average cost του Aster-15 κυμαίνεται από €4-€4.5 million
        3. το average cost του Exocet Block 3 C έχει φτάσει τα €5 million, και
        4. το average cost του MdCN κυμαίνεται από €3.5-€4 million
        κάνε τους υπολογισμούς σου και θα δεις ότι ένας πλήρης φόρτος κυμαίνεται πέριξ των €215million κατά μέσο όρο (€201-€232 million).
        Είναι εξάλλου γνωστό, ότι η προϋπολογιζόμενη τιμή της FTI, χωρίς οπλικά κυμαίνεται από €600-€700 million, με πρπ 45% του κόστους να αναλογεί σε CMS, αισθητήρες & ηλεκτρομηχανολογικά συστήματα, 25% σιδηρουργικά, ελασματουργικά & ξενοδοχειακός εξοπλισμός, 15% εργατικά & 15% κόστος εξέλιξης, όπως φυσικά ισχύει πρπ για κάθε πολεμικό πλοίο.

          1. Για ποια τιμή αναφέρεστε ότι δεν συμφωνείτε?
            Ευπρόσδεκτο να είναι φθηνότερο το κόστος, αλλά να μας αναφέρετε και τις πηγές των τιμών που εσείς πιστεύετε ότι ανταποκρίνονται στη πραγματικότητα?
            Παρακαλώ μόνο να μη γράψετε wikipedia…

  4. Δηλαδή στο 1,3 δις για 2 πλοία περιλαμβάνονται και όπλα; Εάν ναι δεν νομίζω να υπάρχει λόγος μετά απο τουλάχιστον 4 χρόνια κατασκευής να επιλέξουμε Aster-15, όταν θα υπάρχει ο CAAM-ER. Έτσι η διαμόρφωση θα είναι 32 CAAM-ER , 16 Aster-30 και 8 MdCN. Πιο ισορροπημένη διαμόρφωση αλλά και πάλι ελλειπής κατα εμέ για πλοίο AAW.

  5. 48 βληματα ε/α και ειναι ελλιπης?
    Μα δεν θα τα βαλει μονη της με ολη τη ΤΗΚ…………

    »…Οι πληροφορίες που έχουμε αναφέρουν για 2 Belharra με 1 φόρτο έναντι € 1,32 δις, με ναυπήγηση της 1 φρεγάτας στη Γαλλία και 1 στην Ελλάδα…»

    Ετσι ξεκαθαριζουν τα πραγματα…
    Δηλαδη με τα τις επιστροφες των Γαλλων αν τσονταρουμε και κανα 40αρι εχουμε 2 ΜπελΧαρα και την αναβαθμιση των 3 Μεκο?

  6. Η διαμορφωση που προτεινουν οι γαλλοι ειναι οπλικα ανεπαρκης , ιδιως για ΑΑ πολεμο
    12 Αστερ 15 μεσου και 12 Αστερ 30 μεγαλου βεληνεκους ειναι πολυ πολυ λιγοι για εμας , 24 συνολικα
    Ελπιζω σε 16 Αστερ 30 και ενα πυραυλο σε διαμορφωση τετραδας ανα κελι για φορτο 32 απο εναν οκταπλο SYLVER ετσι ωστε κατ ελαχιστον να γινουν 48 και να υπαρχει αποθεμα , δεν παιζεις με αυτα
    Καλα τα Jammers και τα decoys αλλα ειναι softkill , δεν αρκουν απο μονα τους
    Ευχομαι να μην κανουμε τετοιο τραγικο λαθος στην επιλογη μεσου βεληνεκους , τι να πω … 24 πυραυλοι λιγοτεροι ειναι αυτοκτονικο
    Γνωριζουμε σιγουρα οτι τετραδες αυτην την στιγμη βγαινουν μονο CAMM και κροταλε
    Ο CAMM ER δεν υπαρχει ακομα και αν τελικα υπαρξει δεν ειναι βεβαιο οτι θα ειναι τετραδα ανα κελι
    Αλλιως αντι για μεσο βεληνεκες , 24 Αστερ 30 και RAM στο υποστεγο ειναι πιο αποδοτικο μιγμα
    Δεν νομιζω να υπαρχει θεμα ολοκληρωσης του RAM , αλλωστε το συστημα προταθηκε απο τον κατασκευαστη σε παλαιοτερη μακετα στην Euronaval 2016 και ζυγιζει 5,3 tn , κοστιζει κανα 25αρι εκ
    Και απαραιτητα CIWS millenium , μακαρι 2 εκατερωθεν της υπερκατασκευης σαν RWS αν ειναι εφικτο απο θεμα βαρους (3,3tn εκαστο) , που μαλλον ειναι , δεν το λες και βαρυ , κοστιζει 10 εκ
    Light διαμορφωσεις δεν ειναι για το Αιγαιο κυρια Naval Group , ελπιζω την ιδια αποψη να εχει και το ΠΝ

    1. Φίλε angel,
      Ιδανική λύση είναι η προσθήκη RAM πάνω από το υπόστεγο του ελικοδρόμιου.
      Όπως γράφεις θα ήταν εξαιρετική λύση η επιλογή του camm ώστε σε 8 κελιά να υπάρχουν 32 βλήματα, σε 8 κελιά να μπουν οι scalp naval και τέλος στα υπόλοιπα 16 να έχουμε τους Aster 30.
      Οι δύο αυτές διαμορφώσεις θα ήταν ιδανικές. Το πρόβλημα με το RAM είναι πως αμερικανικό σύστημα που πρέπει να εσωματωθεί σε γαλλικό σύστημα μάχης και ίσως υπάρξουν τεχνικά ζητήματα ή άρνηση μιας εκ των δύο πλευρών. Πάντως το ram το έχουν δείξει οι Γάλλοι:
      http://www.navyrecognition.com/images/stories/news/2017/november/FTI_Belharra_frigate_Naval_Group_DCNS_French_Navy_PACIFIC_2017_5.jpg

  7. Αυτές οι τμές είναι πολύ πιο λογικές από τα όσα ακούγονταν αρχικά για 1 δις το κάθε πλοίο χωρίς όπλα!

    Κατά την άποψη μου δεν πρέπει να αφήσουμε εκτός εκσυγχρονισμού την Ύδρα.
    Μπορεί να είναι λίγο μεγαλύτερη ηλικιακά, αλλά μια καινούρια φρεγάτα κοστίζει 400 – 700 εκ (ανάλογα τη διαμόρφωση) και δεν μας παίρνει…

    1. Δεν ειπε κανείς νομίζω ότι κάνει το πλοιο ένα δισ. όπλα. Τόσο φτάνει με τις απαραίτητες υποδομές, εκπαιδεύσεις, οπλισμός και άλλα. Αυτή η τιμή ειναι σας το Fly-away των αεροσκαφών.

      1. Κάνεις λάθος, ήταν πολλοί που έλεγαν ότι τα πλοία θα πάνε 1 δις χωρίς όπλα και ότι καλύτερο είνια να αγοράσουμε ακόμα και καινούρια ΑΒ!

        Η πραγματικότητα φαίνεται να είναι στο μισό κόστος αυτών (όπως ήταν και αναμενόμενο) οπότε είναι εντός των δυνατοτήτων με προυπόθεση την χρηματοδότηση από τα κέρδη των ομολόγων.

        Εννοείται ότι η διενέργεια διαγωνισμού θα ήταν το ευκταίο, αλλά ελλείψη χρημάτων σκαρφιζόμαστε πατέντες…

        1. ΑΝ εννοείς πολλοι τους σχολιαστές, εντάξει δεν ξέρω. Όι περισσότεροι κινούμαστε βάση το γαλλικό συμβόλαιο με τα πέντε πλοία γαλλικής διαμόρφωσης.

        2. Ίσως να είναι λογικό μιας και οιFREMM ήταν φρεγάτες, ενώ οι Belharra είναι κορβέτες, κάτι που όλοι ξεχνούν να αναφέρουν τελευταία.

          1. Τόσο οι FREMM όσο και οι FTI είναι ξεκάθαρα φρεγάτες.
            Απλά οι FTI είναι περίπου 1500 τόνους μικρότερες από τις FREMM.

            Παρόλα αυτά έχουν μεγαλύτερο εκτόπισμα από όλες τις εν υπηρεσία ελληνικές φρεγάτες!

  8. Κύριε Νικήτα,

    Κατατοπιστικό το άρθρο σας (όπως και τα προηγούμενα για το θέμα άλλωστε) και μακάρι να είναι έτσι τα πράγματα. Κρατάω μικρό καλάθι για τις αποφάσεις του Eurogroup, αλλά ας ελπίσουμε ότι η εμπλοκή των ΕΝΑΕ, που δυνητικά θα μπορούσαν να συνεισφέρουν τα μάλα στην αναπτυξιακή πορεία της χώρας, θα γύρει την πλάστιγγα υπέρ της χρήσης μέρους των κερδών των ομολόγων για εξοπλιστικά προγράμματα.

    Μία παρατήρηση και μία ερώτηση εάν επιτρέπετε.

    Τα κέρδη από τα ομόλογα είναι €5.850εκ. και η συμφωνία είναι να αποδίδονται στην Ελλάδα κάθε 6μηνο (από €650εκ.) μέχρι το 2022, εφόσον η 6μηνιαία έκθεση «συμμόρφωσης» της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα είναι θετική και μετά από απόφαση του Eurogroup. Τα κέρδη προέρχονται από ομόλογα €3,3δις που διακρατούνται από διάφορες Ευρωπαϊκές Κεντρικές Τράπεζες (μεταξύ των οποίων και η Τράπεζα της Γαλλίας) και €9,5δις από την ΕκΤ. Από τα παραπάνω συνάγω ότι ενώ δεν είναι αδύνατο, είναι εξαιρετικά δύσκολο η ΤτΓ να καταγράφει κέρδη €1,4δις.

    Στο άρθρο σας https://defencereview.gr/fregates-belharra-gia-to-p-n-oi-exelixeis-kai-oi-prooptikes-sto-koryfaio-exoplistiko-programma-gia-to-p-n/ , στις 4 Νοεμβρίου 2018 (20:54) είχατε απαντήσει σε σχόλιο του αναγνώστη RITIS: «Η προσφορά των Γάλλων για τα δύο πρώτα πλοία είναι 1,3 δις ευρώ. 650 εκατ ευρώ το πλοίο άνευ όπλων». Όμως, από τα σημερινά σχόλια του κυρίου Ευθύμιου Λάζου, που φαίνεται να είναι μέλος της συντακτικής σας ομάδας (?), αποκαλύπτεται ότι η αξία των δύο πλοίων είναι €1.320εκ. ή €660εκ. το πλοίο με τα όπλα που αναφέρονται (από 12 aster15, 12 aster30, 8 MdCN και υποθέτω 8 ΜΜ40ΙΙΙ συν αριθμός τορπιλών) και προφανώς χωρίς ciws που ίσως τοποθετήσουμε εμείς αργότερα από ότι μπορώ να φανταστώ. Τι από τα δύο ισχύει?

    Με εκτίμηση

  9. Έχω την αίσθηση πως οι ναυπηγοί μηχανολόγοι μηχανικοί μας μπορούν να βελτιώσουν αρκετά το πλοίο και να χωρέσουν επιπλέον οπλισμό. Να δούμε πόσα VLS θα πάρει (ποιό σύστημα της sylver συγκεκριμένα) και σίγουρα θα πρέπει να αυξήσουμε τα torpedo tubes. Επιμένω για NSM!
    Τώρα αν είναι να καταντήσει η υπόθεση «γεφύρι της Άρτας» ας πάμε σε κορβέτες Saar 6 που είναι φθηνότερες και φέρνουν μια χαράς εις πέρας και αποστολές φρεγάτας.
    Αν και εδώ προσπαθούμε να εκμεταλλευτούμε την επιστροφή κερδών απο τους Γάλλους.
    Τέλος πάντων! Να ζητηθεί η συνδρομή του κύκλου των εφοπλιστών και να τελειώσει το θέμα!

  10. Καλησπέρα σε όλους τους φίλους αναγνώστες, είναι ιδιαίτερα ευχάριστο να διεξάγεται μια συζήτηση υψηλού επιπέδου με καταρτισμένα σχόλια. Ως προς το ζήτημα του κόστους θα ήθελα να προβώ σε ορισμένες επιπρόσθετες επισημάνσεις.
    1. Η τιμή των 1,320 δις αντιστοιχεί σε δύο πλοία δηλαδή σε 660 εκατ ευρώ το πλοίο. Αφορά πλοία άνευ φόρτου πυρομαχικών με τη γαλλική διαμόρφωση του πλοίου όπως αυτή ορίζεται από το πρόγραμμα FTI του Γαλλικού Ναυτικού.
    2. Τα 5 πλοία που έχει παραγγείλει το γαλλικό ναυτικό μέσω του προγράμματος FTI μεταξύ της DGA και της Naval Group έχουν κόστος 3,8 δις ευρώ δηλαδή 760 εκατ το πλοίο. H διαφορά χρημάτων μεταξύ γαλλικής και ελληνικής τιμής των περίπου 100 εκατ οφείλεται στα κόστη έρευνας ανάπτυξης, σχεδίασης κτλ.
    3. H γαλλική διαμόρφωση των πλοίων ως προς το οπλικό τους φορτίο εξ όσων γνωρίζω αποτελείται από τους δύο εκτοξευτές Sylver A50 launchers για 16 Aster 30. Προφανώς αυτή η διαμόρφωση δεν καλύπτει το Π.Ν που έχει ζητήσει 32 βλήματα.
    4. Πρόθεση της γαλλικής πλευράς είναι να μην ξεπεράσουμε τα 1,4 δις ευρώ όσα δηλαδή και τα κέρδη των ομολόγων ώστε το πρόγραμμα να έχει προοπτικές. Γι αυτό και έγραψα οτι τεχνικές παρεμβάσεις στο πλοίο δεν είναι τόσο απλές και εφικτές διότι αυξάνουν το κόστος αντί να το συμπιέζουν.
    5. Το ζήτημα των πυρομαχικών είναι συνάρτηση του φόρτου που ακόμα και τώρα υπό τεχνική διαβούλευση όμως σύμφωνα με τα τελευταία δεδομένα το Π.Ν έχει καταλήξει σε 12 Aster 30, 12 Aster 15 και 8 Scalp Naval.

    1. Δύο απορίες θα ήθελα να θέσω σχετικά με το φορτίο των Belharra: Εάν υποθέσουμε ότι καταλήγουμε στην διαμόρφωση που αναφέρετε στο σημείο 5, το φορτίο των πυραύλων μπορεί να διαφοροποιηθεί; Μπορούν δηλαδή ανάλογα με τις συνθήκες στη θέση των Scalp να μπουν Aster;
      Επίσης, υπάρχει απόθεμα πυραύλων που μπορεί να φορτωθεί στο πλοίο εν πλω ώστε να γίνει ανεφοδιασμός των εκτοξευτών;

    2. Aster 15 κανονικά δεν θα έπρεπε να είναι λύση. Ακόμα και ο απλός CAMM τοποθετείτε σε τετράδες ειναι φθηνότερος και εχει την ίδια περίπου εμβέλεια. Βεβαία μέχρι τότε λογικά θα είναι επιχειρησιακή η έκδοση CAMM-ΕR.

      1. Ο ASTER 15 ομως ειναι ενας μικρος ASTER-30 και οχι νεος πυραυλος οπως ο CAMM. Επισης ο CAMM προερχεται απο τον αερος-αερος ASRAAM που ηδη εχουν οι Αγγλοι , και θα τον χρησιμοποιησουν και για ρολους εδαφους-αερος(land based) . Εμεις εχουμε επιλεξει τον IRIS-T για αερος-αερος καθως και MICA, τον ESSM για επιφανειας-αερος , crotale για εδαφους-αερος. Τον ASTER δεν τον γλιτωνουμε με τις FTI , ο CAMM αυξανει την πολυτυπια , quad packed σε Γαλλικο ισως ο Crotale vt-1 ? Χρησιμοποιειται και σαν cwis.
        Επισης ο CAMM-ER εχει παγωσει απο τους Ιταλους αν δεν κανω λαθος

    3. Να υποθέσω ότι, εφ΄ όσον υπάρξει η οικονομική διευθέτηση, μιλάμε για ναυπήγηση στα Γαλλικά ναυπηγεία της DCNS 2 φρεγατών Bellh@rra.
      Το ζητούμενο είναι αν θα υπογραφεί συμφωνία για 2+2, με τις δεύτερες να υπάρχει πρόβλεψη να ναυπηγηθούν στην Ελλάδα κι αν αυτή η συμφωνία θα επηρεάσει το κόστος των φρεγατών, θετικά ή αρνητικά…

  11. Μετά από τις διευκρινήσεις του αρθογράφου νομίζω ότι ξεκαθαρίζει η κατάσταση.

    Με 2 επιπλέον Sylver για να φτάσουμε τα 32 κελιά που θέλει το ΠΝ και ενσωμάτωση του RAM-21 στο γαλλικό σύστημα μάχης (που νομίζω ότι θα την ζητήσει οπωσδήποτε το ΠΝ σε διαμόρφωση μόνο 24 α/α πυραύλων), θα πρέπει να προσεγγίσουμε τα €700εκ. ανά πλοίο χωρίς όπλα. Κατά «σύμπτωση» δηλαδή ακριβώς όσα και τα κέρδη των ομολόγων -)

    Επιπλέον, εάν ο φίλος ivychris παραπάνω μας έχει δώσει τις σωστές τιμές ανά οπλικό σύστημα συν 1 RAM-21 και 1-2 millennium/phalanx το κόστος των όπλων πρέπει να υπερβαίνει τα €250εκ. ανά πλοίο.

    Συνολικά λοιπόν, η τιμή ανά πλοίο με τα όπλα του πρέπει να πλησιάζει το €1δις.

    Λίγο ακριβές φαίνονται, αλλά τα πλοία έχουν εξαιρετικά χαρακτηριστικά (πλην οπλισμού), μας ξαναδίνουν το ποιοτικό πλεονέκτημα στο Αιγαίο, το ΠΝ στην τελική ξέρει καλύτερα και ίσως τα ομόλογα είναι η μοναδική ευκαιρία για τον άμεσο εκσυγχρονισμό του στόλου μας. Εάν όντως περάσει από το Eurogroup η απόφαση για τα ομόλογα με άμεση εφαρμογή ας κάνουμε λοιπόν το μεγάλο βήμα και ας φαίνεται ότι τελικά πληρώνουμε και κάτι παραπάνω (πρώτη φορά θα είναι?). Αλλά:
    1. Δεν είμαι πολύ αισιόδοξος για το Eurogroup,
    2. Πρέπει να αξιολογηθεί σοβαρά ότι όταν με το καλό βγούμε στις αγορές (μάλλον προς το τέλος του 2019) θα μπορούμε να κάνουμε ότι θέλουμε τα κέρδη των ομολόγων, δηλαδή μέσω διαγωνισμού θα μπορούσαμε να συμπιέσουμε το κόστος και
    3. Εάν όντως τελικά πηγαίνουμε σε λύση ομόλογα/Belh@rra, πρέπει να συνειδητοποιήσουμε ότι δεν μας κάνουν χάρη οι Γάλλοι. Τα κέρδη είναι ΔΙΚΑ μας. Εμείς τους κάνουμε χάρη που αντί να τα πάρουμε και να τα κάνουμε ότι θέλουμε τους τα γυρνάμε στην βιομηχανία τους. Πρέπει λοιπόν να κινηθούμε αναλόγως και να πιέσουμε (ΠΡΙΝ υπογράψουμε οτιδήποτε) προς την κατεύθυνση της διαμόρφωσης που βολεύει το ΠΝ, όχι τους Γάλλους (πχ camm ή essm2 αντί για aster15 ή/και αντι-τορπίλες τορπίλες) και χωρίς «τρελά» κόστη ενσωμάτωσης. Αυτό τουλάχιστον το μάθημα πρέπει να το έχει μάθει το ΠΝ από τις τορπίλες των 214…

    1. Αν δεν κάνω λάθος τα κέρδη των ομολόγων κανονικά πρέπει να πάνε για μείωση του χρέους. Τώρα αν εγκριθεί αξιοποίηση τους για αγορά γαλλικών όπλων, το λογικό είναι να απαιτήσουν το ίδιο και άλλες χώρες που έχουν ελληνικά ομόλογα. Σε αυτή την περίπτωση όπως ειπώθηκε καλό είναι να κλείσουμε τις τρύπες των εξοπλιστικών, π.χ. αγορά των 214/τορπιλών, μτχ. αρμάτων, πυροβόλων κλπ ώστε να εξασφαλίσουμε την απαραίτηση αποτροπή. Μην ξεχνάμε όμως ότι πρέπει να ασχοληθούμε και με την εξασφάλιση της οικονομικής και πολιτικής επιβίωσης της χώρας.
      Μου φαίνεται τόσο δυσεπίλυτο το πρόβλημα που μόνο σειρά ευνοϊκών συγκυριών θα επιτρέψει τη λύση του. Π.χ. να συμβεί ταυτόχρονα:
      -παγιοποίηση Ρωσο-Τουρκο_Ιρανικής συμμαχίας και
      -παγιοποίηση έχθρας ΗΠΑ-Τουρκίας (και αντίστοιχα καθιέρωση του στρατηγικού ρόλου Ελλάδας)
      – σπάσιμο γερμανικής ηγεμονίας σε Ε.Ε/Ε.Ζ. (π.χ. ακύρωση/χαλάρωση ορίων χρέους/ελλείματος ή κανόνων δανεισμού, θέσπιση ευρωομολόγου κλπ.)
      – συνολική διευθέτηση χρέους στην Ευρώπη με μερική δαιγραφή χρέους στην Ελλάδα.

      Το εντυπωσιακό είναι ότι η κατάσταση είναι τόσο ρευστή που από τα παραπάνω μπορεί να συμβούν όλα ή και να μη συμβεί τίποτα. Φυσικά ότι και να γίνει εμείς πρέπει να απαλλαγούμε από την λογική της υφαρπαγής ψήφου από τους πολιτικούς και να δημιουργηθεί ένα ελάχιστο συνεργασίας σε σημαντικά ζητήματα όπως είναι η πολιτική για την εθνική άμυνα την εξωτερική πολιτική και η πολιτική για την οικονομία/χρέος. Αλλιώς δεν…

      1. «δυσεπίλυτο το πρόβλημα που μόνο σειρά ευνοϊκών συγκυριών θα επιτρέψει τη λύση του…»
        Nα φτιαξουμε την οικονομια μας ισως?
        Ειναι τοσο εντυπωσιακό που δεν περναει καν απο το μυαλο μας (!)…
        Πραγματικα εντυπωσιακο…

  12. Ερώτηση.. πέρα από τον γνωστό οπλισμό… έχουμε εικόνα αν διαθέτει συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου??
    Για παρεμβολές gps ή κάτι άλλο?
    Ή έχει μόνο συστήματα για προστασία από παρεμβολές?

    1. Oι FTI θα φερουν το καινούργιο συστημα ηλεκτονικού πολέμου SENTINEL της Thales, πληρως ψηφιακο αναβαθμισμενο τοσο σε R-ESM (Radar-Electronic Support Measure) οσο και σε C-ESM (Communications-
      Electronic Support Measure)…

    1. Μετά τον Φεβρουάριο του 2019 θα γίνουν οι επιστροφές κερδών των ελληνικών ομολόγων.
      Επιμένω πάντως, βρεθεί δεν βρεθεί λύση με τους Γάλλους να ζητηθεί η συνδρομή των εφοπλιστών και να κλείσει το θέμα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *