O Temel Kotil, Γενικός Διευθυντής της TAI (Turkish Aerospace Industries), μιλώντας στο τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων «Anadolu» δήλωσε ότι το πρωτότυπο του τουρκικής σχεδίασης και ανάπτυξης αεροσκάφους TF-X θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στις 18 Μαρτίου του 2023. H 18η Μαρτίου είναι συμβολική ήμερα και παραπέμπει στις 18 Μαρτίου του 1920, όταν οι Βρετανοί διέλυσαν το τελευταίο Οθωμανικό κοινοβούλιο. Οι τελευταίες εκλογές για την ανάδειξη κοινοβουλίου στην Οθωμανική Αυτοκρατορία έγιναν το Δεκέμβριο του 1919 και επικράτησαν τα μέλη του Κινήματος για την Άμυνα των Δικαιωμάτων της Ανατολίας και της Ρουμελίας (Anadolu ve Rumeli Müdafaa-i Hukuk Cemiyeti), ηγέτης του οποίου ήταν ο Κεμάλ Ατατούρκ. Ο τέταρτος και τελευταίο γύρος εργασιών του κοινοβουλίου ξεκίνησε στην Κωνσταντινούπολη στις 12 Ιανουαρίου του 1920 και διαλύθηκε στις 18 Μαρτίου λίγο μετά την υιοθέτηση του «Εθνικού Όρκου» («MisakMillî»). Η διάλυση του Οθωμανικού κοινοβουλίου οδήγησε στη δημιουργία της Μεγάλης Εθνοσυνέλευσης.

O Temel Kotil είπε ότι το αεροσκάφος θα αποτελείται από 20.000 κομμάτια συνολικά και ότι η παραγωγή τους θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2022. Επίσης είπε ότι τα πιο δύσκολα κομμάτια στην παραγωγή είναι τα στηρίγματα τιτανίου του κινητήρα, αλλά η Τουρκία έχει αποκτήσει την σχετική τεχνογνωσία, λόγω της εμπλοκής στην παραγωγή του F-35. Το πρωτότυπο θα έχει ξένο κινητήρα, αλλά η τουρκική TRMotor εργάζεται στην κατεύθυνση της ανάπτυξης εγχώριου κινητήρα. Τα ηλεκτρονικά και τον υπολογιστή του αεροσκάφους (Avionics) αναπτύσσει η Aselsan, ενώ η Havelsan αναπτύσσει το λογισμικό. Η Pavotek αναπτύσσει το σύστημα διανομής ενέργειας. Σε παλαιότερη συνέντευξη του ο Temel Kotil είχε δηλώσει ότι το κόστος (Fly-Away) του TF-X θα είναι περί τα $ 100 εκατομμυρίων, η πρώτη πτήση του αεροσκάφους έχει προγραμματιστεί για το 2025 και η ένταξη του σε υπηρεσία το 2029, με στόχο την παραγωγή δύο αεροσκαφών το μήνα, δηλαδή 24 το χρόνο. To TF-X σχεδιάζεται για την αντικατάσταση των F-16.

Comments

  1. @ Ασβος

    Το πιθανοτερο ειναι να αντεξει περισσοτερο ο σουλτανισκος απο τον
    Μπαιντενοπουλο στην εξουσια. Το μαντρι ειναι μονο για υπακουα ζωα
    οπως καποιο που δηλωνει δεδομενο και περιμενει με ανυπομονησια
    το χασαπη να το κανει μπριζολες.

  2. Αντε και στα δικά μας!

    Δεν πρόκειται να μπει μέσα στο μαντρί σε καμία περίπτωση!

    Αν δεν τους φάνε τώρα ή του χρόνου πάει πέταξε το πουλί.
    Αν τους δώσουν πάλι χρήματα για να μην πτωχεύσουν κάτι που το έχουν κάνει 5 φορές στο παρελθόν!
    Αν τους σώσουν για μια ακόμα φορά θα γίνει γης μαδιάμ στην περιοχή μας.

    Πιστεύει κανείς πως αν πάρουν μερίδιο από τα πετρέλαια θα σταματήσουν να ζητάνε και άλλα;
    Όχι και το ξέρουν οι μεγάλοι πως θα ρίξουν το 50% όσων πάρουν για να φτιάξουν όπλα.
    Πάνε να φτιάξουν και πυρηνικά και το ξέρουν που βαδίζουν.

    Θέλουν να πάρουν όχι λίγα αλλά τα πάντα να τους τα δώσουν όλα οι ξένοι!

    Πιστεύει κανείς αφελείς πως θα υποκύψει η Τουρκία;
    Θα κάνει λίγο πίσω και μετά θα συνεχίζει τα ίδια για να γίνει μια μεγάλη περιφερειακή υπέρ δύναμη.

  3. Όσο περισσότερα λεφτά ρίξουν στο project, τόσο καλύτερα.

    Εδώ υπερδυνάμεις και προσπαθούν να ενώσουν τις δυνάμεις τους μπας και παράγουν κάτι το 2040 με 10ετίες εμπειρίας στην αεροναυπηγική και σε ειδικά υλικά. Έχουμε να γελάσουμε πολύ.

    Εδώ ένα Altay της πλάκας και το παιδεύουν σχεδόν 20 χρόνια και στο τέλος αναγκάστηκαν να αγοράσουν τα πάντα όλα από την Κορέα και πάλι δεν μπορούν να το τελειώσουν παρά το γεγονός ότι πλέον όλο χτίζεται με βάση άδεια και σχέδια των Κορεατών, και όλα τα σύνθετα υποσυστήματα αγορασμένα, ένα προχωρημένο στελθ τους μάρανε.

    Από την άλλη είναι ενδιαφέρον που και οι ίδιοι ομολογούν πως για ορισμένα στοιχεία στην ουσία αντιγράφουν/κλέβουν πατέντες από εταιρείες που τους εμπιστεύτηκαν την παραγωγή κομματιών.

  4. @ agnostosependytis

    Τα περισσοτερα χρηματα που ξοδευουν δεν ειναι δικα τους,
    αλλα απο κοροιδαρες που τους εχουν για μπροστινους.
    Αντιγραφουν, κλεβουν, πληρωνουν, εκβιαζουν, πουλαν
    προστασια, φιλια, παρακαλανε, κλαιγονται, επαιτουν,
    τουμπες κανουν και οτι αλλο χρειαστει για να παρουν
    αυτο που τους χρειαζεται.
    Μπηκαν με τα 1000 στα F-35 για αυτον τον λογο και
    βγηκαν σαν κυριοι αφου πηραν τα παντα.
    Τωρα γιναν τσιμπουρι στον κοντο για να τους κανει
    τα τελειωματα, μπορει και μεσω Ινδονησιας , Ν Κορεας
    να ζαπωσουν και απο εκει.

    1. Έχεις δίκιο.

      Όσον αφορά το F-35, σε όποιον καταλάβαινε, ήταν προφανές ότι ποτέ δεν θα έπαιρναν παραπάνω από μία μοίρα, και αυτοί έντεχνα ενώ έβαλαν παραγγελία για περίπου 12, απλά είχαν δηλώσει πρόθεση (και ποτέ κανονική παραγγελία με δέσμευση αγοράς) για και καλά 100 σύνολο. Με την πρώτη δικαιολογία την κοπάνησαν από το πρόγραμμα.

  5. Πως το έλεγε ο δικός μας κάποτε? «Είναι μακέτο αυτό»?

    Έχει να πέσει πολύ γέλιο γιατί προφανώς θα κάνουν κάτι που θα μοιάζει με πρωτότυπο της πλάκας, τους συμβουλεύω να πάρουν συμβουλές από τους φίλους τους στο Ιράν οι οποίοι και καλά έφτιαξαν το Qaher-313 το οποίο θα διαλύσει τα F-22 και ότι άλλο πετάει.

    Για όποιον θέλει να διασκεδάσει ας γκουγκλάρει το ιρανικό αεροπλάνο ενώ φυσικά μην ξεχνάμε ότι πριν χρόνια ένα ερασιτέχνης στην Ελλάδα έφτιαξε για τον χαβαλέ του ερασιτεχνικό αεροπλάνο το οποίο πετούσε κανονικότατα και στην εμφάνιση προσομοίαζε το F-35 (αλλά φυσικά ήταν ένα απλο ερασιτεχνικό αεροπλάνο στο οποίο επίτηδες εδσε την όψη F-35)

    1. Δεν λες παλι καλα δεν ξεπατηκωσαν οι διπλα κανα σχεδιο του F16XL απο συνθετικα υλικα και VLO να ψαχνωμασταν τωρα;

  6. Το πιο δύσκολο κομμάτι φαίνεται πως θα είναι η κατασκευή κινητήρων, και εκεί νομίζω θα τα βρει πιο σκούρα η Τουρκία. Αν ξεκινήσει, και για όσο χρησιμοποιεί εισαγμένους κινητήρες θα είναι στο έλεος της χώρας-κατασκευαστή. Αν πάει όπως δηλώνει για εξέλιξη εγχώριων κινητήρων έχει πολύ μεγάλο δρόμο μπροστά της. Κάθε κινητήρας έχει άλλο μέγεθος, βάρος, κέντρο βάρους, ειδική κατανάλωση, επιδόσεις κτλ., και απ’ ότι έχω καταλάβει η αλλαγή κινητήρα σε αεροσκάφη παραγωγής δεν είναι και κάτι εύκολο χωρίς ειδικές προβλέψεις ή μερική επανασχεδίαση του αεροσκάφους.

    Π.χ η Κίνα με την βιομηχανία, τους πόρους και την τεχνογνωσία που έχει από την εγχώρια παραγωγή Ρωσικών κινητήρων (αλλά και αυτή που απόκτησε από τρίτες πηγές με ποικίλους τρόπους) παιδεύονταν πάρα πολλά χρόνια και μόλις τώρα σιγά-σιγά γράφεται πως πλησιάζει την αυτονομία στον κρίσιμο αυτό τομέα.

    Στις ΗΠΑ ο κινητήρας F135 της κατά τα άλλα έμπειρης Pratt & Whitney για τα F-35 παρουσιάζει προβλήματα υπερθέρμανσης με αποτέλεσμα ρωγμές στα πτερύγια του συμπιεστή, αλλά και φθορές/παραμορφώσεις από τις καταπονήσεις σε ελιγμούς αφού είναι πολύ μακρύς (31 πόδια ή 9,4 μέτρα μήκος) σε μέγεθος, και στην προσπάθεια να μην αυξηθεί και άλλο το βάρος έχει ελλιπή δομική στιβαρότητα.

    Λόγω αυτών των προβλημάτων και του αυξημένου χρόνου συντήρησης/επιδιορθώσεων γράφεται πως το 2022 το 5-6% του στόλου των F-35 θα είναι καθηλωμένα λόγω έλλειψης κινητήρων, ενώ ένα κακό σενάριο λέει πως το ποσοστό αυτό ενδέχεται να φτάσει ακόμα και το 20% το 2025.

    _https://www.popularmechanics.com/military/aviation/a35524528/f-35-engine-shortage-repair-problems/

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *