Σύμφωνα με δημοσίευμα της ρουμανικής εφημερίδας «Puterea», οι 4 + 3 νέες φρεγάτες ASWF (Anti-Submarine Warfare Frigates) της Ολλανδίας και του Βελγίου θα ναυπηγηθούν στα ναυπηγεία της Damen Shipyard στο Γκαλάτι. Η ναυπήγηση του πρώτου πλοίου αναμένεται να ξεκινήσει εντός του 2025, ενώ οι παραδόσεις έχουν προγραμματιστεί για την περίοδο 2028-2032. Μέχρι στιγμής Ολλανδία και Βέλγιο έχουν παραγγείλει από δύο πλοία, ενώ η Ολλανδία θέλει άλλα δύο πλοία και το Βέλγιο άλλο ένα. Το κόστος ναυπήγησης των τεσσάρων πρώτων πλοίων ανέρχεται στα € 4 δισεκατομμύρια. Σε υπηρεσία οι νέες φρεγάτες θα αντικαταστήσουν τις φρεγάτες κλάσης «Karel Doorman» και «Wielingen», της Ολλανδίας και του Βελγίου αντίστοιχα. Στα μέσα του 2020 επετεύχθη συμφωνία για τα γενικά χαρακτηριστικά του σχεδιασμού της ASWF, μετά από μια περίοδο επεξεργασίας σχεδιασμού που περιλάμβανε μια σειρά αντιστάθμισης κόστους/δυνατοτήτων. Σε αυτό το στάδιο, ο αρχικός σχεδιασμός είχε καθορίσει ένα σκάφος που εκτόπιζε περίπου 5.500 τόνους. Ωστόσο, καθώς ο λεπτομερής σχεδιασμός ωρίμασε κατά τη φάση προετοιμασίας της σύμβασης, διαπιστώθηκε ότι ο βασικός σχεδιασμός θα έπρεπε να αυξηθεί σε μέγεθος (κατά περίπου οκτώ μέτρα) για να καλύψει τις απαιτήσεις για εκπεμπόμενου θορύβου, κραδασμούς, σταθερότητα και περιθώρια ανάπτυξης κατά τη διάρκειας ζωής του πλοίου. Σχεδιαστικά οι νέες φρεγάτες θα έχουν χαμηλό θερμικό, ακουστικό και ηλεκτρομαγνητικό ίχνος.

Η ASWF θα έχει εκτόπισμα πλήρους φορτίου περίπου 6.400 τόνων, συνολικό μήκος 145 μέτρα, πλάτος 18 μέτρα και βύθισμα 5,5 μέτρα. Για σύστημα πρόωσης έχει επιλεγεί μια υβριδική διάταξη ηλεκτροπρόωσης (Diesel-Electric) ώστε να επιτρέπει εξαιρετικά αθόρυβες λειτουργίες για επιχειρήσεις ανθυποβρυχιακού πολέμου. Η διάταξη της πρόωσης είναι CODLAD (Combined Diesel-Electric and Diesel) με δύο πετρελαιοκινητήρες MAN 20V28/33D STC με απόδοση 8.000 kW. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στη σχεδίαση των νέων προπελών έτσι ώστε να αποφεύγεται η σπηλαίωση και να επιτυγχάνουν πολύ χαμηλό εκπεμπόμενο θόρυβο. Η ηλεκτροπρόωση γίνεται μέσω τεσσάρων ηλεκτρογεννητριών ντίζελ επίσης της ΜΑΝ. Πρόκειται για τις ΜΑΝ 16V175D-MEV, με απόδοση 2.960 kW. Σύμφωνα με την Damen Shipyards το πλοίο μπορεί να επιτύχει 15 κόμβους (28 χιλιόμετρα την ώρα) με την ηλεκτροπρόωση δίνοντάς του έτσι μεγάλο εύρος ταχυτήτων σε αθόρυβη λειτουργία καλύπτοντας το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρησιακών ταχυτήτων μιας φρεγάτας. Η αυξημένη αυτοματοποίηση σημαίνει χαμηλές απαιτήσεις πληρώματος. Τα πλοία θα έχουν βασικό πλήρωμα 117 ατόμων συν εφεδρικές ενδιαιτήσεις για έως και 35 άτομα επιπλέον. Τα καταλύματα θα είναι υψηλού επιπέδου, με όχι περισσότερα από τέσσερα άτομα ανά καμπίνα. Οι ASWF θα διαθέτουν ελικοδρόμιο και υπόστεγο ικανά να φροντίσουν για τη λειτουργία και την υποστήριξη ενός ελικοπτέρου NH90.

Επιπλέον, ο σχεδιασμός περιλαμβάνει προβλέψεις χώρου για μικρά μη-επανδρωμένα σκάφη ή εναέρια οχήματα ή/και ένα σκάφος ταχείας επέμβασης. Για εξοικονόμηση βάρους, σύνθετα υλικά θα χρησιμοποιηθούν σε κατασκευές ψηλά στο πλοίο. Αυτά περιλαμβάνουν τους ιστούς, το υπερκείμενο της γέφυρας και την υπερκατασκευή. Ο κύριος οπλισμός των φρεγατών θα αποτελείται από ένα πυροβόλο Sovraponte 76/62 της Leonardo κατά στόχων επιφανείας και αέρος. Το πλεονεκτήματα του συγκεκριμένου πυροβόλου είναι το χαμηλό βάρος, περίπου 30% ελαφρύτερο από το Super Rapido 76/62 της ίδιας εταιρίας, δεν χρειάζεται διάτρηση καταστρώματος και μπορεί να βάλει τα κατευθυνόμενα βλήματα Dart κατά αντιπλοϊκών πυραύλων. Καθοδήγηση για το DART θα παρέχεται από το ραντάρ παρακολούθησης πολλαπλών στόχων Pharos της Thales. Το Pharos είναι ραντάρ παρακολούθησης πολλαπλών στόχων για έλεγχο όπλων και πυραύλων. Η δυνατότητα ηλεκτρονικής διεύθυνσης δέσμης του επιτρέπει την παρακολούθηση πολλαπλών στόχων και τον ενσωματωμένο έλεγχο κατευθυνόμενων πυρομαχικών. Το Pharos ελέγχει οποιοδήποτε πυροβόλο όπλο μεσαίου διαμετρήματος, που κυμαίνεται από 30 έως 76 χιλιοστά. Σε συνδυασμό με κατευθυνόμενα πυρομαχικά, το Pharos παρέχει μια εξαιρετική και εξαιρετικά αποδοτική ικανότητα αντιπυραυλικής άμυνας κατά πλοίων. Το Pharos παρέχει επίσης άμυνα ενάντια σε μικρούς, γρήγορα κινούμενους και ελισσόμενους στόχους επιφανείας.

Πίσω από το κύριο πυροβόλο θα υπάρχουν δύο οκταπλοί κάθετοι εκτοξευτές αντιαεροπορικών πυραύλων Mk.41 για έως 64 πυραύλους ESSM Block.2. Η αντιπυραυλική κάλυψη συμπληρώνεται από ένα σύστημα RAM των 21 θέσεων. Για το μέλλον υπάρχει πρόβλεψη για εγκατάσταση συστήματος CIWS κατευθυνόμενης ενέργειας. Κατά στόχων επιφανείας το πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με δύο τετραπλούς εκτοξευτές πυραύλων κατά πλοίων NSM. Τέλος το πλοίο θα διαθέτει δύο τηλεχειριζόμενους σταθμούς πυροβόλων Bofors-40 Mk.4 των 40 χιλιοστών με κάλυψη 360ο ενάντια στόχων σε μικρές αποστάσεις και ασύμμετρων απειλών. Η σουίτα διοίκησης και ελέγχου της ASWF θα συνδυάσει το σύστημα διαχείρισης μάχης Guardion με το AWWS (Above Water Warfare Suite), μία νέα σουίτα αισθητήρων και ελέγχου πυρός τύπου συστάδας που αναπτύχθηκε από την Thales Nederland. Το Guardion θα φιλοξενείται στο Ενσωματωμένο Σύστημα Διαχείρισης Αποστολών ως μια γενική αρχιτεκτονική πληροφορικής που φιλοξενεί επίσης το INBS και το IPMS. Ενσωματωμένο, αλλά διαφορετικό από το CMS, το άκρως αυτοματοποιημένο AWWS έχει σχεδιαστεί για να επιλέγει δυναμικά την καλύτερη αμυντική απόκριση για να μεγιστοποιήσει την επιβίωση σε καταστάσεις μάχης υψηλού κορεσμού, αξιοποιώντας πλήρως τις πλήρεις δυνατότητες όλων των διαθέσιμων αισθητήρων και υποσυστημάτων.

Η σουίτα αισθητήρων που σχετίζεται με το AWWS βασίζεται στα ραντάρ APAR Block.2 και SM-400 Block.2 (κάθε ραντάρ περιλαμβάνει τέσσερις σταθερές κεραίες.) Αυτά θα λειτουργούν ενιαία σε διπλή ζώνη X/S, με ενσωματωμένη σουίτα επεξεργασίας για την αποφυγή λανθάνοντος χρόνου εμφάνισης και για την αυτόματη κοινή χρήση/αναδιαμόρφωση εργασιών. Εκτός από το AWWS, η Thales έχει συνάψει σύμβαση για την προμήθεια του ηλεκτροπτικού αισθητήρα ελέγχου πυρός Mirador Mk.2, του αισθητήρα ηλεκτροπτικής παρατήρησης Gatekeeper Mk.2, του ραντάρ ναυτικής επιτήρησης Scout Mk.3 χαμηλής ανιχνευσιμότητας, μαζί με ένα εκτεταμένο πακέτο υποστήριξης. Επίσης θα διαθέτει το ραντάρ ναυτιλίας Scanter-6002 της Terma. Για επιχειρήσεις ανθυποβρυχιακού πολέμου, οι ASWF θα διαθέτουν μια ολοκληρωμένη σουίτα Under Water Warfare (UWWS) που αναπτύχθηκε υπό την TNO. Βασιζόμενο στην εμπειρία της TNO, από το προηγούμενο πρόγραμμα MAPS, το UWWS θα συνδυάσει μια σουίτα σόναρ-ρυμουλκούμενη διάταξη, τοποθετημένη στο κύτος και αποφυγή ναρκών/εμποδίων-συν ένα σύστημα εκτόξευσης τορπιλών για την αμερικάνικης κατασκευής ελαφριάς τορπίλης Mk.54 καθώς και αντιμέτρων Soft-Kill κατά τορπιλών. Στο μέλλον σχεδιάζεται και η τοποθέτηση συστήματος Hard-Kill κατά τορπιλών.