Σύμφωνα με δημοσιεύματα του ιαπωνικού τύπου, πρόσφατη έκθεση του Υπουργείου Άμυνας της χώρας αποκάλυψε ότι η επιχειρησιακή διαθεσιμότητα των αεροσκαφών ναυτικής συνεργασίας P-1 παραμένει σταθερά χαμηλή, λόγω χρόνιων προβλημάτων στους κινητήρες και έλλειψης ανταλλακτικών. Οι καθυστερήσεις στη συντήρηση και την επισκευή των αεροσκαφών εμποδίζουν την επιχειρησιακή τους χρήση. Τα P-1 αναπτύχθηκαν από την Ιαπωνία και εντάχθηκαν σε υπηρεσία μόλις το 2013. Έχουν σχεδιαστεί για επιτήρηση και συλλογής πληροφοριών σε θαλάσσιες περιοχές γύρω από την Ιαπωνία. Κατασκευάζονται από την KHI (Kawasaki Heavy Industries) και αναπτύχθηκαν για να αντικαταστήσουν τα αμερικανικά P-3C Orion. Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα τα P-1 αντιμετωπίζουν προβλήματα με μηχανικές βλάβες και διαταραχές στην αλυσίδα εφοδιασμού. Σύμφωνα με τα ευρήματα του Εποπτικού Συμβουλίου της Ιαπωνίας, μόνο ένα μέρος του στόλου ήταν διαθέσιμο από το 2018 έως το 2023.

Ένα από τα κύρια προβλήματα ήταν ότι το θαλάσσιο περιβάλλον, ιδιαίτερα η αλμύρα, προκαλούσε διάβρωση στους κινητήρες και φθορά υλικών. Η επιθεώρηση διαπίστωσε επίσης βλάβες σε βασικά ηλεκτρονικά και οπλικά συστήματα του αεροσκάφους. Ένα άλλο κρίσιμο πρόβλημα είναι τα ανταλλακτικά. Λόγω της παγκόσμιας έλλειψης σε ημιαγωγούς και περιορισμούς σε εξειδικευμένο εργατικό δυναμικό, ο χρόνος μεταξύ της παραγγελίας ανταλλακτικών και της παράδοσης τους έχει μεγαλώσει. Αυτό έχει οδηγήσει σε αυξημένη εξάρτηση από τη μέθοδο του κανιβαλισμού (εξεύρεση ανταλλακτικών από ένα αεροσκάφος και χρήση τους σε άλλο). Το Υπουργείο Άμυνας της Ιαπωνίας σχεδιάζει να αντιμετωπίσει την έλλειψη ανταλλακτικών μέσω συμβάσεων συντήρησης έως το 2027. Το πρόγραμμα P-1 κόστισε περίπου $ 11,2 δισεκατομμύρια από το 2013 έως το 2023, ενώ το συνολικό κόστος κύκλου ζωής των αεροσκαφών αναμένεται να ξεπεράσει τα $ 25 δισεκατομμύρια έως το 2054.