Η υπηρεσία NSPA (NATO Support and Procurement Agency) του NATO ανακοίνωσε ότι η αμερικανική GE Aerospace κέρδισε το συμβόλαιο μελέτης κινητήρα (NPS : Novel Powerplant Study) του νατοϊκού προγράμματος νέου ελικοπτέρου μέσης μεταφορικής ικανότητας (NGRC : Next Generation Rotorcraft Capability), στο οποίο συμμετέχει και η Ελλάδα. Το σχετικό αίτημα για προτάσεις είχε εκδοθεί τον περασμένο Ιούλιο και αφορά στον κινητήρα του ελικοπτέρου, στο σύστημα μετάδοσης της κίνησης, το σύστημα ελέγχου πτήσεως καθώς και τον υποστηρικτικό εξοπλισμό εδάφους. Η μελέτη έχει ως στόχο να επιλέξει, να αξιολογήσει και να συγκρίνει καινοτόμες λύσεις κίνησης για τα ελικόπτερα του προγράμματος NGRC. Η μελέτη θα πρέπει να ολοκληρωθεί στις αρχές με μέσα του 2024, οπότε και θα εκδοθεί Αίτημα για Προτάσεις για τον κινητήρα των ελικοπτέρων.
Στο πρόγραμμα NGRC συμμετέχουν η Ελλάδα, η Γαλλία, η Γερμανία, η Ιταλία, η Ολλανδία και η Μεγάλη Βρετανία. Το πρόγραμμα αποφασίστηκε το Νοέμβριο του 2020 και έχει ως στόχο να αναπτύξει ένα κοινό ελικόπτερο (νέα σχεδίαση), το οποίο θα είναι διαθέσιμο την περίοδο 2035-2040, σε διάφορες εκδόσεις (μεταφορών, ειδικών επιχειρήσεων, διακομιδής τραυματιών και ασθενών, έρευνας και διάσωσης μάχης, ανθυποβρυχιακού πολέμου κ.ά.). Σύμφωνα με όσα είχε δηλώσει ο Διευθυντής του προγράμματος, Cyril Heckel, το επιθυμητό κόστος αγοράς ανά ελικόπτερο είναι € 35 εκατομμύρια (κόστος Fly-Away, χωρίς το κόστος υποστήριξης) και το επιθυμητό κόστος ανά ώρα πτήσης είναι μεταξύ των € 5.000 και των € 10.000. Επίσης, όπως είπε, τα παραπάνω κόστη θα πρέπει να συνοδεύονται από διαθεσιμότητα στόλου 75% και με την ελάχιστη δυνατή διαφοροποίηση των διαφόρων εκδόσεων του ελικοπτέρου, ώστε να μειωθεί το συνολικό κόστος του προγράμματος.