O Temel Kotil, Γενικός Διευθυντής της TAI (Turkish Aerospace Industries), μιλώντας στο τουρκικό πρακτορείο ειδήσεων «Anadolu» δήλωσε ότι το πρωτότυπο του τουρκικής σχεδίασης και ανάπτυξης αεροσκάφους TF-X θα παρουσιαστεί για πρώτη φορά στις 18 Μαρτίου του 2023. H 18η Μαρτίου είναι συμβολική ήμερα και παραπέμπει στις 18 Μαρτίου του 1920, όταν οι Βρετανοί διέλυσαν το τελευταίο Οθωμανικό κοινοβούλιο. Οι τελευταίες εκλογές για την ανάδειξη κοινοβουλίου στην Οθωμανική Αυτοκρατορία έγιναν το Δεκέμβριο του 1919 και επικράτησαν τα μέλη του Κινήματος για την Άμυνα των Δικαιωμάτων της Ανατολίας και της Ρουμελίας (Anadolu ve Rumeli Müdafaa-i Hukuk Cemiyeti), ηγέτης του οποίου ήταν ο Κεμάλ Ατατούρκ. Ο τέταρτος και τελευταίο γύρος εργασιών του κοινοβουλίου ξεκίνησε στην Κωνσταντινούπολη στις 12 Ιανουαρίου του 1920 και διαλύθηκε στις 18 Μαρτίου λίγο μετά την υιοθέτηση του «Εθνικού Όρκου» («Misak-ı Millî»). Η διάλυση του Οθωμανικού κοινοβουλίου οδήγησε στη δημιουργία της Μεγάλης Εθνοσυνέλευσης.
O Temel Kotil είπε ότι το αεροσκάφος θα αποτελείται από 20.000 κομμάτια συνολικά και ότι η παραγωγή τους θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2022. Επίσης είπε ότι τα πιο δύσκολα κομμάτια στην παραγωγή είναι τα στηρίγματα τιτανίου του κινητήρα, αλλά η Τουρκία έχει αποκτήσει την σχετική τεχνογνωσία, λόγω της εμπλοκής στην παραγωγή του F-35. Το πρωτότυπο θα έχει ξένο κινητήρα, αλλά η τουρκική TRMotor εργάζεται στην κατεύθυνση της ανάπτυξης εγχώριου κινητήρα. Τα ηλεκτρονικά και τον υπολογιστή του αεροσκάφους (Avionics) αναπτύσσει η Aselsan, ενώ η Havelsan αναπτύσσει το λογισμικό. Η Pavotek αναπτύσσει το σύστημα διανομής ενέργειας. Σε παλαιότερη συνέντευξη του ο Temel Kotil είχε δηλώσει ότι το κόστος (Fly-Away) του TF-X θα είναι περί τα $ 100 εκατομμυρίων, η πρώτη πτήση του αεροσκάφους έχει προγραμματιστεί για το 2025 και η ένταξη του σε υπηρεσία το 2029, με στόχο την παραγωγή δύο αεροσκαφών το μήνα, δηλαδή 24 το χρόνο. To TF-X σχεδιάζεται για την αντικατάσταση των F-16.