Επέστρεψε σήμερα στην έδρα της Μοίρας Ελικοπτέρων του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. στο Ναυτικό Οχυρό Κοτρωνίου Μαραθώνα, το πρώτο ελικόπτερο του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. (ΗC-31), στο οποίο εκτελέστηκαν ευρείας κλίμακας εργασίες και επιθεωρήσεις, σε εφαρμογή της σύμβασης-πλαίσιο που υπεγράφη ανάμεσα στην NSPA (ΝΑΤΟ Support & Procurement Agency – Υπηρεσία Υποστήριξης και Προμηθειών του ΝΑΤΟ) και την Airbus France, για τη συντήρηση των πέντε ελικοπτέρων του Λ.Σ.-ΕΛ.ΑΚΤ. για τα επόμενα 3+2 χρόνια.
Η επανενεργοποίηση των ελικοπτέρων του Λιμενικού Σώματος, στο πλαίσιο της ανωτέρω Σύμβασης, ενισχύει σημαντικά τις επιχειρησιακές δυνατότητες της Μ.Ε.Λ.Σ. και εν γένει του Σώματος, ενώ αναμένεται η παραλαβή ενός ακόμα ελικοπτέρου στις αρχές του φθινοπώρου.
Απευθυνόμενος στον Διοικητή της Μ.Ε.Λ.Σ. Αντιπλοίαρχο Λ.Σ. Μάριο Στουπάκη και στα στελέχη της Μοίρας, ο Αρχηγός τόνισε ότι ο επαγγελματισμός του Ιπταμένου και Τεχνικού προσωπικού σε συνδυασμό με τη μακρόχρονη εμπειρία του, αλλά και η εξειδίκευσή του στον τομέα των αεροπορικών επιχειρήσεων, ενισχύει καταλυτικά τις επιχειρησιακές δυνατότητες του Σώματος.
Επίσης, συνεχάρη το προσωπικό της Μοίρας για την ουσιαστική συμβολή του στην επαναφορά των ελικοπτέρων του Λ.Σ. σε επιχειρησιακή ετοιμότητα και τους ευχήθηκε ασφαλείς πτήσεις. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι παράλληλα με την επαύξηση της διαθεσιμότητας των πτητικών μέσων του Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη η εκπαίδευση πέντε νέων χειριστών ελικοπτέρων.
Το ζήτημα βέβαια παραμένει ένα. Το ΛΣ οφείλει να αναλάβει το επιχειρησιακό έργο της έρευνας διάσωσης στη θάλασσα στα πλαίσια των ορίων του FIR Αθηνών και όχι η ΠΑ. Δεδομένων και των κονδυλίων που υφίστανται από την Ευρωπαϊκή Ένωση κάλλιστα το ΛΣ θα μπορούσε να προμηθευτεί αριθμό ευρωπαϊκών ελικοπτέρων αναλαμβάνοντας την αποστολή της έρευνας διάσωσης στη θάλασσα.