Λεπτομέρειες για το χρονοδιάγραμμα και το κόστος των φρεγατών FFG(X) του Αμερικανικού Ναυτικού αναφέρει το σχέδιο του αμερικανικού προϋπολογισμού άμυνας για το έτος 2021. Αρχικά, η απόφαση για το νικητή του προγράμματος και η υπογραφή του συμβολαίου ναυπήγησης της πρώτης FFG(X) αναμένεται να γίνει τον προσεχή Ιούλιο.
Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το πρώτο πλοίο θα πρέπει να παραδοθεί τον Ιούλιο του 2026, ενώ ο χρόνος ολοκλήρωσης της κατασκευής μιας FFG (X) δεν θα πρέπει να ξεπερνά τους 48 μήνες. Το συμβόλαιο ναυπήγησης της δεύτερης φρεγάτας θα υπογραφεί τον Απρίλιο του 2021 και το πλοίο θα παραδοθεί 66 μήνες μετά, δηλαδή τον Οκτώβριο του 2026.
Το κόστος της πρώτης φρεγάτας έχει προϋπολογιστεί στα $ 1,28 δισεκατομμύρια, ενώ αυτό της δεύτερης φρεγάτας στα $ 1,05 δισεκατομμύρια. Το κόστος της τρίτης φρεγάτα, το συμβόλαιο ναυπήγησης της οποία θα υπογραφεί το 2022, αναμένεται να είναι κάτω του $ 1 δισεκατομμυρίου. Συνολικά το κόστος ναυπήγησης 20 FFG(X) δεν θα πρέπει να ξεπεράσει τα $ 19,81 δισεκατομμύρια (€ 17,85 δισεκατομμύρια).
Οι FFG(X) θα πρέπει να έχουν σύστημα κάθετης εκτόξευσης βλημάτων (VLS), τουλάχιστον 32 θέσεων, για χρήση βλημάτων Standard Missile-2 (SM-2) Block IIIC ή RIM-162 Evolved SeaSparrow Missiles (ESSM). Επίσης θα ενσωματώνουν το σύστημα διαχείρισης μάχης COMBATSS-21, βασισμένο στο AEGIS, το σύστημα ζεύξης δεδομένων CEC (Cooperative Engagement Capability), προηγμένες ικανότητες διεξαγωγής επιχειρήσεων επιφανείας και ανθυποβρυχιακού πολέμου και το ραντάρ έρευνας αέρος EASR (Enterprise Air Surveillance Radar), τεχνολογίας AESA, της Raytheon.
Το ελικοδρόμιο τους θα πρέπει να μπορεί να υποστηρίξει ελικόπτερα τύπου MH-60R Seahawk και UAV MQ-8C Firescout. Ιδανικά οι FFG(X) θα πρέπει να ενσωματώνουν 8-16 βλήματα κατά πλοίων και λέιζερ ισχύος 150 kW. Το πρόγραμμα διεκδικούν τέσσερις εταιρίες: Η αμερικανική Austal USA με τη σχεδίαση κλάσης «Independence» του πλοίων τύπου LCS (Littoral Combat Ship), η ιταλική Fincantieri, με τη σχεδίαση FREMM, η General Dynamics Bath Iron Works, με τη σχεδίαση της ισπανικής φρεγάτας F100 και η Ingalls Shipbuilding, με άγνωστη σχεδίαση. Η Lockheed Martin, η οποία πρότεινε τα πλοία κλάσης «Freedom» των πλοίων τύπου LCS ανακοίνωσε ότι δεν θα συμμετάσχει στο διαγωνισμό.