Σύμφωνα με δήλωση του Προέδρου της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας BMC, Ethem Sancak, το τελικό κόστος της προμήθειας των 250 αρμάτων μάχης Altay για την Τουρκία θα είναι της τάξεως των € 3,5 δισεκατομμυρίων, δηλαδή € 14 εκατομμύρια ανά άρμα μάχης. Στο κόστος συμπεριλαμβάνονται τα κόστη κατασκευής και η σύμβαση εν συνεχεία υποστήριξης (δεν είναι γνωστή η διάρκεια της).
Υπενθυμίζουμε ότι οι παραδόσεις των πρώτων Altay στον Τουρκικό Στρατό έχουν προγραμματιστεί για το Νοέμβριο του 2020, δηλαδή 24 μήνες μετά την υπογραφή του συμβολαίου (η αρχική εκτίμηση έκανε λόγο για παράδοση του πρώτου άρματος τον Μάιο του 2020, δηλαδή 18 μήνες μετά την υπογραφή του συμβολαίου).
Υπενθυμίζουμε επίσης ότι με τα μέχρι σήμερα δεδομένα, από τα 250 Altay τα 40 θα ανήκουν στη διαμόρφωση T1, η οποία θα ενσωματώνει το σύστημα αυτοπροστασίας Akkor της Aselsan, επιπρόσθετη θωράκιση της Roketsan και κινητήρα της MTU. Τα υπόλοιπα 210 άρματα μάχης θα ανήκουν στη διαμόρφωση T2 με επικουρική ικανότητα την εκτόξευση κατευθυνόμενων αντιαρματικών βλημάτων από το κύριο πυροβόλο, επιπλέον θωράκιση και ασφαλέστερο χώρο αποθήκευσης πυρομαχικών, ενσωματωμένη ικανότητα εκπαίδευσης του προσωπικού, δίχτυ απόκρυψης (καμουφλάζ) νέας τεχνολογίας και τουρκικής σχεδίασης κινητήρα.
Ωστόσο, στις 12 Μαρτίου του 2018, η τουρκική εφημερίδα «Daily Sabah» δημοσίευσε την είδηση ότι το Κατάρ επέλεξε το Altay για το πρόγραμμα προμήθειας 100 νέων αρμάτων μάχης, τα οποία θα προστεθούν στα 62 Leopard-2A7+ που προμηθεύτηκε τον Απρίλιο του 2013 από τη Γερμανία και παραδόθηκαν την περίοδο 2014-2018. Με βάση την παραγγελία του Κατάρ, προκύπτει θέμα επιμήκυνσης του χρονοδιαγράμματος παραδόσεων των 250 Altay στον Τουρκικό Στρατό.
Συγκεκριμένα, εάν τα 40 πρώτα Altay, της έκδοσης T1, με τον γερμανικό κινητήρα, είναι αυτά που θα παραδοθούν στο Κατάρ, τότε εκ των πραγμάτων οι παραδόσεις των πρώτων Altay στον Τουρκικό Στρατό μετακινούνται για το 2021. Από την άλλη η δήλωση ότι από το 41ο άρμα μάχης, το Altay θα ενσωματώνει τουρκικής σχεδίασης κινητήρα, αυτομάτως μεταθέτει την παράδοση των 210 Altay T2 για το 2024 και μετά. Αυτό προκύπτει από το μέχρι σήμερα ισχύον χρονοδιάγραμμα ανάπτυξης του τουρκικού κινητήρα. Συν το γεγονός ότι στη γραμμή παραγωγής θα πρέπει να χωρέσει και η παραγωγή των 100 Altay του Κατάρ.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη σύμβαση ανάπτυξης του τουρκικού κινητήρα που προορίζεται για τα Altay, η οποία υπογράφηκε τον Ιούνιο του 2018, μεταξύ της Προεδρίας Αμυντικής Βιομηχανίας της Τουρκίας (SSB) και της BMC, ο πρωτότυπος κινητήρας θα πρέπει να είναι έτοιμος το 2023, να ακολουθήσει περίοδος δοκιμών διάρκειας 12 μηνών και να ξεκινήσει η παραγωγή του το 2024. Εάν λοιπόν, σύμφωνα πάντα με τις επίσημες δηλώσεις των Τούρκων, τα 210 Altay T2 θα πρέπει να ενσωματώνουν τουρκικής σχεδίασης κινητήρα, τότε, εκ των πραγμάτων η παραγωγή και η παράδοση τους στον Τουρκικό Στρατό μετατίθεται για το 2024 το νωρίτερο. Από την άλλη είναι μάλλον απίθανο η γραμμή παραγωγής να σταματήσει μόλις παραχθούν τα 40 Altay T1 και να ξεκινήσει ξανά το 2024 για την παραγωγή των Altay T2. Η πιθανότερη εξέλιξη, σύμφωνα πάντα με τα ισχύοντα δεδομένα, είναι ότι μέχρι το 2024 θα προγραμματιστεί η παραγωγή 140 Altay T1, 100 για το Κατάρ και 40 για την Τουρκία. Αν και η έκδοση που επέλεξε το Κατάρ δεν έχει γίνει γνωστή, το πιθανότερο είναι ότι θα επιλέξει κινητήρα των MTU και για τα 100 άρματα, προκειμένου να υπάρχει ομοιοτυπία με τους κινητήρες των 62 Leopard-2A7+. Συνεπώς ο Τουρκικός Στρατός θα παραλάβει τα 40 Altay T1 το διάστημα Νοέμβριος 2020-2024, περίοδος όπου εκτιμούμε ότι θα παραχθούν και τα 100 Altay του Κατάρ